- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- droidic: YouTube videók és playlistek letöltése GUI-alkalmazással
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Pajac: 10 a 12-ből (HD4400 iGPU)
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- Lalikiraly: Astra kalandok @Harmadik rész
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ha a minimum és a maximum között van, akkor nincs gond, azzal viszont számolni kell, hogy nyilván kevesebb az olaj az autóban, mint amennyi lehetne. Több olaj többet ken több hőt szállít.
-
Ti a gyúlékony dolgokat otthon hol tároljátok? Félig meddig idevág a motorolaj is. Féktisztító, rozsdaoldó, meg ilyen nagyon gyúlékony dolgok érdekelnének, hogy mibe érdemes őket pakolni?
-
Öntsünk jaffát a Corollába!
https://youtube.com/shorts/lqibnTnz2WQ?si=MiexlZd_68uEXdP3 -
Bocsánat, ezt még leírom, hogy pontosítsak, mert szerintem félreérthető volt, amit írtam.
Pest megyében lakom, nem Debrecen mellett, úgy értettem, hogy "ide építik az akkugyárat", mint ide az ország területére, mert amúgy máshol is baj van a vízzel, pl. Duna-Tisza köze, Homokhátság. Egyre több embertől hallom, hogy nincs víz a fúrott kútban.
Témára visszatérve Magyarországon foglalkoznak-e olyasmivel, hogy motorolaj bevizsgálás? Blokkból vennék mintát bevizsgáltatni, hogy találnak-e benne, valami oda nem illő dolgot, pl. szilícium?
-
válasz
norrberth #15443 üzenetére
Majd leköltözünk a föld alá, mint a hobbitok meg a törpök, mert ezt az UV sugárzást meg hőt már a bantuk bőre se bírja. A földfelszínen meg hűtőfolyadékot keringető szkafanderben, vagy a Dűne könyvekből ismert cirkoruhában mászkálunk. Vicc az egész és most lehet csak az ördögöt festem a falra, de amúgy totál hülye az emberiség.
Meg Debrecent körbe építik Akkumulátor gyárakkal.
Az is kell, mint sz*r a zsebbe, főleg, hogy szárad ki meg sivatagosodik el az ország. Én nem emlékszem rá, hogy itt a környéken mikor jött fel utoljára a talajvíz. És ide építik az akkugyárat.
-
Más. Olajszűrőknél vannak olyan típusok, ahol a szűrő tetején van egy kis műanyag szelep, ami elvileg segít abban, hogy az olaj lassabban csorogjon vissza az olajszűrőházból a teknőbe. Neki a másik Toyotájában volt olyan, hogy a szűrő tetején az a pici műanyag letört és dugulást okozott, feldobta a motor az olajnyomáslámpát. Szűrőcserét követően megszűnt a hiba.
Szóval nem árt az óvatosság az ilyen típusú szűrőkkel.
-
Valami rémlik nekem is, illetve a kollégámnak is ilyen autója van. 5W30-as Eneost raktak neki bele, mert a szerelő szerint az való bele. Nekem úgy rémlik pedig, hogy valami vékonyabb olajat kéne bele rakni. Nem tudod pontosan, hogy melyiket?
Szerk.: az egy Toyota Yaris 1.33-as motorral, nem tudom mekkorák a különbségek ezen méretű motorok között, mert az Aurisban is ilyen van. -
válasz
tibbike01 #15413 üzenetére
Nem a tavalyhoz képest, hanem az utóbbi mondjuk 10 év átlagát nézve egyre enyhébbek jelenleg a telek. A tavalyi télen én pár napra emlékszem, ahol -8 fok körül volt, de tényleg csak pár ilyen nap volt. Átlag olyan 1-2 fok biztosan volt mindig. Ehhez az 5W30 vagy 5W40 is elégnek kéne, hogy legyen. Ha sokat van rövid úton használva az autó télen is, akkor inkább 5W30.
A nyarak meg kezdenek forróvá válni, 40 fok nem ritka, hanem éppen hogy gyakori. Arra meg az 5W40 egy arany középút.
-
Sajnáltam, hogy eltűntek.
Tudtommal az OMV átvette az itthoni kutakat. Németországban jelenleg nekik van a legnagyobb töltőhálózatuk (~2400 kút), viszont a tulajdonos 2002 óta a British Petrol. 127 éves cég egyébként, valamennyit azért már ők is tudnak a kenőanyagokról és az üzemanyagokról is. Finoman szólva a M0L-os benzinnél biztosan jobb az, amit ők gyártanak.
Jó volt a kék design is.
Az előző világoskék színű olajoskanna nekem nagyon bejött, most sötétkékre váltottak... Szerintem kevésbé szép, de biztosan a BP beleszólása volt, mert a kanna formája és kinézete igencsak hasonló a Castroléhoz. Amennyire tudom az olajat még ők gyártják, nem pedig a BP, viszont az általam kiválasztott HighTronic 5W40 eléggé hasonlít a Magnatechez, ha nem is ugyanaz.
-
-
Forró égövről jut eszembe, nálunk nyáron már alap lesz az 5W40, mert a 30-as olajnak már az olajfilmje lehet, hogy megszakad ebben a 40-42 fokos melegben.
Szerk.: valamelyik nap beszéltem a szerelővel, akihez hordom az autókat, Ő már azt mondta, hogy láncosokba 5W40-et rakna. Tegnap egyébként olvasgattam az olajok műszaki adatlapját és az Aral HighTronic 5W40-nek nagyon jó a CCS viszkozitása (https://en.wikipedia.org/wiki/Cold-cranking_simulator), azaz hidegindításkor is jó kenést biztosít.
-
Egy kocsiban, mire 700.000 km lesz, a legkisebb baja az olajminőség lesz benne.
A kasztni hamarabb szokott szétrohadni, nem beszélve a többi kopó alkatrészről, aminek a motorhoz semmi köze, pl. futómű, elektronikai rendszer, fékek, váltó, kuplung, kettőstömegű, adagoló, stb.
-
Flottás ügyintéző itt a cégnél nekem azt mondta, hogy ő a legolcsóbb kínai gumit veszi a saját autójára, mert abban még van kaucsuk. A vadiúj, top gumik már tele vannak mindenféle adalékkal és attól mállnak szét pár év alatt.
Kíváncsi leszek rá, hogy az idő végül őt igazolja-e majd? Én az Astrára Kumhot vettem nyárinak, a Corsán meg a nyári és téli is Nokian.
-
Miért, hogy állok hozzá a kérdéshez?
Ne érts félre, én nem kötekedni akarok...
Az A.Z.-ről egyébként nagyon titkolják, hogy ki a beszállító, pedig nyílt titok, hogy a MOL. Beállni szerintem nem állna be attól se, elég belegondolni abba, hogy hány Unikszos szervízben töltögetik az átcímkézett MOL olajat az autókba és mennek azok is tovább az úton. Ha nagyon félted a kocsit, akkor 8000-nél lecseréled. Én se raknék az enyémbe, de leginkább azért nem, mert biztosan nem teljesíti a gyártó által előírt olaj minőségét, azaz a Dexos 2-t.
mert azt gondolom, hogy ezektől majd beáll a motor
Annak szerintem gyorsan híre menni. Most próbálok objektíven hozzáállni a dologhoz, tehát ne legyek részrehajló egyik márka iránt sem. Ha ÁK-n megnézed az értékeléseket, akkor nem igazán panaszkodnak rá.
Persze egy dologban egyet fogunk érteni úgy gondolom. Mindenki olyan olajat vesz a kocsijába, amilyet akar.
Beállni azért az olcsóbb olajtól szvsz nem fog a motor, ha ismert gyártótól származik, tudja a specifikációt, akkor bele lehet önteni, csak a csereintervallumra és az olajszintre kell figyelni. Szupermarketből viszont már az ilyen kicentrifugált olajakat biztosan nem venném, az már tényleg a legalja.
-
Az autó az egy gép, hogyan máshogy lehet még ezt nézni?
Nem a gyereked. Egyébként a Corsa nálam ment egy darabig Mannollal is (Mannol Extreme 5W40). Még télen se zörgött benne a lánc hidegindításkor, amikor ilyen -10 fok és az alatt volt. Meglepő mi?
Amúgy a szerelő, mikor a szelepfedél tömítést cserélte rajta azt mondta, hogy szép tiszta a motor abból, amit lát és akkor sokáig tényleg Mannolt raktam bele. Az érdekesség az volt, hogy évente vagy sokszor már 10.000 km alatt cseréltem benne az olajat. Ennyi volt a titok.
-
szerinte a motorolajra vezethető vissza, mármint hogy nem megfelelő, nem cserélik időben stbstb.
Jah, csak nem azért, amire gondolsz, hogy kődrága olajat kéne bele venni, hanem azért, mert az 5W30-ra optimalizált motort 10W40-nel járatják meg olajat se cserélnek benne időben. Meg, ha éppen eszi az olajat, akkor nem töltik utána és olaj nélkül kocsikáznak.
-
Az az olajszűrő olyan száraz, mint a Szahara. Kíváncsi vagyok, hogy mit engedhetett le az autóból, valószínűleg az iszap nagy része a blokkban maradt.
-
Érdekes történet az olajokról.
Mennyire túl van amúgy lihegve ez a téma is és teljesen igaza van az előadónak. Röviden, ha tudja a gyári előírás és a gépkönyvben javasolt viszkozitást, akkor mehet az autóba. A lényeg, hogy legyen benne és ELÉG legyen az olaj.
https://youtu.be/1GRGEadj-Bg?list=PLsyreVi3WjpTjmKI1YA7zc5kEYRuiJBk7&t=361
-
Megvettem a következő olajcseréhez mindent a két autóhoz. Motorolajnak Aral HighTronic 5W40 megy mindkettőbe.
Az Astrához Mann olajszűrő, Mann üzemanyagszűrő, SCT kabinszűrő és Hengst levegőszűrő lett.
A Corsához Bosch olajszűrő, Hengst üzemanyagszűrő, SCT kabinszűrő és Filtron levegőszűrő lett.
Személyes észrevételem, hogy én a Filtrontól nem vagyok hanyatt esve, a Hengst minősége ránézésre is sokkal jobb. Még a Hengst olajszűrőé is. A Boscht egyedül azért választottam most a Corsához, mert a tetején van egy kis műanyag szelep, ami valamennyire visszatartja az olajat a szűrőben, ha csak rövid távra állítanád le az autót.
-
Olajszűrőkkel kapcsolatban Mann, Mahle-Knecht és Hengst trió között mozgok. Van esetleg jó ár-érték arányú ajánlatotok ezeken kívül is? Nem mintha, ezek drágák lennének, csak kíváncsi vagyok. GM motoros régi (20+ éves) Opelekbe nézegetem a kínálatot, de nagyon szkeptikus vagyok ezekkel a túlságosan olcsó szűrőkkel kapcsolatban. A Mannol SCT márkája nekem nem tűnik biztatónak, pedig kb. fele annyiba kerül, mint a Hengst (ami szintén nincs 2000 forint, szóval az se drága).
-
Elgondolkodtató cikk a témában.
Melyik motorolajat szabad megvenni?
https://www.vezess.hu/magazin/2015/01/19/melyik-motorolajat-szabad-megvenni/
Laci, a szerelő szerint egyébként az olaj közel nem annyira mágikus kulcsa a motor hosszú élettartamának, mint sokan hisszük. Elrettentő sztorival egyáltalán nem tudott szolgálni, olcsó olaj miatt hamar megálló kocsi nincs a praxisukban, csak az olajcserét teljesen elhanyagoló, esetleg olaj nélkül autózó kocsik pusztulnak el időnként.
Kocsi gépkönyvében lévő kívánalmakat, ha tudja az olaj és ismert márkától is származik, akkor szvsz bele kell önteni és had menjen.
-
Természetesen nem szó szerint gondoltam, hanem olyan értelemben, hogy egy 20 évvel ezelőtti motorhoz és a bele előírt 20 évvel ezelőtti motorolajokhoz képest egy mai, modern motorolaj többet tud(hat), mint az akkori előírás. Én biztos nem írnék e-mailt a GM-nek, minek, nagyon gyakori típust vezetek, minden sarki szerelő ismeri a G Astrát, mert annyi van belőlük itthon. Egy Volkswagen Polo sem egy űrrakéta, mindenesetre pozitív az ügyfélszolgálattól, hogy válaszoltak.
Az elején amúgy a C Corsába én is Sustinát vettem... kérdés, hogy minek? Nem sportautó. Amit én észrevettem, hogy bizonyos ársáv felett már ha ismert gyártótól veszel olajat, akkor azzal nem lesz gond, nálam legalábbis nem volt, szóval mind hozza azt az ár-érték arányban jó arany középutat, a nagyon prémium olajoknál meg már szerintem minimális különbség lehet és azokat már tényleg csak olyan autókba érdemes venni, amik szélsőségesen vannak terhelve és sokmilliós értékkel bírnak.
