- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peethy
őstag
Egyetértek az előttem szólóval, ebben a tartományban szerintem kevésbé szükséges az IS, mint egy teleobjektívbe. Én is nemrég vettem ugyanilyen Sigmát, nagyon tetszeni fog, kitobjektívvel össze sem hasonlítható, főleg a széleslátó vége nagyon jó
Lenne egy kérdésem is, mindenkihez: mit gondoltok a Sigma 70-200 F2.8-ról? 150ezer forint környékén jó lenne valami teleobjektív. 200 körüli tele végre gondoltam, mert 300hoz már VR kéne, amit nem tudok megfizetni.
-
zolka78
senior tag
Szerintem ebbe a tartományba nem feltétlenül kell az IS. Azt szokták mondani, hogy telénél már igen is jó, bér az én tele obimba nincs IS így ezt sem tudom alá támasztani. De biztos jó azt a pár fényértéket megspórolni. Amikor vettem a gépet akkor a kitobin be volt kapcsolva az IS, nem is foglalkoztam vele mert nem érdekelt. Aztán ki mentem éjszaka fotózni és csak néztem miért szarok a képek amikor állványt használtam, bezavart az IS. Másnap kimentem megint de már IS nélkül, és minden jó volt. Azóta sem kapcsoltam vissza.
-
Ramius
őstag
Üdv. Nekem az lenne a kérdésem, hogy a lentebb emlegetett Sigma 17-70 jó lenne-e a Canon 18-55 IS kitobi helyére? Fontolgatom a cserét, de nem tudom, hogy az IS hiánya mennyit számít.
-
matthiask
csendes tag
Jó, ne engem oltogass. :] Előttem is írta valaki a vakut ugyanúgy. Én is csak azért írtam, mert 55-250-et keres az illető, így gondolom ebben az árkategóriában is gondolkodik. Itt pedig tudtommal nem fog koncertre obit találni.
A magas ISO pedig megintcsak nem jöhet neki szóba, mivel 1000D-je van. -
Peethy
őstag
Megjöttem Erdélyből, és nagyon bevált mind a Sigma 17-70, mind a Nikkor 50 1.8. A Sigma széleslátón különösen jó, ugyanakkor torzítása miatt nem igazán alkalmas tájképek készítésére (nagyon torzítja az arányokat). Az lenne a kérdésem, hogy tájfotózáshoz milyen objektívet ajánlanátok? 20-24 mm körüli fixre gondoltam, de ha van más vélemény, azt is szívesen fogadom.
-
matthiask
csendes tag
válasz
gyululus #8284 üzenetére
Nekem 55-250-em van.
Koncertre nem igazán ajánlanám, szereti, ha van fény. Jómúltkor kézimeccset fotóztam csarnokban (barátnőm öccse játszott, szerencsére csak családnak mentek a képek), fel kellett tekernem az ISO-t 3200-re, hogy megfelelő legyen a záridő. Még jó, hogy 550D-vel így is nézhetőek lettek a képek.
Én is inkább azt mondanám, hogy ehhez az obihoz kell egy jó vaku ahhoz, hogy koncerten használni lehessen. -
-
asthring
tag
válasz
gyululus #8284 üzenetére
Én két dolgot veszek figyelmbe koncertfotózáshoz: az egyik hogy kell a böszmegyors záridő, ha olyan vázad van ahol nyugodtan feltekerheted az isot, és hovatovább még a képeket sem kell túl nagy felbontásban közzétenni akkor kevésbé számít a nagy fényerő, egyébként vagy megfelelő obi, vagy jó vaku.
A másik pedig, hogy honnan fotózok. Ha a fotósárokból akkor inkább nagylátó zoom a megfejtés, ha mondjuk olyan koncert ahol nem merem bevinni a tömegbe a cuccot akkor a lehető legfényerősebb tele, vagy ha mégis be kell vinni, akkor egy olcsó manuális. -
role_of_72
tag
válasz
gyululus #8284 üzenetére
Szia!
Az általad említett obi (még nem próbáltam, de a tulajdonságai alapján) elegendő fénynél alkalmas lehet hobbi szintű természetfotózásra. Koncertre viszont - ezt tapasztalatból mondom - ez a fényerő kevés..
Egy esti koncerten, még ha a színpad be is van világítva, vagy bemozdulnak a művészek (azon a stabi sem segít), vagy min. ISO 1600-ra lesz szükség, ami már nem túl rózsás a képminőségre nézve..
Ahogy én néztem, koncertre F2.8 fényerő legalább kell. Én spec egy M42-es, 58mm-es Helios obit használok erre, F2 fényerővel. Közelebb kell vele menni ugyan, de egy fényerős teléhez képest ingyen van és egész jó.
Rem tudtam segíteni, én ennyire vagyok jártas a dolgokban, mások lehet okosabbak.Üdv!
-
gyululus
csendes tag
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy tud valaki ajánlani olyan obit ami koncert fotózáshoz is meg természet fotózáshoz is megfelelő...no meg persze árban is.
Én egy Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS objektív-re gondoltam. Vélemény? -
csakb
őstag
válasz
rumos14 #8282 üzenetére
Az alapvető probléma az, hogy a Minolta SR (MD) aknamélysége 43,5 mm, míg az Alpha-é 44,5 mm. Vagyis az általad ajánlott egyszerű konverter esetleg makrózáshoz jó, vagy közeli portrézáshoz, a végtelennek viszont annyi.
Ha végtelen is kell, akkor lencsés adaptert kell használni, és ezekkel lesz esetleg minőségromlás a plusz optikai elem miatt. A Minolta készített régebben jó adaptereket, de azok egyben fókusznyújtók is voltak.
Ebay-en 20-30 EUR-ért vehetőek a mesés Kínából mindenféle lencsés MD-Alpha adapterek, amik egyben 1,1-1,2x-es nyújtók is. Én nem erőltetném egyiket sem.
-
klewy
aktív tag
Sziasztok
Lenne egy sokak számára alap kérdésem, de nem értek hozzá, légyszi segítsetek.Adott egy Sony A200.
Adott pár Minolta MD objektív.
Kérdés: Mit kell vennem, hogy rá tudjam rakni az MD obikat a gépre?
Pontos név, esetleg ár, linkek érdekelnek.
Nagyon köszi! -
Korcsii
őstag
Nem tudtam róla, hogy valakinek is lenne 15-85 (max 17-85, azt meg annyira nem dicsérik), azért kérdeztem itt
Persze lehet már próbálták, de gondoltam nem árthat, ha itt is megkérdezem
Annyira nem amatőrök, rendszervaku természetes, obi meg elég széles skálán mozog. 40D, 50D volt már nálam kölcsönben, tetszett, de "csóró egyetemistaként" gondoltam kompromisszumokkal a 600D is megfontolandó - az obi talán többet számít, bár pár jó feature-re azért nem szívesen mondtam nemet.
-
k1csi
senior tag
válasz
ClintEastwoo #8267 üzenetére
Az, egyik ok, pl. hogy nem stabis. Ez videónál nagyon jól jöhet.
Fotónál ugye vagy vaku, vagy fényerő vagy állvány vagy stabi. Azaz itt is van amikor jól jöhet a stabi, de jobban nélkülözhető mert nagyon sok opció van.A lényeg viszont nem ez. Ha valaki vesz egy új vázat nagyságrendileg kb. 200k-ért, sosem értettem miért a váz árának a töredékét szánja obira (kitobi +50-es fix kivételével amit most nem részleteznék miért).
Könyörgöm az obi rajzolja a képet az érzékelőre. Két dolog van ami mindig meghatározó képalkotásban: az obi és az érzékelő.
Persze sok esetben számíthat a fókuszpontok száma/elhelyezkedése/tipusa. Van amikor fontos lehet a zár max. sebessége/vakuszinkron/sorozat gyorsasága. stb. stb.Viszont az obi és az érzékelő mindig ott játszik. Az új váz kell, az újabb obi nem
(most nem az a téma, hogy érdemes-e cserélni az újra vagy sem, ezzel nem foglalkoznék).
rumos14
Felépítés: Elforduló fókuszgyűrű AF-nél. khm.
18 MP-en jó vagy hol?
Ez az obi a 17-85-hez hasonlatos problémákkal küzd. Zűrös nagylátó rész. Ami becsületére legyen mondva, hogy legalább rekeszeléssel javul ellentétben a Canon 17-85-el amit rekeszelhetsz ahova akarsz, sose lesz jó szélen 17mm környékén (nem is szoktam ajánlgatni a 17-85-öt).
Viszont az eggyel rekeszelést kicsit kevésnek érzem (ugye 17mm környékén nem portrét szokás csinálni, hanem ahol számit a széleken is a részlet). Photozone:
Sigma 17-70 f/2.8-4.5
Tamron 17-50 f/2.8
(Nyilván könnyebb egy kisebb átfogású obit jól megcsinálni)
Canon 17-85 f/4-5.6
(Ezt a csorbát köszörülte ki a 15-85-el a Canon).A 17-70 2.8-4-et nem linkelem, mert egyrész tipikusan nagyobb felbontású szenzorral tesztelték azaz az eredmények nem könnyen hasonlíthatók és szórnak is (photozone vs. lenstip) viszont:
- Jobb építés, gyorsabb/pontosabb/halkabb HSM AF
- IS (videó)
- Optikailag is javult, és még egy kicsit fényerősebb lettViszont továbbra is hiszem, hogy DSLR esetében többet kell obira szánni és a külső rendszervakut (speciális felhasználásoktól eltekintve) nem tekinteném opcionális elemnek. Kisebb gépekről áttérők mindig beleesnek abba a hibába, hogy
- Egy obit szeretnének használni (mert ugye a kompaktnál nem lehetett cserélni és kényelmes is), meg mi az hogy az obira többet kell szánni mint a vázra (na jó lehet sprórolni, de nem annyit)
- A DSLR jobban bírja magas ISO-t (ami igaz is, viszont a nagyobb érzékelő kisebb mélységélességgel jár amit meg kell tanulni előnyre fordítani)
- Megszokták a beépített vakus problémákat és elfogadják azokat, holott a külső rendszervaku (kül. beltérben) sok esetben többet dob mint bármi más. Természetesen ezt is meg kell tanulni. A DSLR ilyen, olvasni kell, próbálgatni, fórumozni stb.Korcsii
Ismerősi kör tényleg nagyon sokat nyom a latba. Ki lehet próbálgatni egymás cuccait, technikákat tanulni...
Viszont ehhez tényleg az kell, hogy legyen profi az ismerősi körben (akitől akár a fórumozás helyett is tudsz kérdezni, meg tud dolgokat mutatni amit nehéz leírni). Ha mindenki alap obikkal, vaku nélkül nyomja akkor majdhogynem mindegy, akkor akár a per pill. jól belehúzott Nikon is megfontható. -
farideni
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Nikon D70-re az alábbi 3 obi közül melyiket ajánlanátok:
-Sigma 18-50 f/2.8 EX DC Macro HSM
-Sigma 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM
-Tamron 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD VCTeszteket, fórumokat már mind végig olvastam, ami arra volt jó hogy elbizonytalanodjak! A szempontom a választásnál, a fényerőn kívül, a 72mm-es szűrőméret volt mivel 4-5 ilyen szűrőm van, amit most nem tudok lecserélni, viszont mindenképp fényerősebb objektívet szeretnék! Sajnos a Nikon ebben a fényerős kategóriában nekem már megfizethetetlen, így esett a választás a Sigma-ra, Tamronra, vagy esetleg Tokina-ra...
-
Korcsii
őstag
5 perc alatt élesre álló AF miért ne lenne jó videóhoz?
550D is szóba került, de inkább tendálnék az új felé... ismerősi kör Canon, így arra felé hajlok, de a Nikon-t is nézegettem... ősrégi kompaktom Nikon volt, 8 évig bírta
fix 50 szinte biztos, hogy lesz, bár lehet egy kis késéssel... legelső bevetése egy totál átlagos városnézős, kicsit rohanós fotózás lesz, így az utazózoom jól jönne - tudom, erre még kb a kompaktom is, csak szegény már nagyon haldoklik...
megfontolom a tanácsaitokat, ez még bőven nem végleges terv volt, csak eljutott idáig a gondolatmenet, és gondoltam erről már jobb, ha véleményezést kérek
-
k1csi
senior tag
válasz
Korcsii #8264 üzenetére
Egyáltalán nem hülyeség, viszont obit elsősorban az alapján kellene választani, hogy milyen gyutáv és milyen fényerő kell neked (hogy apróbb részletekbe most ne menjek be).
A 15-85 egyébként nagyon jó utazózoom (ekv. 24-136mm, ami azt jelenti normál használatra nagyon ritkán kell más obira cserélni) viszont nem fényerős. Azaz ehhez érdemes lenne valamilyen fényerős fixet is beszerezni.Ha nem feltétlen kell a kihajtható kijelző (vsz. makróhoz jön a legjobban, egyébb esetek kevésbé fontosak mint azt most hiszed) akkor simán jó lehet az 550D is (ami jóval olcsóbb).
A 60D egy valamival nagyobb, nehezebb és többet tudó váz. Egyébként ebben a kategóriában gondolkodva megfontolandó a Nikon is (D5100/D7000). A Nikonhoz olcsóbban választható 16-85 vagy az optikailag elég közel járó 18-105. Ill. a Nikonhoz megintcsak jó kis 35/50mm-es 1.8-as fixek vannak. Érzésem (és tesztek alapján) a Nikon a hobbi fotós kategóriát ma sokkal jobb ár érték arányban szolgálja ki mint a Canon.
A Canon videó alatti AF-e meg nagyjából felejtős. Azaz ne gondolt, hogy a géped zsúrkamera helyett is jó lesz. Ennek jól nézz utána.
A Sigma 17-70 kapcsán ezért érdemes lenne megjegyezni, hogy van a régi nem stabilizált 2.8-4.5 amit egyáltalán nem ajánlanék, meg van a 2.8-4 OS HSM. Slrgear.
Ez vsz. csak Canon esetében lehet érdemes megfontolni, Nikon esetében nem tudnék jó indokot felhozni miért lenne ezt érdemes venni a Nikkor helyett. Ez is mutatja, hogy a Nikon komolyan gondolja a lelkes amatőr/hobbi kategóriát.Amikor DSLR-t veszel rendszert (bajonettet) választol. Próbáld megbecsülni milyen obik fognak még kelleni és ez összesen mennyibe fog kerülni.
A külső rendszervakut ne felejtsd ki (a beépítettet meg felejtsd el). Beltérben indirekt vakuzni kell. Meg tűző napsütésben is deríteni. stb. stb.Egyébként canonosként nem ajánlanám most a Canont. Persze van egy-két Canon obi ami miatt érdemes lehet Canon rendszert választani, viszont az inkább a profi kategória jóval többért mint vsz. most összesen tervezel az egész rendszerre.
-
Korcsii
őstag
600D + 15-85 nagyon hülyeség?
nagyobb váz, vagy kisebb obi... hmm... addig rakosgattam a dolgokat, hogy ez a szörnyszülött jött ki... de lehet egy totál másik obi kéne inkább... vagy 60D, de megfontolandó, amennyivel megdobja még az árát...
-
rumos14
nagyúr
úgy értem, amiket egy kezdő használ, azok az obik léteznek saját fókuszmotorral, így nem gond, hogy a vázban nincs. a Nikon sem hülye
most adták ki az 50/1.8-at is fókuszmotorral, már csak a 85/1.8 hiányzik.
amúgy meg ha nagyon profisodni fogsz, úgyis érdemes egy jobb vázat venni. ill. ha ez már most zavar, vegyél egy használt D90-et, nagyon jó váz az is. -
rumos14
nagyúr
válasz
ClintEastwoo #8259 üzenetére
nincsenek egetverő különbségek, de a speckók alapján a D3100 jobb váz. olyan érzésem van, hogy a Canon az 1100D-t csak úgy kiadta, hogy legyen egy totál belépő váza is, de sok energiát nem fektettek belé.
-
Peetry
senior tag
válasz
ClintEastwoo #8259 üzenetére
igen de arra ugyanaz az obi jönne, és a váz maga 30cal drágább az 1000D-nél.
rumos14: ezt a kezdőszinten nem igazán gond, hogy nincs fokuszmotor dolgot nem igazán értem. Én úgy gondolnám pont egy kezdő használja többet az AF-et, míg aki jobban belemászik, komolyabban gondolja hamarabb nyúl MF-hez. Így meg később az obik fele (nem tudom mennyi, csak tipp) kiesik. De ez csak egy laikus vélemény, lehet tévedek.
-
rumos14
nagyúr
hidd el, az a videó lehet h jól fog jönni néha.
obi kompatibilitással sztem nincs sok kavar. kezdő szinten nem okoz nagy gondot, hogy nincs fókuszmotor a vázban. a 18-105 után egy 35/1.8-at érdemes venni - na ilyen sincs a Canon-nál.
Nikon előnye még sztem, kezdő szinten legalábbis, hogy a képeket automatikusan torzítás és CA mentesíti.
ne nagyon fogllakozz képek bámulásával. az 1000D is jó ilyen szempontból. magas iso-n, úgy 800 felett van talán látható különbség a 2 gép között, a D3100 javára. a váznál sokkal nagyobb szerepe van az obinak, és a 18-105 jó obi. -
Peetry
senior tag
mondjuk most a d3100-on elgondolkoztam. Ha jól látom 152ért 18-105-ös obival el lehet hozni.
előnye a videó, de azt nem használom. a 3"-os lcd, jó VR-es kitobi pluszpont, meg értelemszerűen az hogy újabb gép. cserébe némi kavar az obik kompatibilitásában :S
meg egy-két apróság hogy nincs előzetes tükörfelcsapás, távkioldó, exposorozat.
lehet ma futok mégegy kört tapizni :S
esetleg nem tud vki linkelni 1000D-vel és d3100-el készült képeket, nagyjából hasonló kategóriás obikkal, hogy értelme legyen összevetni. -
rumos14
nagyúr
mennyiért vennéd az 1000D-t?
D3100 van kitben 130-ért, ami az 1000D-nél sztem lényegesen jobb gép. 2 évvel fejlettebb.
vagy van 18-105 kitben 170-ért (elvileg 3 év garival) vagy még olcsóbban, és akkor már obira sem kell költened.
az élőkép kihajtható kijelző nélkül nem igazán alkalmas fej feletti fotózásra kell. de a D5000-ben már az is van, ez is 170k a 18-105 kitben.
ja, nem vagyok én Nikon ügynök, sőt, nekem Sony-m van -
Peetry
senior tag
válasz
rumos14 #8252 üzenetére
nincs semmi obim, nem vettem még meg a gépet sem, de a váz el van döntve. Mivel a lehető legolcsóbból szeretném kihozni ezért canon 1000d lesz. Nikonból a legolcsóbb váz a d3000 (drágább), amiben nincs élőkép, és ez egy kicsit fájó pont. Családi eseményeken (esküvő, ballagás, diplomaosztó) elég sűrűn előfordul hogy fej fölül kell fotózni, ezért szeretnék élőképet. Meg makrózáshoz is jól jöhet. E kettőn kívül mást meg azért nem akarok, mert ha asztrofotókra adom a fejem, akkor ha jól sejtem jobb az obiba épített képstab. Meg úgy néztem a canon használpiac pörög legjobban. A vázat megnéztem élőben, együtt tudok élni kicsit silány fogással.
Videó nem kell, nincs is benne. Arra szerintem videókamera való, az meg van.Meg úgy összességében vhogy a canonnal szimpatizálok. Biztos, hogy jobb érzéssel fogom a kezembe, mint bármilyen más márkájút, az meg fontos hogy szeressük a gépünket.
Akkor marad a sigma 17-70 és remélem nem bánom meg hogy nem stabisat veszek. Azért még vmi tesztképet keresek erről a 2 sigmáról, bár gyanítom hogy én amatőr nem fog észrevenni semmi különbséget.
-
rumos14
nagyúr
van vmi tele objektíved? én még mindig a Sigma 17-70-t ajánlanám, de a stabi azért tényleg elgondolkodtató. nyaralásnál mondjuk annyira nem lehet gond vele, akkor szokott lenni elég fény, bár a videónál akkor is jól jön. már ha akarsz videózni.
a Canon 18-135 sem egy csúcs darab... akkor már talán jobb nála a Sigma 18-125, legalábbis tesztek szerint.
gonoszkodás ON: vettél volna Nikon-t, ott a 18-105, olcsó és jó -
Peetry
senior tag
Hi!
Korábban már érdeklődtem ebben a témában de futok még egy kört. Alapobinak az alábbi 3 közül melyiket javasoljátok:
-Canon EF-S 18-135mm 1:3,5-5,6 IS
-Sigma 17-70 /F2,8-4,5DC Macro
-Sigma 18-125/3.8-5.6 DC OS HSMÁrban ez a határ, eddig a sigma 17-70-et ajánlották itt többen.
A canon 18-85-öt eléggé lehúzták, ez a canon is hasonlóan rossz rajzú?
Kicsit aggódok, milyen lesz IS nélkül a sigma.
1 hónap múlva megyünk olasz-francia-spanyol körútra, ott lenne előszőr kihasználva, családi, nyaralós fényképek, meg úgy minden ami látnivaló, tájak, épületek, stb. Tisztában vagyok vele, hogy 1 obi sokmindenre nem megfelelő, de gondolom egy kiskompakt (nem bridge) minőségét hozzák ezek is. -
Patentcsávó
tag
Sziasztok,
Vettem egy Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS objektívet és elég furcsa hangot produkál számomra, ha lenyomom az expogombot fókuszálni. Beállítja az élességet jól, gyorsan csak olyan a jelenség, mintha egy motor felpörögne és ez a hang szokatlan nekem.
Lehet ez a normális és én reagálom túl, ezért kérném a véleményeket.
Csak csendben hallatszik, mert amikor vettem, az utcazaj simán elnyomta.
Annyit kipróbéltam még, hogy kikapcsoltam a stabilizátort és akkor nem volt semmi fura hang.
Ezek szerint létezik az, hogy a stabinak ilyen hülye motorfelpörgős hangja van ennél a típusnál vagy ez már a rossz stádium?
Az obi használt, 1 éves, kevés expós(max.500), tip-top állapotú, megkímélt az eladó állítása szeirnt és 550D-vel használom.
Köszönöm a válaszokat. -
zolka78
senior tag
válasz
rumos14 #8247 üzenetére
75-300-t még nem próbáltam, de gondolkodtam rajta. Aztán még is ez lett belőle, ebbe mertem beleugrani használtan mert nagyon olcsó volt, gondoltam sokat nem veszthetek rajta, és jól jártam. Az a gáz, hogy az ember gondolkozik mit kéne vegyen és a legjobb esetben is leszorítja az igényeit 3-4 obira amiből döntenie kell, de ténylegesen nem tudja mi az ami jó lesz neki és ki is tudja fizetni, vagy egyáltalán kell-e neki a drágábbért fizetnie, szüksége van-e rá. Persze az más kérdés ha tele van felesleges pénzel, mert akkor marad a felső kategória. Tényleg, kellene itt a fórumon belül valami kezdeményezés, hogy akinek van valamilyen obija, akkor azt esetleg egy személyes találka esetén kitudná próbálni egy másik fórumtárs, ha olyan obi felé kacsingat. Így egyszerűbb lenne a választás.
(#8245) k1csi: Neked egyszer össze kéne szedned a hozzászólásaidat és berakni egybe valami dokumentum formába, az ember mindig tanul belőle valamit
-
Annyit még hozzátennék, hogy az "csak" egy tény, hogy 1.4x vagy 2x TC esetén 1, valamint 2 Fé veszteség van, de pl. egy 70-200 f2.8 + 2x TC esetén az alap f5.6-ot még ildomos tovább rekeszelni pl. f/7.1-re, vagy tovább... hogy jobb eredményt kaphassál. Ergo f2.8 feletti objektív + TC-vel megkezdődik a nagyfokú sínylődés...
álom édes álom.....300mm f/2.8
-
k1csi
senior tag
válasz
pempellini #8239 üzenetére
Telekonvertert leginkább fix gyutávú nagytelékhez vagy esetleg fix fényerős tele zoomokhoz szokás használni.
100mm alatt nem is szokták ajánlani (bár pl. olvastam olyat is aki 24mm fix obival használta) és ezeknél az obiknál nyitott rekesznél eleve tipikusan gyatra is a felbontás a konverterezéshez.A nagytelék árához még a legdrágább telekonverter (pl az új Canon TC III) is bagatell összeg.
Pl. ha valakinek van 300mm f/2.8-a, akkor 400mm f/4 helyett (millás nagyságrend) venni egy 1.4x-es konvertert nem kis megtakarítás (420mm lesz, de nem hiszem, hogy ezt bárki észreveszi).
Persze itt is van valami csekély minőségromlás a natív gyutávhoz képest de többnyire nem ez a korlát. Ami sokkal inkább zavaró az a fényerő csökkenés ill. a fókuszsebesség romlása.A fényerő csökkenés a konverter kiküszöbölhetettlen velejárója, ez az ára a gyutáv növelésnek, azaz, hogy az obi által rajzolt képet kinagyítod. Azaz az érzékelő teljes felületére eső fotonok helyett veszel egy kisebb részt és azt osztod el az érzékelő teljes felületén.
Az 1.4x-es konverter 1 Fé veszteséget okoz (f/2.8->f/4, f/4->f/5.6) a 2x-es konverter 2Fé-et (f/2.8->f/5.6).A legújabb konverterek esetében a tesztek alapján (pesze megfelelő L-es obikkal) a felbontás csökkenése már elfogadható szinten marad (weben megtalálható tesztek alapján pl. a Canon 2xTCIII is elég jó már).
Viszont ahol ezeket használják (pl. esti sportok) a fényerő csökkenés kritikus lehet. Rövid záridő (pl. 1/1000) f/5.6-al kevés fényben nagyon magas ISO-t igényel. Azaz a felbontást a zaj/zajszűrés fogja megenni. (Csak zárójelben: Most sajnálhatja igazán a Canon, hogy a Sony szenzor technológia belehúzott, a nagyon jó telék előnye lemorzsolódhat, ha nem tudnak jó szenzort felmutatni).
A fókuszsebesség romlása több dolognak is betudható.Az AF szenzor is fénnyel dolgozik. Kevesebb fény->több zaj azaz lassabb, pontatlanabb fókusz.
Telekonvertert eleve USM (ultrahangmotoros) obival szokás használni, ami alapból gyorsabb. Viszont a gyors fókuszt is el tudja rontani, ha nem pont oda áll ahova kellene, vagy kicsit ingázik előtte. A Canon valamit reszelt is a logikán a TC III verzóban, de erről még tesztek sincsennek per. pill. mert a hozzá igért nagyteléket nem tudták legyártani a cunami miatt.Viszont a legfontosabbat a végére hagytam. Az AF rendszernek van még egy korlátja, de előtt fontos tudni, hogy az AF rendszer mindig teljesen nyitott rekesszel dolgozik. Azaz tök mindegy mire állítod a rekesz értéket a keresőben semmi változást nem látsz amíg be nem nyomod a DOF preview gombot (valahol a bajonett mellett).
A telekonverter látszólag megnöveli a gyutávot ami látszólagos max rekesz csökkenéssel jár. Az AF rendszer viszont a profi vázakat leszámítva csak f/5.6-ig működik.
Azaz olyan obihoz telekonvertert rakni ami f/5.6 teljesen gáz (f/11, hogy hangzik induló rekeszként?). Anyagilag sem kifizetendő. Index fórumon szinte hetente van 55-250 40-45k közötti áron. Lehet, hogy egy olcsó utángyártott konverter valamivel olcsóbb, de az eddig felsoroltakon felül (kitobiknál jelentős felbontás esés, nem működő vagy valahol épphogy csak működő baromi lassú AF egyes utángyártott cuccoknál mert a Canont vsz. eleve fel sem tudod rakni az obira) még macerásabb is cserélgetni mint két obit.
A telekonvertert mint a neve is mutatja nagytelékhez találták ki. Esetleg még lehet használni fix fényerős tele zoomoknál vagy fényerős fixekkel (tip. tele tartományban pl 135 f/2). Kittobikkal teljesen felejtős.
Ui. Tudom már megválaszolták a kérdést, a teljesebb magyarázat, ha valaki másnak is ilyesmi jutna eszébe.
-
KeNTaGoN
tag
válasz
rumos14 #8233 üzenetére
Igen, én is úgy érzem, hogy AF hiba, nem tudom mennyire user error, az tuti, hogy a középső keresztszenzorral ráfókuszáltam a lányra, és katt.
Zolka78: ezek milyen objektívvel készültek? Nem teljesen egyértelmű számomra, bár lehet, hogy én nem tudom értelmezni a dolgokat.
Minden esetre, ha ez általam tárgyalt 18-250-es ezt a minőséget tudná, már venném is. -
válasz
pempellini #8239 üzenetére
58mm-es kit obihoz?
Szerintem Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS-re gondolsz, azzal nem kompatibilis a Canon teleconverter, más gyártótól Kenko kapsz olyat amivel működni fog.
Képminőség egyértelműen romlik... még az L-es üvegek minőségét is visszadobja... nem kevéssel. -
macskajancsi
aktív tag
válasz
pempellini #8239 üzenetére
igen, a képminőséget is rontja, és a fényerőt is.
kitobihoz szerintem nem kellene erőltetni semmilyen telekonvertert.
a 2x annyit tesz, hogy a 18-55 helyett lesz egy 36-110-nek megfelelő obid, ami ugyanígy 3x-os zoom átfogást jelent. -
pempellini
senior tag
Sziasztok.
Lenne megint egy másnak egyértelmű kérdésem.
Szeretnék venni egy 2X Telekonverter 58mm-es Canon kitt IS-es obimhoz,ez azt jelenti hogy a 55-ös 110-es lesz vagyis 3x-os zoom-bol lesz 6x-os?
Ha igen megy-e a képminőség rovására és melyik telekonvertert ajánljátok? -
Peetry
senior tag
válasz
rumos14 #8236 üzenetére
hát ez sajnos nem jó hír. Akkor lehet mégis megbarátkozok az obicserélgetéssel és végül egy 18-55 IS+55-250IS lesz. Ezekről azt hiszem jó véleménnyel vannak az árukhoz képest.
Ja még egy kérdés, mire kell figyelni használt obi vásárlásánál? Miket kell ellenőrizni, tippek, trükkök... köszi
-
rumos14
nagyúr
a 17-50 rövid, cserébe fix f2.8 a féynerő és optikailag is jó. már ha hibátlan példányt fogsz ki.
Sigma 17-70-em volt, sztem jó obi, az árát megéri, feltételezve megint, hogy pontos a fókusza. nagyon tetszett benne h tele állásban 2cm-re a frontlencsétől már élesre tud állítani.
ezeknek a 18-sokszáz obiknak én nem látom értelmét. értem én, nem kell obit cserélni, és mondjuk videónál ez jól is jön, de nem tudnak kiszolgálni tizensok mpixelt. és annyira nem is olcsók.
28-cal kezdő olcsó oit nem vennék, ezek jellemzően még a filmes korszakból maradtak ránk, és optikailg mai viszonylatban már gyengék. az átfogásuk sem ideális.számolj úgy, hogy 1/100s-nál rövidebb záridőt a tele végén már nem nagyon tudsz kitartani.
-
Peetry
senior tag
válasz
rumos14 #8232 üzenetére
igazából jó lenne ha 50 fölött lenne a vége. Ha ilyet nem találok megfelelőt akkor marad a canon 18-55 IS egyelőre.
De akkor írok párat, aztán vki okos mondhat róla véleményt.
-Sigma 17-70/2.8-4.5 DC Macro
-Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC
-Tamron AF 18-250 F/ 3.5-6.3 DI II. LD Aspherical IF Macro
-Canon Canon EF 28-80mm (itt már tartok tőle hogy kevés lesz nagylátóban)
-Sigma Canon f/2.8-4 28-105mm
-Tamron 18-200
-Canon EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USMÁtfogás alapján ezek lennének optimálisak. Az utolsót lehúztad, a 18-2xx-ek meg gondolom a nagy átfogás mellett szintén gyengék, bár örülnék ha nem lenne igazam.
A sigmának ugye ekv. 110 körül van a vége, mennyire kell oda a stabi, vagy mennyire lehet megtartani? -
zolka78
senior tag
válasz
KeNTaGoN #8229 üzenetére
Oh b@z. Én ezt csúnyán benéztem. Te a 18-250 obiról beszéltél, én meg azt írtam, hogy a 55-200 hasonló minőség ahhoz amit kinéztél, pedig nem, azt hittem a 18-200-ról írsz. Mentségemre legyen mondva, hogy előtte nézegettem a tami oldalát és ott már nem szerepel a 18-250, csak a 18-200 és a 18-270. Az 55-200 inkább egy olcsó kit obi pótlék, de jó. Az első 120mm gyútáv 100% crop, a második 200mm gyútáv 100% crop.
-
válasz
KeNTaGoN #8229 üzenetére
You could get a Pentax K100D + Tamron 18-250 for under $1000 and have a pretty nice "Point and Shoot" Digital SLR with built in image stabilization, a zoom range wide enough for almost anyone and better image quality than any small sensor digicam.
Na az már gáz, ha egy kis szenzoros gép minőségéhez hasonlítja, és annál egy picivel jobb. Szerintem ennek semmi baja, egyszerűen ennyit tud.
-
KeNTaGoN
tag
Valóvban én is elgondolkodtam valami 70-200mm közti Canonon. A kisebb zoomátfogás biztos jót tesz a képminőségnek.
Azonban a Tamron 18-250-et a bolti ár kb feléért kaphatnám meg, és ennél több pénzem nincs is lencsére.
L-es obikról nem is álmodozok, mint említettem, egy 17-85 és egy 55-250-es kombón gondolkodtam. És akkor mégis csak 2 obira költenék kb 150-et, nem egyre.
17-85-öst még nem próbáltam, 55-250-el pedig már dolgoztam. Szerintem korrekt volt a képminőség. Nem óriásplakátokat akarok készíteni, csak annyi az elvárás, hogy teljes képernyőn még szépen nézzen ki.Két kép, amit a Tami tele módjában csináltam:
Lány megy le a lépcsőn
Valami virág ami épp a lábamnál volt
Szerintetek hol a hiba?
A lányról készült fotó teljes méretű kivágás, a virágos makrót kicsit croppoltam és kicsinyítettem, hogy ne legyen túlméretes.
Valahogy egyik sem igazán éles. Mind2 esetben autofokuszt használtam. Az af rendszer a hibás, vagy egyszerűen ilyen ez a lencse?Bocsi a hosszúra nyúlt hsz. mitatt. Köszi a segítséget.
-
Peetry
senior tag
üdv
Alapobit keresek a leendő canon gépemre, mit tudnátok ajánlani?
Max 70e-t tudok rá szánni, lehet használt is. Tudom hogy ez kevés, de most ez van.
1hónap múlva megyünk eurotripre, és oda már ezt szeretném vinni, úgyhogy a jelenlegi felállás, hogy veszek vázat, és vmi obit, ami nagyjából mindenre jó egy ilyen kiránduláson.
Nem feltétlenül szeretnék két obit most, mert macerás lenne cserélgetni.
Ilyen canon 17-85 IS USM-hez hasonlót keresek (vagy azt), de mivel nem ismerem őket, nem tudom melyiket éri meg.
köszi előre is -
csakb
őstag
-
zolka78
senior tag
válasz
KeNTaGoN #8215 üzenetére
Nekem is eos 500D van és használok hozzá egy Tamron 55-200 obit, ami hasonló minőség ahhoz amit kinéztél magadnak. Én egy átlag családi vacsora áráért vettem használtan és nem bántam meg. Nagyon szereti a sok fényt és eléggé kompromisszumos obi, viszont átlag használatra szép képeket lehet vele csinálni. A kész képekből nem sokat lehet vágni már ekkora felbontásnál, itt kijön a gyengébb optikai minőség, látszik a vágott képeken. Koncert fotózásra én nem vinném, oda nem ezek valók szerintem, nem állná meg a helyét. Ennyi pénzért amibe került én még is azt mondom, hogy jó vétel volt. Mikor tele obi kell akkor felrakom és tudom, hogy szép képeket kapok végeredményre. Ha meg olyan a körülmény akkor nem is próbálkozok vele.
-
filózoli
senior tag
Sziasztok!
Na megvan a Canon EF-S 55-250 mm IS obi.Szerintetek jó vétel volt?
-
rumos14
nagyúr
válasz
KeNTaGoN #8215 üzenetére
az ilyen nagy átfogású obik közül még ez a jobbak közé tartozik. volt nálam kölcsönben, nekem nem tetszett. de azért azt sem mondanám, hogy a tele vége ennyire használhatatlan.
eseményfotózáshoz és portréhoz leginkább alkalmatlan ez a cucc, oda nem ártana egy kis fényerő. amennyibe kerül ez a 18-250, nem sokkal többért találsz esetleg használt Sigma 50-150/2.8-at. vagy lényegesen olcsóbban egy Canon 55-250, ez sem fényerős, de optikailag sokkal jobb mint a 18-250. ha mindeképp nagy átfogás kell, sztem a Canon 18-200 jobb. -
rumos14
nagyúr
válasz
pempellini #8211 üzenetére
és ez az egyetlen objektíved van?
-
KeNTaGoN
tag
Jelenleg 18-55-ös kitobit használok, viszont annak a tele része számomra kicsi, nagy szükség lenne még egy kis nagyításra, kb a 17-85-ös jó is lenne eseményfotózáshoz, azonban olykor kellene 200mm környéki gyújtótáv, pl amikor egy koncerten nem sikerül az első sorig jutnom, vagy ha vmi sporteseményt fotózok.
Azonban nincs pénzem arra, hogy 2 objektívet vegyek. A legjobb egy Canon 17-85 és egy 55-250 lenne, viszont akkor most legalább 150 ezret kellene lencsékre költenem.
Így most talán marad a kompromisszumos megoldás. Úgy néztem, hogy 70mm környékén egész jó lenne portrékhoz... csak bizonytalan vagyok. Vagy mégsem? -
-
KeNTaGoN
tag
válasz
zolka78 #8202 üzenetére
Visszakanyarodnék a Tamron 18-250mm f/3.5-6.3 DI-ll (IF) LD Macro-hoz.
Ma rápróbáltuk a gépemre, kicsit vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban.
Nagylátószög környékén egész szépnek látom a képét, de ahogy közelítek a tele állás fele erősen csökken a képminőség. 250mm-es állásban már szinte mobiltelefonhoz hasonló színvonalat ér el, nagyjából 1-2MP-nek látom a felbontóképességét, 70mm-nél viszont még 15MP-es felbontás mellett is szépen visszaadja a részleteket. A színeivel nekem nincs bajom, viszont nagyon erős a kromatikus aberráció, szerencsére nem elsősorban tájképekhez használnám, inkább portrézáshoz kellene, illetve eseményfotóknál. Szerintetek mennyit érne meg egy ilyen objektív újszerű, tökéletesen karcmentes állapotban, illetve érdemes-e egyáltalán venni? Állítólag csak néhányszáz kép készült vele, valóban makulátlan, kopásmentes szerkezetnek tűnik. Esetleg tudtok-e ajánlani hasonló zoomátfogású objektívet? Kb. 18-150mm-es gyújtótávra lenne szükségem, de olykor a 200mm is kellene. -
Peethy
őstag
válasz
pempellini #8213 üzenetére
Személyszerint semmiképpen nem ajánlom ezt a megoldást, kifejezetten feleslegesnek tartom, pénzkidobás és még a minőség is rosszabb lesz. Ha 50mm környékén akarsz jó objektívet, akkor vegyél 50 1.8-at, mindenképpen az a legjobb választás és nagyon olcsó is.
-
válasz
pempellini #8211 üzenetére
Sajnos, ahhoz, hogy 24mm vagy alatta legyen, akkora képtorzítást kell vele eszközölni... hogy köszönet nem nagyon lenne belőle.
-
válasz
pempellini #8207 üzenetére
Peethy már leírta, mire reagálhattam volna...
-
Peethy
őstag
Külön kommentbe írom, mert egészen más téma.
Jelentem, hogy az utóbbi 1 napon megvettem egy Sigma 17-70-et és egy Nikkor 50 1.8-at
Nagyon bejön mind a kettő, bár még csak olyan 80-90 képet lőttem vele. A Sigmánál külön tetszik, hogy nagyon jó állapotban van, teljesen olyan, mintha új lenne. A fókusszal minden rendben van, az objektív rendkívül masszív és nagyon jó az anyagminősége, a közelpontja meg egyszerűen csodálatos, nincs olyan távolság 70mm-nél, ahonnan ne lehetne még fókuszálni. A színek kissé fakók, de az előző Sigmámhoz (28-80) képest egy álom.Az 50-es is hasonlóan jó, bár sötétben elég sokszor téveszt a fókusza, ami most kicsit bosszant.. sajnos még csak sötétebb helyen (Metró) próbáltam, de hétfőn kipróbálom normális megvilágítási viszonyok között. A bokeh gyönyörű.
Mindkettőt csak ajánlani tudom.
-
Peethy
őstag
válasz
pempellini #8207 üzenetére
Szorozd meg a gyújtótávolságokat az előtétlencse szorzójával, és kapsz egy olyan gyújtótávolságú objektívet, rosszabb képminőséggel, esetleges vignettálással, színhibákkal, fényveszteséggel. Ha jók az információim, akkor kb. ez a helyzet.
-
válasz
pempellini #8205 üzenetére
Mindenre lehet tenni, előtétet, de minek egy 70-300-as zoomra, az sosem lesz nagylátó.
-
pempellini
senior tag
Srácok ,erre az obira lehet nagylátószögű előtétet rakni?
Ha igen elérek vele valamit?
Sigma 70-300 DG APO MACRO F4-5.6
Most került hozzám eléggé megtetszett a képe . -
ClintEastwoo
tag
válasz
kiskornel #8203 üzenetére
Persze hogy nem veszem sértésnek, ha egy kép életlen, akkor az egy látható tény és ezt én is észrevettem. Igazából a problémát koncertfotózásnál éreztem súlyosnak, de most hogy felhoztad, a Vivis képeknél is érezhető volt.
Kipróbáltam ezt a csillag gombos technikát, úgy néz ki működik. Viszont ha a vaku nem a vázon van akkor mit lehet tenni ? :S Veszek egy 1D-t ? :S Amúgy is terveztem már vázcserét, de inkább obibka ölöm a pénzt szerintem, bár jobb lenne egy 40D vagy 5D mark 1 az 1000-es helyett :/ -
kiskornel
addikt
válasz
ClintEastwoo #8199 üzenetére
Remélem nem veszed sértésnek, se kötekedésnek. Szóval a legutóbbi Vivis képeiden látszik, hogy ezek a problémák voltak a fókuszálással. Ott két dolog is lehet, amiért szarakodni kezd a fókuszrendszer. Az egyik az erős ellenfény. Az ugyanis nagyfokú kontrasztvesztéssel jár a legtöbb objektív esetében. A másik az, hogy sötét területre nyomtad a fókuszt. Ilyenkor nem árt a külső vakut rávenni a tesztvillantásra.
Ha meg végleg kifogysz az ötletekből, akkor marad a vakun a tesztvillantás gomb.
Elég pocsék egy játék. ETTL rendszervaku tesztvillantását rá lehet tenni a * gombra. Ha a fókuszgomb mellett a * gombot is megnyomod, azonnal ráugrik a fókuszált területre. -
KeNTaGoN
tag
Üdv.
A Tamron 18-250mm f/3.5-6.3 DI-ll (IF) LD Macro-s obiról mi a véleményetek. Nem első sorban makrózáshoz használnám, főként eseményfotózásnál, portrékhoz kellene.
A gyújtótávja elég szimpatikus, a fényereje meg hozzávetőleg elegendőnek tűnik.
A kérdés már csak az, mennyire szép a képe, jól dolgozik-e az AF, stb. Sajna mobilnetem van, szóval 16MB-os tesztképeket nem tudok nézegetni, inkább a szubjektív véleményetekre vagyok kíváncsi.Tamronéknál az LD meg az XD és hasonlók mit jelentenek?
Valahogy ezt még nem sikerült megfejtenem, a DI gondolom képstabi, az II meg feltételezem, a második kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Futás, futópályák
- PlayStation 5
- Apple asztali gépek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3521
- Eladó egy XMG P406 laptop
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest