Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55001) focvis válasza jpm (#55000) üzenetére


focvis
veterán

Nyárit esetleg nem lehet? :R

Erre. :)

[ Szerkesztve ]

(#55002) jpm válasza focvis (#55001) üzenetére


jpm
senior tag

azt jövőre :)

[ Szerkesztve ]

(#55003) kopi72


kopi72
aktív tag

Sziasztok,

a sima Vredestein Quatrac 195/65 r15 meretben van ugye T es H -val.
Az a kerdesem, h a H-s gondolom sokkal jobban huzalozott, drotozott, mint a T-s, h birja a tobb km/h-t, ez az elony bekoszonhet a szar katyus utaknal is, tehat, pl h jobb vedelmet ad, nem nyiklik nyaklik annyira mint a T-s?
Most akarok venni 1.9PD TDI 105LE-s octaviara gumit, es vagy 8e ft-al olcsobb lenne a T-s mint a H-s, ja es nem verem a garast a fogamhoz, de akkor inkabbmar elinnam a kulonbozetet, hamar nem volt fizu emeles :-)

[ Szerkesztve ]

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#55004) Qru válasza kopi72 (#55003) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Minimalisan erosebb csak a huzalozas, nagyreszt a nyomastarto szovet ami erosebb/surubben szott. Vigasztaljon, hogy az alacsonyabb indexes konnyebb, igy rugozatlan tomeg is csokken.

Amugy a gyari sebesseg index melyik? Mit ir a kezikonyv?

#nincsbennetarcsi

(#55005) forceberg válasza Qru (#55004) üzenetére


forceberg
veterán

Hát akkor jó rábaxhattam decihuszárkodás ügyében, hogy a 205/55 91H helyett most 195/60 93V lett :D

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55006) Qru válasza forceberg (#55005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

H-sat vettem a V helyett en is. Fillerb... rulez! :D

#nincsbennetarcsi

(#55007) kopi72 válasza kopi72 (#55003) üzenetére


kopi72
aktív tag

megvan mar, soha senki ne vegye a T-t.. :-)

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#55008) kenguru99 válasza kopi72 (#55003) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Gyakorlatilag meg könnyen lehet, hogy pont semmi különbség nincs közöttük, csak a sütőformában cserélgetik a betűket.
Példa. A kilencedik oszlop a gumi tömege a táblázatban.

(#55009) 2ozzmexy válasza kenguru99 (#55008) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem is a szövése vagy éppen a tömege a lényeg, hanem a ragasztó, amivel a futófelületet a karkaszhoz rögzítik.
USA-ban nem sebesség index van hanem hőmérséklet... ;) Tehát hogy a H illetve V sebességindexű abroncs tömegében nincsen különbség jelen esetben irreleváns, a H 210km/h-ig szól a V 240km/h-ig. (A T-t nem tudom fejből, mert egy tökfej vagyok ma... :DDD )

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#55010) Qru válasza 2ozzmexy (#55009) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

T az 190 km/h. :K

#nincsbennetarcsi

(#55011) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Hogyan lett a 195/65R15 ilyen népszerű méret [yt link]

[ Szerkesztve ]

(#55012) rasotamas válasza molnarpeter (#55011) üzenetére


rasotamas
veterán

Volt benne egy kis csúsztatás, mert végülis ő a 195/70 R15-öt vette át és alkalmazta az Audikon, és csak '93-ban terjesztette tovább /65-ként, bár már az is majd 30 éve volt. A végén 3:35-nél mutatják a B6-os Passatot, jó is lenne ha fel lehetne tenni, baromira kipróbálnám a B7-esemen :DDD

https://tinyurl.com/rasoapro

(#55013) forceberg


forceberg
veterán

"Az a durva, hogy szemre jó volt. Becsapós..."

Fél bárt észre se venni, én minden indulás előtt ránézek, hogy lapít-e esetleg valamelyik.

Tegnap felkerültek az új gumik, elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyire fújták?
Az ezelőtti új gumi esetén a 2,3-2,1 helyett kb. 2,5-2,5-re nyomták, lexarva.

+ milyen mérő az, amelyik pontos is?

Akkor a gumikról:
Toyo Celsius AS2. DOT 3522. Régi kizárt volt, mert a vett méretben idén tavasszal kezdték gyártani.

A gyári méretekből válogatva ez volt a legolcsóbb, amit vállahatónak gondoltam. Egy Nexent szintet megugrik.
[2022 Auto Bild 4S összes]
[2022 Auto Bild 4S a 15 döntős részletesen tesztelve]

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55014) Qru válasza forceberg (#55013) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gyári +0,2 bar és kb havonta 1x nézem vagy ha nagyon lehűl/felmelegszik az idő két mérés között.

#nincsbennetarcsi

(#55015) jpm válasza kenguru99 (#55008) üzenetére


jpm
senior tag

"csak a sütőformában cserélgetik a betűket."

Van ilyen :D Bőven tudja a nagyobb sebességindexet de vmelyik gyártónak a kissebbel kell. Megkapja :)

#550092ozzmexy: Nem a karkaszhoz kapcsolódik a futófelület és nem ragasztják.

(#55017) 2ozzmexy válasza jpm (#55015) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Akkor nem ragasztják, a lényeg hogyha túlmelegszik elhagyja, ezért van sebességindexe és nem dísznek. Az autógyártók előírják milyen abroncsot tegyél rá, nem értem mit kell ezen annyit írkálni meg gondolkozni, leírja milyet, "ilyet", ennyi, ez read-only információ, el kell olvasni és betartani.
Bár ahogyan körbe nézek a világban ez igen keveseknek megy... Olvas, megért, végrehajt, nem értem mi oly' bonyolult ebben. :U

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#55018) kelly416 válasza 2ozzmexy (#55017) üzenetére


kelly416
veterán

Ebben azért van egy kis birkaszellem, ha belegondolsz. :))
Tök igazad van egyébiránt, ezt nem kell meghágni, ez egyértelmű dolog. Csak ahogy olvastam az utolsó sorodat, kissé katonásnak hatott.

De tudod, ilyenkor jönnek a boyracer meg sufnituning dolgok, azon felül ott vannak más egyéb indokok, más felni kell, más mittudoménmi az indok.

Pár éve mondta egy motorostalin az egyik srác, hogy azért van itthon a Harley-je, mert svédben még azt sem szeretik, ha a felni nem gyári az autódon. (Egy Harley meg nem a gyári állapotról szól, főleg nem a hangja.) Lehet ugyanaz a méret meg minden paraméter, de le kell papírozni a változtatást, másképp büntet a rendőr. Viszont ettől nagyon messze állunk mi ebben az országban. Mind felsogásban, mind szabálykövetésben, mind átlag bérekben és reálbér tekintetében. Szóval mindenki megtalálja majd a kifogását, hogy miért nem gyári méretű, paraméterű gumit vesz.

(#55019) Qru válasza 2ozzmexy (#55017) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mert sokszor az erosebb/gyorsabb tipusikhoz adjak meg az erteket, hogy csak egyfele gumit kelljen belogisztikazniuk.

Ott az en autom, 89V kell ra. Mikozben 190-nel nem tud gyorsabban menni. Total felesleges ra a V boven eleg a H-s, meg igy is marad tartalek a gumiban. Mikozben olcsobb, konnyebb es mivel nem nyari gumi meg szabalyos is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#55020) ftc


ftc
nagyúr

Nah volt szerencsém kipróbálni a kleber quadraxer 3-et havas illetve jeges havas uton is .

Tökéletes tapadás, nem csúsztam. Faluban a jó kis havas jeges úton 50-ről fékeztem s nem éreztem semmi hátrányt. Fogott ahogy kell. Nem kapart , nem éreztem semmi hátrányát

Asszony is ment vele s azt mondta teljesen jó...

Összességben sokkal jobban tapad mint az 5 éves téli gumim... S eddigi tapasztalatok alapkán teljesen jó.

(#55021) Tannen válasza jpm (#55016) üzenetére


Tannen
tag

Ez tök jó anyag! :R
Most már csak ezt lenne jó látni, hogy a mai gumik miért mennek tönkre 5 év alatt, míg 15+ évvel ezelőtt sokkal többet bírtak.
Vajon mi az a konkrét kémiai összetevő, illetve gyártástechnológiai változtatás, ami miatt ilyen gyors a szétesés?

(#55022) yodamester10 válasza Tannen (#55021) üzenetére


yodamester10
őstag

Én akkor is cserélnék 3-4 évente ha nem esne szét ;) Tartson az úton ha csapatom ;]

(#55023) Qru válasza Tannen (#55021) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Leginkább a természetes kaucsuk helyett használt szintetikus kaucsuk.

#nincsbennetarcsi

(#55024) den89


den89
tag

Sziasztok!

Tavasszal aktuális lenne új nyári gumi vásárlás, illetve a téliben is még max a jövő évi tél van benne. Szerintetek váltsak-e 4 évszakosra? Feleségem és faterom autójára is idén vettünk Goodyear Vector 4Seasons Gen3-at, és egyelőre teljesen elégedettek vagyunk. Viszont azokkal jóval kevesebbet megyünk és garázsban állnak.

Évi kb 15-18 ezer km kerül bele, rendszeres, napi használat során. Tehát szerintem kb 3-3,5 évet bírnának ki nálam a gumik. Télen-nyáron szükség van az autóra, a legmelegebb és a leghidegebb napokon is, nyáron egy külföldi út is benne van (2x600-800 km). Hétköznap napközben mélygarázsban állok vele, amúgy pedig otthon a ház előtt, ahol elég sokat süti a nap nyáron. Ezekkel, amiket leírtam, kb le is beszéltem róla magam. :D Ráadásul pár éven belül lehet eladásra kerül az autó, szerintetek mennyire irtóznak a lehetséges vevők a 4 évszakos gumitól? Vajon nehezebb eladni egy autót, amin ilyen gumi van?

Vagy ha maradok a nyári-télinél, nyárinak a Hankook Ventus Prime4 jó vásár lehet? Eddig Goodyear EfficientGrip volt rajta, amivel teljesen elégedett vagyok, de 35-40 eFt/db árat már nem fizetnék ki érte.

Segítségeket, válaszokat köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#55025) Qru válasza den89 (#55024) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gumi nem arkepzo eladasnal jelentosen, igazabol eladas elottinpont jo a 4S addigra le is jarod. Az uj tulaj meg vesz ra amit akar. Varosi cirkalasra pont jo a 4S.

GY 4seasons gen3 jo, ne is keresgelj tovabb. Esetleg Hankook H750 vagy Vredestein Quatrac.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#55026) Tom1939 válasza den89 (#55024) üzenetére


Tom1939
őstag

Nekem évi 20k-val 4 évszakos van. Éppen GY Vector 3. Eddig minden ok de csak április óta használom, egy teljes tél azért nincs benne (de majd 21k igen, atipikus év volt nagy nyári körúttal Európában).

(#55027) hacki87


hacki87
senior tag

Sziasztok! 2006-os Suzuki Grand vitara-ra szeretnék 4s gumit. 225/70r16 vagy 215/70r16 méretben /ez a két méret van az ajtón levő matricán/ mik a lehetőségek. Második autónak van használva de így bele ugrott 20k idén. Téliesebb keverék érdekelne.

(#55028) Qru válasza hacki87 (#55027) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Terepre is mennel vagy csak aszfalt?

Terepre: Goodyear Wrangler AT Adventure
Vegyesre: BF Goodrich Urban Terrain T/A
Aszfalt/foldut: Vredestein Quatrac

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#55029) jpm válasza Tannen (#55021) üzenetére


jpm
senior tag

Költség optimalizálás.... illetve tolódás a "zöld" irányba. Egyre több újrahasznosított/bio anyag.

(#55030) hacki87 válasza Qru (#55028) üzenetére


hacki87
senior tag

Jelenleg is a goodyear wrangler at/sa van rajta. Bár ez már el van oregedve. Alapjába véve aszfaltjáró a gép, de apuék telke jelenleg elég mocsaras utcára nem hasonlító helyen van lachazan. Ma ki is próbáltam az összkerékhajtást :D

[ Szerkesztve ]

(#55031) Qru válasza hacki87 (#55030) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor a BFG vagy Vredi elég lesz.

#nincsbennetarcsi

(#55032) hacki87 válasza Qru (#55031) üzenetére


hacki87
senior tag

BFG-re esett a választás 39990/db áron. Kiváncsi leszek mit tud.

(#55033) Qru válasza hacki87 (#55032) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

BFG ideális lesz vegyes használatra. :K

#nincsbennetarcsi

(#55034) kopi72


kopi72
aktív tag

most raktak fel a octimra a Vredestein Quatrac -ot, nagyon meg vagyok elegedve vele! H-s lett veve belole, 25e -ert. Eszmeletlenul tapad az auto most a kikemenyedett nyarihoz kepest :-)

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#55035) TFSi válasza kopi72 (#55034) üzenetére


TFSi
őstag

A nyárinak 10 fok alatt azért már hideg van, pláne 0 körül. Ha még öreg is, akkor hatványozottan. Egyébként használd megelégedéssel a Quatracot! Jó gumi.:K

[ Szerkesztve ]

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#55036) Qru válasza kopi72 (#55034) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az jo ar! 205/55R16?

#nincsbennetarcsi

(#55037) stefanitsr válasza Tannen (#55021) üzenetére


stefanitsr
senior tag

Miért, tönkremennek a gumik 5 év alatt ? :D A gyári új jellemzőikből nyilván egy adott idő alatt veszíteni fognak, de a tönkremenetel azért elég erős, érdemes csak a parkolóban végigjárni az autókat és csemegézni a dotokon.

Szerintem nekem is van most egy szett télim ami öt éves, de a kopáson túl nem látok rajta látványos tönkremenetelt és elég sokat megyek.

RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539

(#55038) TFSi válasza stefanitsr (#55037) üzenetére


TFSi
őstag

Egy 5 éves gumi már érezhetően veszít az újkori tapadási jellemzőiből, rugalmasságából. Bizonyos márkák téli mintazatából apró darabok szakadnak ki ebben a korban. 6-7 éves abroncs pedig már csereérett. Én 7 évesen cseréltem a Semperit Speed-Grip 2-t, mintázata már elég kemény volt kb. 4mm futófelülettel. De azért még hóban is tette a dolgát.

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#55039) stefanitsr válasza TFSi (#55038) üzenetére


stefanitsr
senior tag

Csak mert egy-két alkalommal én bizony felraktam pl balesetben sérült autóról származó öreg gumikat próbára, amik éveket álltak kérdéses körülmények között tárolva (pl nankang snow viva sv1, kormoran snow, semperit nyári) de alapvetően olyan hibákat amik kizárták volna a használatukat (repedések, darabok kiszakadása, felnire felrakás után levegő elengedése, stb) nem igazán tapasztaltam. A nankang még elég jól is viselkedett hóban.

RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539

(#55040) [CS]Blade2 válasza TFSi (#55038) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Az a baj, hogy kis különbséget nem vesz észre az ember, és van amikor két új között is azt mérik ki a teszten, hogy a top márka 2 méterrel hamarabb megáll, mint egy közepes márka. Élesben ennyivel tovább lehet menni a reakcióidőből, a fékpedál lenyomása sem sikerülhet mindig tökéletesen, stb. Amikor anélkül el tudjuk dönteni, hogy lemérnénk a fékutat, az már valszeg ettől jóval több, szóval az egy teszten jó eséllyel már az utolsó hely környéke szint.

Innentől kezdve pedig a f. tudja, azért remélhetőleg megéri a jobb fajta, mert két legolcsóbb majdnem végig rosszabb lehet új korától, maximum ennél az 5-6-7 éves kornál átfordul, hogy ott már jobb a Dzsunka 0-1 éves.

(#55041) kopi72 válasza Qru (#55036) üzenetére


kopi72
aktív tag

Nem, 195/65 R15. Gondokoztam az olcsobb T-sen, de az a par ezer forint nem szamit, sokkal tobb anyag van a H-sban (nyilvan a nagyobb sebesseg elviselese miatt)

[ Szerkesztve ]

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#55042) Qru válasza kopi72 (#55041) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo az, H-sat vettem en is belole, igaz nekem R16 meret.

#nincsbennetarcsi

(#55043) yodamester10 válasza stefanitsr (#55039) üzenetére


yodamester10
őstag

Az is kérdés milyen autó ;) Én 200hp -ra nem raknék vacak gumit,csak az érintkezik az úttal had érezzem magam biztonságban.Sajnos az emberek legtöbbje a gumin az ablaktörlő lapátokon és a világításon spórol a legjobban ;)

(#55044) rbalint88 válasza [CS]Blade2 (#55040) üzenetére


rbalint88
addikt

Vannak olyan tesztek, ahol a teszteloi benyomas is ott van pontszamkent. Nem elhanyagolhato dolog az objektiv szamok mellett az sem, hogy mennyire epit bizalmat az adott gumi. Az se jo, ha ugy veszit tapadast, mintha kihuznak alola az utat, ez foleg nedves korulmenyek kozott szokott elofordulni. Utobbi par evben nem nagyon talalkoztam alsopolcos gumival, de meg anno 2011-12 az akkor mar eros kozpekategorias Hankook Ventus Prime 2 is tudta ezt a mutatvanyt, a VP3 oriasit fejlodott ebben is. A Michelin Pilot Sport 4-gyel meg kb ugy merek menni vizen is, mint a Hankook-kal szarazon :C

(#55045) den89 válasza den89 (#55024) üzenetére


den89
tag

Köszönöm a segítségeteket. Maradtam a nyári-téli gumi felállásnál. A második autónkon 4 évszakos van, elégedettek vagyunk vele. De ahogy korábban is írtam az elsődleges autónkra szükség van az év 365 napján, télen-nyáron, és valószínűleg 3 év alatt el is kopna, mert megyünk vele annyit. Hankook Ventus Prime4 205/55 R16 91H-t rendeltem. Tavasszal írok majd róla pár soros véleményt. Teszteken dicsérik, és ár-érték arányban úgy gondolom, korrekt.

[ Szerkesztve ]

(#55046) Qru válasza [CS]Blade2 (#55040) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs hova romlaniuk. :D

#nincsbennetarcsi

(#55047) Qru válasza den89 (#55045) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vp4 jo, jo valasztas volt. :K

#nincsbennetarcsi

(#55048) stefanitsr válasza yodamester10 (#55043) üzenetére


stefanitsr
senior tag

Igazából az "Öt év alatt tönkremegy" elmélet irányából közelítve a dolgot majdnem mindegy is a kocsi ereje.

Amúgy meg: :DDD

[ Szerkesztve ]

RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539

(#55049) kelly416 válasza stefanitsr (#55048) üzenetére


kelly416
veterán

Az igen. Nem magyar falvakban csapatod, azt látom. :P

(#55050) xEon1337


xEon1337
őstag

Sziasztok!

Vettem novemberben egy használt autót, amin - valószínűleg egy defekt miatt - tengelyenként eltérő nyári gumiabroncsok voltak. Van egy pár gyári szerelésű Michelin Primacy 4 (DOT 0519) és egy pár Hankook Ventus Prime3 K125 (DOT 4021). Alig futott a kocsi, a Michelinben sem lehet több, mint 20.000 km, szóval nincs jelentős eltérés a profilmélységben.

Áprilisban kell majd vinnem műszaki vizsgára, elvileg nem köthetnek bele (de lehet addig inkább fent hagyom a télieket).

Ti mit tennétek a helyemben?

Opció 1: Hagyom ahogy van 2023-ra, aztán 2024-ben veszek egy szett új abroncsot rá kopástól függetlenül.
Opció 2: Veszek egy pár új Ventus Prime 3-at, még ha a DOT nem is lesz azonos, de legalább ugyanolyan gumik lesznek és akkor 4 év nyugi (addig meg se lesz szerintem a kocsi).

"Less but better" - Dieter Rams

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.