Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Öregszem
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Derail Valley
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz xrvman #50195 üzenetére
Ez alapján nekem 3000km-enként kellene olajcsere. Nyáron sincs meg a 6km feletti utakból a fele, télen meg egyáltalán, sosem melegszik be. Ráadásul amikor fagy van, én fagyban megyek, fagyban jövök. Meg is sínylette a gép. 90.000-et mentünk vele 15 év alatt. 154.000 van most benne, és kezd odalenni a bontatlan motor. Ez mondjuk Ford, ennek nincs a könyvében ilyen felezett csere, így évente kapott újat. Szerintem 2-3x ártalmasabb ez a csak csupa rövid, városi út, mint egy átlagosabb, normál felhasználás.
Mivel Swift-eket és Jazz-eket nézegetek, mindkettőnél van ilyen 6 havi, így nekem be kell rendezkedni erre a 3000-ként cserére. -
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #50201 üzenetére
Mivel Swift-eket és Jazz-eket nézegetek, mindkettőnél van ilyen 6 havi, így nekem be kell rendezkedni erre a 3000-ként cserére.
Igazából nem nagy cucc, a saját 2006-os Jazzemben minden május és november elején cserélem az olajat és olajszűrőt, valamint megtisztítom és megolajozom a K&N légszűrőt. Olajból 4 liter Shell Helix Ultra C2/C3 0W30-at szoktam venni (12k Ft), szűrőből meg a gyári 15400-RBA-F01-et (4400 Ft). Alátétből is gyárit szoktam venni, de egyszerre többet, akkor egy darabig elég.
Pollenszűrőt meg csak májusban szoktam cserélni (egy ózonos tisztítással egybekötve), de a legdrágább Mann Frecious Plus-t választom, mert az ki is bírja az egy évet, nem büdösödik be. -
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz pető bá' #50197 üzenetére
Ezen kívűl [link] nem tudom mire gondolsz.
Ha tudok, válaszolok akár ezen hsz-on belül több esetlegesen felmerülő kérdésre, vagy bármely más hsz-ra részletesen.
Akár itt, akár privátban, de szerintem itt ne borzoljuk a műszaki indoklás nélkül válaszolók kedélyét, vagy ahogy gondolod...Egyébként én is unom már, hogy gyakorlatilag lehülyéznek itt azért, mert nem tudják a válaszukat megindokolni. Védik egymást, mint a kutyák, de már égő amit csinálnak...
Biztos azt sem vették észre, ha nem írnak, ( már-már hazugságokat!) nem válaszolok
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
Három napja nem olvasom a topikot erre látom, hogy jött 196 hsz. Beleolvastam, de kár volt.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #50201 üzenetére
Rosszabb, egy moci, ha meleg, és kap kenést, gyakorlatilag nem kopik. Olaj csúszik akkor olajon. Hideg indítások tesznek neki oda, ezért is érdemes ilyen napi pár km-es utakra egy gyakorlatilag bármilyen vellany autót venni inkább.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #50208 üzenetére
Ezért mentem volna rá valszeg az egyik utolsó 1.2-es 4 hengeres szívó benzin Swift-re. Gondolom pár éven belül már vagy nem lesz szívó, vagy 3 hengeres lesz. [aztán felemelték az árát, meg olvastam itt a hibákat]
Tényleg. Egyébként van tapasztalat, hogy mennyi idő/km után melegszik be ez a 2020-as verzió?
1.4 Focus - nekem ilyen időben 3-3,5km/4-5 perc után van középen a víz. Ez egy 180cm3-vel nagyobb blokk, de elavult, valszeg jóval több a veszteség, meg hát benyából is ugye 8,5-et simán bever. -
Ármester
válasz simonjoe #50209 üzenetére
Van olyan, az sem egy nagy eresztés.
Bár aki támogatva megvette, városba vállalható.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Gyöször
senior tag
válasz KubanitoS #50205 üzenetére
Én is ugyan így jártam.
De ha már végigolvastam ezt az alapvető hülyeségeket a kilométerekkel, meg a szűrőben levő és abból kifolyó vagy benne maradó kb 1- 2 deci olajról, akkor hadd tegyek fel egy kérdést.
A K14C motor olajcseréje 3,3 liter. Szervíz/első feltöltés meg 3,9. Éspedig literben mérve. Akkor a fél liter olaj hol lesz vajon olajcserekor? Hát persze, hogy motorban marad, arra frissítünk rá.
Ez a hsz-em egyáltalán nem a vitátok tüzének olaja, csak úgy eszembe jutott, mikor röhögtem.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #50123 üzenetére
Erre még akartam írni, itt a 100as bengáról volt szó, ez még érdekes vonalon mozgott.
Tehát a benzin lemosná a szívószelepről a kokszot. Ha találkozna vele. Nem kéne Novoth Tibi műhelyébe vinni dióhéjazni a gépet. Keressétek meg, de valamelyik benzines Gajdán videó alá maga Novoth írt és kérdezte meg ugyan ezt, ami bennem is egyből felmerült ahogy néztem a vidit. Meglepő választ kapott Gajdántól: a szelepösszenyitás. Illetve azt, hogy nem csak mondjuk sűrítéskor fecskendezi be a benzint, hanem a jobb keveredés miatt már szelepösszenyitáskor is kaphat, így van lehetősége akármelyik benzinnek találkozni a szívó szelep hátuljával is. A k14c meg elviekben nagy szelepösszenyitással operál, ha jól olvasgattam.
Én nagyon keveset autózom mostanában, de ha sokat mennék talán akkor is csak 100asat vennék. Semmit nem érzek különbséget se fogyasztásba, se lóerőbe, de nem szoktam eladni semmit. Ami megtetszik megveszem és elhasználom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
SX4 1.5 112Le kiadásba a sima 95 E10 benzin mennyire "jó"? Vagy érdemesebb 98 E5 tankolni majd bele?
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #50215 üzenetére
Megkérdezhetem, ott Te melyik nick vagy?
Firefox mobilon nézem ezt a fórumot. Pár napja nem csinálta, de most 2 napja ahogy görgetek ugrál föl le a prohardver fórum, egy hszt alig lehet elolvasni. Csak az én készülékemben van a hiba? Android.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #50220 üzenetére
Természetesen. / ''csiga /
Nem írok a krosszosba, csak beleolvastam úgy 8- 10 éve. Igazából Zöldember és tán Stundt62510 olaj ( keverék) vitáját néztem, / tribológus kontra mérnök, remélem jól emlékszem a nevekre és szakmákra/ olvastam, ( szűkítve) azt hiszem ott láttalak, meg a Spurira kerestem még anno, ott is olvastam hsz-d. / érdemesnek tartottam/
Nem hétköznapi a nicked valóban, bár eleinte nem tudtam honnan ismerős.
-
Ármester
válasz simonjoe #50218 üzenetére
Nyilván, de nem is oda való, helyén kell kezelni. Czero/ion/IMIEV sem alkalmas pályára, mégis megveszik. Aki full városba használja, annak szerintem nem rossz támogatással. Alapáron már drága.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #50225 üzenetére
Kollégának használt VW TSI elkezdett 3 hengerezni, aztán utána már nem is ment. A gyertyák miatt volt. Mondjuk ez egy volt flottás kocsi [nem tudom, hogy rendőrségnek voltak-e ilyenek, de tavaly nyáron még rendőr volt a kolléga, vagy máshonnan van], és 0,5-1 liter olajat eszik 1000km-enként, és 20.000-enként cseréli. (pont azért, mert 10-20 litert rá kell tölteni két csere között) 5 éves a kocsi.
Na most lehet, hogy ez az olajmennyiség már túl extrém, és csak azért, de a közvetlen befecskendezés mellett tiszta retek volt a kivett irídiumos gyertya.
Bár közvetlenül azért nem megy a gyertyára, még azt sem tudta tisztítani, így meglepne, ha értékelhető mértékben tisztítaná a szelep hátoldalát és a szárát.
Egy retekgyűjtő az a cucc. Állandóan szét kellene szedni, és kitakarítani.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #50226 üzenetére
A mostani TSI-k már kettős befecskendezésűek, azoknál egy fokkal jobb már a helyzet, de ja, a diózás nem árt nekik sem bizonyos időközönként.
Amúgy ha Jazz-t akarsz, készülj, mert ott meg az EGR gyűjti a trutymót. A GD-nél nagyon, a GE-nél valamivel kevésbé, a GK-t viszont sajnos nem tudom, az egy teljesen más motorkonstrukció.
Az előbbi 2-nél van a szívósor és a hengerfej között egy átvezető fémlap, aminek a csatornáin rakódik le minden. Ez a kép a sajátomról készült 2018-ban, ez még nem olyan durva, de láttam már olyat is, ahol teljesen síkban volt a korom a fém felületével, és még a csavarhúzó is megállt benne.
Prémium 100-assal (részemről Shell V-Power) sokkal kisebb mértékben telítődik, illetve havonta egyszer célszerű egy legalább 80-100 km-es autópályás etapot beiktatni, ha sokat van nyektetve városban.
És most Grétike csúnyán fog rám nézni, de le is lehet dugózni az EGR-t. Gondot nem okoz a működésben, problémamentesen üzemel az autó tovább, annyi csak, hogy megjelenik a P0401-es hibakód, a check engine folyamatosan világít. És mivel nem módosítható az ECU, nem lehet kiütni sem végérvényesen, csak simán törölni, de akkor meg perceken belül megjelenik újra.Illetve előfordulhat lerakódás a fojtószelepen is, nálam volt egyszer, hogy emiatt nem indult be, csak sokadik próbálkozásra. Otthon levettem a légszűrőházat, megpucoltam a fojtószelepet, és azóta sem fordult elő újra. A 2002 és 2005 közötti darabok talán kevésbé érintettek, mert azok még nem elektromos gázpedálosok, csak egy throttle position sensor van rajtuk, de a későbbiek már azok, és ha a léptetőmotor a kosz miatt ellenállásba ütközik, akkor letilt az ECU.
Továbbá be lehet iktatni a PCV-szelep és a szívócső közé egy oil catch cant is, az is hasznára válik a motornak, ami a belső tisztaságát illeti.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #50227 üzenetére
Ez legalább gondolom viszonylag könnyen szétszedhető. Pályán szinte sosem megyek. 2007-ben vagy mikor mentünk utoljára saját autóval. Marhára nem döntöttem. GE-ből 2010-est nézegetek mostanában. Egy GK-t is figyelek, de marha drága, és francia könyve van.
Swift-ből több évvel fiatalabb kijönne ugyanannyiból. Ahogy elnézem a Baleno-k még 100-200K-val olcsóbbak.
Suzuki 1.2-es szívónál is megvan, hogy hol gyűlik fel a trutyi? -
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #50228 üzenetére
Ja, elég könnyen, otthon is elvégezhető 2-3 óra alatt, és elég hozzá egy átlagos dugókulcskészlet.
Én szelephézaggal és gyertyacserével együtt csináltam, ezek sem vészes melók, látszik, hogy tervezéskor szem előtt tartották, hogy karban is kell tartani az autót.A K12-eseket nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #50227 üzenetére
Nekem a zsigulin van, valami lefolyó szifont raktam bele, rohadt jó. Ürögetni kell télen minden második rajt előtt, mert én is így kitettem oldalra mint te, és a meleg kartergáz miatt lecsapódik a csőben egy csomó pára, ami enélkül nem is lenne. Viszont azóta nem tömődtek el a karbiban a fő levegőfúvókák. Bödön előtt meg reménytelen volt a helyzet, mert telefújta tejeskávéval. Vastagon trutymó volt a karbi, pedig nem is sok a kartergáz. Pld olajat nem is eszik 170ezernél gyári állapotú blokkal.
Ha közelebb pakolnám a bödönt a blokkhoz rövidebb lenne a csövezés, már amiatt kevesebb víz lenne, meg lehet jobban fel tudná melegíteni és akkor még kevesebb. Csak ürítéskor fel kéne tűrni jobban a ruha ujját, így meg nem kell. :-)ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
-
-
2ozzmexy
senior tag
???? Na azokat kellene a "forgalom akadályozása" miatt megbírságolni. Egyrészt évek óta nem ülltem olyan autóban ami nem megy 140-et, ha bír annyit az "ekevas" akkor tapossuk is ki belőle, nekem annó a fater azt tanította hogy "az előzés kisfiam a legveszélyesebb manőver, minél hamarabb be kell fejezni, tehát csak a jobbat nyomjad, de azt a lemezig..."
Hogy érdemben is hozzászóljak, tolmácsolom egy "nyugatnémet" cartárs álláspontját:
"... a villanyautót nem azért találták ki hogy azzal járjak dolgozni, hanem azért hogy ne a 2,5TDI-vel járjak a gyerekekért az óvodába meg a fociedzésre..."
Tehát ez a villanyautó dolog azoknak jó, akiknek pihen otthon a garázsban egy autópálya cirkáló kilóméter temető dízel kombi és ha hosszú útra mennek, akkor azt veszik elő, egyébként bevásárolni meg anyataxinak a villanyt használják. Erre egy Leaf tökéletes, de e Zoe is, a para az hogy ez nem az az ország... Mellesleg árulja már el valaki hogy a 100km-es hatótáv az évi 365,25 napból hányszor lesz kevés egy olyan országban amelyik a legszélesebb pontján alig 500km !? Ha nyíregyről akarok Sopron-Kőhidára járni akkor egy 530e-t fogok venni, de azért valljuk be, ez a kisebbség lesz, általában városban rohangálnak az emberek, csak itt megint a fejekben van a hiba, mint oly' sokszor bebizonyosodott már..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz csaba1203 #50234 üzenetére
:-) jók ezek az após sztorik. Az enyém 85ben az ő anyóssától kapott egy rotát amit tavaly sajnálgattak mert kikönyökölt a hajtókar, csináljam meg. Olajat sose cserélt, mikor rájött, hogy a levegőszűrő "elromlott" akkor leszerelte :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #50107 üzenetére
Elnézést az ily' késői válaszért (és BUÉK!), kb 30-50 másodperc közöt szokott ketyegni alapjáraton, de ennek is megvan az oka, előfordul hogy heteket áll, ezért gyakorlatilag szárazon indul a turbó, mert az öszes olaj lefolyt addigra, az akku sincsen a toppon, ezért szoktam hagyni ketyegni, ezt a szívóbenzinesnél is így csináltam. Hűteni olyan 25-45 másodperc, de amikor már közeledek akkor figyelni szoktam h 3ezer fölé ne nyomjam neki és motorfékkel lassítok hogy tudjon hülni már.
Sokáig nem érdemes melegíteni, mert alapjáraton minden alap, tehát az olajnyomás, a víznyomás minden alulról karcolja az elégséges határt és ugye ez egy szélsőség, mint azt tudjuk ezeket kellene minimalizálni...Én úgy szoktam, hogy kinyitom, beültetem a gyereket, beindítom, kiütöm a SS-t, bekötöm a gyereket, beállítom az időt a fedkamon, visszaragasztom a hátsó kamerát, megemelem az ablaktörlőket, kihajtom a tükröket, leveszem a kabátot, rádugom a kocsira a telefont, világítás és rajt. Szóval beindítás után 25-30másodperccel elindulsz és 1800 és 2500 között tartod, ha megjött a víz akkor lehet emelni, de nem az égig (olyan 3-3500-ig szoktam engedni), a víz után olyan 20-25km-t még mész és akkor lesz üzemin az olaj, na onnantól lehet rúgni neki.
Hűtés hasonló, beállok, fények OFF, üres, kézifék, leveszem a telefont, felveszem a kabátom, kiszállok, behajtom a tükröket, kikötöm a gyereket, még pakolászunk hátul közben ketyeg és leállítom, bezárom.Az olaj savasodása ellen a legjobb az autópálya, hogy az egész blokktömb átmelegedjen és kiégjen belőle a benzin meg a többi kosz, ez segít a kokszosodás ellen is. Mivel vízhűtésű a turbód, így a hűtővizet is cserélni kell, tehát ahogyan korábban írták, első és legfontosabb hogy legyen egy karbantartási terved, utána el lehet gondolkodni azon hogy melyek azok a dolgok, amiket Te is meg tudsz csinálni és mi az amihez mindenképpen szakszerviz fog kelleni.
#50109 Chereiose : Nem, mert a tempomat-nál ha benyomod a set-et egy lassítás után, akkor a maximális nyomatékkal gyorsít (tudod, F1), ezért sem ajánlják a bejáratás alatt a használatát, mert nem illik egy bejáratós mocitól a maximális nyomatékát lekérni... Mint mondtam, tudsz vele vitorlázni, ha játszol a gázzal, mert 6-osban kb 0 a motorfékje, így tempomat nélkül kevesebbet fogyaszt. De ez minden autónál így van, mivel a tempomat a nevéből adódóan a sebességet tartja, domborzati viszonyok stb neki DC (don't care), és tartja is, bármi áron... ha ehhez 25L/100km-es fogyasztás fog társulni akkor is.
Az index-es Vitara fórumon az igazi fogyasztási nácik 5,2-el járnak el országúton (hogy milyen áron azt most hagyjuk), csak ehhez 90-el mennek a kamion mögött km-eken át, lejtőn kiveszik üresbe, minden lámpát és települést kigurulnak, tehát nem fékeznek, hanem km-ekkel előre elengedik a gázt és hagyják 50-re csökkenjen a sebességük. Gondolom Te meg autózni szeretnél... Úgyhogy ne sajnáld, nem véletlenül szerelnek dízel-hybrid rendszert a SUV-okba, ha benzinessel csinálnák amint lemerül az akku, annyit enne mint egy Kraz, 100-on 100-at... (A Vitara nem SUV! Igen messze van egy XC40-től, vagy egy Land Crusier-től, de egy Rav4-től is, nem hiszem hogy egy kalap alá kellene venni őket, mind motorikusan, mind méretileg)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #50236 üzenetére
Meg a fenntartása báttya, hát azokra is kell fizetni kötelezőt, kell rá gumi, azt is vinni kell néha szervizbe, elkopik a fékbetét, fogy belőle ablakmosó, izzók stb.... És akkor kérdem én, hol éri meg? Ja igen, amíg ingyen volt minden, mert még egy retkes KGFB-t sem kellett rá fizetni meg parkolási díjat, nem votl teljesítmény adója stb, addig tényleg megérte, főleg amíg ingyen töltötted...
Mindenki csak a tankolást nézi, pedig az csak egy szelet a hatalmas tortából...Szóval a lényegesen drágább véletárral együtt már nem éri meg, hacsak nem olyan helyen laksz, ahol nem használhatod a dízel insigniát...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ármester
válasz 2ozzmexy #50240 üzenetére
Van az a szint, amikor megéri. Városba vitathatatlanul a legjobb dolog a villanyautó. Gyors, megbízható, nem pöfög.
Nyilván van amit itt is cserélni kell, nincs ingyen semmi, de azért csak nincs benne egy komplett benzin / dízelmotor, olajat se kell cserélni, sok dolog nincs benne, ami el tud romlani, ha tudsz otthon tölteni, akkor a tankolás is olcsó viszonylag, féket is inkább azért kell cserélni, mert nincs agyonhasználva, parkolás is sok helyen ingyenes még. Sok előnye van egy villanynak, meg sok hátránya is.Legfőbb pont az ár. Amíg egy kis Zoe méretű bevásárlókocsi (igen, van akinek pont megfelelő méretű, én ezt megértem) is laza 10-11 milla, addig tényleg csak annak jó, aki full városba megy, meg bevásárol.
Na, de hogy ON is legyen:
Előjött egy probléma a kocsival (1.4T Scross). Nem fújja le az első szélvédőről a párát, legalábbis rettentő lassan, olyan mintha a klíma nem menne. De a klíma az működik, hallani, hogy bekapcsol, és az utastérbe ha beállítok alacsony hőmérsékletet, pillanatokon belül érezhetően hideg levegőt fúj.Eddig, hogyha teljesen párás volt a szélvédő, benyomtam a "Front"-ot, pár mp. után tiszta volt. Van ötlet, hogy mi lehet a gond? (Nagyon belenyúlni nem akarok, garis az autó, ha kicsi nagyobb a gond, viszem szépen be, csak hátha valami apróság.)
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
senior tag
válasz SyMbioTe #50241 üzenetére
Abszolúte megéri, csak nekem a lassan 4tagú + blöki családhoz kellene egy Leaf méret alhangon, ami nagyon nem 11M, az itthoni töltés meg no way, háztömbökkel arrébb van a töltő... Amikor mi bevásárolunk akkor egész délelőtt ki-be ugrálunk a kocsiból, szóval kell a normális méret. Ennyi éhes száj mellett pedig még egy dízel kombit is rothasztani a parkolóban arra az évi 3-4 útra anyagi csőd lenne...
A klímáddal nincsen baj, az vagy csinálja a hőcserét vagy nem, itt inkább a befúvónyílás lehet a ludas...
Vagy nagyon párás az utastérben a levegő, ha nincsen éppen esős idő, hanem száraz hideg van (mint ma) akkor én szoktam 4 leengedett ablakkal autózni h cserélődjön az utastérben a levegő. Esetleg még a pollenszűrő lehet eltömődve...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ármester
válasz 2ozzmexy #50242 üzenetére
Igen, erre gondoltam, hogy nem opció mindenkinek, főleg amíg egy kisautó kerül ennyibe, mint a Zoe.
Pollenszűrő nyáron, éves szervizen cserélve lett, legalábbis papíron biztosan.
Az a fura, hogy eddig bármilyen idő volt, nagyon hamar levitte.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
bghistvan
senior tag
Sziasztok!
Párom '06 évjáratú automata 1.3 benzines swiftjében szeretnék motorolajat cserélni, az autóban valós 160ekm van. (M13A)
Milyen olajat javasoltok bele?
Illetve az Eneos Hyper 5w30 vagy 5w40 jó lenne esetleg?
Szűrőt milyet javasoltok?
Az olajleengedő csavar maradhat a régi vagy cserélni kell azt is?
Köszi 😉[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bghistvan #50244 üzenetére
A mi M13A-s WagonR-ünkbe a következőket szoktam venni.
- olaj: Shell Helix Ultra ECT 0W30 (de jó az 5W30 is)
- olajszűrő: Suzuki (Mahle) 16510-61A21
- légszűrő: Filtron AP 190/4 (igazából a WagonR-hez a /3 kell, de neked a /4 lesz a megfelelő)Csavar maradhat, csak az alátétet kell cserélni.
-
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok,
Lassan lesz pár elvégzendő munka a 2007-es Suzuki Swiftemen. Budapesten melyik szakszervizbe érdemes elvinni? Olvastam még korábbról, hogy valaki ajánlotta a Suzuki Bartát Székesfehérváron, de az kicsit messzebb van, de ha kell inkább levezetek egyszer annyit, hogy meg legyen csinálni az autó rendesen.
Illetve szélvédő cserét / fényezés javítást (sószóró megszórta a kocsi elejét sajnos) Suzuki szervizben érdemes csinálni vagy máshol is rendben lehet? Láttam vannak kifejezettem szélvédőcserével foglalkozó cégek is.
-
AMD Power
titán
Pénteken irány a kereskedés!
Egy szakértő is jön velünk!
http://www.helysziniautoatvizsgalas.hu [link]
-
Ármester
válasz ncc1701 #50248 üzenetére
Nemrég volt autómosás, akkor clin-el végig mosogattam.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest