Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Doki16
addikt
Tied a #30000
Nem, de akkor sem az a jó felület tesztelni. A CC elvérzik a műgyantán, amiből a tesztelők és a laikus nézők rossz következtetést vonnak le. Holott máshol meg nagyon is jól szerepel valós használatban.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
BigBlackDog
veterán
Szerintem arra gondolt, hogy a vizes műgyanta nem túlzottan gyakran fordul elő a közúti közlekedés során.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Valóban.
Tavaly (megmaradó) havat is csak Hollókőn találtam, vizes műgyantába még nem sikerült botlanom.
gzbotii
veterán
YT alert lemaradt
Amúgy tudsz linkelni valami írást, ahol azt fejtegetik, hogy miért hátulra kell rakni a jobb gumit egy FWS autóban?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
A műgyanta a jeget/nagyon csúszós útviszonyokat hivatott szimulálni több-kevesebb sikerrel. Semmi meglepő nincs azon, hogy elvérzik rajta a 4 évszakos a télihez képest. Csak a CC klub egyből triggereli, ha valahol a gumijuk nem topszuper csúcsként végez egy tesztben.
Én nyáron voltam műgyantás teszten, mindenki nyári gumin volt, meg egy CC volt. Szintén nem meglepő módon ezek közül a CC-snek volt a legrövidebb fékútja és az maradt a legirányíthatóbb.
MPowerPH
félisten
Pont akartam kerdezni. Korulmenyek azonosak voltak, es nem volt ho, ami egyertelmuen a teli guminak kedvezne. Fagyott aszfalton mivel lenne mas a helyzet?
Csak mert ha mar voltatok vezetestechnikai treningen, akkor tudhatjatok, a mugyanta a jeges ut szimulaciojara van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Doki16
addikt
Nem érted amit mondok. Műgyantán valamiért extrém módon elvérzik a CC. Nagyon nem fekszik neki. De ha valós téli körülmények között tesztelik akkor már közel sincs olyan nagy hátránya a Michelin gumijának havon. Csak erre próbáltam rávilágítani, hogy ezért nem jó a műgyanta.
Valódi jégen meg annyira mindegy, hogy milyen gumi van fent. Ott csak a szöges segít.
A nyári tréningen tényleg olyan volt a CC?
(#30004) gzbotii: Bocsi, vigyázz YT
[link] Itt van egy általános magyarázat. A videóban meg nagyon extrémen megmutatva szerepel, hogy miért rossz ha hátul van a gyengébb tapadású gumi. A legkisebb kanyarba nagyon hirtelen tud eltűnni a tapadás. És az átlagember nehezebben fogja meg a túlkormányzást mint ha az első kerekek csúsznak meg. Amúgy meg legyen mindkettő tengelyen jó gumi és nincs gond
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Valódi jégen meg annyira mindegy, hogy milyen gumi van fent. Ott csak a szöges segít.
Rosszul tudod:
[link]
Doki16
addikt
Ismerem a videót. Ilyen kis sebességnél igen valóban lehet jelentősége. A lágyabb keverek jobban tud tapadni. A gond nagy sebességnél van ha ráfutsz egy jeges szakaszra, na ott annyira mindegy már minden
Voltál már egyébként igaz vastag megfagyott valódi tükör jégen? Ott annyira minimál a tapadás, hogy kiengeded a kuplungot és gáz nélkül csak pörög a kerék az alapjárati fordulaton
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Kornel
veterán
Ma reggel Pesten 0 fok, kicsit alatta, a külső részeken (és az M0-an és a rávezeto utakon is) nedves rafagyott, változó vastagságú és intenzitású jégréteg, elég jó gumi tesztre adott alkalmat élőben. Nyári gumi biztosan elvérzett volna itt.
Quadrexer2 a húzósabb szakaszokon 4-ben simán kipörgött egy nagyobb gázra is.