Tehát, hogy értsd mire gondolok: BMW X5-be nem raknék Mannolt, ahogy egy Daewoo Ticoba se Royal Purplet. Volt anno egy tanárom, a mai napig megmaradt bennem, amit anno mondott, hogy beruházásnál adott feladatra mindig meg kell találni az adott ár-érték arányban legmegfelelőbb (tehát MEGFELELŐ) megoldást, tehát ne is túlozzunk, meg ne is becsüljük alá.
-
Hát én Qruval értek egyet. 13 éves autónál én nem hívogatnám a márkaszervízt, hogy milyen olaj kell bele, na meg bocsánat... Egy Micráról van szó, nem egy Lexusról.
Felhívnám az Opel márkaszervízt, hogy a 20 éves G Astrába milyen olajat tegyek?
Már hallom is a választ: amilyet akarok, csak legyen benne.
-
válasz
zsolti1 #15179 üzenetére
3,2 liter olaj kell bele (szűrővel számolva). 4 literes kanna elvileg elég két olajcsere között, ha nem eszi, mert én olvastam itt olyat, hogy 1000 km / 0,5 liter a norma. Azt hiszem ebben francia motor van, szóval a Total totál jó lesz.
A Total honlapján van egy olajválasztó, én az alapján ezt találtam hazai piacon:
TOTAL QUARTZ INEO HTC 5W30 5L -
válasz
zsolti1 #15174 üzenetére
Kéne valami közelebbi. Forgalmiban mi a motorkód? A szám nem kell, csak a kódja.
Nem tudom, hogy a Nissannál van-e valami belső olajspecifikáció, bár én 5W30-as olajat raknék bele, minél újabb szabványút.
Szerk.: közben találtam egy ilyent https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/gb/Ownership/Maintenance%20repair/NISSAN%20LUBE%20CHART%202017.pdfEszerint Micra K13-ba Nissan Motor Oil Fully Synthetic 5W30 A5/B5.
Azaz 5W30-as teljesen szintetikus olaj ACEA A5/B5 szabvánnyal. Ilyenből van azért nem kevés. -
válasz
grizlisandor #15160 üzenetére
Az enyém ötödikben már 3000 felett pörög, ha 90-nel megyek lol. Elég az ennek.
-
Szerintem elég komoly tökönrúgás lenne bármelyik fenti forrásnak, ha kiderülne hogy hamis termékekkel seftelnek.
Véleményem a témában: ezeknek akkora a forgalmuk, hogy megbízhatónak KELL lenniük. Akkora a vevőkör, hogy nem lehet bohóckodni ilyesmivel, tisztességes munkával sokkal többet kaszálnak. -
Hmm. Tisztázás végett leírom a helyzetet, mert szerintem félreértjük egymást, illetve én sem annyira egyértelműen írtam le a dolgokat, mert nem akartam túl sok infót megosztani szükségtelenül.
Két autóról van szó az esetemben, az egyik egy közel 1000 ccm3 űrméretű, 3 hengeres Opel Corsa C, benzines, láncos Ecotec. A másik pedig egy 1.7-es közös nyomócsöves Isuzu turbódízel Opel Astra G. Mindkét autó 20+ éves. Amikor ezek legördültek a gyárból, akkor náluk még a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 olajspecifikációk léteztek sacc/kb, szóval bármi, amit azóta legyártottak az olajpiacra, az szerény véleményem szerint nem lett rosszabb. Aztán jött a Dexos 1, Dexos D, Dexos 2, Dexos 1 gen 2, Dexos 1 gen 3, majd az új Opel specifikáció, amit már a PSA berkein belül hoztak létre. Azt le se tudom írni, mert nem tudom azt a sok számot megjegyezni...
Szóval, ezért sem értem, hogy miért kellene nekem egy olyan olajat vennem az autó(k)ba, ami a 2017-től legyártott autókba jó? Attól, hogy modernebb, nem hiszem, hogy belevalóbb lenne, szóval én a jogos örökös Dexos 2 specifikációnak megfelelő olajat veszem beléjük, amik egyébként visszafelé is kompatibilisek a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 olajspecifikációkkal.
A gyári Dexos 2 tudja ezt, eddig azt (is) vettem mindkettőbe, az Astra már második éve azzal megy. Nálam 1 év, vagy nagyon max 8-9k km az olajcsereperiódus. A Corsában most egy 5W40-es Shell olaj van, ami ráadásul nem is belevaló (vagy csak nem vették meg hozzá a Dexos matricát, nem tudom
), de ezzel is jól elvan.
Amire viszont mindkét motor esetében váltani fogok a következő csereperiódusnál az az Aral HighTronic 5W40. Ez lesz mindkettőben. Talán nyáron tényleg jobb már az 5W40-et belerakni, de igazából az autónak az a legjobb, ha van benne olaj. Az sokkal jobb, mintha nem lenne semmilyen sem, vagy betartanám a gyári előírást és 2 évente cserélném...
-
Vannak, akik hosszű évek óta Dexos 2-vel üzemeltetik az autót, mégse lett dugattyúrepedésük. Szerintem ez urban legend.
Sőt azerintem inkább betartották a 30k km-es gyári csereperiódust, az lehetett a gond. Egy 20+ éves autónál pedig kb. majdnem mindegy mit rakok bele, mert ennek a Dexos 2 is csúcs olaj.
-
A Corsában előző télen 5W40-es Shell volt. Nem volt nagyon hideg, de egyik reggel olyan lánchangja volt indításnál... megállt bennem az ütő. Még az 5W40-es Mannolnál se emlékszem ilyenre, hogy csörgött volna benne a lánc télen, pedig azt is szidják, hogy milyen fika olaj.
-
Az api világos mert visszafele kompatibilis, de mi van a viszkozitással, elméletben a 0ás még jobb lenne indításnál.
Van egy 20+ éves Opel Corsám, ahhoz a gyári előírás még a GM-LL-A-025 specifikáció volt 0W30-as olajjal. Azt váltotta a GM Dexos 2 az európai autóknál és ennél már 5W30 van csak. Hát, mivel a Corsa gépkönyvében szerepel ez is, így... Ezt kapja. Viszont a vezérműláncnak lehet jobb lenne a 0-s olaj, nem tudom... -
Plane hogy -10 is ritka nem hogy az annal hidegebb.
Legyen igazad! Még 2016 körül azért volt olyan tél, hogy -20-at mutatott a hőmérő. Emlékszem az akkori francia főnököm feltöltött FB-ra egy képet az autójában lévő digitális kijelzőről, aztán egy másik francia odakommentelt a kép alá, hogy hol van éppen? Szibériában?Hát na...
A felkapcsolt klíma amúgy tovább melegíti a motort? -
válasz
grizlisandor #15103 üzenetére
Évente cserélem, az alatt megyek 6-7000 km-t. Szerintem ezt a részét jól csinálom.
-
Sziasztok,
Felmerült bennem egy gondolat a viszkozitással kapcsolatban. Mostanában elég kemények a nyarak, azért a 35-40 fok sem ritka. Nem lenne célszerű átállni 5W40-es olajra az 5W30-asról? Az autómba mindkettő gyári előírás, de a gyári olajat szoktam bele rakatni, az pedig 5W30-as.
Vagy ne gondoljam túl? -
válasz
grizlisandor #13778 üzenetére
Tőlük egy csavart nem vagyok hajlandó venni.
-
Purfluxról mi a véleményetek? Mintha rémlene, hogy egy jó minőséget képviselő francia gyártó. [link] Még ennyit hajlandó lennék adni a szűrőért, de 10+k forintot már nem.
-
válasz
grizlisandor #13773 üzenetére
-
Értelek Titeket és köszönöm a konstruktív hozzászólásokat, de egyből a Semmelweis honlapját likelgetni, valahol nevetséges. Utána nézek a pollenszűrőknek.
Nektek melyik márka vált be? 1.7 dízel G Astrába kellene.
-
-
válasz
sharkypeti #13736 üzenetére
Az egy nagyon jó minőségű olaj.
-
válasz
grizlisandor #13707 üzenetére
Láncos vezérlésű ezért 5w30-nál vastagabb olajat nem raknék bele.
Jó gondolat, nekem egyszer a C Corsa télen indításnál igen érdekes hangokat adott ki a 10W40-es olajjal. Az is benne volt a gépkönyvben, így némi nyugalommal töltöttem bele. Azóta soha többet.
Most 5W40 van benne, azzal indul rendesen. -
válasz
sharkypeti #13697 üzenetére
Na én nem vagyok egy autószaki, olajfogyasztásnál a szelepszár szimeringek és a henger hézagok szoktak problémák lenni, utóbbinál gyűrűznek és perselyeznek.
Ezek szerepelnek-e a számlán?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Google Pixel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- E-roller topik
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- További aktív témák...
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Samsung Galaxy A36 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest