Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Richard!
addikt
Most nézem, hogy már van ilyen teszt az összefoglalóban, igaz külföldiül.
De azéé' bszki. 1 hét alatt azért sikerült lefordítaniuk magyarra...
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Qru
MODERÁTOR
Beteszem azért a linket, mégis csak a fórum nyelve a magyar...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Drughi
addikt
b4zsi-
őstag
Sziasztok!
175/65r14 méretben ajánlanátok a Hankook w452 téli gumit, vagy inkább másikat mondanátok ebben a méretben?
50 % országút 40 % autópálya 10 % város. (1.4 TDI POLO)
Qru
MODERÁTOR
Bestbuy abban a méretben. Esetleg a Kléber Krisalp HP3 jöhet még szóba (picit jobb mint a Hankook cserébe picit drágább).
#nincsbennetarcsi
racerx
őstag
Milyen érdekes, hogy a Conti ts850 szinte évekig abszolut legjobb volt, a 860 meg közepe teljesen..
harry
veterán
Ja meg egy kerdes: most par hetig (mig megjon a felni / kapok idopontot) elol felesbe van fent nyari gumi / 4 evszakos gumi (potkerek). Meret ugyanaz.
Erdemes lenne inkabb a hajtott kerekekre ugyanolyat tenni (avagy addig csereljem meg a hatsoval)?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Qru
MODERÁTOR
Biztosabb ha hátul van egyforma gumi, mert ha a fara tör ki a kocsinak azt nehezebb kezelni mint ha az eleje törne ki.
#nincsbennetarcsi
Puma K
veterán
Így hogy ~34k Ft/darabért vettem a TS860-at, kezdek mély depresszióba zuhanni
Eredetileg Goodyear UltraGrip 9+ felé pislogtam
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
Teljesen jó a TS860, nekünk is az volt a TS850 után. Viszont ami után jött Hankook W320 az elég gyenge volt...
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
Nézd meg részletesen a táblázatot: Hóban és vízen a legjobb (jégen inkább középmezőny; de az első helyezett Dunlop meg a legrosszabb, a gagyi márkáknál is rosszabb...). Szárazon a gyengébb a helyezettekhez képest. De szerintem egy téligumitól ez elmegy...
Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik...
[ Szerkesztve ]
TheMarci
addikt
Teljesen jó, budai lejtőkön járok vele, nem volt még gond, a táblázat meg csalóka, mert a kopás, fogyasztás, és zaj, amire rosszabb lett a pontja, de egy téli guminál pont nem nagyon érdekel egyik sem.
Do You Dream?
szumoo
senior tag
Sziasztok.
Kérnék egy kis segítséget választásban.
Egy Hyundai IX20-ra (205/55/r16) keresek téli gumit és a topikban olvasottak alapján e kettő között vacillálok:
1. Hankook Winter I*Cept RS2 W452 91H M+S SBL - (24.500Ft)
2. Kléber Krisalp HP3 91H M+S - (23.260Ft)
Használat: 80% város, 15% országút, 5% pálya
Előre is köszönöm!
Sz.
A nyúlon túl?
TFSi
őstag
Kb egy kutya, mindkettő jó alternatíva.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
A saját meglátásom szerint egy Magyarországon használt* téli guminál ezek a sorrendben legfontosabb talajdonságok:
1. nedves tapadás
2. száraz tapadás
3. gördülési ellenállás (=fogyasztás)
4. jeges tapadás (ne érjen meglepetés "fekete jégen"!)
5. kopás
6. havon nyújtott teljesítmény
* Mo-n, átlagos felhasználás mellett, ami alatt városi, takarított autópályás, takarított országúti közlekedést értek. Egy mátrai kistelepülésen bizonyára nagyobb hangsúlyt kell helyezni a havas tulajdonságokra.
Ezért el tudom fogadni, ha valaki inkább télies 4S-t használ télen, Magyarországon.
Puma K
veterán
Igen tudom, hogy jó az a TS860 mert már számtalanszor megerősítetted irányomban eme tényt
Már raknám is fel őket, csak nem akarom hogy feleslegesen kopjanak. Kíváncsi leszek milyen érzés lesz ismét ballonos gumikkal suhanni 235/45R17 vs 205/65R15
A nyári papucsoknál mindig megjegyzem a szezon elején mikor felkerülnek, hogy mennyire érzem az utat
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
Ráérsz még, a hideg idő egyelőre várat magára (pont ma néztem a 30 napos előrejelzést).
#nincsbennetarcsi
Puma K
veterán
"Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik... "
Pont ezért húz a mélység...
De jó lesz ez.
A korábbi téli papucsok Semperit Speed-Grip 2-esek voltak.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
DEJVID
őstag
Dél Pesten tudtok olyan gumist, akire rábíznátok egy szép, új, aránylag drága 18"-as felnit? Centírozni és gumizni kellene, csak nem szeretném hogy egy kókler odabassza.
Puma K
veterán
Itt profin centíroznak és nem 2 Forintos autókkal járnak hozzájuk: [link]
Ugyan nem arra van amit írtál... de én megtenném azt a távolságot ha valóban rendes munkát akarok kapni a pénzemért.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Ne csúcsforgalomba vidd, akkor jobban van idő odafigyelni rá.
Lurdy gumis? Nem olcsó, viszont jó gépeik vannak.
Puma K
veterán
Magam is a budai dombok felé mozgok le s fel.
Viszont te és Qru is első kézből írjátok, hogy tuti akkor tuti.
#picsogásoff
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Puma K
veterán
+1 a Lurdyban lévő gumisokra. Korrektek az ottani srácok és nem agyhalottak.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
sfefe
őstag
Azt írják idén keményebb tél lesz...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
Qru
MODERÁTOR
Jó-jó, jöjjön. Végre hasznát veszem a 4WD-nek.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Azt se tudják holnap milyen idő lesz.
Összességében évek óta tendenciózusan egyre melegebbek és hómentesebbek a "telek".
Ha lesz 1-2 hét nagy mínusz (-15), és esni fog 10-15 cm hó, az már nagy tél lesz.
Párszor már linkeltem a metnet adatokat, vissza lehet keresni, a számok makacs dolgok.
TommyY2
tag
Sziasztok!
Úgy rémlik, mintha itt írta volna valaki korábban, hogy a négyévszakos gumi keveréke nem mindenhol egyforma (talán közepén keményebb nyárias, a szélén puhább télies?). Kerestem, de nem találtam rá. Konkrét típus a Vredestein Quatrac
Ha valóban így van, akkor nyáron egy kicsit a gyárinál magasabb, télen pedig egy kicsit alacsonyabb (vagy a gyárilag előírt) nyomáson érdemes vele járni?
Külön téli-nyári szett esetén mindkettőt érdemes egy kicsit túlfújni (gyárilag előírt + kb. 0.2 bar), vagy a télit jobb az előírt értéken használni? Sokan írtátok, hogy gyári nyomáson a gumik szélei hamar elkopnak.
TommyY
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Szerintem szélén nyáriasabb, közepén teljesebb, legalábbis bizonyos minták.
Qru
MODERÁTOR
Ez nem minden 4S-re igaz. A Quatrac Pro amire gondolsz, ott 60% nyárias (ez van kívül) és 40% télies (ez van belül).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Guminyomás: Elég sok mindentől függ a gyártó által megadott érték. Az autó súlyától, a gumitól (méret/mintázat), hogy mennyire akarja a fogyasztást befolyásolni (egy picit túlfújt gumi kedvezően hat a fogyasztásra mert ha nem teljes felületen érintkezik az úttal akkor a gördülési ellenállás is kisebb lesz).
Pl a saját autómnak 2,3/2,2 bar a gyári értéke az azonos gumiméretű cégesen meg 2,5/2,6 bar. A sajátomba gyári +0,1 bar-t tolok a cégesbe meg az előírtat. Igazából ki kell tapasztalni... De a gyári értéket sok minden befolyásolja amúgy is: az autó önsúlya, a várható leterheltség (a gumiban a levegő a teherviselő elem), használati sebesség. Pl egy 100 ló körüli autónál nem számolnak azzal, hogy tartósan mész 190-el egy erősebb autónál meg igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
TommyY2
tag
Valóban, ezt találtam hirtelen:
"Ahogyan a képen is látható, a Vredestein Quatrac 4 évszakos terméke immár mindkét oldalon rendelkezik a kellemes nyári autózás feltételeit biztosító nagyobb felületű, merevebb vállrésszel. Ennek eredménye, hogy a száraztapadása 12%-kal jobb teljesítményt mutat az elődhöz (Quatrac5) képest.
Az abroncs középső felületén több lett a lamellák száma, mivel ezek szolgálják a nagyobb téli tapadást."
Akkor ezek szerint nem ajánlott nyáron a gyárilag előírtnál magasabb nyomáson használni? Télen viszont ügyelni kell, hogy soha ne menjünk az előírt nyomás alá.
TommyY
sfefe
őstag
Mindegy .. erről szólnak ma a hírek... Majd meglátjuk...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
Qru
MODERÁTOR
Igen, ahogy írod. Magasabb nyomáson inkább a klasszik V mintás 4S gumikat érdemes használni, amik hajlamosak fűrészfogasan kopni (Michelin CC pl).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Inkább csak több lesz a kiugrón hideg napok száma de összességében évről évre enyhülnek a telek a jelen tendenciák alapján.
#nincsbennetarcsi
sfefe
őstag
Ezt tudom, de most másképp alakulnak felső légköri akármik ezért megváltozhat a tököm tudja mi.
Nem tudom vissza mondani mit írnak de vmi ilyesmi.
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
Qru
MODERÁTOR
Igen olvastam a cikket én is. Meglátjuk, sokszor még egy nappal előre se találják el azt, hogy milyen idő lesz.
#nincsbennetarcsi
sfefe
őstag
Na ja...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
Directors
senior tag
Sziasztok!
Milyen téli gumit tudnátok ajánlani egy Fiat Grande punto 1.4 T-jet-re 185/65 R15 méretben ?
Jó lehet ebben a méretben a vredestein wintrac is ? Vagy esetleg valami más ?
Illetve ismerősöm kocsijára is kellene téli gumi. Nissan Micra k11 1.0 54LE motorral szerelt.
Nem tudom milyen méretben kellene rá keresni. 155/70 R13 vagy 175/60 R13 ban. Szerintetek ?
Tudnátok ajánlani akár 3-4 fajtát is ? Inkább középkategóriás, esetleg egy felső kategóriás gumit. Csak hogy tudjon válogatni.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
TFSi
őstag
Poláris vortex stabilitásától függ. Ez tűnik bizonytalannak. Emiatt volt májusban is baromi hideg idő. Geográfusként az a tapasztalatom, hogy 3-5 napra tudnak már profin előrejelzni, akár regionálisan is. 7-10 nap még OK. 30-90 napra kb. lehetetlen, még a legjobban bevált modellekkel is.
A klímaszélsőségesség miatt viszont simán lehet hektikus telünk, a vortex bizonytalansága miatt akár az 1987-es tél is megismétlődhet. De ezt kb. 1-2 héttel fogjuk előre látni.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Qru
MODERÁTOR
Elsore a Polarist olvastam. #barumpowa :ad
#nincsbennetarcsi
sfefe
őstag
Hát majd meglátjuk....
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
rbalint88
addikt
Mondjuk en orulnek 1-2 het 30+centis honak negyevszakossal is
No.01
őstag
Jo regeglt,
Buta kerdes, de mivel eddig csak az ADAC-os teszt jott ki az uj teligumikat illetoen igy gondolkodoba estem, h esetleg erdemes-e varni mas teszt(ek)re is?
Mennyire fedi a valosagot az ADAC teszt?
Tudom, h ezen tesztek elegge koltsegesek, de az nekem mar nem fer bele, h cserebe a helyi erdekek (Conti) elonyosebb szinben legyenek feltuntetve.
Mit gondoltok errol? Egyaltalan letezik meg valodi fuggetlen gumi teszt 2021-ben?
(a YouTube-os teszteket nezegetem, de nem vagyok biztos abban, h ott megvan minden ami egy objektiv eredmenyhez szukseges lenne)
szumoo
senior tag
Köszönöm!
Sz.
A nyúlon túl?
nandow
aktív tag
Őket lehet kipróbálom majd most a téli szett felrakásánál, köszi a tippet!
Jó lenne már végre találni egy olyan gumist, ahol tényleg odafigyelnek a felnire, és nem verik le azokat.
wiggen123
aktív tag
Michelin CC Suv gyári profilmélysége 7mm alatt kezdődik. Ez nekem kisebb sokkot okozott. Ez most komolyan normális? Semmi előnye így a kopásállóságnak szerintem, még ha 2mm ig garantálják a használhatóságot akkor is. Ennyire pénzéhesek a franciák? USA nagyobb profilmélységről ne is beszéljünk... Teljesen kiábrándultam most, pedig jól hangzottak az igéretek, meg a tesztek. :(
Sometimes you win, sometimes you learn.
Sajnos Michelinnél így van, tavaly vettem 1 nyári és 1 téli szettet, és mindegyiknél majdnem 7mm volt csak
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
Kornel
veterán
Ha ígyis többet fut el, mint bármelyik más konkurense (kivéve a saját márkás Kleber-t, ami ugyanannyit), akkor miért érdekes, hogy 7 vagy 8 mm a profilmélység gyárilag?