- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- gerner1
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Új hozzászólás Aktív témák
-
galaxys80
veterán
A start/stop rendszer milyen állásban szoktátok használni?
Scross-ban van 3 lehetőség is. -
Chereiose
addikt
Celerioról valakinek van itt tapasztalata?
Neten jókat írtak róla, de ugye itthon rég nem forgalmazzák már, az eladó darabok száma meg kb 14-15 db a hahun, ráadásul a MO-i darabokat alig olcsóbban, sőt, néha még drágábban is hirdetik mint újonnan... Egyébként a méretéhez képest a sok hely, valamint a parádés fogyasztása és fenntartása fogott meg benne, ha már főleg városban használnám, na meg, hogy javarészt csak 5-6 évesek és nem 10+.
-
AMD Power
titán
válasz
Siriusb #50537 üzenetére
Én kb 15 éve OMV tankolok. De amióta ez az E10 "újdonság" bejőtt az autó fogyasztása szépen lassan elszállt! Most már eladás előtt nem foglalkozok vele, de most télen városban (Bp) a 9-10l lazán beveri a 60Le Astra. Elötte ez volt max 8l. Szerintem az etanol valahol valami csövet stb meg is evett és ezért is szállt el a fogyasztás. De ez a mostani 95 nem elég,hogy drága de *zar is.
-
Azért van még egy fontos dolog az olajválasztásnál. Nem véletlen van megadva pl. a nullás olaj. A motor "olajjáratai", olajpumpája ezzel a viszkozitással bír el a legjobban. Ezt meg nem kell túlmagyarázni!
-
TommyY2
tag
válasz
tboldi #50543 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Sokat olvasgattak már korábban is ezeket a leírásokat, de az olaj összehasonlítót valahogy eddig elkerültem.
Ezek szerint a C3-as olaj teljesen lefedi (sőt, még többet is tud) az A3/B4 besorolású olajokat. Tehát az S-Cross-ba nyugodtan tehetek akár C2/C3 olajat, hiába van megadva előírásként az A3/B4 minősítés?
U.I.: Mivel a Splash-ben még soha nem volt 5W-40 olajnál finomabb (de márkaszerviz által fiatal korában volt benne 10W-40 is), lehet, hogy nem tenne jót neki a 0W-20 (12 éves, 100e km-rel).
TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50542 üzenetére
Ezek szerint, ha az API a fő előírás, akkor teszem a legjobbat vele, ha SN, vagy SN Plusz kategóriás olaj kerül bele, ilyenkor az ACEA lehet bármi (A3/B4, C2/C3, stb.)?
Nem "fő", csak egy a sok paraméter közül. Az ACEA besorolást akkor lehet figyelmen kívül hagyni, ha az autógyártó nem ír elő erre vonatkozóan semmit, vagyis nem az API-tól függ. Nincs olyan, hogy ha az API ilyen vagy olyan, akkor az ACEA nem érdekes, jelen esetben csak a Suzuki nem tesz róla említést a Splash könyvében.
Látod, az S-Cross-nál oda van írva az ACEA is (meg az ILSAC is), ott már fontosak ezek is. Amúgy a 0W20 többnyire A5/B5 szokott lenni.Mi a helyzet az S-Cross olajával? A gyári EcStar 5W-30 olajnál csak az API SM van megadva.
Teljesen jó hozzá, nincs mit ragozni.
A gyári ajánlás szerint viszont több minden van, ebben az esetben melyik a fő figyelembe veendő paraméter (esetleg mindkettő)?
Mindegyiket figyelembe kell venni, az ACEA sorában lévő bármelyik 4 közül lehet 1, meg az API hármasból is egy. Egyedül az ILSAC az, amit zárójelbe tehetsz, mert ugyanazt mutatja, mint az API, csak egy másik szabvány szerint, és egymásnak megfeleltethetőek. Európában nem igazán terjedt el az ILSAC jelölés, elég ritkán is tűntetik fel a flakonokon.
Hogy mi helyettesíthető mivel, arról az olajos topik összefoglalójában találsz anyagot.
-
TommyY2
tag
válasz
tboldi #50538 üzenetére
Az elmúlt fél évben hiába okosodtam sokat, még most sem világos minden.
Ezek szerint, ha az API a fő előírás, akkor teszem a legjobbat vele, ha SN, vagy SN Plusz kategóriás olaj kerül bele, ilyenkor az ACEA lehet bármi (A3/B4, C2/C3, stb.)?
Mi a helyzet az S-Cross olajával? A gyári EcStar 5W-30 olajnál csak az API SM van megadva.
A gyári ajánlás szerint viszont több minden van, ebben az esetben melyik a fő figyelembe veendő paraméter (esetleg mindkettő)? ACEA A3/B4 előírás helyett lehet akár C3 is (az A elvileg jobban tűri a savasodást, mint a C)?
TommyY
-
ldn218
tag
Sziasztok!
2019-es swift 1.2 kulcs feltanításhoz itinert tud-e valaki? -
Siriusb
veterán
válasz
tboldi #50539 üzenetére
Továbbá Mosonmagyaróváron nincs is Auchan.
Akkor vélhetően különösebb fejtörés nélkül sikerült meghozni a döntést!Évente kétszer rakok bele prémiumot, de elég a 95-ös is, ennél az autónál nem érezni különbséget prémium 95 és 100 között. Azonban autópályára ki kellene mennem egy körre, vagy 3 hónapja nem voltam hosszabb úton.
Köszi a választ az olajra, akkor marad az Eneos.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Siriusb #50535 üzenetére
Szerintem maradhat, ha nincs vele gond.
Amúgy én Shell V-Power 100-ast tankolok szintén a kisebb etanoltartalom miatt, plusz a benne lévő adalékok, amik az auchanosban nincsenek meg, valóban segítenek tisztábban tartani a motort. Saját szétszedős tapasztalat, a Honda Jazz hírhedt EGR csatornáin jelentősen kevesebb korom rakódik le vele.
Továbbá Mosonmagyaróváron nincs is Auchan. -
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50532 üzenetére
Jájj, a Suzuki kezelésijébe is tettek fizetett Shell reklámot?
És még a GM és a VW specifikációk is itt vannak.Felejtsd el ezt a táblázatot, és a #50534-ben feltűntetett legvékonyabb olaj (0W20) lesz a legjobb az autónak, be is jelölték, hogy az az ajánlott. Illetve figyelni kell a többire is, úgymint ACEA és API besorolások.
Aki meg ezeket az ábrákat rajzolja, azt jól elverném csalánnal. NEM, nem egyenértékű az 5W30 a 0W20-szal, főleg hogy mindkettő csak viszkozitási osztályt jelöl, nem konkrét értékeket.Legyen 0W20, meg API SL vagy SM (esetleg SN, mert visszafelé kompatibilis), a többi nem érdekes. ACEA nincs is előírva, úgyhogy gyakorlatilag az mindegy is ennek a motornak.
"de a 0W-20-ról neki se volt jó véleménye (nem a motorért van, hanem a környezetért)"
Bullshit. Lásd 8gen Honda Accord 2.4-ese, 0W20-nál vastagabb olajjal tulajdonképpen szétkopik a motor elég hamar. -
Siriusb
veterán
Lassan esedékes az olajcsere WagonR+ -nál. Az utóbbi 6-7 évben Eneos 5W40 ment bele. Maradjak ennél? Jobbára rövid utakat megyek, ebben még a G16BB motor van.
A múltkori videó hatására lehet áttérek az Auchan-os benzinre a kis etanoltartalom miatt, szerintem az is jót tesz neki. -
TommyY2
tag
válasz
TommyY2 #50530 üzenetére
Közben megtaláltam, valóban privátba ment.
Én nem vagyok olaj szaki, de sajnos a legtöbb márkaszerviz se az.
Renault Scenic 1.6: 10 évig vittem márkaszervizbe, volt, hogy 10W-40 olaj lett beletéve (elvileg ELF volt a gyári olaja, idei évtől már a Castrol az).
Suzuki Splash 1.2: 8 évesen vettük, de szervizkönyv szerint volt, hogy 10W-40 olaj volt beletéve a márkaszervizben (akkor még elvileg a Shell volt a gyári olaja).
Azért érdekes, hogy a Shell is 5W-40 olajat ajánlott bele (egyébként sok helyen láttam már, hogy a nem gyári olajból egy kicsit mindig sűrűbb volt az ajánlás).
A volt szerelőnk, akihez az utóbbi 8 évben vittük az autókat, azt mondta, hogy szívó motorba csak 5W-40 való (8 évig mindegyikben az is került). Akoriban az Eneos olajra esküdött, de a 0W-20-ról neki se volt jó véleménye (nem a motorért van, hanem a környezetért).
Most, hogy kicsit beleástam magam az autó témába, ezentúl mindegyik autónkba csak 5W-30 olaj fog kerülni, annál is inkább, mivel az még szerepel a gyári ajánlásban is.
Egyébként nálunk a helyi Suzuki márkaszerviz is beletette volna az 1.4T S-Cross autómba a 0W-20 olajat (vagy a 0W-16-osat), ha engedtem volna.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Gyöször #50520 üzenetére
Teljesen amatőrként én is beleástam magam kicsit az autós témába (nyár óta megvan az S-Cross, mivel turbós, próbálom minél jobban megóvni), ugyancsak a Motul olajokat néztem ki a garancia letelte utáni időszakra.
A Motul ajánlása az Eco-Clean 5W-30, ami szinte ugyan olyan viszkozitási paraméterekkel bír, mint az EcStar 5W-30, bár ez C2-es (amennyiben valósak az EcStar paraméterei).
A Motul X-Clean EFE egy kicsit sűrűbb, viszont erősebb, vagy turbós motorokhoz talán jobban illik. Bár nem tudom, hogy ezek a viszkozitás különbségek mennyire számítanak (nem vagyok olaj szaki, de eddig bárkit kérdeztem, senki se tudta megmondani a tutit).
Az S-Cross-ba én is ezt tervezem, a Splash-be meg esetleg mehetne az Eco-Clean (vagy a Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30)?
Tboldi: Eco-Clean-ből van 0W-30.
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #50521 üzenetére
A nergy egy api sl olaj, enyiméjébe sm kell. Az eco clean besorolásáról a motul hungary véleménye kicsit megosztott a saját honlapján, fönt sn nek írja lent meg acea a5b5 api smnek irja :-)), de az jó. Meg az a tény, hogy oda van írva, hogy jó a suzukiba, nekem az a legfontosabb. Nem kell gondolkozni.
-
xrvman
őstag
válasz
SirKero #50513 üzenetére
Persze apkmirorrol szedtem le. Csak érdeklődöm, hátha hivatalosan is lehet noszogatni őket.
Nekem inkább még az a korai AA verzió kellene, ami még magyarul is tudott. Ha bemondtam bármi címet, nevet magyarul megtalálta és minden okés volt. Sőt az autó kormányáról is tudtam indítani keresést a térképen.
Azok is fent vannak még, láttam, csak hátha tudja valaki mely az.
Tán v4.0?
Esetleg az aktuális verzión ezek már javítva vannak? -
AMD Power
titán
Szerintetek SX4 1.5 (112Le) melyik motorolaj a jobb választás.
Eneos 5W30 4liter (9100Ft)
Total Quartz Ineo ECS 5W-30 4L
Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 5L -
xrvman
őstag
Android autó mikor lesz elérhető hivatalosan is hazánkban?
Minap rákerestem a Google Playen az Android Autora, itt a PC-n, de még nem dobja ki találatként. -
dethroner
veterán
válasz
Chereiose #50502 üzenetére
A két elsőt én face csoportból vettem, valaki megvette és a bontatlan csomagot továbbadta, jó áron. A két hátsót a szervízes ismerős rendelte, és meglepetésemre jobb áron jött, mint a két első. Megnéztük, elvileg ugyanazt csomagolják előre és hátra is, igaz, ez swift. Ha már ott voltam, akkor a csápos emelővel felelemelte és pár perc alatt felrakta. Kényelmesebb ez most, mint ilyen időben az autó alá feküdni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest