Hirdetés
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
whitezo88
nagyúr
válasz
GrooveHero #54748 üzenetére
Magyar BMW nem ad ha írsz és neten nincs? PDFbe akár.
-
chess001
aktív tag
válasz
FIREBLADE78 #54744 üzenetére
Szerintem is a kocsira a vagyon 1-2%-át szabad, vagy annyit se költeni és akkor nem esik annyira rosszul a 'befektetés'...
-
FIREBLADE78
addikt
Mindig ezek a ha így,ha úgy. Telefon is fele annyit ér. Minden fogyasztási cikk. Semmi sem tartja az árát. Venni kell 20 éves kocsit,az már tartja az árát de mellé lehet szórni bele azt a pénzt amit egy fiatalabb árának a felára. Ok tudom arra is költeni kell,de nem mindegy h mennyit.
-
BeZol
őstag
Én kocsimat 2008 májusban vettük. Ha azt az összeget (19,5m Ft) anno rá 1 évre tőzsdére raktam volna vagy ingatlanba, most legalább 2xer annyi zsetonom lenne belőle ingatlan esetén, és legalább 4szer annyi tőzsde esetén. Ehelyett az üzembentartás is jóval magasabb lévén bmw, és most jobb esetben ér 4-4,5m Ft-ot a kocsim.
Gazdaságilag belegondolva jó nagy hülye voltam
Viszont felejthetetlen életre szóló élményeket kaptam, ami ugyan még mindig drágább mintha elmentem volna sok-sok utazásra ide-oda az évek alatt, és amíg első 3 év után azért bánkódtam h azért ez túlzás volt egy kocsiért, így utólag nem bánom.
Emelett fontosnak tartom megemlíteni, hogy volt legalább 2-3 olyan eset is, amikor egyáltalán nem hajtottam gyorsan, és 100%, hogy ha a régi honda jazz-emmel mentem volna, akkor baleset a vége, mert annak sem az úttartása, sem az elektronikája, sem a féktávja nem nem egy liga a bmw-vel, és ez még normális közelekedés mellett is kritikus tényező volt pár szituációban, amit más autós, vadak vagy megváltozott közlekedési körülmények okoztak. (gyalogos/motoros problémám eddig nem volt)
Anno a robogómat is eszerint vásároltam: kötelezően csak ABS-szel. Rá pár hónapra egyik motoros csóka mesélte, hogy az ő szintén új robogója (szintén 125cm3) nem ABS-es, 1 év alatt már 3szor esett el emiatt vele, hiszen blokkolt a kerék és bamm már feküdt is.Abban az X3-asban minden megvan ami kell, hiszen SUV-ként még extra biztonságot is ad egy normál autóhoz képest. Én csak azt sajnálom, hogy 2020-ban sem kapni hozzá ülésszellőztetést... talán ülésmasszázst sem, ezért nálam kiesik. Következő autómba ilyen extrákat szeretnék a családi vonalon mozogva, de a buzi vírus miatt esélyes h első babánk kabriós baba lesz
Öröm lesz becsomagolni a babyt + feleségemet hátra minden egyes alkalommal (hely van, csak hát nincs hátul ajtó és kényelmetlenebb a beszállás), vagy majd ideiglenesen cserélek húgommal és használom a Toyota Yaris-át -
Service inclusivet en is megvettem 5 evre. Az jo dolog. En is a wallis pestnel kotottem vegul meg ugy is hogy csak generalis van nekik, mert amit en kalkulaltam a netrisken mind dragabbra jott ki. Mondjuk szamit a casconal az is mennyi onreszt vagy hajalndo bevallalni az nekem eleg magas. Igy jott ki a 200 ezres casco es kgfb az meg plusz 100 ugye. Nekem 10.4et fogyaszt jelenleg talan meg picit fog javulni de ezzel megbaratkoztam. A buko az meg nagy persze eves szinten, ezzel nem lehet mit kezdeni.
-
whitezo88
nagyúr
Ismerek valakit, akinek egy Jaguar XK-ja van, casco 700 évente úgy hogy ebben már bennevan a kedvezmény, hogy vagy 15 éve megvan neki egy helyen. Egy szint felett nagyon elszáll a casco, nem véletlen. A kötelező általában "olcsó" erős autóra is. Mikor kalkulálgattam a cascokat, E60 525d-30d ugyanannyi kb, 535-nál már ugrás volt nem kicsit.
-
BeZol
őstag
Az a kötelező+casco tényleg baráti. Ismerősöm a 440i cabrióra évi 850ezret költött (azt hiszem gépjárműadóstul), pedig direkt vidékre van bejelentve (így olcsóbb a biztosítása), viszont mikor vette "még csak" 26 éves volt, de anno direkt végignéztem neki netrisk és társain, mindenhol 1,2millára jött volna ki az éves téma, szóval amit ott helyben a bmw-vel tudott kötni, az volt akkor a legjobb, viszont így közel 4 év után most már olcsóbbra tud váltani más biztosítónál, a bmw-partneres árat lehetne felezni. (most talán 650ezer az éves költség, és 300 környékéről dobta ki a legolcsóbb casco+kötelezőt).
Aztán hiába van service inclusiveja, az ugye csak gyári periódusra vonatkozik, ha gyakrabban akart menni (pl olajcsere), az zsebbe nyúlós téma, és emellett egyszer trailerezni is kellett a kocsiját (ömlött a füst a kipufogóból, de annyira h a hungárián senki sem indult el mögötte/mellette a lámpánál, mert nem láttak tőle semmit!), ill. azt hiszem a féktéma nincs benne, az pedig 60ezer km-nél első, 80ezernél hátsókat kellett cserélni.Szóval ja, bukott bő 10misit 4 év alatt a kocsin, emellett fizetett 3-3,5misit biztosításra, 1misit a fékcserékre + apróságokra, és mindjárt 100ezer km-nél jár 11,5literes átlaggal, az 400Ft-tal számolva 4,6misi üzemanyag.
Tehát a 23misi környéki kocsival most 31misi környékén jár úgy, hogy minimum 12-őt ér a használtpiacon ha emlékeim nem csalnak (full extrás más kocsikhoz képest, cserébe több a km, míg a többi kocsi elviekben kevesebb km de fapad vagy átlagos felszereltség), szóval 4 év alatt ez közel 20misi bukta. A felhasználási módja alapján 90%-ban elég lenne neki egy i3-as is amit ingyen tankolászhatna és karbantartás sem igazán kell annak, ott kb. csak a biztosítás és értékvesztés játszik, szerintem ott összesen 4misi bukta lett volna mostanra, nem 20, de ha 0km-es egyedileg rendelt erős benzines kabrió kell, akkor ez ennyiA lényeg, hogy jobb nem is nézni a számokat, főleg nem az első években.
-
Chris0321
veterán
Hello.
e46-al kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mikor megvettem mondták, hogy van benne esőszenzor de jelenleg nem működik és a fényszóró kapcsoló is automata volt benne eredetileg csak elromlott a kapcsoló és simát raktak bele. Vettem másik kapcsolót, hogy beszereltetem plusz ránéztem az esőszenzorra mennyi lehet és ezért egy oldalon rákerestem mi a cikkszáma de ott két fajtát mutatott. Egy sima eső és egy eső és fényszenzort. Jól értelmezem, hogy vagy egyik vagy másik van az autóban? Ha a szenzor nem jó attól az automata fényszóró még működhet? -
p0lip
tag
válasz
molnarpeter #54718 üzenetére
Biztos jó (hőviselésből tényleg), de a gyári is és már megrendeltem mindkét méretet.
-
válasz
chess001 #54720 üzenetére
Nah majd ha megjott neki megiroma konkluziot🙃
(#54721) whitezo88 Sn00k (#54719)
Nos hat igen az ertek csokkenes az a szivas oldala a tortenetnek, ezzel nem tudok mit kezdeni. Szerencsere nem a cofidist kellett hivni hogy megvegyem.300 k volt az eves kotelezo+casco es ez meg viszonylag korrekt ar , amint hallottam...
(#54722) CharlieDrop Sn00k (#54719)
persze, ebben biztos vagyok ,hogy mas vilag...
Az biztos ennyiert en mar inkabb az X5 valasztottam volna. Illetve most is szivem szerint azt valasztottam volna kb 3-4 millaval lett volna dragabb es az m40i vel eltudtam volna azt is hozni. Csak hat a garazsunk szukos lett volna neki. Pedig gyonyoru az x5 es meretben is jobban bejott volna...(#54720) chess001
Igen a csucs a csucsok csucsa ezt nem is vitatom.(#54723) H.Ezredes Sn00k (#54719)
oke. Mindegy is. Aa lenyeg hogy megbizhato jo motor legyen. Nekem elotte egy rav4 hybridem volt. Ahhoz
kepest mar ez is egy csucs teljesitmeny minden szempontbol... -
H.Ezredes
őstag
válasz
dreizwanzig #54733 üzenetére
Ez km függő. Egy sima vezerlescseret és hajtókar csapágy csere nem felújítás.... Nem. Egy vállalhatatlan dolog egy benzines motoron. Drágább a dizelen mert az nyugvocsapagyakra érzékeny és ott ki kell venni a motort és főtengelyt is. Hajtokarcsapagyazasert nem nem kell kivenni. Mi den tekintetben olcsóbb a vezérlés csere is mert elől van és könnyebben hozzalehet férni.
Megmostam a rontás. Meg a felniket kellene külön elpucolni levett állapotban meg waxolni a kocsit. A verseket amiket küldtem még lerendeljem szerintem holnap de legkésőbb szerdán meg is érkezik.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
dreizwanzig #54731 üzenetére
Jó motor. Egyszerűen lehet nagy teljesítményt kihozni belőle. Az N54-N55 is ilyenek. Ott is szaladgálnak 4-5-600Le-s motorokkal vagy még erősebbel is. Imádják is azokat is ugyan úgy de a B58 szerintem egy még beérettebb konstrukció
-
whitezo88
nagyúr
Az valami diesel sajatossag hogy hidegen gyorsabban indul a kocsi mint melegen? 1-2vel tobb forgatas kell a fotengelynek ugy ertem hogy beroffenjen. Miota megvan feltunt.
-
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #54726 üzenetére
Az M2-esnél van úgy.
-
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #54722 üzenetére
A completion package csak minimálisan más, mint az M, a motor ugyanaz a típus, csak plusz 10 le kb, hogy a katalógusba tudjanak más számot írni. Amúgy a gyári adatot még a legrosszabb napokon is tudják a bmw turbós benzinesei.
-
H.Ezredes
őstag
Akkor el kell, hogy keseritselek. A benne lévő B58-as motor egy ~5 éves konstrukció. Ellenben nagyon jó motor és nagyon nagyon tuning barát. Motorbelso változtatás nélkül tud olyan 550-600Le-t. Nem hiba szeretik a tuning világában. Az M40i igazából egy kis marketing.. A motor sima közé nincs az M-hez. Kívül belül M csomag van sport / adaptív futóművel / sport fékkel. Ahogy mondják ha meglatod a másikat akkor tudni fogod, hogy miért is drágább. Ettől függetlenül szerintem a legjobb benzines motorral vetted. A mostani generációs X3-át műszakilag nagyon eltalaltak. Jó vele menni, fejlett a technológia és súlyba nincs úgy elszallva mint az X5-X6-os
-
CharlieDrop
veterán
-
whitezo88
nagyúr
Meddig tervezed? Sajnos tudjuk hogy drága autóknál érezhető leginkább hogy milliónként csökken az értéke rohamosan, hiába 0 km-ként ülünk bele. Ha csak fele ennyiért vennék egyszer szalonautót, meggondolnám kétszer is. Használtnál karbantartásra kell akár milliós költsége(ke)t tervezni, itt költségvesztésnél, és többet.
-
chess001
aktív tag
Az M-esben azért elég sokminden más (S motor eleve, nem az N széria, a futómű, meg a sportos extrákból több van eleve), a completion meg a gyári csúcs- chiptuning, feszesebb stabilizátorok... De egy X3-ba szerintem is bőven elég a széria motor, azt sem lehet kihasználni.
-
válasz
FIREBLADE78 #54717 üzenetére
Igy van. Az m40 i olyan 21 tol indul. Meg par extrat kertem bele igy erte el a 27et. Spanomnak a M competation nah az 33 milla. Nagyon brutal ara van. Annyit szerintem nem er az a plusz teljesitmeny. Igazabol meg az M40i is boven sok. Csak ugy voltam vele legyen eletembe egyszer legalabb egy 3ezres , 6 hengeresem es mivel benzinesben gondoltkodtam plusz mivel ez most valami uj fejelesztese az M40i a bmw nek igy ezt valasztottam vegul.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
FIREBLADE78 #54716 üzenetére
Közben rájöttem,hogy nem M a kocsi. Az tényleg "csak" 20 misi.
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz
CharlieDrop #54710 üzenetére
Elég nehéz elrontani mert mindbe ugyan az a tömítés...
3' E36
320i 320i M50 320i M52 323i 323i 2.4 323ti 325i 325is 328i M3 M3 3.23' E46
320Ci 320Ci M52 320Ci M54 320i 320i M52 320i M54 323Ci 323i 323i 2.4 325Ci 325Ci M54 325Ci M56 325i 325i M54 325i M56 325ti 325xi 328Ci 328i 330Ci 330i 330xi M3 M3 CSL5' E34
520i 520i M50 525i 525i M50 525ix5' E39
520i 520i M52 520i M54 523i 523i 2.4 525i 528i 530i5' E60
520i 525i M54 530i M545' E61
525i M547' E38
728i 728iL7' E65
730i M547' E66
730Li M54X3 E83
X3 2.5i X3 3.0iX5 E53
X5 3.0iZ3 E36
Z3 2.0 Z3 2.2i Z3 2.5 Z3 2.5i Z3 2.8 Z3 3.0i Z3 M3.2 Z3 M3.2 S50 Z3 M3.2 S52 Z3 M3.2 S54Z4 E85
Z4 2.2i Z4 2.5i Z4 2.5i M54 Z4 3.0i Z4 3.0i M54 Z4 M3.2Z4 E86
Z4 M3.2BMW Classic Motorsport
E36 M3 Gr.A E36 M3 Gr.N(#54713) p0lip
Vákuumcsöveknél csak gyárit használunk. Azok kibírnak egy 10 évet az összes többivel csak a kínlódás van ideig óráig jó lehet de hosszútávon ebből a gyári a jó.
-
chess001
aktív tag
-
chess001
aktív tag
válasz
Chris0321 #54700 üzenetére
Akkor nem csak én látom így. Ez a Strucc gyerek annyira idegesít, hogy amiben benne van, azt csak autós jelentnél tudom hanggal nézni. Persze csak nagyon kivételes esetben, mert inkább kerülöm ezt gyereket. Csikóst én is szeretem, meg Winklert, de mostanában van a Porsches srác, a CI tulaja, ő a legjobb. Annyire nem bánom, mert van helyettük más. A PH cikkei is hasonló dolgon mentek keresztül, csak nem havi egy értelemes van, hanem évi...
-
H.Ezredes
őstag
Hozzáteszem a f@sz 30D-hez rendelt tömítést....
Persze,hogy nem jó hozzá... De biztos ELCSOMAGOLTÁK
meg nem azt küldték....
-
Ļantos
aktív tag
2 perc után bezártam a böngészőt, annyira idegesítő volt a minőség.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
CharlieDrop #54704 üzenetére
Az
Tömítés:
5' E39
520i 520i M52 520i M54 523i 523i 2.4 525i 528i 530iMi az,hogy nem az jött ?
-
H.Ezredes
őstag
válasz
CharlieDrop #54698 üzenetére
Köszönöm a vasárnapi élményt... El is fáradtam 7 perc alatt...
-
CharlieDrop
veterán
válasz
dellfanboy #54699 üzenetére
ja, csak tudjuk, hogy ez a nagy büdös magyar valóság....
-
whitezo88
nagyúr
válasz
dellfanboy #54699 üzenetére
Ez a video meg technikailag is tragya lett, feny es hangproblemakkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- OLED TV topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Formula-1
- Milyen légkondit a lakásba?
- Windows 11
- PayPal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest