Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26201) MPeter87


MPeter87
őstag

2005-7 közötti e90, e92 25i és 30i motorok között a köbcentin kívül technikailag van valamilyen komolyabb eltérés?
Automata váltóval megbízhatóak ezek? Mennyire bírják a sportos/dinamikus vezetési stílust? Vagy ilyen igény mellett inkább manuálisban kellene gondolkodni? :) Vegyes használat, tehát Bp, vidék, autópálya is szokott lenni és szeretek tempósan haladni.
Eddig sosem volt automata autóm, de a dugók miatt kényelmesebb lenne...
25i automatánál normális az, ha hidegen beindítva a váltót másik állásba (pl N-ből D-be) kapcsolva kicsit ránt az autón? Vagy ott már valamilyen váltó probléma van?

Bocs a sok kérdésért, de kíváncsi természetű vagyok. :D

(#26202) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

E36 325i 94-esnek átlag városi fogyija mennyi körül kéne alakuljon ?
minden buhera nélkül, eco lábakkal. :)

[ Szerkesztve ]

(#26203) CharlieDrop válasza ADAM1337 (#26202) üzenetére


CharlieDrop
veterán

9-11

bár attól függ mennyi a dugó, mennyire van ideje bemelegedni a motornak
lehet a 13 sem elrugaszkodott

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26204) Möhe


Möhe
addikt

Srácok, ezt megéri?
Itthon 35 mobilgumin, drágább,mint e60-ra 10kval :Y

(#26205) ADAM1337 válasza CharlieDrop (#26203) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszönöm, hát igen.
Vacillálgatok érdemes-e dizelben gondolkodni városba napi 20-30km.
E46 320D (ezek ismerösnél is 6-7liter reális) 2000-2001-es vagy egy régebbi E36 de benzines között (316-ot hajt apám de neki 8l városba).

(#26206) SocketA válasza ADAM1337 (#26205) üzenetére


SocketA
aktív tag

Évi 10eKm-nél főleg városban NEM érdemes dízelben gondolkozni.

(#26207) ADAM1337 válasza SocketA (#26206) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

E46-ból benzineseknél mire kell figyelni ?
Ott gondolom minimum 1.8-as nem ártana motorból.

(#26208) trapedli


trapedli
csendes tag

Sziasztok!
Egy nagyon buta kérdésem volna... e92-es szériában gyárilag mindegyik Angel eyes-os? Köszi :)

(#26209) BeZol válasza trapedli (#26208) üzenetére


BeZol
őstag

Igen, még a 143 lovas 318i is kapott xenont (ergo angel eye-os) alapfelszereltségben.

(#26210) SocketA válasza ADAM1337 (#26207) üzenetére


SocketA
aktív tag

Szerintem nézz szét pár helyen, mindenhol azt fogják mondani, hogy a 4 hengeres BMW, nem BMW.

Én is azt mondanám, hogy 2 liter alatt ne vegyél. A kisebb motoroknak van pár betegsége (pl eszik az olajat, meg állítólag láncszakadás), a 6 hengereseknek viszont isteni hangjuk van, nagyon finomam járnak és ha kicsit is figyelnek rájuk, akkor örökéletűek.
Amire érdemes figyelni, hogy amikor hidegen indítod, akkor ne csattogjon, meg az olajat/vizet ne egye, de ezeket úgye látod meg egy tesztút alatt.

Tehát a benzineseknél inkább apróságok jöhetnek elő, viszont egy díznelnél már drága javításokra is KELL számítani.

Amúgy én is kis motorral szerelt e46-osokat nézegettem, mert azt gondoltam, hogy azokat nem gyilkolják szét. De megláttam egy 2 literest, amibe beleszerettem, mostmár inkább 330-at szeretnék :D
De elvagyok ezzel a 150Le-vel is, ráádásul olcsóbb átíratni, meg fele annyi az adó rá...

A tankolás meg nem attól függ, mekkora motor van előtted, hanem hogy milyen nehéz a lábad. Eleinte 9 liter alatt is eljártunk vele, amíg meg nem szoktam, mostanában van 14 literes fogyasztásom is :)

(#26211) MPowerPH válasza SocketA (#26210) üzenetére


MPowerPH
félisten

14 literes fogyid? :Y Az barati.

Don't Tread On Me

(#26212) -KP- válasza SocketA (#26210) üzenetére


-KP-
addikt

én pont ezért tartok a benzinestől kicsit. ismerve magam úgyse fogom kibírni, hogy ne toljam neki. egy 320d meg akkor se enne sokat, ha nyomnám neki.

(#26213) SocketA válasza MPowerPH (#26211) üzenetére


SocketA
aktív tag

Csak mondom, hogy szokott olyan is lenni.
Mivel én napközben nem használom a kocsit, csak este meg hétvégén, akkoris városi utak, meg 20-40km-es távok főutakon. Viszont ilyenkor nyomom neki, mert lehet menni. Elég sokszor nyomom padlóig, tiltásig.

Az utóbbi pár tankolásom átlaga: 10.9 / 11.72 / 11.63 / 11.83

De mivel nem ugyanarra megyek, így ezeknek sok értelme nincs. Ráadásul ezek kisebb tankolások, és azt is más kutakon, meg más üzemanyag (ebbe van. 100-as meg 95-ös benzin).

Viszont piszok jó hangja van a sor6-nak, és inkább költöm benzinre, minthogy napokig szerelőnél álljon a kerregő dízelesem.
Sok BMW forumon fent vagyok, mindenhol a dízelesek posztolganak, hogy "mi ez a hang", meg hogy "elfogy az erő, nem húz" ,stb stb.

Szerk.: (#26212) -KP-
Pont ez mondom: A benzinnel is lehet értelmesen közlekedni 10 literes fogyasztás alatt. Viszont ha olyan kedved van, akkor nyomhatod neki.
Mennyit mész a kocsival évente?
Én most számoltam ki, hogy bő 12eKm-t mentem 1 éve, mióta megvan. Lehet, hogy ez idő alatt elköltöttem 400eFt-ot benzinre, viszont dízelnél ha belefutok egy turbó, kettőstömegű, porlasztó, vagy pillangószelep hibába, akkor ennél többet költök rá, hetekig áll a szerelőnél és EGYSZERRE kellene kiadnom érte többszázezer Forintot... és akkor még a dízelt is tankolni kell!
És akkor lenne egy kerregő dízelem, amit nem lehet húzatni, várjak, hogy melegedjen, visszahűljön a turbó, stb stb...

Nekem biztos, hogy nem kell dízel. Évi 20-30eKm-nél, pályázassal viszont valószínüleg váltanék. De nekem most ez hobbi kocsi, nem munkaautó...

[ Szerkesztve ]

(#26214) MPowerPH válasza SocketA (#26213) üzenetére


MPowerPH
félisten

Inkabb nem is irok semmit sem... ;] Bar erre a "nem lehet huzatni" dologra azert majdnem valaszoltam.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26215) ADAM1337 válasza SocketA (#26210) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszönöm a tanácsot !
Főleg városba lenne használva az az igazság, még meglesem mennyi különbség van erőben 1-1 motor között vásárlás elött.
De a 9 liter nem vészes nem akarom rúgni neki csak stabil autót szeretnék, és hát apám is bmw-t javasolta neki az van nem nagyon szerviz igényes neki, ha meg igen nem horribilis.
Pont számolt hogy ismerősével beszéltek egy vw-re ugyanazok az alkatrészek 1,5-2x drágábbak voltak. (e36 1,6 touring meg vw passat 2001-es 1,9tdi-s.)

(#26216) SocketA válasza MPowerPH (#26214) üzenetére


SocketA
aktív tag

Válaszolj nyugodtan! Én is kíváncsi vagyok a véleményedre, meg hátha másoknak is tudunk segíteni a döntésben!
Nekem benzin van, én erről tudok nyilatkozni. A dízelesek is jól tudnak menni, pláne nyomatékból megindulni, ezt nem vitatom.
A "nem lehet huzatni" alatt azt értem, hogy nekem olyan furcsa volt a Renault Megane 2 után átülni a BMW-be:
Emlékszem, álltam a zerbe előtt, jobbra kanyarodva, vártam a gyalogosokat. Alig akartak elmenni, aztán gyorsan el akartam slisszani, megnyomtam neki, és 1-esbe tiltásig ment a kocsi. Ez nekem azóta is akkora élmény, pl. amikor főuton előzök: vissza 3-asba, aztán addig nyomom, amíg nem remeg a mutató :) A renault-tal nem mertem volna megcsinálni, mert sztem a motor sírvafakadt volna :D

Szerk.: De azért, hogy gonoszkodjak is: Nem sok dízel sportautó van. És legjobb tudomásom szerint M-es BMW sincs dízel motorral. Ez azért jól mutatja, hogy a dízel mire való.

[ Szerkesztve ]

(#26217) MPeter87 válasza SocketA (#26213) üzenetére


MPeter87
őstag

A benzinesekben is kettőstömegű van.
Lehet nem mindben, de a 2,5literes benzinesekben biztosan. E46, E90.
2000es pd-s octavia után inkább benzines E90-92-eseket nézegetek, mellette 1-2 alkatrészárat is.

(#26218) SocketA válasza ADAM1337 (#26215) üzenetére


SocketA
aktív tag

Mennyit mész vele városban, mekkora utakat? Egy évben mennyit tervezel menni? Mennyit városban, mennyi pályán?

Az én kis 2 literes motoromat (M52TUB20) nagyon tudom tanácsolni mindenkinek, aki az alapvető sebességkorlátozásokat betartva, de sportosabban akar menni. Tehát 150-ig jól megy, de a német autópályára nem ez való. 1-2x el lehet tenni keresztbe, de nem drifelni van.

A 170Le-s 2 literes jobban megy, de kétszer annyi az éves adó. (20.500.- Ft helyett 44.000.- kb.)

A 2.5, 2.8 vagy 3 literesek meg kb. ugyanannyit fogyasztanak, ha ugyanúgy mész velük (értelemszerűen a 330-nak jobban lehet nyomni, akkor többet fogyaszt).
Én mondjuk akkor már áldoznék rá és 330-at vennék, de drágább lesz a kocsi is, átiratni is, adózni is, és tankolni is.

Az alkatrésszel nem lesz gond! Nagyon olcsó minden, akár gyári, utángyártott és bontott is. Szinte mindenkinek az udvarán áll 1-2 bontani való e46.

Peszre megint itt jön ki a benzines előnye: Dízelhez nyilván új porlasztó, turbó, meg kettőstömegű kell, ami nem lesz olcsó...

(#26217) MPeter87 Igen, szinte mindegyik benzinesben van kettőstömegű, ez igaz. Viszont a benzinesekben sokkal többet bírnak, mivel a dízelben több a vibráció, és nagyobb a nyomaték, ezért halnak meg 200eKm körül. Sokan ezért inkább egytömegűre cserélik.

[ Szerkesztve ]

(#26219) ADAM1337 válasza SocketA (#26218) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Napi munkába járósnak venném.
Naponta 20-25km városba bp-n lakok budai részen végig kell csordogálni meloba.
Illetve 2-3 hetente debrecenbe lemenni.
Nem tervezek kilincsel előre menni, csak normál használat.

(#26220) SocketA válasza ADAM1337 (#26219) üzenetére


SocketA
aktív tag

Ha jól számolom, akkor ez évi 16eKm körül van. Ez már talán határeset.

Ha naponta 10km oda, 10km vissza, az a dízelnek nem tesz túl jót, mert be sem fog melegedni, viszont autópályán ki tudod majd kormolni.
Dízellel 7 literes fogyasztással számolva (mivel szerintem a hideg motor a városi araszolásban nem fog ennél kevesebbet fogyasztani) a havi városi 400km-t megjárod 10.640.- ft -ból (380Ft /l)
Benzinnel 10 literes fogyasztással (ha araszolgatsz még ennyit sem fog enni) 15.200.- Ft

Szóval havont városban 4 - 5.000.- Ft-al lesz olcsóbb dízellel közlekedni napi 20km-t! EZ SEMMI!

Autopályán BudaPest - Debrecen benzinnel 150km/h-val fog enni 10 liter körül, így azzal 19eFt-ot számolhatsz, míg dízellel megvan 11-12eFt-ból is (6 literes fogyasztás). Szóval 6-7eFt-al olcsóbb megjárni Debrecent.

Tehát durván havi 10eFt-al lenne olcsóbb dízellel járni. Ez évente 120eFt. Abból se a turbó, se a kettőstömegő, se a porlasztó nem fog kijönni.... nemhogy mondjuk mindhárom.

A lényeges kérdés még: Hány évre tervezel a kocsival? Mert ha 1-2, akkor szorítsd össze a farpofákat, aztán reménykedj, hogy nem alattad áll meg az autópályán a kocsi és kell rá többszázezret kifizetned. Ha szerencséd van, akkor olcsóbb lesz a dízel... ha nem, akkor nagy szívás lesz...

Én nyugodtabban indulok el Pestre, csak tankolni kell, nem kell nézem, hogy milyen színűt füstöl :D

(#26221) ADAM1337 válasza SocketA (#26220) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszönöm a számolgatást. :)
Valóban nem nagy szám igaz éves az az de a szerviz költség meg több lenne.
Meggyőztél.

(#26222) MPeter87 válasza ADAM1337 (#26219) üzenetére


MPeter87
őstag

Erre én benzines autót vennék, de ez az én véleményem.
Havi 1-2 nagyobb út miatt nem vennék dízelt.

(#26223) Phobion


Phobion
őstag

Hopsz, SocketA kollégának - is - címeztem :DDD

Jelenleg F Astra-t hajtok, napi 70 km(80% pálya), első autó. Nagy álmom egy szép állapotú E46-os, csak kérdés, hogy mennyiért lehetne kapni megbízható darabot?
mert az biztos, hogy olyan megbízhatót nem fogok találni mint egy F Astra mert ugye két külön dimenzió, de jó lenne, ha nem hagyna ott a pálya közepén. Dízel/benzin kérdés mindegy, csak megbízható legyen, persze a kötelező dolgokat idő előtt cserélném, azokból is a lehető legjobbat, mert nem trógerkodni akarok, hogy "hé a legolcsóbb féktárcsát, kösz", csak ne álljon a szervizbe állandóan, mert autó nélkül nincs bevétel :D

[ Szerkesztve ]

Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

(#26224) SocketA válasza ADAM1337 (#26221) üzenetére


SocketA
aktív tag

Nagyon szívesen! ;)

MPeter87 jól mondja: a dízel hosszú utakra való, vagyis autópályára. Ahol neki is ideális körülmények között akár fele annyit tud fogyasztani, mint egy benzines.
De minimum évi 20, de inkább 30eKm-től fog megtérülni (kivéve, ahogy írtam, ha csak 1-2 évre veszed és nem költesz rá)

(#26225) SocketA válasza Phobion (#26223) üzenetére


SocketA
aktív tag

500eFt-tól 5 milló Ft-ig lehet találni E46-ot.

Nyilván az egyik jobbkormányos bontószökevény a másik meg bejáratós M3-as.

Tehát az ár attól függ, hogy:
Milyen kivitel (szedán, kupé, kabrió, kombi vagy kompakt)
Milyen felszereltség (motor, belső, stb)
Évjárat

És majd utána lehet az állapotról beszélni...

(#26226) Phobion válasza SocketA (#26225) üzenetére


Phobion
őstag

Értem, ezekre kb. a kupét és a max 150 LE.-t tudom megválaszolni, a többihez nincs információm, hogy melyik érné meg igazán :F

Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

(#26227) -KP- válasza SocketA (#26213) üzenetére


-KP-
addikt

nézd ezt már én is átrágtam sokszor. viszont ha egyszer megvan a turbó meg a kettőstömegű csere akkor ismételten jó vagyok sok kilóméterre, sok évre. feltéve, hogy ésszel megyek a kocsival.

múltkor néztem mobilén, és volt jó pár 320/25/30d, ahova oda volt írva hogy zweimessungsschwungrad, turbo quepplung, injektoren wurden gewächselt. kettőstömegű turbó kuplung injektorok stb. cserélve lettek. szerintem ki lehet fogni olyan kocsit, amin a kritikus alkatrészek egy része vagy akár nagy része cserélve volt.

ha elkezdem nyomni a dízelnek vagy benzinesnek szerintem nem 3 liter fogyikülönbség jön ki, hanem jóval több.

ettől független valószínűleg én is benzinest fogok venni. most napi 2*45km a melóhely (6-os főútvonalon), de ha elköltözöm közelebb, vagy akár a melóhellyel egy városba, akkor ez jelentősen lecsökken. onnantól meg felesleges a dízel.

[ Szerkesztve ]

(#26228) MPeter87 válasza MPeter87 (#26201) üzenetére


MPeter87
őstag

Ezekre (akár részben) tud vki válaszolni? :U
Előre is köszönöm! :R

(#26229) SocketA válasza Phobion (#26226) üzenetére


SocketA
aktív tag

2 literes kupét már 1.2-től lehet venni az prefacelift-et. A ráncfelvarrottak inkább 1.5-től indulnak.
Szóval 2000-es evjárat körüli 1.5 millióból már szépeket (jókat) ki lehet fogni, 2003 utánit pedig 2 millából.

Az, hogy melyik évjárat, Neked kell tudni. Ugye mindig mondják, hogy: Állapotot veszünk, nem kilómétert (évjárat).
Szerintem az évjárat inkább annyiból fontos, hogy facelift-es vagy sem.

(#26227) -KP-
Napi 90km-nél már megérné dízelt venni.

Sajnos én fórumokon azt látom, hogy a dízellel szinte mindig van valami. Nem annyi, hogy polcról leveszik a turbót, beleteszik, aztán 2 évig a szervíz közelébe se mész.
Rengeteg kérdést látok, hogy cseréltek valamit, de még nem szünt meg a probléma. Rángat, erőtlen a kocsi, stb..

Illetve én nem azt mondom, hogy nem hiszek a csodákban, de azért kételkedve veszem ezeket a hirdetéseket, ahol eladják a teljesen felújított autókat.
De mégegyszer mondom: ugyanúgy lehet szerencséd egy dízellel és lehet, hogy semmit nem kell rákölteni.

Mielőtt bárki félreérti: Én nem azt akarom mondani, hogy a dízel milyen rossz! Csak a dízelnek az az előnye, hogy kevesebbet fogyaszt. Ezt nyilván azzal lehet kihasználni, ha valaki sokat megy vele.

Nekem meg "élményautó"-nak van, más felhasználásra.

(#26230) CharlieDrop válasza -KP- (#26227) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Látom le kell írjam, de majd jön H.Ezredes és kiegészít.
Hozzá kell tegyem FL utáni e46-okról írok először, aki kéri írok régebbiekről is, illetve e36-ról is

1. Benzines

1/a: 4 hengeresek: N40-N42-N46-os motorkódúak.
116-143 lóva, van 1.8 és 2.0 literes is. Szóval: igen, szeretnek olajat enni, N40-N42-höz illik láncugrásgátlót szerelni, nem nem annyira szakadnak a láncok. Tény, hogy az egyik legrosszabbul sikerült motor az N42, de több ismerősömnek viszonylag hibamentesen működnek. A Spritmonitor olyan 7-9 literes fogyasztást ír rájuk

1/b: 6 hengeresek: M54 motorkód 170-231 ló közt (20i-25i-30i)
Jó motorok, de imádják enni az olajat, a 30i a legkevésbé parás itt is előjöhetnek meglepik azért, de viszonylag nyugisabbak. Itt 10 liter alatt nem jellemző a fogyasztás

2. Dízelesek:
Na itt jön a fincsisét: M47N/M47TUD20 motorkód illetve M57TUD30 motorok. Hibaleteőségek: Pillangószelep beesés, EGR hasfájás. Ezen felül a szokásos Turbó, Injektor, Termosztát, Vízpumpa, ha ezeket javítod/cseréled az úgy 400-800 ezer közti összeg lehet

Ezen felül az E46 tipikusan gyenge futóműben: Szilentek, lengőkarok, stabpálca fáradékony.

Na legyen 2001 előtti nem faceliftes modellekről:
1. Dízel M47 motorkód, 136 ló, illetve 318d 2003/3.-7. hóig: VP44 adagolós motor, nem rossz, de ha javítani kell, akkor ámen, gatya rámegy, nem ismerem a hibáit más nyilatkozik

2. Benzines
2/a 4 hengeres.
316i-318i: Itt van pár variáció 1.6, 1.8, 1.9es motorok, 102-118 ló közt. Jellemzően a legkevesebb bajjal rendelkeznek, megbízható motorok. Itt nagy meglepi a DISA szelep lehet, meg a szokásos benzines bajok, kb 7 literrel eljárnak nem erőbajnokok.

2/b 6 hengeres M52TUB20-28 motorok. 150-170-193 ló
Nagyon jó 6 hengeresek ebből mindet jó szívvel ajánlom a 28i azért tud enni, de nyomatékosak, erősek, najó a 150 lovas 20i annyira nem, de egy 28i nem sokkal eszik többet. Bajok itt is lehetnek, de megbízható motorok nagyrészt. Olajra/olajcserére finnyásak, sok 28i-ről hallottam, hogy széthajtják rendesen...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26231) SocketA válasza MPeter87 (#26228) üzenetére


SocketA
aktív tag

(#26228) MPeter87 A motorkód alapján meg tudod nézni a felépítést. Én sajnos nem értek az e90-hez. Egy ideig nézegettem őket, de sajnos egyre jobban elkeseredek:
Az e46 nekem mindigis tetszett, de már féltem megvenni, mert öregnek tartottam. Aztán beleugrottam, és most nagyon örülök neki, mert nagyon vágytam rá!
Most viszont a legnagyobb bajom az, hogy fogalmam sincs, hogy ez után mit veszek majd.
Az e90-ről mindenki mondja, hogy már nem olyan. Pár tuningolt változatot leszámítva nem is tetszik annyira, belül meg nagyon vacak minőségnek tűnik.
Van egy családtag, Ő is visszasírja az e46-ot, hogy leváltott E90-re. Már az e90-et is el akarja adni, csak az F30-ban nincs túl sok újítás (számára).

Talán pár év múlva, ha lesznek gyerekek, akkor egy F10-ben elgondolkozom...

Viszont, hogy a kérdésedre is válaszoljak: Az automata váltot én nagyon meggondolám a helyedben, mivel igazán sportos vezetéshez nem való (vagy maximum az SMG), viszont szinten egy nagy hibalehetőség, ami nagyon drága javítással járhat.
Az olaj bele kb. 60eFt. Olajcsere a BMW-nél 130-150eFt körül van az automata váltóban...

Bár azért ezek az árak inkább egy e46-nál riasztóak, E92 tulajdonosokat gondolom annyira nem vágja földhöz.

(#26232) CharlieDrop válasza SocketA (#26231) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Hogy mi?

Sportos vezetéshez nem jó az automata?
Gyere, elviszlek egy körre, a nem túl sportos 18dA-mal :P

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26233) -KP- válasza SocketA (#26231) üzenetére


-KP-
addikt

miért sírja vissza az e46-ot? mi az, hogy már nem olyan? ennél kicsit konkrétabban pls :)

(#26234) SocketA válasza CharlieDrop (#26232) üzenetére


SocketA
aktív tag

(#26232) CharlieDrop Ez most ironia lenne?! Vagy nem ertem...

(#26233) -KP- Sokat kell szervizbe jarnia (bar dizele van), meg az anyagminoseg, hogy belul kopik, zorog, stb. Bar nyilvan erosebb felszereltseg -> tobb hibalehetoseg.

Na meg multkor volt egy kis koccanasa, jobb xenonos lampa szetment. Az osszes bontot fel kellett hivni Magyarorszagon, mire talaltunk egyet hozza. Mondanom sem kellett, hogy a sima Xenon 70eFt volt bontottan! A bixenon meg 100, de csak parban adtak volna 200ert.

e46-hoz meg minden bokorban van fenyszoro. En ezt nagyon szeretem benne.

(#26235) CharlieDrop válasza SocketA (#26234) üzenetére


CharlieDrop
veterán

1991-ben, mikor a BMW berakta az e34 525i-be a ZF5HP18-at, azóta vicces ez a kijelentés. 5 sebesség sportautomata, simán lehet sportosan vezetni, e39-be és később az e46-ba is belekerült a steptronik, abban van manuális váltásra is lehetőség, azt ne mond, hogy nem sportos, az újabb váltókról ne is beszéljünk

Oké, D-ben nem a legkirályabb, de tanulékony és simán lemodellezi a vezetési stílusodat.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26236) -KP- válasza CharlieDrop (#26230) üzenetére


-KP-
addikt

320d/320i/323i/325i másban nem gondolkodom egyelőre. Még van pár hónapom eldönteni. Még minden változhat.

(#26237) BeZol


BeZol
őstag

2 éve volt egy muki, akinek a kocsiját gyakran láttam a környéken (fekete E92 volt sima alapfelszereltséggel és talán 20d motorral), és a mosóban összefutottam vele. Mutattam neki a nagy hifit, a nyitható tetőt, bőrülést, nagy navit. Tetszett neki nagyon. Most 2 hete láttam, hogy leváltotta a kocsit. Faceliftes E93, bőrülés, nagy navi, nagy hifi :K
Viszont továbbra sem 30d, tehát csakis a motorban nem győztem meg :DDD

(#26238) CharlieDrop válasza -KP- (#26236) üzenetére


CharlieDrop
veterán

320i-ből és 320d-ből kétféle van, ne feledd!

A 320d nem rossz, csak add hozzá, hogy mennyit költhetsz rá esetlegesen.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26239) SocketA válasza CharlieDrop (#26235) üzenetére


SocketA
aktív tag

Haaat, nekem az 1.8D Automatarol nem a sportossag jut eszembe, plane nem BMW mertekegyseggel. Egy Suzukinal a 800kg-ra meg azt mondanam, hogy OK.

Egy 330 SMG mar sport lenne...

Azert kivancsi lennek, hogy kaparas kozben, meg "drifteles" kozben hogy valtja el...

Megint csak azt tudom mondani, hogy nem sok dizeles sportkocsit ismerek (bar biztosan erosen hianyosak az ismereteim), illetve nem sok automata sportkocsit! (es itt nem steptronic-ra gondolok, hanem a 3 fokozatu automatara, amit D-be teszek)

(#26240) MPeter87 válasza CharlieDrop (#26235) üzenetére


MPeter87
őstag

D-ből S-be kapcsolva tulajdonképpen 'csak' annyi változik, hogy magasabb fordulaton vált el vagy van más különbség is?

Eddig csak egy automata E90 25xi-vel mentem, mondjuk nem sokat... Igazából most hirtelen azt sem tudom, hogy kell-e nekem az 'x' vagy sem. :F Néha vagy télen biztosan jól jön..

(#26241) CharlieDrop válasza SocketA (#26239) üzenetére


CharlieDrop
veterán

ne legyél idióta kérlek.

Nem azt mondtam, hogy sportos a 18d, egyébként meglepődnél, nyomatékból autózunk úgy is.
Az automata váltóról beszéltél, vonatkoztass el kérlek, hogy csak a manuál, illetve automatáról van szó.

A driftelés nem spotosság, nyilván driftre nem való az automata, mert ha pörgeted felvált a francba. Dízellel amúgy sem driftelsz sehova, mert a nyakadba kapod a motort...

Kérlek csak arról nyilváníts véleményt, amit próbáltál, vagy legalább tudod miről beszélsz, és nem a haver cimbijének a barátnője mesélte, hogy vak látta a süketet énekelni :P

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26242) CharlieDrop válasza MPeter87 (#26240) üzenetére


CharlieDrop
veterán

e46-nál nem hiszem, hogy más is változik, de passzolom, talán a gázreakció is jobb lesz :)

X, hát igen. Ha automatád van, akkor tökön bakon elmész vele.
Voltam a Drivingcampben téli vezetéstechnikai tréningen, a csoportomban volt egy A4 Quattro, az igen, mintha kb sínen ment vola, aztán jött az e46, már bolondbiztos. A rántópadon egy kis kormánymozdulat után ment egyenesen. A kőrpályán, ahol félig jégen, félig vizes úton kellett menni, kb padlógázon mentem, a többit elintézte az elektronika. Egyedül ott kezdte kitúrni az orrát, mikor a jeges lejtő alján kanyarodni kellett 40-nel, na itt kitolta, mikor 70-nel jöttem le....

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26243) urban racer válasza CharlieDrop (#26241) üzenetére


urban racer
senior tag

Nyomatékból nem autózunk. A nyomaték mértékegysége a Nm. Egy átlag dízelnek a forgatónyomtéka 400Nm. Ennyi erőt én is ki tudok fejteni egy 1 méteres vascsővel, akkor miért nem én tekerem a motor főtengelyét?

Teljesítményből autózunk.

Kérdés: Építkezés van, sebességkorlátozás, feloldó tábla után 2 azonos tömegű automataváltós autó padlógázon gyorsít. Egyik autó: 2 literes benzines motor, maximális nyomatéka 200 Nm, 4000-es fordulaton. Másik autó: dízel, maximális nyomatéka 400 Nm, 2000-es fordulaton.
Melyik lesz gyorsabb?

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26244) CharlieDrop válasza urban racer (#26243) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Amelyik könnyebb, aminek optimálisabb a nyomatékelosztása és amelyiket tovább pörgetheted.

De pont olvasd már el, hogy nem benzin vs dízel, hanem manuál vs automata volt a kérdés, és annyira nem szar az az automata :P :P

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26245) urban racer válasza CharlieDrop (#26244) üzenetére


urban racer
senior tag

És nem :D Ugyanúgy gyorsulnak, mert a teljesítményük ugyanakkora(forgatónyomaték*szögsebesség)

Csak beleestél az általános hibába, miszerint "nyomatékos" a dízel. Hát nem :DDD

"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

(#26246) CharlieDrop válasza urban racer (#26245) üzenetére


CharlieDrop
veterán

de, a könnyebb jobban gyorsul :P

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26247) SocketA válasza CharlieDrop (#26241) üzenetére


SocketA
aktív tag

Ha már idióta vagy, akkor legalább olvass már vissza:
"Sportos vezetéshez nem jó az automata?
Gyere, elviszlek egy körre, a nem túl sportos 18dA-mal"

TE mondtad, hogy szerinted a 1.8-as dízel automatád sportos.

"A driftelés nem spotosság"
Lehet, hogy Neked, akinek egy dízeles, automata kocsija van, Neked nem. Már csak annyi hiányzik a kocsidból, hogy elsőkerekes legyen :D
Remélem töltesz fel pár izgalmas videót, ahogy egy kihalt Tescó parkolóban fél méteres hóban tolod neki :P

Hány lóerős a kocsid? Melyik motor van benne?

(#26248) SocketA válasza MPeter87 (#26240) üzenetére


SocketA
aktív tag

Attól függ, hol használod a kocsit. Ha csúszós, dombos helyen laksz, akkor biztos jól jön.
Viszont drágább lesz a kocsi, pár alkatrész meg még drágább, mint a sima hátsókerekesnél, mert másabb a futómű.

Tehát ha rossz viszonyok között szeretnél biztosra menni, akkor megéri rá áldozni.

Én pl. sajnálom, hogy itt nálunk Alföldön nem volt hó, hogy nem csúszott eléggé :D

(#26249) CharlieDrop válasza SocketA (#26247) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Figyu,mégegyszer elmondom, a váltót ebben tudom megmutatni, ha nem tudod elvonatkoztatni, hogy miben van sajnállak, de olyanról ne mondj véleményt, amit csak hírből hallasz, legyen elég ennyi.

a hótolás meg nem sportosság vazz.

De ha nem érted nem magyarázom, nem kell.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#26250) CharlieDrop válasza SocketA (#26247) üzenetére


CharlieDrop
veterán

E46-ban, csak 116 lovas 318d van.
Abból igaz van a régi fata M47 és az újabb M47N/M47TUD, nekem az újabb van.

Drift mint sportosság/nem sportosság.

Egy autó nem attól sportos, hogy tud-e driftelni vagy nem, de attól a váltó lehet az. Mondhatnám, hogy az e36 23i-m váltója is egész jó volt már sport módban, de azt nem tudom megmutatni...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.