- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
w333
félisten
válasz
Declare #54194 üzenetére
Ne legyen igazad ... egyre jobban terjednek el a hibrid és villanyautók, én úgy gondolom hogy ettől még lehetne sokkal olcsóbb is, mondjuk 200 Ft !
De ha évekig marad a 300 Ft az sem baj ... a lényeg hogy ne emelkedjen !
jokor vette az OPCt decide
Nem hinném hogy ez őt annyira érdekelné ...
-
Declare
őstag
válasz
AMD Power #54190 üzenetére
Azert ezekkel az üzemanyag arakkal most nem szabad
fejjel tankolni
....vissza fogjuk ezt meg sirni szerintem
jokor vette az OPCt decide
lehet nekem is most kellene kielnem az ilyen iranyu vagyaimat, aztan par ev mulva, ha megint 600 ft lesz 1 liter, akkor visszaülni valami kis hibridbe
-
w333
félisten
válasz
AMD Power #54190 üzenetére
Na a lényeg hogy nem sérült komolyabban a gumi
Ááá nekem ettől sokkal több, 99% város és nagyon rövid távokat szoktam menni, de kb. 220-250km full tankolásból kb. 30L -re megy le a mutató !
(#54193) AMD Power
Persze teljesen reális, mondjuk lehet egy 1.6 -s kevesebbet enne, mert ugye kevesebbet pörög = kevesebbet is eszik valamivel
-
Petyyyyy
addikt
válasz
F_Gergely #54168 üzenetére
Ez Omega felni..? Ez kifejezetten Astra felni úgy tudom.
Nem fognak olyan bután állni, de ez preferenciaa kérdése. Sokszor megénekeltem már: az A Zafira sok küllőse vagy a Coupe turbo papucsai tetszenek. G OPC felnik nem, de a Snowflake nagyon is bejön, de az már túl nagy nekem. -
diablo1984
veterán
válasz
F_Gergely #54186 üzenetére
de nem is arra gondoltam, mint egyszerű adagolós!
itt egy cikk, leírja a lényeget
a nyomás a mechanikus adagolóknál legalább 125 bar. Az érték motortípusonként változik, és sok mindentől függ.
A közös nyomócsöves dízeleknél egyáltalán nincs adagoló szerkezet. A hengerek előtt egyetlen cső van, amelyben irtózatosan nagy - mármint a mechanikushoz képes - nyomással várakozik a gázolaj. 1000-1600 bar, manapság akár még magasabb az érték.
a dti-k amolyan hibridek, már nagyobb nyomáson dolgozik, de még adagolós, ezért is drága az adagoló felújítása, ott is számít a nyomás. az enyém még a kőkorszaki dízel, annak minden előnyével, nálam az adagoló felújítás tömítés cseréből és beállításból állt a próba padon, az volt asszem 26 ezer ft! -
F_Gergely
őstag
válasz
diablo1984 #54185 üzenetére
VP44-es adagoló 1000 bar nyomás is kiszolgál. Itt van egy központi nagynyomású szivattyú ami a befecskendezéshez szükséges nyomást létrehozza. Ez meg egyezik a CR működésével. A PD az ahol már nincsen nagynyomású szivattyú mert ott hengerenként van egy egy pumpa ami a nyomást előállítja.
Értem hogy mit mondasz, de a VP44 és a CR is ugyan úgy nagynyomású szivattyút használ. -
diablo1984
veterán
elnézve a sok g astra tulajt itt a topicban, hogy 120-230ezer km között szívnak az egr-el, ahogy látom nálad is még messze van a 300ezer km!
ez tényleg használat függő, itt ténylegesen csak ez számít, városi, alacsony fordulaton hamarabb lekormolódhat, ellustul a verda, a c vectránál a szívósort sajna nem tudják takarítani, hanem cserélik és kb 200ezres beruházás.....F_Gergely:
(I)Common Rail rendszer főbb jellemzői
A common rail rendszer nagyfokú rugalmasságot nyújt
a befecskendezés motorhoz hangolásában.
Ezt a következőkkel lehet elérni:
• Nagy befecskendezési nyomás akár 1600 bar-ig,
napjainra ez akár 2000 bar is lehet.
• Az üzemállapothoz illesztett befecskendezési
nyomás (200... 2000 bar).
• Változtatható befecskendezés-kezdet.
• Lehetőség van több elő- és utóbefecskendezésre is
(akár nagyon késői utóbefecskendezés is
megvalósítható). Környezetvédelem!!!(/I)na ez a nagy nyomás!
[link] -
F_Gergely
őstag
-
válasz
diablo1984 #54178 üzenetére
Erre az egr szelepre ti ugy tekintetek mint valami motorgyilkos, kiirtando egyedre. 2-300 ezrenkent ha kitakaritja a szivosort az ember, az nem a vilagvege, foleg egy atlag autosnal ez 15-20 evente kovetkezik be.
-
F_Gergely
őstag
válasz
diablo1984 #54178 üzenetére
A VP adagolók első generációját az Opel Vectra B-ben láthattuk először. Érdekes technikai újítás az, hogy az adagolónak külön vezérlőegysége van (PSG5). Az ECU, Can-bus rendszeren keresztül kommunikál az adagolóval. A későbbi verziókban az adagoló hibatárolóját is ki lehet kérdezni. Lásd a második fotót.
Ez fontos a diagnosztika szempontjából, mert az adagoló nem minden hibakódot küld át az ECU-nak. A hibatároló lekérdezést akár kiszerelt adagolón is el lehet végezni.(Természetesen csak a Bosch Kts műszercsaláddal.)
Nagy különbség az előző rendszerhez képest, hogy az adagolóelem nem axiális, hanem radiális mozgást végez. Típustól függően 2-4 dugattyú található.Ebből adódik az akár 1000bar-os végnyomás!
A gond az, hogy amíg az EDC adagoló elfut az adott, kúton tankolt gázolajjal, a VP már nem szereti azt. Vagyis nagyon érzékeny a rendszer a üzemanyag minőségére.
A mennyiségállító szelep, a szöghelyzet jeladó illetve az előtöltésállító mágnesszelep, egy egységet alkot az adagoló vezérlőegységével.
Ma már sok autómárka (Audi, BMW, Ford, Nissan, Opel, Rover stb.) használja ezeket az adagolókat, mivel magas végnyomása jó alternatívát kínált a Common-rail rendszer bevezetése előtt. A mennyiségi szabályzást mágnesszeleppel oldották meg. Az előtöltés állítás módját a EDC rendszerből vették át.
nekem az 1000 bar az elég nagy nyomásnak tűnik
-
diablo1984
veterán
-
oliwire
őstag
válasz
mohabá 007 #54160 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #54171 üzenetére
a régi adagolósakra értettem.
a nagynyomású rendszerek érzékenyek rá, a nagynyomású pumpa, az injektorok jobban kopnak a gázolaj retkeitől és ha az kopik, akkor nem úgy áll fel a nyomás, dobálja a hibát, mert érzékeli hogy gond van.egy kőkorszaki adagolós meg addig megy míg be tudod indítani, a nyomásokra nem érzékeny, pláne nem szenzorozza így tiltani sem tud.
a vectra c amim volt, na az nem az igénytelen adagolós változat, ott is az egr telefossa a szívósort, ami cserés lesz(az enyémnek még németben cserélték a komplett szívósort, de az egr ment vissza, meghajtás után azonnal csekkendzsint is villantott), az nem való már rövid távozni, egy vagyon kárt tesz benne a lassú tempó....
(#54175) F_Gergely: nana, ne keverjük a szezont a fazonnal, elektromos adagoló+porlasztó az még adagolós, a nagynyomású rendszer az üzemanyag szivattyú+injektorok, az az opelnél a cdti vonal!
-
F_Gergely
őstag
válasz
diablo1984 #54169 üzenetére
Nálam a veki elektromos adagolós (nagynyomású) , igen kényes az üzemanyagra. Amire te gondolsz sztem aza régebbi évjáratokban a régi mechanikus adagoló. Annak valóban tökmindegy, étolajat is önthetsz bele azzal is el fog menni. Bár lehet nincs igazam, nekem elég volt egyszer kifizetnem az adagoló felújítását, nem szeretném hazavágni szar minőségű gázolajjal. De ezt a motor járásán is hallani, érezni.
(#54172) becsitibi:
havernak omegán van ilyen igaz az 17-es. Nekem maga a formája nem tetszik, nekem ez jön be:vagy ez az omega felni szintén 17"
-
zolikaDB
veterán
Ööö, a meseszep Mazdaban az uriembernek eszeben nem volt kipucolni 5 evig a direktszurot???
Amit hasznaltan vett... Bmeg... Es ezt is csak a check engine lampa miatt csereli???
[link] -
Declare
őstag
válasz
AMD Power #54166 üzenetére
Otthon is mehetnenek
ha mar a motor ugyis otthon keszül (az 1.4 turbot otthon gyartjak ugye? vagy az 1.0 is? )
(#54169) diablo1984 "jobban kormol, jobban dzsuvésodik, de ehhez vajnyi kevés köze van a szar gázolajnak, ez nem nagy nyomású igényes francia hdi"
nekem a szerelöm nem ezt mondtanem tudom milyen dizel nem nagy nyomasu, az 1.7cdti biztosan es biztosan erzekeny a gazolaj minösegere....szerelöm szerint gyönyörüen latszik, melyik autot hasznaljak osztrakoknal/nemeteknel (van 1-2 akik naluk szervizel), melyiket otthon es azt mondta van par romaniaba kijaro verda, azok olyan dzsuvasak mint az allat....en azert hiszek neki
meg valamiert az en 8 eves astram rendszereben relative nincs egy darab korom sem (nyilvan hasznalat is olyan hogy van sok autopalya, ahol tud tisztulni, de nem is töltök bele lukoilos, meg kis&tarsa gazolajat...)
-
diablo1984
veterán
válasz
F_Gergely #54164 üzenetére
ha kitakarítod a szívósort, kicseréled az egr-t az mind még nemsokminden, mert új korában az autó minden ideálisan működött még. azóta mindennek kopása van, jobban kormol, jobban dzsuvésodik, de ehhez vajnyi kevés köze van a szar gázolajnak, ez nem nagy nyomású igényes francia hdi, ez adagolós, az adagoló nem finnyás annyira a kopásra, nem is attól lesz tele a szívósor, mert ugye azt tudod, hogy ha ultra dieselt tankolsz is bele, akkor is lesz kipuffgáz amit visszavezet, és csak egy részét, nem egy 50es rendszer megy telibe vissza.
ezeknél az ótvaros technikáknál nincs akkora jelentősége annak, hogy auchan-os diesel, vagy shell extra+++, mert ez nem finnyás!
a turbó geometriája igen, le tud tapadni, de más nem igazán, mert telibe kapja a kipuff tartalmát, az lefújja róla nagyjából, beállni a hajtott lapát nem tud, csak épp annyira kormos, mint a kipuffsor.még 1x írom, hogy a szívósorban az olaj nem a kipuff gázból jön, az száraz a lehetőségekhez mérten.
(#54165) Declare: hát annyira zöldek ne legyünk már, gondolom egy egr dugótól hal ki a föld, láttam én már részecskeszűrős autót is kormolni, a szmókendcsárm-ról nem is beszélve! az én verdám most nem kormol, arra viszont kíváncsi lennék, hogy az egr mennyire mérhető a kipuff végén.....
(#54168) F_Gergely : astra g coupé felni, vectra c-n is volt ilyen, asszem 16"-os csak.
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #54164 üzenetére
Meg ugye hogy leszarjuk a termeszetet, meg a környezetvedlmet, mert ugye mi lenne fontosabb, annal, hogy olcson jussunk el a tescoba, az egy dolog....eleg szomoru, de csak az egyik oldal....a masik, hogy amikor eladja, akkor valoszinüleg nem lessz benne a hirdetesben nagy betükkel, hogy "en XY önkentes autoszerelö es hobbi fejlesztö mernök ugy döntöttem, hogy hülyeseg ez meg az, ezert egy villaskulccsal ezt es ezt kiszedtem, azt kikötöttem, atprogramoztam, leszereltem....mert hat jo az ugy is"
es akkor jarhatunk ugy, mint trassher, hogy megvesszük a mokolt szarokat....
Angliaban Astra K rendörautok lesznek/vannak [link]
basszus klassz ez a k astra
-
F_Gergely
őstag
válasz
Declare #54162 üzenetére
"normalis gazolaj es dizelnek valo hasznalat es minimalis lesz a korom es lerakodas"
igy van. Az a baj hogy a user szétszedi a szivósort, esetleg EGR és látja hogy olajsárban van minden, úristen ez hogy néz ki?! Döbbenet és reszketés, persze mindenért az EGR a hibás, maga a sátán műve azonnal le kell falazni. Azonban arra valahogy senki nem gondol, oké kinéz ahogy kinéz ez tény. Na de nézzük már meg, mennyi km van a motorban, nézzük már meg hány éves az autó... Ezek a dzsuvák általában azóta gyűlnek mióta az autó lejött a futószalagról. Borzasztóan sok év, sok km, és sok liter pocsék gázolaj kell hogy igy nézzen ki. Ez nem 1-2 év után, nem 10-20 ezer km után fog kialakulni. Mindenki mint a ördögtől való félelem, úristen EGR. Wazz ugyan olyan alkatrésze az autónak mint bármi más. Elkopik, elhasználódik, ki kell cserélni. Valamiért mindenki azt gondolja, kicseréli az EGR-t és 1 év múlva ugyan igy fog kinézni a szívósor. Pedig nem...
-
válasz
Declare #54162 üzenetére
A turbora 1000 fok koruli kipufogogaz kerul, mivel kozel van a hengerfejhez, ezt eleg hamar el is eri. Nyilvan ettol meg be tud kokszolodni. Ahogy irtad is, jo minosegu uzemanyagot kell hasznalni es amennyit lehet melegen hasznaljuk a motort. Ez igaz a benzinesekre is. A turbo, akar 200 ezer/perc fordulattal is forog, emiatt fontos a jo kenes (motorolaj), palyazas utan 1-2 perc alapjaraton valo visszahutes stb stb.
-
Declare
őstag
válasz
haddent #54125 üzenetére
(#54138) F_Gergely +1
mindent lefalazni, kivagni, kiherelni....baromi komolyan büntetesi teteleket vezetnek be arra, ha valaki nem tartja gyari allapotban az autojat....
(#54139) diablo1984 turbo ugyan ugy el tud koszolodni
nekem az egr utan ez volt a masodik tipp a hibalampamra. Ha valtoz geometriaju a turbo, akkor a lerakodas miatt nem tudja valtoztatni a lapatok geometriajat az elektronika es hibat dob....ugyanakkor normalis gazolaj es dizelnek valo hasznalat es minimalis lesz a korom es lerakodas
-
válasz
diablo1984 #54158 üzenetére
Ertem oks! Ezert irtam, hogy kb ugyan az a felepites, mint az en motorom. Az egr is vakuumos.
Kivancsi lennek amugy, hogy mekkora munka lenne ezt a motort teljesen mechanikussa alakitani. Kiiktatni azt a sok jeladot, az adagolot pedig mechanikusra cserelni, amin csak magnesszelep van a leallitashoz. Itt egy pelda erre. Igazibol a dizelnek semmi aramra es jeladora nincs szuksege, raksz ra egy sima forgoadagolot, abba ontesz gazolajat, megtekered es megy, amig kap uzemanyagot. Nyilvan csak szakmailag erdekel, ertelme nem lenne lebutitani annyira ezt a konstrukciot es muszakira amugy is vissza kellene alakitani mindent.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
oliwire #54159 üzenetére
Amiben van motorvezérlő (ECU) igen.
Neked is van,X1.4XE motorkód. astra G (ha jól tudom)
EGR-el kapcsolatban 2 lehetőséged van.
1,- hagyod hogy az ECU-ból kiüssék a működését,(nem akárki tudja,mennyiért csinálja,és az EGR helyét lefalazod,)
2,- kell egy jól működő EGR- lefalazod,kifordítva beszereled,(szabadon a levegőben úgy ugri-bugrizik,ahogy az ECU parancsolja,azt hiszi minden oké,hibajelzés se lesz).Neked kell eldöntened,anyagilag mi a jobb. -
oliwire
őstag
válasz
mohabá 007 #54155 üzenetére
Köszönöm!
ez minden autóra igaz?
-
diablo1984
veterán
eu2-es, hagyományos vákuum vezérlésű, nem elektromos.persze, van motorvezérló, légtömegmérő, felső holtponti jeladó, meg isten tudja mi még, ezeknél a felsőholtponti jeladó is szokott lehalni, az enyém is haldoklik, olyankor indításkor ugrál a fordulatszám mérő 3000 fordulatig és akkor nem is indul(2-3mp ig forgatom addig max). következő induláskor nem ugrik a mutató és be is röffen azonnal....
ez még egyszerű korból származik, ez után jött a renault híresen rossz elektronikája, a megmagyarázhatatlan, kimérhetetlen hibákkal teletűzdelve.....
-
válasz
diablo1984 #54156 üzenetére
C corsa es euro3, katalizatort nem tudom szabalyzott-e. Adok en neki checkengine-t. A kovetkezo ilyen jelzesnel megy a szakadekba....
Szerk: Egr neked hogy van azon a motoron? Milyen eu-s besorolasa van?
amugy ha egr van, akkor lesz ott ecud is.
valaminek vezerelni kell azt a fost.
-
diablo1984
veterán
neked nem c corsa? az már euro 3as szabályozott katalizátoros szerintem, gondolom ott már az ecu sasolja, ha valami nem stimmel, akkor csekendzsin.
nálam az elektronikája ék egyszerű, ez nem tilt akkor sem ha a torka véres. odb csati van benne de sok mindent nem lehet belőle kiszedni, max adatokat, checkengine lámpát nem is láttam még az óracsoportban benne sehol!. a laguna2-esekben ha az elektronika hibát érzékel az már tilt, van is azoknak gond az elektronikájukkal.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
oliwire #54117 üzenetére
" Áramtalanítás, ECU-reset
-Az ECU-resethez az autó elektromos rendszerét legalább 1 órára áramtalanítani kell. Ezután csatlakoztassuk újra az akkumulátort, és járassuk a motort pár percig alapjáraton, majd egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket.
– Az ECU (a motor elektronikus központi vezérlő egysége) a befecskendező rendszer és a gyújtás hibás működésének adatait tartalmazó hibatárolójából törlődik minden adat.
- Figyelem! Az áramtalanítással csak a motorvezérlés hibakódjai törlődnek, a légzsákvezérlőben lévők nem, tehát a légzsák visszajelző lámpája ezután is világítani fog. A légzsákvezérlő által tárolt hibákat csak diagnosztikai berendezéssel lehet törölni!
– Digitális kilométerszámlálóval rendelkező műszeregységnél a napi megtett út számlálója nullázódik.
– A rádió betárolt állomásai, beállításai elvesznek, visszaállnak a gyári alapértékekre. Gyári rádió esetén, ha a rádiónak van lopásgátló kódja,akkor a következő bekapcsolásnál kérni fogja azt, ha a kódkérés aktiválva van. Ha esetleg nem ismerjük a rádió kódját, áramtalanítás előtt mindenképpen ellenőrizzük, hogy a kódkérés aktív (a megfelelő menüben "SAFE" felirat látszik), vagy sem ("CODE" felirat).." -
válasz
diablo1984 #54153 üzenetére
Szerintem akkor neked kb az van renaultban, mint nekem opelben. Marmint technologiai osszetetelben, nekem 75 lovam van csak, de boven eleg is. Meg klimaval is bika.
-
diablo1984
veterán
ebben is van már minden jeladó meg a tököm tudja mi, az adagoló is elektromos, a turbót is vákum vezérli, de 98 lovas, elég jól megy és a lehetőségekhez képest ez az egyik legutolsó nyűgöktől(az a sok valami, ami egy vagyon egyenként ha beszarik) mentes dízel. egyébként benzinesem lenne és volt is, de valahogy szeretem a nyomatékos turbó dízeleket, a fogyasztásukat is.
-
válasz
diablo1984 #54147 üzenetére
Megertelek maximalisan. En is sokat gondolkodom mostanaban a szivodizel passatomon milyen egyszeru szerkezet volt. A motoron a generatoron kivul volt egy olajgomba, egy vizgomba es az adagolon egy magnesszelep es kifujt. Itt pedig csak az adagolon van ket jelado es ket szelep , aztan adagolovezerlo, motorvezerlo, legtomegmero, map szenzor, egr szelep, egr vakuumatalakito....
Persze ezek megbizhato szerkezetek azert es a vezetesi elmeny ossze sem hasonlithato. Szerintem en mar nem cserelnem vissza arra az autora a mostanit. Viszont most mar ismerem ezt az elotoltes allito szelep hibat, ami tonkreteheti az ecu-t es tudom is hogy lehet ezt megelozni, ha ezt elobb tudom most joval kevesebbe kerulne az akcio. Hat ez van, tobbet ilyen hiba nalam nem fog elofordulni ez biztos.
A fejszelep ateresztes dolgot is meg fogom elozni, mert az meg az edu-t fingatja ki.
Meg azok az autok mara mar szetrohadtak volna teljesen, tobbe kerulne a restauralasuk mint egy normalisabb autot fenntartani es akkor nincs se teljesitmeny, se szervo, se elektromos ablak , se klima stb stb, amik azert jo dolgok. Most ez nekem befutott, amugy 10 evig egy rantasa se volt. Rendbeteszem es hasznalom gond nelkul tovabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Asus Vivobook M1502IA 15 notebook - R5 4600H 8GB RAM 256GB SSD AMD Radeon Vega IGP WIN
- Samsung Galaxy A70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- Samsung S23 Ultra 512/12GB Fekete / Normál állapotban / 27%-os ÁFÁS számlával / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest