- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nagy a gyártási szórás.
Az sem jó ha valamiből több van benne, az sem ha kevesebb.
Tudnának jó olajat gyártani, de az akart nincs meg bennük, olyan beleszarom, jó lesz az a parasztnak, csak legyen meg a kihozatal, a szabványba nagyon rezgő léccel még belefér.
Kevesebb vagy több molibdén került bele? Úgysem előírás, menjen csak.
A jobbak mennek a tesztre, meg a kiemelt ügyfeleknek, a többi meg a kisembernek.
Mint szocializmusban, amikor a jó minőségű ment az exportra, a szart meg kénytelen volt megvenni a magyar, mert nem volt más. Ez volt az oroszoknál a Ladával is, Németekhez olyan minőségben meg felszereltségben ment, amiről az oroszok nem is álmodtak.
A Liqui Moly a Mannol ellentéte, ahol meg feleslegesen (kínosan) túl precízek, ezért kerül többe. -
válasz
1stVikman #9045 üzenetére
504.00 egyértelműen. Mivel tippre nem hajtják, így az 5w40-es 502.00-nek - bár mehetne bele fix 15 ezres intervallunra - nincs értelme.
Az olcsó Mannol 2000 Ft/l, a drágák ~3000 Ft-ok, a közepes Total 2400 Ft. [link]
(Saját részre vagy apámnak nem tenném bele a Mannolt.)
-
Motion_Blur
félisten
-
1stVikman
senior tag
Köszi.
Igazából azt nem tudom, melyik előírást kell ehhez a motorhoz. Az alapján tudnék már keresni más márkát is. (Egyszer már megtaláltam, de most nem sikerült.)
Viszont úgy tudom a VW 504.00, 507.00 visszafelé "kompatibilis", azaz önmagukban tudják az alacsonyabb előírást (pl. 502.00, 505.00).
Tehát a Mannol elvileg nem rossz.Motion_Blur
Maradnának az 5w30nál, bár elvileg nem fogy, így mehetne a 0w30 is.
Pontosan melyik VW előírást kéne tudnia ehhez a motorhoz? Te biztos tudod. -
tboldi
nagyúr
Csak azt tudom fejből, hogy hol keressem.
................................Hívtak az olajos bótból, hogy most nem tudnak gyári Suzuki olajszűrőt adni, de kérek-e helyette Mann-t ugyanannyiért (2600 Ft). Mondtam, hogy persze, miért ne.
És szereztem egy Mann LS 6/1-es leszedőt is a Bárdiból. Szerencsére mindkét japóhoz ugyanez kell, a Lanciához meg csak egy 27-es kulcs, úgyhogy nyugdíjazhatom ezt. -
válasz
Dißnäëß #9036 üzenetére
Jó írás, köszönöm!
én meg közben hülyére túrtam a netet, hogy ennek a motornak szokása-e az olajat elhagyni, emiatt aztán hajtókar csapágyas lenni, semmi komoly ilyenre utaló, max egyetlen dolog, hogy olajlámpa nincs ezekben a műszerfalon, mert a Ford (?) úgy döntött, jóazúgy. Szóval a gazdin múlik, nézi-e.
Ez alatt mit kell érteni, megeszi az olajat, vagy elmegy az olajnyomás?
-
Asbee
veterán
Egyébként a mannol olajokkal mi az a kézzel fogható dolog ami alapján szar? Pl a VW-nek van egy hivatalos gyári listája, amin szerepelnek az adott specifikációkhoz az általuk elfogadott olajok. A mannol minden szerepel. Ami vád és ügy volt velük az sem igazolódott be és lezáródott.
Pl mannol combi LL 5w-30 olaj, amivel semmi gond nincs, koppa olyan mint a Total:
Többi olajaiknál sem, amiket vizsgálnak, látni bármi problémát. Nem a csúcsok csúcsa, de ha valaki időben cseréli, gondos gazda, semmi problémája nem lesz velük. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
molnarpeter #9031 üzenetére
Szia, dehogy vettem rossz néven, sőt, köszönöm, hogy ennyit szántál rám.
Ez egy B5254T3, az mk2-es Focus RS/ST motorja (hiányolom is belőle az ST-ben lévő plussz műszeregységet, olajnyomás- és hőfokra). 2 éve hoztam be Németből, s.k., lábán. Jó olcsón, így nem voltak illúzióim. De hazajött, ráadásul egészséges hangon, zéró hiba, csomiban 4db 18-as maku padkázatlan ST felni jó nyári gumival, de azért készítettem neki a pénztárcát.
Levizsgázott csont nélkül, a német műszaki még élt rá 1 évig, azt elfogadták, de ennek ellenére is átnézték "kötelező"-ből, hát mondom jó, ők tudják (vizsgaközpont).
3000-et kb. jártam is vele itthon, és egy este hív a (most már) exem, hogy a Honda Civic-je (a legkésőbbi "csepp") otthon a szüleitől eljőve (220km) megadta magát, ott áll a kúton, már úton van érte a tréler. Ment vagy 30km-t elindulás óta. Kiderült, hogy az autó az egyik gyertyát kilőtte, mindegy is..
.. vissza hozzám: elindulok érte (Bp -> Debrecen) így este 19:00 körül, mert vissza kellett őt hozni, így vagy úgy, Bp-re (autót meg otthagyta ismerős szerelőnél). Úgy Hatvan magasságában épp tolom a belsőben laza 140 körül, semmi extra, amikor egy fura fémes kelepelés erősödik. Külsőbe ki, gáz elvesz, megszűnik.. pici gáz, azonnal csinálja, ráadásul erősödik .. hinnye, mi lesz itt. Mentem még vele óvatosba (120 kb) egy kamion mögé beállva fülelve, hogy mi a szitu, egyszercsak motor erő kezd elfogyni, gázra irdatlan kerepelés, check engine kigyullad. Ííí mondom.. épp jött az egyik kihajtó, húztam is ki, lendületből 110-el alapjáraton (mondom féknyomásom legyen már megállni) kihúztam és pont volt ott egy teherautónyi aszfaltozott kiálló a lekanyarodó úton, egy bokor előtt, kiálltam, motor leáll. Indítom, irdatlan kelepelés. Itt már éreztem, hogy ez nem gyaloggalopp lesz, pörögtek a számok a fejemben. Hívom exem, hogy hogy áll, mindjárt hazaérnek a tréleres sráccal, rendes, jóarc, bla bla. Mondom jó, kérdezze már meg, belefér-e még egy fuvar..
Nem akarta senki elhinni a sztorit, hogy zasszony autó leáll, tréler, erre az ember jön érte és őérte is kell menni. Tréleressel megdumáltuk, bevett egy RedBull-t
és elindult Debrecenből hozzám az M3-on. Megjött (kicsit szétfagytam), indítsam, kelepelés, intett hogy ááááá ne is erőltessük, már húztuk is fel, aztán haza.
Szerelőhöz letámaszt, a tréleres nyugtatott, hogy hálistennek ez egy jó kezű, jó szaki, akkor már mindegy volt.. hazaértünk ex üres lakásába (akkor még nem volt kiadva), nyitottuk após páleszét és az első megszeppenés után röhögtünk kínunkban.
Szerelővel egyeztetés másnap, én meg közben hülyére túrtam a netet, hogy ennek a motornak szokása-e az olajat elhagyni, emiatt aztán hajtókar csapágyas lenni, semmi komoly ilyenre utaló, max egyetlen dolog, hogy olajlámpa nincs ezekben a műszerfalon, mert a Ford (?) úgy döntött, jóazúgy. Szóval a gazdin múlik, nézi-e.
Ráment 1 milkó így helyből az elkövetkező fél évben, sajnos ott állt addig, mert váratlan vendég is voltam (ezt megértem, minden műhely tele) + szét kellett lökni a motort teljesen.
1-es hajtókar kuka, csapágyak kuka, 2-es hajtókar menthető (de kérésére inkább szereztem újat), dugók jók, hengerfal és Nikasil réteg megúszta. Főtengely rommá az 1-es henger alatt és azt mondja, ő ezt nem köszörültetné, mert túl sokat kellene, az anyag elgyengül, próbál nézni. Eltelt 2 hét, semmi. Én néztem egyet egy görög műhelyből Google alapján (!!), egy eredeti Volvo-ból, köszörülést nem igénylő, eladó szerint makulátlan tengelyt. Berizikóztam, láttam, normális műhely + értékelések jók róla. Megküldték, megjött, gépműhely precízen bemérte, szerelő jelzett, hogy ez tényleg maku. Mondta, hogy annyira nem kéri, de lehet érdemes lenne felújíttatni a hengerfejet, ha már szék van lökve minden, úgyhogy bevállaltam. Szelepfészkek bemarása, szelepvezetők, blokk + hf síkolás, ezt Te jobban tudod, szóval minden megtörtént, nyugvócsapágyak illeszkedési felületének is polírozása + ezek is cserélve, új főtengely szimmering, miiiinden ami létezik, inkább ráköltöttük plusszba. Bíztam a mesterben és tényleg jól összerakták (mint kiderült később). A görögtől a tengely mellé kértem 2 hajtókart is, dugóval együtt. Szerelő szerint jobb így gyárilag-egybeszerelten kérni, stabilabb, erősebb, mert kétféle hajtókar van, egyiknél eltöri a gyár (?) az alsó részt a felsőtől és utólag nehezebb a repedés mentén finomilleszteni, mint a másiknál, ahol ugyanúgy csavar húzza össze a két részt, de síkolt felületek illeszkednek.. most lehet már rosszul emlékszem a dolgokra, ha pontatlanságot látsz, kérlek nézd el nekem, de nagyjából érted szerintem a mondókám (mármint nem a szakmaiság szempontból, hanem ahogy mesélem)
Vas összerakva, cserére került még talpszűrőtől kezdve egy rahedli olyan dolog, amit illik-kell ilyenkor (206e km valós), új hajtókarcsapágyak, új gyűrűsor (gyári méreten, mert a Nikasilt nem akarta hónolással bolygatni, újra-nikasilozást elmondása szerint ott nem csinál senki, és mivel sérülésmentes a hengerfal, jók a kompressziók, ő nem bántaná).
Össze lett pattintva, utána még volt 2 hét késés, mire "kilapkázták" - spéci szerszám hiányában, a Volvo-tól nem kaptak - hogy a szelephézagom mindenhol jó legyen, itt ugye hidrotőke nincs.. végül megoldották szépen. Úgy adta át, hogy bár nem bejáratós, azért az első 5-ezret óvatosan, mégiscsak új gyűrűk, hát én az első 10-ig nem kentem el a száját, nagyon vigyáztam rá. 1000 után olajcsere volt, 5000 után olajcsere volt, 10000 után olajcsere és beálltam erre a 10000-es intervallumra.
Szidta a kintieket, a blokk és hf között paszta volt, nem a gyári hf tömítés, hogy hogy lehet ilyen kókányul összerakni, meg többmindenre mondta még, hogy állítólag valami csavar is hiányzott innen-onnan.
Töröktől vettem, úgyhogy tényleg nem csodálkozom, de ismétlem: nem volt illúzióm, hogy kell rá költeni, szóval ez így amúgy "rendben van", csak azt hittem, még egy ilyen is lemegy 1 hónap alatt, de nálam háromnegyed évbe telt. Mentéségre legyen mondva, a covid akkor ütött be, ki is dőlt a brigád, én meg home office, úgyhogy ...
Azóta:
- 228e km-nél járok
- gyönyörűen muzsikál, szép hang és megy mint mozdony
- olajat nem falja, 400-adik km-nél járok (most mérek épp egy 1000-es intervallumot "csak úgy"), 230e-nél olajcsere (újabb 10-ezres)
- használat: vegyes, Bp alatt lakok agglomerációban, így van heti 1 helyi Auchan, amit egybekötök mostanság a Graphisoft parki Auchan-al Bp észak-budai részén (heti1)
- szóval, monstanság elmondható, hogy inkább pálya irányba húzó vegyes.
- fogyi 10.5, szerintem ez oké
- volt turbo-som már előtte, így hidegen tojás a pedál alatt, ha pedig hajtottam komolyabban, akkor szolíd gurulás vele leállítás előtt.
- ez S-Max, nem Fóka, szerintem ebből adódóan kikíméltebb, nem csinál az ember vele lámparajtokat, hogy megmutassa egy 2.0 tádénak a Hungárián, hol kezdődik az élet, meg semmi ilyen ökörködés, a váltója is hosszabb. Pont van egy ST-s cimbi, nagyon más világ a két autó, dodzsem vs. fotel, és akkor a fóka RS-ről nem is beszéltünk (az nem tudom mi lenne, nem az én világom, állítólag rémesen kemény). Maxi 145-nél forog 3000-et, totál elszigetelt motorral (alig hallani, amikor ébred az 5 henger), szóval elmondhatom, hogy kímélve van. Tempomat és annyi, nem szoktam kipörgetni 5-6-ezerre, hatalmas erő van benne így is, pincéből lép, szóval benzines létére elég dízeles a karakter amúgy. Szeretem. Óvnám, ha lehet. Városban a hosszú harmadik miatt 60 alatt nem is húzok 4-et, mondván, legyen olajnyomás 1500 körül-felett rendesen.Valami tisztességes 5W30-at keresek bele, priviben már kaptam Liqui Moly-ra és Motul-ra tippet, lehet megpróbálom valamelyiket.
(Mi történik, ha az adalék beépülve a falba, a Nikasil mikro-gödröcskéit kitömve, síkká változtatja a felületet például, és kb. olyan, mintha nem lenne ott a Nikasil réteg, amit okkal vitt fel rá a gyártó - ugyanakkor ehhez nincs rálátásunk mikroszkopikusan, milyen picik ezek a beépülő kerámia részecskék, mert ha a Nikasil mikro-gödreinek is a falába beépül molekula szinten mint legfelsőbb réteg, és a gödröcskék jóval "nagyobbak" ennél, ergo megmaradnak, akkor pedig nincs a Nikasil-hatás úgymond elcseszve és jó lehet egy adalék). Csak hangosan gondolkodtam, ilyen mély rálátásom nincs erre.
@Qru: pontosan. 10 szerelőből nem tudnám megmondani, elbillen-e a mérleg az adalékolás javára (vagy ellenében). Ami azt jelenti, hogy semmi konzisztencia és egyértelműség köztük ezt illetően (mert nincs rálátásuk, akarva sem lehetne, nem tudom, passz). Egy F1-es istálló talán tudna erről nyilatkozni, belőlük kinézek elektronmikroszkópos felület-analíziseket motorfejlesztés kapcsán (meg utána is), másból nem, ugyanakkor hogy nincs ebben egyetértés így a hétköznapokra és az adalékokra nézve, érdekes.
-
tboldi
nagyúr
válasz
1stVikman #9033 üzenetére
Mannolt hanyagolnám, én Shell-t vagy Totalt vennék inkább, ami tudja ugyanezen előírásokat. A két márkán belül is valószínűleg egynél több típus fog megfelelni ennek, azok közül a műszaki adatlap alapján választanék.
Sorry, most nincs kapacitásom konkrétabbat keresni, ezt a hsz-t is több részletben írtam meg.
.........................................Más: A WagonR-hez most Motul Eco-lite 5W30-at rendeltem, holnap elvileg meg is jön a szűrőkkel együtt. Az olajszűrő genuine gyári, a többi Filtron, szállítással együtt összesen 19690 Ft lesz.
A Jazz-ben is esedékes lenne, eltelt a 6 hónap, de mivel gyakran kunyerálom el a Lanciát anyumtól, ezért még annál is kevesebb km ment a Hondába, mint szokott, 1-2 hónapot még ráhúzok. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Skoda Fabia 2011, 1.2 TSI, 77kW, 105 LE, CBZB motorkódú autóba érdeklődnék olaj iránt.
Eddig Mannol 7715 OEM VW-Skoda-Audi 5w30 olajat kapott, de most long life lett a neve.
VOLKSWAGEN 504.00, 507.00, TL 52 195 normákat tudja.
Ez mehet bele továbbra is vagy tudtok alternatívát ajánlani?
Szülőknek lesz, ár/ érték arány fontos szempont.Előre is köszi: Vikman
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dißnäëß #9025 üzenetére
A szerelok ritkan szoktak kenestechnikusok/olajmernokok is lenni egyben. Erre jo pleda hogy aki szerint jo olaj a Mannol arra a bringam sem biznam, nem hogy a kocsim. Erdemes a gyari ajanlasoknal maradni olaj teren es idoben cserelni. Meg persze hidegen nem rugni a kocsinak, ha turbos visszahuteni, stb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dißnäëß #9029 üzenetére
Kérdésedre válasz: szerintem nem lesz tőle rosszabb a motor; elvágre nem DPF-es dízel, hogy komolyabb gondot okozhasson.
Vegyesvágott:
Normál polgári használat vagy padló-parketta, mennyire jellemző ovi járat vagy épp hosszú utazás?
Szerintem T5 száraz persely, nem a hónolást nézték? (Első linken látni vélem a gyári hengerhüvelyt, a furat peremén sötét szürke gallér, és külön fúrja fel az első átmérőt, majd nagyobb előretolással szedi le következő lépcsőben a puhább alumíniumot. Ha már módosítás és csak a tartósság szempont lóerő növelése nélkül, akkor inkább spórolnék és csak lapkáznék+kitámasztást csináltatnék a hengereknek, de azt sem feltétlenül, már overkill gyári teljesítményhez. Belcord csinál pl hengerperselyt egyedileg amúgy.)
Főtengely: amelyik köszörülhető, ott van gyári túlméret és csinálsz vele amit akarsz, amelyiknél nem érdemes próbálkozni, ott nincs kisebb átmérőre csapágy, gyakorlatban ez szokott működni, és mennek a motorok újabb 5-10 ezer üzemórát. Ha plusz pénzt akarsz valamire költeni, akkor néhány olajcserénként küldj mintát laborba, az kimutatná az idő előtti bármilyen kopásokat(de itt most elvileg a 300 vagy 500 ezer km élettartam közti különbségről beszélünk, feltételezve mindeközben a megfelelő karbantartást)
Olajat én nem elsősorban Ford specifikáció szerint néznék, ők csak határértékeket adnak meg tesztelés/ellenőrzés nélkül, plusz Volvo blokk... Ha biztosra akarsz menni, legyen mellette pl VW (konkrét listát adnak ki a bevizsgált olajokról) és/vagy Mercedes minősítés is - aztán ha ezek mellett van ott a Fordé, az sose baj, a svédek meg ACEA vonalon szoktak mozogni emlékeim szerint.
Konkrétan amúgy mi is volt a meghibásodás, elfordult a csapágycsésze aztán megszorult? Nyilván ott kellett volna lenni, de sok a lehetőség (alacsony olajszint, netán szivattyú/szűrő probléma, vagy akár szivárgó okoskeréknél elvesző olajnyomás, kilyukadt karterrel út szélére lehúzódás, stb), nem csak a rossz/túlhordott olaj lehetett az okozója. Megértem azt a részét, hogy szeretnél vigyázni a motorra, ha már ilyen szépen rendbe lett téve, volt már pár felújításban részünk, ne vedd rossz néven -
Dißnäëß
nagyúr
-
válasz
Dißnäëß #9025 üzenetére
Nikkel szilikon karbid bevonatot ( vastagsága pár tized milliméter) a hengerfalon alkalmaznak.
Nálunk Nikasil néven ismerik a szerelők.
Elsősorban a nagyobb kopásállóság miatt, másodsorban a felületén a gyártás során mikrógödrök alakulnak ki, az olaj ezekben a mikrógödrökben meg tud kapaszkodni, így nehezebben válik le a felületről.Gyakori olajcsere amit megtehetsz. Videó [link]
-
Dißnäëß
nagyúr
Hello, hát nagyon köszi, bíztam benne, hogy nem totál off itt a kérdésem, de végülis olaj témát érint többé-kevésbé.
Kíváncsi vagyok más véleményére is majd.
220-ezernél járok, Ford (benne Volvo, gyárilag) öthengeres 2.5T, nagyon jól összerakták és prevencióra hajtanék én is.
Ugye motorolajjal az van, hogy 10-ből 9x ahány kereskedő és/vagy szakértő, annyifélét mondanak, Castrol jó, Castrol szar, Aral jó, Aral szar, Mannol jó (!!!??) - Mannol szar, és a lista végtelen, lényegében az embert ott vezetik meg ahol akarják, miközben hozzáértés nem nagyon van, se statisztika, se semmi, mindenki mond mindenfélét.
Ergo, legjobb esetben is max. egy "közepes" olajjal etetem az autót, bármilyen csilivilit is nézzek bele, ide állunk fel mint alapvonalra, és akkor a hulladék oktánszámú benzinbe - ezt úgyis kipöfögöm - kevésbé rizikó akármit is beletenni, mehet néha ez-az, Spuritól kezdve ki mit a szájíze szerint (szitu dettó, "ez tuti", "ez szar"....) .. de hogy az olajba mit tesz az ember adalékot extrát, az már kényesebb kérdés, gondoltam behozom.
Szóval, ha mások is szólnának, hálás lennék. Neked pedig köszi mégegyszer.
-
válasz
Dißnäëß #9025 üzenetére
Szia!
Xado 1 Stage-et tettem ez előző és a mostani autómba. Az előző egy 5 hengeres Volvo dízel (D6 PHEV, D5 motorral) 202 ezer km-nél kapta a Xadot és 224 ezerrel adtam el. A mostani egy 3. generációs VAG 2.0 TSI, ez 70 000 km-nél kapta, most 92 ezer van benne. Szóval mindkettővel 22 ezret mentem eddig a kezelés óta, káros hatással egyelőre nem találkoztam.
Mintha picit kevesebbet fogyasztana utána, de eltelt egy év, kopnak a friss érzések. Talán nem placebo. Preventív jelleggel alkalmazom. Az olajhőmérséklet is mintha csökkent volna pár Celsius fokot.
Visszaolvasok...Visszaolvastam:
- A Volvoban semmi változás. [link]
- A Golf "mintha" finomabban járna. [link] Fene se tudja.Az olajat ugyanúgy csipegeti.
- A Golfban hűvösebb az olaj. [link] -
Dißnäëß
nagyúr
Sziaszok, ma a szomszéd bácsival beszélgettem a "jó napot, hogy tetszik lenni"-n túl egy kicsit többet is a kerítésen keresztül, szóba jött a kocsija, hogyan vitték vissza a szalonba 500km kifingás után, satöbbi, és ennek kapcsán valahogy ott kötöttünk ki, hogy hajtókar csapágy és hogy a köszörüléskor mennyire nem szeretik, ha valaki ilyen kerámia részecskéket tartalmazó olaj adalékokat használ, mert ugye felkeményíti valamennyire a fémek felületét. (Ami amúgy gyárilag is egy nagyon vékony rétegen keményített, elmondása szerint főtengely köszörülés után bármennyit is szedjenek le belőle, az ott már puhább, mint az eredeti gyári maku felület, és nem a vastagság csökkenése miatt lesz gyengébb a megoldás, hanem a felületkezelés hiánya miatt, amit ilyenkor - részben a kopás, részben a köszörülés - leszed róla).
Szóval az öregről kiderült ez-az, aztán hogy mi igaz ebből és mi kevésbé, erre is reflektálhattok, bár féloff itt..
A lényeg, eme kis felvezető után: szerinte jó állapotú motorba hasznos betölteni olajba is adalékot (én csak benzinhez mertem eddig), nem tudta megmondani, mit használt anno, nem Metabond volt, nem is Xado, nem is a Prolong, hanem talán a Wynn's és esküdött rá, hogy a meleg motorba a meleg olajhoz mikor hozzáadta, az beépült, és onnantól mennyire doxa volt az autó.
No, erről kérném a véleményeteket, hogy ez egy frissen rendberakott (hajtókar csapágyak mind, főtengely csere maku köszörületlenre, full gyűrűsor, 2 hajtókar, stb).. motor esetén hozhat-e időtállóságot a konyhára, vagy sem. És ha igen, vajon igazak-e a rémhírek, hogy eltömít ezt-azt olajszűrőben, satöbbi, ergo több kárt csinál, mint ami hasznot hoz.
Erről a szakma eléggé vitatkozik, szeretnék tisztán látni, hogy mondjuk egy általam 8-10 évvel ezelőtti állapothoz képest most van-e némi többé-kevésbé egyetértés a szakmában arról, hogy érdemes-e, ajánlott-e minőségi motorolaj adalékot használni, vagy felejtsük el, ha jót akarunk.
-
szimi57
őstag
válasz
grizlisandor #9017 üzenetére
Én is mellőzném, ha nem kellene két olajcsere között utántölteni.
-
Egy hete hogy megkapta a C corsánk (1.2 twinport) a 0w30 dexos 2 castrol-t. Eddig nagyon pozitív a kép, 0 fok alatti hideginditasnal eltűnt az 5w30-al jelentkező 1-2 masodperces lánchang, érződik hogy sokkal hamarabb (gyakorlatilag azonnal) felépül a megfelelő olajnyomas.
-
rostiron
őstag
[Erre gondolsz] ? Ez lenne a tuti a poloba ?
-
pepucs
tag
válasz
grizlisandor #9017 üzenetére
Nem tenném a Total olajat a Mannol pisivel egy kategóriába
-
2ozzmexy
senior tag
Igen, csak a racse motor kapasbol más illesztési hézagokkal van összerakva, más anyagokból vannak a főtengely csapágyak például, hideg olajjal nem terhelik és az olajfogyasztas, üzemanyag fogyasztás meg a károsanyag kibocsajtas átkerult a don't care kategóriaba...
Na mindez egy utcai autóról nem mondható el...amúgy a hír igaz, csak kiigazításra szorul...
-
grizlisandor
veterán
Igaz.
Tévedtem a minimummal kapcsolatban, mert a könyv szerint 97-től a benzinesekbe minimum VW 500.00 szabványt teljesítő 10W60 is mehet.(#9014) szimi57:
Én nem tölteném bele, túlzásnak tartom, inkább rövidított csereperiódust (0,5 év vagy 6k km) választanék a sok város miatt egy olcsóbb, VW 502.00 szabványt teljesítő 5w40 olajjal, a fentebb említett Total Quartz 9000 5w40 vagy valamiMannol. -
rostiron
őstag
Sziasztok.
Hamarosan olajcsere az én öreg taligámba. Egy 98-as polo. vw 502.00 olaj kell bele.
A [MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40] néztem, de nem írja. Ellenben az 5 literes kannán a képek alapján rajta van. Hogy lehet kideríteni ? Vagy rakjam a 8100 X-CESS 5W-40 olajat ? Az A3/B4
még talán jobb is neki. -
szimi57
őstag
válasz
grizlisandor #9012 üzenetére
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #9012 üzenetére
Racse olaj mindent felülír.
-
Asbee
veterán
válasz
szimi57 #9009 üzenetére
Ezt a sok baromságot már egyszer eljátszottad itt, szerintem ne kezdjük újra. A sajátodba önts amit akarsz, de mások értékeivel ne játsz. Márpedig ez az amit csinálsz. Ezzel az ostobasággal, hogy egy városi futkozós autóba amibe 5w-30 lenne a legjobb erre, 10w-60 racse mézet ajànlasz, ezzel azt teszed.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Motion_Blur #9004 üzenetére
Lambo huracanba pl. 5w-30 kell, csak surun(2500km) es kva sok(12l). 😂
-
Asbee
veterán
válasz
Motion_Blur #9004 üzenetére
Dobd le a 0w-30 at, mehet a 10w-60. Hidegen majd jól kihuzatod.
-
szimi57
őstag
A sima 10w40, valszeg ásványi, nyilván szar. Párosulva egy öreghölgyes vezetési stílussal városban nem a legjobb összeállítás. Városban max. 3 fokozatba kapcsolok. Alaposan ki szoktam húzatni a fokozatokat, mondjuk erre városon kívül van nagyobb lehetőség. Egy full szintetikus 10w60 nem fog kinyírni egy motort sem. Az, hogy nézzen rá még nem minősül ajánlásnak. Próbálj már mondatot értelmezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Bluetooth hangszórók
- NBA és kosárlabda topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nintendo Switch 2
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- Projektor topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest