Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16751) AMD Power válasza Winner_hun (#16749) üzenetére


AMD Power
titán

Szegény emberből sok nem maradhatott. Az biztos ,hogy 100 fölött ment...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#16752) Csabee. válasza AMD Power (#16751) üzenetére


Csabee.
nagyúr

szerintem 150felett lehetett

Üdv: Csabee.

(#16753) AMD Power válasza Csabee. (#16752) üzenetére


AMD Power
titán

Biztos nagyon ment. A kocsi fele nincs meg. :U

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#16754) Csabee. válasza AMD Power (#16753) üzenetére


Csabee.
nagyúr

jaja, pedig a toyota nem arról híres hogy papírból van, egy susukit megnéznék ugyan így.. csak sztem az már 60nál ezt produkálja

Üdv: Csabee.

(#16755) AMD Power válasza Csabee. (#16754) üzenetére


AMD Power
titán

Egy régi Swift biztosan.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#16756) Csabee. válasza AMD Power (#16755) üzenetére


Csabee.
nagyúr

az újak is csak 1 fokkal jobbak :)

Üdv: Csabee.

(#16757) tomcsi23 válasza Winner_hun (#16749) üzenetére


tomcsi23
veterán

Hány fok volt ma? ..és milyen gumi van rajta? :(

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#16758) ádyz válasza Winner_hun (#16749) üzenetére


ádyz
addikt

Kövezzetek meg, de az ilyen meg is érdemli. :(

(#16759) Winner_hun válasza ádyz (#16758) üzenetére


Winner_hun
félisten

[KLIKK]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16760) Zozzant válasza tomcsi23 (#16757) üzenetére


Zozzant
addikt

Goodyear UG6 téligumi:
"Új etalont képvisel a nedves száraz havas vagy jeges úton nyújtott teljesítményben.Egyedi profil. Minimális az aquaplanning kockázata.Biztonságos és kényelmes utazást biztosít akár szélsőséges időjárási feltételek esetén is."
[link]

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#16761) Csabee. válasza Winner_hun (#16759) üzenetére


Csabee.
nagyúr

:DD :DD :DD :DD :DD

Üdv: Csabee.

(#16762) Leeza válasza tomcsi23 (#16757) üzenetére


Leeza
tag

Minek elsietni a gumicserét már arra a kis időre... Az meg, hogy másokat veszélyeztet, kit érdekel... Szomorú.

"Szerintem az téveszti meg, hogy amikor begépeled a szöveget, akkor lefelé nézel... :)" - elmoraan

(#16763) Winner_hun válasza Zozzant (#16760) üzenetére


Winner_hun
félisten

Hidegben. De nem 60+ fokos aszfalton:U

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16764) tomcsi23 válasza Winner_hun (#16763) üzenetére


tomcsi23
veterán

akár szélsőséges időjárási feltételek esetén is ;]

Leeza: mindenki olyan gumit használ, amilyet az aktuális időben jónak gondol, de akkor ennek megfelelően is közlekedjen.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#16765) Winner_hun válasza tomcsi23 (#16764) üzenetére


Winner_hun
félisten

Olvastam de az nem ezt jelenti:) Bár a szmájliból ítélve gondolom ezt te is tudod;)

Jajj, hétvégén voltam Gárdonyon, haverokkal mentünk fagyizni, fagyizó előtt jófajta sima aszfalt, gyaloglépés gyökkettővel kanyarodóknak is úgy csikorgott a gumijuk hogy ihajj. Lehetett is látni hogy téli van rajtuk.

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16766) Csabee. válasza Winner_hun (#16765) üzenetére


Csabee.
nagyúr

válság van,.. nincs pénz nyárira :D

Üdv: Csabee.

(#16767) tomcsi23 válasza Winner_hun (#16765) üzenetére


tomcsi23
veterán

Így van, nem véletlen a szmájli. Már első alkalommal "gyanús" volt a mintázat, és a dátum jelezte, hogy friss a dolog - a napokban meg igencsak felmelegedett az aszfalt. :K
Télipowa 60+ fokban. :U

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#16768) Zozzant válasza Winner_hun (#16763) üzenetére


Zozzant
addikt

nyilvánvaló:)

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#16769) deicide válasza Csabee. (#16766) üzenetére


deicide
veterán

Én egy évet lehúztam acélfelnin téligumival mert a kereskedő júliusban azzal adta el az autót és nem akartam már nyárit venni...alig kopott, pedig őszig ment bele 15k km... :K

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#16770) Csabee. válasza deicide (#16769) üzenetére


Csabee.
nagyúr

:DD :DD :DD :DD szép, én sajnálnám az autót meg a gumit :D

Üdv: Csabee.

(#16771) deicide válasza Csabee. (#16770) üzenetére


deicide
veterán

Mondjuk nagyrészt autópályán használtam, 90-100as tempóval, kíméltem...:)

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#16772) Csabee. válasza deicide (#16771) üzenetére


Csabee.
nagyúr

akkor végülis ellehet vele gurgulászni :)

Üdv: Csabee.

(#16773) aphra2 válasza Winner_hun (#16765) üzenetére


aphra2
aktív tag

Nekem nyári van fent, de az elmúlt két napi nagy melegben, nálam is csikorog a gumi
kanyarban, hiába megyek gyökkettővel.
Sztem ebbe belejátszik az alul ill túlkormányozottság is.

deicide: ellenpélda, néhány éve, 7k alatt lejártam a vadi új téligumit félig, de csak elől, hátul semmit nem kopott, persze mindezt városban, nyáron.

Más: Barátomnak pályán, nyáron simán széthullott a téligumi, (előszőr defekt, majd mire megállt már cafatokban volt a felnin,.... gondolom túlmelegedett)

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#16774) proof88


proof88
addikt

Amúgy csak akkor csikorog, ha túlmelegszik? Amúgy akkor sem jó, ha túl hideg, de úgy is könnyebben csúszik meg, akkor is csikorog, nem?

(#16775) jerry311 válasza proof88 (#16774) üzenetére


jerry311
nagyúr

Akkor is csikorog ha túl van fújva.
A radiálgumik ránézésre kicsit laposnak látszanak, ha a megfelelő nyomásra vannak fújva.

(#16776) fekeandras válasza Integra (#16732) üzenetére


fekeandras
őstag

Hát persze, hogy a levegő munkacsoport képtelen javaslatán alapul az egész.Ezen meg sem lepődöm de azon már igen, hogy mennyi hülye támogatta a javaslatukat a főpolgármesteri hivatalban.Aztán most, hogy ekkora közfelháborodást váltott ki a dolog gyorsan kihátráltak... Seggfejek! :U

(#16777) Winner_hun válasza aphra2 (#16773) üzenetére


Winner_hun
félisten

Kisteherautóval anno tapasztaltam hogy ez függ az aszfalttól is. Nekem is volt hogy nyikorgott gyökkettő tempónál, másik kanyarban meg nem, pedig azt se vettem be gyorsabban.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16778) Winner_hun válasza jerry311 (#16775) üzenetére


Winner_hun
félisten

Ez a laposnak tűnik dolog nekem is feltűnt, többször rá is mértem de mindig jó érték volt. Miért tűnik laposabbnak?

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16779) jerry311 válasza Winner_hun (#16778) üzenetére


jerry311
nagyúr

A diagonál gumikhoz képest a radiálnak sokkal rugalmasabb az oldalfala, meg más a felépítése is. Tippelem emiatt dudorodik ki az oldalfala, mintha kisebb lenne a nyomás a kelleténél.

Egyébként a csikorgás (és tapadás) nagyban függ az aszfalt (út) minőségétől, anyagától is. Van olyan aszfalt, ami 3 csepp eső után már úgy csúszik mint a jég, de van amelyik sárazon sem tapad túl jól. Csikorgós, nem csikorgós. Pl. az összes plaza összes betonfestékkel kezelt parkolójában csikorog a gumi. Mindegy mennyivel mész.

(#16780) Winner_hun válasza jerry311 (#16779) üzenetére


Winner_hun
félisten

de van amelyik sárazon sem tapad túl jól

Igen, ha azon az aszfalton sár van akkor tényleg nem tapad jól;]:P
Mondjuk nem sár, de homokátfolyásból maradó nyom volt M7-esre kanyarodó útszakasz végén, még jó hogy nem túl nagy, éreztem is a csúszást...

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16781) mezis válasza fekeandras (#16776) üzenetére


mezis
nagyúr

Kár. Pedig milyen szép lett volna... :))
Aztán lehetett volna még fokozni: Egy fő-fő-főnök szobájába bevezetve az összes közlekedési lámpa irányítógombja és azokat kedvére kapcsolgathatná, akár úgy, hogy minden irányban zöldet ad. ;] . Ezzel rohamosan csökenne az üzemképes autók száma (meg a sofőröké is...) :C

mezis

(#16782) jerry311 válasza Winner_hun (#16780) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ha nincs sár, akkor is lehetnek elég nagy különbségek. Mondjuk erre jellemzően motorosok panaszkodnak.

(#16783) Winner_hun válasza jerry311 (#16782) üzenetére


Winner_hun
félisten

Tudom. A sár az már már teljesen más.

A fa majd megállít:U

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16784) fekeandras válasza Winner_hun (#16783) üzenetére


fekeandras
őstag

Ilyenkor hol van dragon a biztonsági öv ellenes elméletével?Ez nem egy nagy ütközés, ha be lett volna kötve mindenki nem csak a hátul ülők kutya bajuk nem lett volna.Szívás... :U

[ Szerkesztve ]

(#16785) kételkedem válasza Winner_hun (#16783) üzenetére


kételkedem
addikt

Van, amikor a fa sem állíthat már meg.
RIP (19)

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#16786) Integra


Integra
titán

[link]
[link]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#16787) Winner_hun válasza Integra (#16786) üzenetére


Winner_hun
félisten

Azt a maradék kettőt jobboldalra igazán odarakhatták volna;]
Mind a két linked ugyan az

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16788) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Fekvőrendőr telepítésére vonatkozó szabály

azonban ezek az eszközök nem akadályozhatják a megengedett sebességgel történő folyamatos haladást

Hmm ezt nem is tudtam. Viszont akkor egy rakás fekvőrendőrt el kéne bontani:U, nem egy helyen van ahol 50-es megengedett sebességnél ha 50-nel megyek akkor ott a fekvőrendőr csúnya dolgokat végezne a kocsin...
30-as helyen is találkoztam olyannal hogyha 1-es alapjáratnál gyorsabban megyek (az meg ugyebár messze nem 30) akkor néhány alkalom után a futóművesnél köthetek ki...

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16789) Fecogame válasza Integra (#16786) üzenetére


Fecogame
veterán

Az gyönyörű :DDD

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#16790) zsolt1129 válasza Winner_hun (#16788) üzenetére


zsolt1129
addikt

Úgy bizony. Nekem is koppant párszor a vonóhorog,pedig vagy mehettem 15-el. (40-es tábla) :F

(#16791) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Miért görkorcsolyázik mindenki úgy, mint egy állat?:DD

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16792) kételkedem válasza Winner_hun (#16791) üzenetére


kételkedem
addikt

Papucsban :DDD :DDD

A fekvőrendőr műszaki paraméterei nincsenek rögzítve, gyakorlatilag minden arra illetékes olyan fekvőrendőrt telepít, amilyet akar. Kisvárdán kivétel nélkül mind Lada Nivára van méretezve. Mindegyik előtt meg kell állni, majd óvatosan áttolni a kocsit rajta. Ha öt személy ül a kocsiban biztos, hogy valami hozzáér a fekvőrendőrhöz.

A fizika szigorú dolog.

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#16793) AMD Power


AMD Power
titán

Mocskos politikus. :((

103-mal hajtott az ötvenes táblánál Csáky Pál.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#16794) jerry311


jerry311
nagyúr

Igazat kellett adnom apámnak. Azt mondja, aki hétköznap vezet, az ne menjen hétvégén az utakra, hagyja a (hülye) hétvégi sofőröket, hogy maguk közt legyenek.
Haladok az autómosó felé, nem gyorsan csak lendületesen, de mivel _nekem_ nem jött senki jobbról, nem igazán erőltettem a nagyobb lassítást. Valaki más igen, balról érkezik szintén lendületesen. Mindketten megállunk intenzív fékezéssel, de gumik meg sem szólalnak, minden csendes. Gondoltam magamban, hogy vége, sikeres jobbkéz megvolt, indultam is tovább a mosó felé. Rám dudált. Cserébe beintettem neki. Úgy felhúzta magát, hogy utánam jött a mosóba, kocsiból üvöltözni. Ki már nem szállt, gondolom a Renault Espace biztonságát nem akarta feladni. Próbáltam, neki magyarázni, hogy ha benézi a jobbkezest, akkor talán egy intéssel elnézést kellene kérni, nem ledudálni az embert... Nem sikerült. Több verzióban is csak azt ismételgette, hogy nem kéne beinteni...
Be kell szereznem egy tolólapos IFA-t, vagy valamit hasonlóan masszív gépet.

(#16795) fekeandras


fekeandras
őstag

Ezt reggel kaptam e-mailben, azóta ia ezen röhögök.
Előre is bocs, kicsit hosszú lesz:

"Árpi tuningja

Egy ismerősömnek (Árpi) volt egy autója. Szép volt, jó volt
(Opel Senator 3.0), neki mégsem volt elég jó. Egy szép napon
elhatározta, hogy dögösíteni kell. Elkezdodött a tuning.
Eloször jöttek a szokásos dolgok: szélesebb felni, tök
fekete fólia, brutál erosíto, stb. Igen ám, de ilyenje sok
embernek van, így nem lehet kitunni a tömegbol. Na, akkor
jött az ötlet: ha Michael Knightnak van, akkor neki is kell,
és ezzel elkezdődött KIT-hadmuvelet.

Úgy kezdte, hogy a muszerfal összes szabad helyére
kapcsolókat és ledeket barkácsolt. Ezek nagy részének semmi
funkciója nem volt, csak (szerinte) jól nézett ki. Mások
szerint inkább hasonlított Pirx kapitány valamelyik
járgányára, de neki tetszett. A legjobb az volt benne, hogy
volt nyolc kapcsoló, ami sorba volt kötve a
gyújtáskapcsolóval. Cselesen ezeket úgy építette be, hogy
egy részüket megfordította, tehát az autót csak egy bizonyos
kapcsolóállásnál lehetett indítani. Ennek a lopásgátláson
kívül az volt az értelme, hogy szerinte baromi imponáló
volt, ahogy kapcsolgatott indulás elott. "T'od, ahogy a
helikopteren, az amcsi filmekben. Mégis csak komolyabb így a
gép, nem?"

Persze eltelt egy-két nap, amíg ezt az állást megtanulta.
Addig úgy nézett ki egy indítás, hogy beült, az összes
kapcsoló lefelé mutatott. Elkezdte vadul kapcsolgatni, és
minden kombinációnál megpróbalt indítani. Minden indítás
elott jött a "Hopp, most megvan, most a jo" - szöveg, de
általában csak negyedszerre - ötödszörre találta el. Én már
rég tudtam a helyes állást, de a marhája képtelen volt
megjegyezni. Persze nem segítettem neki, csak együttérzoen
bólogattam az anyósülésen. Egyszer megkérdeztem tőle, miért
nem írja le. Azt mondta, azt elveszítheti, és akkor könnyen
ellopják az autót. Elképzeltem, hogy valaki talál a
parkolóban egy cetlit, hogy "fel-fel-le-fel stb.", és
felderül az arca, hogy "Aha, megvan a Senator kódja, elo a
pajszert!"... Aztán persze szépen lassan megtanulta a kódot,
és egy ido után már kezdett unalmas lenni a dolog, ezért
újabb furfangos eszközök kellettek.

Ekkor jött (őt idézve) "a behatolási- és eltulajdonítási
kísérletet megakadályozó kompjúteres (így, k-val, hosszu
ú-val ejtve) rendszer". Én itt már nem akartam beülni mellé,
mert tudtam, hogy nem fogom megállni röhögés nélkül. De a
hosszas unszolasra ("Nézzed má' meg, hogy mit bír a
gépsárkány, mer' ilyet még nem lattá', öcsém!") beültem.

Az újabb okosság nem volt más, mint egy lepukkant 486-os
laptop, amit ráapplikált a riasztóra, egy aktív hangszóró az
anyósülés lábterében, plusz valahol hátul egy mágnes egy
reed-relével. A hangszóró azért kellett, mert riasztáskor a
laptop mindenféle okosságot mondott. Árpi úgy képzelte, hogy
ha el is lopják az autót, a riasztó megszólal, és a tolvaj
megijed a hangtól, ami ilyeneket mond: "Tolvaj!", "Az autó
15 másodpercen belül leáll!", "A rendszer értesíti a
rendorséget.", stb. A mágnes a reed-relével kapcsolta a
laptop áramellátását. A baj az volt, hogy úgy volt megoldva,
hogy csak saccra lehetett tudni, hova kell tenni a mágnest a
csomagtartóban, nem volt megjelölve a helye.

A másik gond az volt, hogy akivel íratta a programot, az
csak Windowsra tudta megírni, úgyhogy innentol kezdve így
nézett ki az indulás: Árpi körberohant kétszer az autó
körül, ellenorizve, hogy nincs behatolási nyom,
távirányítóval kinyitotta az ajtókat, nekem be kellett
ülnöm, mert o elhelyezte a csomagtartóban a mágnest ("Ne
haragudj, de ezt még neked sem mutatom meg."), elore jött,
beállította a kapcsolókat, indított, fülelt, hogy bootol-e a
laptop, káromkodott, hátrament, igazított a mágnesen, vissza
elore, fülelés, laptop bootol. Iyenkor ülni kellett még egy
ideig, mert a Windows még nem indult el, és ha a program nem
álló autónal indult el, megszakította a gyújtást. Mivel csak
saccra tudtuk, mennyi ideig tart, ücsörögtünk pár percet.
Ekkor összegerjedt az autó hifije az aktív hagszóróval, ami
borzalmas hangon visított.

Elkezdett gyulni a tömeg a parkolóban (én meg próbáltam úgy
tenni, mint akinek semmi köze az egészhez). Látszott rajtuk,
hogy rendszeres nézoi a mulatságnak, mert volt, aki
rutinosan egybol a mászókára ment fel, hogy lásson a többiek
feje felett.

Ekkor jött az, hogy elkezdett vonyítani a riasztó, és a
hangszóró a lábamnál megszólalt olyan hangon, mint egy
vízbefojtott Sokol rádio: "Tolvaj!", "A motor le fog
állni!", stb. Kezdtek röhögni az emberek (én meg kisebbre
húztam össze magam). O pedig uvölt: "Gerjed, b*zmeg,
összegerjed, k*rva riasztó, k*rva laptop, k*rva programozó!"
Itt jött még egy félperces k*rvás felsorolás, ordítva
természetesen, és a programozó meg az egész mindenség
lovakkal és felmenokkel törteno közösülésére bíztatása.

Fontolgattam a menekülés lehetoségét, de már túl sokan
álltak körülöttünk, és nem voltam benne biztos, hogy át
tudom törni a bámészkodók gyűrűjét. Árpi hozzáfogott, hogy:
gyújtás lekapcsolása, motorházteto felnyitása, laptop
lehúzása a riasztóról, riasztó kikapcsolása kulccsal,
fenyegeto "F*szt néze'?" a tömegnek, matatás a motortérben,
csatlakozók pöcögtetése, "Ne nyújjá' hozza, öcsisajt!" a
közelebb merészkedő kisgyereknek, motorházteto le, beülés,
indítás, várakozás a bootra, szokásos visítás, szerencsére
most nem riaszt, indulhatunk. Persze padlógáz, visít a gumi,
a tömeg szétrebben, és mi "kottonájdzsó"-t torzítva,
műszerfal-rezegtetve üvöltő hangjaira otthagyjuk a
parkolóban a tömeget.

Fohosünk boldogan húzza ki magát az ülésben, és büszkeségtol
sugárzó arccal csak ennyit kérdez: "Na?" - Elgondolkodom,
mit is mondhatnék. Például megkérdezhetném, hogy mi van, ha
a tolvaj nem rakja helyére a mágnest, és akkor a laptop nem
indul el, nem tiltja le a gyújtást, nem óbégat, mint a
haldokló rinocérosz, és ugy általában, simán el lehet lopni
az autót. Vagy megpendíthetném, hogy a sok szar árábol
vehetett volna egy rendes riasztót is, de nem szólalok meg,
mert az ember úgyis hiába magyarázza egy apának, hogy
kockafeju a gyereke, az akkor sem érti meg, ha megáll a sör
a kölyök fején...

------------------------------------------ --------
------------------------------

Nyár volt, fiatalok voltunk, és ilyenkor sok marhaságot
csinál az ember. Árpi persze többet, mint a normálisabbja.
Ez régebben történt, még nem volt meg az Opel Senator, csak
egy szakadt Ladára futotta. Abból is csak olyanra, ami
annyira rozsdás volt, hogy nem lehetett tudni, mikor hullik
ki az ember alól. Mindig azt vártam, hogy egyszer kiszakad
az alja, és Árpi úgy fogja hajtani, mint Flintstone a
járgányát. Muszaki persze évek óta nem volt rajta, így csak
a szerencsén múlt, hogy mikor bukik le.

Persze, ez sem lehetett olyan, mint az átlag, ezert volt itt
is optikai tuning ezerrel. Ekkoriban Árpi még nem
rendelkezett jelentos tokével (vagyona gyakorlatilag a
széteso-félben levo Ladábol, két farmerbol és néhány pólóból
állt), ezért nagyrészt leleménnyel kellett pótolni a hiányzó
anyagiakat. Hát, leleményben nem volt hiány.

Felkerültek ugye az alap dolgok: rókafarok, muszor
kormányborítás, aprópénztartó, halálfejes valtógomb, órás
visszapillantó (sajnos csak egy törötthöz tudott hozzájutni,
de lényeg, hogy óra volt benne), "multifunkciós muszer", ami
egy homéro, iránytu és óra mahagóni-utánzat keretbe foglalt
kombinációja volt, és itt ki is merültek nagyjából az anyagi
lehetoségei. Ekkor jöttek a segítokész haverok, akik elso
hallásra kicsit furcsállották Árpi kéréseit, de aztán a hecc
kedvéért megcsinálták, amit kért.

Első lépés volt a műszerfal. Látta egy újságban, hogy egy
sportkocsinak polírozott alumínium borítás volt a muszerei
körül, és hát persze, hogy neki is kellett. Miután
kiengedték az ügyeletrol, ahova a sorjás alumíniumlemez
által szétvágott tenyerével ment kötözésre, új ötlettel állt
elo: alufólia lesz a megoldás. Finoman megemlítettem neki,
hogy az nem túl strapabíró, meg gyurodik is, de nem
hallgatott rám. Egyik haverja szüleinek volt egy Ápisz-szeru
boltjuk, és onnan szereztek vagy harminc tubus Technokol
Rapidot, és kiadta az utasítást a haverjainak, hogy mindenki
csenje el otthonrol az alufóliát. Mikor elég sok összegyult,
megkezdodött a ragasztás. Én csak a végére értem oda, hát,
mit mondjak, nem volt egy semmi látvány.

Eloször is totál meghülyültek a ragsztó gozétol, mert zárt
garázsban csinálták. Mikor odaértem, sejtettem, hogy gáz
lesz, mert méterekrol olyan szaga volt a garázsnak, mint egy
festékgyárnak. Árpi csak ennyit tudott hozzáfuzni az
eseményekhez: "hehehe". Meg néha azt is, hogy "atom lett,
hehe". Ültek a haverjaival a garázs betonján, mint marhatök
a mezon, néztek maguk elé, és vigyorogtak.

Megnéztem az autót. Ez sem volt semmi. Láthatólag jobbról
kezdték a mutatványt, mert ott még ollóval voltak vágva a
darabok, de gondolom, közben hatott a ragasztó, és mire a
kilométeróráig jutottak, már annyira zizik voltak, hogy azt
is beragasztották. Be volt ragasztva a kormány, a
sebességváltó, a szellozok, a bal oldali ablak felé, a bal
ajtókárpit, egy kicsit mindkét ülés, és úgy általában
csöpögött minden a ragasztótól. Az elején még odafigyeltek
rá, és probálták kisimítani a fóliát, de a végén persze
ilyen apróságokkal nem törodtek, és ettol az autó úgy nézett
ki, mintha Bádogember vezette volna, aki egy szörnyu
balesetben széttrancsírozódott.

Kivonszoltam oket a levegore, és akkor vettem észre, hogy a
napsütésben csillog fejük és a ruhájuk, mint Szucs Judit
fénykorában, diszkókiránynőként. Csak rájuk nem üveggyöngy
volt varrva, hanem sikeresen magukra ragasztották a
levágott, lehullott alufóliadarabokat. Néztek rám kitágult
pupillával, teljesen megzavarodva a fénytol, és
szemkápráztatóan csillogtak. Olyanok voltak, mint két
szerencsétlenül járt ufó, akik nem tudják, hol landoltak.

Másnap kapartunk. Harmadnap is. A negyedik napon beláttuk,
hogy a Technokol az erosebb. Árpi kicsit elkeseredett, mert
a muszerfal enyhén szólva furán nézett ki, az itt-ott
feltépett alufóliával, ezért gyorsan újabb csinosítás után
kellett nézni.

Jött a szárny. Egy igazi szárny, ugye elég komoly pénzekbe
került volna, ezért maradt a szögvas, ket rúdra hegesztve,
amikre menet volt vágva. Fúrtunk két lyukat a csomagtartón,
átdugtuk a rudakat, csavar fent, lent, és készen volt a
"szárny". Árpinak baromira tetszett, és megsértodött, amikor
a "Na, milyen?" kérdésre én azt mondtam, hogy "Legalább van
egy alkatrész, ami nem rohad". Egy volt a probléma: le
kellett festeni. Neolux nem jó, mert nem tartós. Mivel fessük?

Árpi azt mondta, hogy olvasta valahol, hogy az apróbb
hibákat körömlakkal szokták javítani, mert az hasonló az
autófestékhez. Próbáltam felhívni a figyelmét arra az
apróságra, hogy ez nem apróbb hiba, hanem egy bazi nagy
vasdarab, aminek befestéséhez jó sok körömlakk kell, de nem
érdekelte ("Majd felhigítjuk!"), irány a "butik".

Akkoriban még nem nagyon vettek a pasik (mi még inkább fiúk)
körömlakkot nőknek, úgyhogy furcsán néztek, amikor eloadtuk,
hogy piros körömlakkot szeretnénk. Mondtam Árpinak, hogy én
azt hallottam, hogy a körömlakk másképpen néz ki felkenve,
mint az üvegben, ezért ki kéne próbálni, mielott megvesszük.
Ezt nem kellett volna mondanom. Amikor az eladóno nem nézett
oda, Árpi suttyomban kinyitotta az összes piros és bordó
körömlakkot, és minden körmére festett egy-egy pöttyöt.
Kijöttünk az üzletbol, és megpróbáltuk kitalálni, melyik
szín illik az autóhoz. Eléggé belefeledkeztünk a dologba,
mert arra eszméltünk, hogy egész szép nézoseregünk lett.

Akkor jöttem rá, hogy állok egy női butik előtt, nézem ahogy
a haverom a kifestett körmeit próbálgatja, hogy melyik megy
a kocsijához, és közben arról vitatkozunk, hogy melyik a
szebb szín. Árpi ügyesen feltalálta magát: "Csak a
szárnyamra kell." Na, ettől kitört a röhögés. Megvártuk,
amíg eloszlik a tömeg, visszamentünk, és megvettünk 1, azaz
egy darab lakkot. Sikerült kunyerálnunk egy lánytól
körömlakklemosót, és felhigítottuk a lakkot. Szép rózsaszín
lett. Reméltem, hogy nem festünk vele, de festettünk.

A "szárny"-at ettol kezdve egy foltos, rózsaszín szögvas
képezte (á la Barbie mobil). Ja, a lényeg, amiért az egész
cécó volt: Árpi a fagyis lányt akarta elkápráztatni a
csodajárgánnyal. A lánynak ugyan egy másik pasi tetszett az
I-es Golfjával, de Árpi úgy gondolta, hogy egy full-extrás
Lada mégiscsak imponálóbb egy fapados Golfnál.

Egy dolog volt hátra, a kipufogó. Árpi szerzett egy
vascsövet, ami szerinte kitűnő kipufogó lett volna. Én,
mikor megfogtam a csövet, és éreztem, milyen baromi nehéz,
gondoltam, hogy baj lesz, de nem szóltam, mert tudtam, úgyis
hiába. Elmentünk valami lakatos haverjához, aki kiröhögött
minket, és elküldött a fenébe. Árpi bedühödött, és "Na,
akkor majd én!" felkiáltással előszedte a forrasztóját, hogy
majd azzal. Ráhagytam. Egy fél kiló ónnal ráforrasztotta a
csövet, és elindultunk becserkészni a leányzót.

Az első ötven méter után lejött a cső, és elkezdett zörögni.
A második ötven méter után az ősrégi kipufogó megadta magát,
és leszakadt mindenestül. Sebaj, így úgyis jobb hangja van,
kipufogó be a hátsó ülésre, gyerünk tovább. A fagyizó előtt
pár száz méterrel megálltunk, és Árpi eloállt a haditervvel.
Én előremegyek gyalog, kihívom a lányt a fagyisbódéból, és
szóval tartom, amíg Árpi meg nem érkezik.

Úgy tervezte, hogy odafarol majd a lány elé az autóval, és
elviszi egy körre ("Hogy lássa, mi az élet."). Kérdeztem
tole, hogy ezt a farolás-dolgot próbálta-e már. Mondta, hogy
nem, de nem nem lehet nagy dolog. Én biztos, ami biztos
alapon kinéztem magamnak egy villanyoszlopot fedezéknek, és
elindultam.

Odaértem. "Szia, gyere ki egy kicsit, légyszi." - "Most nem
lehet, sokan vannak." (Hoppá, erre nem számítottunk.) "De
valami nagyon fontosat akarok mondani." - "Mondd el itt, nem
mehetek ki." (Közben hallottam, hogy Árpi közeleg. Ezt
egyébként mindenki hallotta, mert kipufogó nem lévén, az
autónak olyan hangja volt, mint egy Zetor traktornak, amikor
elakad a szántásban.) "De gyere ki, mert..." Itt tartottam,
amikor baromi nagy fékcsikorgás, egy reccsenés és
csörömpölés, majd csend. Árpi megjött.

Féltem hátranézni, mert azt hittem, letarolta a fél utcát,
de nem. Csak éppen az autó félig az árokban volt. Árpi
próbált úgy tenni, mint aki direkt így akarta az egész
mutatványt, de nem volt túl meggyőző. Már csak azért sem,
mert az egyik kerék elég furán állt. Mondhatni, kitört. Árpi
gyorsan kiugrott az autóból, és jött a fagyisbódéhoz. Nem
vette észre a kereket, mert a másik oldalon volt. Érezte,
hogy furán áll az autó, de gondolta, majd csak kijön az
árokból (ezt kesőbb mesélte).

Elkezdtek beszélgetni, és csodák csodája, a lány levette a
kötényét, és elindultak az autóhoz. Árpi meglátta a kereket.
Sápadtan beült. Ült... Még mindig ült... "Na, megyünk?" -
kérdezte a lány. "Ja, csak elobb nézd meg, milyen frankó a
műszerfal. Klassz, nem?" (Itt kezdtem el röhögni.) Lány
szétnéz a foszladozó alufólian: "Ööö, aha, klassz. Nem
megyünk?" - "Áh, még nem, majd később. De hallgasd milyen
hangja van." Beindítja (harmadszorra sikerül), gázpedál
pumpálása. Lány: "Jézusom, megsüketülök. Inkább menjünk,
mert mindjárt vissza kell mennem." - "Menjünk inkább később,
most csak dumáljunk." - próbálta Árpi elkerülni az
elkerülhetetlennek latszót. "De hülye vagy, ezért hívattál
ki, hogy most nem is viszel egy kört?!" Árpi ettol
bepöccent, és szerencsétlen lányra zúdította az elmúlt napok
összes kudarcát (persze ordítva): "Nem megyunk, b*zmeg, mert
kitört az a kib*szott kerék, és különben is, elegem van,
hogy még mindig tiszta lakk a körmöm, meg a tököm is
ragasztós lett, ez a rohadt alufólia meg nem jön le..."

Idáig hallottam, mert itt már sírtam a röhögéstol. Innentől
már nem olyan érdekes a történet. Jött egy rendőrautó,
igazoltatás, kiderült, hogy nincs műszaki, szülők felhívása,
büntetés kilátásba helyezése, amit valami ismerős egy üveg
piáért elsimított, a szülők szörnyülködtek, kesőbb röhögtek.

Az érdekes a dologban, hogy évekkel késobb Árpi, nem mint
élete mélypontját emlegette, ahogy ült félig egy árokba
borulva álmai nőjével, hanem ezt mondta: "Tudjátok, ha akkor
öt centivel eltekerem a kormányt, meg lett volna a buxa."
Hát, igen, sok múlik néha öt centin. Gondoljatok erre,
miközben (néha) vadul tekergetitek ide-oda a kormányt.

----------------------------------------- ---------
------------------------------

Nyár. Nyaralás. A budapestiek tudják, milyen érzés
megszabadulni a Rákóczi úton araszoló 7-es busz
heringkonzerv-feelingjétol, és a metrón a lábadra lépő
"fokhagymát-reggeliztem-pálinkával"-típusú emberektől.
Ilyenkor az ember lazít, és néha ökörségeket csinál. Árpi
persze, a szokásosnál is nagyobbakat.

Az volt a gond, nem volt autó (az ezeröcsi ugye megreccsent
előző nyáron). Sebaj, nagypapi (Árpié) szívesen odaadja az
ezeréves Varnyút. Megy? Megy, csak nincs műszakija, de ha
lejöttök érte Balatonra, vihetitek, a faluban, kertek alatt
lehet vele menni. Ez Árpinal soha nem volt akadály, úgyhogy
irány a pályaudvar.

Reggel 8-ra volt megbeszélve a találka, annak ellenére, hogy
a vonat csak 1 órával később indult. Azért kellett ilyen
korán, mert majd "Becserkészünk egy-két vadat, hogy ne
legyen olyan unalmas az út. Majd Árpi bácsi megtanít a
fortélyokra." Megemlítettem, hogy köszönöm, boldogulok
egyedül is, de persze fölöslegesen. "Nyár van, apám, érted?
Ilyenkor nincs cicózás." (Késobb kiderült, hogy azért
kellett korán kimenni, mert ment volna át hozzá az aktuális
barátnője reggel...)

Ez az indulás előtti napon történt, és ismerve Árpit, nem
sok jóra számítottam másnap, de ő megígérte, hogy
kivételesen normális lesz. Persze én értem oda előbb, és
vártam. Az járt a fejemben, hogy lehet, hogy mégsem lesz
semmi gond Árpival, tanult az elmúlt nyár hülyeségeiből, és
normális lesz tényleg. Alapvetoen azért rendes gyerek, csak
hát kicsit hülye.

Na, idáig jutottam Árpi tömjénezésével, amikor ezt hallom
(reszelős hang): "Gyerünk Janó, meg tudod csinálni. Mondjad
neki a ribogzisat." Ez meg mi lehet? Odaballagok a
lepcsőhöz, ahonnan lelátni az aluljáróhoz (a fedetlenhez, a
Déli előtt), és mit látok? Természetesen Árpit, ahogy röhög,
két torzonborz fickót, és elég szép tömeget körülöttük.
(Árpi a vonaton mesélte el, hogy a nagypapának szánt
pálinkába fogadott két szerencsétlen csövessel, hogy nem
tudjak elmondani három egymás utáni nőnek, hogy "Pici,
parányi dezoxiribonukleinsav-darabka vagyok, de te hívhatsz
génnek.").

Amikor odaértem, ezt láttam: Árpi röhög, az egyik torzonborz
odalép egy középkorú nőhöz, és elkezdi, hogy "Kicsi ribogzi
vagyok, hívjá' gének". A nőn látszik, hogy egy szót sem ért
az egészből, és riadt szemekkel keresi a menekülés útját. A
csöves áll előtte, és néz Árpira, hogy jól csinálta-e. De ő
kegyetlen, és int, hogy nem jó, gyerünk a következőhöz.
Közben persze röhög, az idiótája. Ezen elmulatott volna egy
darabig, ha nem cibálom el onnan. A csöveseknek odaadta a
pálinkát, és mentünk jegyet venni.

Jó nagy a sor, várhatunk. Azaz várhatnánk, ha Árpi nem lenne
Árpi. Elővesz egy papírlapot, és átcsörtet a tömegen:
"Elnézést, szabad lesz. Itt dolgozom. Köszönöm.", és
odafurakszik a pénztárhoz. "Csókolom, Marika, meghoztam az
új kérdőívet, tessék kitölteni, viszem fel az irodába.",
ordítja, hogy mindenki hallja, majd suttogva: "Két diákot
kérek, Kiliánig." A pénztáros néz rá nagy szemmel, és kiszól
jó hangosan: "Hova kéri a két diákot?". Árpi próbál úgy
nézni, mint Garfield, amikor megeszi Jon kajáját, és
mosolyogva magyaráz a tömegnek: "Ez a Marika, milyen vicces
asszony!" - "Kiliánig" - suttogja. Az emberek röhögnek, mert
mindenki hallotta a pénztárost, de úgy látszik, jó kedvük
van, mert nem verik meg. Megúsztuk.

A vonaton nem sok minden történt, attól eltekintve, hogy
Árpi szóba elegyedett egy öregasszonnyal, akiről kiderült,
hogy most megy vissza a falujába, ahonnan 74 évig ki sem
mozdult. "Nem tetszett soha vonatun ülni?" - "Nem, a menyem
hozott fel Pestre kocsival." Árpinak majdnem sikerült
rádumálnia, hogy húzza meg a vészféket, mert ő rosszul van.
Szerencsére az utasok nem engedték. Megérkeztünk.

Árpi elso dolga volt (az elfogyasztott jelentős sörmennyiség
hatására), hogy teli torokbol elkezdett ordítani kifelé a
vonatablakból: "Megjöttünk, reszkess Balaton!". Két rendőr
sétált a peronon, akik erre rögtön megfordultak, és
méregették Árpit. Szerencsére az egyikük rádiója megszólalt,
és elsiettek. Pechemre Árpi meg utánuk kiabált:
"Megijedtetek, mi?" (Reméltem, hogy már nem hallják, de mint
késobb megtudtuk, hallották.)

Szóltam Árpinak, hogy kéne szerezni egy üveg pálinkát a
nagyapjának, ha mar megígérte cserébe a kocsiért, mert a
miénk ottmaradt a csöveseknél. Árpi szerint nem jó a bolti
pálinka, mert az öreg csak házit iszik, de nem baj, mert egy
ismerőse otthon csinál pálinkát, majd tőle szerzünk.
Elmentünk hozzá, de kiderült, hogy nincs pálinka, ellenben
kaptunk egy üveg 96%-os etilalkoholt. "Nem baj" - mondta
Árpi - "majd rakunk bele főszert, és olyan lesz, mint a
vodka, nagyfater úgysem tudja, mi az." Na, ennek fényében
vettünk egy zacskó sót, és beleszórtunk egy csomót az
alkoholba. Árpi egy kicsit leöntött belőle, és felengedte
vízzel, hogy mégse legyen olyan erős. (Egy liter alkoholba
két ujjnyi vizet.)

Elmentünk a nagyszülőkhöz. "Árpikááám!" - puszi-puszi,
előkerül a "vodka". "Na, nagyfater, ilyet még nem ittál, ez
szibériai vodka, az elvtársaktól hozattam külön neked." -
"Há', dehogynem ittam én mán, Árpikam." Hoppá! Most mi lesz?
"Ööö, nagyfater, óvatosan, mert ez nagyon erős, ez nem sima
vodka." - "Ugyan, Árpikám, egy vodka nem lehet olyan erős,
mint az én házi szilvám.", és meghúzta az üveget. Én
készülök rá, hogy kiugrik a szeme, és kiköpi a protkót, de ő
csak megrázza a fejét. "Hinnye, a keservit, ennek aztán van
huzatja." - mondja, és még egyet kortyol! Kimegy pohárért,
hogy igyunk mi is a megérkezésre. Én próbálok tiltakozni, de
Árpi szerint innunk kell, mert különben megsértődik, és
nincs autó.

Visszajön az öreg, tölt, egészségünkre. Én bedöntöm a
számba, de nem nyelem le (nem vészes, csak mintha olvadt
acéllal öblögetnék). Árpi lenyeli hősiesen. Elvörösödik,
könnybe lábad a szeme, de próbálja tartani magát. Amikor a
nagyapja újat tölt, én kiköpöm az egészet a hervadozó
szobapálma cserepébe, annak már úgyis annyi-alapon. Újabb
kör után Árpi már csak párás szemekkel néz maga elé. Tolem a
szerencsétlen pálma újabb adagot kap. Próbálom felhozni az
autó-témát, de a nagypapi újabb kört tölt. Árpi matt részeg,
én pedig nem tudom kiköpni, mert a nagyapja engem néz.
"Aztán, fiam, te hova valósi vagy?" - "Hmhhmmhhm." - mondom.
Árpi megmenti a helyzetet, mert elereszt egy olyan böfögést,
hogy a nagyapja osz haja megrebben, és a kutya elkezd
vonyítani az udvaron. "Ez derék volt, Árpikám! Látom,
szereted a jófajta italt."

Sikerül rávennem őket, hogy tápászkodjanak fel. Elindultunk
a garázs felé, és útközben az öreg magyaráz: "Aztán Árpikám,
ez nem valami úri autó, tudod. Öreg már, viseltes, de azért
jól szolgál." Árpi ebben a pillanatban lefejeli a fűzfa
alacsony ágát, és elterül, mint egy béka. Az öreg észre sem
veszi, megyünk tovább a garázshoz. Kinyílik a garázsajtó, és
eláll a lélegzetem...

Középen állt egy barna színu rozsdahalmaz, ami valamikor
talán egy autó lehetett, amíg nem érte nehéztüzérségi
támadás, és nem locsolták le valami erősen korrodáló
anyaggal. Arra gondoltam, hogy még egy MEH-telepen is
elhajítanának vele minket a francba, nemhogy ebbe valaha két
nő be fog ülni...! (Annyira senkit nem lehet leitatni.)

A dolgot tetézte, hogy az autónak kellemes hasmenés színe
volt. (Ezt ma úgy mondanák, hogy "Hamvas, őszi erdo -
metál".) Egyébként az egész garázs úgy nézett ki, mint egy
lepusztult ócskavastelep. Körben a polcok tele voltak
zsúfolva ezeréves, olajos, pókhálós autó- és ki tudja milyen
alkatrésszel. Ekkor ért oda Árpi, fején egy púppal, amiből
vidáman csordogált a vér az arcára. Egyébkent tök sáros
volt, mert a fűzfának köszönhetően beesett a virágágyásba,
ahonnan (a "vodka" hatására) csak nagy nehézségek árán
szabadult. Láthatóan ez őt nem zavarta, mert el volt
foglalva egy akkora hengerfejtömítéssel, hogy én eloször azt
hittem, egy Kispolski padlólemeze. "Nagyfater, b*szki, te
tankszerelo voltál a Don-kanyarnál?" Na, itt elkezdődött egy
félórás mese nagypapa ifjúkoráról.

Közben Árpival azon vitatkoztunk, ki vezessen. Ragaszkodott
hozzá, hogy majd ő. Én mondtam, hogy akkor én gyalog megyek.
De nem, de igen. Na, mondtam neki, hogy ha ki tud állni a
garázsból az utcára, akkor vezethet. Árpi beült. Az alkohol
ködén át homályosan emlékezett, hogy ilyenkor mit is kell
csinálni, és gondolom, megpróbálta beállítani a
visszapillantót. Én csak azt láttam, hogy egy határozott
mozdulattal letöri a belso visszapillantót. "Nagyfater,
oszlik a verda!", bosszankodott, majd nézett előre
hunyorogva. "Mit nézel?" - kérdeztem tőle. - "Azt, hogy
kiférünk-e a garázskapun." (Egyébként ez valahogy így
hangzott: "azotygiférüngeagarásgabunnn".) A kapu olyan három
méter széles lehetett, úgyhogy elkezdtem aktívan félni. A
nagypapa vadul magyarázott, hogy mire vigyázzunk, Árpi
koncentrált, hogy kijussunk, én meg próbáltam magam bekötni,
de az öv sehol.

Ekkor - számomra teljesen váratlanul - padlógázzal
beletolattunk a mögöttünk levő polcokba. Potyogott a sok
alkatrész, én ordítottam, mert azt hittem, ránk szakadt a
garázs, a nagypapa ordított, hogy jajj, az autója, Árpi
ordított, hogy ő se maradjon ki a buliból. Így elordibáltunk
egy ideig, aztán - amikor már az összes kutya üvöltött az
utcában -, én átültem, nagypapa a lelkemre kötötte, hogy
óvatosan vezessek, és elindultunk.

A Wartburg kicsit leamortizálódott hátul, de sokat nem
rontott rajta a dolog, lévén, hogy eddig sem volt
kimondottan szalonautó-állapotban. Na, haladtunk szép
lassan, amikor Árpi bejelentette: "Hányni fogok!". Sajnos
azt elfelejtette hozzátenni, hogy most azonnal, úgyhogy mire
megálltam, már ott volt az ölében a matéria. De jo!
Megálltunk, Árpi nagy nehezen levette a gatyáját (a nagy
része arra ment), a tiszta részével úgy-ahogy letörölgette a
pólóját és az ülést, és a gatyát bedobta az árokba, mondván,
hogy nem bírja elviselni a szagát, majd holnap érte jövünk.
Akkor már elég fáradt voltam, és csak az érdekelt, hogy
minél elobb hazajussunk, ezért ráhagytam.

Döcögtünk az úton, Árpi egy szál pólóban, mert hogy az
eldobott rövidgatya alatt nem volt semmi, én szenvedtem a
kormányváltóval, és nem láttam semmit. Gyanítani kezdtem,
hogy Árpi nagyapja takarékossági megfontolásokból
zseblámpaizzókat szerelt a tompított helyére, mert a lámpánk
kb. húsz centire világított el. Egyszer csak azt vettem
észre, hogy egy sötet alak mellett húzunk el, akinek
világított az egyik keze. Két választás volt: vagy E.T.
mégsem ért haza, és itt telefonál a nagy magyar éjszakában,
vagy a közúti ellenorzés. Féltem, hogy az utóbbi. Sikerült a
rendor után kb. harminc méterrel megállni. Gondolkoztam,
hogy visszatolassak-e, de mivel akkor vezettem kormányváltós
autót eloször, ez nem tűnt egyszerűnek. Persze próbálkoztam
szorgalmasan, úgyhogy az odaérkező szervet hangos
váltórecsegtetéssel fogadtam.

Fiatal rendőr volt, próbált laza lenni: "Nem bírunk a
lóerőkkel? Száguldozunk, mi? Na, lássuk a papírokat." A
helyzet az volt, hogy nekem akkor még nem volt jogsim. Az
autón ugye, nem volt műszaki, és mint kiderült, a forgalmit
sikerült otthagyni Árpi nagyapjánál. Probáltam a helyzetet
finoman, adagolva vázolni, hogy a forgalmi még van, csak
otthon hagytuk, és persze az én jogsimat is, de Árpié itt
van, csak ő ivott egy kicsit, és mivel törvénytisztelő
fiatalemberek vagyunk, ezért nem akart volán mögé ülni.

Pechemre Árpi egy kicsit pontatlanul mérte fel a helyzetet,
és megszólalt: "F*szom má', mér' álítottak meg ezek
minket?". A rendor rávilágított Árpira, és visszahőkölt.
Mondjuk nem csodalom, mert Árpi úgy nézett ki, mint aki egy
különösen perverz szado-mazo orgiáról jön, ahol jól
megverték, lehányták, és elvették a ruháját. De a rendőr
visszahajolt, és elkezdte behatóan vizsgálni Árpit. Egyszer
csak feláll, és odakiabál a rendorautóhoz: "Gyere csak,
Pista, megvan a vonatos gyerek!". Puff, készen vagyunk. Ezek
most keresztüllőnek minket, és elkaparnak az útszéli
árokban. Ekkora pechünk nem lehet!

Odaért Pista. (Akkora lelógó harcsabajusza volt, hogy még
ebben a helyzetben is majdnem elröhögtem magam.) Benéz,
meglátja Árpit: "Hát ez az Árpi, az X. Y. unokája." Hoppá,
itt tényállás van. A rendőr ismeri a nagypapát. Lehet, hogy
mégis megússzuk? Elmeséltették velem, hogy mi történt,
röhögtek Árpin, de még nem engedtek el. A fiatalabb
mindenképpen bosszút akart állni az állomáson elszenvedett
sérelmekért. Egy ideig elvitatkoztak a rendőrök, hogy mi
legyen, aztán a fiatal visszament a kocsihoz, és elkezdett
vadul rádiózni, aztán visszajött: "Na, mehettek. Téged meg,
öcsi, meg ne lássalak még egyszer jogsi nélkül vezetni,
értve vagyok?" Volt köztünk kb. egy év korkülönbség, de
valami azt súgta, hogy ezt ne tegyem szóva. Rendőrök
elviharzottak, és mi is elindultunk. Nem akartam elhinni,
hogy ennyivel megúsztuk.

Hát, nem úsztuk. Mentünk kb. két kilométert, amikor megint
kék villogó tűnt fel mögöttünk. Azt hittem, ugyanazok a
rendőrök, de nem. Ezek hárman voltak, és mindhárman
odajöttek. "Kiszállni a kocsiból!" (Na, ezek sem
udvariaskodnak fölöslegesen). Árpi elkezdett nyekeregni,
hogy nincs rajta gatya, de nem hatotta meg őket.
Kiszálltunk. "Kezeket a kocsira, széles terpesz." Mit volt
tenni, megcsináltuk. Ekkor elment mellettünk egy
turistabusz. Mivel a rendőrautónak égett a lámpája, és ránk
világított, elég jól látszódtunk. El tudom képzelni, mit
gondoltak a buszon levok, amikor látták Árpit vilagító fehér
seggel egy rendőrautóra hajolni. Egy darabig elröhögtek
rajtunk a rendőrök, aztan elengedtek.

Ekkor értettem meg, hogy a fiatal rendőr szólt a többieknek,
és valószínűleg Balaton összes rendőre ránk vadászik, hogy
Árpin röhögjenek. Négyszer állítottak meg. Egy rendőr le is
fényképezte, mondván lesz min röhögnie öreg napjaiban. Nagy
nehezen hazaértünk, és én megfogadtam (sokadszor), hogy
Árpit kerülni fogom a jövőben, de persze nem tartottam be"

[ Szerkesztve ]

(#16796) fekeandras válasza AMD Power (#16793) üzenetére


fekeandras
őstag

Az ilyen embernek kívánom, hogy 103km/h-val érjen utól egy 50km/h órás tempóval szabályosan közlekedő kukáskocsit.

(#16797) Integra


Integra
titán

azért...

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#16798) Vandit. válasza fekeandras (#16795) üzenetére


Vandit.
addikt

:C Jó sztori volt.

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#16799) Winner_hun válasza fekeandras (#16795) üzenetére


Winner_hun
félisten

Elég beteg:)
Néhány résznél elgondolkodtam hogy ez valóban megtörtént vagy csak kitalált az egész? Különösebben az első fejezetnél.

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#16800) Winner_hun válasza Integra (#16797) üzenetére


Winner_hun
félisten

Költözés vagy nyaralás?:F

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.