Igazából én nem szeretek olyanért fizetni amit én magam is meg tudok csinálni egy csupán köztudatban lévő tapasztalat miatt. Bszéltem már néhány autószerelővel, de egyik sem az anyatejjel szívta magába a tudást meg a rutint.
Az ESP/ABS kocka (hívhatjuk ahogyan akarod, mondjuk hidroaggregátnak ) tulajdonképpen egy hidraulikus szeleptömb, ami közvetlen kapcsolatban áll a féknyergekkel (pl a Te S-Cross-odon is). A féknyergekhez egy tömlő megy tudtommal, kiegyenlítőből sincsen csak 1, tehát valahol becsatlakozik az üzemi fékvezetékbe, a nagy számok tövénye alapján oda fog érni egyszer a fentről betöltött friss folyadék, bár ezt csak a józan paraszti logikám diktálja...
Amikor légtelenítik a diagnosztikai műszerrel, akkor kivezérlik nyitásra az összes szelepet benne és így átjárhatóvá válik, tulajdonképpen ennyi a trükk, amit otthon nem tud senki megcsinálni megfelelő műszerezettség hiányában.
Nekem az autó karbantartása nem nyűg, hanem hódolhatok a bütykölési kattanásomnak, aknával és csáposemelővel nem kihívás olajat cserélni például, de lehet hogy a fék kapcsán nem fogom megúszni a szervizt, most néztem hogy egy BP-i szerviz 13ezer forintért cseréli az általad írt módszerrel az összes folyadékot és ebben az anyagár is benne van, ennyit talán megér, de még rákérdezek a régi szerelőimnél is, ha van gépük, akkor hozzájuk viszem, mert oda vihetem én a folyadékot (és azt öntik bele amit én viszek) és ott állhatok az autó mellett.
A garanciát meg itt már leírták páran, h mennyire készségesek a márkaszervizek, de nekem az nem éri meg, hogy 4 év alatt elköltök 40+100+40+100 = 280k-t szervizre egy hibátlan autóra ami addigra fog futni 10-15ezret... és ha például én cserélek olajat, akkor tuti friss olaj lesz benne és ki is lesz cserélve pl a pollenszűrő...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."