- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz
1stVikman #13677 üzenetére
Ezek a motorok már nem kormolják szét az olajat meg mindent is, egr is kati dpf után van, vizes intercooler stb, nem is kell diózni pucolgatni még egr-t sem ha rendben a motor és nem csak rövidtávoznak vele. Olaj ezért sem feketedik szét hamar és marad is viszonylag tiszta ha nem 30 ezres perióduson megy. Ineo LL igen. Mobil 1-el sincs baj, de ez már nem a régi top változat.
Tartós 180-200 körül, felett, azért tud az olaj egy nyári melegben 120+ lenni, de nem gond neki. Mondjuk nálam a klíma hűtő már elég gatya, nem tudom mennyi levegő jut többi radihoz, meg mi dzsuva lehet köztük. Lassan ideje lesz cserélni. Pár fokot biztos hoz majd.
Bírja a 0w-20, nem kell félni tőle. Ez már nem 90-es 2000-es évek eleji ásványi stb korszak. Modern alapolajak, modern adalékok, magas viszkozitási index, jó párolgási veszteség, bírják a hőt. Le van ez tesztelve a gyártóknál alaposan, olyan körülmények között is, ami nálunk sosem lesz.
-
Asbee
veterán
válasz
1stVikman #13673 üzenetére
1. Én Hengst szűrőkre álltam át teljesen, néha olajszűrő gyári, pollen meg Mann FP. Nagyrészt német gyártás. Mobil 1 ESP nem éri meg az árát, átlagos olaj lett, Total , Fuchs modernebb jobb ebben a kategóriában, jó áron. Én Totalt használok, ugyanilyen motorban, meg előző tulaj is azzal használta. Szép tiszta minden, olaj sem feketedik, pedig van hajtva, nyáron nem egyszer volt tartósan 120C+ olajhő. Semmi olajfogyi. Kiváló olaj 507.00 között nagyon jó áron.
2. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20. Szintén Hengst vagy gyári. 0w-20 kell bele, ne variálj.
3. Simán bírja azt a kis időt, szűrő sem vész
-
Motion_Blur
félisten
válasz
1stVikman #9064 üzenetére
Na az hogy sikerült?
Castrol 0W40-et ajánlja, alternatívaként pedig 5W30 LL-t
-
válasz
1stVikman #9056 üzenetére
Mannol - részemről 400 Ft/liter árért nem kockáztatnék.
Veszek Mannol cuccokat, de csak ártalmatlanokat: féktisztító, epoxy gyurma (azzal ragasztottam meg a bitpork csomagtartójából örökölt, repedt kijelzőjű telefont - működik), motormosó, egyéb sprék. Ha ezek nem működnek, az egyből kiderül; a motorba viszont nem látok bele.
Igen, az a belevaló Total.
Ami nem longlife és belevaló, az a VW 502.00 szabvány.
-
válasz
1stVikman #9045 üzenetére
Ill. ha a munkahelyedre rendeled, az 5 literes LM 45 € (3200 Ft/l), annak a diszkont verziója az 5 literes Megiun 35 € (2500 Ft/l).
-
válasz
1stVikman #9045 üzenetére
504.00 egyértelműen. Mivel tippre nem hajtják, így az 5w40-es 502.00-nek - bár mehetne bele fix 15 ezres intervallunra - nincs értelme.
Az olcsó Mannol 2000 Ft/l, a drágák ~3000 Ft-ok, a közepes Total 2400 Ft. [link]
(Saját részre vagy apámnak nem tenném bele a Mannolt.)
-
Motion_Blur
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz
1stVikman #9033 üzenetére
Mannolt hanyagolnám, én Shell-t vagy Totalt vennék inkább, ami tudja ugyanezen előírásokat. A két márkán belül is valószínűleg egynél több típus fog megfelelni ennek, azok közül a műszaki adatlap alapján választanék.
Sorry, most nincs kapacitásom konkrétabbat keresni, ezt a hsz-t is több részletben írtam meg.
.........................................Más: A WagonR-hez most Motul Eco-lite 5W30-at rendeltem, holnap elvileg meg is jön a szűrőkkel együtt. Az olajszűrő genuine gyári, a többi Filtron, szállítással együtt összesen 19690 Ft lesz.
A Jazz-ben is esedékes lenne, eltelt a 6 hónap, de mivel gyakran kunyerálom el a Lanciát anyumtól, ezért még annál is kevesebb km ment a Hondába, mint szokott, 1-2 hónapot még ráhúzok. -
bul07
nagyúr
-
válasz
1stVikman #1438 üzenetére
Én is beletenném a megmaradt - egy éve felbontott, de visszazárt - olajat a következő cserekor.
Nálam most 5,7 liter megy a motorba, a maradékot meg utánatöltöm; legutóbb kellett még 3 deci (18 000 km után cseréltem), a maradék 7 deci ment az 5 literes kanna mellé olajcsere alkalmával. -
válasz
1stVikman #1432 üzenetére
vezetési helyzet és stílus durván változtat az olaj állapotán
ez a cikk kb semmipl találtak 5000 éves mézet agyagedénybe lezárva, teljesen ehető állapotban. (az évekre nem emlékszem, de több ezer év volt)
Ez nem jelenti azt, hogy bármit megehetsz aminek 10 éve lejárt a szavatossága. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
1stVikman #1432 üzenetére
Csak, hogy nem írja milyen olaj van benne pontosan. Longlife vagy sima. a longlifeban sokkal több adalék van (ezért drága) ami sokkal lassabban is öregszik. emellett egy tök más olaj öregedésével párhuzamot vonni...
Ez így nem más mint hibás önigazolás keresés.Nem lesz semmi baja öntsd bele nyugodtan, nem fog szétkopni a motor tőle. Elvégre van aki a whisky-t is kólával issza.
-
-
-
norrberth
addikt
válasz
1stVikman #137 üzenetére
Ezen az oldalon találtam [link] nem tudom mennyire állja meg a helyét egy ilyen jellegű teszt.
(#135) Mágus2 Ami nagyon felbosszantott az Opelünknek tiszta olajsár mikor belenéztem az olajbeöntőbe.
Castrol 5W-40 C3 kapott, csak városba van használva évi 25.000Km megy.
10.000Km volt csere az olaj.
Ezt leszűkítjük 7000Km re. És márka váltás.
Hátha. -
i-sti
senior tag
válasz
1stVikman #125 üzenetére
Úgy tudom, hogy még nincs olyan 0W30 olaj ami teljesíti a VW 507 00 standardot.
De ránézek arra Shell-re.
Egyébként én is a Mágus által ajánlót ESP olajat öntöttem az enyémbe. Még nem sült le a motor.
Egyébként én 10 ezrenként cserélem az olajat.Én kérek elnézést. Shell szerint ez valóban tudja a VW 504/507 standardot.
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30:
Is designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Audi and Volkswagen, and those requiring ACEA C3
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specifications VW 504.00/507.00Specifications: C3; VW 504.00/507.00
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Update 07.30. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !