Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az csak egy darab gumicso, filleres tetel. Egy fogoval osszenyomod a bilincseket es leveszed, 2 perc
-
nyemi
csendes tag
válasz
mephi666 #96684 üzenetére
Szóval csak az volt
. Rá térve a hibára csak azért gondoltam ,hogy az mert a fojtószelep érzékelő egy elektromechanikus eszköz ami kezdeti kopását nagyon nehéz észre venni. Gondolj bele a régi rádiók hangerő szabályzójába a tekerésekor jelentkező recsegésre. A nedvesség vagy esetleg a pára bejutása meg még palástolja is a hibát ideig óráig (mint egy kontakt spray). Amúgy ezek az autók nagyon egyszerű menedzsment elektronikával rendelkeznek. De a tanulási eljárás itt is meg van , ezért egy pár száz kilométer után lesz majd tökéletes.
-
Lajos1966
tag
válasz
bazsimano #96688 üzenetére
A lambdaszondák hajlamosak sajnos nagyon begyógyulni.Sokszor a műhelyekben is csak melegítéssel sikerül kiszerelni.A képen bejelölt olajos rész a kartercső,ami a szelepfedélből megy a fojtószelephez.Ha szerencséd van,akkor csak elmozdult a helyéről (mozgasd meg,egy biztosító karom tarja a helyén).Rosszabb esetben megsérült és a kartergáz szivárog.Azt viszont észre lehet venni könnyen,mert gázadásra nem gyorsul az autó (fals levegő).Alapjáraton járó motor esetén gázadásra jó nagyot szisszen a fojtószelepnél.
-
gban
veterán
-
Zotyatv
tag
Sziasztok!
Astra G 2003 Caravan 1.2 motor.
Tudnátok segíteni? Reggel indításkor már nem működött a kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőfok, olajhőfok mérő. Van ezeknek biztosítékja vagy ennél komolyabb a gond.
köszönöm!! -
A teszt elso fele teljesult, kihozott az auto hollandiaba (~1300 km). Nagyon meglepodtem milyen siman megy, orom vezetni. Van egy halom hibakod - majd idemasolom ha hazaertem jovoheten
-
peppe79
senior tag
Sziasztok! Nincs meg a kód a G Astrám rádiójához. Elő lehet ezt varázsolni valahogy a sorozatszáma alapján?
Gondolom, a márkaszerviz könnyedén megoldaná, de erre az öreg Blaupunkt Car 300-ra nem igazán költenék pluszba. -
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #96678 üzenetére
Ha megvan a megfelelő vezetékezés, akkor igen, csak ennyi. Az én Vectrámba nem volt behúzva gyárilag, így annyi plusz volt, hogy az ECU-ról el kellett hozni a szálakat.
-
szszabo
csendes tag
válasz
mohabá 007 #96679 üzenetére
Köszönöm!
Teendő? (Azóta megy az autó...) -
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #96678 üzenetére
Ezt így nem tudnám megerősíteni. Tempomat kar, kuplung kapcsoló és ellenőrzés mit tud a gyári kábelköteg.
A kijelző csere magában nem elegendő. Ahhoz hogy oda mindenféle infót kiírjon, kellenek a szenzorok is.
Kiegyenlítő tartályban, fékbetéteken, stb. -
ArthurShelby
addikt
Valaki meg tud erősíteni (vagy cáfolni), hogy az A zafirához (z16xe1) egy tempomat kar (plusz op-com-ozás) elég. Ugyanez a kérdés a kijelző cserére (pl kiírná a pillanatnyi fogyasztást)
Elektromos a gázpedál (nincs bovden), viszont pl a féklámpa ellenőrzés pl (nagy kijelzőnél) ahhoz plusz bekötés kéne?
-
-
mindthecrap
aktív tag
body007: na erre nem is gondoltam, köszi
JanR: nekem maga a kompresszor sípol szerintem, de lehet, hogy a ventillátorok közül valamelyik, passz. A motorfék kapcsán egyszer a Totalcar-on ki volt fejtve, hogy miért nincs szinte semmi fékerő a közvetlen befecskendezéses motoroknál, illetve nem tudja olyan finoman elvenni a naftát mint az injektroros, ezért szokott "hintázni" az autó, de már nem emlékszem a pontos okára.
-
JanR
addikt
válasz
mindthecrap #96672 üzenetére
Nekem nem zörög a műszerfal. Egybe van az autó nagyon.
A klímánál is csak akkor sípol, ha a szélvédőre fújom a levegőt, 3-as fokozaton.A motorféket én is észrevettem, fékezni kell. Ami nekem még fura, ha gurulok 6-ban, vagy 5-ben és 2000-nél jár a fordulat, az autó pedig lassul, akkor érződik, hogy a turbo "él". Kapcsolgat valamit és fékez az autó picit.
A fényezésre vagyok mérges, mert 3 hónapos korában rátojt egy madár, csak másnap sikerült lepucolnom, de kiszívta. Szóval viszem majd polírozásra.
-
válasz
mindthecrap #96672 üzenetére
18 meg 25 litereket ír ki pillanatnyi fogyasztásnak - azt jól írja. 18 - 25 l/óra , annyi az kb.
-
mindthecrap
aktív tag
Én a klíma sípolást betudtam annak, hogy nagyon halk az autó, így ezek a zajok sokkal erősebbek.
Sajnos a műszerfal tényleg zörög, érdekes, hogy szinte ugyanúgy mnt a H-ban, egy bizonyos fordulatszám fölött elkezd rezegni a műszeregység teteje
Én a váltó miatt jártam szervízben kb 3000 km után, nem töltötték fel a zsírzót rendesen és nyikorgott a 2-es minden egyes váltásnál. Jövőhéten megyek az 1 éves szervízre, 13.500 km, de volt már egy "jobb így a lelkemnek" olajcsere 5000 kmnél.
fogyasztás Spritmonitor szerint 6,75 liter 13k kilométerre, ebben van hétköznapi ingázás meg hétvégi kirándulás, Balaton vegyesen. Amikor nem megyünk sehova egész héten csak dolgozni meg vásárolni, akkor simán benyel 7,5-8 litert is százon. A pillanatnyi fogyasztás kijelző a kedvencem, van egy szakasz nálunk ahol mindig dugó van de egy erősebb lejtő, üresben szoktam gurulni nem motorfékkel, és ilyen 18 meg 25 litereket ír ki pillanatnyi fogyasztásnak
Illetve azt is szokni kell, hogy ezeknél a közvetlen befecskendezéses motoroknál a motorfék hatásfoka szinte 0.
-
bazsimano
őstag
sziasztok! egy kerdes. 15os kerekek mekkora zacskoba fernek bele? (szemetes/sittes zsak)?
-
szszabo
csendes tag
Tegnap nem indult a kocsi (H Astra), csak villogott a szerviz ikon. Kb két órán keresztül többször próbálkoztam, az eredmény mindig ugyanez.
Hibakódokat megnéztem, ECN161600 és ECN161450 kódokat írta ki. Mit javasoltok?
(Néhány óra múlva beültem újra, akkor gond nélkül elindult...)
Köszi! -
-
odorgg
addikt
válasz
ArthurShelby #96666 üzenetére
Na bszki nem irigyellek. Én lehet felgyújtottam volna
De a lényeg hogy sikerült megoldaniG-nél egyszerűen ment a dolog, mert mikor elkezdett nálam rakoncátlankodni, akkor megvettem a legolcsóbb utángyártottat, átlamelláztam, és kész is. Nem volt lényeges különbség a gyárihoz képest.
-
ArthurShelby
addikt
Tegnap megvolt a gyújtáskapcsoló zárbetét csere. Rengeteget sz**tam vele, azért nem is írtam tegnap (nem tudtam rágondolni egy ideig).
1. Az első nehézség az volt, hogy a beletörött zárbetét véget ki kellett szedni. Persze nem volt mágneses, próbálkoztam mindenhogy (csavarhúzóval piszkálgatni), végül rájöttem, hogy csak egy jó csipesz kell hozzá (azzal gyorsan kinn volt).
2. Első körben elmentem biciklivel (hiszen a kocsi nem indul, a másik pont nincs itthon, illetve végül később egy ponton túl ez már kihívás volt) vettem újonnan utángyártott zárbetétet (hiszen anyagfáradás miatt indult az egész). Kiderült, hogy a kulcs full más, bele sem megy a régi kulcs az új zárba (átlamellázás után sem)
3. Biciklivel elkarikáztam bontott gyújtáskapcsolóért. Ott a faszi elmondja, hogy 10+ éve opel-okat szerel, és hogy gyári bontott alkatrésszel minden hibátlan.
3. Kiderült, hogy a szerelő nagy hantázgatása elaltatott, és rossz kulcsos gyújtáskapcsolót hoztam el, mert ami van bevágás a kulcson pont a tükörképe (rossz oldalon van) az enyémnek (szerk: a kulcsok tengelyesen nem szimmetrikusak, hogy fordítva is belemenjenek ehhez a bal felső résznek a jobb alsó résszel kell megegyeznie).
Először visszavittem az unix-ba a 10+ ezres új utángyártottat, majd újabb oda-vissza kör kicserélni a gyári bontottat. Viszont onnan már úgy jöttem haza, hogy tudtam tuti jó a kulcs (illetve a lamellázgatás, ami várt otthon már a kisujjamban volt eddigre).4. Itthon lamellázás, örülés, hogy jó, viszem le beszerelni.
A beszerelés egy bő félóra lehetett (lehet több is), sűrű k*** anyázgatások mellett. Először azt hittem, hogy a zár a belül hátul lévő gyújtáskapcsoló rossz állása miatt nem megy be a helyére (el volt fordulva, hiszen beletört, és gyújtás állásban maradt). Viszont a gyújtáskapcsolót forgatni csak úgy tudtam, ha szétszedem a zárat és a vékony betéttel irányba állítom (ezzel tököltem a legtöbbet). Aztán rájöttem, hogy lehet a kormányzár miatt nem jó, így azt kikattintottam egy csavarhúzóval és elforgattam a kormányt (hogy ne kattanjon vissza). Végül belement (iszonyat boldog voltam), nem tudom hogy mi volt a baj végül (hogy mindkettő, vagy csak a kormányzár).
Vissza kötöttem az aksit (ekkora már sokan néztek, hogy mit matatok a parkolóban egy kocsi indítószerkezeténél), és a kocsi pöc-röf. Ezután már csak a kárpitelemeket kellett visszatenni a kormányoszlopra (előtte nem is tudtam, hogy állítható a kormány) és teljes volt a bódogság.
Irdatlan szívás volt (tudom van ennél nagyobb is, de nekem ez is elég volt), viszont ma már azon gondolkozom, hogy kéne bele egy tempomatos kar, illetve nagy kijelző (sima/standard 1.6 comfort egyébként a kocsi).
-
gban
veterán
válasz
Tikakukac #96663 üzenetére
Igen, ezt kifelejtettem, hogy nem tudhatod, mikor melyik verzió áll fenn, tényleg szar vagy csak túl olcsó.
Mondjuk nekem a nagylány vőlegénye szereli az autót, szerencsére kedvezménye is van ide-oda, ő beszélt rá a Bosch ablaktörlőre - féláron volt ~10k
De az valami álom ahogy töröl, valóban. Tartósságot még nem tudok.
Korábban az F-re ha minőségit vettem az volt 3k a pár
Nem csoda hogy csak pislogtam az árán most. -
bul07
nagyúr
Szerintettek egy 2005 kocsi esetén elég Unix-nál kapható legolcsóbb féltengely gumiharang, vagy drágábbat érdemes venni.
Ugye nem cél hogy 10évig jó legyen elég 5-6év is vagy kevesebb, évi max 10-15ekm
Unix-os ember szerint leggolcsóbatt ne akarjuk, bár én kételkedek a szavába neki a drágábbon van több haszna
-
bul07
nagyúr
Leírom hátha másnak is jól jön, mert lehet hogy más 2005-ös opelek esetén is így van megoldva
Meriva A, 2005 (Y17DT motoros)
Először a ABS hiba jel jött ellő, majd megszűnt működni a kilométer óra nem jelezte a sebességet, most utolsó tünet üzemanyag szintjelzés is megszűnt
Kiolvasva bal oldali jeladó hiba
Ma lett cserélve egy Hüco 131628 kapott [link]
És egyenlőre úgy néz ki hogy minden megjavult ,még az üzemanyag szint jelzés is
De hogy az üzemanyag szintjelzést hogy befolyásolhatta ez a jeladó
Én arra tippelek hogy lehet zárlatos lett és e miatt bezavart az elektronikába -
milkabrams
őstag
Autópályán 120-130km/H sebességnél az Astra H 1.8 többet fogyaszt mint az 1.6?
-
Petyyyyy
addikt
válasz
SECTORnooB #96650 üzenetére
Nem tudok különösebb hibájáról.
Tényleg csak azon múlik figyeltek-e rá.
Ilyen idős korban megér egy beméretést az akku, izzítógyertyák, esetleg klíma(kompresszor) ellenőrzés.JanR - Persze, teljesen más kategória is. De kíváncsi voltam, mert ennyi idő után azt gondoltam elég nagyot lépett az Astra is, közelítve pl a Signumhoz. A leírás egyébként teljesen kielégítő volt.
-
JanR
addikt
válasz
Petyyyyy #96641 üzenetére
Ez egy elég fogós kérdés. Más a két autó, oké, Opelok, de ennyi.
Most léptem át a 11 ezer km-t az autóval.
Őszintén megmondom, az elején meg kellett szoknom az autót, mert nagyon más volt, mint a korábbiak (közvetlenül előtte egy 2016-os superb-et hajtottam).Erőre és dinamikára nincs panasz. A motor könnyedén repíti ezt a bodegát. Kellően nyomatékos is. A fogyasztása nagyon láb függő. Csináltam vele 2 hete egy 1700 km-es karikát és 5,8/100km lett a végeredmeny (ketten nyaraltunk, megpakolva, klimával), de általánosan inkább a 7,2/100km mondható el (budapest-veszprém + egy kis városozás).
Azt észrevettem, hogy 3000-es fordulat felett indul meg a verda, hiába van turbo 2000-es fordulattól.
A matrix led lámpak baromi jók (bár én ezt végigküzdöttem és sajnos most kicsit más miatt, de még mindig tart a buli). A klima elsőosztályú, hamar hűt. Igaz vannak anomáliák, de betudom az "opelos" jelzőnek.
A 18-as papucsok szerintem ehhez az autóhoz nagyok, de mivel első szezont futottam velük, még szokom egy picit. A téli kerekeim 17"-on vannak, azzal jóval komfortosabb a futása. Persze pályan baromi jó a nagyobb kerék, de összességében én 17"-nál nagyobbat nem tennék ra.
A kilátás, tükrök nagyon jók, nincsnek holt- vagy sötét foltok. A holttér figyelő lehetne érzékenyebb, mert már csak nagyon közel mutatja, ha van ott valaki. Városban szuper, de pályan sok hasznát nem venni (szerintem).
Tudnék sok dolgot írni még, de egyelőre ennyi, ha valakinek kérdése lenne, szívesen részletezem.
Ami nekem még szembeötlő volt, hogy mikor nézegettük az autót, akkor kb. az összes szalonban az enjoy felszereltség volt. Azoknak a belső anyaghasználata nem volt vészes, de mégsem volt az igazi. Na mi végül egyedi, innivation felszereltséget rendeltük, és az anyaghasználat ég és föld. Van ebben is műanyag, de nem rossz a tapintása.
Na ebből még jön a belső zaj. Semmi nem zörög, vagy csörög (jó, egy 8 hónapos autó ne is zörögjön). Szóval olyan 120-ig teljesen csendes a kocsi, utána már hallani azért a szélzajt.
Összességében más liga, mint a Signum volt, de érződik nagyon a fejlődés. Szuper autó az Astra és eddig a szerviz oldalon kívül mindent szeretek rajta. A 200 lovas verzió egy picit bánt, de ezen kívül nagy a szerelem. Na jó, a klíma néha sípol, de már nem idegesítem magam, ahogy a szervizben mondanák: "ez ilyen". Ezt a választ amúgy a motor alapjárati hangjára kaptam, mert szerintem zörög az okoskerék.
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Yettel topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Gitáros topic
- Szinte visszhangzik a beltere a SilverStone fekvő házának
- További aktív témák...
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- GENIUS vezetéknélküli, rózsaszín csajos egér
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H INTEL I9-14900HX RTX 4080 bolti ára 1.35 mill ft
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga X390 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest