- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Celeron aranykor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
Don.Corleone #54197 üzenetére
Szerintem jó motor az M52, nem véletlenül, hogy Novoth Tibor személyes kedvence is. Ebben még a régebbi típusú olajlehúzógyűrűk vannak, szóval az M54-féle olajfogyasztással ilyen okból nem kell számolni. A CCV/kartergáz lecsapató/visszavezető úgy látom, hogy ezen is a szívósor alatt lakik, tehát a rövid utakat ez sem viseli valószínűleg túl jól. Ha esetleg eszi az olajat, én erre néznék rá először, mert ha eldugul, akkor lecsapatás nélkül megy a szívósorba a kartergáz, és eszi az olajat. DISA nincs, tehát elromlani sem tud. A VANOS "felújítás" ezen viszont nagyobb szívás, mint az M52TU/M54 motoroknál, mert a ferdefogazású tengely is eltávolításra kerül, tehát újra kell időzíteni a motort.
De szerintem a legfontosabb (a motor szempontjából legalábbis), hogy a hűtés legyen rendben. Ha egy cső folyat a csatlakozásnál, nem kell feltétlenül kidobni, cserélhető az o-gyűrű benne. Ismerve az autó előéletét én PA Softtal átprogramoznám a műszeregységet, hogy a vízhőfokot 90-100 között pufferelje, és már 110-115 körül gyullassza ki a pirosat. Gyárilag ezek 97 fokos termosztáttal szoktak menni, tehát alapjáraton ketyegve ilyen stabil 96 fokra kell beállnia.
Nekem hirtelen így ennyi jutott eszembe. Vannak képek az autóról?
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54198 üzenetére
csak meggondoltad magad? Pedig erre az evi 5-6000 kilometerre dizel folosleges
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz
MoP_FX 57 #54181 üzenetére
Köszi a tippet, hétvégén egész jó idő lesz, azt hiszem utána nézek ismét, kicsit bosszantó a dolog.
Ami a 2.8-ast illeti, M52-es motor van benne. Egyre jobban kezd megfogni, a héten megmutatják, megyek vele egy próbakört. Elvileg hibátlan az autó, szépen össze lett rakva, ki lett javítva a megfőzés. De ennek tudatában adnák, hogy lehet egyszer lenne egy motorcsere. Viszont ár-érték arányban ami a felszereltségét jelenti, még így is..
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54194 üzenetére
Uj autonal sok szervizre nem lesz szukseged.
Ha jobb autot akarsz a mostaninal az nagysagrendekkel tobbe fog kerulni.
Amig Bmw-bol X5 kutyanak se kell a benzines addig a Porsche-t olyan keves kilometerrel amit beleraksz meg garancialis idoben rohogve eladod -
Gsx-rr
veterán
válasz
CharlieDrop #54193 üzenetére
Suv kategoriara gondoltam. Nekem ott ezek a kicsik amik az elso Suv-ok utan jottek, mint mas markanal a Q5,Q3 nagyon nem illenek a kepbe.
Neki a dizellel van problemaja es korabban a Macan-t emlitette azert mondtam. Markan belul nagy ujdonsagot nem fog talalni
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54191 üzenetére
Ne varj nagy difit ha ennel a markanal akarsz maradni az elozohoz kepest.
Hozzateszem szerintem egy X5 30d nagyon jo valasztas.
En iden lehet arra valtok ,vagy az uj Panamerara
Nezz meg egy Macan-t vagy Cayene-t ott erzed majd a kulonbseget. -
FIREBLADE78
addikt
Nah. X6 30d teszt pipa. Hát nem fostam le a bokám. Kb 25d szint. 50d kell neki,de irreális ára van. Nagyon sportautós a kilátás. Franc tudja. Kéne is meg nem is. X5-ben semmi izgalom. Olyan basic. Sport kipufogóval még a hangja is fasza ( valszeg hangszóró
)
-
Chrys_
addikt
Szakad, nem szakad, de biztos, hogy nyúlik mind és előbb-utóbb megadja magát. Ajánlott km-nél én biztos cserélném, függetlenül attól, milyen "híre" van a motornak. Aztán lehet nyugodtan padlózni.
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54184 üzenetére
Az X3, lehet abban barmilyen motor.
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54170 üzenetére
Csajoknak tokeletes
-
aero.
veterán
válasz
Don.Corleone #54180 üzenetére
Vagy a huto sarkaban levo kiegeszito vizpumpa esetleg, termeszetesen az is muanyag haz ...
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
Don.Corleone #54180 üzenetére
Ha télen fogy a hűtővíz, akkor én ránéznék a belső hőcserélőre (heater core) is, meg a tűzfalon belépő hűtőcsövekre.
M52 vagy M52TU-ról van szó?
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz
MoP_FX 57 #54179 üzenetére
Köszi az információkat illetve véleményedet! Édesapámnak van jó pár éve egy e39, pont a múlt héten repedt szét a vastag hűtő csöve.. gondolom még gyári volt, de hát nem kis káoszt okozott, javítása filléres volt, de pont terveznek/tervezünk egy hosszabb utat(850 km), na ha az alatt történik akkor van fejvakarás. Ja és ehhez a darabhoz hozzá téve, megy mint az óra, egyedül télen fogy a hűtővíz, hetente rá kell tölteni, elfolyni sehol sem folyik, a-z-ig ki lett vizsgálva, elengedtük hogy megtudjuk mi a baja.
Maga a motor egyébként milyen? Azt tudom hogy piszok erős, fogyasztás vagy esetleg gyenge pontja lenne bármi?
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
Don.Corleone #54175 üzenetére
Ha vélhetően szakszerűen lett javítva és egyébként tényleg szép az autó, akkor ez engem nem tartana vissza. A hengerfejességnek is van mértéke, nem feltétlenül jelenti, hogy szarrá vetemedett a hengerfej és kihúzta az összes csavart menetestül.
Hathengeres E39/E46-nál annyi ilyen esetről lehet hallani, sajnos az egész motor Achilles-sarka maga a hűtés. Az sem segít túl sokat, hogy a vízhőfok-visszajelző gyárilag 75-115 fok között "pufferel". Csövek folyatnak, vízpumpa folyat, kiegyenlítő szétreped stb. Meg aztán a BMW-által használt gyorsrögzítős csövek is megérnek egy misét. Gumicső műanyagfejjel, belül külön o-gyűrűvel, komolyan szégyen az egész.
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
BMW E60 530d, 218LE, 2005, úgy tudom M57TUD30 motor, automata.
Mit lehet tudni róla, mennyire megbízható konstrukció, van sok hibája?
Köszi! -
szimi57
őstag
válasz
Don.Corleone #54171 üzenetére
Egy megfőzés nem azt jelenti, hogy kuka a motor. Alaposan rá kell nézni, meg kell hajtani. Élő adat olvasás. Kompresszió mérés, motorfékpad.
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz
MoP_FX 57 #54174 üzenetére
Megcsinálták, kész van az autó. Ahol szervizelik az autómat, rendszeresen hoznak be olaszból bmw-ket, tényleg patika mindegyik és nem átverés/lehúzás, rá is kérdeztem legutóbb erre a darabra és ennyi a hátulütője, hogy hengerfejezve lett a kocsi. Meg lett csinálva szóval vihető, de maga a tudat hogy egyszer megfőzték a motort.. hát a fene sem tudja. Ez a motor azért talán a legjobb e39-es, de egy kicsit óva int. Pedig maga a kocsi megfogott, gyönyörű állapotú.
(#54173) CharlieDrop -
Na igen ez engem is érdekelne, elég régóta vagyok tagja az autós, Bmw-s közösségnek, de sosem főztem még egy autót sem meg. Talán egy gumicső elrepedt, megpróbálok utána kérdezni. -
MoP_FX 57
őstag
válasz
Don.Corleone #54171 üzenetére
E60-ban is volt M54.
De akkor jelenleg hengerfejes az autó, vagy már megcsináltatták? Számomra nem teljesen egyértelmű a leírás alapján.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
Don.Corleone #54171 üzenetére
Vedd meg azzal a tudattal, hogy ki kell cserélni a motort, így ha tényleg, akkor nem fáj annyira.
igaz kérdés az is, hogy sikerült megfőzni az is számít -
Chrys_
addikt
válasz
Don.Corleone #54171 üzenetére
Extra koronavírussal? Én manapság semmit nem vennék olaszoktól.
Mivel nem Ferrari, úgysem engednék ki az országból 🙂
-
Don.Corleone
aktív tag
A múltkori e60-t elengedtem, a maga kényes motorjával. Viszont most beugrott egy olasz e39 M52B28, tetőablak, xenon, minden finomság, mindig is odavoltam az e39 formái iránt, megfogott a kocsi, viszont egy nagy "baja van" egyszer megfőzték a motort, hengerfejezve lett. Kívülről patika állapot, viszont ez a tényezőnél padlót fogtam. Ár-érték arányban kihagyhatatlan lenne, nincs is sok km benne. Mit gondoltok, ilyent inkább el kell engedni? :/
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
CharlieDrop #54169 üzenetére
-
aero.
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54166 üzenetére
Jahogy 10m extrat pakoltal egy 30d-re ...
-
BeZol
őstag
válasz
FIREBLADE78 #54164 üzenetére
5ösbe meg több extrát tehetsz, így azonos motorral az meg 30+ lesz, és igen, akkor már inkább kicsit többért 5ös, ha nem tartja vki már túl nagynak.
-
aero.
veterán
válasz
FIREBLADE78 #54164 üzenetére
Inline 6. Mit vársz? Úgy gyorsul, mint egy m5 f10.
Siman 20m korul van a belepo az 5s alatti klubba. -
TnS
újonc
válasz
FIREBLADE78 #54162 üzenetére
Mindkettő sorhatos.
-
FIREBLADE78
addikt
Egyszerűen nem találom. G20 330d vagy 340d az 6 hengeres?
-
freaghill
őstag
válasz
molnarpeter #54157 üzenetére
Kézi
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
freaghill #54156 üzenetére
Egyetlen dolog volt előtte, hidegen hajlamos volt egy picit rántani, amikor motorfékes kigurulásnál visszaváltott, ez mintha most megszűnt volna, de még nem mentem annyit, hogy biztosan kijelentsem. Pár ezer km-t megyek, aztán megcsinálom újra, hadd cserélődjön a teljes töltet.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
freaghill #54153 üzenetére
Én is ezen a hétvégén csináltam meg a diffit és az automata váltót, hasonlóan szép eredmények születtek:
https://drive.google.com/file/d/15y4GUHID0ZyuN9h7IcJ8ik9IdpJnH9Li/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1lfqANKW7VhxMhNgNh2BM9ZGXM_ZvKK6N/view?usp=sharing -
freaghill
őstag
Váltóolaj lecserélve.
16év, 208.000km. -
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Tudom, hogy nehéz diagnosztizálni, így interneten keresztül, főleg egy ilyen témában, de mégis a segítségeteket kérném, hátha.
A következő lenne a probléma:
2012-es N20B20 520i-ben ülve kopogás hallatszik valahonnan elölről ( motorból.)Azért írom, hogy az autóban ülve, mert nyitott motorháznál az autó mellett állva nem hallom
. P-ben emelve a fordulatot “gyorsul” a kopogás, olyan 1100 rpm körülig hallatszik, felette elhalkul. Néha hallatszik még szintén amikor lassításnál olyan 15km/h körül megszűnteti a motorféket, és kirakja “üresbe”. Nagyon jó még ebben a dologban az, hogy van olyan, hogy egyáltalán nem hallatszik, de egyébként a kopogás mértéke változó. Hibakód olvasás volt, semmi nem volt benne.
Nagyjából ennyi lenne, nagyon köszönöm, ha esetleg tudnátok segíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Eredeti játékok OFF topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- GTA VI
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED monitor topic
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
- BESZÁMÍTÁS! 1350W Thermaltake Toughpower GF3 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest