Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Declare
őstag
Köszönöm mindenkinek
Közben megnéztem a pótkeréken, meg a neten is meglett az opelinfós leírás, nekem et 37 van, (infóban et 37/39)...szóval az et44 nem jó hónapok óta vadászok már egy eredeti 16" os jó állapotú, jó kinézetű felnit
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Szakikhoz szólna a kérdésem.
Vásárolnék egy ilyen hókengyelt.
Egyetlen egy dolog aggaszt. Ahogy a videón is látszik 1:26-nál, a gyári csavarfejre rá van erősítve a hókengyel fém adaptere (amire már rátolható a központosító rúd egyszerűen). Vajon mennyire igényel ez utólagos centírozást és ha igényel, h lehet megcsinálni?
Tudomásom szerint a centírozás csavarok nélkül történik, jelen esetben pedig az egyik csavar úgymond nehezebb lenne mint a többi.
Köszi!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
DZs
senior tag
Azt ne mondd, hogy az egész kengyel centírozva van. Miért csak a csavar aggaszt?
ANDROID???
addikt
Józanul gondolkoda, a lánc jelen esetben kengyel használata nem 80-100km/h asználatra van, mivel ezt. Kegészítőt nem folyamatos több száz km-re használják, így minek kellene centrírozni (csak mert centrírozás a helyes..)?
Kétlem, hogy 1000km-ként centríroztatnád a kerekeidet (csak mert valahogy így kellene), akkor meg miért pont az a 5km táv kengyellel tenné indokoltá a centrírozást?
Qru
MODERÁTOR
Rövid szakaszokon hanszálnád nyilván, ennyi idő alatt se a felfüggesztésben sem semmi másban (pl gumi) nem tesz kárt. Szóva ne aggódj emiatt.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
aggódtok itt kis dolgok miatt.
pesten a sok birka nem képes kivárni, amíg be tud sorolni, helyette megy a beton puklikkal elválasztott villamossínen, és amikor hely van, átszáguld rajta 50-el.
azt hittem kiszakad a futóműve, de le se szarta, ment tovább.
runner 125
nagyúr
Nem hiszem el, h nem megy át elsőre a kérdésem lényege senkinek (index-en is ugyanezt válaszolták és két barátom is lehülézett h a hólánccal úgysem mész 90-nel..), pedig szerintem egyértelműen leírtam, még a videót is linkeltem.
Újra:
Ahogy a videón is láthatod 2 adaptere van a kengyelnek. A fő adapter amit a kerékanyára kell rögzíteni kulccsal. Az-az, ha felrakom szezon elején a téli kerekeket, ráhúzom azt a fém adaptert (videón 1:26-nál látszik) az egyik csavarra és úgy fogom használni egész télen. Pont azért, h ha szükség van a hóláncra, ne kelljen villáskulccsal szarakodnom, h azt a fém kupakot (fő adaptert) még először ráhúzzam az egyik anyára, hanem rögtön bele tudjam pattintani a gyorscsatlakozós központosító adaptert, amire már mehet rá kengyel.
Ebből fakadóan egyik kerékanya tömege az adapter miatt kb. megháromszorozódik, ezért kérdeztem h mennyire fogja befolyásolni a centírt.
mod.
Jól van. Most olvastam el mindenkinek a válaszát, senki nem értette a kérdés lényegét.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Qru
MODERÁTOR
Akkor ha ez megnyugtat mikor feleteszik a téli gumit akkor tetesd fel az adaptert és úgy centírozzák. Amúgy meg nem vészes, kb az első kátyútól jobban defromálódik a kerék mint attól a központosítótól, főleg hogy az adapter nagyon közel van a kerék tömegközéppontjához...
#nincsbennetarcsi
runner 125
nagyúr
Pont ezt írtam az első postomban is. A felnit gumival centírozzák, nem csavarokkal együtt. Nem tudom ráfogatni az adaptert.
Igen, közel van, de mivel nem vagyok benne biztos, ezért érdekelt, h mennyire befolyásolná a centírt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#7360) PRDZsolesz válasza runner 125 (#7359) üzenetére
PRDZsolesz
aktív tag
Szerintem ez úgy van kitalálva, hogy az adaptert is akkor tedd fel, ha aktuális a dolog.
(#7361) ANDROID??? válasza runner 125 (#7359) üzenetére
ANDROID???
addikt
Segítek, tetszik? Vedd meg.
Nm azért találták ki így, hogy szétkúrja a futóművet.
Közel van a középponthoz, egyébként mit akarsz ezen centríroztatni, ha a csavaroknak a centríozáshoz semmi köze kb. Honnan tudod, hogy a csavarok pont ugyanolyan súlyt mutatnk mérlegen (mármint egy keréken a 4 csavar)? Kerékőrnél centríroztatsz?
Különben, ha nem a bükkben jársz nap mint nap akkor meg elég a csomiban a kengyel mellett, ha esetleg kell felteszed és már nem kell emiatt aggódnod. ;-)
Qru
MODERÁTOR
Ősök autóján pl 18 éve van kerékőr (Punto mk1) és semmi baja a felfüggesztésnek, nem kell gyakrabban javíttatni mint a többi nem kerékőrös autót. Szóval ne foglakozz ezzel, nem lesz tőle baja. Ha torzítja is a felfüggesztést annyira minimálisan, ami elhanyagolható. A kátyúk előbb szétverik mint egy ekkora kis kiegyensúlyozatlanság.
#nincsbennetarcsi
DZs
senior tag
A csavar, anya, kerékőr és az adaptered tengelyben van: semmit nem húz a centíron forgáskor.
K Norbi
addikt
Ez nagyon jó
[ Szerkesztve ]
(#7365) runner 125 válasza PRDZsolesz (#7360) üzenetére
runner 125
nagyúr
Olvastam a leírását, illeve több videobol is kiderül, h az adaptert fel kell tenni előre. Pont ez a lényege, h ne kelljen villáskulccsal még azt húzogatni, hanem csak fixen rápattintsd szükség esetén.
ANDROID???
5 csavaros a felnim, de lényegtelen, a csavarok között max 1-1 gramm eltérés lehet, jelen esetben pedig az egyik csavar ennek a tömegével nő:
Qru
Világos, Volvo-n is van gyári, szinte közel ugyanolyan, mint a csavarok. Nyilván tömegben több grammal nehezebb, viszont nem annyival, mint egy ilyen adapter.
DZs
Ok, legyen így.
Kösz mindenkinek.
K Norbi
Annak tűnik igen, meglátjuk menynire válik be.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#7366) ANDROID??? válasza runner 125 (#7365) üzenetére
ANDROID???
addikt
Javaslat: ahol a beszerzést tervezed, ott ezt át tudjátok tárgyalni, aki ezt forgalmazza tudja a választ a kérdésedre.
Azonban még egy futóművest is megkérdezhetsz erről a termékről és az adapter plusz grammjairól.
TaaT
veterán
"az egyik csavar ennek a tömegével nő"
Give them hell Ukraine!
K Norbi
addikt
Van itt valaki? Nos hogy álltok a gumi teszteléssel? Mennyire váltották be a hozzáfűzött reményeket?? pl Nokian Wr-d3, Conti Ts850, Michelin alpin A5, stb Szűz havon, jégen, latyakos úton. Minden vélemény érdekel
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Nekem a Goodyear UG8 kicsit csalódás, nem igazán érzem jobbnak az előző 2004-es Conti TS810-nél.
Give them hell Ukraine!
K Norbi
addikt
Köszi Pedig jó gumi a Goodyear UG8. folyamatosan fejlesztik a gumikat, de lehet már nem tudnak mit fejleszteni? vagy csak a mintázatot variálják?
Én ezekben a tesztekben se hiszek már.. pl a Nokian első lett a saját pályáján! de hát hanyadik is lehetett volna?
ADAC-os balhé..
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Azért egy 2004-es és egy 2011-es (prémium) gumi között nagyobb különbséget vártam volna.
Utólag bánom hogy lecseréltem a TS810-et. 2006-ban vettem aztán raktam bele vagy 10-15e km-t 2013 nov-ig. De persze az okosok már mondták hogy mekkora tömeggyilkos vagyok hogy majd 10éves gumival járkálok...
Give them hell Ukraine!
szőröscica
addikt
Kb. 20km-t mentem ezen a télen hóban a WR-D3-al. Nem tudom mit kellene nézni, stabil, jól fut, hóban óvatosan vezetek.
-v-
addikt
Nokian Wr-d3
Nekem bevált nagyon. Szárazon, vízen, taknyos úton remek, hóban egyszer tudtam kipróbálni amikor most esett, de akkor ki is mentem pörögni engem meggyőzött ott is, jól tapad, irányíthatóság is jó.
Az előző LM32-es Bridgestonenál sokkal jobb.
(#7372) joamilestoné
Nem tudom mit kellene nézni
A színét. Vajon mit ...
[ Szerkesztve ]
Polemius
aktív tag
Sziasztok!
Gumibroker.hu-ról vagy gumistart.hu-ról rendelt már valaki? Tapasztalatok?
Dunlop Winter Response 2-t vennék és keresem az ideális megoldást.
K Norbi
addikt
Köszi!
-v-
addikt
Hm srácok én meg valami olyan futóművest keresnék, akik tuningban is járatosak, kenik vágják mitől milyen lesz az autó viselkedése stb. értitek ... van ilyen valami jó?
Kornel
veterán
Talaltal mar ertelmes szerelot?
gabor9991
őstag
Gumibróker.hu-ról rendeltem téli gumikat.
Amikor a futár elment akkor vettem észre, hogy a négy gumi közül az egyik használt!
1.5 mm-rel kisebb volt a profilmélysége, és 2 éves volt akkor.Apró kavicsok voltak beleszorulva.
Gondoltam jól megszívtam, ezt senki nem hiszi el nekem, hiába telefonálgatok.
Felhívtam őket, elmondtam hogy jártunk, kicsit hitetlenkedett ugyan az ember, de mondta, hogy küldjem vissza postával az ő költségükre, küld helyette egy újat.
Többször is elnézést kért.
Tehát szerintem korrektek, bár nem hiszem, hogy egy használt gumit nem ismertek fel a csomagoláskor.
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a hankook k425 és a k425 DM miben különbözik?
A DM jelölésűt most nagyon jó áron láttam, de nem találtam róla semmit, mit jelenthet.
-v-
addikt
Rajta vagyok a témán. Még nem ...
Kornel
veterán
szolj mar majd
-v-
addikt
Ok mindenképp
Qru
MODERÁTOR
Conti TS850: havon és szárazon jó de nedves úton nem győzött meg a teljesítménye (fékút és nagygázzal való indulásnál).
#nincsbennetarcsi
szőröscica
addikt
Én csak minőségi gumival autózom, tehát nem lep meg, ha tapad.
Lehet, ha valami kotongumiról váltottam volna rá, akkor leírhatnám, hogy odaragad az úthoz a WR-D3-al, de így csak annyi van, hogy tapad. Meg az, hogy téli létére szerintem meglehetősen halk.
-v-
addikt
Én csak minőségi gumival autózom
Én is Bridgestoneról váltottam, és ez sokkal jobb
Mondjuk az tény, én mindig megkeresem a technika határait
[ Szerkesztve ]
DZs
senior tag
A Gumistartot ajánlom, kétszer vásároltam már náluk.
TaaT
veterán
Nagyon bizalomgerjesztő a második kép. [link] Van egy tippem hol kapart az autó...
Give them hell Ukraine!
K Norbi
addikt
Én tudom!! Havas úton? csak annyira elkapart hogy megégett a gumi
[ Szerkesztve ]
ANDROID???
addikt
Nokian WR D3 rövid tapasztalatok.
- nedves út jól fog
- hókása alatta keményre taposott kemény jég, jól fog a fékút szerintem jó
- "bordás" jeges, kicsit havas út hegymenetben (azért is megálltam ) , elindulásnál nem volt probléma jól el lehet vele indulni
- havon jól viselkedik, fékút rövid jól fog.
Ezek 70-80km rövidke tapasztalatai..
Szerintem jóval jobb (tapadást, fékutat stb. tekintve), mint a Barum Polaris 2 (ami előtte volt rajta), bár azzal sem volt nagy probléma.
Michelin Alpin A4 a 2. szezonban is helytáll. Ismét ezt venném. (195/65R15, 70 000 Ft/4 db)
Nyári (Conti 205/55R16) gumihoz képest ~ 0,5 liter többletfogyasztás azonos körülmények között. Hidegben további ~ 0,5 liter, de erről nem a gumi tehet.
Kornel
veterán
ha 1 literrel kevesebbel fog menni a kocsim nyári gumival nyáron, akkor az érdekes lesz, de örülni fogok neki
Hogy a Tiednél (dízel Ford?) hogyan alakul, azt nem tudom.
Most hétvégén 7,1-gyel csináltam a szokásos Bp-Zeg-Bp körömet, nyáron ez 6-6,5. (benzines Golf)
Kornel
veterán
ja, most vettem, dízel ford, kíváncsi leszek mit mutat majd a fogyasztás, hogy a turbo is jó már, így egyre megy lejjebb.
majd nyáron kiderül.
nekem most 6,5-en áll, 300 km autópálya és országút, meg egy kis bp.
[ Szerkesztve ]
bobsys
addikt
A gumis a 3 kovetkezot ajanlotta
Falken SN-211
Hankook H724
Uniroyal Tiger Paw
Nemtudom erdemes-e megkerdezni, hogy melyik lenne a jobb, nemtudom vannak-e ezek Magyarorszagon? Arban nagyjabol ugyanannyiba kerulnek es mind a 3 negyevszakos (nem lehet mast kapni illetve ahol van ott is 3-4x annyi mint a negyevszakos). En Hankookot valasztanam az arban kozepen van, nagyjabol ennyit ertek hozza
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
TaaT
veterán
"(nem lehet mast kapni illetve ahol van ott is 3-4x annyi mint a negyevszakos)."
Mármint a nyári gumik kerülnek annyival többe?
Give them hell Ukraine!
bobsys
addikt
Igen azok. Itt nincsen tel, ma is 26 fok volt
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
DZs
senior tag
Milyen méretben lenne? Ha keskenyebb, akkor Hankook, ha szélesebb, akkor Falken. Jobb száraz tapadást, vagy nedves tapadást szeretnél? Egymáshoz viszonyítva a Falken jobb lehet szárazon, a Hankook nedvesen.
Uniroyalt nem vennék, már nem olyan jó, mint a régen megszerzett hírneve.
bobsys
addikt
225/60R16 a meret es nedvesebb uton a jobb tapadast elonyben reszesitem, az olcso gumikkal esoben nagyon konnyen eltudom tolni a segget a kocsinak
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
DZs
senior tag
A kettő közül a Falken tapad jobban.