Ellenben végig az úton tudtam maradni, bár 40-rol satu féknél végig darált az ABS.
Összességen jégen (vizes műgyantán ) az a négyévszakos lehet jó, aminek középen vagy szélen van valódi téli mintája és anyaga.
Motion_Blur
félisten
Ugyanezek a körülmények, annyi hogy 3-asban már nem jelzett a kipörgésgátló, Barum Polaris 3.
Engem picit meglepett, mert ahol már sütötte a nap az aszfaltot csak víz volt, házak árnyékában meg meglepi. Jó hogy felsózták. Ja nem
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ilyen valódi jég teszt lenne jó, mai modern 4 évszakosokkal. És európaival nem amerikaival (ott még a jelentés is mást takar egy kicsit ha jól tudom).
Egyébként amit én látok a tesztekben hogy a Continental TS860 kegyetlenül jól sikerült, közel sem esik kell úgy melegebb időben mint néhány másik téli. Ha télire lenne szükségem (pl. ha járnék síelni ), biztos ilyet vennék az itthoni idő miatt. Az egyik sokszor linkelt tesztelő (aki mindig rövid ujjúban flangál, a -30-as téli tesztpályán is), simán be is rakta a 4 évszakosok mellé meggondolásra (annyira jó közepes hőfokon is).
Kornel
veterán
Scross így reagált a tükör részeken, Quadrexer2-vel 140PS 220Nm@1500
(#30014) stickermajom válasza Motion_Blur (#30011) üzenetére
stickermajom
addikt
Én is kipróbáltam, hogy működik az ABS. Kellett vagy 800 km, hogy elkezdjek bízni a TS860-ban, most már rendben van szárazon és reggel a jégen is kiszámítható volt.
Qru
MODERÁTOR
Nyáron voltam egy egésznapos vezetési tréningen Tökölön, műgyantán az összes nyári gumist levertem féktávban a CC-vel. Még az instruktor is nagyon meglepődött rajta. Persze hidegben biztos elvéreznék a téliekkel szemben, mint ahogy valós körülmények között ezt tapasztaltam is a Mátrában (CC vs TS850). A jó télivel határozottan rövidebb volt a fékút, sőt a kanyar stabilitás is magasan jobb volt havas körülmények között. A vonóerőről nem tudok nyilatkozni mert a CC 4wd-s autón van ami azért sokat segít induláskor a TS850 meg FWD-n.
Ami érdekes, hogy a technikai tréningen szárazon elkenték a számat köridőkben (az enyémen új CC a másik autón új Conti SC5 volt) de vízen megint ott voltam köridőben ahol a nyári.
Persze nem egyforma autókról beszélünk de viszonyítási alapnak megteszi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Nézzük akkor.
Fékút vizes műgyantán:
A Goodyear Vector 4season és a Vredestein quatrac5 jobb, mint a Hankook, Barum, Nokian, Michelin aktuális téli gumija, tehát ezek sem ajánlottak?
Doki16
addikt
Szerintem te is tudod a választ
Tényleg az lehet a dologban, hogy a CC azért vérzik el műgyantán mert nincs meg benne a téli mintázatra hasonlító barázda. Míg az általad említett két gumi tudjuk, hogy pont inkább téli mintázatú.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
alázógyík
őstag
Majd a szponzoráló cég eldönti.
Kornel
veterán
A Vredestein vegyes mintájú, egyik oldala téli, másik nyári tehát nem mondanám kifejezetten téli négyévszakosnak, inkább kiegyensúlyozottnak.
Qru
MODERÁTOR
Szép kis táblázat, jó hogy végre kiderültek a pontos adatok.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Csak a mihez tartás végett.
Doki16
addikt
Azért megnyugtat, hogy a CC ilyen jól szerepelt megint a két fékutas tesztben. Annyi a lényeg, hogy a jégen óvatosnak kell lennem De az aszfalton ami az év 99%-ában száraz vagy nedves ott tökéletes .)
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
athomi
veterán
A összefoglaló táblázatban erősen ferdítenek több adattal és értékkel is. Nem jégen tesztelnek a feltüntettel ellentétben, hanem műgyantán. Mindkettő csúszik, mégis máshogy viselkednek.
A CC+ havon gyengébb, valamint ami tényleg a gyengéje az az erős aquaplaningolási hajlam kanyarban.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Tudom, hogy műgyantát használnak, de ma már olyan sokszor leírtam a szót és meg is szóltak érte, hogy inkább nem akartam többször
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
athomi
veterán
Külföldi teszteken jól szerepeltek a négyévsazakosok jégen, a CC+ is (pl. ADAC). Csak miközben erősen ferdítik a valóságot a hibás tesztmetodikájukkal, pont egy-egy gumi valódi gyengeségeit nem tárják fel (pl. CC+ aquaplaningolási hajlamát kanyarban).
[ Szerkesztve ]
Hétvégén lehet majd tesztelni
Richard!
addikt
4 évszakos gumi? Leesett az állunk! | 3 egyforma autó, ahol CSAK A GUMIK CSATÁZNAK (Youtube)
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Doki16
addikt
Vótmá
Pont emiatt a videó miatt ment ma a diskurzus
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Richard!
addikt
:<
Hát akkor essen le még egyszer az állatok!!!!
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Már annyira leesett az állunk hogy csak a jó kis műgyanta fogta meg
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Richard!
addikt
Akkor neked legalább TS860-at kell venned!!!!négy!!
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Kornel
veterán
A CC+ mellé? Xd
Egyébként visszaolvastál?
[ Szerkesztve ]
Ha téliznék biztosan azt vennék. Néha csábít a vector gen2, de mindig meglátom a nyári száraz eredményét és elszontyolodok. Ha a CC+ elkopik megint az lesz (vagy max a continental allseason contact).
Qru
MODERÁTOR
BS A005-el nem szemezel? Én most azt néztem ki a CC utódjának, olcsóbb és elvileg nem rosszabb.
#nincsbennetarcsi
Inkább egy picivel télibb irányba mennék a biztonság kedvéért. Az a baj hogy talán túl jó is ez az allgrip, elindulási gondom soha nem volt, és figyelnem kell nagyon hogy télen óvatosan azért (1.4t meg megy mint az állat, mindenki tötymörög érzésre, pedig valószínűleg csak óvatosak). Még soha nem csúszott meg egy kicsit sem, de azért jobb a biztonság. Az A005 nekem még egy kicsit nyáribb iránynak tűnik. De ha lesz vele több tapasztalat akkor nem zárom ki.
Peter.70
őstag
Azt írja a gyártó erről a gumiról, hogy a legjobb 4 évszakosnak szánja. Állítólag jobb, mint a CC
Kornel
veterán
Allgripre nyári is jó xd
Ja, elindulni Az izgalom utána télen már csak bónusz
Na jó, elindulni sem fog olyan fényesen, de az a rész lesz még a jobb a megálláshoz vagy úton maradáshoz képest.
Peter: Scross gl+ 1.4t allgrip AT
[ Szerkesztve ]
Richard!
addikt
Nyilván a helyére
Sajnos most az egyszer kihagytam és write only voltam. Sorry :<
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Peter.70
őstag
TFSi
őstag
Nyomasd be a YT ,"tesztvideo" alá is. Én már kommenteltem.😎
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Qru
MODERÁTOR
Akkor GY Vector Gen. 2.
#nincsbennetarcsi
shteer
titán
F_Zolee
veterán
Nem vagy kicsit elkésve?
shteer
titán
lehet - de az időjárás-előrejelzést nézve holnap már biztosan késésben leszek
a másik autón természetesen már fent van a tavalyi polaris 3-as szett
..szerintem jónak tűnik
Mr.QwErT
csendes tag
Hy