Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
menpee
aktív tag
Ez a képkocka interpoláció olyan technológia, mint a tévéken szappanoperásodást csináló 100Hz?
Az Acer egyébként engem is érdekel, de ha egy százassal drágább lesz, mint most a pf1500, akkor nagyon gyorsan ki fogom húzni a kétszereplős listámról.(#30700) jokerq: Nem probléma, én is csak ma néztem utána, tehát mindenki tanult valamit!
[ Szerkesztve ]
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
jokerq
csendes tag
Hát nem sok jót olvastam az LG PF1500G-ről, maradok a Benq vagy az epson-nál.
-
Gabesz87
veterán
Tegnap elhoztam az Acer H5381BD-t a vászonnal. Első reakció, amikor megláttam a vászon (doboz) méretét: Durva így élőben. Sajna csak 1-2 hét múlva fogom tudni feltenni, de a projektort este kipróbáltam, állítgattam a módokat. Nekem bejön, az igényeimnek teljesen megfelel. Mondjuk az a falfelület, ahová eddig vetítettem, keskeny, úgyhogy nem fért ki az egész kép, de erre persze számítottam. Amíg nincs fent a vászon, előrébb húzom az asztalt Majd ha el lesz helyezve minden, talán csinálok pár képet, esetleg pár sort is írok.
-
pelenka35
őstag
BenQ W1070 Projektor -otthoni használatra venném(filmezés,xbox one) ,néha iskolában munkára.
Tv-t tudok valahogy nézni rajta?
Köszönöm.Gamertag:Rob3rt75
-
AVhelper
senior tag
Akit érdekel: EPSON EH-TW7300 teszt
[ Szerkesztve ]
-
Norbi 72
veterán
válasz pelenka35 #30710 üzenetére
Nálam egy ilyen lejátszó-felvevő szolgálja a tv-adást.30-40 között már E/H szériát is lehet kapni használtan.
-
Beni2360
félisten
válasz pelenka35 #30707 üzenetére
A TV nézés igen behatárolt mert nem lehet napsütésben nézni. A proji nem arra való.
De a (#30712) Q ajánlat nagyon jó szerintem minden tekintetben.Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #30709 üzenetére
Natural módban az a 1245:1 natív kontraszt nagyon gyenge.
A fényerőt nem értem Mozi módban 530 lumen? Mert az is túró.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30714 üzenetére
Egy 3LCD projektortól dinamikus fényszabályzás nélkül az 1300:1 körüli natív kontraszt nem is rossz. De a natív kontraszt nem sokat árul el arról, hogy milyen képen belüli kontrasztot tud a vetítő, márpedig az a lényeg.
A Mozi és Digitális mozi színmódokban bekerül a fényútba a "cinema filter" színszűrő, ami csökkenti a fényáramot, cserébe kiszélesíti a színtartományt (gamut) a DCI-P3-nak megfelelően. Ráadásul a tesztbeli képet elég messziről vetíthették, és a vetítő 2,1-szeres nagyításátfogású lencséje 33%-kal csökkenti a fényerőt a zoom "tele" állásában, mint a másik szélső állásban. Ebből csak annyi következik, hogy érdemes közelről vetíteni a nagyobb képet, és ezekben a színmódokban kell a nagyobb lámpateljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Beni2360
félisten
-
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #30716 üzenetére
Már ne is haragudj, de egy egy mai LCD vetítőnek főleg egy új fejlesztésű és gyártású gépről van szó legalább a 3000:1 kontrasztot tudni kellene minimum, főleg ilyen árkategóriában. Sőt az elődje is 1770:1 tudott, tehát ez visszalépés.
Nagyon is lényeges a natív kontraszt sokkal lényegesebb, mint a dinamikus fényerő szabályzás, az inkább hókusz-pókusz.Az ANSI kontrasztól nem kaptunk információt, ami szintén lényeges dolog. Ha a konkurenciát nézzünk a sony HW45 tud olyan 4000:1 natív és 500:1 környéke ANSI-t akkor leszámítva az extra funkciókat (motoros lencse, és motoros lencse takarás, akkor nem sok jóval kecsegtet e a gép. A 4K felkonvertálós panelekre pedig nagyon kíváncsi leszek, hogy a Sony Reality Creation - hoz képest mit mutat, mert ha a JVC e-shift szintjét fogja produkálni, az nagyon kevés, attól még az RC is jobb.
Kértem egy tesztpéldányt és fogok összehasonlító tesztet csinálni és, akkor minden kiderül.
[ Szerkesztve ]
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #30720 üzenetére
sztem tudja h nincs semmi köze hozzá, inkább a képi látványra illetve a hatásra gondolhatott amire az RC képes.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
motoroskanál
tag
válasz bajnokpityu #30723 üzenetére
Széles skálán állítható, igény esetén kikapcsolható. Gondolom nem személyesen neked tervezett gépet a sony, így beépítették a gépbe, hátha akad olyan, akinek tetszik. (és jól gondolták)
-
bajnokpityu
félisten
válasz motoroskanál #30724 üzenetére
tehát szerinted is hasonló eredményű dolog mint a 4K?
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
devil-k
nagyúr
válasz bajnokpityu #30725 üzenetére
Eleinte szerettem az RC-t, aztán már csak a minimálisra vettem le (0), aztán pedig ki is kapcsoltam. Most már zavar. Régi filmeknél beválhat, de semmi szükség rá egy új, normális transzfert kapott BD-hez.
- mozi bolondéria -
-
c4
őstag
válasz devil-k #30726 üzenetére
"de semmi szükség rá egy új, normális transzfert kapott BD-hez."
Nem sok ilyen van.Érdekes kérdés ez. Van egy faxa veszteségmentes tömörítésű film, azt szoftveresen letömörítik, az apró, finom részletek gyalu...
Ezután jön a lejátszó, ami valamilyen részletességű képet kitol magából, aztán jön a projektor, ahol már az alkalmazott technológia is meghatározza kép milyenségét. Erre már csak cukordrazsé a torta tetején az alacsony felbontású, sok optikai aberrációval rendelkező optika... Szóval nem tudsz olyan raszteres s szemcsés képet varázsolni az RC-vel, mint amilyen a film veszteségmentes anyagában van.És azt álmodta meg a rendező meg az operatőr....
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
-
c4
őstag
válasz bajnokpityu #30729 üzenetére
A kép alapvető tulajdonságain nem segít a 4K. Az LCD, LCoS lágy marad egy dinamikus képi világú DLP-hez képest.
Lehet nem sok szükség lenne az RC-re, ha egy jó üvegoptika kerülne a cuccba, de az RC biztos olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
devil-k
nagyúr
-
#95590400
törölt tag
én ilyenkor mindig örülök, hogy az igényeim jóval vékonyabbak, mint a pénztárcám
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz bajnokpityu #30733 üzenetére
Az átlag 200-240 cm széles vásznakon ez mindegy szerintem. Ha meg nagyobb vászon van installálva, fel kell kötni az izzó gatyóját úgy 3000 ANSI környékére, 3D esetén nem lenne rossz az 5000-es érték..., ami ugye nem játszik köreinkben, Xtremer néz ilyen szintű cuccot.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30719 üzenetére
A cine4home általad korábban linkelt tesztje szerint:
"Wenig Veränderung hingegen im nativen Kontrast: Bei vollem Bildzoom und geöffneter Iris beträgt dieser rund 6000:1 (TW7300: 1800:1 / 1300:1), was in Anbetracht der enormen Lichtleistung einen sehr guten Wert darstellt. Gesteigert werden kann er durch die manuelle Blende im Objektiv, die der TW9300 vom großen Bruder LS10000 geerbt hat: Sie tauscht nach Bedarf Licht gegen Kontrast, bis zu 20% (auf beiden Seiten)."
Vagyis teljes képnagyításnál és nyitott írisznél a TW7300 1300:1, zárt írisznél 1800:1 natív kontrasztot produkál. Francia barátunk tesztje ezt a körülményt nem jelzi (ennyit számít a német precizitás).
Az evidens, hogy a dinamikusnál többet mond a natív kontrasztarány, de a lényeg az egy képen belüli kontraszt. Az EH-TW7300 feltehetőleg DeepBlack nélküli transzmisszív 3LCD technológiája nyilván nem versenyezhet natív kontrasztban a LCOS projektorokéval, de a képen belüli kontrasztban éppenséggel állhatja a versenyt.
A teljesen motorizált lencse (zoom, fókusz, lencseeltolás) és a lencsepozíció memória nagy jótétemény (ez az utolsó Panasonic házimozi vetítőkben is nagyon kedvelt funkciója volt). Az Epson 4K Enhancement technológiája már bizonyított az EH-LS10000-ben, és mivel ez a vetített kép textúráját finomítja, ezért valóban semmilyen módon nem összevethető a Reality Creation vagy más hasonló a képrészleteket pusztán jelfeldolgozással fokozó eljárással.
-
szepi0808
senior tag
válasz bajnokpityu #30720 üzenetére
A 4K felkonvertálós panelekre pedig nagyon kíváncsi leszek, hogy a Sony Reality Creation - hoz képest mit mutat, mert ha a JVC e-shift szintjét fogja produkálni, az nagyon kevés, attól még az RC is jobb.
4K e-shift az nem 4K! JVC 4Ke-shiftet láttam és leírtam róla véleményem full hd-nál az RC is jobban kiemeli a részleteket, ami lányvánosabban élethűbb képet ad.
Hagyjuk már ezt az RC szapulást, kicsit unalmas. El kell fogadni, hogy a vevők 99% használja és szereti, mindenki saját igénye, kedvére állítja. Az 50, 55 RC-je is másabb, mint a 65-ösé, amiben már a 4K sony-k RC-je van, az már nagyon finoman nyúl csak bele, persze nem túlzóan nagy felbontáson.
Így van, ahogyan a kolléga is állította egy normális üvegoptika, amivel egy HW65 brutál lenne, akár 4x-es árat is produkálna, annyiért meg ki venné meg?Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #30737 üzenetére
Az Epson 4K Enhancement technológiája már bizonyított az EH-LS10000-ben
LS10000-ből itthon szerintem egy darabot nem adtak el, érdekesnek is találtam volna egy natív 4K projektor árán valaki egy full hd-t vegyen, hacsak nem lényeg a hosszú lámpaidő.
és mivel ez a vetített kép textúráját finomítja
Magyarul összemossa, mint kb az e-shift. Attól még nem lesz több információ, részlet a vetített képen. A JVC is ezért nem tetszett, mert életlenedet a kép a e-shiftel.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30739 üzenetére
Szerinted a 4K Enhancement csak "összemossa, mint kb az e-shift. Attól még nem lesz több információ, részlet a vetített képen."
Ez tényszerűen nem igaz! Ahogy az e-shft úgy a 4K Enhancement is megduplázza az 1920 x 1080 vetített képpont számát, ami natív 4K tartalommal elég nyilvánvalóan látszik is.
-
c4
őstag
válasz szepi0808 #30738 üzenetére
"amivel egy HW65 brutál lenne, akár 4x-es árat is produkálna, annyiért meg ki venné meg?"
Ez így kicsit sarkított. Csak az üvegoptika nem indokolná rögtön az ár négyszereződését.
A vetítők világában alacsony, majdnem belépőszinten is használnak üvegoptikákat. (Lásd: Mitsubitshi, BenQ stb...) Nem prémiumszintű leképzésűeket, de még mindig sokkal jobbak, mint a műanyaglencsés tesóik. Spúrol' a Sony. Kell a profit. -
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #30740 üzenetére
4K forrásanyaggal? Azzal a natív 1080p projektor is szebb, majd meglátjuk, hogy a 4K Enhancement-el jobb-e.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
Jó, de belépő szinten , nem 16 tagos üvegoptikák vannak, ami pl egy shiftes rendszerhez és nagy zoom átfogású optikához kell.
A presztízst meg védeni kell, a nagy ember megmondta.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Janaboy
Topikgazda
En azt szeretem bennetek, h mindenki csak a magaet hajtogatja
Janaboy
-
F.E.K..
senior tag
Üdv mindenkinek.
Ismer-e valaki olyan módszert amivel meghatározható egy projektor lámpa üzemideje? Mármint a projektor beépített számlálóján kívül?
Van ugyanis egy projektorom aminél erős a gyanúm hogy lámpa cserénél elfelejtették nullázni a számlálót, most bekapcsoláskor meg kíródik egy percig a figyelmeztetés hogy az izzó élettartama vége felé közeledik, készüljek a cserére....
Ugyan le tudom nullázni a számlálót, de ha valóban elérte az üzemideje végét akkor tudomásom szerint az nem lenne a legjobb ötlet (kiégéskor kárt is tehet az eszközben ha jól tudom), viszont a legbiztosabb megoldást (új izzó, beszerezése, izzócsere majd nullázás) anyagi megfontolásokból csak akkor tenném meg ha nincs köztes megoldás...
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
#95590400
törölt tag
válasz F.E.K.. #30747 üzenetére
fényerőn látszik, hogy tényleg volt-e csere, viszont, ha nem ismered milyennek kellene lennie, akkor nincs mihez viszonyítanod sem.
ha úgy érzed, elegendő a fényerő, akkor használd nyugodtan... persze benne van a pakliban, hogy elpukkan és kár tesz, de az enélkül is benne van. én az eddigi 2 projektoron elkövetett 5 cserém után azt vettem észre, hogy a cserejelzés után egyébként is már zavaróan kevés volt bennük a fényerő... de elmennek azért a gyári óraszám felett is.[ Szerkesztve ]
-
F.E.K..
senior tag
válasz #95590400 #30749 üzenetére
A fényerővel nincs gond, takarékos módban van használva, így is minden látszik a vetített képen. (Sötétítés van azért )
A karbantartási jegyzőkönyvben ~3000 óra működést írtak le, és emiatt gazdaságtalannak minősítették a javítást, a gépkönyv szerint maximum 2500 óra amit tudna, és a papírozás előtt úgy két hónappal járta körbe a karbantartó a projektorokat.. Takarítás, izzócsre volt elviekben, aztán egy másik cég vette át a dolgot, a fenti bejegyzés már attól a cégtől származik. A projektor számlálója a gépkönyve szerint 2000 óra után kezdi a figyelmeztetés kiírását, amikor a papír szerint 3000 óra volt benne meg sem nyekkent, jóval később (úgy 30-40 üzemóra) múltán jött elő a 2000 órás figyelmeztetés.
No ez után legyek okos...
Az izzón elszíneződést sem nagyon látok, de nem tudom hogy kellene-e egyáltalán? Ha tényleg sokkal túlteljesítette a gyári üzemóráját akkor megy ameddig megy, de ha csak a papírozást rontották el akkor feleslegesen tilt le (letilt vajon?) egy majdem teljesen új izzót...
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs