Köszi, tök jó. Éppen nem tudok aludni, hát olvasgatok. A kipróbáláshoz kissé sötét van.....
Hydra SR: kipróbálom én is majd....
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Köszi, tök jó. Éppen nem tudok aludni, hát olvasgatok. A kipróbáláshoz kissé sötét van.....
Hydra SR: kipróbálom én is majd....
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Nos, jó biológus hallgatóként felvettem a ''Fotózás a természetben'' című órát az ELTE-n. Érdekesnek ígérkezik, viszont mondott egy dolgot a tanár, amitől kereztbenyeltem a jegyzetfüzetemet. Azóta is próbálom visszaköhögni de nem megy
Idézem (szó szerint mert gyorsan lejegyzeteltem):
/ arról volt szó h az email címére ne küldjünk iszonyat méretű képeket ha lehet, hanem elfogadható méretűre méretezzük le, normális igény mint itt is forumon /
''a hossza maximum 1000 dpi legyen''
Hát oké, hossza alatt a nagyobb oldalát értette, de könyörgöm... mondjátok, hogy én vagyok hülye és ez így korrekt, mert kicsit megijedtem... mégis mi az, hogy 1000 dpi legyen egy kép hossza?? És oké, lehetett volna nyelvbotlás, de felírta a táblára is.... szal asszem tényleg van okom félni kicsit, egyelőre még sokkos állapotban vagyok
Üdv mindenkinek!
Lenne egy nagy kérdésem a topikot látogatókhoz. Ismeri e valaki ezt a táskát [link]
Ha esetleg van valkinek vagy ismeri jó lenne egy leírás hozzá gondolok itt anyagára pakolhatóságára stb.... du-án akarok venni egy ilyet de nem ugrok fejest a ologba míg nem tudok róla többet. Előre is köszi mindenkinek
ha esetleg elmennél a boltba és megnéznéd közelről, élőben?
A vér nem válik VAZZE!™
Nekem ilynebe belefér kényelmesen a 30d markolattal 50-500al úgy hogy a gépen van. 580EX, 24-70 EX, diffuzor, és még férne bele. Van kis esővédő bugyija, vállon ergonómikus csúszásgátló, bővíthető. Ha nem tervezed nagytele vételét még az AW3-4 is bőven elég. egyébként a képen amit linkeltél az arányaiból itélve pont egy AW4 van
kiegészítés.
[Szerkesztve]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Szia az a baj hogy csak egy másik ugyan ilyen márkájú tatyó van ami ha minden igaz a kistesvére.
Nagyon jó ez a táska nem lehet belekötni semmibe. Lehet hozzá laptoprészt is csatolni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Ha van valakinek kedve meg ideje, akkor tudnátok valamit mondani a [link] -on lévő természetfotókról, ki milyennek találja?
Ezek profi képek minden szempontból 1-2 sirályos ami nekem nem tetszik de technikai oldalról azok is kifogástalanok. De ez a pali nem is ma kezdte, a Magyar Természetfotósok Szövetségének az elnöke. Azért azt nem kapja meg akárki. Ilyen képekből lehet tanulni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Thx a választ
Ne keverjünk, ne keverjünk!
A Magyar Természetfotósok Szövetségének (naturArt) elnöke Radisics Milán (a ZOOM kiadója), Korbely Attila a Magyar Természetfotós Társaság (Nimród Fotóklub) elnöke.
Nota bene, vannak ott gyengébb képek is. Illetve gyengének nem gyengék, mondjuk úgy, erősen közepesek. Persze a természetfotónál néha a dokumentáció fontosabb, mint az esztétika.
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
jaj sorry én ezt csípőből vágtam rá de köszönöm, hogy kijavítottál.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Nagyon nem mindegy, mert a két társaság néhány tagja finoman szólva nem eszik egymás tenyeréből.
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
Bocsi a hülye kérdésért. DE nem azt mondják hogy digitális világban élünk, mégis aki komolyabb fotókat szeretne készíteni az filmes vázakat használ nem pedig digitálist. Akkor ez most hogy van?
Ja meg mindnki digit gépet akar venni köszbe a profiknak az csak tartalék gép és jobb esetbe a 2. számú tartalék nem pedig az elsőszámú.
Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya. Egy igazán jó filmes géppel ÉS nagy hozzáértéssel valószínűleg tényleg jobb minőséget lehet kihozni belőle bizonyos körülmények között, mint egy digitálissal. De azt megnézem, mikor vált képkockánként fehéregyensúlyt vagy fényérzékenységet egy filmes fotós, vagy mikor tudja ilyen szinten utólag helyretenni az élességet, színeket stb. ha esetleg nem sikerült valami. És maximum 36 kockánként így is-úgy is tekercset kell cserélnie, míg egy jó nagy memóriakártyánál ez a szám azért némileg több.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
OK hogy többet bír a memóriakártya de mondjuk elmész az isten hátamögé nincs laptopod meg mondjuk csak egy 512 es kártyád van és ha minőségre jó képeket akarsz az igencsak hamar megtelik, míg egy filmes géphze bemész a benzínkútra és veszel egy 36 kockás tekercset. JA nekem volt olyan 36 kockás tekercsem amiből 39 et fényképeztem meg átlagba nekem mindíg 37 kocát hoz a gép. A többiben totál eggyet értek, mármint a fehéregyensúly.
Aligha lehet egy jó digitális felszerelésnél jobb minőséget kihozni a benzinkutas filmből. És a memóriakártyáról törölni is lehet a rosszakat. De nem ez az igazi előnye a digitális fotózásnak, ezt csak úgy megjegyeztem. Egyébként meg egy 4 gigás kártya + valami mobil háttértár egy 120 gigás vinyóval aligha sorolható egy kategóriába kapacitás terén a filmekkel. Egy bevásárlószatyorba se fér annyi tekercs ahány kép elfér a zsebedben digitálisan. De hangsúlyozom, nem ez a lényeg, csak ez is jól jöhet. Egy profinak egy alkalomra elég annyi film amennyit kényelmesen magával tud vinni. Amatőröknek meg 10000000-szor könnyebb digitálisan dolgozni mint filmre.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Ajjajajjaj!
Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya. Egy igazán jó filmes géppel ÉS nagy hozzáértéssel valószínűleg tényleg jobb minőséget lehet kihozni belőle bizonyos körülmények között, mint egy digitálissal.
ha a megfelelő minőségű filmet teszed bele, akkor nem bizonyos körülmények között... csak abba gondolj bele, hogy a csak Fujinak van kb 7-8 féle filmje, ezek némelyike 5-6 különböző érzékenységgel is elérhető. Az iso 3200 itt valós, nem felerősített valami, az iso 50 úgyszintén. A színes az valóban színes, a ff valóban ff. Magyarán ugyanazon vázban tudod cserélgetni a ''szenzort''. Mekkora adu-ász lenne ez egy komolyabb digit gépnél? lenne 2-3 szenzorod, különböző érzékenységgel, felbontással, dinamika-tartománnyal, színes-ff...
De azt megnézem, mikor vált képkockánként fehéregyensúlyt vagy
azt én is
mivel olyan nincs filmen, hogy fehéregyensúly. különböző színhőmérsékletű filmek vannak ugyan (egészen pontosan kettő fajta: műtermi - másik), de tulképpen a daylight jelzésű szinte minden nem műtermi körülmények között megfelel. Akkora tartaléka van egy filmnek, hogy szinte akármikor vissza lehet hozni akárhonnan.
fényérzékenységet egy filmes fotós, vagy mikor tudja ilyen szinten utólag helyretenni az élességet, színeket stb. ha esetleg nem sikerült valami. És
egy jó laborral, ma már szkennerrel, ugyanúgy akármikor (48 bites színmélységű prof. szkennerek, de szerintem Te már láttál ilyen képeket) ... talán még jobban is.
maximum 36 kockánként így is-úgy is tekercset kell cserélnie, míg egy jó nagy memóriakártyánál ez a szám azért némileg több.
tényleg ez lenne a szűk keresztmetszet? Szerintem az, hogy egy prof tekercs 2000 huf körül mozog, és elég nehéz olyan labort találni, ahova nyugodt szívvel elviheted az már mindjárt nagyobb probléma.
Kettő, csipkebokor vessző!
Az első bekezdésedet nem értem, hogy most akkor megerősítetted vagy megcáfoltad az állításomat
Az hogy a fehéregyensúlyt másképp hivják filmnél még nem jelenti azt, hogy nem kell ügyelni a színhőmérsékletre. Sőt. Filmes gépen erősen ajánlott már előre ügyelni rá megfelelő filmmel vagy színszűrővel, mert utólag kicsit macerásabb helyrepakolni. Az utómunkákat nyilván el lehet végezni filmmel is csak sokkal bonyolultabban és időigényesebben, és ha nem sikerült, kezdheted előről, nincs ''undo'' .
Csak hozzávetőleges összevetés volt, néhány példát kiemelve, és a képmennyiségnél hangsúlyoztam, hogy harmadrangú szempontnak tartom.
Mivel a kérdés alapvetően a minőségre, lehetőségekre irányult, a pénzügyi vonzatával nem foglalkoztam.
A kényelmet segítő funkciókkal is csak azért foglalkoztam, mert gyakran ezek teszik lehetővé, hogy egyáltalán készüljön kép egy bizonyos helyzetben. Mire filmet cserélsz, elmúlhat a pillanat amit el akartál kapni, digit géppel meg talán sikerült volna kattintani egy RAW-ot aztán majd utólag helyreteszed amit kell.
''ha a megfelelő minőségű filmet teszed bele, akkor nem bizonyos körülmények között...''
Ezt úgy értettem, hogy sok esetben digitális géppel is el lehet érni azt a minőséget aminél tökéletesebb filmmel sem lehetne. Nem úgy, hogy a legjobb film sem elég tökéletes.
A lényege az volt a mondanivalómnak, hogy igenis lehet valaki nagyon profi fotós digit géppel, és megfelelő felszereléssel és tudással nagyon nagyon kevés olyan eset adódhat amit nem tud lefotózni de filmes géppel le tudná. Szóval nem tartom digit gépek mostani tudása mellett kategórikusan kijelenthető igazságnak az állítást, hogy a profik filmre dolgoznak. Az eredeti kérdést pedig én erre irányulónak éreztem.
[Szerkesztve]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
És akkor még nem is beszéltünk olyan nyalánkságokról, ami néha nagy előny lehet, hogy még egy középkat. dslr esetén is a szenzor kisebb, mint a filmkocka -> nagyobb mélységélesség, nagyobb tele...és persze kisebb nagylátó ami meg hátrány, ezért mondtam, hogy mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
HU, nem gondoltam volna hogy iljen kis vita kerekedik ki a dologból. Én csak arra a tényre szerettem volna jobban rávilágítani hogy, hiába itt vannak a DSLR gépek és megpróbálják kiszorítani az SLR gépeket. Nem olyan könnyű mint azt néhányan elképzelték. Ugyani beszéltem olyan emberekel akik azt mondták amikor bejött a EOS 300D hogy nem adnak egy-két évet és totál eltünnek a boltok kínálatából az SLR gépek. Ennek ellenére azért jól tartják magukat a filmes gépek a mai napig.
Kiszorítani még egy jó darabig nem fogják őket. De már sokmindenben jobbak. Más műfaj a kettő, sok közös vonással és sok különbséggel. Szerintem két oka van annak, hogy sokkal kevesebb SLR típus jön ki, mint DSLR:
-Eladhatóság. A dslr-ek keresettebbek mert a hülye is könnyen tud vele olyan képet csinálni, amivel ő elégedett, ráadásul az üzemeltetésük nagyjából ingyenes -> büntetlenül lehet kattintgatni dögivel
-Az SLR-eket sokkal régebb óta fejlesztik, nem szorulnak már annyi csiszolásra, kiforrott technika.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Az első bekezdésedet nem értem, hogy most akkor megerősítetted vagy megcáfoltad az állításomat
melyiket akarod?
A lényege az volt a mondanivalómnak, hogy igenis lehet valaki nagyon profi fotós digit géppel, és megfelelő felszereléssel és tudással nagyon nagyon kevés olyan eset adódhat amit nem tud lefotózni de filmes géppel le tudná. Szóval nem tartom digit gépek mostani tudása mellett kategórikusan kijelenthető igazságnak az állítást, hogy a profik filmre dolgoznak. Az eredeti kérdést pedig én erre irányulónak éreztem.
Persze! Attól jó a fotós, hogy mindent le tud fényképezni jól azzal, ami a kezében van, akármi is legyen az. Inkább arról van szó, hogy a filmnek van egy szaga, egy érzése. Egy filmes gép keresője nagyobb, tisztább. Jobban odafigyelsz minden képre, mert drága minden darabja, és a többi, és a többi. Fotósok ezt akkor használják, ha élvezkedni akarnak.
Kettő, csipkebokor vessző!
Csak el ne csöppenj
PENTAX
Meg minden egyéb extrém körülménynél. a filmes gép eos 1V 6K ütés por cseppálló működési hőmérséklet nincs meghatározva amíg a váz film el nem olvad vagy szét nem fagy működik a gép. ISO 6-6400-ig 10képes sorozat.
Digitnél Ds 1.7M
0-45 °C hőmérséklet, 85% vagy alacsonyabb páratartalom Iso 50-3200 ig
És ami miatt még jópár profi nem vált digitre a FUJICrome VELVIA a nagybetűs fényképészet.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
FUJICrome VELVIA a nagybetűs fényképészet.
(''nem vagyunk rá méltók! nem vagyunk rá méltók! Mocsodékok vagyunk, bénák vagyunk!'')
Kettő, csipkebokor vessző!
Az S5500-on is van Fuji Chrome mód Majdnem ugyanaz a minőség Épp csak egy nagyságrenddel kisebb a dinamikája, az szinte nem is látszik
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
persze minden gépen van majdnem, csak itt exposorotatnak hívják meg rengeteg utómunkának PS-ban. És még akkor se biztos, hogy olyan lesz.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Viccnek szántam
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Én is! De egyébként vlami van abban amit írtam és elvileg az S5 próba talán van ilyen mód tényleg, mert mintha olvastam volna valahol de ez nem 100% HDR-el el lehet érni hasonlót mint velviával.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Hát, azért azt megnézem, hogy egy ''profi'' csak egy darab 512-s kártyával indulna el fotózni! Akkor az még amatőrnek se nevezhető (már szvsz)! Ezen kívül, azért a benzinkútnál megnézheted, milyen filmet adnak (max iso/asa 100 eleve)! Biztos van némelyiknél kicsit jobb minőségü, amivel mondjuk egy Cmena 8M-l még megfelelő minőséget produkál, már, ha nem ragad be az első kocka után! (van egy ismerős, full amatőr, de nem 1x járt már úgy, hogy vett ilyen benzinkút féleségben filmet, és rossz szériát fogott ki, ráadásul ezt ''nyugaton'') Illetve, ma már memóriakártyát is lehet a sarki fűszeresnél is venni (majdnem), és ott nem akkora a minőségbeli külömbség (talán). Legalábbis, a márkásabbak között.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
ráadásul internet kávézóból lassan több van, mint olyan helyből, ahol tudsz filmet venni
A vér nem válik VAZZE!™
Hát, azért azt megnézem, hogy egy ''profi'' csak egy darab 512-s kártyával indulna el fotózni!
Miért? A profi nem a fotóriporter vagy a sportfotós szinonímája, nem kell feltétlenül ezer képet ellőni naponta. Egy 512-es kártyára ráfér 50 db raw, ez nagyon-nagyon sok mindenre elég, akár egy teljes sorozatra egy barlangról/sziklaöbölről/erdőről. Főleg úgy, hogy a memóriakártyáról le lehet törölni a rossz képeket.
Van olyan ''profi'' (nem szeretem ezt a szót, ha fotózásról van szó, bár egyébként sem, mert nagyon könnyű félreértelmezni ) barátom, akinek nem is olyan régen még csak egy darab 512-es kártyája volt, és simán elég volt az a 200 fine jpg egy esküvő végigfotózására. A képek _kicsit_ rosszabb minőségűek lettek, mintha rawból konvertálta volna őket, de bőven elegek egy jó minőségű 20x30-ra, vagy egy elfogadható A/3-ra. Kinek kell ennél több? Illetve, mikor kell ennél több? Nagyon-nagyon ritkán.
Szerk.: off
[Szerkesztve]
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
''Egy 512-es kártyára ráfér 50 db raw''
Felbontás kérdése is. 400D-n kb 25 RAW fér el az 512-esen. De valóban erősen szokás kérdése, hogy elég-e ez. Fotóriporternek azért szerintem ez kevés, de oda kevésbé indolokt a RAW. Most hogy egy fekete-fehér újságban lehoznak egy 30*20cm-es képet ahhoz kár RAW-ban baszkurálni.
Azért az még hozzátenném, hogy 25 kép az megfelel egy 24 kockás tekercsnek. Sőt! Törölni is lehet a rontottakat, tehát némi rutinnal ez 25db tökéletes képet jelent, ahogy te is említetted. 1 alkalomra ez elég lehet. És még váltogathatod is, hogy melyik kép ér megy egy RAW-ot, és melyik az ami csak egy normal jpeg-et. Szóval nagyjából egyetértek veled.
[Szerkesztve]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Egy 1 GB-os kártya lassan 5e forint alatt van. Annak, akinek olyan gépe van, ami RAW-ot tud, nem hiszem, hogy ez lesz a szűk keresztmetszet.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Hali!
Mennyiért reális egy esküvői fotósorozat készítése? Ilyenkor hány képről van szó? 30-40db?
thx
Ez sok mindentől függ: fotók minősége (vagy mennyire van neve a fotósnak), hány képet készít, hány helyszín van, egész napos fotózás-e (menyasszony öltöztetésétől lagziig), vagy csak pár kép az esküvő előtt. Sokszor nem fix ár van, hanem függ a megvett képek árától is, sokszor van minimálisan megrendelendő képmennyiség stb. Pár tízezertől a csillagos égig mehet az ár.
Te fotóznál, vagy téged fotóznak?
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
Engem.
Házasságkötő 20-25 kép, utánna szabadban 20-25 képre gondoltam. Esetleg lagzi elejéről néhány kép.
Olyan 60 pénzt mondanak. 1 vagy 2 sorozat, és asszem a negatívot nem adják oda.
Hát, ez ennyibe kerül. Hozzá kell szokni. Szerencsére csak egyszer kell kifizetni.
Gratulálok, mindenesetere.
köszi!
egyéb esemény fotózása is ennyibe kerül, vagy csak erről könnyebb nagyobb bőrt lehúzni?
Eszembe jut, hogyha megkérném egy haveromat, akinek van egy jobb gépe, és esetleg hobbi szinten használja is, - vajon észre venném-e a képekben azt a 60ropi különbséget.
Szerencsés esetben egyszer.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Na, ha hobbi szinten használja, akkor hobbi szintű képeket is kapsz majd a végén.
Szerintem ezen nem érdemes spórolni. Gondolom a csokron, meg a vacsorán se fogsz.
Privát ment 1 linkkel.
Ha jó a fotós, akkor nagyon látszik a különbség. Rajtad múlik, hogy akarsz-e igazi jó képeket, ha igen, akkor tényleg ennyi.
Én is küldtem egy privátot, egy linkkel.
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
Köszi a linkeket.
Én is úgy gondolom, hogy nem érdemes ezen spórolni, ha valóban meglátszik a képeken.
Hy mindenki!
Keresnék használható szín spektumot! Link is jó de emil is jöhet az a lényeg hogy nagy felbontású legyen előre is köszi mndeki!
Papírkép előhívásakor meg lehet oldani, hogy az exif info-ból szedje a dátumot és a fájl nevét és azt nyomtassa a papírkép hátuljára,ne pedig a laborba kerülés időpontját és az általuk adott számot? Képes valamelyik labor erre vagy csak álom?
Nyomtasd ki egy etikettre és ragaszd rá!
Amúgy a frontierek a fájlnevet nyomtatják le (8 karakter max), dátum nincs. A noritsukat nem tudom, igazából még sosem nagyíttattam noritsuval digitálisról.
Köszi !
A válasz második része kicsit magas.Frontier, Anoritsu ?
A laborok 98%-ában ebből a két fajta nagyítógépből használják valamelyik változatot.
A Frontier=Fuji, a Noritsu pedig ... a másik.