Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26301) SocketA válasza CharlieDrop (#26300) üzenetére


SocketA
aktív tag

Nem én jövök az E90-el. Innen indultunk, ha nem emlékeznél:
(#26201) MPeter87
"2005-7 közötti e90, e92 25i és 30i motorok között a köbcentin kívül technikailag van valamilyen komolyabb eltérés?
Automata váltóval megbízhatóak ezek? Mennyire bírják a sportos/dinamikus vezetési stílust?"

Én erre írtam, hogy ilyen kocsihoz max. SMG-t vennék, sima automatát nem.
Erre Te meg NEKEM kezded el írosgatni, hogy majd elviszel egy lassú körre az 1.8as dízel automatáddal, hogy bebizonyítsd, hogy lehet sportosan menni.

(#26302) BeZol válasza CharlieDrop (#26296) üzenetére


BeZol
őstag

A 330ci sem esett le neki... :C

Még németben volt szerencsém egy E92-es 330i tulajjal beszélni. Fullos Hamann tuningja volt, azt hiszem 320 lóerős volt így, viszont mesélte, hogy a 35i gyorsabb nála, nem bírja otthagyni, ill. 14 liter alá nem tud bemenni, ha pedig nyomja rendesen, akkor 19 litereket is megeszik a kocsi. Ez még 2009ben volt. A lényeg, hogy totál csalódott volt a csóka, nem ajánlanám senkinek, szerintem marad a két véglet. Városba kis motorral benzines rövid távra, vagy 35i 1-2 turbóval, rendesen nyomatékosan, amivel városon kívül is lehet hülyülni.

A benzinesek alapvetően jobban gyorsulnak, hiszen elég sokáig lehet egy-egy sebességben tartani a kocsit, és szerintem emiatt jobb rajt is vehető, de ez csak 0-100-nál előnyös. Ha már megvan a sebesség, akkor oda az előny, és képbe jön a dízeles motor rugalmassága. Biztos van, akinek tetszik, hogy megnyomja a kocsinak, visszavált 4ezres fordulatra, és üvöltő hang mellett megindul a kocsija, sőt még vmi spéci hangosabb kipufogót is szereltet a kocsijára h jobban szóljon, én viszont 1750-től ugyanúgy végrehajtom, minimális hangnövekmény mellett, 2/3 akkora fogyasztással.

Mész a forgalomban, látsz egy üresedő helyet, ahova be akarsz sorolni:
Benzines szívó: vissza kell váltani (mert gondolom nem bőgeted a motort 4ezer felett, hiszen drága az üzemanyag), vagy lepadlózod az automatát, ami kis késlekedéssel visszavált neked, a lényeg, hogy fél másodpercet buktál, jön a hangorkán, és remélhetőleg odaérsz mint egy sutyerák pöffeszkedő bmw-s.
Diesel: lepadlózod, és mire a benzines visszaváltott és megindulna, te már félig be is értél szépen, csendben.

Nekem az alábbi elképzelésem van:

Ha városba kell autó, és tényleg évi 10k km körül használom, akkor nem kérdéses, hogy benzines kocsi a jobb választás, az már más tészta, hogy szívó v. turbós benzines, én biztos turbósat vennék, ha van, gondolom az is hamar bemelegszik. Azt viszont nem értem, hogy minek városba egy 320i-nél erősebb motor, szerintem a legalapabb benzines motorral elég kell, hogy legyen, hiszen 50-90-130-at az is viszi (sőt megkockáztatom, felesleges bmw-t venni ezért). HA mennék ökörködni, élményautózni és még ide-oda, akkor máris borul az évi 10k km és a kicsi benzines párosítás is, és képbe jöhet az erősebb benzines a hangja miatt, de szerintem csakis ekkor, mert

amint évi 20-25k km-t túllépjük, akkor jobb egy diesel, ekkor pedig nem kell félni a legerősebb variánsoktól sem, mert x5-x6-okat kivéve megállnak 8-9 liternél bármilyen szituban (=alap benzines motorok fogyasztása...), és ugyan nem lesz hangorkán, de élményautózás ugyanúgy lehetséges, csak városba rövid távokra nagyon nem nyerő, hacsak hétvégente nincs egy-egy nagyobb kiruccanás, mert akkor nem probléma a hétközbeni városozás sem.

A dieselesek sok problémája pedig a tekert kilométerek miatt van. Tisztázott szervíztörténet kell, és ha vminek épp alattam jön el az ideje, akkor bizony cserélni kell. Ha vki rendszeresen rendben tartja a kocsiját, akkor az sosem egy nagy szervíz lesz, hanem kicsit több kisebb kéne h legyen. Aki anno dieselt vett újonnan, az biztos nem az évi 10k km miatt vette, hanem a legalább 30k miatt, és ha ez így van, akkor egy e46-os diesel alsóhangon is 300k km-rel rendelkezik, csak fele annyival árulják. A benzineseknél pedig az évi 10k km-rel még nincs mit titkolni, ilyen egyszerű az egész. Nekem most 167k km van a kocsiban, és amiket látok, hogy ennyivel árulnak, egyszerűen borzasztó, mert legalább 100k km-rel több kéne h legyen bennük, annyira le van élve a belső tér is, meg gondolom más is...

Ha vki használtan bmw-t vásárol az eredeti ár töredékéért, akkor ne spúrkodjon fizetni utólag a szervízdíjakat, vagy akkor nem kell bmw-t venni.

CharlieDrop-nak szerintem tökéletes a kocsija, mert már a 20d is feleslegesen erős a normál forgalomba (ergo jó a 18d), és mivel tetszett neki a bmw, vett is egyet a kis fanatikus :)

Bocs, ha kicsit összefüggéstelen lett a post :D

(#26303) SocketA válasza BeZol (#26302) üzenetére


SocketA
aktív tag

Hú, mekkora poén volt pedig... Kár, hogy ilyen paraszt bunkó stíusod van, pedig egész jókat írsz...

[ Szerkesztve ]

(#26304) CharlieDrop válasza BeZol (#26302) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Igazából pontosan. Én nyírom a napi 10 km/iránnyal, persze amennyit tudok megyek vele autópályán, anyósomék messze laknak :)

a BMW azért kellett, mert akinek egyszer volt, nem szívesen ül vissza első kerekesbe... szerintem, és ugye ott volt az e36

330Ci, na igen, meg SMG amit e9x-ben a DCT, vagyis duplakuplungos váltott

aki kérdezte annak: jó a sima automata is, vegye vele bátran, csak egyre nem jó, ha driftelni akar, azt nem támogatja...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26305) Lavidaloka válasza SocketA (#26286) üzenetére


Lavidaloka
aktív tag

Mi az hogy akkor nyilatkozzál...?Osztod itt az észt mindenkinek... :W

Havonta egyszer talán ha benézek ide de úgy látom kár volt...viszlát talán majd jövöre :W

[ Szerkesztve ]

ホンダシビッククーペ

(#26306) -KP-


-KP-
addikt

emberek ne szapuljátok már egymást. bmw-sek szapulására vannak elegen a hondások :DDD

(#26307) SocketA válasza Lavidaloka (#26305) üzenetére


SocketA
aktív tag

Nem azt irtam, hogy "nyilatkozzal", hanem, hogy "nyilatkozz". Nem akartam serto lenni, ne haragudj! :R
Csak szerintem fel ev alatt meg nem tudhatod, hogy milyen koltsegekkel jar egy kocsi.

Ezert is mondtam, hogy ha valaki 1-2 evre akar dizelt, akkor ha vasarlas elott jol atnezni, akar meg olyan szerencseje is lehet, hogy nem kell ra (tul sokat) koltenie.

(#26308) MPowerPH válasza BeZol (#26302) üzenetére


MPowerPH
félisten

-KP-: BeZol ebben a hsz-ban leirta azt, amit en probalok megmagyarazni mar egy ideje. Sajnos e tekintetben az adatok semmitmondoak. Ha dragrace palyan egymas melle allitod a kettot, akkor persze valszeg a benzines nyer majd egy nyulfarknyival. De en a mindennapokrol beszeltem, es az teljesen mas teszta. Javallom, hogy akkor Te is probalj ki egy diesel autot. Hidd el, hogy az a 18DA is boven eleg mindenre, es meglepodnel, milyen rugalmas tud lenni.

SocketA: A mostani BMW-m elott is BMW-m volt, meghozza 7 evig. Es akkor meg csak egyetemista voltam, nem kulfoldre menekult. Ami a diesel benzin vitat illeti pedig ugyan az Neked is. Le van irva megegyszer, mire gondoltunk. Ha ebbol sem erted meg, akkor javallom, probalj ki egy E46 320D-t, es majd utana megerted.
Az, hogy elromlik, az pedig egyenesen visszavezetheto arra, hogy volt elotte hasznalva, szervizelve. Na meg, hogy mennyit tekertek az oran. Sajnos a diesel E46-ok nagy resze erintett. Amire az van irva, hogy 200k km, abban mar biztosan tobb, mint 400k van. Persze, hogy minden baja van, az mar egy becsuletes futas, olyankor kell cserelni mindent, mert semmi sem orok. Ellenben ha sikerul fogni egyet valos km-el, gondos tulajtol, akkor nem lehet problemad.

Don't Tread On Me

(#26309) MPowerPH válasza SocketA (#26301) üzenetére


MPowerPH
félisten

Erre kulon. Az SMG egy hulladek, mar az E46 M3-ban is egy ketyego bomba volt. Az E90-ben pedig nincs SMG, de a sima auto valto is kapcsolhato kormanyrol(olyat kell keresni). Strapabiro, jo valtok, nem jellemzo, hogy gond van veluk.
Csak tudnam, miert kell mindig egymasnak esni.... Lehet kulturaltan is vitatkozni.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26310) Lavidaloka válasza SocketA (#26307) üzenetére


Lavidaloka
aktív tag

Te meg nem tudhatod hogy hol dolgozom de elárum neked .....Műszaki vizsgabázis...

ホンダシビッククーペ

(#26311) SocketA válasza MPowerPH (#26309) üzenetére


SocketA
aktív tag

BMW001: Nyugi, értem, hogy mit értesz az alatt, hogy "nyomatékból indul meg". Tényleg nem rossz már egy 2.0 D, de azért a 330i-hez nem hasonlítanám. Teljesen más karakterek.

Abban is igazad van félig, hogy a dízelek azért költségesebbek, mert jellenzően olyan veszik meg a dízel újkorában, aki sokat akar menni vele. Persze ez lehet jó dolog is, mert ki lehet fogni egy céges kocsit, amit mindig csak egyedül használtak, főleg autópályán, megfelelő szervizzel. Vagy lehet széthajtott darabokat is. De ez benzinesre is igaz lehet, ott meg főleg, hogy sokat mentek vele keresztbe és rúgdosták.

Viszont amiért csak félig igaz: Egy benzinesnek pl. 200eKm-nél nem kell porlasztót, turbót, kettőstömegűt, kartergázszűrőt, stb stb cserélni. Tehát ott egy jópár százezres szervizet meg lehet spórólni a benzinessel.

Ezért írtam -nak, hogy neki szerencséje van, ha már más ráköltötte ezt az összeget, és nem neki kell. Vagyis ha sokáig nála lesz az autó, akkor majd neki is újra kell költeni ezekre, mivel kopó alkatrész.

A vitatkozásnál pedig továbbra is tartom magam ahhoz, hogy nem én szóltam bele mások válaszába és nem én kezdtem idiótázni, meg agyhalottazni a másikat.

(#26310) Lavidaloka: Akkor gondolom tisztában vagy egy kettőstömegű+kuplungszett+hardy, porlasztó, turbó, meg az "apróságok" kedvezményes árával.
Tehát akkor pont Neked nem kellene azt állítani, hogy egy dízel milyen olcsón szervizelhető. Nem ?! :F

[ Szerkesztve ]

(#26312) Oracle válasza -KP- (#26306) üzenetére


Oracle
senior tag

:D :DDD

320d-nél szokás a turbó olajzócsövét cserélni?

(#26313) trapedli


trapedli
csendes tag

Sziasztok! 06-os E92-ben alap áras volt a dönthető hátsó ülés igaz? :)
325i (E92) az E90-es 25i motort kapta egy az egyben? Köszönöm!!!

(#26314) MPowerPH válasza SocketA (#26311) üzenetére


MPowerPH
félisten

En most jarok 200k km-nel, de a felsoroltak kozul egyiket sem kell cserelni.(es keves esetben kell mas autoknal is) Az a 200k km az inkabb 300k km, vagy 400... Azert latod mindenhol a 200k km-et, mert a sok poruljart mind tekert autot vett. Egyebkent lehet ezt is okosan. Turbot fel lehet ujitattni, ami mar mindjart nem olyan veszes osszeg. Kettostomegut automataban nem kell cserelni. Kartergazszurot az ujakban nem kell cserelni.(vagyis nem tudom, hova tolodott a periodus) Porlaszto teren meg tessek nem tacskos vagy ukran gazolajat tankolni, es nem lesz problema.

De csondben megsugom, vess egy pillantast az ujabb szivobenzinesekre. Eleg kehesek, az uzemanyagellato rendszer a gyengejuk. A legujabb szeriaban meg bejottek a turbos motorok.

Eszemben sem volt a 20D-t a 30i-hez hasonlitani. Arra ott a 30D.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26315) Oracle válasza SocketA (#26311) üzenetére


Oracle
senior tag

Az hogy 200e km-nél tönkremennek ezek az alkatrészek nem feltétlen igaz, haver 390e-nél jár és most cserélte le a gyári! ékszíjtárcsát. Porlasztók, kettőstömegű szintén gyári és teljesen rendben vannak. Kartergázszűrőt is gyári volt benne, azt is azért cserélte mert szóltam hogy a turbónak lehet nem ártana, de annak sincs baja szintén gyári csak elővigyázatosság.

Én 260-nál járok gyári turbó, porlasztók és kettőstömegűvel. azzal egyetértek hogy nem olcsó alkatrészek ezek, de annyira nem is drága, nyilván nem márkaszervizben kell megvenni

(#26316) Lavidaloka válasza SocketA (#26311) üzenetére


Lavidaloka
aktív tag

Én nem mondtam,hogy a Diesel olcsón szervizelhető,de ha rendesen karban van tartva akkor a világból kimész vele... :R
Másrészről pedig a benzinesben is ugyan úgy elromolhat akármi.... :F

Előtte nekem is benzines BMW-m volt de az városban simán bekajálta a 12 litert...ezért váltottam Diesel-re(6liter városban).Két gyermekes apukaként elmondhatom ,hogy nem bántam meg a dieselre váltást....sőt.

Benzines E46-ot azt inkább a fiatalabbak veszik és csapatják amig bírja...a szervíz meg hanyagolva mert örül ha birja tankolni.A Dieselt azt hosszabb távokra veszik és ezért több a KM is...de kinnt sem a BMW a céges kocsi hanem inkább az Audi vagy Skoda/VW.Amikor én vásároltam a kocsit akkor már eldöntöttem hogy Diesel lesz ...Néztem Audikat is de fent említett ok miatt maradtam a BMW-nél.Aztán rájöttem arra is ,hogy a kombi 320D-k annyira nem népszerűek kint sem a fiatalok körében inkább a sedan vagy coupe...nah szóval én ezért vettem 320D Touring-ot ami tökéletes választás egy család számára.
A tavalyi évben el is nyerte a legkeresettebb és a legtöbbet vásárolt használtautó címet...ami nem véletlen! :R

Ui:Egy dolog aggaszt,hogy főleg csak városban használom és félek hogy ezért elkormolom a mocit...de ez is orvosolható egy rendszeres EGR/Turbó tisztitással....stb.

[ Szerkesztve ]

ホンダシビッククーペ

(#26317) SocketA válasza MPowerPH (#26314) üzenetére


SocketA
aktív tag

(#26314) BMW001 Persze, mert Neked saját kocsi, amire vigyázol. Azt hiszem valaki pont itt írta, hogy neki 300eKm-t kibírt a turbó, míg kollegája, aki nem vigyázott a kocsira 100eKm-enként cserélte.
Automataban nincs kettőstömegű, csak ott még az olajcsere is húzós. Ha komolyabb baja van, meg elég drága. Bár én mondjuk egyből bontottat tennék bele.
Igen, a porlasztó az tipikusan a használattól függ: Ha rossz naftát tankolsz, meg a tank aljáról felszedi a koszt, akkor hamar eltömődik.
De láttam olyan postot, amikor a dízel mutatója a nullán van. Aki így használja nagyot koppanhat...

Persze, az új motorok már nagyon kényesek, túl vannak húzva. A régi szívómotorok még túl vannak tervezve.
Fogyasztói társadalmat élünk... a BMW is már "eldobható" kocsikat gyárt. Ezek valószínűleg nem fognak 30-50 éveket elmenni már, mint egy régi cápa.

(#26315) Oracle Neked is csak azt tudom írni: Én általánosítok, meg inkább a nyugdíjba küldött céges dízelekről beszélek.
Más az, ha Te hozod ki a szalonból, meg ha 15 éves korában veszed meg a 15. tulajtól.

Azért egy kettőstömegű+kuplung 140eFt sztem kedvezménnyel is.
Porlasztót lehet újítani, de ha hosszú távra tervez az ember és nem akar egy 2000km-es úton megállni, távol a haver szerelőtől, akkor lehet érdemes újat venni. Azoknak talán 80eFt darabja, nem ?!

Turbót is lehet, de nem biztos, hogy érdemes felújítani.

Tehát ez a 3 alkatrész még jó áron is, ismerős szerelővel is elérheti a fél millió Ft-ot, ami akár a kocsi árának a fele!

(#26316) Lavidaloka
Az én szívó benzinesemben biztosan nem lesz turbó és porlasztó gond, ami többszázezres tétel. Ha csak nem reped szét a blokk, túl nagy baja nem lehet. De egy jó bontott blokk 100eFt körül megvan. Én szerintem nem újítgatnám, de meglátom, ha oda kerülök :D (ne legyen így! - kopp kopp)

Nyilván, 2 gyerekkel nem csapatni veszel kocsit, így teljesen racionális választás egy dízel.

Én "élményautónak" vettem. Egyelőre csak ketten használjuk, ahogy írtam: este boltba járni, meg hétvégén haza. (20-40km). De van, hogy hétközben kocsiba sem ülök, csak ott áll. Néha csak azért megyünk el távolabbi boltba, hogy kocsikázgassunk.
Így nem igazán érdekel a fogyasztása, mert az inkább az én lábamtól függ.

De ha nekem is lesz két kicsim, akkor F30-ban gondolkoznék. Ott már csak a nagy kasztni miatt is elgondolkoznék dízelben. Na meg a pár éves 200eKm-t futott cégeseket már nagyon olcsón meg lehet venni.
Csak ott is előjöhetnek ezek a hibák, amik viszont - most még - elég drágák. Ott simán rá lehet költeni 1-1.5 millió Ft-ot. Főleg, hogy kevés a hozzáértő szerelő, kevés a bonott darab.

Ezért imádom az e46-ot: Olyan olcsó hozzá minden! Legjobb választás! ;)

(#26318) Declare válasza Lavidaloka (#26316) üzenetére


Declare
őstag

Azert abban igaza van, hogy egy dizel auto fenntartasa dragabb (320i vs 320d kategoriaban plane). Ne fel evböl indulj ki es vond le a következtetset. Nem veletlen, hogy mondjak ezt a 20-25k km evi futast, ahol erdemes megvenni a dizelt. Ha nem igy lenne, mindenki dizellel jarna :)

Ha szerencsed van persze nagyon jol jarhatsz, de ha a nagy atlagot vesszük akkor egy hasznalt dizel auto mindig nagyobb riziko es dragabb fenntartast fog jelenteni. Ha valaki max 10-15k kmt autozik egy evben jo esellyel par ev alatt amit megsporol üzemanyagon azt bukja, vagy minuszban jön ki, ha valamit cserelni/felujitani kell. Ha szerencses es pont akkor veszi meg es adja el amikor "kell" akkor baromi jol jar viszont :))

(#26319) negro válasza MPowerPH (#26309) üzenetére


negro
őstag

Hmm. En errol nem tudok. Nem mintha ma holnap akarnek E46 M3-at venni SMG-vel de nem hallottam, hogy nem birnak.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#26320) trapedli válasza trapedli (#26313) üzenetére


trapedli
csendes tag

Látom megy a csata, ha esetleg valaki ERRE a hsz-re tudna válaszolni, nagyon megköszönném :P
Nem szeretném, hogy eltörpüljön a hsz, mert hétvégén nagy hasznát veszem majd! :)

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#26321) Ck. válasza SocketA (#26317) üzenetére


Ck.
addikt

Semmivel nem drágább egy hagyományos automata váltó javítása egy kettőstömegű + kuplungszett + munkadíj kombónál.

(#26322) SocketA válasza Ck. (#26321) üzenetére


SocketA
aktív tag

(#26321) Ck. Biztos vagy Te ebben? Egy vadonatuj kettostomegu + kuplung 140eFt + munkadij.
Egy valto FELUJITAS,tehat nem uj, par tizezertol par szazezer Ft-ig terjedhet.

Raadasul 60eKm-kent cserelni kell az olajat, amit otthon nem tudsz megcsinalni, meg a haver szerelonel.
Debrecenben a BMW szerviz 150eFt csereli le csak az olajat!!! Tehat ez nem felujitas.
Magat az olajat pedig 60eFt-ert akartak adni egy ismerosomnek.

Emelkezz csak: Lara Renault-jat is a debreceni szerviz majdnem fel millio Ft-ert ujitotta fel! Es az egy Renault, nem BMW!

De amugy honnan tudod ennyire, csak nem vettel egy BMW-t? ;)

(#26323) Ck. válasza SocketA (#26322) üzenetére


Ck.
addikt

Egy vadonatúj kettőstömegű + kuplung = 320 + munkadíj az én A6-osomhoz, ha kéziváltóval lenne. Az automatát meg 300-ból felújíttatom és az újabb 15 évig jó.

És most nem bmw-ről beszélek, hanem általánosságban egy nagyobb motor kuplungozásával + kettőstömegűzésével járó költségekről. Megnézem hol kapsz kettőstömegűt kuplunggal együtt 140 ezerért. Csak a kettöstömegű maga általában 150 ezer +++ tétel.

Én mégegyszer biztos nem ülök vissza kézi váltóba. Nem vagyok meggyőzető. Kavargassa csak a pudingot, akinek 6 @nyja van. :)

Olajat pedig 70 ezer pénzért cseréltem, nem 150 ezerért, igaz nem propeller szervizben, hanem váltó szervizben.
Egyékbént nincs bmw-m, Isten ments. :P

[ Szerkesztve ]

(#26324) SocketA válasza Ck. (#26323) üzenetére


SocketA
aktív tag

Bocsi, nincs idom keresgetni FB forumon adjak a linket. De google elso talalat: LUK KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK ÉS KUPLUNG SZETT EGYBEN BMW 3 E46 318d 320d 100 KW 143eFt.

Azert jo igy irosgatni, hogy nem szereted a BMW-t, nem volt BMW-d es nem tudod az arakat ;)

(#26325) -KP-


-KP-
addikt

index fórumon van egy Atitdi nevű user. elég jó áron ad gyári alkatrészeket. érdemes felvenni a kapcsolatot vele.

(#26326) aero. válasza SocketA (#26322) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Az a félmillió jó lesz 285 ezernek is, munkadíjjal.
Mennyi mindent "megszépít" az idő. :DD

(#26327) SocketA válasza aero. (#26326) üzenetére


SocketA
aktív tag

Én is megtaláltam, amire gondolsz, de én akkoris fél millió környékére emlékszem. De kérdezd meg Tőle, az a tuti:

(#31405) Laraxior válasza Alvin_ti4200 (#31396) üzenetére
Nincsen semmi problema az automataval, ha idoben cserelnek benne vezerlest. 285ezer forintert. Kb 180k kmnel esedekes. Akkor olajcsere is megy bele, aztan a legkozelebbi talalka az automatassal, majd 40-50ezer km mulva egy ujabb olajcsere miatt. Ennyi.

(#23559) Laraxior válasza tresh (#23558) üzenetére
Csak a vezérlését cserélik le, a váltóhoz nem fognak nyúlni, meg olajat cserélnek benne. Ők is elviszik 50-100km-re. Utána megyek vele olajcserére, szűrők stb..és idénre végeztem vele :D Megint sikerült kb egy millát rákölteni az autókázásra :W

Amugy ez meg a masik, hogy helyben keves automata valto specielista van. El kell vinned az autot szerelohoz, szetszedni, aztan elkuldeni a valtot felujittatni. Nem keves penz, de nem keves ido sem! 1 hetig tuti all a kocsi.

De a 285eFt-os felujitas az en szamolasom szerint meg mindig tobb, mint a 140eFt-os új kettőstömegű+kuplung szett.
És azt nem kell 40eKm múlva újabb olajcserére vinni :P

Illetve itt is megjegyezném, hogy onnan indultunk, hogy E92 330-as automata váltoval. Az pedig szerintem nem fog kijönni 285eFt-ból.

(#26328) -KP- válasza trapedli (#26320) üzenetére


-KP-
addikt

esetleg próbáld meg még itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9122087

(#26329) aero. válasza SocketA (#26327) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Sima 6 sebesseges bolygomuves, meg lehet olcsobb is lesz, mert sokkal elterjedtebb, mint a Laguna fele Aisin.

Ugy erdemes venni ezeket egyebkent is, hogy számolni kell ilyenekkel. Legyen a zsebben tartalek.
Nekem is 16 eves premiumom van, vannak is bajai, de nem ugy vettem, hogy csak tankolni fogom es hagyom elrohadni.

[ Szerkesztve ]

(#26330) SocketA válasza aero. (#26329) üzenetére


SocketA
aktív tag

Igen, erre probalok en is celozgatni, hogy dizel es automatanal kell tartalek, mert johet olyan honap, hogy sokat kell rakolteni.
Szerintem egy szivo benzinesnel nincsen akkora kockazat.

De persze mindettonel johetnek varatlan kiadasok. Az autozas az ilyen....

Mondjuk hogy oszinte legyek en nem a penzt banom legjobban, hanem a szarakodast.

(#26331) Oracle


Oracle
senior tag

Honnan lehet tudni hogy sima vagy önzárós difi van a kocsiban? Kiakarom cserélni az olajat benne, de nem egyforma olaj kell bele.

(#26332) urban racer válasza Oracle (#26331) üzenetére


urban racer
senior tag

miféle betegágyról van szó?

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26333) Oracle válasza urban racer (#26332) üzenetére


Oracle
senior tag

e46 320d PP02615, a váltóban is akarok, csak nem tudom honnan szerezek gyári olajat ha jól tudom mtf lt 2 kell bele, ha létezik akkor a difibe is gyárit raknék van gyári difi olaj?? Meg pár videót megnézve van aki rak új alátétet a csavar alá van aki nem, a váltónál meg valami új mágneses csavart raknak be :F

[ Szerkesztve ]

(#26334) -KP-


-KP-
addikt

Közbe felmerült még néhány kérdés:

e46 alap ülései milyenek? kellően jók, vagy keressek komfort/sport üléses autót?

érdemes sport futóművel venni autót? olvastam ilyen véleményeket, hogy magyar utakra nem szabad sport futóművest venni az utak minősége miatt.

(#26335) urban racer válasza Oracle (#26333) üzenetére


urban racer
senior tag

e46ban csak az m3 volt sperr(gyárilag)
Váltóba 75w80 vagy 85, diffibe 75w90. Elvileg castrol volt 10-15 éve a beszállító, nyugodtan vehetsz bele olyat. Válóba felesleges az új mágneses csavar, a régiről leveszed a fémreszeléket, aztán mehet vissza. Diffinél ha nem folyat, nem sípol a csapaágy se(inkább 30i betegsége), akkor ne foglalkozz vele. A váltónál kihajtás szimmeringet alaposan nézd meg, az sajnos szokás, hogy elhalálozik.

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26336) urban racer válasza -KP- (#26334) üzenetére


urban racer
senior tag

ülés ócska, kényelmetlen hosszú távon-nekem...
Sport futómű 1 centit ültet és keményebb a lengéscsillapító. Nyugodtan megveheted a sportot is, a futóműre pár alap dolgot úgyis meg kell venned - pl. meyle hd tömörszilent az első tengely hátsó nagyszilentjére. Viszont poliuretánt ne... Ebben az életkorban csereérettek a lengéscsillapítók is-ha még a gyári van benn, hamarosan csereérett lesz.

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26337) KINKY_007 válasza urban racer (#26336) üzenetére


KINKY_007
aktív tag

Szerintem sem szempont a felszereltség, gyakorlatilag újszerű bontott cuccokat lehet összelegózni fillérekből (hála a jobbkormánynak)...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#26338) urban racer válasza KINKY_007 (#26337) üzenetére


urban racer
senior tag

Ülésnél elvileg lehet cserélni a 2 oldalt(foglaltságjelző miatt), de egy nagy navit nem szívesen vezetékeznék be :DDD

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26339) KINKY_007 válasza urban racer (#26338) üzenetére


KINKY_007
aktív tag

Mondjuk, aki DVD-vel akar szenvedni az meg is érdemli a vezetékezést.
Még a legújabb Audi, merci, bmw kijelzőit is veri egy jobb tablet minőségben és funkcióban is.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#26340) Oracle válasza urban racer (#26335) üzenetére


Oracle
senior tag

Én inkább kicserélem a difibe is, ennyi év alatt elöregszik minden olaj. A váltóba meg gyárit raknék, nem tudsz esetleg szerezni? :D Más fórumokon ATF olajat is ajánlanak bele. :F

(#26341) CharlieDrop válasza KINKY_007 (#26339) üzenetére


CharlieDrop
veterán

De tabletet teszel be a középkonzolba?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26342) KINKY_007 válasza CharlieDrop (#26341) üzenetére


KINKY_007
aktív tag

Miért?

[ Szerkesztve ]

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#26343) CharlieDrop válasza KINKY_007 (#26342) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Mert egy tab, értsd nem ilyen gyárilag autóba épített, hanem utólagosan beépíthetők, azok hogy bírják télen a -20 fokot nyáron meg a 60+ fokot az autóban?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26344) KINKY_007 válasza CharlieDrop (#26343) üzenetére


KINKY_007
aktív tag

Veszel egy tartót, meg egy tabletet. Ha kell, akkor jack-BT-vel ráküldöd a gyári hangrendszerre. Akkor kell felpattintani, amikor használni akarod. Ha nem kell berakod az oldalzsebbe, vagy ahova akarod. Ha te is ott ülsz a kocsiban, amikor -20, vagy +60 van ott, akkor egészségedre.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#26345) CharlieDrop válasza KINKY_007 (#26344) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Hát, nyáron be kell szállni és képzeld télen is az autóba. Annyit nem ér az egész, hogy tabletet tegyek ilyen helyre. Nézegetni nem fogom úgy sem.

Max ablakba tudnám tenni, akkor a kilátást takarja :D

tudom, kifogas.txt, de annyira nem győzött meg :D

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26346) Buszos


Buszos
tag

Sziasztok!

Kifogytam az ötletekből, ezért írok. E36 318i touring, 1996. 4 henger, 1.8 benzin, semmi erő. Nem füstöl, nem szív falsot, nem fogyaszt sokat (9-10 liter). Mit kéne megnéznem ? Légtömegmérő? Lambda-szonda?

Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!

(#26347) Ck. válasza SocketA (#26327) üzenetére


Ck.
addikt

Csak ezt ne nagyon reklámozd más autós fórumon, mert körbenevetnek.
A legtöbb autóhoz egy kettőstömegű 150+ezres tétel. Igen, csak a kettőstömegű.

Egyébként az automata a motor szempontjából is sokkal kímélőbb, nem engedi gyilkolni, még akkor sem, ha a júzer azt akarná. Aki automatát vesz, nyilván számol a kiadásokkal is, amik egy 10 éves viszonylatban egyáltalán nem biztos, hogy egy kettőstömegű + kuplungos mutatványt árban utolérnek.
De ha mégis, azt a kényelmet amit egy automata tud, egy kéziváltó sosem fogja visszaadni. Össze sem hasonlítható a kettő, kár is róla vitázni.

Egyébként az én autóm idén lesz 15 éves, még bontatlan a váltó benne, megkapta a rendszeres olajcserét és a mai napig vajpuhán, gyönyörűen vált, probléma nélkül. Havi 4-5 ezer km-t megyek, tehát még azt se mondhatom, hogy azért nem halt meg alattam, mert keveset megyek.

[ Szerkesztve ]

(#26348) urban racer válasza Ck. (#26347) üzenetére


urban racer
senior tag

138 ezer a 177 lovas 25d e61emhez a kettős tömegű luk
lehet röhögni :DDD

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26349) SocketA válasza Ck. (#26347) üzenetére


SocketA
aktív tag

Nem tehetek rola, hogy BMW forumon jarsz, es 140eFt-ba kerul most (kedvezmennyel annyiba se) a kettostomegu + kuplung.
Nem fogom az Audi Club-ba irni, hogy mennyibe kerul a BMW alkatresz. Viszont azt nem ertem, hogy Te miert ide irod az Audi-s tapasztalataidat. Plane, ha nem tudod, mi mennyibe kerul egy BMW-hez.

A 15 eves kocsid 0 km-es kora ota van Nalad?

(#26350) Oracle


Oracle
senior tag

BMW Kuplung szett lendkerékkel Kinyomócsapágy nélkül LUK 164260 ft :P és ez csak 40% bárdi kedvezmény...

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.