- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- Yézi: 10 év
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- [Re:] Deezer - A francia Spotify?
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
-
Morris
veterán
No, megrendeltem végre az Apollo Alnac 4G all season garnitúrát.
Remélem jók lesznek és 5 évre letudom a gumis dolgokat. -
válasz
apple87 #26011 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ha haladni szeretnél felejtős. Nekem 1.6 Turbo GTC-n van gyári 19-es felni, de azon felül, hogy szép és jól tapad, a 17-es felnis J Astra1.6 Turbo lelép, ha nem figyelek oda.
Többet is fogyaszt, zajosabb lesz a kocsi és kisebb lesz a végsebessége.
-
-
válasz
Motion_Blur #26031 üzenetére
Na ja, néztem rá Hankook Ventus S1 evo2-t, potom 20eFt-tal többért gumiként..
Remélem 4 évet kibír a Barum. Elvileg a Conti csoportban Conti, Semperit, Barum, Matador a minőségi sorrend. Na majd meglátjuk. Amúgy a Bridgestone 3 év után vízen és szárazon is elkúszott. Ez még akkor is fura, ha az új abroncs 10mm-rel szélesebb és kisebb átmérőjű.
Annak idején a régi F Astrámon 3 év alatt öregedtek el a Hankook négyévszakosaim a H720 és az Optimo 4S H730.
-
Kornel
veterán
válasz
kisza25 #26035 üzenetére
10 évvel ezelőtti Barum-al, ha jól emlékszem.
Felnivel együtt adtam el, aki megvette mondta is, hogy a gumik eldobósak lesznek, hiába 80%-osak.
Nem vagyok szakértő, de szerintem a természetes kaucsuk hiánya miatt a helyettesítő műanyagok egyáltalán nem viselik jól a különböző behatásokat, mint a só, UV, nagyon hideg / meleg, stb.
Valószínű emiatt is hamarabb öregszenek az újabb abrocsok.
-
kisza25
félisten
válasz
Kornel #26034 üzenetére
Az fura, mert nekem is van ts 830 és 2011-es és még tök puha, igaz az első 5 évben télen -5 és -20 fok között 70%hóban mentem vele, köztes időben egy pincében pihent, nem tudom ez mennyire befolyásolja az öregedést.
Meg világos is rövidebb ideig volt, mert körben 2000 méteres hegyek voltak, de még puha
A barummal meg én is pont így jártam, hogy első 2-3 évben tök jó volt aztán meg megkeményedett -
DeFranco
nagyúr
nekem barum brillantisom volt, az hozta azt a formát amit jósoltak neki mint korrekt bugyetguminak. első két szezonban tök jó volt, aztán szépen ahogy kezdett bekopni meg öregedni egyre inkább felkeményedett, már nem volt meggyőző a fékúja sem és a menetkomfort is romlott erősen.
ezek ilyenek sokszor, hogy eleinte tok jók csak csúnyán öregednek, csúnyábban mint egy prémium.
-
Kornel
veterán
válasz
molnarpeter #26030 üzenetére
Semmivel nem jobb a Hankook mint egy Barum.
Akkor már mindenkinek PC6 vagy PS4(S)
-
Motion_Blur
félisten
válasz
molnarpeter #26030 üzenetére
A K125 fölött is van gumi, akkor miért kockáztatnánk?
Mindenkinek Sport Pilot 4-et, vagy AD08R-t.
TFSi: GTC-re pedig illene valami prémium gumit rakni...
amúgy szerintem jó választás a Barum és a Matador is
-
válasz
Motion_Blur #26021 üzenetére
Én nemrég hasonlóan a Conti csoporttól egy 245/40 R19 XL paraméterű Barum Bravuris 3HM-et vettem a GTC-mre és így az első egy hétben feltűnt, hogy észrevehetően csendesebb és kevésbé üt, mint az eddigi Bridgestone Potenza S001. Másrészt, mivel az eddigi 235/45-ös mérettől némileg "peresebb" és szélesebb nagyon jó az útfekvése és kevésbé magas a kocsi vele, -16mm kerékátmérő. Ja és feleannyiba került, mint a Bridgestone.. A kollégámnak ugyancsak Hectorra van és elégedett.
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur #26027 üzenetére
Renden köszi a választ
-
Motion_Blur
félisten
válasz
apple87 #26026 üzenetére
Jól tapad, bár pont pályán nem igazán tudom értelmezni a tapadásra vonatkozó kérdést, mert ott azért jó esetben tempomat 150, oszt gurul az autó
Mivel nem úgy vezetek hogy padlógáz-satufék + nem úgy megyek a körforgalmakban, pálya fel-lejárókon mint egy állat, ezért én soha nem éreztem azt hogy gyenge lenne a gumi. Egy vészfékezésem volt kb. 100km/h-ról nullára, + 1-2 erősebb féktávom.
De itt a topikban és szervízben is ajánlották mások ezt a gumit.
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur #26025 üzenetére
Figy nekem 80% város, meg pályán megyek néha 150km/h
Elgondolkodtam lehet matador mellett döntök.Neked pályán jól tapad?
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur #26021 üzenetére
És megvagy vele elégedve?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
rbalint88 #26008 üzenetére
szia a külső oldaláról tudok, a belsőhöz alá kellene mászni: [kép]
amúgy 1: nálam nem nagyon kopik a gumi, a 4 szezont futott nyárikat 6,5mm-es profillal adtam el. egyformán kopnak egyébként, mert szezononként cseréltetem az első-hátsót.
2: lásd kép@focvis: 1: thx 2: thx, ilyenről még nem is hallottam, hogy van olyan hogy semmi megkötés nincs.
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur #26018 üzenetére
Gumi fajtát tudnál ajánlani? Nagyon drágát se akarok.
Ezt néztem ki [link]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
apple87 #26016 üzenetére
Én biztos nem tenném fel a 17-est, ha nincs különösebb gondod a 16-al. Ugyan egy 140 lovas, 1.8 szívóbenzinesen volt tapasztalatom mindkét mérettel (UFO Civicen), de itthonra szerintem a 16-os célszerűbb és kellemesebb, ha csak normálisan közlekedsz. Pl. kanyarvadász üzemmódhoz érdemes lehet váltani a szélesebb, 17-es méretre, de készülj fel, hogy azért jobban fogod érezni a kátyúkat, a kormányon a nyomvájukat és azért nálam az UFO Civicet érezhetően vissza is fogta. Viszont a 17-es értelemszerűen jobban be tud tapadni, ha kicsit dinamikusabban vezetsz.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
apple87 #26016 üzenetére
Nekem MK6 Jetta-n 205/55 R16 a gyári méret, ezen van a téli, ennek a váltómérete a 225/45 R17, ezen a nyári gumi: [link]
Abban nem tudok nyilatkozni hogy mennyire fogja meg, nálam 1.2 TSI van, illetve a téli szett még nem volt fent az autón.
Én biztos feltenném a helyedben a 17-est, Golf se sokkal kisebb autó. választék
Amúgy:
-
apple87
senior tag
Egyébként ha már guminál járunk , milyet ajánlanátok R17 225/45 ben?
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur #26014 üzenetére
A váltóméret miatt ez a párja?
Mert úgy van hogy , r15 195/65, r16 205/55
Szerintetek vissza fogja fogni a kocsit vagy többet fog enni a szélesebb gumi 225?
1,4 szivó 80LE autó golf 6
-
apple87
senior tag
válasz
molnarpeter #26012 üzenetére
R16 205/55
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hozzátok hogy, van egy 1,4 es szivó benzines golf 6 os autóm. Tenni akarok alá egy 17 es felnit, milyen gumit érdemes rá venni? 215/45 vagy 225/45? Egyébként nagyon visszafogná a kocsit nagy lenne rá ez a méretű felni?
választ előre is köszönöm.
-
válasz
DeFranco #26007 üzenetére
1. A gumi külső válla gömbölyűbbre kopik, a belső válla sokkal közelebb áll a gyári állapothoz. Amúgy bárhová mehet, míg a forgásirány nem változik.
Lehet, hogy felcserélném a bal és a jobb oldalt, pont az egyenletes kopás érdekében a vállakon.2. Ha nincs rajta outside és így néz ki a mintája, mint a lenti képen, akkor se nem kötött forgásirányos, se nem asszimetrikus. Úgy teszed fel első alkalommal, ahogy tetszik.
-
DeFranco
nagyúr
srácok, két kérdésem lenne:
1: forgásirányos guminál tök mindegy hogy honnan vették le, bárhova visszamehet majd? (a jelölt forgásiránynak megfelelően persze). amikor levették a felniről, nem írták rá honnan vették le, szóltam és utólag ráírták de amekkora tökkelütött bagázs volt, lehet csak rákamuztak valamit. nincs felnin, tehát a felni sem segít az oldal eldöntésében. agyaltam rajta, végül is itt nem kellene hogy számítson hogy jobb elölről vagy bal hátulról vették le. de lehet valamit nem veszek figyelembe.
2: semperit comfort life 2 ment fel, jól látom, hogy nem látok rajta sem forgásirány, sem külső-belső oldal megkötést? ezeknek tök mindegy hogy első alkalommal hova és hogyan rakják fel? (aztán persze meg kell tartani a forgásirányt majd, de ez más kérdés)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
molnarpeter #26000 üzenetére
K125 215/55 R16, de ez a méret volt mindegyikből.
A renault topikban leírtam, hogy rendelkezésünkre állt egy napon ez a 4 gumi, le is írtam véleményem csak ott valamiért a "motor" bekavart, ezért mind a két linket iderakom.
De a lényeg, a fenti méretű Hankook gumival a Mecseki kanyarokban életveszélyes autózni, ahol az említett másik 3 röhögve tette a dolgát. Emiatt is nem szeretem az ilyen teszteket, mert egyszerűen nem valós és életszerű, sokszor csak fizetett reklám érzésem van. Én nem tatás vezető vagyok, régen versenyeztem is, szeretek gyorsan (is) menni, vezetni, számomra a tapadás nem azt jelenti, amiket a neten kihánynak az "agytrösztök". Ettől függetlenül a kisebb 195-ös méretűeket nagyon sokan dicsérik, és valószínűleg úgy is van ezeket a méreteket én nem ismerem, amiiknek szintén autóként változhat a viselkedése,Szüleim kocsijára ezt rakattam fel, ami ajánlva is lett K125 (195/60 r15 méretben), mert gyorsan kellett, hazavezettem, semmi különös, jól tapadt, de eszembe sem jutott, hogy ezt most én vigyem és meggyilkoljam a kanyarokban, mert ők amúgy sem olyan helyeken járkálnak és a méret, az autó is más, könnyebb, ezáltal simán lehet, hogy még ott is helyt állt volna.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Motion_Blur #26004 üzenetére
+1, nem lesz érezhető előnye, de legalább drágább is
-
MaTpr0F
senior tag
válasz
molnarpeter #26000 üzenetére
Passz. Miért ne?
Viccet félretéve gondoltam egy szélesebb nem árthat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fotós felszerelés - Stúdió lámpa / Softbox / Vaku
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged