Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#56251) szimi57 válasza Anaren91 (#56248) üzenetére


szimi57
őstag

E46-ra a feltöltést a minimumra irja lehült motor esetén. Van benne ligika így kisebb nyomás alakulhat ki a nagyobb légtér miatt.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#56252) Drago1 válasza duracell89 (#56249) üzenetére


Drago1
tag

F 30. 18 coll ig nem igazán érezni a defektűrő különbséget a simahoz képest. E szériában viszont nagyon.

(#56253) BeZol válasza Drago1 (#56252) üzenetére


BeZol
őstag

Az 5GT-re a kövi garnitúra (vagy már most a téli) sima gumi lesz. Majd élménybeszámolok, ha ott tartok (19"), mert a mostani defekttűrő.
Hát igen, a mini 2004/05 havi (volt), az E93 pedig 2008/05 havi, és mindkettőn sokat javított a sima gumi, de akkor ezek szerint F-szériától már édesmind1.

(#56254) Chrys_ válasza BeZol (#56253) üzenetére


Chrys_
addikt

Én télre biztos fent hagyom a runonflat gumikat (18"). Nyárra viszont lehetséges, hogy a következő szett sima lesz. 19" jelenleg.

(#56255) CharlieDrop válasza BeZol (#56253) üzenetére


CharlieDrop
veterán

nem tudom, F20-on 16" érezhető a különbség :D

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#56256) Puma K


Puma K
veterán

Helló!

Egy 2001 facelift-es E39 520i 170LE-hez főként városi, de heti 1-2 nap 2-3 alkalommal autópályás (oda-vissza ~140km) használat mellett milyen olajat javasoltok?

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#56257) dellfanboy válasza Puma K (#56256) üzenetére


dellfanboy
senior tag

gyarit

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#56258) Puma K válasza dellfanboy (#56257) üzenetére


Puma K
veterán

Tehát a Castrol 5W-40-nél (avagy Castrol MAGNATEC 5W-40) érdemes maradni?

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#56259) Drago1


Drago1
tag

Egy ipse most ecsetelte hogy a Bosch szervizben 260 ezer Ft ért, n47d20 18d f30 kicserélték neki a vezérlést motor kivétel nélkül és hogy még a kipufogót is meg kellett bontani hogy hozzá férjének. :F

(#56260) windlord válasza Drago1 (#56259) üzenetére


windlord
őstag

Több helyen olvastam, hogy motor kiszerelés nélkül megcsinálták.
Nem tudom, hogy urban legend vagy sem...

[ Szerkesztve ]

(#56261) steven84 válasza windlord (#56260) üzenetére


steven84
tag

F10-be cserélik, szerintem f30-ba is megoldható.

Link:
https://youtu.be/2uqx3kRH8OA

(#56262) windlord válasza steven84 (#56261) üzenetére


windlord
őstag

E91?

(#56263) CharlieDrop válasza Drago1 (#56259) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Szkeptikus vagyok....

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#56264) STC Speed válasza szimi57 (#56251) üzenetére


STC Speed
őstag

Hol ír ilyet? Ilyenre nem emékszem sehol.

(#56265) szimi57 válasza STC Speed (#56264) üzenetére


szimi57
őstag

Itt. 139. oldal.

[ Szerkesztve ]

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#56266) lali81 válasza steven84 (#56261) üzenetére


lali81
tag

végignézve , egy végtelen türelmes emberről beszélünk, és nem először csinálta az fix.

(#56267) Chrys_


Chrys_
addikt

Ez már nagyon égő: [link]

Én ma adtam le az autót EGR-hűtő cserére :)

[ Szerkesztve ]

(#56268) Beerwolf


Beerwolf
senior tag

Sziasztok,

Lehetőségem van egy 2012.4. havi forgalombahelyezésű E90-es 318d BMW megvásárlására.
Motorkód: N47D20C
Futott km: 112.765
Ár: 2 422 000 HUF
Viszonylag fapados kivitel, de azért digitklíma, tempomat, tolatóradar van benne.

Két kérdésem lenne:
- Mennyire jó vétel ez ennyiért?
- Aggódni kell a motor miatt? Itt azt írják, hogy: "Különösen a 2009 októberéig gyártott típusokat érinti a probléma, de a 2011 márciusáig gyártott autóknál is gyakori gond."
A rendszám lekérdezés alapján 2012 a gyártás éve. Akkor ebben már kijavították a hibákat?

(#56269) molnarpeter válasza Beerwolf (#56268) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyi időre, km-re tervezel vele?

Szerintem máig létező dolog a lánc nyúlása, csak valamennyit javult az élettartam és az átugrás esélye csökkent, de majd lesz, aki pontosabban tudja :R N47-re keress rá itt a topikban.

[ Szerkesztve ]

(#56270) Beerwolf válasza molnarpeter (#56269) üzenetére


Beerwolf
senior tag

3-5 évre és mondjuk 200 ezer km-ig.

(#56271) CharlieDrop válasza Beerwolf (#56268) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Nem, dehogy nem kell aggódni a láncszakadás miatt, ez inkább kigyullad a 'csába :D

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#56272) Chrys_ válasza CharlieDrop (#56271) üzenetére


Chrys_
addikt

EGR hűtő kicserélve, nem volt probléma az elzárt szelep és a lehúzott csatlakozó 😁

(#56273) simii16


simii16
aktív tag

Üdv Mindenkinek!

Olyan kérdésem volna, hogy mennyire normális, hogy klímát bekapcsolva a ventilátor zaja egy felszálló repülőgép hangjával vetekszik?
Lenne egy rövidke videó is róla. Igaz nincs mihez viszonyítani és nyilvan túloztam is, de zavaróan hangosnak találom. Felülmúlja a forgalom többi résztvevőjét..

(#56274) negro


negro
őstag

Na ezen is tul vagyunk. Gyertya csere. Trafora is raneztunk ... 2polusu Baru kerult bele. 70 ezret kene birnia. Allitolag a mostani Bosch es NGK -ak tol jobb mostansag. A gyari BMW / NGK durvan 100e km birt ami benne volt, szoval aki gyariban gondolkozik az igy szamoljon, kb. erre a futasra szamithat az atlag 40-50e km-es gyertyakhoz kepest. Most nagyon szepen jar.

[ Szerkesztve ]

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#56275) CharlieDrop válasza Chrys_ (#56272) üzenetére


CharlieDrop
veterán

aha, szóval még nem is gyári :D

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#56276) Chrys_ válasza CharlieDrop (#56275) üzenetére


Chrys_
addikt

Nem kötöttek bele, csak feljegyezték a munkalapon, hogy nem szériaállapotú az autó :D

(#56277) Drago1 válasza Beerwolf (#56268) üzenetére


Drago1
tag

2 napja egy újabb Opel astra lángolt a 8 ason. Ki kell írni az AGR t azt meg van oldva.

(#56278) p0lip válasza negro (#56274) üzenetére


p0lip
tag

Sajnos Bosch nem meglepő manapság, de már az NGK is? Bár dízelezek, de jó képben maradni, hogy benzin fronton is Beru ajánlott.

(#56279) Drago1 válasza Beerwolf (#56270) üzenetére


Drago1
tag

Nekem 2015 f31 20xd van túl van már a lánc cserén 172 ezer van most benne. Ez a BMW nél egy örök probléma a B motorkod is lánc gyenge sőt még a 6 hengeresek is plusz ott csapagyasok is lehetnek

(#56280) Drago1 válasza Chrys_ (#56272) üzenetére


Drago1
tag

Sok tényező kell hogy kigyulladjon kox a szívósorban a legfontosabb az nélkül nincs szúró láng. Ha ki van írva az AGR akkor zárva van, vagy neked fogyasztotta a hűtő vizet? Volt visszahívás az autóra?

(#56281) H.Ezredes válasza Chrys_ (#56276) üzenetére


H.Ezredes
őstag

A 390Le szerintem teljesen széria... :D :D Éppen készül egy paripa ugyan azzal a motorral ami neked van kap egy downpipe-ot is mellé. Cooler upgrade is tervbe van de most a gyári coolerrel kapja meg a STAGE 2-őt. Szokásos kör persze előbb meglesz. váltó olaj csere szívósor tisztítás hengerfej koksztalanítás hűtőkazetta takarítás sőt klímahűtőből újat kap mert az se volt 100-as.Ha minden jól megy 420Le környékén lesz.

(#56280) Drago1

Nála nem tud kigyulladni így az autó. Tavaly mikor csináltuk el volt durranva az EGR így azonnal kellett a megoldás egy jó bontott lett felrakva. ( visszahívás ekkor még nem volt az autóra ) Ekkora ki lett takarítva a szívósor is hűtőkazetta stb és kapott egy STAGE 1-et megy egy EGR OFF-ot. Mivel azóta lett visszahívás a kocsira bejelentkezett és gond nélkül kicserélték neki egy újra

(#56268) Beerwolf

4 hengeres N47-es motorokon ~150E Km környékén ajánlott a vezérlést cserélni de 200E Km felett minden méter ajándék. Fapaddal 2,4 nekem nem hangzik olcsónak.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#56282) Chrys_ válasza Drago1 (#56280) üzenetére


Chrys_
addikt

Kilyukadt az eredeti, azt tavaly Ezredesék kicserélték, és ott el is lett zárva a szelep. Akkor nem volt benne a "csereakcióban" (nem volt hivatalos visszahívás BMW részéről még), viszont most már rendes visszahívás van és itt kb. minden F10/11 tulaj megkapta/megkapja a levelet (így én is), és kicserélték, amire tavaly cseréltük :D Bizonyos gyártási dátum előtti összes EGR hűtőt érinti az akció. Most nem volt elvileg semmi baja, de ha az alkatrész nincs kicserélve, akkor a biztosító (casco) beleköthet káreseménykor.

Több "csere" volt a szövegben, jobban már nem tudtam szűrni :D

(#56283) Chrys_ válasza H.Ezredes (#56281) üzenetére


Chrys_
addikt

Az :D
Kérdezték is előtte, chipelve van? Mondom semmi hardware-s változtatás, "csak" a motorvezérlő lett átírva :DD
Szóltam nekik előre a lehúzott EGR szelep kábel miatt és úgy is akarom visszakapni, és amikor elhoztam az autót, ugyanúgy le volt húzva, csak ugye pár hibakód lett a tárolóban, amit később én magam töröltem. Minden szuper :)

Arról a hűtőcseréről majd beszéljünk valamikor, mert már ajánlották mások is. Stage 1 fölé viszont nem hiszem, hogy valaha is megyek, mert már ezt is elvileg itt be kellene jelenteni, de... ;]

Amikor elhoztam az autót, akkor meg megdicsérték az egyéb átépítéseket, mint pl. a G30 navit az ATM-mel együtt (RTTI, időjárás app, remote cuccok telefonról), mert ilyen jót itt még nem láttak, hogy mindenféle hibakód nélkül minden működik :) Láttak már sok dolgot, de ez a legjobb. Már írtam is a mesternek, aki csinálta ;)

[ Szerkesztve ]

(#56284) windlord


windlord
őstag

N47 motornál (e91, 318d, 143le) mi az ajánlás a km -el utáni szervizintervallumra?

A lánc okés, hogy 150-200.000 km közt legyen.

Olyan szerencsés vagyok, hogy az én autóm a 58.000 km van. Próbalnék vigyázni rá.

(#56285) Anaren91


Anaren91
senior tag

Olajcsere a legfontosabb. Max 10000-ként cserélj olajat meg szűrőt. Ha automata váltó olajat is 50-60k után cseréld le. És minőségi olajat tegyél bele ne Auchanos ócsót mert jó az.

[ Szerkesztve ]

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#56286) windlord válasza Anaren91 (#56285) üzenetére


windlord
őstag

Manuális a váltóm.

Tudom, hogy szokott menni a vita az olajon.
Mit ajánlotok bele?
Castrol vagy a gyári esetleg Motul?
Melyik az igazi?

Illetve munkaóra van kb mennyi idő a vezérlés cseréje egy ügyes szerelőnek?

[ Szerkesztve ]

(#56287) Anaren91 válasza windlord (#56286) üzenetére


Anaren91
senior tag

Én most vagyok olajcsere előtt, a Motulnál raktam le végül a voksom.
A vezérlés cseréről meg majd az okosabbak többet mondanak, N47-en hátul van a lánc, álltalában az egész motort kiemelik, egy szervízt találtam aki írt árat, ők 2-4 munkanapot írtak kb 350-400k anyagokkal.

[ Szerkesztve ]

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#56288) negro válasza p0lip (#56278) üzenetére


negro
őstag

Bosch -t nagyon szidtak semmit nem birnak. Azert az NGK-at meg lehet meg venni. Azt is akartam bele tenni csak nem a gyari BMW -tol most. Azert nem az kerul bele mert kb egy arban van a Beruval de az tobbet birhat. Trafok is M52, 54-nel gyarilag Beru vagy Bosch azt hiszem. Hozzateszem a gyaritol en elvartam volna min 120e km-ert bar a 100 se rossz.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#56289) p0lip válasza negro (#56288) üzenetére


p0lip
tag

Köszönöm a részleteket! :)
Dízelben is Berut szoktam, bár most Bosch-t raktam, mivel volt egy garnitúra új itthon.

(#56290) Anaren91


Anaren91
senior tag

Sziasztok,
Tud valaki esetleg magyar boltot, ahol tudnék olyan festéket venni, ami gyárihoz hasonló "gumis " bevonatot képez a felületen? Arról a panelről lenne szó amiben az ablakemelő kapcsolói vannak az e60-nak. Pár helyen elkezdett felválni, és ha tudnék színben azonos festéket venni akkor lefesteném és nem vennék új panelt.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#56291) molnarpeter válasza Anaren91 (#56290) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

PlastiDip ilyen pl, de talán még Praktiker is árul valami hasonlót :) (bár én megállnék az eltávolítás fázisnál, ha alatta is azonos színű).

(#56292) Anaren91 válasza molnarpeter (#56291) üzenetére


Anaren91
senior tag

Igen, azt tudom, hogy lehet kapni PlastiDip-et, de színazonos kellene. Amazonon találtam: [ColorBond] néven, de már nem árulják... néztem már mindenhol de nem találk egy céget se aki ilyet árulna.

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#56293) Chrys_


Chrys_
addikt

Jó dolog a vészhelyzetben fékező asszisztens, ma megmentette az autót, ha már a sofőr bénázik :D Először fordult elő, ahol tényleg kellett a funkció, nem pedig valami parkol autóra reagált.

(#56294) FIREBLADE78 válasza Chrys_ (#56293) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Driv asist plus? Új X5-ben össze vissza rángatta a kormányt 180-nál. Ingyen sem kéne.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#56295) Chrys_ válasza FIREBLADE78 (#56294) üzenetére


Chrys_
addikt

Ez nem rángat semmit. A kormányzás rásegítés csak autópályán 60kmh-ig lehet aktív. Amiről írtam, az csak fékez.
Enélkül már nem veszek autót.

Azt a buszt 180-nál már a szél rángatja :D

Bent van az NBT 2 EVO ID6:

[ Szerkesztve ]

(#56296) FIREBLADE78 válasza Chrys_ (#56295) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Dehogy az rángatta. Azzal a cuccal csinálod az új led színeket?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#56297) Chrys_ válasza FIREBLADE78 (#56296) üzenetére


Chrys_
addikt

Nem, ez egy átépítés. Bene van gyárilag is, de az csak 2 színű volt, és a fényerőssége sem valami jó. Fel lehet turbózni másik fényforrással, de inkább LED-szalagos megoldás került bele (ajtónként egyedi vezérlőegységgel) a fényvezetős helyett, sokkal jobb. Egyetlen hátrány az egyedi távirányító, de a ki-/bekapcsolást az autó végzi, a távir csak a beállításhoz kell (fényerősség/szín/automata mód, ez esetben sebesség is).

Az F11 270-nél is stabil :)

[ Szerkesztve ]

(#56298) Puma K válasza Puma K (#55475) üzenetére


Puma K
veterán

"Az autó rendben volt 3 héttel ezelőttig amikor is elkezdte azt csinálni, hogy gyorsításkor, menet közben tempót tartva és lassításkor remegett menet közben az autó. Fékezéskor ez még jobban érződött.

A remegést utasként is lehetett érezni. Én meg főleg a kormányon és a váltón keresztül. Alacsonyabb tempónál városi menetelés közben kevésbé vagy egyáltalán nem érződött, de 90-100 felett és 170-ig bezárólag érezhető volt."

Azóta nem tapasztaltam a jelenséget mióta cserélve lett az elmúlt hetekben mind a négy féktárcsa és az összes fékbetét. Plusz a két hátsó rugó.

Hátha segít valakinek...

[ Módosította: Intruder2k5 ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#56299) Anaren91


Anaren91
senior tag

Sziaztok,
e60 sedannál előfordulhat olyan, hogy a csomagtartóban lévő tárgy akadályozza a csomagtartó nyitásák? Reggel betettem a csomiba egy dobozt, 10l motorolaj van benne, most este amikor meg akartam kivenni nem akart kinyílni a csomagtartó. Se a kulcson nyomva tartva a nyitást, se a benti se az ajtón lévő gombbal. A fülkében hallani egy halk "kattogást" amikor nyomom az ajtó nyitót, de nem pattan fel a csomiajtó. Arra gondolok, hogy gyorsításnál hátra csúszhatott a doboz és esetleg az támasztja ki az ajtót?

[ Szerkesztve ]

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#56300) p0lip válasza Anaren91 (#56292) üzenetére


p0lip
tag

Mást keresek, de tegnap olvastalak és láttam [ilyet] illetve esetleg [ez] ?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.