Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
jpm
senior tag
azt jövőre
[ Szerkesztve ]
kopi72
aktív tag
Sziasztok,
a sima Vredestein Quatrac 195/65 r15 meretben van ugye T es H -val.
Az a kerdesem, h a H-s gondolom sokkal jobban huzalozott, drotozott, mint a T-s, h birja a tobb km/h-t, ez az elony bekoszonhet a szar katyus utaknal is, tehat, pl h jobb vedelmet ad, nem nyiklik nyaklik annyira mint a T-s?
Most akarok venni 1.9PD TDI 105LE-s octaviara gumit, es vagy 8e ft-al olcsobb lenne a T-s mint a H-s, ja es nem verem a garast a fogamhoz, de akkor inkabbmar elinnam a kulonbozetet, hamar nem volt fizu emeles :-)
[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
Qru
MODERÁTOR
Minimalisan erosebb csak a huzalozas, nagyreszt a nyomastarto szovet ami erosebb/surubben szott. Vigasztaljon, hogy az alacsonyabb indexes konnyebb, igy rugozatlan tomeg is csokken.
Amugy a gyari sebesseg index melyik? Mit ir a kezikonyv?
#nincsbennetarcsi
forceberg
veterán
Hát akkor jó rábaxhattam decihuszárkodás ügyében, hogy a 205/55 91H helyett most 195/60 93V lett
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Qru
MODERÁTOR
H-sat vettem a V helyett en is. Fillerb... rulez!
#nincsbennetarcsi
kopi72
aktív tag
megvan mar, soha senki ne vegye a T-t.. :-)
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
kenguru99
aktív tag
2ozzmexy
aktív tag
Nem is a szövése vagy éppen a tömege a lényeg, hanem a ragasztó, amivel a futófelületet a karkaszhoz rögzítik.
USA-ban nem sebesség index van hanem hőmérséklet... Tehát hogy a H illetve V sebességindexű abroncs tömegében nincsen különbség jelen esetben irreleváns, a H 210km/h-ig szól a V 240km/h-ig. (A T-t nem tudom fejből, mert egy tökfej vagyok ma... )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Qru
MODERÁTOR
T az 190 km/h.
#nincsbennetarcsi
Volt benne egy kis csúsztatás, mert végülis ő a 195/70 R15-öt vette át és alkalmazta az Audikon, és csak '93-ban terjesztette tovább /65-ként, bár már az is majd 30 éve volt. A végén 3:35-nél mutatják a B6-os Passatot, jó is lenne ha fel lehetne tenni, baromira kipróbálnám a B7-esemen
https://tinyurl.com/rasoapro
forceberg
veterán
"Az a durva, hogy szemre jó volt. Becsapós..."
Fél bárt észre se venni, én minden indulás előtt ránézek, hogy lapít-e esetleg valamelyik.
Tegnap felkerültek az új gumik, elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyire fújták?
Az ezelőtti új gumi esetén a 2,3-2,1 helyett kb. 2,5-2,5-re nyomták, lexarva.
+ milyen mérő az, amelyik pontos is?
Akkor a gumikról:
Toyo Celsius AS2. DOT 3522. Régi kizárt volt, mert a vett méretben idén tavasszal kezdték gyártani.
A gyári méretekből válogatva ez volt a legolcsóbb, amit vállahatónak gondoltam. Egy Nexent szintet megugrik.
[2022 Auto Bild 4S összes]
[2022 Auto Bild 4S a 15 döntős részletesen tesztelve]
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Qru
MODERÁTOR
Gyári +0,2 bar és kb havonta 1x nézem vagy ha nagyon lehűl/felmelegszik az idő két mérés között.
#nincsbennetarcsi
jpm
senior tag
jpm
senior tag
2ozzmexy
aktív tag
Akkor nem ragasztják, a lényeg hogyha túlmelegszik elhagyja, ezért van sebességindexe és nem dísznek. Az autógyártók előírják milyen abroncsot tegyél rá, nem értem mit kell ezen annyit írkálni meg gondolkozni, leírja milyet, "ilyet", ennyi, ez read-only információ, el kell olvasni és betartani.
Bár ahogyan körbe nézek a világban ez igen keveseknek megy... Olvas, megért, végrehajt, nem értem mi oly' bonyolult ebben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
kelly416
veterán
Ebben azért van egy kis birkaszellem, ha belegondolsz.
Tök igazad van egyébiránt, ezt nem kell meghágni, ez egyértelmű dolog. Csak ahogy olvastam az utolsó sorodat, kissé katonásnak hatott.
De tudod, ilyenkor jönnek a boyracer meg sufnituning dolgok, azon felül ott vannak más egyéb indokok, más felni kell, más mittudoménmi az indok.
Pár éve mondta egy motorostalin az egyik srác, hogy azért van itthon a Harley-je, mert svédben még azt sem szeretik, ha a felni nem gyári az autódon. (Egy Harley meg nem a gyári állapotról szól, főleg nem a hangja.) Lehet ugyanaz a méret meg minden paraméter, de le kell papírozni a változtatást, másképp büntet a rendőr. Viszont ettől nagyon messze állunk mi ebben az országban. Mind felsogásban, mind szabálykövetésben, mind átlag bérekben és reálbér tekintetében. Szóval mindenki megtalálja majd a kifogását, hogy miért nem gyári méretű, paraméterű gumit vesz.
Qru
MODERÁTOR
Mert sokszor az erosebb/gyorsabb tipusikhoz adjak meg az erteket, hogy csak egyfele gumit kelljen belogisztikazniuk.
Ott az en autom, 89V kell ra. Mikozben 190-nel nem tud gyorsabban menni. Total felesleges ra a V boven eleg a H-s, meg igy is marad tartalek a gumiban. Mikozben olcsobb, konnyebb es mivel nem nyari gumi meg szabalyos is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ftc
nagyúr
Nah volt szerencsém kipróbálni a kleber quadraxer 3-et havas illetve jeges havas uton is .
Tökéletes tapadás, nem csúsztam. Faluban a jó kis havas jeges úton 50-ről fékeztem s nem éreztem semmi hátrányt. Fogott ahogy kell. Nem kapart , nem éreztem semmi hátrányát
Asszony is ment vele s azt mondta teljesen jó...
Összességben sokkal jobban tapad mint az 5 éves téli gumim... S eddigi tapasztalatok alapkán teljesen jó.
Tannen
tag
Ez tök jó anyag!
Most már csak ezt lenne jó látni, hogy a mai gumik miért mennek tönkre 5 év alatt, míg 15+ évvel ezelőtt sokkal többet bírtak.
Vajon mi az a konkrét kémiai összetevő, illetve gyártástechnológiai változtatás, ami miatt ilyen gyors a szétesés?
yodamester10
őstag
Én akkor is cserélnék 3-4 évente ha nem esne szét Tartson az úton ha csapatom
Qru
MODERÁTOR
Leginkább a természetes kaucsuk helyett használt szintetikus kaucsuk.
#nincsbennetarcsi
den89
tag
Sziasztok!
Tavasszal aktuális lenne új nyári gumi vásárlás, illetve a téliben is még max a jövő évi tél van benne. Szerintetek váltsak-e 4 évszakosra? Feleségem és faterom autójára is idén vettünk Goodyear Vector 4Seasons Gen3-at, és egyelőre teljesen elégedettek vagyunk. Viszont azokkal jóval kevesebbet megyünk és garázsban állnak.
Évi kb 15-18 ezer km kerül bele, rendszeres, napi használat során. Tehát szerintem kb 3-3,5 évet bírnának ki nálam a gumik. Télen-nyáron szükség van az autóra, a legmelegebb és a leghidegebb napokon is, nyáron egy külföldi út is benne van (2x600-800 km). Hétköznap napközben mélygarázsban állok vele, amúgy pedig otthon a ház előtt, ahol elég sokat süti a nap nyáron. Ezekkel, amiket leírtam, kb le is beszéltem róla magam. Ráadásul pár éven belül lehet eladásra kerül az autó, szerintetek mennyire irtóznak a lehetséges vevők a 4 évszakos gumitól? Vajon nehezebb eladni egy autót, amin ilyen gumi van?
Vagy ha maradok a nyári-télinél, nyárinak a Hankook Ventus Prime4 jó vásár lehet? Eddig Goodyear EfficientGrip volt rajta, amivel teljesen elégedett vagyok, de 35-40 eFt/db árat már nem fizetnék ki érte.
Segítségeket, válaszokat köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Gumi nem arkepzo eladasnal jelentosen, igazabol eladas elottinpont jo a 4S addigra le is jarod. Az uj tulaj meg vesz ra amit akar. Varosi cirkalasra pont jo a 4S.
GY 4seasons gen3 jo, ne is keresgelj tovabb. Esetleg Hankook H750 vagy Vredestein Quatrac.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Nekem évi 20k-val 4 évszakos van. Éppen GY Vector 3. Eddig minden ok de csak április óta használom, egy teljes tél azért nincs benne (de majd 21k igen, atipikus év volt nagy nyári körúttal Európában).
hacki87
senior tag
Sziasztok! 2006-os Suzuki Grand vitara-ra szeretnék 4s gumit. 225/70r16 vagy 215/70r16 méretben /ez a két méret van az ajtón levő matricán/ mik a lehetőségek. Második autónak van használva de így bele ugrott 20k idén. Téliesebb keverék érdekelne.
Qru
MODERÁTOR
Terepre is mennel vagy csak aszfalt?
Terepre: Goodyear Wrangler AT Adventure
Vegyesre: BF Goodrich Urban Terrain T/A
Aszfalt/foldut: Vredestein Quatrac
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
jpm
senior tag
Költség optimalizálás.... illetve tolódás a "zöld" irányba. Egyre több újrahasznosított/bio anyag.
hacki87
senior tag
Jelenleg is a goodyear wrangler at/sa van rajta. Bár ez már el van oregedve. Alapjába véve aszfaltjáró a gép, de apuék telke jelenleg elég mocsaras utcára nem hasonlító helyen van lachazan. Ma ki is próbáltam az összkerékhajtást
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Akkor a BFG vagy Vredi elég lesz.
#nincsbennetarcsi
hacki87
senior tag
BFG-re esett a választás 39990/db áron. Kiváncsi leszek mit tud.
Qru
MODERÁTOR
BFG ideális lesz vegyes használatra.
#nincsbennetarcsi
kopi72
aktív tag
most raktak fel a octimra a Vredestein Quatrac -ot, nagyon meg vagyok elegedve vele! H-s lett veve belole, 25e -ert. Eszmeletlenul tapad az auto most a kikemenyedett nyarihoz kepest :-)
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
TFSi
őstag
A nyárinak 10 fok alatt azért már hideg van, pláne 0 körül. Ha még öreg is, akkor hatványozottan. Egyébként használd megelégedéssel a Quatracot! Jó gumi.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Qru
MODERÁTOR
Az jo ar! 205/55R16?
#nincsbennetarcsi
stefanitsr
senior tag
Miért, tönkremennek a gumik 5 év alatt ? A gyári új jellemzőikből nyilván egy adott idő alatt veszíteni fognak, de a tönkremenetel azért elég erős, érdemes csak a parkolóban végigjárni az autókat és csemegézni a dotokon.
Szerintem nekem is van most egy szett télim ami öt éves, de a kopáson túl nem látok rajta látványos tönkremenetelt és elég sokat megyek.
RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539
TFSi
őstag
Egy 5 éves gumi már érezhetően veszít az újkori tapadási jellemzőiből, rugalmasságából. Bizonyos márkák téli mintazatából apró darabok szakadnak ki ebben a korban. 6-7 éves abroncs pedig már csereérett. Én 7 évesen cseréltem a Semperit Speed-Grip 2-t, mintázata már elég kemény volt kb. 4mm futófelülettel. De azért még hóban is tette a dolgát.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
stefanitsr
senior tag
Csak mert egy-két alkalommal én bizony felraktam pl balesetben sérült autóról származó öreg gumikat próbára, amik éveket álltak kérdéses körülmények között tárolva (pl nankang snow viva sv1, kormoran snow, semperit nyári) de alapvetően olyan hibákat amik kizárták volna a használatukat (repedések, darabok kiszakadása, felnire felrakás után levegő elengedése, stb) nem igazán tapasztaltam. A nankang még elég jól is viselkedett hóban.
RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539
[CS]Blade2
addikt
Az a baj, hogy kis különbséget nem vesz észre az ember, és van amikor két új között is azt mérik ki a teszten, hogy a top márka 2 méterrel hamarabb megáll, mint egy közepes márka. Élesben ennyivel tovább lehet menni a reakcióidőből, a fékpedál lenyomása sem sikerülhet mindig tökéletesen, stb. Amikor anélkül el tudjuk dönteni, hogy lemérnénk a fékutat, az már valszeg ettől jóval több, szóval az egy teszten jó eséllyel már az utolsó hely környéke szint.
Innentől kezdve pedig a f. tudja, azért remélhetőleg megéri a jobb fajta, mert két legolcsóbb majdnem végig rosszabb lehet új korától, maximum ennél az 5-6-7 éves kornál átfordul, hogy ott már jobb a Dzsunka 0-1 éves.
kopi72
aktív tag
Nem, 195/65 R15. Gondokoztam az olcsobb T-sen, de az a par ezer forint nem szamit, sokkal tobb anyag van a H-sban (nyilvan a nagyobb sebesseg elviselese miatt)
[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
Qru
MODERÁTOR
Jo az, H-sat vettem en is belole, igaz nekem R16 meret.
#nincsbennetarcsi
(#55043) yodamester10 válasza stefanitsr (#55039) üzenetére
yodamester10
őstag
Az is kérdés milyen autó Én 200hp -ra nem raknék vacak gumit,csak az érintkezik az úttal had érezzem magam biztonságban.Sajnos az emberek legtöbbje a gumin az ablaktörlő lapátokon és a világításon spórol a legjobban
rbalint88
addikt
Vannak olyan tesztek, ahol a teszteloi benyomas is ott van pontszamkent. Nem elhanyagolhato dolog az objektiv szamok mellett az sem, hogy mennyire epit bizalmat az adott gumi. Az se jo, ha ugy veszit tapadast, mintha kihuznak alola az utat, ez foleg nedves korulmenyek kozott szokott elofordulni. Utobbi par evben nem nagyon talalkoztam alsopolcos gumival, de meg anno 2011-12 az akkor mar eros kozpekategorias Hankook Ventus Prime 2 is tudta ezt a mutatvanyt, a VP3 oriasit fejlodott ebben is. A Michelin Pilot Sport 4-gyel meg kb ugy merek menni vizen is, mint a Hankook-kal szarazon
den89
tag
Köszönöm a segítségeteket. Maradtam a nyári-téli gumi felállásnál. A második autónkon 4 évszakos van, elégedettek vagyunk vele. De ahogy korábban is írtam az elsődleges autónkra szükség van az év 365 napján, télen-nyáron, és valószínűleg 3 év alatt el is kopna, mert megyünk vele annyit. Hankook Ventus Prime4 205/55 R16 91H-t rendeltem. Tavasszal írok majd róla pár soros véleményt. Teszteken dicsérik, és ár-érték arányban úgy gondolom, korrekt.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nincs hova romlaniuk.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Vp4 jo, jo valasztas volt.
#nincsbennetarcsi
(#55048) stefanitsr válasza yodamester10 (#55043) üzenetére
stefanitsr
senior tag
kelly416
veterán
Az igen. Nem magyar falvakban csapatod, azt látom.
Sziasztok!
Vettem novemberben egy használt autót, amin - valószínűleg egy defekt miatt - tengelyenként eltérő nyári gumiabroncsok voltak. Van egy pár gyári szerelésű Michelin Primacy 4 (DOT 0519) és egy pár Hankook Ventus Prime3 K125 (DOT 4021). Alig futott a kocsi, a Michelinben sem lehet több, mint 20.000 km, szóval nincs jelentős eltérés a profilmélységben.
Áprilisban kell majd vinnem műszaki vizsgára, elvileg nem köthetnek bele (de lehet addig inkább fent hagyom a télieket).
Ti mit tennétek a helyemben?
Opció 1: Hagyom ahogy van 2023-ra, aztán 2024-ben veszek egy szett új abroncsot rá kopástól függetlenül.
Opció 2: Veszek egy pár új Ventus Prime 3-at, még ha a DOT nem is lesz azonos, de legalább ugyanolyan gumik lesznek és akkor 4 év nyugi (addig meg se lesz szerintem a kocsi).
"Less but better" - Dieter Rams