- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Apám WagonR-ében ugyanaz az M13A motor van, valóban irídiumos a gyárija, de mivel parazita gyújtású, kell is, hogy tartósabb legyen.
A lényege, hogy csak 2 trafó jutott a 4 hengerre (1-4, 2-3), és amíg a párosokon belül az egyik épp munkaütemet végez, a másik akkor kipufog, de beleszikrázik abba is. Gyakorlatilag dupla annyit dolgozik minden gyertya feleslegesen, mint ami szükséges lenne, csak mert megspóroltak még 2 trafót. -
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
veterán
0w30 Castrol ötletemről mit gondolsz?
-
Qru
MODERÁTOR
Dexos 1 Gen3 az ILSAC GF-6 specifikációra épül de attól szigorúbb követelményeket kér (LSPI, üzemanyag-hatékonyságnak, az oxidáció és a turbófeltöltő teljesítményének és a kopás elleni védelemnek) kb ennyit tudok róla.
A Mobil1 ESP 5W30 nem egy csúcs olaj azt ki is húznám a listából (bővebben: [link]).
Elf vagy a Total szvsz. Esetleg a gyári: [link] -
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
veterán
Láncos vezérlésű motor, én a gyárilag megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat önteném bele, ami ha jól látom a Castrol EDGE 0W-30 API SP, OV 040 1547 - G30.
-
Höh... ez még mindig egyszerűbb. Levegőszűrő patentos, olajszűrő fent, klisésen akár nadrágszíjjal is le lehet szedni. Pollenszűrő alapos takarítással már egy 15 perces művelet.
-
ParmaBoy
tag
Egy csomo autonal konnyu amugy. Ami hirtelen eszembe jut az a 2013-19 kozotti 3-as mazda, 2.0 skyG. Legszuro hasonlo, mint a swiftnel, 1perc, pollenszuro szinten ket mozdulat (kesztyutarto kibillent es ki is lehet huzni), olajszuro is jo helyen, nem betetes, sima ratekeros.
Nincs feltetlenul osszefugges az eletkor es a szerelhetoseg kozott szvsz. -
A.Winston
tag
Persze tudnak, de mellette gyartoknal fontos szempont, hogy eves fenntartasi koltseget higy tudjak piacon pozicionalni az adott termekhez. Egy M-es BMW-t el adni ugy hogy 6-8e km a gyari ajanlott olajcsere periodus (annak az is sok de mindegy..) viszont egy polo vagy csaladi autot nem annyira. Plane itt EU-ban irgalmatlan draga mindenkinek az ideje, igy inkabb arra jatszanak pl VW-nel hogy 20-30e km-t birni tudo olajspecifikaciokat tamasztanak. Az kerdes hogy laborba ugyan kepesek produkalni ilyesmit, de mennyi ertelme van gyakorlatban eroltetni. Hol lesz annak az olajnak a viszkozitasa 2 ev meg 30k km utan, mennyi extra kopasfem kering emiatt..
Persze 3 ev nem nagy ido, ha amugy a legyartott motor nem rossz, kb mindegy mit specifikalnak.Egy uj 3L-es Tuareghez neztem par honapja mi lenne jo - mert szol a kocsi h kene olajat tolteni es ilyen mol-os loret tolt ra tulaj (apam). Es akkor lattam hogy annak pl minden mas regioban rovidebbek az ajanlott szerviz periodusai..
Persze amugy hiaba gyozkodom h ne varjon 2 evet legalabb az elso cserevel hiaba gyartoi ajanlas, de megingathatatlan a nemet mernoki precizitasba vetett hite.
-
A.Winston
tag
Igy elso blikkre olvasva nekem olyan erzesem van foleg adjak gyartok ala a lovat a tovabbi emisszio csokkentesekhez. Oszinten szolva nem vagyok meggyozodve, hogy vedelmi szempontbol is jelent-e javulast. LSPI megint ki van emelve, meg ahogy hasznaltpiacot is elarasztjak a kis turbos mocik egyre fontosabb, de azt mar lekezeltek utolso szabvanyokkal.
De persze ez az en szubjektiv velemenyem.. -
bul07
nagyúr
Azért van az EU hogy bárhonnan beszerezhesse, és ha osztrák vagy szlovák Motul nagyker vagy maga a Motul olcsóbban adja és behozzák miért lenne az baj, vagy bármiféle csalás.
Ugyan úgy eredeti ugyan úgy a Motul a forrás, nem kamionról hullott cucc. Csak ép a magyar nagyker extra kapzsiságát nem fizetik meg.Mint airfryer esetén a Cosori
Magyarba áfakülönbségen felül is túlárazva árulja a magyar forgalmazó, ott az Amazon ahol sokkal olcsóbb még szállítással együtt is és garancia ugyan úgy van. -
tibbike01
őstag
Miért van erre szükség? Úgyis árukereső legolcsóbb helyről vagy legkényelmesebb helyről rendeli az ember. Hamis olajat meg bárki árulhat, a hivatalos partner is (ha bekerül a rendszerbe) de szerintem kb 15 éve volt módi megkérdőjelezni az olajokat eredetiségét...a Castrolos időszakban. Ma már kikopott ez a dolog.
-
Sajnáltam, hogy eltűntek.
Tudtommal az OMV átvette az itthoni kutakat. Németországban jelenleg nekik van a legnagyobb töltőhálózatuk (~2400 kút), viszont a tulajdonos 2002 óta a British Petrol. 127 éves cég egyébként, valamennyit azért már ők is tudnak a kenőanyagokról és az üzemanyagokról is. Finoman szólva a M0L-os benzinnél biztosan jobb az, amit ők gyártanak.
Jó volt a kék design is.
Az előző világoskék színű olajoskanna nekem nagyon bejött, most sötétkékre váltottak... Szerintem kevésbé szép, de biztosan a BP beleszólása volt, mert a kanna formája és kinézete igencsak hasonló a Castroléhoz. Amennyire tudom az olajat még ők gyártják, nem pedig a BP, viszont az általam kiválasztott HighTronic 5W40 eléggé hasonlít a Magnatechez, ha nem is ugyanaz.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Mert nincs mozgástér. Ez egy olyan olaj ami hidegen is jól ken és bírja az erősebb termikus terhelést is. A PSA B71 2312-es olaj specifikáció megkívánja a C2-es ACEA besorolást (közepes hamu, kén és foszfor tartalom) és a 0W30-as viszkozitást (noha a C2 általános viszkozitása 5W30). Ugye ha FAP-os akkor az ebben a 2312-esben meghatározott termikus terhelést is bírja tartósan, amit a FAP/DPF regenerálásakor kap az olaj (a szűrőből kiégeti a kormot amihez jelentősen meg kell emelni a szűrő hőmérsékletét ami kihat a kenési rendszerre is).
A 2290 az 2008-as PSA követelmény, igazából azzal sem lőnél mellé de 0W-vel előbb épül fel az olajnyomás és emellett kellő kenést is biztosít.
Itt is volt már szó róla, hogy a megfelelő olajnyomás nem jelent automatikusan megfelelő kenési biztosságot is. Ezért van pl, hogy bizonyos motorok esetén 5W20 az előírás nem a 0W20 (pl Ford 2.3EB motor).
-
Asbee
veterán
Ez egy hobbi, érdekesség, meg egy pici szakma. Erről szól ez a topik, akinek nem tetszik, ne olvassa, vagy ha jobban tudja minek kérdez….
Rengetegszer kiemeltem én is, hogy az időben olajcsere sokkal fontosabb, mint hogy a csúcsok csúcsát válasszuk.
A labortesztekből pedig nem csak ez a beszűkült túlzás derül ki, hanem milyen olajat hogy módosítottak, ár érték arányban melyik jobb, melyik rosszabb, stb stb.
Tények alapján lehet a legpontosabban olajat ajánlani. -
Egy kocsiban, mire 700.000 km lesz, a legkisebb baja az olajminőség lesz benne.
A kasztni hamarabb szokott szétrohadni, nem beszélve a többi kopó alkatrészről, aminek a motorhoz semmi köze, pl. futómű, elektronikai rendszer, fékek, váltó, kuplung, kettőstömegű, adagoló, stb.
-
Miért, hogy állok hozzá a kérdéshez?
Ne érts félre, én nem kötekedni akarok...
Az A.Z.-ről egyébként nagyon titkolják, hogy ki a beszállító, pedig nyílt titok, hogy a MOL. Beállni szerintem nem állna be attól se, elég belegondolni abba, hogy hány Unikszos szervízben töltögetik az átcímkézett MOL olajat az autókba és mennek azok is tovább az úton. Ha nagyon félted a kocsit, akkor 8000-nél lecseréled. Én se raknék az enyémbe, de leginkább azért nem, mert biztosan nem teljesíti a gyártó által előírt olaj minőségét, azaz a Dexos 2-t.
mert azt gondolom, hogy ezektől majd beáll a motor
Annak szerintem gyorsan híre menni. Most próbálok objektíven hozzáállni a dologhoz, tehát ne legyek részrehajló egyik márka iránt sem. Ha ÁK-n megnézed az értékeléseket, akkor nem igazán panaszkodnak rá.
Persze egy dologban egyet fogunk érteni úgy gondolom. Mindenki olyan olajat vesz a kocsijába, amilyet akar.
Beállni azért az olcsóbb olajtól szvsz nem fog a motor, ha ismert gyártótól származik, tudja a specifikációt, akkor bele lehet önteni, csak a csereintervallumra és az olajszintre kell figyelni. Szupermarketből viszont már az ilyen kicentrifugált olajakat biztosan nem venném, az már tényleg a legalja.
-
Az autó az egy gép, hogyan máshogy lehet még ezt nézni?
Nem a gyereked. Egyébként a Corsa nálam ment egy darabig Mannollal is (Mannol Extreme 5W40). Még télen se zörgött benne a lánc hidegindításkor, amikor ilyen -10 fok és az alatt volt. Meglepő mi?
Amúgy a szerelő, mikor a szelepfedél tömítést cserélte rajta azt mondta, hogy szép tiszta a motor abból, amit lát és akkor sokáig tényleg Mannolt raktam bele. Az érdekesség az volt, hogy évente vagy sokszor már 10.000 km alatt cseréltem benne az olajat. Ennyi volt a titok.
-
tboldi
nagyúr
Alád akartam licitálni, de nem sikerült.
-
szerinte a motorolajra vezethető vissza, mármint hogy nem megfelelő, nem cserélik időben stbstb.
Jah, csak nem azért, amire gondolsz, hogy kődrága olajat kéne bele venni, hanem azért, mert az 5W30-ra optimalizált motort 10W40-nel járatják meg olajat se cserélnek benne időben. Meg, ha éppen eszi az olajat, akkor nem töltik utána és olaj nélkül kocsikáznak.
-
Asbee
veterán
Figyu ezt a játékot játszhatjuk, de semmi értelme. Ha nem írsz konkrét motor típust, évjáratot, akkor ne bohóckodjunk és raboljuk egymás idejét.
Ottvan pl a toyota 4zz 3zz, api előírása van csak, de mivel akkori korhoz képest egy műszernek számított, szereti a “hígabb” modernebb 5w-30 olajokat amik jól is adalékolhatóak. Pl Motul Eco Lite. Jó alapolaj, modern adalék, kálcium+ magnézium+ bór és egy nagyon szép adag molibdén. Ilyen motorokba jobb választás mint egy C3 low saps olaj. Igaz azzal is tökéletes ha időben cserélve van.
Olajdoki meg vicc kategória.Qru-nak pl 5w-40 vonalon, Ravenol Rup 5w-40 a legújabb 2025 ös gyártás API SP. Full Pao, szintén kálcium magnézium bór molibdén. Racingnek írja, de ahol elég az API nyugodtan mehet általános használatra. És használják is.
-
tibbike01
őstag
Az olajakra azt a specet irják rá, amiért képesek sok-sok pénzt fizetni a gyártó. Olyan kb nem létezik, hogy egy olaj csak egy specifikációnak felel meg. Lehetetlen ilyen olajat csinálni mivel a specifikációk között nagy az átfedés, de nyilván a flakonra csak az kerül rá, amiért fizet a gyártó. Tanusítások, bevizsgálások, auditok..stb, amire rákerül egy flakonra az adott spec.
Szóval semmivel sem jobb vagy rosszabb a specific olaj és kb 99% ugyanaz az olaj van benne, mint a nem specificben.
-
-
Asbee
veterán
Bocs de ennek az összehasonlításnak semmi értelme. Legalább kb kategórián belül kellene maradni. Oké, hogy api sp mindkettő de a dexos 1 gen 3 meg mezei c3 nem egy liga. A total egy ultra üzemanyagtakarékos olaj ami alulról súrolja a viszkozitási osztályt, kifejezetten lspi érzékeny motorkra fejlesztve, és megengedőbb az adalékolással.
A gyártói előírásokat kell követni, ha több minden megengedett, akkor lehet keresgélni mi a legjobb választás. Ebben a dologban nem kell okosabbnak lenni a mérnököknél és a gyárnál. -
Qru
MODERÁTOR
Nem lehet egyertelmu valaszt adni, mert ez nem fekete feher. Ha csak API van megadva akkor barmelyik kello (vagy annal jobb, mert ezek visszafele kompatibilisek) API olaj jo.
Itt a dizeles(be is jo) olaj alacsony szulfatos hamu tartalmu, ami kevesebb lerakodast eredmenyezhet (ha benne hagyond az olajat sokaig) es a katalizatort is jobban kimeli nem csak a dpf-et. Viszont ez azt is jelenti, hogy kevesebb adalek van benne. Tehat azonos adalekolat feltetelezve (ami nyilvan nincs igy) azt jelenti, hogy kevesebb tartalek van az olajban (oxidacio, savasodas, stb).
Ennek fenyeben en a dizeleabe is jot vennem egy nornal olajcsreperiodussal (1 ev vagy 10k km normal hasznalt eseten).
-
Természetesen nem szó szerint gondoltam, hanem olyan értelemben, hogy egy 20 évvel ezelőtti motorhoz és a bele előírt 20 évvel ezelőtti motorolajokhoz képest egy mai, modern motorolaj többet tud(hat), mint az akkori előírás. Én biztos nem írnék e-mailt a GM-nek, minek, nagyon gyakori típust vezetek, minden sarki szerelő ismeri a G Astrát, mert annyi van belőlük itthon. Egy Volkswagen Polo sem egy űrrakéta, mindenesetre pozitív az ügyfélszolgálattól, hogy válaszoltak.
Az elején amúgy a C Corsába én is Sustinát vettem... kérdés, hogy minek? Nem sportautó. Amit én észrevettem, hogy bizonyos ársáv felett már ha ismert gyártótól veszel olajat, akkor azzal nem lesz gond, nálam legalábbis nem volt, szóval mind hozza azt az ár-érték arányban jó arany középutat, a nagyon prémium olajoknál meg már szerintem minimális különbség lehet és azokat már tényleg csak olyan autókba érdemes venni, amik szélsőségesen vannak terhelve és sokmilliós értékkel bírnak.
Tehát, hogy értsd mire gondolok: BMW X5-be nem raknék Mannolt, ahogy egy Daewoo Ticoba se Royal Purplet. Volt anno egy tanárom, a mai napig megmaradt bennem, amit anno mondott, hogy beruházásnál adott feladatra mindig meg kell találni az adott ár-érték arányban legmegfelelőbb (tehát MEGFELELŐ) megoldást, tehát ne is túlozzunk, meg ne is becsüljük alá.
-
Qru
MODERÁTOR
Mindegy, mert amit a gyarto megkovetel azokat mind tudja az API/ILSAC eloirasa. Nincs ACEA minosites, sem egyeb gyari kovetelmeny. De ez egy osregi szivo MPI motor amit meg a 90-es evek legvegen kezdtek el megtervezni (persze ment kozben 3x is kapott fejlesztesi csomagot, majd vegul 2014-ben kivezettek).
-
A vége nem tudom hol van, volt még benne némi tartalék, de padlózni sajnálnám
.Nem ismertem fel 100% az autót, Corsa B? Anno barátnőmnek vettem 1.0 Corsa C-t, egyszer autót cseréltünk pár napra, és nekem hirtelen azzal kellett Zalaegerszegre sietnem: sík úton 168 kmh, az érdi lejtőn 185 kmh.
-
Szerintem elég komoly tökönrúgás lenne bármelyik fenti forrásnak, ha kiderülne hogy hamis termékekkel seftelnek.
Véleményem a témában: ezeknek akkora a forgalmuk, hogy megbízhatónak KELL lenniük. Akkora a vevőkör, hogy nem lehet bohóckodni ilyesmivel, tisztességes munkával sokkal többet kaszálnak. -
tboldi
nagyúr
Én előszeretettel rendelek tőlük a MiTóhoz és az Ypsilonhoz, habár gyertyát eddig csak egy alkalommal ~2 évvel ezelőtt. A gyári dobozossal (Ricambi Originali) sose volt még gondom.
Mondjuk a gyáriból is van kétféle, japán és tájföldi NGK, viszont nem emlékszem, nekem melyik jutott. Ha megtalálom a csomagolást, referálok. Kiszedni hadd ne kelljen az autóból!
-
Hmm. Tisztázás végett leírom a helyzetet, mert szerintem félreértjük egymást, illetve én sem annyira egyértelműen írtam le a dolgokat, mert nem akartam túl sok infót megosztani szükségtelenül.
Két autóról van szó az esetemben, az egyik egy közel 1000 ccm3 űrméretű, 3 hengeres Opel Corsa C, benzines, láncos Ecotec. A másik pedig egy 1.7-es közös nyomócsöves Isuzu turbódízel Opel Astra G. Mindkét autó 20+ éves. Amikor ezek legördültek a gyárból, akkor náluk még a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 olajspecifikációk léteztek sacc/kb, szóval bármi, amit azóta legyártottak az olajpiacra, az szerény véleményem szerint nem lett rosszabb. Aztán jött a Dexos 1, Dexos D, Dexos 2, Dexos 1 gen 2, Dexos 1 gen 3, majd az új Opel specifikáció, amit már a PSA berkein belül hoztak létre. Azt le se tudom írni, mert nem tudom azt a sok számot megjegyezni...
Szóval, ezért sem értem, hogy miért kellene nekem egy olyan olajat vennem az autó(k)ba, ami a 2017-től legyártott autókba jó? Attól, hogy modernebb, nem hiszem, hogy belevalóbb lenne, szóval én a jogos örökös Dexos 2 specifikációnak megfelelő olajat veszem beléjük, amik egyébként visszafelé is kompatibilisek a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 olajspecifikációkkal.
A gyári Dexos 2 tudja ezt, eddig azt (is) vettem mindkettőbe, az Astra már második éve azzal megy. Nálam 1 év, vagy nagyon max 8-9k km az olajcsereperiódus. A Corsában most egy 5W40-es Shell olaj van, ami ráadásul nem is belevaló (vagy csak nem vették meg hozzá a Dexos matricát, nem tudom
), de ezzel is jól elvan.
Amire viszont mindkét motor esetében váltani fogok a következő csereperiódusnál az az Aral HighTronic 5W40. Ez lesz mindkettőben. Talán nyáron tényleg jobb már az 5W40-et belerakni, de igazából az autónak az a legjobb, ha van benne olaj. Az sokkal jobb, mintha nem lenne semmilyen sem, vagy betartanám a gyári előírást és 2 évente cserélném...
-
bul07
nagyúr
Cikkben írták hogy más jel is volt pl hogy az alátétet le lehetett venni az eredetiken ez lehetetlen.
Unix/Bárdi-nál is rengeteg visszavett alkatrész van, már a dobozon is látszik. Simán megeshet hogy hamisra cserélnek egy gyertyát és azt adják vissza, és ha elég ritka előbb utóbb visszaküldik a központba onnan meg az ország bármely pontjára is kikerülhet.
És egy a csere berre más termékeknél is jelen van, mondjuk elektronikai termékek, megrendelik az eredetit de visszaküldésnél már hamisat küldenek vissza, a eladó cég meg nem ellenőriz ilyenkor, meg van olyan hamis cucc is aminél nehéz megkülönböztetni, aztán a hamisat újra eladják anélkül hogy tudná a cég hogy hamis, agyba dugós füleseknél olvasni sokszor ilyen esetekről
Sajnos vannak ilyen emberek akik ezt megcsinálják
Új hozzászólás Aktív témák
- Alakul a Visa és a Mastercard európai ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Vezetékes FEJhallgatók
- Akciófigyelő: Elindult az Ulefone nyári promóciója
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Max
- bambano: Bambanő háza tája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÁLTALÁNOS IGAZGATÓHELYETTES tábla
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Lenovo Legion 5 White ! R5 5600H / RTX 3050Ti / 16GB / 500GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Erő és sebesség? Most az Öné lehet! Ráadásul kamatmentes rèszletre is!
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest