Az Opel szégyene az, amikor elkezdi más gyártók autóit saját márkajelzéssel eladni. Szánalom. Agila-WgonR, Agila-Splash, Combo/Multipla. Régebben csak a dízelmotorokat lopkodták innét-onnét (Isuzu, Fiat), aztán annyira elfogyott a saját szellemi tőke, hogy most már komplett autókra szorulnak rá. Másik gyönöyörű lépés a házon belüli konkurencia eliminálása volt, ahogy kivonták a Daewoot Európából, aztán fogták a Kalost, és most megpróbálják Opel Karlként eladni.
Ehhez még hozzájönnek Opelnél a mindenféle koncepciótól mentesen elkészült saját modellek, amihez most éppen az olasz dizájnt lopkodják össze, és megpróbálják ordas nagy fejlesztésként eladni, hogy most már végre talán csak annyit nyom az autójuk, amennyit a nehezebb kategóriatársak.
SUV-jaik megintcsak koreai fejlesztések, ráadásul az Antara már akkor is meh volt, amikor kijött, azóta meg már régen eljárt fölötte az idő, a Mokka meg egy vicc. A Meriva meg mindig egy vicc volt, jellemzően a másik hibát hibára halmozó tervezőzseniket alkalmazó német gyártó, a Ford próbálta meg koppintani a B-Max-szal, jól bele is buktak ők is. Zafira megint nem egy nagy kaland, meg lehet nézni a részesedését az amúgy is haldokló egyterű-piacon a Sharan és társai, meg a Galaxy/S-Max páros mellett.
És akkor csodálkoznak, hogy nem megy a szekér már egy ideje.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.