Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
troll81
addikt
Köszönöm a purflux lesz.
Meg atmosni 5w30 gyári olaj kB 1500km szánok rá utána kapja az 5w50 et.
A jelenlegi olaj a benne lévőrol semmit nem tudni, de a szine alapján odavan meg ha hinni a papircetlinek akkor kB 28 ezer van benne
Asbee
veterán
Mi a toyotába teszünk purfluxot már jó ideje. Minden ok vele.
moddingR
aktív tag
Sziasztok!
Üzemanyagszűrőt tervezek cserélni hamarosan.
Viszont úgy tudom, hogy ajánlott ilyenkor cserélni a visszacsapó szelepet is.
Kikeresve az alábbira lenne szükségem: 1J0127247C.
Hol lehetne az ilyet beszerezni?
molnarpeter
nagyúr
szimi57
őstag
Átöblítésre bőven elég egy 150 km is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Eljárást indítottak a Mannol ellen.
Mindenkinek a figyelmébe, aki úgy gondolja, hogy a Mannol egy lapon említhető bármelyik felsőkategóriás olajjal.
Igen, azért olyan olcsó, mert olcsó alapanyagokat használnak és sok esetben csalnak a specifikációkkal is.
Pl a megfelelő receptura esetén az 504/507 specifikációs olajat előállítani többe kerül, mint amennyiért a Mannolt itthon kapni lehet. Ezért a Verification of Lubricant Specifications eljárást indított ellenük.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
tibbike01
őstag
Annó volt szerencsém néhány Mannol termékhez, ablaktisztító, műszerfaltörlő kendő, karceltávolító...egyik sem maradt meg pár napnál tovább, egyszerűen kidobtam őket, még arra sem voltak jók hogy unalmamban "el locsoljam őket". Ekkor jöttem rá, hogy mekkora egy bullshit márka ez. Az olajukhoz nem volt szerencsém, de a fentiek után sosem éreztem késztetést hogy kipróbáljam.
Viszont a Total olajoknak jót tett az új design. Nem tudja valaki hogy történt minőségbeli változás is vagy csak a design változott?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Na szép...
#nincsbennetarcsi
moddingR
aktív tag
Köszönöm, ebayről berendeltem.
8
senior tag
VLS officials said they have encountered other cases of engine oil marketers claiming that products meet specs that are mutually exclusive.
Tehát nem a mannol az egyetlen ilyen gyártó, vannak mások is, akik egymást kizáró specifikációkat írtak egy olajra, de azt itt nem árulják el, hogy kik a többiek...
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
grizlisandor
addikt
Akkor az Eurol-t bele se töltessem a kocsiba?
(#7012) molnarpeter válasza grizlisandor (#7011) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Gyöször
senior tag
Semmiképpen. Tedd ki a kuka mellé, és szólj mikor menjek arra, rotába, fűnyíróba nekem nagyon jó lesz, akármilyen is :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Gyula84
veterán
grizlisandor
addikt
Köszi, akkor beletöltetem, lesz, ami lesz.
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Opel Corsa C 2003 Z10XE motorkódos 2003-as 80.000km van benne. 5w30 vagy 5w40-et tegyek bele?
1.4 T-jet M32
Qru
MODERÁTOR
Mehet bele az 5W30 is, ha esetleg nagyon eszi akkor meg atallsz 5W40-re a kovetkezo cserenel.
#nincsbennetarcsi
A Toyota mester diagnosztikai technikusa arról beszél, hogy a modern autók motorjai miért fogyasztanak olajat vagy égetik azt, és hogyan akadályozhatja meg, hogy ez megtörténjen a autójával. Youtube videó.
Ha gondoljátok, akkor mehet az összefoglalóba.
Spoiler:
Alacsony súrlódású modern motorokra vonatkoznak a tanácsai. (legalább Euro 4-es motorok)
A mérnökök nem állították, hogy egy olaj jó 15000km-re és/vagy egy évre esetleg tovább. Mert a használati útmutatókban, az apró betűs részben pont a fele akkora csereperiódus szerepel. (például 7500km és 6 hónap)
Mindig 5-8000 kilométereként olajat kell cserélni, de minimum 6 havonta.
Ne vegyél drágább olajat, ami hosszabb csereperiódus ígér.
Ne használja magasabb viszkozitású olajat az erősen ajánlottnál.
Inkább vegyél megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező olcsó olajat (a Mannol nem az) és cseréld 5000 kilométereként.
Használj jó minőségű olajszűrőt.
Ha szükséges, akkor néha használj motormosó olajadalékot, de ne minden olajcserénél.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
J&P
tag
Üdv,
Fékolaj körkérdés. 2002-es pdtdi Passathoz milyen specifikus minőségű, (DOT) és mennyiség kell a cseréhez?
Esetleg tudtok jó brandot, brandokat javasolni?
Előre is köszönöm!
forceberg
veterán
Van hivatalos bizonyíték a Mannol ellen?
Erősen túlzó és max. a nagyon xar konstrukciókra lehet igaz ez az 5e km. A környezeti károkról ne is beszéljünk.
[link]Régi TC cikk a 3 éves olajról...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
TC cikkre három lehetséges magyarázat van:
1, Csak feltételezés a 16K-s csere, valószínűleg cserélték az olajat (otthon), de nem raktak rá másik cetlit. Erre utal, hogy nem talált a vizsgálat kimutatható üzemanyagot és vizet az olajban. Pedig dízelnél kéne benne lennie kimutatható üzemanyagnak, már 5000km futás után is. Ez nem az olajtól függ, hanem a dízel motor technológiájából fakad.
2, Az olaj savassága és bázis száma mutatta volna meg, hogy használható-e még az olaj (ahogy a cikkben is leírták).
Elsősorban a bázis elfogyás miatt kell cserélni az olajat, nem a szennyeződések miatt.
Pont a Bázis (TBN) számot nem tesztelték, csak a szennyeződést és viszkozitást nézték.
Így a teszt semmit sem ér, mert nem mondta meg, hogy csere érett-e az olaj.
3, Az első két pont egyszerre igaz
TC cikk = 0
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
forceberg
veterán
Ok, egy db indított eljárás alapján nem szabad végleges következtetéseket levonni.
Több ismerősöm használ Mannol olajat régóta, semmi negatív hatásról nem számoltak.
Csere természetesen max. 10e km-enként. Egyre alacsonyabb TBN-nel rendelkező olajokat írtak elő egyre több km-ekre. (Ruszki oldalakról nézegettem méréseket, 10e km-re kb. mindenhol elfogyott a bázis)
Ha nem használták volna, akkor por sem lett volna benne. A hazút szerintem elindézte az olajban lévő gázolaj sorsát. DPF-es autóknál írják, hogy a többlet befecskendezett gázolaj egy része az olajba megy, megemelheti az olaj szintjét, ami egy idő után visszaállhat.
Viszont hajtunk néhányan olyan autókat is, amiket korábban 30ezrenként vitték olajcserére, sok közülük még így is köszöni, jól van. Az igazság inkább a használat mikéntjében lehet...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
1. Csak az olajadalékok többe kerülnek, mint ammenyiért a mannol árulta az olajat, innen bukott ki, hogy a specifikációkat nem tudja. Nem azt mondtak, hogy tönkre tesz az autót, csak, hogy a mannol hazudik az olaj paramétereinél.
Mannol nagyon jó hidrokrakkolt alapot csinál, ami sokat segít, hogy ne legyen nagy baj. De az adalékok már nem kerülnek bele.
Orosz oldalakon a Mannol elemzéseken röhögnek. Például itt írják, hogy ezért az USA-ban már beperelték volna a Mannol-t.
Ahogy a videoban is volt, hogy a motor degradálódása egy lassú folyamat, sokára derül ki hogy rosszul volt cserélve az olaj.
Magas szilícium:
Valószínű csak olajat cseréltek, levegő szűrőt nem.
"Ennek oka a nem megfelelő levegőszűrőben keresendő, esetleg a motor karterszellőztető rendszere nyitott valahol. Jellemző, hogy amikor a szerelők nagynyomású kompresszorral, részleges tisztítás okán megfújják a papírbetétes levegőszűrőt, akkor az irányított, nagynyomású levegő roncsolja a papír elemi szálait, a szűrő szűrési küszöbét feljebb nyomja, így bejuthat nagyobb méretű és mennyiségű por."
Eddig mindenki azzal jött, hogy a gyártok mérnökei jobban tudják.
Most linkeltem egy Toyota Mester diagnosztát, de annak sem akarunk hinni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Olaj es szuro gyartok lobbija latom nagyon belendult. Eros tulzas a 5-6k km/fel ev-es periodus ha csak nem nagyon mostoha uzemben megy a gep (doktoruzem). Az emlitett gyartoi roviditett priodus is ilyen jellegu hasznalatra vonatkozik.
#nincsbennetarcsi
forceberg
veterán
"Eddig mindenki azzal jött, hogy a gyártok mérnökei jobban tudják.
Most linkeltem egy Toyota Mester diagnosztát, de annak sem akarunk hinni."
Én csak az 5 ezret tartom erősen túlzónak, kivéve tényleg csak rövidtávok esetén lehet reális. Illetve a bázis elfogyását(kémiában laikusként) én a hideg indításokhoz kötném, de minnél hidegebb, annál rosszabb elven. A lefutott km-hez vagy időhöz kötés szerintem tévút. A napi 2x5 km jóval károsabb, mind a négy naponta 2x20km. Hiába ugyannyi az idő és a megtett km. Egy modern olaj szerintem két évet kibír, ha ritkán, de akkor nem csak a legrövidebb utakra van használva egy autó.
A mérnönök is tuti tudják, csak végül a pénzügy-marketing-KSZ normák triónak való megfelelés miatt nem a valós mérnöki ajánlások kerülnek a doksikba.
Oil-clubról láttam én is a méréseket x km-eket futott olajokról.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Qru
MODERÁTOR
Azert van ido is a km mellett mert feltetelzik hogy ha 1 ev alatt nem jon ossze a 15/20k km akkor az rovidtavokra van hasznalva. Nekem a hobbi auto pl 100 km-nel rovidebb utakat nem megy, igy siman 1.5 evig is benne hagyom az olajat (ennyi ido alatt jon ossze a kb 10k km).
Most a ceges mar rugalmas perioduson van, nezi a hideginditasok/bemelegedesek szamat abbol kalkulalja a csereig megteheto tavot. Nalunk szepen le is hozta 30k-rol 25k-ra (sima napi hasznalos auto) a tavot.
#nincsbennetarcsi
A videóban 8000km-t mondanak általában (5000 mérföld}, csak olcsóbb olajok és más esetekben 5000km (3000 mérföld)
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Erről szól a videó, hogy doktor üzemben használják az autót és 15ezer kilométeres (10 ezer mérföldes) csereperiódust tartanak.
RAT 540 a blogjában fejtegette hogy a rugalmas periódust is hosszabbra állítják, mint az ajánlott, hogy a vevő örüljön a kevés karbantartásnak.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Doktoruzemben nem szabad valoban. Ott meg a 10k is sok! Sajnos a vidit meg nem tudtam megnezni.
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
Sziasztok,
Most elbizonytalanodtam Mannol téren.
Peugeot 207 kocsinkba (1.4 VTI 2008 évjárat 8FS ;Láncos vezérlésű)
5W30 olajat használtam de legutóbb kipróbáltam a 0W30. (quartz ineo first 0w-30)
Most úgy gondoltam adok egy esélyt a Mannol 7703 nak.
Hát a topik előzményeket olvasva tanácstalan lettem ,hogy a Mannol 7703 olaját kipróbáljam.
Más közösségi oldalakon a psa 2290 szabványos olaját mondják jónak ehhez a motorhoz.
A Total „frissített” olaj specifikációkat nézegetve úgy látom az ineo ecs 5w30 (psa 2290)
100 fokon „vékonyabb” mint a 0w ineo first.(psa 2312)
A psa2312 évjáratban újabb motorokhoz való, vagy tévedek?
Ami azt illeti a 0W egész jónak tűnik de tartok az elvékonyodástól nyáron a hosszabb távok miatt.
Szerintetek melyikel a legjobb neki ?
1. Total quartz ineo ecs 5w-30
2. Total quartz ineo first 0w-30
3. Mannol 7703
A magyar total kereső teljesen mást ajánl ,szerintem magasabb éghajlati hőmérsékletre pozicionál.
Ezek közül ami szimpatikus:
TOTAL QUARTZ INEO HTC 5W-30
Mobil 1™ ESP 5W-30
TITAN GT1 PRO 2290 SAE 5W-30
Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Mehet bele az 5W30-as Total.
Mannol-t nem eroltetnem amig nem tisztazzak magukat (lehet soha nem fogjak).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
0w-30-as olaj is jó, csak nem olyan stabil, mint egy 5w-30, mert viszkozitás módosítok és egyéb adalékok idővel kifáradnak.
Rövidebb, biztonságosabb csereperiódus alkalmazásával lehet használni.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
A214
aktív tag
Köszöntem,
Viszont Dluinet C2 ir a szervizkönyve a HTC viszont C3 mas.
Akkor maradok inkább az ineo ecs 5w.30 nál.
0W-30 most áprilisban cserélem 4000km 14 hónap.
Sok a rövid táv nálam 4km ide oda naponta.
De ebben a hideg időben is nagyon jónak érzem , kérdés mennyire higul az üzemanyagtól.
Azt hittem, hogy B71 2290.
De ahogy látom a szabvány akkor jelent meg amikor az autót gyártották, így nem is lehet benne a könyvében.
Nem lehet hogy C2, A5/B5 szerepel a könyvben?
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
A214
aktív tag
[kép] Szervizkönyve
Az is érdekes hogy a 0W A3/B4 . ezt mem is értem
mivel katalizátoros ,ez most hogy is van.
[ Szerkesztve ]
Rákerestem.
PSA olaj specifikációk:
Type of oil SAE grade PSA PEUGEOT CITROËN norms
Mineral 15W40 B71 2295
Semi-synthetic 10W40 B71 2300
Synthetic 5W40 B71 2296
Emission control synthetic 5W30 B71 2290
Emission control synthetic 0W30 B71 2312
Use exclusively one of the following oils :
TOTAL ACTIVA, TOTAL QUARTZ, or any other oil complying with the PSA PEUGEOT CITROËN norms (refer to the restriction tables)
Táblában ez szerepel: EP 3 8FS 0W30, 5W30
Tehát a viszkozitás meghatározza a PSA minősítést is.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Azok az olajok már nincsenek, vagy megváltozott az összetételük.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
A214
aktív tag
Oké, ACEA C2 Ineo ecs 5w még van csak idővel annál is változnak a paraméterek.
De akkor marad az.
Az elemzésből:
"TBN = 5,73 - igen alacsony, a detergens semlegesítő tulajdonságai átlagosak. Az alacsony kéntartalmú dízel üzemanyaggal használt dízelmotor esetén nincs mitől félni. Benzinmotorok esetében a legjobb, ha nem használnak hosszú olajcsere-intervallumokat. "
TBN számnak inkább 7 felett kell lennie, benzines motornál.
Jobban jársz a PSA minősítésű TOTAL QUARTZ INEO HTC 5W-30 -cal
PSA motorokhoz a benzin (EB, EP, EC), a dízel (DV, DW), amely magas kéntartalmú üzemanyagokhoz alkalmas (orosz alapú üzemanyagok), jól oldja a kormot, megakadályozza az LSPI-t.
De nem szórakoznék, hanem Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30 használnám a helyedben.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
bul07
nagyúr
Az ugye megvan hogy USA-ba más olaj csereperiódust is adnak meg a gyártók
Sokkal rövidebbet alapból is
Így az a 5000mérfőld kb egy alap érték
Kb mintha nálunk a éves 15e Km azt ajánlanák hogy le kell vinni 10-12e km-re
(Valamelyik videóban vagy beszélgetésben volt téma ott mondták, linket az nem tudok ki tudja hol mikkor melyikben)
De az tuti én Mannol olajat csak olyanba raknék ami eszi az olajat
Mint amit öcsém hajt Mercedes 18szmélyes, 1000Km 2liter olaj
De pöcre indul, pont minap teszteltük -10-be, alig fordult át a motor már be is indult, aztán be is ált a szép kékes füstre már alapjáraton is
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
molnarpeter
nagyúr
Nem érné meg a hengerfejet kipofozni?
bul07
nagyúr
Céges havi 4-5-6e Km
Turbó volt cserélve nem sok eredménnyel, és hosszan nem is állhat, turbó csere megvolt egy hétvégén az azért nem volt probléma
Részecske szűrő volt cserélve mert már fojtotta a kocsit, hogy azóta volt e "javítva" (seprűnyél) nem tudom
Majd ha megáll akkor vagy selejtbe vagy javítás, nem mai csirke nem tudom pontosan használtan vették 2005 és 2010 közötti valahol
Addig meg ha jelez hogy kevés az olaj löttyint bele
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
A mérnök arról beszél a linkelt videóban, hogy 10-20 ezer mérföldet kezdek megadni a gyártók, a 2000-es évek közepétől, csereperiódusként.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
A214
aktív tag
Akkor keressünk magasabb TBN számút ha az jobb a benzinesnek .
Mivel Bárdiban vásárolok kedvezménnyel esetleg a LM 4300 is szóba jöhet? (TBN 7.4)
Az ineo ecs TBN számát valóban nem találom a leírásokba, érdekes módon a Mannol 7703 feltüntetik (TBN 7) .
Shell TBN ? (Nem találom.)
A Shellt honnan érdemes beszerezni?
[ Szerkesztve ]
LM 4300 (TBN 7,4)
Mobil 1 ESP 5W-30 (TBN 8,6)
Mobil 1: jó kopásállóság (kopásgátló adalékok ZDDP), alapolajok tisztábbak és szintetikusabbak (GTL 30-40%+ PAO 1-5%, Észterek, hőstabil alap), üzemanyag takarékos (molibdén) annak ellenére, hogy magasabb a viszkozitása,
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Ez a Mobil1 jól hangzik, nekem most ami benne van a gépben az 7,8-as TBN számú (Motul X-Clean EFE).
#nincsbennetarcsi
Jó, csak nincs olyan hőstabil alapja, mint a mobilnak, és kisebb TBN
A mobil1 ESP-nek nagyon jó alapja van.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Majd lehet egyszer kipróbálom... Motul tudok olcsón venni, az öreg 2.5 szívóbenzinbe meg még ez az EFE is kb túlzás.
#nincsbennetarcsi