Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
BIGi75
senior tag
Az a baj, ha lenne is ilyen jellegű mérés(sorozat), akkor is csak kicsit lennénk okosabbak, mert másak a szobáink. Ki mondja meg, hogy az enyém mennyire világos? Szürke tapétás oldalfal, szembe fal fele szürke, fele törtfehér, mennyezet törtfehér, vászon kifutó kb80cm...Ha itt mérek egy ADL sorozatot, az csak itt érvényes, nálam. Be kellene sorolni a szobákat is vmi viszonyszámmal fényvisszaverés tekintetében.
Cseneles
őstag
AVX- oldalon a Projektoros topikban tavaly nyáron levezettem egy F32 Vizsim gép álltalam tuningolt adatait, számtalan méréssel összekötva és megmutatva.Tudásom szerinti maximum ami elérhető egy F32 Vizsim géppel. 2 tökéleltesen vetítésre optimalizáslt környezetben meglett mérve a gép számtalanszor, illetve nálam az új tulaj kérésére.
Zozi mozitermében XYscreen vízszintes 315cm szélességű, valóságban olyan Gain 0,7-0,8 veszteségű vászon lehet. 25,9fl volt nyitott irisszel és 16fl fénysűrűség mellett 2600:1 kontrasztot ért el.
Cutler mozitermében Screeen Research 300cm széles gain 0,9-0,95 veszteségű vászonfeluleten a nyitott iriszes fénysűrűség 28fl volt. 16fl mellett már 3500:1 kontrasztra volt képes.
Nálam otthon Hivilux Gain 1,2 nyereségű 292cm széles vászonfelőleten nyitott irisz mellett 38fl volt a fénysűrűség. 20fl mellett nálam 3679:1 volt a kontraszt, 16fl-t is 4100:1
Mivel minden vászonfelület egy kicsit kisebb volt így a mérések csak viszonyításnak jók, viszont szemléltetik a vásznak közötti különbségeket. A legnagyobb(ZOZI) és az én vásznam közötti vízszintes külunbség oldalanként 11,5cm.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
BIGi75
senior tag
Köszi a részletes adatokat.
Úgy tűnik nekem elsőre, (de még átgondolom), hogy az írisz állása beleszól a kontrasztba. Ezek alapján jobb választás lehet egy erősebb vászon zártabb írisszel, mint fordítva ugyanannyi cél fL-nél. Más projektornál is hasonló a tapasztalatod?
Cseneles
őstag
Ez minden projektornál ugyan igy van amelyikben lehet zárni az iriszt. A fix iriszeseknél is van javulás a vászon gain értékének növekedésével. Viszont ennek mértéke minimális. Pl az említett F32 gép nálam teljesen nyitott irisszel 1697:1 kontraszt Cutlernél 1600:1 Zozinál már csak 1500:1 alulról.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
m3ss
veterán
teny. meg alr vasznak kozott is nagy szoras lesz. lehet mi utana is vakarnank a fejunket. vilagos szobaban meg nincs kerdes. en legalabbis csodalkoztam, hogy milyen kepet csinalt full vilagos szobaban egy draga alr, meg ha hotspotolt is szembol ha mozgattad a fejed.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Khaosz55
addikt
Melyik vászont használod? Amit idáig áttam mintákat 1 felett már észlelhető volt a csillogás. Ha jól tudom a hot spot más, én csillogásra utaltam ami legjobban a fehérnél jeletkezik és nem homogén a fehér hanem csillanások vannak benne. Ez látható teljes képernyős piros kék sárga felületen is.
1.2 gain lehetséges, hogy nem csillog mivel 20% a nyereség. Szóval érdekelne meliyk az a vászon, lehet kérük tőlük mintát ha lehetséges. Ha megvan a vetítőbe a megfelelő fényerő akkor mért nem jó a 1.0gain érték ?
Khaosz55
addikt
Tehát azért lesz nagyobb a kntraszt mert világosabb lesz a fehér ha jól értem. A fekete szint marad ugyan az.
Cseneles
őstag
Novekszik a fekete szint de minimálisan a fehérhez képest. Mivel a vászonfelületek diffuzok! Egy D65-re kalibrált fehér fényben rec709 esetén ha jól emlékszem 71,5%-ban van jelen a zöld, 21,5%-ban a piros és a maradék 6-7% a kék. Minden gyárilag jól beállított vetítőnek a fekete szintje enyhén kékbe kell hogy húzzon, olyan 7000Kelvin körülire.
A kék ad hozzá a legkevesebbet a fényerőhöz így a vászonfelülettel érinkezve a fényszórása is nehezebb. Ez egy trükk a gyártók által a jobb feketeszint elérésére amit a komolyabb vászon gyártók is kihasználnak. Ezért nem egyenesen arányosan növekszik a feketeszint a Gain erősítéssel! Ezáltal minimális de mérhető kontrasztnövekedés van.
Hivilux német céggel vedd fel a kapcsolatot! Amúgy elsőre rossz méretet küldtek így a kellemetlenség és a plusz 1hónap várokazásért cserébe megtarthattam a vászonfelületet. Mérete 292*125cm, 21:9 felület csak a feszítéshez a két függőleges oldalon nem számolták rá azt a kb 6cm-t ami a feszítéshez szükséges.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Cseneles
őstag
Ez az említett F32 Viszim tuningolt gép nálam, ha jobban megnézed az abrán az 0%-os fekete szintnél a színhőmérsékled 7400Kelvin. A színes ábrán is látni h a fekete pont a kékben van.
-
-
Ez a Gép a Runco VX22i 3chip DLP, szintén 7500K a fekete.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Khaosz55
addikt
Németek akkor ok, addig szoktam beszélgetni velük amíg nem kapok kedvezményt. Valahogy szeretnek egyes Német cégek, fogalmazók trécselni...
Van kifejezetten modellcsalád amibe a vásznad tartozik ?
[ Szerkesztve ]
Khaosz55
addikt
Cseneles
őstag
Nincs egyedileg gyártattam, a White Classic anyag már megszünt náluk.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Khaosz55
addikt
Akkor már csak 1.0 mintát tudnék kérni ha adnak. Mindegy ez jelenleg nem a prio 1. Elsőnek meg kéne néznem nálam egy fehér vs ALR-t mit mutat. Fehérből azért elég sok jó gyártó van.
Azt azért hozzá teszem, hogy lehet az én hibám, de nekem a jó fekete szint az egyik legfontosabb paraméter aztán a csillogás és betekintési szög. Kb ez a sorrendem. Ha a fekete szürke, akkor nekem a komplett képre is rányomja a béllyegét, hiába világosabb a fehér vagy nagyobb az elért fényerő.
[ Szerkesztve ]
Cseneles
őstag
nézőpont kérdése.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Vhiktor
veterán
On off kontraszt esetében kb 500:1-től az a minimális különbség ami már szemmel látszik. Projektoroknál meg sok esetben az sem, mert pl egy jvc projektornak aminek 32.000:1 az on off kontraszt aránya sincs 10-15ször szebb képe mint egy átlag 2.000:1 kontrasztos dlpnek, sőt vannak olyan jelentek ahol egy sima dlp jobban teljesít annak ellenére hogy töredéke a kontraszt aránya.
Itt ami számítana az a különböző adl szintek mellett mért kontraszt arány.
Saját vélemény, hogy az on off kontraszt arányt el kellene felejteni mert sem projektoroknál sem tvknél az ég adta világon semmi értelme nincs. Csak egy semmit mondó szám.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
BIGi75
senior tag
De jó ezt olvasni
gyulaitomika
tag
Sziasztok,
PC-ről vetítve, 1080p-4k tartalmakat, kell a 2.0/2.1 HDMI kábel, vagy elég az 1.4-es is?(most 1.4 van)
Köszi!
Intel Core i7 9700K @ 3.6Ghz | Asrock Z370M Pro4 | GeForce RTX™ 3080 VENTUS 3X 10G OC LHR | Kingston HyperX Predator RGB 32GB @ 3200mhz | FSP HYDRO G 650 80+ Gold | Kingston 128GB SSD | Samsung 970 EVO NVMe m.2 250GB | Toshiba 2TB HDD | Zalman Z9 Neo
sivi
csendes tag
Sziasztok . Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Epson EH-TW6000 projektorom, ami olyat produkál, hogy kb. 2 percenként 2 percig másodpercenként sípolást hallatat. Olyan mint ha szirénázna, magas hangon. A lámpában 67 óra van. Nem világít semmi olyan vissza jelző ami hibára utalna. Ezen kívül tökéletesen működik. Csak ez a fránya sípolás. Mi okozhatja ezt?
Exian
őstag
Nemtudod felvenni, hogy milyen ez a sípolás? Gondolom nem a kis pittyegője sípol (ami pittyen be-ki kapcsoláskor). Kíváncsi lennék, hogy milyen jellegű a sípolás.
péjé
őstag
pidzse4
aktív tag
Sziasztok .
Na megvettem teszteltem az Epson LS 300 at . Ez egy közelvetitő lézer 3LCD projektor.
Csak azért irtam le ha valaki nem tudná.
A problémám az hogy sik falra vetitek vele és vászonra is kiprobáltam bár azon ici picit hullámos a teteje de annyira nem vészes. A falon viszont gyönyörű egyenes mindenhol .
A problémám az hogy ha tű élesre állítom a jobb oldalát akkor a bal oldala nem lesz éles . Ha meg tűélesre állítom a bal oldalt akkor a jobb oldal lesz életlen vagyis olyan lesz mintha elcsúszna a betű egymáson és kettős látása lenne az embernek . Tegnap kb 3 órán át álltam a vetítő elött és állítgattam . A lábam a végére már leszakadt egyszerűen hiába állítom igy vagy úgy nem lehet az istenért sem beállítani, hogy minden sarok és minden oldal éles legyen. Olyan opciót találtam hogy a jobb oldala élesnek mondható a bal oldal meg kicsit homályos, picit elcsúszott ,de ennyi amit el tudok vele érni. De ez igy nekem nem tetszik majdnem 1 misiért már elvárom hogy mindenhol éles legyen a kép. Igaz távolról nem látszik az a pici homályosság de nem tudok elé ülni rendesen játszani mert a bal sarka nem teljesen éles és engem ez zavar.
Röviden a kérdésem annyi hogy mivel 14 napon belül vagyok vissza tudom küldeni küldjem vissza?
Vagy küldjem inkább az Epson szervizbe hogy csinálják meg ha ezt egyáltalán meg tudják már ha ez hibának számít ?
De ha nem tudják ezt megcsinálni akkor már visszaküldeni sem tudom a boltba.
Szóval mi a fenét lehet ezzel kezdeni ? Ez teljesen normális ezeknél a lézer projektoroknál vagy csak kikaptam egy hibás optikásat és jobb ha visszaküldöm?
Kinek mi a véleménye fontos volna.
Köszönöm.
szepi0808
senior tag
Érdekes dolgok hangzottak el, amivel nem értek egyet, pedig aztán mondhatom, hogy van tapasztalatom, főleg itthon különböző vásznakon mértem elég sokat és elég sok projektor is van benne. Jelenleg is 2db fix keretes vásznam van egymás mögött, amit szoktam cserélgetni attól függően ki mire kíváncsi. De mióta lézer projik vannak, amiknek elég fényereje van a 0,8 ALR-hez is, azóta csak arra vetítek, így kizárva szinte 0-ra bármilyen fényvisszaverődést. Hiába sötét a szoba 136" felület tuja világosítani a szobát és érkezik is vissza fény a vászonra, ami tud rontani a kontraszton.
Még hogy a 0,8 gain ALR vásznon nincs fehér? Kalibrálni kell hozzá a projektort, de a fehér az fehér. Sőt két fehér vászon sem ugyanaz a kalibrációt kívánja, hacsak nem ugyan az a vetítő felület van benne. Ezt is tapasztaltam.
Én is ALR-t használok jelenleg a moziszobában:
Ez csak a saját mérésekről a mappák:
Ez 1.0 WB Sony 590
Ez 0.8 ALR Sony 590
Nincs jelentősége a gainek a natív kontrasztra! De a fényerőnek sincs!
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
szepi0808
senior tag
Ezek ilyenek, ne keresd a hibát benne! Főleg az UST vetítők nem rendelkeznek normális optikával, de akár nagyobb kategóriás hagyományos vetítőknél sincs tökéletes optika. Ha olyat keresel és 4K-sat és még lézert is, akkor nagyon, nagyon sokat kell rászánnod, hogy az tökéletes legyen.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
pidzse4
aktív tag
De miért nem raknak bele rendes optikát hogy mindenhol tű éles legyen? Nem az a lényeg hogy jó projektorokat gyártsanak? Amikor megtervezik legyártják kiprobálják ők nem veszik ezt észre hogy ez nem tökéletes, és nem érzik azt hogy ilyet ne adjanak ki a kezükből? Majdnem 1 misiért már nem fér bele hogy tökéletes legyen az élesség? Érdekes a 7400 epsonnál jó volt mindenhol ennél nem? A 7400 nál meg tudták csinálni ennél nem ami többe kerül. Ha beküldöm a szervizbe meg tudják csinálni szerinted jobbra ? Tudnak ott állitani rajta? Vagy esélytelen? Mert ha igen visszaküldöm és veszek egy MI 4K ami elvileg nativ 4K felbontásu kb 900 e ft annyi hogy DLP de azt irták nem lehet látni a szivárványefektust . Szerinted igaz hogy nem lehet látni a szivárvány efektust ennél a tipusnál pedig DLP? Vagy kamu ez is ?
[ Szerkesztve ]
Ijk
nagyúr
Miért jó dedikált moziszobában ALR vásznat használni?
pidzse4: "Normális", tűéles optika úgy 1,5-2M Ft-nál kezdődik. Remélem érted hogy a 900 ezres gépben miért nem olyan van.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
pidzse4
aktív tag
Igen értem és borzalmasnak találom. Nekem ez a 900 e ft is nagyon sok pénz. Na mindegy . Akkor lehet visszaküldöm és veszek egy 86 TV az legalább mindenhol éles és a feketéje is jobb és 4K. Árban kb 1 misiért kapni. Ha jó projektort akarsz akkor milliomosnak kell lenned.
Még 1 kérdés bármilyen projektor veszek ha nincs legalább 2 millio akkor mindegyiknek ilyen életlen az optikája? Vagy van kivlétel? pl ez : Hisense 88L5VG 88" 4K Smart Lézer TV
Mert én nem látom életlennek : https://www.youtube.com/watch?v=h1Vj1gxDOzY
[ Szerkesztve ]
Atomgeszi
veterán
7400 az távolról vetít, ez meg közelről, alulról felfelé.
Itt még jobban kijönnek az optikai hibák.
Még a legdrágább lencséknél is előfordulhatnak ilyenek kitolt maximum lens shiftnél.
szepi0808
senior tag
Mint írtam, sajnos ezt el kell fogadni ennyiért. Pont, hogy nem az a lényeg a gyártóknak, hogy ebben az ár szegmensben tökéleteset csináljanak, egyik, hogy nem térülne meg az optika ára miatt, meg a másik, hogy a drágábbat ki venné meg? Ez üzlet is.
Nem fog a szerviz vele semmit csinálni, nem csak az optika, de itt tükrök is vannak, amik szintén okozhatják a torzulást és az aberrációkat.
DLP-ben nincs natív 4K felbontás, csak XPR! amiben van forgó színkerék és mivel az 1chipesekben biztos, ott fogod látni a szivárványt.
Javaslom vetítsél hagyományosan, ahhoz nem kell UST ALR és megint boldog lehetsz. Most már vannak garis, jó áron elérhető natív 4K projektorok is a használt piacon, ami ha nem is tökéletes optikával, de biztos vagyok benne, hogy tökéletesen élvezni fogod, a HDR-t is. (csak halkan Sony 290 és boldog leszel)
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
szepi0808
senior tag
Gyere el és megmutatom, de ha neked nem tetszik, akkor meg azért, mert én ilyen hülye vagyok
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
pidzse4
aktív tag
Köszönöm a válaszaidat, átgondolom és döntök. Még annyit hol lehet venni használt projektorokat mert a hárdveraprón nem találtam jókat.
Atomgeszi
veterán
De ott is résen kell lenni.
Ijk
nagyúr
AVX-en Pali fia már 170-ért is árulta az F22-t, fluorit objektívvel, de 300-400 körül is tűéles régi mozis DLP-ket kapsz.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
szepi0808
senior tag
AVX-en is, résen, de ha megbízható régi motorostól vásárolsz, akit sokan ismernek, ott csalódás kizárt. Legalábbis, nekem az a tapasztalatom.
DLP-k szivárványaira, ha háklis vagy, akkor azt előszőr nézd meg, és jól nézd meg, hogy hosszú távon bírod-e csak utána. Ha meg fontos a 4K, HDR és nem bírod a szivárványt, akkor 3chip SXRD, Dila ami elérhető.
[ Szerkesztve ]
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
Vhiktor
veterán
4K 30 Hz-ig, tökeletesen elég az 1.4 kábel, HDR is átmegy rajta.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
szepi0808
senior tag
Max 8bit 4:4:4 ,10-en már csökken croma mintavételezése.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
Vhiktor
veterán
Nem mindegyik DLP-nél látható a szívrávány.
Van aki extrém érzékeny rá, ezért vásrálás elött érdemes kipróbálni az adott modelt vagy neten rendelnei és akkor ott a 2 hét elállás.
1 chipes lézeres DLP-nél sokkal jobban látható a szivárvány mint nem lézeres DLP esetében.
Illetve lézeres dlp gépek közül tudtommal csak a BENQ gépek képesek kadenciahelyes 23.976 Hz-s lejátszásra semmi más.
Jobban jársz ha elállsz a vásárlástól és keresel mást.
Az LS300 nagyon belépő projektor, csak azért "drága" mert lézeres fényforrást használ, de minden szempontból nagyon nagyon belépő, a kontraszt aránya is közel nulla. Pár évvel ezlötti projektor ami 200-300 ezerbe került újjonan megszei reggelire.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Cseneles
őstag
A sony lezernel is lathato kek zold vibralas mivel foszfor kerekes… ar nem mindenki erzekeny ra mint ahogyan a szivarvanyra sem dlp eseten.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Vhiktor
veterán
Igen. Ha nem csak filmezésre használja akkor már kevés 10 bit mellett.
A filmek 4:2:0-ban vannak.
10 bit 420 csak 5.57 Gb/s, nagyjából az 1.4 sávszélesség fele.
Nem érdemes a lejátszóval 444-et küldeni mert általában sokkal rosszabb a chroma felskálázása mint a megjelenítőnek, illetve az esetek 99%-ban hiába kap a megjelenítő 444-et, ő akkor is vissza konvertálja 420-ra és kezdi az egész folyamatot elölről amíg RGB nem lesz vége (mert ilyen a belső algoritmusa), így rengeteg konverzió lesz, ami ront a képen.
Az is igaz, hogy a felhasználók 99.99%-a ebből semmit nem vesz észre.
Viszont PC esetében nem érdemes YUV-t küldeni, mert borzasztó a videókártáyk kimenete YUV esetében, tehát marad az RGB.
Manapság nem érdemes 1.4-es kábelt venni, 2.0 vagyis a minimum.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Nem vitatom
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
szepi0808
senior tag
Kizárt!!!
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
szepi0808
senior tag
Szerintem meg az alap egy filmnél ha full hd 8bit 444, 4k-nál 10 444 24hz-en
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
sivi
csendes tag
Szerintem nem az csinálja.
[link]
Vhiktor
veterán
Van erre tesztlemez amivel szépen demonstrálható a probléma, illetve tesztelhető, hogy a lejátszó vagy a megjelenítő végez jobb konvertálást, de 99%ban a megjelenítő, a fent említett sok konverziós lánc miatt. Mint ahogy Stacey Spears és Don Munsil is bizonyította.
De meg kellé nézni az aodtt lejátszó és megjelenítő párossal, hogy adott konfig mellett melyik a jobb.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
sivi
csendes tag
[link] Szerintem nem az lesz.
m3ss
veterán
hmm nalad szemmel latod az alr elonyet? az durva. hany fl mellett? vajon miert, a szonyeg miatt? vagy a fekete szovetrol is ennyi feny jon vissza?
nagyon kivancsi lennek 20% adl kontraszt merve mit mutatna...
nalad full sotet volt hozzam kepest 10% adl mellett ahogy emlekszem...
kar, hogy khaosznak nincs muszere, lenne 590 adl meres 2 fele szobaban 2 fele vaszonnal es mar sokkal okosabbak lennenk.
de ez ugy latszik csak engem mozgat
mondjuk te relative gyorsan ki tudnad merni a ket vaszonnal. sot ha utana felfeszitenel a vaszon fole a mennyezetre egy feher lepedot, vagy kettot meg a kevesbe idealis szobank is meglenne. gondolom minden vagyad ilyenekkel szorakozni
mind1 majd en nekiesek itthon feher vaszonnal. az a baj, hogy igy hirtelen nem talalok semmi olyan oriasi fekete anyagot, amivel le tudnam takarni allvanyokkal a mennyezetet, meg a padlot hogy merjek.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Vhiktor
veterán
Tegyük hozzá gyorsan, hogy teszt ábrán kívül, filmekkel valószínűleg ebből semmi nem látszódik a nézők 99%ának.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Atomgeszi
veterán
Inkább tápegység vagy kondenzátor
gyulaitomika
tag
A kérdésem igazából arra vonatkozott, amit korábban is kérdeztem már.
Hogy vannak egyes videók, stream-ek, letöltött tartalmak(1080p, 4k, stb..), és nagyon változó, hogy a sötét részeknél, jeleneteknél melyiknél pixeles a fekete. Vagyis nem tudom, hogy pixeles, csak ugye nem egységesen fekete vagy legalább sötétszürke, hanem vegyes.
Csak PC-ről vetítek, ezeket a különböző tartalmakat. Amiket játékokat próbáltam, azok szerintem jók. De így folyton változtatni kell a fényerőt, és sokszor lesz szürke a feketéből.
Intel Core i7 9700K @ 3.6Ghz | Asrock Z370M Pro4 | GeForce RTX™ 3080 VENTUS 3X 10G OC LHR | Kingston HyperX Predator RGB 32GB @ 3200mhz | FSP HYDRO G 650 80+ Gold | Kingston 128GB SSD | Samsung 970 EVO NVMe m.2 250GB | Toshiba 2TB HDD | Zalman Z9 Neo
Vhiktor
veterán
Tömörítés okozza, nem a kábel.
Milyen videókártáyd van? Ha tudja a HDMI 2.0-t akkor azért illik 2.0-s kábelt beszerezni hozzá még akkor is ha nem használod ki, manapság kb 1 árban van az 1.4-el.
Abból a szempontból is érdemes, hogyha nem hozza azt a sávszélességet ami rá van írva, csak mondju a 70%-át akkor is beljebb vagy a 2.0-val, mert a "hibás" 1.4 kábel esetében már még kisebb lesz a sévszélesség.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Ennek csak úgy van értelme, ha a 2 mérés között a műszer hajszál pontosan ugyanazon a hleyen marad és hajszál pontosan ugyanaz a dölésszöge is, magyarul a műszer helyzete kőbe kell hogy legyen vésve még 1 mm-ert sem változhat.
Illetve természetsen a környezetnek is 100%-ban ugyanannak kell lennie.
Ha ez nincs biztosítva akkor semmi értelme nincs, mert nem lesz valid az eredmény.
Meg persze azért ehhez már dukálna egy komolyabb, megbízhatóbb műszer is, mondjuk egy CR 200 vagy K10A
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A