Miért vicc, hogy a filmes gépek nem tudták a fehéregyensúlyt? Eleve ott nem is a gépen múlik hanem a filmen. Abból meg van különböző színhőmérsékletű, ahogy Szten Márs is írta. Egyébként meg szűrőkkel lehetett trükközni, például a napfényfilmmel is lehet műfénynél fotózni csak kell egy (azt hiszem, zöldes színű) szűrő ami éppen úgy változtatja meg a színhőmérsékletet hogy az izzószálas műfénynél lesz jó a kép.
Fehéregyensúlynál azt veszi alapul fehérnek amit kiválasztasz és ahhoz igazítja a többi színt. RAW-ban utólag is kiválaszthatod, hogy a kép melyik pontját vegye alapul. Nem muszáj hófehérnek lennie, szürke vagy fekete is jó csak a színhőmérséklete stimmeljen. Arra figyelni kell, hogy hiába volt hófehér amiről a mintát veszed, ha sárga megvilágítást kapott akkor nem az lesz a képen amit ott láttál.
Utómunka: a gép hibázik. Nem emberi szem és látóközpont van benne. Hiába adja vissza pontosan azt ami ott volt, éppen a szemed avagy az agyad nem azt fogja visszaadni, rákorrigál. Neked is rá kell korrigálni a képre, hogy azt a hatást érd el amit ott láttál. Tehát: azt a HATÁST és nem pontosan ugyanazt. Eleve az ember nem csak egy pillanatig lát hanem folyamatosan, szóval még ezt is figyelembe kell venni pillanatképnél.
Szerk: közben hali01 is majdnem ugyanezt leírta
[Szerkesztve]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.