- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz
Digital #71616 üzenetére
25-30k kb. Nemetorszagban elek, itt dolgozom, munkaba par km ingazas, helyben mozgolodas, meg ugye a hosszu haza utak adjak ki ezt a szamot
Tapasztalat: Nagyon jo
A motorrol en is anno sok jot olvastam es ez eddig beigazolodott. Tipushiba a valto (ha 6 sebesseges). A csapagyak gyenge anyagbol vannak es 160k km nel tovabb nem nagyon birjak altalaban. Utanna ha kicserelik jo minösegi csapagyakra, akkor nincs vele tovabbiakban gond. Nekem az elözö tulajnal be is következett ez a hiba, megjavittatta a valtot es kicsereltette akkor mar a kettöstömegüt is szerencsere
Sajna a valtoban csak a meghibasodott csapagyakat csereltek ki, az akkor még jokat nem. Ezert nekem 40k km mulva ujra szet kellett szedetni a valtot es a még gyári sz@rokat is csereltetni. Itt a munkadij a komoly tetel, nem az anyag költseg, szoval nekem is belekerült 200k hufba.
Amugy minden mas tuti, szepen teszi a dolgat. Az EGR be bearamlo forro gazt hütö szelep tipushiba még, nekem azt kiszereltek, mert csak egy nagyobb egyseggel együtt lehetne cserelni, de mivel a konstrukcio nem jo, a szerelöm azt mondta par ev mulva az uj is be fog rozsdasodni....nagy jelentösege meg nincs. (hideg allapotban valamivel gyorsabban felmelegszik a katalizatorba aramlo gaz es ott igy job hatekonysaggal tisztul meg. Üzemmelegen nincs jelentösege).
Szoval kb ennyi
de ha visszaolvasol a forumban, ezeket megtalalod, meg a tapasztalataimat is
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bercsi #71608 üzenetére
Ilyen fémesen csattogó,kelepelő hangot a beragadt,nem működő hidrotőke okozhatja.A felvételen se csak alapjáraton hallani,hanem ahogy emelkedik a fordulat,úgy sűrűsödik a csattogás is.
"...Régebben én is néztem, hogy a váltó és a blokk alja olajos, de mivel a motorból nem fogyott így nem is foglalkoztam vele..."
Ha már ott régebb óta olajos,akkor azért,mert a főtengely szimmering már nem tömít rendesen. Decemberben,olajcserekor a szerelőd erre hívhatta fel a figyelmet.Ha már akkor is rossz lett volna a kinyomócsapágy,akkor a fékfolyadéknak már akkor is fogyni kellett volna.Ha se az utastérben a pedáloknál,se se sehol máshol nem látható bő olajfolyás,marad a kuplung szétszedés.Ott majd lehet látni,hogy a kinyomócsapágy,vagy csak a menetes csatlakozás,esetleg maga a cső engedi e el az olajat.Ha a kinyomócsapágyat kell cserélni,célszerűbb komplett mindent szerintem.Sőt,ha már ennyire szét lesz kapva,célszerű a főtengely szimmeringet is kicserélni.
-
Declare
őstag
válasz
geleati #71596 üzenetére
Ugyan nem vectram van, de nekem is dizel, csak Astra H es 1,7 cdti
Az a baj, h nem emlekszem, nekem az elsö alkalommal mennyi volt a vezermü, vizpumpa stb csere....160k huf remlik, de abban mas is volt azt hiszem
mindenesetre az a 94k azt en teljesen korrektnek erzem
Futomüallitas ugyancsak rendben van
Fek csere (nyilvan attol is függ, milyen fek, de gondolom sima, alap fek szett, nem EBC
), az is korrektnek tünik. (nekem nem volt sokkal olcsobb, de az csak az elsö szett volt + fekfolyadek. Mondjuk nem a legolcsobb fekszett, de nem is EBC)
Rugo cserehez nem tudok hozzaszolni, olyanom nem volt
Szoval nekem nem tünik draganak, de a legfontosabb, hogy jo szerelö legyen, akiben megbizol es lelkiismeretesen elvegzi a munkajat. Ha ilyen es akar dragabb is összesen az ajanlat par 10 ezerrel, akkor sem szabad gondolkozni, hogy hozza vidd!
-
tiboryan04
csendes tag
Köszönöm az építő jellegű válaszokat, a közeljövőben ránézek az agr-es témára. Jelentkezem a fejleményekkel amint lesz valami. Megpróbálom majd dokumentálni az eseményeket. Szerszám van, op com kábel van, szkóp van, szervízkönyv van. Meglátjuk mit tudok kifőzni belőle, ha semmit marad a szervíz és esetlegesen a motorbontás.
-
válasz
tiboryan04 #71601 üzenetére
Helló! Üdv a klubban!
Nem vagyok szerelő, de 10+ éve X16XEL Vectra B-t hajtok, szóval némi kognitív tapasztalat már összegyűlt, próbálok segíteni.
- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után
A kérdés ennek a mértéke, de azt kell mondjam, szokd meg, ez ugyanis bármilyen meglepő, de ilyen. Ha másodpercekig fent marad a fordulat, akkor az persze nem normális, ott valahol falsot szív levegőből a rendszer, de ha csak annyi, hogy lelépsz a gázról, és egy jó másodpercig ugyanazon a fordulaton pörög tovább a motor, akkor nincs miért aggódni, direkt ilyenre csinálták. persze, kell egy kis megszokás emiatt, ezért szoktak kecskézve járni az ilyen autókkal a friss tulajdonosok. Ha rááll a lábad, észre sem fogod venni
- Alacsony sebességnél, gázelvétel után pl. 2-esben, motorfékezéskor rángat mintha szakaszosan nyomkodnám a féket
Ez egyértelműen AGR. Soha nem voltam a taknyolás híve, ezért hol pucoltam, hol pucoltattam, végül vettem egy zsír új gyárit bele, de 2.000 km után előjött a probléma. Takaríttasd ki, és vakold le (ne sörös dobozzal, ha lehet, bár sok helyen ajánlják. Vehetsz ilyen méretre vágott lemezt is, akár. Amellett, hogy nem eteted meg a motorral a saját sz@rát, még egyenletesebb is lesz a járás.
- Alapjáraton periodikusan "bezakatol" a motor, intenzíven beremeg a kormány, mintha egy henger kihagyna és utána magához térne. A kipufogó is ezzel arányosan purcog.
Felakadt, részben nyitott AGR lesz ez is.
Ha ilyen idős a motor, még egy extra tanács: méress rá a lambdaszondára is, de ha kell, CSAK gyárit vegyél bele, minden mással szívni fogsz.
Olajfogyasztás. Ez ennél a motornál alapból jóval több, mint más kocsiknál. Ha két olajcsere (10.000 km) között nem eszik 4 liternél többet, nagyon nem aggódnék.
-
#81556480
törölt tag
válasz
tiboryan04 #71601 üzenetére
lehet azért indul nehezen mert hosszabb állás után visszaengedi a tápszivattyúd az üzemanyagot, így minden indításnál fel kell termelnie. annyi km-nél lehet már kopottacska a motor és azért érzed erőtlennek, meg inkább valószinű hogy ezért is indul nehezen és az ingadozó alapjárat oka is lehet ez, vagy csak simán egy alapjárati motor tisztítás- amit én fél évente csináltam már becsukott szemmel
. (egr+ alapjárati tisztitás mehet, kicsit lehet segít a dolgokon), nekem is volt 1.6 x16xel. pontosan tudom milyen, az 300.e km-nél járt mikor eladtam. ha a tiéd is eszi az olajat valamilyen szinten, akkor a mennyiségből lehet következtetni a motor állapotára. ha hosszú távra tervezel, egyáltalán nem nagy kaland meggyűrűztetni+ hf javítás és kis erő is jön bele plusz megszűnik az olajfogyasztás. ekkor vez csere, ami görgő + vízpumpa cserével jár = 2 lehetséges ok a zörgés megszüntetésére. ha így se szűnik meg, akkor még generátor, vagy klímakompresszor lehet, ezt meg eldöntöd meg akarod e csinálni, vagy veszel bontottan apróért valami csendesebbet.
olcsó már ezeket szerelni, meg egy közepes szaki is megmondja mik a problémái. én is megmondanám, csak kicsit zavaros a leírás. " purcog" szót nem is ismerem, szóval én nem mennék nagyobb mélységekbe ilyen netes távjavítással
az imént már említett egr+ alapjárati tisztításon kívül. még cserélj benzinszűrőt, meg tegyél bele injektor tisztítót.
-
trassher
addikt
válasz
mohabá 007 #71610 üzenetére
A felső kettő nálam is narancs, a többire már nem emlékszem de a foglalat mindnél hatszögletű. Hogy a képen miért nem olyanok azt nem tudom de legalább látom rajta, hogy nekem melyik kell.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #71609 üzenetére
Az egészben az a vicc,hogy amit feltettél képet,azokon az izzó foglalat vége négyszög alakú,zöld,és fekete színű.(alakra,színre ilyen)
Ezekből a zöld 2.0 W-os,a fekete 1.2 W-os.A hatszögletű narancssárgát nem tudom.Ehhez képest a cromax kínálata alakra,színre teljesen más,köszönő viszonyba nincsenek a fotón látható izzókkal. -
trassher
addikt
-
bercsi
aktív tag
válasz
mohabá 007 #71606 üzenetére
Szerencsére kereszteződésben álltam, épp fordultam volna be az utcánkba.
Gyanús volt a dolog, mert munkahelyről elindulva egyszer beesett a kuplungpedál de gyorsan rápumpáltam párat és működött. Akkor éreztem hogy gáz lesz.
Aztán megálltam és nem bírtam elindulni. Még szerencse hogy volt az autóban egy flakon fékolaj.A kinyomócsapágy hibájára a szerelőm hívta fel a figyelmem, decemberben olajcsere után szólt hogy picit szivárog az olaj. Régebben én is néztem, hogy a váltó és a blokk alja olajos, de mivel a motorból nem fogyott így nem is foglalkoztam vele (felelőtlenség tudom).
Az eset után felhívtam és azt mondta hogy ilyenkor elázik maga a tárcsa is, ezért kell cserélni komplett szettet.De abban is van logika amit Te mondasz. Sőt! Lassan 3 éve van nálam az autó, de nem vettem észre soha hogy csúszna a kuplung, tökéletesen működött. Pedig ha szivárog a kinyomónál az olaj akkor előbb-utóbb a tárcsára is kerülne olaj (most hangosan gondolkodtam).
Holnap elhúzzuk szerelőhöz és kiderül hogy mi a probléma. A felső hengernek jobban örülnék, emberibb ára van mint egy komplett szettnek. Mindenesetre ha megvan a diagnózis leírom ide is.Van viszont más dolog ami zavar. Ez pedig az autó hangja.
Amióta nálam van azóta ilyen a hangja. Fogalmam sincs hogy mi lehet
Ebben a videóban jobban kivehető hogy mire gondolok. Szerintem nem éppen normális dolog ez a kerepelő hang alapjáraton. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
bercsi #71600 üzenetére
"...egyszer csak elfolyt az olaj a féktartályból, így kuplungolni és váltani sem tudtam..."
Még szerencséd,hogy a fék nem levegősödött be
.
"...melyik kuplungszettet lenne érdemes megvennem hozzá?.."
Miből gondolod,hogy a kuplung a rossz?Elsőre azt kellene kideríteni,hogy hol tudott eltünni ennyi fékolaj a tartályból.Nem lesz nehéz,mert ennek nyoma van.
Vagy valamelyik fék engedi a fékolajat,és mivel már nem jut fékolaj a kuplung felső munkahengerébe,igy nem is tudja a kuplungot működtetni,vagy a kuplung felső munkahenger engedi el a fékolajat,és ezért nem tud kiemelni.(szerintem ő lesz a bűnös) -
HoaryFox
őstag
válasz
tiboryan04 #71601 üzenetére
Szia, üdv nálunk!
Mint Vectrás (nekem ugyan Z16XE van, de nagyon hasonló a motor) szeretnék hozzászólni.
- A nehezen indulást még nem tapasztaltam, lehet egy gyertyacserékkel kezdenék, ami lehet megoldana még pár problémát, pl. rángatások, remegések
- Alapjárat ingadozásra talán egy alapjárati motor tisztítás
"- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után" Ez is alapjárati motor lehet.
"- 2000-es fordulat alatt szinte semmi ereje nincsen(?)" Hát, nem mondom, hogy semmi ereje, de igen, olyan 2000-2500 fordulat szeret élni az enyém is.Szerintem az lenne a legjobb, ha elgurítod egy szerelőhöz, és minden szépen alaposan megvizsgál az autón, mert maga a konstrukció nem rossz, sőt, elég tartós, persze, ha zabálja az olajat, akkor már egy nagyobb lélegzetvételű mutatvány.
És egy tipp szerelőre (tapasztalatom nincs): [link]
-
trassher
addikt
Ma úgy gondolta a km számlálóm, hogy nem világít többé. Hazafelé még visszajött de most már abszolút sötét. Tudja valaki, hogy milyen izzó kell bele és hogyan és férek hozzá? Annyit tudok, hogy nem a mezei izzó kell mivel azokat már cseréltem és a foglalatát sem látom képeken.
Szerk.: Lehet mégis csak megtaláltam, régen cseréltem már benne izzókat. Már csak az izzó fajtája kérdéses.
-
tiboryan04
csendes tag
Szervusztok Kedves Fórumtársak!
Nemrég sikerült (nem feltétlenül jutányos áron
) hozzájutnom egy '96-os Opel Vectra B autóhoz 1.6 16v (X16XEL). Nos maga a jármű kívül-belül tetszik, szerintem a formája a mai napig nem lóg ki a sorból, sőt...
Viszont az én példányomnak a lelke kivan ~420ezer Km-nél jár, ha csak az óra nem csal, de nem szeretném rögtön kidobni ha már hozzám került (lehet meggondolatlanságból). Nem füstöl, nincs alatta olajfolt. Vásárlás után átesett a szükséges karbantartáson, alap átvizsgáláson mely az olaj és szűrők cseréjét, gyertyák cseréjét, hibakód kiolvasást és egyéb "szemrevételezést" takar szerelő által. Némi alapfogalmaim vannak, na meg képzelőerőm, autók és belsőégésű motorok terén, de gondoltam jobb eszmecserét több emberrel folytatni.
Az üzembiztonságát szeretném első sorban növelni még el nem éri az pénztárcám küszöbértékét és egyéb ésszerűségi határokat. Jó lehet megvenni se volt éppen ésszerrű, de adtak hozzá majd 2 év műszakit.
Amik tények kiderültek a "próbaút" alatt és párszáz (<300) km megtétele után, és ezen apróbb karbantartás után is fennáll:Ami nem annyira aggasztó laikusként:
- Néha nehezen indul, az önindító teker rendesen (aksi új), de van hogy 3-4 másodpercig is teker mire beindul a motor. Ez hideg, közel meleg (40-60fok) állapotokban is fennáll, üzemmelegen még nem jelentkezett.
- Alapjárat ingadozik melegen is és hidegindítás után is miután visszaesett az emelt fordulat pár perc után.
- Van némi motorzaj, de olajcsere után mérséklődött, amit én kihallok valami csapágyzörej lehet, generátor, klímakompresszor (ami persze nem működik), feszítőgörgők ilyesmi, bár "10 ezerrel ezelőtt volt vezérléscsere". Erre később még visszatérnék.Ami viszont az:
- Nincs hibakód
- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után
- Alacsony sebességnél, gázelvétel után pl. 2-esben, motorfékezéskor rángat mintha szakaszosan nyomkodnám a féket
- Alapjáraton periodikusan "bezakatol" a motor, intenzíven beremeg a kormány, mintha egy henger kihagyna és utána magához térne. A kipufogó is ezzel arányosan purcog.
- 2000-es fordulat alatt szinte semmi ereje nincsen(?), 3000 környékén erőtlenül de harap és rángat is.
- 80-90km/h-órás tempónál, 5. sebességben kényelmesen haladva a járás sima, nem odaillő zaj nincs, gyorsítani is lehet, mintha lenne azért erőtartalék. Alatta, városban dugóban döcögve ha csak pörög a motor váltások közepette, szinte megtett út nélkül, iszonyúan morog.
- Érdekes, hogy gázadás nélkül, csak kuplungot használva is el lehet vele indulni, nem "dadog le", viszont ha pici gázt adok mondjuk 1000-1200 as fordulat között rángat, néha zakatol.
- Gázadásra "túl" későn reagálKérdések:
- Motorbontás(vagy csere, vagy nagygenerál) nélkül érdemes lehet még foglalkozni vele? Egy random szerelő azt ajánlotta, hogy nézzem sűrűn akár 500km-enként, hogy fogy-e az olaj, ha számottevő az olajfogyás akkor inkább vezérlést se cseréljek, mert lehet nem éri meg. Ezt aláírom lehet benne ráció.
- Ki minek állna neki?Amiket terveztem otthon diy., EGR(AGR) szelep kitisztítása, próba után vagy jó vagy "lezárás".
Ami még lényeges az esetleg negatív megnyilvánulások elkerülése végett, hogy nem lételemem az autó, az se baj ha hetekig az udvaron áll vagy szervízben. Btw.: Tud valaki hozzáértő, megbízható opeles szerelőt Budapesten?
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- DUNE médialejátszók topicja
- BestBuy ruhás topik
- Kerékpársportok
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- Nintendo Switch
- Milyen légkondit a lakásba?
- Le Mans Ultimate
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B450 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 Ti 11GB ASUS GT 301 FSP 700W
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell latitude E5430 eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest