- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
espada99
csendes tag
válasz
mephi666 #96449 üzenetére
Sziasztok. Opel Astra Classicban (2005 1.4 benzin) nemrég volt EGR tisztítás, ami sajnos nem oldotta meg a problémát, így cserés lesz.
A neten körbenézve ilyen 30-100k között lehet őket venni, van esetleg ajánlott gyártó? A legolcsóbb kínaiakat azért kerülném.
Cromaxon találtam több típust is, ez a klubtagsági dolog (20-40% kedvezmény) csak szerelőknek van vagy átlag embereknek is?
Köszi mindenkinek előre is.
-
mephi666
nagyúr
válasz
mohabá 007 #96448 üzenetére
kitisztítottam, semmit nem segített: pöccre indult utána, alapjárat felment 3-4ezerig, ott pörgött ész nélkül, majd apránként le 2ezerig, onnantól meg úgy tűnt hogy beáll normálba, 1000 alá beesett és lefulladt... utána 4-5ször kellett próbálkozni, mire beindult, dadogott, alig akarta felmenni a fordulatszám, majd megindult és pörgött megint 3-4ezerrel
inkább átvittem a szomszéd szervizbe, hátha rá tudnak nézni még ma
-
mephi666
nagyúr
válasz
mohabá 007 #96445 üzenetére
ott lesz valami: lehúztam a csatit, de a fojtószelepnél száraznak tűnt, viszont néztem hogy innen megy az alapjárati motorhoz is vezeték (vagy csak megtévesztett az azonos színkiosztás?) ...azt kihúztam és az taknyos volt eléggé (olaj+víz volt benne) ...azt kitörölgettem és indítás után check engine eltűnt, de az alapjárat táncot járt 0 és 4000 közt (le is fulladt 1-2-szer, úgy leejtette) ...egyelőre lehúztam ezt a 2 vezetéket és így áll délutánig a kocsi... (hátha kiszáradnak rendesen, akkor újra próbálom)
-
mephi666
nagyúr
válasz
mohabá 007 #96445 üzenetére
thx
közben találtam: 3-4ezer cromaxnál az utángyártott... próbálom első körben leszedni, törölgetni és ha nem javul, akkor rendelek cserealkatrészt
gondolom nem okozhat komolyabb gondot, ha így 20-30km-t megyünk és a motor járásában nem érzékelünk változást
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
mephi666 #96444 üzenetére
Nyerő.
Azt mondja, hogy a fojtószelep helyzetérzékelőnél van elektromos hiba. Akár be is ázhatott, de lehet, hogy elöregedett, elkopott az elektromos érintkező valamelyik része. Nézd meg, könnyen hozzáférhető helyen van. [kép]
Rosszabb esetben csere, de nem nagy összeg.Igen eltünik, csak a tárolóban marad átmenetileg, de idővel elfelejti, törlődik magától. (kb 40 indítási ciklus után)
-
mephi666
nagyúr
válasz
mohabá 007 #96442 üzenetére
1000 hála
le is mondtam az ebay-es rendelést, kivillogtam (ha én tudtam volna, hogy ez ilyen baromi egyszerű)
21-es a nyerő(?) fojtószelep / potentiometer - feszültség túl magas
magyarul valahol víz van és ki kell száradnia? ha megszűnik a hiba, eltűnik a sárga lámpa?
-
Zscholti
csendes tag
Sziasztok!
Szerintetek mitől produkálhatja az autó(insignia 1.5t), hogy 2, 3 fokozatban nagyobb gyorsításkor bedadog? 4-5-6-ban egyáltalán nem csinálja, inkább csak az említett fokozatokban, és csak 2000 fordulat körül. Most vásároltam az autót használtan, sokat, kb. fél évet állt, olajcsere, és gyertya szakaszervizben volt, ott azt mondták rendben van minden. Igaz nem mentek vele. -
mohabá 007
aktív tag
-
mephi666
nagyúr
guglizgattam: gyújtáselosztót írja más is, hogy ott vizet kaphatott
"alapjárat felakadást" az alapjárati motor csinált már nálam korábban (lehet, hogy ez is aktuális probléma lesz lassan és csak véletlenül esik most egybe a kettő... elsőre próbálom kitakarítani, max veszek egy olcsó utángyártottat: 5évet bírt akkor a mostani és kb 4ezerbe került... a gyári meg lenne majdnem 60ezer)
ui: check engine-ről van esetleg tapasztalatod, hogy ha egyszer elkezd világítani hosszabb ideig, akkor ki kell olvastatni és törölni a hibakódot, mert egyébként kísérteni fog folyamatosan?
(közben meg lehet, hogy már rég megszűnt a probléma ...kéne venni egy opcom-ot, úgyis a következő terv egy b zafira lesz: hasznos lenne később is)
-
válasz
mephi666 #96439 üzenetére
A dadogós nehéz indulást nálam a gyújtáselosztón lévő csatlakozó okozta a kábel sem volt az igazi, a csati meg merő oxidáció. Nagyobb gázzal át tudott lendülni rajta, de mindenképpen megnézném. Fordulatot nem tudom, nekem kétszer volt ilyen összesen de teljesen random, mintha valami felakadt volna.
Corsa B C14NZ -
mephi666
nagyúr
na, tegnap megjártuk itt esőben: kifogtunk egy szakaszt, ahol 15-20centis víz állt (viszonylag lassan tettem meg, minél kevesebb verődjön fel), utána lámpánál felment szépen az alapjárati fordulatszám 2000re és alig akart visszaállni normálba... megálltunk tankolni, utána indítok (többet is tekert a megszokottnál), alapjárat fel 2000re, pár másodperc múlva check engine...
hazamentünk, mert 1.5km-re lakunk onnan, gondoltam tuti vizet kapott, majd 3 óra múlva lemegyek és próbálgatom... kb 5ödjére indult csak be: első pár próbára csak tekert, kb 4edikre majdnem elkapta, 5ödikre elkapta dadogósan, majd kisebb gázfröccsre beindult rendesen, fordulat fel 2000re... jött is itt megint a check engine... járattam picit, hogy melegedjen... utána leállítottam, indítanék, teker-teker... újra indítanék: indul... (természetesen alapjárat fel 2000-re, check engine, majd alapjárat kúszik vissza normálba)
biztos vagyok benne, hogy valahol picit be van még mindig ázva: reggel fél6kor próbálkoztam újra, hasonló, mint az esti eset... fél7kor indulás munkahelyre: másodjára indult, check engine világít... indulás után első 100 méteren rántott 1-2-t alacsonyabb fokozatban, majd utána ment rendesen (2-3ban odalépve megszokott tempóval gyorsult, semmi megtorpanás: minden henger oké): motor szépen jár, amit tudtam, villamos rendszerből kipróbáltam: minden megy rendben, csak az a k*rva check engine... cégnél (5km) leállítom, várok, indul azonnal (mondjuk 1-2vel még mindig többet tekert a megszokottnál), fordulat fel 2000-re, check engine, fordulat szépen le 1000 alá (mindez 2-3 másodperc alatt)
most nem tudom, hogy csak a korábbi hiba miatt világít az a rohadt lámpa, vagy még mindig a (javulóban levő) beázás miatt? délután várna ránk egy 2x10km-es kör: úgy érzem, hogy az alatt sokat javulna... (ha nem muszáj nem ugrálnék most azonnal szerelőhöz)
ja, még mindig a 60 lovas f c14nz -ről van szó, amit már 8 éve nyüstölünk
nem nagyon vagyok itt aktív, mert az elmúlt 2 évben (előző műszaki óta) semmi probléma nem volt a kocsival... megbízható, télen-nyáron indult mindig pöccre, épp ezért kellemetlen, hogy most szórakozik (most műszaki előtt lengőkarokat, stab rudakat, fékcsöveket meg apróságokat csináltak rajta, ami időszerű volt... szervó nélküli gép: baromi fura volt, amikor elhoztam és izmozás helyett kb ujjheggyel lehet kormányozni)
-
mohabá 007
aktív tag
-
bazsimano
őstag
válasz
mohabá 007 #96435 üzenetére
ugy tegyem meg a 20 km hogy le vannak huzva a csatik? vagy rendesen?
igen, elobb a lambda csatit huztam le aztan a masikat es ugy...
ahogy idom munkam engedi megprobalom megcsinalni...4000fordulattal vegig? nem sok?
holnap majd probalom kihuzni az erzekelot es feksztisztitoval letakaritani..
meglatjuk mi lesz.
aztan meg szabira megyek ...nyaralunk es akkor nem lesz nalam az auto...
koszi Lajos neked is a valaszokat! -
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96427 üzenetére
Igen ő az. [kép]
A gumigyűrű tartja a helyén. A lehúzott csatikkal,(gondolom egyenként húztad le őket, és úgy tetted a próbaköröket.) Így is kiugróan magas a fogyi?
Menjél már az autóval min 20km-es karikát, nem száguldozva, hanem a megengedett sebességgel, de tartósan úgy, hogy a fordulat legyen min 4000ford/perc. -
-
bazsimano
őstag
válasz
mohabá 007 #96418 üzenetére
ez lenne az?
ezt meg a lambdaszondat leszedtem...igazandibol 1es 2es jol megy...3asnal lomha...lassu
de lehet hogy ez a normalis
amugy ezt az erzekelot valahogy ki lehet huzni? szedni onnan? mert csak annyit sikerult hogy a csatit leszedtem...
kozbe ugye kijott a hiba:
ecn: 13504
ecn: 11014
de gondolom ez a normalis mert lehuztam a csatlakozokat. -
bazsimano
őstag
válasz
mohabá 007 #96418 üzenetére
az a map szenzor nem?
-
gban
veterán
válasz
mohabá 007 #96418 üzenetére
Ehhez adalékként a saját tapasztalat, hátha hasznos, segít.
Nekem az A16XER enyhén rángatott gyorsításkor, nem is gyorsult annyira, és a végén alacsony fordulaton nagyobb gázadásra egyet rúgott.
Lehúztuk a légtömegmérőt, és egyáltalán nem rángatott vagy rúgott, cserébe jóval lomhább lett.
Új légtömegmérő, maradt a hiba.
Trafósor csere oldotta meg.
Vagyis gyanús hogy ha lehúzod a légtömegmérőt, 'vészüzembe' kapcsol a computer, és nem nagyon jönnek elő így a hibák a megváltozott biztonsági vezérlés okán.
Minket is megtévesztett, biztosak voltunk hogy légtömegmérő hiba, de átvert a kis mocsok. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96415 üzenetére
Ha már csatik lehúzásáról ellenőrzésről beszélünk, jut eszembe húzd le a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő csatiját is ellenőrzés képpen, hogy változik e valami a működésben. Ha ez hibás, az autó túlfogyaszt, túl dús keverékkel üzemel a motor, ezért lassan, nehezen gyorsul. Lehúzott csatikkal semmi nem károsul, csak tárolt hibakódod lesz, az meg nem számít.
Ez az érzékelő a légszűrőházból elvezető vastag csőbe van beépítve. -
bazsimano
őstag
válasz
mohabá 007 #96414 üzenetére
koszonom a tippet!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96411 üzenetére
Én a gyertyákat nem cserélném, mivel az okoskerekek cseréjéhez a gyertyákat ki kell venni, és a szerelő szólt volna, ha a gyertyákkal bármi gubanc lenne. Amúgy nem kell hozzá nyomatékkulcs.
Az NGK/NTK szonda teljesen jó, de előtte ellenőrizd, hogy rossz e.Húzd le a lambdaszonda csatiját.[kép]
A lámpácska világítani fog, de ez ne zavarjon. Menjél vele egy kört. Ha így rugalmasabb, (nem lomha) akkor ő a bűnös. Ha minden változatlan, nem biztos, hogy rossz a szonda. -
DjDanee87
addikt
Engem utál ez a Z16XER motoros Astra H.
Volt pár hete, hogy 2 telefon erejéig félre állva egy parkolóba ment a motor + klíma. Majd továbbhaladást követően kigyulladt az alacsony olajszint jelzés ( narancs lámpa ). Félreálltam, leallitottam, majd 1 perc múlva újraindítás és megszűnt. Ment szervízbe, ahol első szimeringet cseréltek.
Ezutánvoltunk a hétvégén Ausztriában. Minden rendben volt 7-800 megtett kilométerig. Majd hazaút előtt a parkolóban jarattam a klímát pár percig, hogy levigye a párát az ablakokról. Indulás után megjelent megint az olajszint jelző lámpa. Első benzinkútkoz kiálltunk, újraindítás után eltűnt a jelzés. Biztonság kedvéért 5 perc várakozás után nivopálcát megnéztem, min és max közötti olajszintet mutatott. Nehogy gond legyen vettem drágán olajat az osztrák kúton, belement 1 jelzésnyi és hazajöttünk.Egyrészt mehetek majd vissza, vagy új szerelőhöz. Másrészt lehet-e bármi köze az olajszintnek a parkolás közben járatott klímához, mert az eddig összesen használt kb 12000 km alatt kétszer volt alacsony olajszint jelzesem, és mindig közvetlen azután.
-
bazsimano
őstag
válasz
mohabá 007 #96410 üzenetére
szia! mivel valoszinu en szerelem ki...vagy probalom kiszerelni
majd akkor megcsinalom a kepeket ... igen 2012es evjaratu.
gyertyakulcsot is kellene vennem a gyujtogyertya cserehez?athomi: koszi, nyomatekkulcs nincsen, de racsnis kulcs van...mindenkepp vennem kell egy nyomatekkulcsot?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96397 üzenetére
Volna egy nagy kérésem.
Neked még nem voltak cserélve a szolenoidok, logikus, hogy gyári eredeti van benne.
Erről a szolenoidról, (milyen tipus) de elsősorban a rajta lévő szűrőről kellenének képek (hány darabból van a szűrő, elforog e), illetve az új szelepnek hány darabból van a szűrője, és elforog e.
Pár nappal ezelőtt volt egy "...Na....akkor pontosítsunk..." szöveg:
"...Az első szériás szolenoidokon a szűrők el tudtak forogni és pont ez okozta a problémát,hogy ezáltal elzárta az olaj útját és nem volt meg a megfelelő olajnyomás.
A későbbiekben orvosolták a szűrők rögzítését,így nem forognak el..."A te géped 2012-es, ezeket a motorokat pedig 2007 től gyártották, ezért már az "orvosolt" szűrőnek kell benne lenni.
A feltett idézet pontatlan, részigazság, mivel ott ez van pontosan leírva:[kép]
"...Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.."Jó lenne tudni, hogy mi az igazság.
Előre is köszi.
-
válasz
AMD Power #96384 üzenetére
Visszanéztem a régi fogyasztást, amikor én kevesebbet, anyóka többet járt a kisöreggel, és úgy tűnik, hogy 7.2 volt a 2012-2016 közötti teljes átlag.
Ebben volt 8.1 és 6.4 is.
Azt észrevettem, hogy nehezebb autónál hamarabb ugrik fel a fogyasztás.
Mikor viszed "csövezni" az autót? -
válasz
mohabá 007 #96403 üzenetére
Úgyúgy
Délután hozom a 2 kimaradt tömítést (egr alá meg a szívócsonkhoz a fémet).
Tegnap még összeragasztottam a szívósorházat, mostmár nem fog levegőzni -
bazsimano
őstag
sziasztok!
Gyujtogyertyabol jok lesznek ezek a16xer motorhoz? ebbol kell 4 db ugye?
Új hozzászólás Aktív témák
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Fractal Design Nano S 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest