Új hozzászólás Aktív témák

  • SpeedR

    őstag

    válasz Lauda #7541 üzenetére

    Az olajcsere intervallum meghatározásába sajnos nem csak a mérnököknek van beleszólása. Ha marketing osztály meglátja, hogy a VW-nek, Fordnak és a többi gyártónak jönnek ki a 30e intervallumos autói, - ami komoly vevőcsalogató tényező a mezei autóvásárlók esetén - akkor kiadják az ukázt a mérnököknek, hogy ha törik, ha szakad akkor is 30e km-t mennie kell egy olajjal annak a motornak. Jó esetben sikerül ehhez hozzáigazítani a motorokat az adott költségkeretből, rosszabb esetben rövidül a motor élettartama.
    Majd egyszer azért cseréld le 15e km-nél, és hasonlítsd össze azzal amit 30e km után eresztesz le.

    A nagy és a legdrágább kamionokat jó nagy hülyeség volt felhozni. Egy személyautóban esély sincs olyan drága rendszereket és alkatrészeket alkalmazni mint egy méregdrága kamionban, ahol eleve nem a költséghatékonyság az elsődleges cél, hanem az hogy minél többet lehessen úton, minél kevesebbet rostokoljon szervízben. Arról is megfeledkeztél, hogy egy kamion motor nagyon ritkán forog 2-2500 RPM-nél többet, ami azért nagyon nem mindegy. Plusz hány liter olaj is van a kamionban, és mennyi a személyautóban??

Új hozzászólás Aktív témák