Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Deathunter79
tag
Nem nagyon találni ebben a méretben peremvédőset. Egyedül téliben találtam: Bridgestone LM001.
AMD Power
titán
Reggel mikor mentem elég nagy víz volt még és ráadásul esett is még mellé bőven. Esőben is nagyon megállta a helyét az új gumi. Jó döntés volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
szőröscica
addikt
Vészfékezgettél vagy határon kanyarogtál, hogy ezt így ki tudod jelenteni?
AMD Power
titán
Nyomtam is neki és volt egy sárga lámpánál egy elég határ esett fékezésem. De természetesen BP belül elég érdekes lenne határon kanyarognom.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
knuckle
aktív tag
beszéltem a gumisommal, és azt mondja, hogy a Dunlop Sport Blueresponse gumi, egy emberkénél 1 év alatt le lett darálva
Toyota Corolla Verso-n...
Most már csak az a kérdés, hogy az D4D-s volt-e, mert akkor fel sem lehetett volna tenni rá elméletileg.
Szóval picit elrettentett a Dunloptól.
Azt mondja, mostanában a Toyo és a Falken megy, ő azok közül javasolna.
Hát kiváncsi vagyok
"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
EQMontoya
veterán
határ esett
Same rules apply!
Én meg azt hallottam,hogy az oldalfala gyengébb,mint a többi márkáé Többen vettek innen is belőle és nem panaszkodtak rá.Nem hinném,hogy rossz lenne.
Goodyear,Michelin,Continental-al sem lőhetsz nagyon mellé Válassz ezek közül.Még is csak prémium márkák.Utána jönne a Hankook,Falken,Barum.
Deathunter79
tag
Japán gumik mindig is jók voltak.
AMD Power
titán
A hülye Mozilla fordító kijavította. Szerinte így jó! ))) Én meg persze későn vettem észre. Nem volt már szerkeszthető.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Zozzant
addikt
Falken ze914-ről viszont nekem van esős/kanyaros tapasztalatom, a gumi pazar.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Azért mondta, mert azokat akarja eladni.
Dunlop VS. Toyo/Falken nem egy kategória
EQMontoya
veterán
Toyo es Dunlop egy kategória
Same rules apply!
knuckle
aktív tag
konkrétan ezt írta:
"Good Year csoport nem rossz de én sajátnak nem tenném"
illetve mikor említettem neki, hogy ADAC tesztben az első 3-ban van, akkor ezt:
"Ami az adacon van az nem szlovén gyártás ....(sava gyár)"
Ettől függetlenül úgy gondolom, a Dunlop nem lenne rossz választás, de meghallgatom mit ajánl pontosan.
"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
Qru
MODERÁTOR
A Toyo nagyon jó, simán egy szinten van a Dunloppal.
#nincsbennetarcsi
+Qru
Akkor ebben nem értünk egyet biztos sznob vagyok, de előbb vennék Hankookot, mint Toyot. Hozzáteszem utóbbiak közül egyikkel sincs személyes tapasztalatom.
Szerk: csak semmi flame... , jut eszembe Ti japánautósok vagytok, így már érthető a Toyo a részetekről. Az nem az én világom
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Én meg pont fordítva. Am a Hankook sem rossz, az adac tesztekben elég korrektül szerepelt. Ár/érték arányban kb bestbuy.
#nincsbennetarcsi
Megvédelek itt a zöldektől Egyetértek veled.
Nekem Toyo van a céges kocsin(Toyota),de az All terrain.Kicsit más kategória
[ Szerkesztve ]
Hankookra simán +1 a tesztek alapján.
@grabber: mihez képest, milyen irányban? (persze Te is Toyotával nyomulsz )
Hol van TaaT?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Pláne, hogy a legtöbb tesztben a spórolós K425 szerepel, és ott van még felette a K115. A magyar gyártás mégegy plusz pont
Terepre és autópályára van a gumi.Csörlő is fent van.Aszfalton esőben csúszik mint állat és hangos is.Kemény keverék.Meg terepjáró méret,mert Hiluxra van......Szerintem senki nem rakna fel egy ilyet a saját kocsijára
Egy hilux belefér,mert jó autó.Itthon amúgy is 2 Ford van.Ennyi belefér
EQMontoya
veterán
Azért ha végignézed az alap Toyo kinálatot (Proxes CF1, T1R, R888), látszik, hogy van mindenféle kategóriára és felhasználásra gumi.
Én elégedett vagyok a T1R-el abszolút.
Same rules apply!
TaaT
veterán
"Hol van TaaT?"
Hol lennék? Mi a kérdés?
Give them hell Ukraine!
Minden OK! (megijedtem, hogy rám küldik a jakuzákat )
Deathunter79
tag
Szerintem is inkább Toyo, mint Hankook. Sokan nem is ismerik a Toyo gumikat, mert nem nagyon vannak róla tesztek (miért nem tudom) pedig első osztályú gumik.
Sziasztok!
Van egy kis problémám, talán van ilyesmiben tapasztalatotok. A sztori úgy kezdődött, hogy bevállaltam egy 1500 km-es túrát oda vissza Ausztriában, úgy, hogy 5-en ültünk a kocsiban. Mint utólag kiderült, ez nem azért nem volt jó ötlet, mert hátul kényelmetlen volt, annyi embernek (Alfa 147), hanem mert úgy lenyomták a kocsit, hogy hátul 1 centi volt a dob meg a gumi között. Sajnos így már kisebb bukkanókon is felkoppant a lengéscsillapító a véghelyzetig, néha elég csúnyán. Plusz a hátsó kerék is bele-beleért a dobba. Mondjuk ahogy néztem azért nagy kárt nem csinált, mert a filcet súrolta meg kicsit, az oldalán látszott kicsit a súrolásnyom, de szerintem a gumiban lényegében nem tett kárt.
Valami másban azonban igen. Odafelé nem volt különösebb gond, de hazafelé jöttünk, amikor elkezdtem érezni, hogy olyan furán ráz 110 felett, először nem is tudtam, hogy az út vagy a kerék lehet. Aztán csak úgy éreztem, hogy a kerék lesz. Megálltam, meghúztam a kerékcsavarokat, a jobb hátsón egész sokat tudtam fordítani, kb 135 fokot. Azt hittem, hogy kilazult és ez lesz a baj, (nemrég tetettem bele mozgókúpos csavarokat a felnibe). De ahogy elindultam és felgyorsultam, megmaradt a rázás.
Ezt szeretném kérdezni, hogy ez szerintetek mi lehet? Még abban sem vagyok biztos, hogy honnan jött, de szerintem a hátsó kerekektől (vagy legalább az egyiktől). Ha elértem a 110-et, akkor így elkezdett rázni, mint a hülye, azonnal vissza is lassítottam, ki ne essen a kerék alólam. Úgy éreztem, hogy oldalra ráz, mintha tényleg nem lenne meghúzva rajta a csavar és el tudna mozdulni oldalra. Holnap viszem futóműveshez, csak ilyen előzetes véleményre lennék kíváncsi, hogy ezek alapján valakinek van-e valami tippe vagy tapasztalt-e már hasonlót?
TaaT
veterán
Valószínűleg azt hogy nem az a DOT szám.
Give them hell Ukraine!
EQMontoya
veterán
Nézesd meg gumisnál a kerekeidet, ha pl. valamelyiken van egy púp, az okozhat ilyesmit.
Futóműben nem nagyon tud semmi elmenni úgy, hogy rázzon, max félrehúzna, szóval valamelyik keréknél lesz a gond.
Egyébként az nem normális, hogy 5 embernél felkoppan a gátló és beleér a gumi a bódébe. Vágott rugód van, vagy mi a fene? Ez még tisztességes keménységű ültetőrugó mellett sem kellene, hogy előforduljon.
Same rules apply!
TaaT
veterán
"Egyébként az nem normális, hogy 5 embernél felkoppan a gátló és beleér a gumi a bódébe"
Szerintem hiányoznak a felkoppanásgátló bakok, és vagy nem gyári méretű (nagyobb) kerék van rajta.
Give them hell Ukraine!
Ivan15
senior tag
a lengescsillapito csinal ilyet akkor amikor rossz pl. kifolyik belöle az olaj, ill. a gaz. Ilyenkor csak a rugo csillapit es nincs összehuzva rendesen a lengescsillapitoval. Aminek az az eredm. (rugo nincs összehuzva) hogy egyenetlensegekkor ill egy bizonyos seb. tartomanyban (alatta felette nem!) pattog a kerek az uton a folyamatosan vegallasban levö rugo miatt. Es amikor pattog az egyik oldal elrantja a kocsit jobbra/balra. Veszelyes. Es az hogy 5 ember alatt földig leült az alfa szinten arra enged köv, hogy vmi a futomüvel nem kerek
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Pattognia azért nem kellene ennyire önmagában egy döglött gátlótól, ha nincs valami komoly excenteresség a forgásban, akkor nincs, ami beindítsa a pattogást.
TaaT: nagyobb kerék önmagában játszhat, viszont a rugóutat nem befolyásolja: az nem önmagában nem okozhat felkoppanást.
Same rules apply!
TaaT
veterán
Azért is írtam a felkoppanásgátló hiányát
Amit korábban írtam nagyobb kereket, módosítanám szélesebbre (szelesség és vagy ET szám)
Give them hell Ukraine!
Valami nem gyári felni van rajta, de szerintem nem az a gáz. De szerintem sem normális, hogy beleültek 4-en (3 hátul, egy anyósülés, plusz a cuccok a csomagtartóban, de azok együtt tették ki szerintem egy fél ember súlyát) és a kerék meg a kasztni közé a kisujjamat alig tudtam bedugni. Nyilvánvalóan valami szétment a futómű környékén, mert utána már akkor is csinálta, mikor egyedül ültem benne. Holnap első dolgom elvinni egy gumis/futóműveshez.
Ivan15
senior tag
egy egyenetlenseg az uton inditja be a pattogast barmikor (pl. 40-50-nel is), ill. egy bizonyos seb. tartomany (pl. 90-100km/h között) ha a lengescsillapito meghal
EQMontoya
veterán
És abban a bizonyos tartományban mi okozna olyan rezgést, ami erősebb, mint a rugónak (amúgy kicsi, de létező) a csillapítási tényeőzje?
A gátló ugye azért van, hogy lényegesen növelje a rugó csillapítását. De valamennyi amúgy is van, csak gátló nélkül mondjuk hetet pattanna a kerék az úton egy kátyú után. Ha tudnánk olyan rugót gyártani, ami abszolút nem csillapít, akkor bizony a veszteségmentes energiatárolásért (aka. örökmozgó) Nóbel-díjat kapnánk.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Pedig sajnos előferdül.. Fabiaban is volt ilyen nálam. Egyszerűen nem erre van tervezve még ha papíron meg is felel. Bár ahogy írod, utána már terhelés nélkül is csinálta. TaaT jót javasolt, lehet hogy gumipogi és csillapító is cserés.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ivan15
senior tag
az okozza, hogy a rugo nem összehuzott, tehat lengescsillapito allapotban -, hanem tartosan kiengedett/kinyomott allapotbol veszi fel az uthibakat alulrol. Ez igy nem csillapit, hanem pattogast okoz es elrantja az autot. A proba egyszerü, egyebkent: bele kell menni egy melyedesbe kanalis, lefolyo stb. kb 60-al ha attol bepattog a futomü lesz a hibas nem a gumi.
Ezt csak a kerdesre, a masodik feleben nincs/sincs ellenvelemeny
[ Szerkesztve ]
Calogero
addikt
Na elvittem a gumishoz, végülis a probléma az 5x100-as felnire lesz visszavezethető. Cserélni akartam egyébként is, de csak ősz felé, mert mostanában elég sokat költöttem akocsira és úgy voltam vele, hogy egy fél évet kihúzok ezzel is. De így akkor inkább nem. Csak most akkor meg kell csinálnom a házifeladatot és megnézni, hogy milyen felni mehet rá. Ezzel az ET számmal nem vagyok teljesen tisztában. Mostani 35-ös. Akkor ezután is 35-öset nézzek, vagy ez mástól is függ?
Meg hogy a szélesség után írt "J" jelzésnek mekkora jelentősége van?
EQMontoya
veterán
Szerintem nézz utána neten, esetleg kérdezz rá alfás fórumon, hogy mi a gyári méret, és hasonló paraméterekkel próbálj keresni.
Ugyanakkor ha nem tegnapra kell, én javasolnék beszerezni bontottan, akármilyen fos állapotban egy rá való gyári alu szettet.
Nyugodtan lehet sómarta szar, 30-35 guriga körül felújítanak gyakorlatilag újra egy szett felnit görgőzéssel, homokszórással, fényezéssel.
Én is 35-ért vettem egy garnitura 17"-os gyári Lexus felnit nem szép állapotban, így végeredményként 65-ben állt meg a teljesen újnak tűnő gyári szett. És a gyári pontosan illeszkedik a futómű geometriájához, nem fog belelógni semmibe, nem kell szopni tehermentesítőkkel, stb, stb.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Vagy nézze meg a gépkönyvben, abban is le van írva általában.
#nincsbennetarcsi
A gépkönyvben nem találtam meg, de most felmerült egy másik megoldás fórumokat olvasgatva. Nem lehet, hogy csak a központosító gyűrűt kéne cserélni? Ahogy megemelte a gumis a kocsit és megforgatta a hátsó kereket, az úgy forgott, hogy látszott, hogy nem a közepénél van a tengely. Mondtam neki, hogy legalább a csavarokat vegyük ki és húzza be újra. Utána egyből sokkal jobban nézett ki. Nem tűnt úgy, mintha a helyzet magaslatán lenne a fazon. Lehet inkább máshoz kéne vinnem.
Zozzant
addikt
A csavaroknak nem feladata forgástengelyen tartani a kereket, olyan felni kell aminek a középfurat mérete megegyezik a kerékagy felfekvő felületének méretével, ezt el lehet érni központosító, tehermentesítő gyűrűvel is. Egyébként az első kátyú vagy döccenő után már nem lesz középpontban és "ütni" fog.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Qru
MODERÁTOR
TaaT
veterán
Természetesen a központosító gyűrű "hibája" is okozhatja. Az én 5x100-as felnimnek alfa központosító gyűrűje van, nekem viszont golfom van így nem tökéletes sajnos.
Give them hell Ukraine!
Deathunter79
tag
Leveszed a kerekeket és megnézed milyen állapotban vannak a tehermentesítők, vagy van-e egyáltalán. Majd veszel megfelelőt és a probléma megoldva. Ehhez persze tudni kéne mekkora a felni középfurat és mekkorára kell lecsökkenteni és olyat venni.
Nagyban segítené a dolgom, hogyha tudnám, hogy egyáltalán hogy kell kinéznie, de hát valahol el kell kezdeni. Netes képek alapján hátha látok rajta majd valamit.
TaaT
veterán
Fogsz egy tolómérőt, megméred a peremet ami az agyon van, megméred a felniben a gyűrűt és a 2értéknek "egyeznie" kell. VW-nél az 5x100 agyátmérő 57.0mm erre kell egy 57.1mm-es gyűrű.
Give them hell Ukraine!
Én úgy tudom, hogy az alfán 5x98-ra 58-as az agy. Csak pont esik az eső, nem tudok kimenni szerelni.....