Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Natív ARM Android appok futtatása emulátoron
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
wiggen123
senior tag
Michelin CC Suv gyári profilmélysége 7mm alatt kezdődik. Ez nekem kisebb sokkot okozott. Ez most komolyan normális? Semmi előnye így a kopásállóságnak szerintem, még ha 2mm ig garantálják a használhatóságot akkor is. Ennyire pénzéhesek a franciák? USA nagyobb profilmélységről ne is beszéljünk... Teljesen kiábrándultam most, pedig jól hangzottak az igéretek, meg a tesztek. :(
Sometimes you win, sometimes you learn.
-
No.01
őstag
Jo regeglt,
Buta kerdes, de mivel eddig csak az ADAC-os teszt jott ki az uj teligumikat illetoen igy gondolkodoba estem, h esetleg erdemes-e varni mas teszt(ek)re is?
Mennyire fedi a valosagot az ADAC teszt?
Tudom, h ezen tesztek elegge koltsegesek, de az nekem mar nem fer bele, h cserebe a helyi erdekek (Conti) elonyosebb szinben legyenek feltuntetve.Mit gondoltok errol? Egyaltalan letezik meg valodi fuggetlen gumi teszt 2021-ben?
(a YouTube-os teszteket nezegetem, de nem vagyok biztos abban, h ott megvan minden ami egy objektiv eredmenyhez szukseges lenne) -
őstag
Poláris vortex stabilitásától függ. Ez tűnik bizonytalannak. Emiatt volt májusban is baromi hideg idő. Geográfusként az a tapasztalatom, hogy 3-5 napra tudnak már profin előrejelzni, akár regionálisan is. 7-10 nap még OK. 30-90 napra kb. lehetetlen, még a legjobban bevált modellekkel is.
A klímaszélsőségesség miatt viszont simán lehet hektikus telünk, a vortex bizonytalansága miatt akár az 1987-es tél is megismétlődhet. De ezt kb. 1-2 héttel fogjuk előre látni.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Milyen téli gumit tudnátok ajánlani egy Fiat Grande punto 1.4 T-jet-re 185/65 R15 méretben ?
Jó lehet ebben a méretben a vredestein wintrac is ? Vagy esetleg valami más ?Illetve ismerősöm kocsijára is kellene téli gumi. Nissan Micra k11 1.0 54LE motorral szerelt.
Nem tudom milyen méretben kellene rá keresni. 155/70 R13 vagy 175/60 R13 ban. Szerintetek ?
Tudnátok ajánlani akár 3-4 fajtát is ? Inkább középkategóriás, esetleg egy felső kategóriás gumit. Csak hogy tudjon válogatni.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #49029 üzenetére
Valóban, ezt találtam hirtelen:
"Ahogyan a képen is látható, a Vredestein Quatrac 4 évszakos terméke immár mindkét oldalon rendelkezik a kellemes nyári autózás feltételeit biztosító nagyobb felületű, merevebb vállrésszel. Ennek eredménye, hogy a száraztapadása 12%-kal jobb teljesítményt mutat az elődhöz (Quatrac5) képest.
Az abroncs középső felületén több lett a lamellák száma, mivel ezek szolgálják a nagyobb téli tapadást."Akkor ezek szerint nem ajánlott nyáron a gyárilag előírtnál magasabb nyomáson használni? Télen viszont ügyelni kell, hogy soha ne menjünk az előírt nyomás alá.
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #49028 üzenetére
Guminyomás: Elég sok mindentől függ a gyártó által megadott érték. Az autó súlyától, a gumitól (méret/mintázat), hogy mennyire akarja a fogyasztást befolyásolni (egy picit túlfújt gumi kedvezően hat a fogyasztásra mert ha nem teljes felületen érintkezik az úttal akkor a gördülési ellenállás is kisebb lesz).
Pl a saját autómnak 2,3/2,2 bar a gyári értéke az azonos gumiméretű cégesen meg 2,5/2,6 bar. A sajátomba gyári +0,1 bar-t tolok a cégesbe meg az előírtat. Igazából ki kell tapasztalni... De a gyári értéket sok minden befolyásolja amúgy is: az autó önsúlya, a várható leterheltség (a gumiban a levegő a teherviselő elem), használati sebesség. Pl egy 100 ló körüli autónál nem számolnak azzal, hogy tartósan mész 190-el egy erősebb autónál meg igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Úgy rémlik, mintha itt írta volna valaki korábban, hogy a négyévszakos gumi keveréke nem mindenhol egyforma (talán közepén keményebb nyárias, a szélén puhább télies?). Kerestem, de nem találtam rá. Konkrét típus a Vredestein Quatrac
Ha valóban így van, akkor nyáron egy kicsit a gyárinál magasabb, télen pedig egy kicsit alacsonyabb (vagy a gyárilag előírt) nyomáson érdemes vele járni?
Külön téli-nyári szett esetén mindkettőt érdemes egy kicsit túlfújni (gyárilag előírt + kb. 0.2 bar), vagy a télit jobb az előírt értéken használni? Sokan írtátok, hogy gyári nyomáson a gumik szélei hamar elkopnak.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Azt se tudják holnap milyen idő lesz.
Összességében évek óta tendenciózusan egyre melegebbek és hómentesebbek a "telek".Ha lesz 1-2 hét nagy mínusz (-15), és esni fog 10-15 cm hó, az már nagy tél lesz.
Párszor már linkeltem a metnet adatokat, vissza lehet keresni, a számok makacs dolgok.
-
DEJVID
őstag
Köszi, a Lurdy jó lesz
-
DEJVID
őstag
Dél Pesten tudtok olyan gumist, akire rábíznátok egy szép, új, aránylag drága 18"-as felnit? Centírozni és gumizni kellene, csak nem szeretném hogy egy kókler odabassza.
-
Puma K
nagyúr
"Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik... "
Pont ezért húz a mélység...
De jó lesz ez.
A korábbi téli papucsok Semperit Speed-Grip 2-esek voltak.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
nagyúr
Igen tudom, hogy jó az a TS860 mert már számtalanszor megerősítetted irányomban eme tényt
Már raknám is fel őket, csak nem akarom hogy feleslegesen kopjanak. Kíváncsi leszek milyen érzés lesz ismét ballonos gumikkal suhanni 235/45R17 vs 205/65R15
A nyári papucsoknál mindig megjegyzem a szezon elején mikor felkerülnek, hogy mennyire érzem az utat
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
veterán
A saját meglátásom szerint egy Magyarországon használt* téli guminál ezek a sorrendben legfontosabb talajdonságok:
1. nedves tapadás
2. száraz tapadás
3. gördülési ellenállás (=fogyasztás)
4. jeges tapadás (ne érjen meglepetés "fekete jégen"!)
5. kopás
6. havon nyújtott teljesítmény* Mo-n, átlagos felhasználás mellett, ami alatt városi, takarított autópályás, takarított országúti közlekedést értek. Egy mátrai kistelepülésen bizonyára nagyobb hangsúlyt kell helyezni a havas tulajdonságokra.
Ezért el tudom fogadni, ha valaki inkább télies 4S-t használ télen, Magyarországon. -
szumoo
senior tag
Sziasztok.
Kérnék egy kis segítséget választásban.
Egy Hyundai IX20-ra (205/55/r16) keresek téli gumit és a topikban olvasottak alapján e kettő között vacillálok:
1. Hankook Winter I*Cept RS2 W452 91H M+S SBL - (24.500Ft)
2. Kléber Krisalp HP3 91H M+S - (23.260Ft)
Használat: 80% város, 15% országút, 5% pálya
Előre is köszönöm!
Sz.A nyúlon túl?
-
ngaba
aktív tag
válasz Puma K #49009 üzenetére
Nézd meg részletesen a táblázatot: Hóban és vízen a legjobb (jégen inkább középmezőny; de az első helyezett Dunlop meg a legrosszabb, a gagyi márkáknál is rosszabb...). Szárazon a gyengébb a helyezettekhez képest. De szerintem egy téligumitól ez elmegy...
Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik...[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Ja meg egy kerdes: most par hetig (mig megjon a felni / kapok idopontot) elol felesbe van fent nyari gumi / 4 evszakos gumi (potkerek). Meret ugyanaz.
Erdemes lenne inkabb a hajtott kerekekre ugyanolyat tenni (avagy addig csereljem meg a hatsoval)?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
racerx
őstag
Milyen érdekes, hogy a Conti ts850 szinte évekig abszolut legjobb volt, a 860 meg közepe teljesen..
-
b4zsi-
őstag
Sziasztok!
175/65r14 méretben ajánlanátok a Hankook w452 téli gumit, vagy inkább másikat mondanátok ebben a méretben?
50 % országút 40 % autópálya 10 % város. (1.4 TDI POLO)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest