iPhone-t használók OFF topikja
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Gsx-rr
veterán
Nem tudom! 2-3 nm napelem ennyire nem eleg semmire?
SÖ
őstag
Persze vannak már festékek is, de annyira kicsi a hatásfoka hogy ekkora felületen nem oszt nem szoroz a szükséges teljesítményhez képest. Vannak 24 órás tiszta energiával működő járművek versenye extrém súllyal korlátozott sebességgel geometriába kényszerített külsővel, stb. Működik, de nem valós körülmények között.
SÖ
őstag
"Végül is a gép sokkal többet láthat a környezetéből, és hamarabb is dönt."
Nem erről van szó, hiszen az érzékelők régóta sokkal többre képesek az embernél. A lényeg, hogy idáig a "gépnek" nem volt empíriája. Az AI megjelenésével már nem az ember fogja írni a programot. Teslákat azért tesztelték évekig, hogy adatbázisba gyűjtse a vezetéstechnikai és biztonsággal kapcsolatos információkat, azért, hogy az érzékelőknek legyen miből válogatni, ha egy szituációban beavatkozásra van szükség.
Ergó
- érzékelők - szem fül
- adatbázis - memória emlékek tapasztalatok
- feldolgozás beavatkozás - agy
Vagy is amíg nincs a csecsemőnek tapasztalata, hiába van szeme füle, nem érti a környezetét.
Itt jön a képbe az AI, és csak rajtunk múlik a végkifejlet.
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
Toyota Prius tudja (a plugin).
Meglestem a vidit tegnap. Nincs kijelző a kormánynál ez annyira egy idióta dolog szerintem, középre kell nézni azért, hogy mennyivel mész? Anno a Minikben is ezt elbaszták. Egyébként nem néz ki rosszul az autó, de az olcsó Tesla 15-18m ft-ot jelent... vicc.
[ Szerkesztve ]
B-L-A-C-K
titán
Azért ár/érték arányban nem rossz, egy jó felszerelt i3 vagy Nissan Lief is majdnem ott van árban, és azért nem 1 kategória egy ilyen Tesla-val egyik sem.
[ Szerkesztve ]
Gsx-rr
veterán
Azert en inkabb a piacon levo tobbi ,nem elektromos autohoz hasonlitanam.
Ennyibol mar van egy E Klasse Merci is.
radi8tor
MODERÁTOR
és Gsx-rr:
Phaeton napfénytetőjébe napelem van építve. Álló helyzetben arról jár a klíma ventilátor, hogy ne 50 fokos kocsiba kelljen beülni. De amúgy ja, kb 1-2 mobil töltésére lenne elég az a napelem.
Egy otthoni napelemtábla kb 190 W-ot tud leadni csak ugye 30V-os, tehát abból a 190W-ból még az inverter is levesz valamennyit ha csak 1 tábla férne el a kocsira.
Egy VW eUP 18700 W-os aksival rendelkezik. Na most akkor számoljuk ki hány napig kéne a napon állnia egy ilyen napelemmel, hogy feltöltődjön?
4 napig! (veszteségek, felhők nincsenek belekalkulálva)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
.Szaki.
addikt
Igen, de ott legalább a későbbi modellekben ezt javították. A Teslánál mondom továbbra is az aggasztó, hogy egyszer fagy le és ott a gond, használhatatlan lesz az egész. Nem tartom egy ilyen használati eszköznél előnyösnek, hogy minden egy darab tableten múljon.
A másik nagy gond az az állandó gyártási probléma, ami az egész márkát körülöleli. Az összes modellnél vannak összeszerelési és egyéb minőségi problémák, ami azért ilyen értékű autóknál nem engedhető meg. Erre a legjobb példa a Model X, ami helyből egy nagy parasztvakítás, 40m Forint és 15.000km után már csörög-zörög benne minden..
radi8tor
És akkor gondolj bele, hogy négy napig töltöd az eUp!-ot azért, hogy jóesetben ha minden klappol tudj menni vele ~100km-t.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Ja pont tegnap írta valaki a Greengo csoportba Facen, hogy egy 100%-ra töltött kocsival elmentek Dobogókőre. Csak azt nem kalkulálta bele a csórikám, hogy emelkedőn sokkal jobban merül. Mire felértek már 17%-on volt. Lefele visszatöltő üzemben használta, így eljutott a zónahatár előttig 3 utcával.
Autómentővel vitette el egy töltőhöz.
Megérte.
⭐ Stella
.Szaki.
addikt
Igen, ma reggel olvastam én is.
Meg mivel tiszta hó volt minden, gondolom jó hideg is volt, és az sem segíti a hatótávot.
[ Szerkesztve ]
Gsx-rr
veterán
Elorelathato a Tesla bukasa!
Nem veletlenul ovatosak meg a nagy gyartok. Most meg kutatjak a valos piacot es ha azt latjak,hogy tenyleg akkora mar az erdeklodes es a technika is jobban kiforrott, akkor lesoprik a Teslat a piacrol.
r3dsnake
nagyúr
De az ronda és benzines. Kár összehasonlítani.
Amúgy a kmóra hiánya nem para, úgyis sokat waze-val vezetnek, az meg csipog ha gyorsan mész.
B-L-A-C-K
titán
Felesleges ahhoz hasonlítani, hiszen minden elektromos autó jelenleg bőven feláras egy nem elektromoshoz képest.
Én is Waze-s vagyok de nagyon irritál ha beszél a navi vagy figyelmeztet csipogással.
.Szaki.
addikt
Európán belül csak azon múlik, hogy mennyire megy el az esze az EU-nak. Egyelőre nagyon nyomják a dízeleknek a kiutálását, bár a németek kezdenek már berágni, csináltak egy elég jó tesztet egy MAN busszal és azt számították ki, hogy a dízel/ad blue-s buszokkal tulajdonképpen semmi gond nincsen..
Ez az egész szerintem az európai autómárkáknak a kiutálásról szólna, hiszen ha komolyabban belegondolsz miben a legerősebbek a franciák és a németek? A dízelekben. Az lesz a szívás, amikor rájönnek, hogy elektromosból is jobbat fognak csinálni, mint a Tesla, annyi tapasztalatot, mint amennyivel a nagy gyártók rendelkeznek nem lehet csak úgy behozni és ez meg is látszik a Teslánál.
r3dsnake
Az E-Klasse csúnya? Szerintem az E-Klasse mindegyik típusa az autók iPhone-ja, mindig is a legszebb autóknak tartottam W124-től W213-ig.
[ Szerkesztve ]
GALARDO
addikt
Azigen. Gondolom sokat vezetsz. Dizájnon meg kár vitatkozni, ha neked egy E-Klasse csúnya.
[ Szerkesztve ]
How would I describe myself? Three words: hard working, alpha male, jackhammer....merciless...insatiable. by: DS
Gsx-rr
veterán
Szerintem nagyon is jo osszehasonlitas, mivel mindketto kozlegedesi eszkoz, es azert ha az ember elkolt 15 milliot alaposan merlegel.
Nagyon sokan pont ezert nem kajaljak meg ezt az elektromos auto hype-ot, mert logikusan gondolkozik es latja ,hogy azonos kategoriaban az elektromos es dizel/benzines auto arkulonbseget nem fogja tudni megsporolni 3-4 ev alatt.
2 ismerosomnek van elektromos autoja ,de mindketto csaladjaban van 2-3 auto plusszban.
Galardo: a belso terrol ne is beszeljunk!
[ Szerkesztve ]
r3dsnake
nagyúr
Max. 60 fölötti pénzes sugardaddykhez tudom elképzelni.
Gsx-rr
veterán
Az elegancia mindenkinek jol all! Meg egy 25-evesnek is
B-L-A-C-K
titán
Szerintem aki Teslát vesz, pont leszarja mennyit spórol vagy nem. De ha már itt tartunk jó tudni hogyha a Teslát elviszed szervizelni, olyan hogy az utolsó kis esetleg hibás műanyag darabot is kicserélik, ablaktörlő lapátot akár, és a számlán szerepel egy 0FT-os összeg (8 év garanciád van motorra, fűtóműre, aksira...stb). Ami azért elég jó érzés hogy nem a lehúzásra mennek, mert egy mercinél még egy ablakmosó-folyadékért is 5 ezret felszámolnak. Szóval ezeknél a szervizelés jóformán nulla, a fékbetéteket kell majd cserélni (meg persze gumikat), de mivel van visszatöltés itt is, nem úgy kopnak a fékek mint egy sima autónál.
Ha nekem most lenne 18 millám, és kocsit kellene vennem, simán bevállalnék egy ilyet.
[ Szerkesztve ]
.Szaki.
addikt
+1, ezt én is tanúsíthatom, gyerek korom óta imádom az E-Klasse-t.
[ Szerkesztve ]
Gsx-rr
veterán
Annyira paraszt kivul belul,hogy ennyi penzert en bele nem ulnek!
Az a kilincs meg vicc!
[ Szerkesztve ]
B-L-A-C-K
titán
Nekem tetszik ez a minimális stílus, egyedül azt a gusztustalan lakk felületet nem értem miért erőltetik, de az a legkevesebb, lefóliáztatnám és heló.
.Szaki.
addikt
Nekem a frissen debütált Touareg tetszik iszonyatosan, szívesen elvinnék egyet egy körre, de ilyen autókat nem szoktak kiállítani.
SÖ
őstag
Erre nagyon jó példa az én piaci napelemes power bankom.
madgie
titán
Amint meglesz mondjuk a 600 km hatótáv, szerintem sokan átülnek bele, akik eddig az olcsó diesellel mentek napi sok kilométert. Egyszer megvenni drága, az okés, de az útiköltséget egy darabig még ugyanúgy kiszámlázzák, a fenntartás ezen kívül is kevesebbe kerül, 120-130-nál gyorsabban meg nem kell, hogy menjen egy autó (a közutakon legalábbis).
SÖ
őstag
Én meg ha a fordot vittem olajcserere mindig beírtak izzó cserét hogy keressenek is rajta. szakszerviz.
[ Szerkesztve ]
Fordod van, nem GTI Golf?
B-L-A-C-K
titán
Szerintem az hogy 400-500-at megy el már vagy 600-at az mind1, inkább az a lényeg hogy a gyors töltők szépen kiépüljenek mindenhol. Mivel egy Tesla gyors töltő-vel 20 perc alatt ~80%-ot lehet belerakni.
SÖ
őstag
Hát persze. Nem számít az ár nem számít, hogy egy tankolás ma 5 perc és minden sarkon van kút, vs egy töltés fel óra amivel csak toltorol töltőre botorkalsz. Előre kell tervezni.
Az egész ahillesz sarka az akkutoltes
Secret
Ja csak egy kocsija lehet az embernek?
[ Szerkesztve ]
Hunt3r22
őstag
Képzeld el pinkbe és nem lesz ronda.
Xr
szekra
őstag
Amig nincs kiepitve itthon a megfelelo tolto halozat, nem fog senki atulni. Kepzeld mar ahogy a gazdag csoka vadassza a toltohelyeket es dugdossa ra a kocsijat, pont erre van ideje meg ehhez van kedve. A ceges benzinkartyakrol nem is beszelve, megallsz, tankolsz, tavozol, arat meg pont leszarod mennyibe kerul a tankolasod es mennyivel olcsobb lenne tolteni, ugy se te fizeted.
B-L-A-C-K
titán
Részemről ilyen szó se volt hogy kinek éri meg vagy kinek nem...
Gsx-rr
veterán
Ne vegyuk a Teslat az atlag elektromos autonak.
Totheground
addikt
Ma tudtam meg, hogy létezik App preorder az AppStore-ban.
Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/
Jah, én is múltkor valami ingyeneset "előrendeltem" aztán nem tudtam lemondani.
Totheground
addikt
szekra
őstag
Cyberpunk
félisten
Vagy amíg nincs elég ilyen autó minek építgetni? Itt jelenleg a szabály a hátráltatója, hogy ingyen van, így nem feltétlen éri meg például egy áruháznak, benzinkútnak. Ez hamarosan változni fog, és igen szerintem kelljen fizetni a töltésért is, ha cserébe gyorsabban bővül a töltő hálózat. Autópályák mellé lenne főleg célszerű, hiszen a Teslákat leszámítva a többi ilyen autónak nem túl acélos a hatótávja, és 130-nál kajálnak rendesen.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
radi8tor
MODERÁTOR
Persze más az üzletpolitika, de attól még nem váltja meg a világot, mert az emberek fejében is változásnak kell ahhoz lennie.
Ma Greengoztam, mert a Focus ablakemelőjét szerelték. Nekem nagyon bejön az elektromos, de belvárosban élve nem ideális. Akinek van garázsa az más, de napi szinten utcán tölteni szerintem túl macerás.
A merci szervizes dologra meg: ha eljátszanak egy ilyet az emberrel és nem kolbászból van nála a kerítés, akkor tuti közli velük nyomatékosan a következő alkalommal, hogy NE töltsenek utána az ablakmosónak.
By the way ezt velem is eljátszották anno a céges Renault-al. De ott a főnököm mondta, hogy ezt ne.
⭐ Stella
B-L-A-C-K
titán
Természetesen én se panelhoz vennék 18 milliós teslát, hanem ha lenne egy házam/lakásom (és persze csak kocsira 18 millám). Mondjuk ha nekem adnának egy ilyet, hogy használni kell akkor megtudnám oldani itt is, 400-500km az azt jelenti nálam hogy havi max 2x kell tölteni, ami belefér, de heti 1 is még akár. Viszont ami elérhető lenne nekem, az egy opel ampera, de az meg tud ~70km-t ami lóf@sz.
[ Szerkesztve ]
szekra
őstag
Mert fel kell ra keszulni, egy toltohalozat kiepitese nem par het.
Na, a k*rva eső most kezdett itt esni a Gellért hegyen, azt hiszem, túlórázom
Cyberpunk
félisten
Itt semmi, csak felhős, persze lehet valami még ma, de a radart nézve a nagyobb zivatarok elkerülnek.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
TechN7ne
nagyúr
Beégés keletkezett a szeretett lg tv-nken ,szerencsére volt rajta + mediamarkt garancia ,így csak egy telefonszámot kellet felhívni és jöttek is a készülékért ,viszont már egy hete várjuk vissza és még semmi...
Kerek 200k-ért meg is fogtam a dobozt az említett boltba tv függőség okán ,nem bírtuk tovább...
Nem értek a Sony készülékekhez ,de ennyi pénzért 4k ,meg hdr ,meg minden fajta csatlakozó ami kell (mostani tv-ken már rca ,de még a 3,5 es jack is levan hagyva).
Jelenleg csak töltöm folyamatosan a 4k s tartalmakat mindenhonnan és csak ámulunk és bámulunk ,hogy milyen kép van benne...
Sok esetben kikopnak a színek ,gyengébb lesz a fényerő ,ezek voltak az utóbbi meglátásaim minden fajta készüléknél ,2 éve vettem egy Samu H6400-at és mára már annak a képe is silány ,vagy csak megszoktam és már nem tud megmozgatni...
Mindenesetre ,ha ennek a tv nek tartós lesz a minősége ,igazán jó fogás részemről.
Ilyen méretben ,ekkora tudással és márkával ennyiért magasan bestbuy.
Totheground
addikt
Ha ennyiert OLED, leteszem a hajam. Ha nem, akkor annyira nem durvan olcso (a HDR meg inkabb semi-HDR nem oled tvken).
Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/
TechN7ne
nagyúr
Ennyiért nyílván nem ,viszont ritka szép a fekete megvilagítása a Sony nak ,bőven megérte az árát.
Cyberpunk
félisten
Azt az új 8K-s Sharpot kell venni. De bruti ára lesz. Ezek amúgy elég jók játékra is konzolhoz.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD