- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- weiss: Pant* rant
- N€T0X|N: SSD cserék
- bambano: Bambanő háza tája
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AIex
tag
válasz
troll81 #15505 üzenetére
Mondhatni a B5254T4 kistestvére, B5254T4-nél is 0w30 A5B5 volt az itteni (Mo) ajánlás (talán forróbb éghajlat övre ajánlották az 5w30-at). Mivel a P2 illetve P3-as V70-ekből létezett gyárilag benzin-gáz verzió, ahol emlékeim szerint, szintén 0w30 A5B5 volt az előírás, szerintem ez az olaj benzin-gáz üzem esetén is megfelel.
-
AIex
tag
válasz
grizlisandor #15469 üzenetére
Köszi !
Az első vagy második találaton pont 0,5L-es volt, figyelmetlen voltam,
@Ummon
Az enyémnek bronzból vannak a hajtókarjai, sajnos akkor kiesett a GL5@Qru
Nyílván azért futok ennyi kört, mert szeretném hibamentesen használni, javítani drága, újat venni horror.
Sajnos ahogy nézem egyfokozatú 80W oljaból csak ásványi alapú van. -
AIex
tag
válasz
grizlisandor #15464 üzenetére
grizlisandor & Qru
Köszönöm a segítséget,
LIQUI MOLY GL4 1020 sajnos csak 0.5l-es van, nekem pedig 6-8dl kell,
Alábbi termékeket találtam, mint helyettesítő, mivel 2 flakon ára fedezi őket :
Ásványi vonalon :
Motul TRANSOIL 10W-30, elméletileg mehet 80W olajat igénylő hajtóműbe, GL4-es specifikácóval
Liqui Moly Hypoid Getriebeöl, 80W viszont GL5, aminek magasabb az EP értéke, nem tudom, ebből származna-e bármilyen hátrány,
Sintetikus vonalon :
RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 - Gl4
Mehet bele több fokozatú olaj, vagy célszerű egy fokozatúnál maradni ?
-
AIex
tag
Sziasztok !
Lehet egyszer már kérdeztem itt, viszont akkor nem jutottam előrébb, így most megpróbálnám újra,
Adott egy magasnyomású mosó, aminek a sűrítőrésze olajban fut, illetve a felépítése is hasonló egy belsőégésű motorhoz,
Mivel az olaj állásban is degradálódik, szeretném lecserélni, a gyártó, az adott táblázatban szereplő olajakat adja meg :
Alapvetően egyfokozatú (ha jól írom) 80W hajtóműolajat, vagy UTTO olajat ajánl hozzá, amikkel a probléma, hogy jellemzően 20L kannákban értékesítik az eszközbe pedig 6-8dl kell,Kérdésem az lenne, hogy a felsorolt 80W hajtőmű olaj, kiváltható-e, más márka 80W hajtómű olajával, illetve többfokozatú (ha jól írom) 75-80W hajtómű olajjal kiváltható-e.
Továbbá ajánl még 15W40 olajat is, ezek hagyományos motorolajnak tűnnek, szerintetek ez lenne jobb választás, vagy a hajtóműolaj ?
-
AIex
tag
Sziasztok !
Ismét erre vetett az élet,Édesanyám Fiat 500-asában kellene olajat cserélni (1.2 8V szívó, 69Le),
Eddig Motul X-Clean 8100-ast kapott, mivel tudja a gyári kézikönyv által kért Fiat 9.55535-S2 specifikációt, viszont Kaufer-nél elérhetőek már a Liqui olajai is, a Top Tec 4100 5W-40 is tudja a 9.55535-S2 specifikációt, teljes töltettel számolva 1500Ft-al drágább.
Melyiket választanátok, Motul, vagy Liqui ?
-
AIex
tag
Az a baj, hogy nem tudom, a webshopos rendelést, a budai, vagy a sz.sz.miklósi üzlet késziti össze, de rápróbálhatsz a "google-s telefonszámra", és ott elmondod az aggályod,
Sajna már a foxpost sem olcsó, de ha nagyon félsz a magyar postától, akkor budán áttudom venni, becsomagolni, és feladni egy foxpost-al mondjuk.
-
AIex
tag
Sziasztok !
BestBuy topik-ból átemelnék egy akciót,SHELL 550070319 Motorolaj 5W-40 4L SHELL HELIX HX7 5W40 4L 5590Ft Zsu-nál,
Nem tudom mennyire jó olaj, de Shell olajok anno nem számitottak szitok szónak a topikban, bár azok többynire GTL olajok voltak, ha jól emlékszem.
-
AIex
tag
Gyári (oké, végülis a Hengst gyártja
) olajszűrőt is a Kauffertől rendelted ?
Amúgy, ez tökre tetszett a Total olajon, hogy régen (nem tudom most hogy alakulnak az árak) olcsóbb volt mint egy Castrol edge / professional, vagy egy Motul, de volt rajta egy QR kód, ha jól emlékszem (az talán a Quartz 9000-es széria volt), és lehetett ellenőrizni, hogy eredeti-e a termék.
-
AIex
tag
válasz
molnarpeter #11145 üzenetére
Köszönöm a választ neked is !
Manual , az olajról a 25. oldaltól esik szó, azt a gépet, amivel én rendelkezem LW szériás fejjel szerelték.
-
AIex
tag
Sziasztok !
Szeretném a segitségetek kérni,
Rendelkezek egy magasnyomású mosóval, amiben szeretném lecserélni az olajat,
A gyártó nem árul hozzá külön olajat, hanem lentebb látható táblázatban megadott egy ajánlott olajat, illetve egyéb olajakat, amikkel kiváltható,
Az alapvető problémám az, hogy az olajak tulnyomó többsége univerzális mezőgazdasági gépolaj (hajóműbe, hidraulikába stb), ebből adódóan az itthon elérhető kiszerelések jellemzően 5-20-60L-esek a gépbe, pedig kell 3-4dl.
Ezen felül, a gyártó ad meg 15W40-es olajakat, amik "szemre" hagyományosnak tűnő / klasszikus értelemben vett motorolajok,
Szerintetek mennyire jó ötlet motorolajjal kiváltani, egy hajtóműolajat, viszkozitás, adalék csomag különbsége miatt ?
-
AIex
tag
Nem kevertem össze a két autót,
Erre a hsz.-re reflektálva irtam, hogy az 5W50 vastagnak gondolnám (auto)pályázni, mivel picit arra asszociáltam, hogy minimum 5W40et szeretne, de lehet nem riadna el, az 5W50-től sem
"Nem akarok cspagyazni.
a focus 5w30 al eldobta a hajtókarcspagyait.meleg nagyon mind2 autó motortere.az olajak nem igazán bizok bennük .a focus csak 5w50 gurul "
@troll81
Akkor már csak azt kell eldönteni, milyen 5W40-es olajat kapjon. -
AIex
tag
válasz
troll81 #11011 üzenetére
Nem feltétlen válasz / tanács akar lenni, valahol inkább elmélkedő,
Ha minden igaz, akkor szerintem ezek a Volvo 5 hengeres motorjai (B52XXX széria)
Volvo-nál rendre a 0W30-as olaj volt az előirányzott, nem lenne jobb benne hagyni a 0W40-es olajat nyáron is ? Ha mindenképpen 5w-s olajat raknál bele, akkor szerintem 5W40-nél nem feltétlen érdemes feljebb lépni, az 50-es csak pályázni talán túl vastag, plusz ha most fog kapni nagyobb olajhűtőt, akkor az egy plusz ismeretlen az egyenletben.
-
AIex
tag
Sziasztok !
Köszönöm ismételten mindenkinek a segitséget, illetve a hozzászólásokat,Végül LM AA 0W-20-ra esett a választás, mivel első LM olajam, normális, hogy a flakon szája nincsen fóliával lezárva ? Olajwebshopos beszerzés volt.
-
AIex
tag
Sziasztok !
Korábban érdeklődtem, hogy '22-es 1.5-ös i30-as Hyundai-ba pontosan milyen olaj kellene utántöltésre,@Dluinet segitett is, az alábbi specifikációkkal :
0w-20 Dexos1 Gen2 vagy Dexos1 Gen3 vagy API SP vagy ILSAC GF-6A
Illetve kaptam egy ajánlást Ecolite 0w20-as olajra, közben találtam még egy LM olajat, ami még jó lehet. Mehet bele az LM, vagy inkább maradjak a Motulnál ?
Előre is köszi !
-
AIex
tag
Az se biztos, hogy csipi az olajat, csak a szerelőnek az a fixációja, hogy a 0w20 az egy vékony, semmire való olaj.
@λµαπ
Széljegyzet a 0w20 kontra 5w30-hoz. -
AIex
tag
válasz
grizlisandor #10649 üzenetére
Az Emagon hirdetett LM olajat, nem az emag forgalmazza, hanem egy 3rd party cég, igy a neve alapján, lehet olajat sosem fog tőlük látni, de nem biztos, hogy igazam van.
Xado olaj nem rossz, valamennyit tud csökkenteni olajfogyasztáson is, ha emiatt akarná azt,
Amúgy én is inkább 5w-s olajat raknék bele, a legtöbb 10w-s olaj nem is fullszintetikus.
-
AIex
tag
A LM-ról van bármi infó, vagy bevizsgálás, hogy milyen az adalékoltsága ? Annak idején nézegettem őket, és rendre 8-10e Ft-tal drágább volt, egy azonos viszkozitásu 4-5L-es Motul - Castrol olajhoz képest. Fejletebb az adalékcsomagja, vagy esetleg magassabb %-ban (nem tudom mi a jó kifejezés erre) tartalmaz adalékanyagokat ?
@tboldi
Lehet azért ilyen ingerült szegény, mert ő is tudja, hogy az az autó az 5 gengeres Volvo motorral lenne jó, de hát nem azt dobta a Hahu. Persze ettől függetlenül értem, a problémád. Azt nem értem, hogy az minek vesz diesel autót, az akinek az első dolga, hogy lefalazza az EGR-t, mert kiiktatja a részecskeszűrőt. -
AIex
tag
Fedélzeti 30k km-t, vagy 12 hónapot ir, nem tudom, hogy fog / tud-e dinamikus értéket számitani, ha jól tudom, dinamikusnál is legtöbbször a hideginditások számát nézi, ami nálam amúgy kedvező, mert szinte csak 30km feletti távokat megyek, és jellemzően napi 2x van elinditva az autó, start stop-ot pedig indulásnál kapcsolom is ki.
Lehet 15k-nál ledobom én az olajat, biztos ami biztos, és megnézem hogyan alakul az éves futásteljesitmény. Ha esetleg betudom lőni 20k km környékére, lehet nem eröltetem a későbbiekben.
@molnarpeter
100 éves speedzone videóban, az olajshopos csóka emlitette, hogy az ő, vagy haverja céges autójának bevizsgáltatták az olaját kiváncsiságból, mert 90%-ban pályázott vele (hosszút ment, fix fordulaton, kevés hideginditás stb.) 15k km körül, már eléggé rossz állapotban volt, a laboros bevizsgálás szerint. Persze lehet csak marketing fogás, hogy vegyél náluk több olajat, viszont a másik oldalról, a 30k km is marketing fogás valahol az ügyfeleknek, de leginkább a flottakezelőknek, mert ők úgy is eladják majd 3-5 éves korában, cserébe a 30k-s intervallum miatt, kb az összes ráforditás 3-5db olajcsere lesz, ha nem veszünk nagyon extrém eseteket.@szimi57
Esetleg következő cserénél próbálj ki egy Xado olajat. -
AIex
tag
válasz
Dluinet #10508 üzenetére
Köszi, valahogy igy gondoltam én is,
Alapvetően ingázok vele, Pest megye -> BP -> Pest megye, napi 80km, csak városra hetente 1x ha előveszem, de akkor is szoktam vele menni 7-8km-es karikát, legalább valamennyire átmelegedjen,
Az autó céges, a flottakezelő meg ragaszkodik a 30e km / 1 évhez, amit ktg oldalról valahol megértek, főleg ha 5 év után adott esetben le is akarják cserélni,
Azon gondolkodom, hogy lehet 15e km-nél lecserélem rajta én, mondjuk gyári szűrőkkel, nem tudom, hogy a márkaszervizbe feltűnne-e bátkinek
Legtöbb amit láttam, hogy lakkfilccel szokták összejelölni a szűrőt, meg a blokköntvényt, ha nem "házas" a szűrője.
@szimi57
Mit vársz a 10W60-as olajtól, utcai használatnál ? Szerinted miért jobb választás, mint egy sima 5w30 vagy 5w40 ? -
AIex
tag
Sziasztok !
Került hozzám egy 1.5-ös DPI motorral szerelt i30-as,Szeretnék hozzá venni egy flakon olajat, hogy legyen nálam mindig, ha netán után kellene tölteni,
A kérdésem az lenne, hogy van megbizható adatbázis, ahol megtudnám nézni, pontosan milyen olajat kellene bele töltenem ?
11e Km van az autóban, nincs még egy éves, igy feltételezhetően, még a gyári töltet van benne (sajnos),
Az autóhoz csak egy manualt kaptam, amiben az olajról nincsen szó, a motortérben szintén nincsen matrica, a neten próbáltam nézni 1-2 kézikönyvet, de egyikben sem találtam meg az 1.5-ös motort, bárdi - unix-ra nem hagyatkoznék, nem egyszer ajánlott 5w-s olajat 0w-s helyett, láttam korábban többen linkelték a Motul keresőjét, abban mennyire lehet megbizni ? Vagy irány egy márkakereskedés ?
Előre is köszi !
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest