Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54951) MoP_FX 57 válasza davidsone (#54950) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

S54B32, de sok értelme nem lenne.

(#54952) davidsone válasza MoP_FX 57 (#54951) üzenetére


davidsone
addikt

uh épített kamu m3 lenne csak akkor a hajtást csöppet meg kellene erősíteni így is félek h ledobja a hátulját :DDD meg zsebbe nyúlós lenne...
...de adnám :D

kb milyen áron mozognak?

[ Szerkesztve ]

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#54953) H.Ezredes válasza davidsone (#54944) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Van komplett M54B30-as motor indítható állapotban :)

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54954) chess001 válasza davidsone (#54952) üzenetére


chess001
aktív tag

1.5 körül látni S54-eket. Egy nyolccsavaros 210-as sperr kellene bele és annyi... Mondjuk a 300+ lóerő mellé azért érdemes tényleg a körítés is mellé rakni, szóval az egész E46 m3-at, szerintem az a legszebb 3-as... :)

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54955) davidsone válasza chess001 (#54954) üzenetére


davidsone
addikt

amúgy ebbe beleállni kemény dolog lenne de végeredmény is egy beteg dolog lenne amiért rajonganék :C

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#54956) chess001 válasza davidsone (#54955) üzenetére


chess001
aktív tag

Hát az m54 felújítása is lesz majdnem 1 misi...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54957) davidsone válasza chess001 (#54956) üzenetére


davidsone
addikt

:O

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#54958) MoP_FX 57 válasza davidsone (#54952) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

Emlékeim szerint jött már szembe fb marketplace-en 500e körül működőképes S54, de nyilván azt vadászni kell, ~1 millióért meg van azonnalra polcról. És akkor van egy ismeretlen előéletű motorod magában, amin még low budget módban is legalább egy csapágyazást meg kellene ejteni, hogy utána ne kelljen fosni, amikor 8000-ig forgatod. Aztán beszerezni az összes szükséges sallangot (amiben eltér az M54-hez képest), hogy egyáltalán megszólaljon a motor: komplett szívótraktus, S54 specifikus MSS54 motorvezérlő, amit majd programozni is kell, motorhűtő, motorolajhűtő, leömlő, benzinpumpa, kábelkorbács stb., csak a nagyobbakat említve.

És akkor fékhez, futóműhöz még hozzá sem nyúltál. Kormánymű is más az M3-nál. Aztán bennem még felmerülne a hátsó bölcső bekötési pontjainak jelenlegi állapota is.

Szerintem nézzél egy működő M54B30-at és egy az egyben csere a mostanira. A tiédnek az ép részeit pedig áruld ki darabokban lehetőleg külföldre, mert úgy egész értelmes pénzt vissza tudsz majd szedni. Az alap dolgok meg legyenek rendbe rakva a cseremotoron: VANOS, DISA, tömítések stb. Ha sokat lesz tiltatva, akkor az olajpumpa lánckerekének csavarját is érdemes megerősíteni, amíg kint van a motor.

Aztán, ha minden adott, akkor egy remap még adhat valamenyit. E46fanaticsen van egy topik, ahol végigveszik a motortuning lehetőségeket M54B30-ra $/lóerő viszonylatban, azt érdemes megnézegetni, de nyilván nincsen ingyenebéd, ez egy szívómotor.

(#54959) Norbika88


Norbika88
senior tag

Üdv!
Egy kis segítségre lenne szükségem, adott egy 2003as 520i e60 ami légzsák hibát ír. Konkrétabban akkumulator leválasztó modult. Szervizben ahol kiolvastak a hibát nem igazán tudtak ezzel mit kezdeni.


Köszönöm előre is :R

(#54960) H.Ezredes válasza Norbika88 (#54959) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ez így IBS hibára utal. Tudunk segíteni benne :)

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54961) chess001 válasza MoP_FX 57 (#54958) üzenetére


chess001
aktív tag

Baromságokat írsz össze vissza:
"Emlékeim szerint jött már szembe fb marketplace-en 500e körül működőképes S54"
"Aztán beszerezni az összes szükséges sallangot (amiben eltér az M54-hez képest), hogy egyáltalán megszólaljon a motor: komplett szívótraktus, S54 specifikus MSS54 motorvezérlő, amit majd programozni is kell, motorhűtő, motorolajhűtő, leömlő, benzinpumpa, kábelkorbács stb., csak a nagyobbakat említve."
"És akkor fékhez, futóműhöz még hozzá sem nyúltál. Kormánymű is más az M3-nál." Miért kis kell a motorcseréhez másik kormánymű? Nevetséges vagy...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54962) MoP_FX 57 válasza chess001 (#54961) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

Most tulajdonképpen mi is a bajod?

(#54963) chess001 válasza MoP_FX 57 (#54962) üzenetére


chess001
aktív tag

Az, hogy nem úgy vannak, ahogy leírod:
500e-ért nincs működő S54.
Ha mindent átépít-kábelkorbács, szondák stb... nem kell programozni.
Nem kell új kormánymű, futómű a motorcseréhez..

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54964) MoP_FX 57 válasza chess001 (#54963) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

Fog találni azonos évjáratú motort vezérlővel, immóval, kulccsal és gyújtáskapcsolóval, ami szintén ugyanúgy kupé/kabrió, SMG/kézi stb? Sok szerencsét hozzá.

Természetesen nem kell feltétenül az M3 féke, kormánya, futóműve, csak valószínűleg nem véletlenül nem ugyanaz.

(#54965) chess001 válasza MoP_FX 57 (#54964) üzenetére


chess001
aktív tag

Felesleges nekünk beszélni róla, ha érdekli úgyis utánanéz remélhetőleg. Az E46 M3 nagyon jó gép, nekem mondjuk nem kéne és egy M54B30 is tök elég.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54966) Chrys_


Chrys_
addikt

Jöhet a csere :)

(#54967) csubi72


csubi72
csendes tag

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem volna hogy, BMW X3 3.0 D E83 M57 2009 évjárat
mikor kell vezérlést cserélni?
Most 204000km van benne.
Sajnos sehol nem tudtak eddíg konkrét választ adni.
Volt aki azt mondta már kellet volna
Egy másik szerint amíg nem csörög a lánc nem kell
:F :F

(#54968) H.Ezredes válasza chess001 (#54965) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Már túl vagyunk rajta. Eljött ma megnézte a motort mentünk egy kört és megvette az M54B30-at :)

(#54966) Chrys_

Kár,hogy nem lakk fekete az egész de amúgy jó :C

(#54967) csubi72

Rengeteget írtam erről.
Pl itt is [link]

Xdrive-os autóknál különösen X3 X5-nél tapasztalataink alapján hamarabb illik 200-250E Km között. Mivel a nagyobb súly és az Xdrive jobban igénybe veszi a motort. X-es autóba nem egy szakadt el 200E Km környékén illetve saját ügyélnek X5-be 250E Km-nél szakadt. Pontosat nem tud senki mondani. Viszont meg tudom nézni némi bontás után,hogy mennyire van kint a feszítő patron abból lehet látni azért,hogy mennyire van megnyúlva a lánc.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54969) chess001 válasza H.Ezredes (#54968) üzenetére


chess001
aktív tag

Ennyi, ez volt a legjobb választás.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54970) Chrys_ válasza H.Ezredes (#54968) üzenetére


Chrys_
addikt

Direkt, mert mindenkinek olyan van :D És mivel az enyém Luxury Line (tele krómozott felülettel), ráadásul sophisticgrau lakkozás, szerintem nem is mutatna olyan jól. Bár még az is lehet, hogy valamikor le lesznek fóliázva a díszlécek, jönnek a 20-21" kerekek, az M-Paket meg az ültetés, akkor majd kicserélem ezt is full feketére, na :D

(#54971) csubi72 válasza H.Ezredes (#54968) üzenetére


csubi72
csendes tag

Köszönöm a választ.
:R

(#54972) simii16


simii16
aktív tag

Sziasztok!

Lassan mindennapos kérdező leszek a topikban úgy érzem. :N

Kissé rejtélyes hibajelenségemet szeretném megosztani, hátha van valakinek ötlete mi lehet az ok:
Jobbra kanyarodásnál (amikor ugye a bal elejére terhel az autó) morgó hang jelentkezik, ami miatt bal első kerékcsapágyra következtettünk. Ez ki is lett cserélve (FAG volt a legdrágább, azt kapta), de semmi nem változott, a zaj megmaradt.
Néha, mintha egyenesben is hallanék valami halk ütemesen "zakatoló" hangot, amit a vonathoz tudnék hasonlítani, ahogy "döccen" a sínek illesztésein.

A futómű át lett nézetve, elvileg minden feszes és jó állapotú (95 ezret futott az autó).

[ Szerkesztve ]

(#54973) dellfanboy válasza simii16 (#54972) üzenetére


dellfanboy
őstag

emelem a kalapom azelott aki ezt igy internetrol video/audio nelkul kitalalja!

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#54974) CharlieDrop válasza dellfanboy (#54973) üzenetére


CharlieDrop
veterán

ja, lehet bármi, gumi, kormányösszekötő, szilentek, bármi...

meg kell nézze egy hozzáértő és nem aki tippelget, mint a kerékagycsapágy esetében is...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#54975) dreizwanzig válasza chess001 (#54963) üzenetére


dreizwanzig
tag

500-ert meg S50/S52-t sem lehetett sosem kapni... Nemhogy S54-et

(#54976) chess001 válasza dreizwanzig (#54975) üzenetére


chess001
aktív tag

Igen, én tudom. ;)

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#54977) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Pár szösszenet az éppen készülő N47 25D-ből 230E Km.





►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54978) fero02 válasza H.Ezredes (#54977) üzenetére


fero02
veterán

Te hol laksz? :U :B

(#54979) ittakary válasza fero02 (#54978) üzenetére


ittakary
nagyúr

az ágyába szeretnél bújni, vagy a műhelyét kérdezed? :D

(#54980) szimi57 válasza H.Ezredes (#54977) üzenetére


szimi57
őstag

Lehet tudni, hogy milyen olajat használt? Valszeg nem az utóbbi 100 e. km-en kezdődött ez a csésze durvulás.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#54981) p0lip válasza H.Ezredes (#54977) üzenetére


p0lip
tag

A láncfeszítő patron dugattyúja mennyire lehet kint, amire még azt lehet mondani egészséges?

(#54982) H.Ezredes válasza fero02 (#54978) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Bp.

(#54980) szimi57

Nem tudom megmondani de leginkább pályán van használva 15 Ezres olajcserékkel .

(#54981) p0lip

Ezen az N47-en még egész kis nyúlás volt a többi motorhoz képest. ( Így is kb 2x annyira van kint a feszítő mint az újon ) Valahol ez az a határ ami után már azt mondom,hogy illene cserélni. Mivel éves szinten megy az autó ~40E Km-t vagy akár többet így nem igazán van értelme itt halogatni. Lehet elment volna ez a vezérlés még 40E Km-t de az is lehet 250 után azt mondta volna köszönöm.... De egyébként mivel ez az autó leginkább pályán volt használva kevésbé nyúltak / koptak az alkatrészek.A csapágy is szerintem teljesen időben van cserélve.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54983) p0lip válasza H.Ezredes (#54982) üzenetére


p0lip
tag

Köszönöm szépen! Számokban kifejezve, kb. 5 - 10 mm között lehet?

Más, megjött végre a typ 200, 2 hét alatt sikerült ideérnie...
Már gyorsan le is cseréltem.
Viszont nézem az oldalán, 2 év a csereintervallum, mint a többinek.
Anno 4 év volt, az Ate honlapján is fent volt, grafikon és teszt formájában, de már ott sincs.
Ez valami uniós hülyeség miatt lett vagy tényleg változtattak az összetételén?
A színnel már eljátszotta az EU, hogy fékolaj csak sárga lehet. Mert ez a typ 200 volt sárgában és kékben, a kéket betiltották, maradt a sárga. Ilyesmi lehet ez a csereperiódus is?

[ Szerkesztve ]

(#54984) whbear válasza p0lip (#54983) üzenetére


whbear
senior tag

Nem akarok beleokoskodni és nem is értek hozzá de ez nem alacsony viszkozitású. Az ETK-ban az újabb BMW-khez LV azaz low viscosity fékfolyadék kell valamint a tanfolyamon is azt javasolták hogy az ESP8 felett csak LV fékfolyadék legyen mert csak akkor működik igazán finoman. 2 év az új előírás. Ha normál használat akkor 4 évet simán elmegy, a hátsó munkahengerből vett minta mérése alapján. De ezek az új fékfolyadékok valahogy jobban öregednek mint a hagyományos DOT4.

Szerk: Géppel cserélted le rendesen kivezérelve az ABS szivattyút?

[ Szerkesztve ]

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#54985) H.Ezredes válasza p0lip (#54983) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Jelen esetben olyan ~10mm a nyúlás a felső láncnál. E felett már mindenképpen érdemes ( kell/kellene ) cserélni. Azért mondtam,hogy ez a határeset. A fékfolyadék csereintervalluma 2 év. ( gyárilag is ) Én saját autóban évente cserélem a fokozott igénybevétel miatt.Amúgy miután kicseréltem jutott eszembe,hogy Motul olajat kellett volna beraknom.
alt="" title=""

Majd legközelebb... Az ATE is hibátlan persze... Nem követem ennyire nyomon,hogy milyen volt. Eddig mindig gyárit meg ATE fékfolyadékot használtam abból is az SL6-ot leginkább

Szerintem te a super blue racing-re gondoltál.

alt="" title=""

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54986) p0lip válasza H.Ezredes (#54985) üzenetére


p0lip
tag

Köszönöm! Igen, ennél a fotók alapján is látszott, hogy voltak már nyúlottabbak.
A typ200 lett a blue racing helyett, adatai is ugyanazok a kettőnek, illetve régebben futott együtt is, jó volt cserénél, egyszer a sárgát, utána a kéket rakni. Így jól látszott mikor jön már a friss :) Sajnos EU kimondta fékolaj csak sárga lehet. Tudom gyárilag 2 év és a fékolajgyártóknál is 2 év. Éppen ez volt a lényege a typ200-nak, hogy egyedüliként 4 év volt megadva. Teszt is volt fent, ahol amúgy magasabb forráspontú fékolajakkal hasonlították össze, pl. Motul rbf, stb. A typ200, az alacsonyabb forráspontjával hátrányból indult a komolyabb versenyolajakkal szemben, viszont ahogy telt az idő a többi fékolaj forráspontja gyorsabban csökkent, mint a typ200-é. Hosszútávú tesztek végére, már a typ200- nak volt jobb a forráspontja. Mi ezért választottuk.

whbear Ez egy közel negyedévszázados technika, nem kívánja az alacsony viszkozitást.

(#54987) H.Ezredes válasza whbear (#54984) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Attila ne legyél már ilyen gonosz ;] :DDD Viccet félre téve egy SL6 való ezekbe az autókba de a typ200 is tökéletesen működik.... És ha valaki használja a DTC / DSC / ABS-t akkor az én/mi.... De egyébként low viscosity fékfolyadékot ír elő a gyártó azért is használjuk a gyárit meg az SL6-ot

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54988) whbear válasza H.Ezredes (#54987) üzenetére


whbear
senior tag

Az N47 téma alapján azt hittem mostani az autó. 25 évesbe valóban nem kell SL6 ami LV. Én tettem hagyományos DOT4-et ahol LV volt előírva és érezhetően rosszabb reagálás lett az SBC fék ezért próbaút után le kellett cserélni SL6-ra ami a Bosch HP is.
Látod Misi, mondtam hogy nem értek hozzá:)

[ Szerkesztve ]

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#54989) p0lip válasza whbear (#54988) üzenetére


p0lip
tag

Na most én kotnyeleskedek bele, úgy, hogy tényleg nem vagyok a terület szakértője. :) Utánanéztem, mert csak nem hagyott nyugodni és lehet mégis igazad van és LV kell bele. Illetve a TIS kicsit kétértelműen fogalmaz. Most akkor szerinted?

(#54990) H.Ezredes válasza whbear (#54988) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Minimum annyira nem értesz hozzá mint én... :U Merci lehet érzékenyebb erre. Tudom ezeket én is ezért öntjük saját autóba de a mindenkinek a saját autójába a TYP 200 van és senkinek semmi baja pedig ismered a kocsikat és,hogy vannak használva... E91 és a 2 E60-ba hibátlanul működik semmilyen negatív reagálás nem lett emiatt.

(#54989) p0lip

Hivatalosan LV olaj kell bele. De sokan használják a TYP 200-at teljesen problémamentesen.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#54991) p0lip válasza H.Ezredes (#54990) üzenetére


p0lip
tag

Ezredes Úr! Nem kétkedés, mert, hogy jönnék én ahhoz, de biztos? ;)
A TIS leírást úgy értelmezem, hogy a töltőszivattyúval ellátott DSC rendszer nem igényli az LV-t. És engedi keverni is a sima DOT4-et az LV-vel.
Egyébként a kocsi kezelésije, tudom ez nem olyan komoly doksi, de szintén csak sima DOT4-et ír. Mindez nem vérre menő, szóval, ha LV is kéne nem szándékozok azonnal SL6-ért szaladni, főként, hogy a typ200 előtt SL6-ot használtam és nem vettem észre negatívumot. Pusztán csak érdekel mi a hivatalos álláspont, nehogy ilyen tudatlanul hagyjam el ezt az árnyékvilágot. :D

(#54992) whbear válasza whbear (#54988) üzenetére


whbear
senior tag

Ahogy Ezredes úr írja, nyugodtan tölthető bele a Typ 200 semmi baja nem lesz. Keverhető is és keveredik is egy csere alkalmával. Neked valószínűleg nincs külön töltő szivattyú mert a visszatápláló szivattyú látja el a feladatát, igaz nem tudom mi az autód típusa. Tehát ha nagyon ragaszkodunk a gyári technológiához akkor LV. Ha csak a gyári ajánlást nézem akkor LV, ha hasonlóan használod az autót mint Ezredes úr akkor Typ 200 mehet bele. Normál használat esetén lehet nem érzed meg a különbséget. Ahogy Ezredes úrnak is mondtam, SBC fék esetén ahol előírás volt az LV lehetett érezni hogy nem elég gyors a hagyományos folyadékkal. Egyébként ez már tényleg olyan dolog hogy figyelembe kell venni hogy használod az autót. Nagy hibát nem követsz el mintha töltenél DOT5 ami szilikon alapú, vagy DOT5.1 ami keverhető de megeszi a nem arra specifikált gumikat.
Szerk : Ha nem vagy versenyző akkor az SL6 csak jobb lehet.

[ Szerkesztve ]

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#54993) p0lip válasza whbear (#54992) üzenetére


p0lip
tag

Köszönöm szépen a válaszod! Mint írtam, volt benne SL6 is és a typ200 sem először van benne, szóval nem rohanok visszacserélni SL6-ra, ha LV is kell bele. Egyszerűen érdekel, hogy mi a hivatalos előírás. ;)
E39 a modell, éppen ezért szúrtam be a TIS-t, mert tudtommal a 39-es töltőszivattyús.

(#54994) whbear válasza p0lip (#54993) üzenetére


whbear
senior tag

Én is úgy tudom, hogy az. De ez mindkét fékfolyadék felső kategóriás így nyugodt lehetsz minden rendben van vele. Arra érdemes ügyelni hogy ne nyomd be a pedált csak kb 80%-ig pumpálás közben.

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#54995) p0lip válasza whbear (#54994) üzenetére


p0lip
tag

Köszönöm! Volt már mindkettő benne, nagy baj egyikkel sem volt :)
Viszont ezt a 80%-ot nem tudtam. Mi a technológiai oka?
Én leszívom addig, hogy éppen ne legyen levegős, aztán feltöltöm az új folyadékkal, majd légtelenítés bő után töltögetéssel. Aztán menetpróba, egybekötve az ABS és DSC munkára fogásával, hogy az ott esetlegesen pangó folyadék is elegyedjen az újjal. Utána folyadék megint le, újra átnyom, légtelenít. Így nem szokott gond lenni, nem nyúlós, ruganyos a pedál, határozott , kemény nyomáspontja van.

[ Szerkesztve ]

(#54996) Chrys_


Chrys_
addikt

Az új dupla vesék.

Előtte:

Utána:

[ Szerkesztve ]

(#54997) whbear válasza p0lip (#54995) üzenetére


whbear
senior tag

Igen gép nélkül jól teszed hogy átmosod az ABS kockában lévő járatokat. A sima átpumpálás kevés. Az öreg főhenger vállasodása megeheti a karmantyút. Ezért nem ajánlott teljes hosszon többször átnyomni.

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#54998) Zolom89


Zolom89
senior tag

Üdv. Egy kis segítséget, táv pontot hátha tudtok adni
alany: 320d n47

Varosban egyszer csak ki írta az autó hogy túl meleg a víz, aztán meg a motor allitsam le az autót. Meg is ijedtem hogy mi a fene...
kiegyenlito tartályt néztem, max langyos volt ezért kinyitottam. Vízszint tökéletes, a víz maga langyos, a ventilator meg folymat pörgött próbálta hűteni.. gondoltam termosztát biztos. Menüben a 7-es pont alatt ahol írja a víz hőfokon 140volt.
Úgy voltam hagyom kihűlni aztán megpróbálok haza menni vele este, épp egyik ismerősöm lakott az utcába, felhívtam beálltam vele hozza.
24 óra múlva mentem vissza, beindítottam és úgy 1percet járt alapjáraton mire bementem a vizhofok menüben de már egybol azt írta hogy 120fokos a víz, meg közbe jött az üzenet hogy allitsam le a motort. Az a baj hogy így mozdítani sem bírom...

“LG C2 + Samsung Q990B” Asus Rog Strix G17

(#54999) BeZol válasza Zolom89 (#54998) üzenetére


BeZol
őstag

Nekem 35fokos nyári kánikulában volt ilyen 330d-vel, de az olyan 10-15 perc dugóban araszolás után történt meg, majd 1 óra pihentetés után simán mentem 75+75km-t. Ott is rendben volt a vízszint, de azért töltöttem rá picit.
A klíma viszont nem hűtött (max hűvöskés levegőt fújt), és mint kiderült, a klíma ventillátora meg volt szorulva, a kocsi hűtéséhez pedig a klíma ventillátora is kell (2 ventillátor dolgozik).
Csak egy tipp, de lehet, hogy nálad csak a klíma ventillátora küzd, a motorhoz közelebb levő pedig megszorult, mert fordított esetben nem volt ilyen durva túlhevülés 35+ fokban.
Nem tudom 20d-nél hány ventillátor van, nekem is csak az mondta ezt, aki anno megbütykölte h amúgy 2 van. Aztán más baj is lehet, de az passz, majd szakértők megírják :U

(#55000) molnarpeter válasza Zolom89 (#54998) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Rá lehetne mérni infrával a motorblokkon, gyanús a szenzor vagy vízpumpa és termosztát is lehet (ha nincs venti probléma) :R

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.