Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40001) raziel01 válasza 2ozzmexy (#39999) üzenetére


raziel01
veterán

Sajnos a magyar autók átlag életkora 15-20 év így nem csodálkozok rajta, hogy sokan ezen akarnak spórolni. A gond inkább az, hogy hülyén teszik. Például tegnap láttam olyat, hogy Renault Megane 2 és megnéztem milyen gumi van rajta most. 2003-as téli kb 4-5mm profilmélységgel. Gyakorlatilag az autó újkora óta az lehet fent. Úgy ki van keményedve, hogy nem is kopik. :C
195/65 r15-méret ami ráadásul egy olcsó méret. Azért szomorú, hogy 7 évente nem fér bele egy Barum vagy hasonló gumi.

(#40002) troll81


troll81
addikt

Sziasztok hankok gumiból kellene 235 45 18r.. 10 15 ezres futasra nem veszek prémiumot... 98Y xl kellene mindenképp ki mit ajánlana ebből a típusból így
Elvileg mind peremvedos? :F köszönöm a segítséget

(#40003) bul07 válasza raziel01 (#40001) üzenetére


bul07
nagyúr

Ha szomorú ha nem nekem 4db gumi majdnem elviszi egy havi fizetésemet(70%-át)
Így teljesen megértem azokat akik régi de még mintával rendelkező gumikat használnak

Vagy ha édesapám nem dolgozna akkor 60e Ft nyugdíjból kellene gazdálkodnia, így 70évesen kénytelen havi 180órát dolgozni
Ha egészségügyi állapota netán nem teszi majd lehetővé hogy dolgozzon nem lesz pénze fenntartani a kocsiját, tankolásra nem fog neki futni

Itt tart ez az ország

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#40004) MasterMark válasza raziel01 (#40001) üzenetére


MasterMark
titán

Sajnos a magyar autók átlag életkora 15-20 év

Miért sajnos?

Switch Tax

(#40005) raziel01 válasza MasterMark (#40004) üzenetére


raziel01
veterán

Ez komoly kérdés? Németországban 10 év alatt de inkább 5-6.
Itthon sajnos elég kevesen engedhetik meg az új atót vagy max sok hitellel.

(#40006) MasterMark válasza raziel01 (#40005) üzenetére


MasterMark
titán

De ezzel mi a probléma?

Miért van az hogy: öreg autó = rossz szar, leprás autó fúj.

Switch Tax

(#40007) sfefe válasza MasterMark (#40006) üzenetére


sfefe
őstag

ajjajjj
Szerintem inkabb engedd el ha nem tudod..... :)

Komolyra forditva....
Talan azert mert nalunk az oreg autok tobbsege tenyleg olyan ahogy leirtad.
( persze van akinek nem, nekem is 16 eves es karban tartott nem is hiszik el, hogy ennyi idos na de nalunk azert nem ez a jellemzo... ) ezert baj.
( de van egy 38 eves capam is nemsoka csinaljak :) )

[ Szerkesztve ]

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#40008) raziel01 válasza MasterMark (#40006) üzenetére


raziel01
veterán

Nyilván egy 30 éves karbantartott Porsche-val semmi baj nincs. Azzal van baj, hogy a 15-20 éves autókra sokan nem tudnak költeni. Van ami sok helyen rohad, költeni kéne a futóműre.
Hajtják amíg meg nem áll. Ismerek olyat aki szimplán igénytelen de sokan vannak akik egyszerűen a minimálbéres fizetésükből örülnek ha kijönnek minden hónapban nem, hogy nagyobb megelőző karbantartást csináljanak. Munkatársnak szakadt el gyári vezérműszíj 12 évesen. Egyik hónapban se tudta betervezni a komplett vezérlés cserét. Lakáshitel, váratlan kiadások stb és hopp az autó lesz a legutolsó amire költeni fog.
Németben simán képesek lecserélni az 1 éves nyári gumit is ami mondjuk futott 5000 km-t.

[ Szerkesztve ]

(#40009) 2ozzmexy válasza raziel01 (#40008) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ne haragudjatok, de ettől már az én vérnyomásom is emelkedik...
"Azzal van baj, hogy a 15-20 éves autókra sokan nem tudnak költeni. Van ami sok helyen rohad, költeni kéne a futóműre. Hajtják amíg meg nem áll."
Parancsolsz? Az ilyen ember nem engedheti meg magának hogy autózzon, és pont miattuk tart ott a magyar használtautópiac, ahol...
Az inkább a probléma, hogy amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül a szekér, akkora van már rajta bőven munka, mert amit az első két-három tulaj cseszett rákölteni, azt neki kell kifizetnie kamatostól... de arra már nem futja. Ha van 2,5 milliód egy A6-ra, akkor legyen még plusz egy milla a zsebedben, különben te is mehetsz fröcsögni a népítéletre, meg a nepperűzőre, mert csak egy garnitúra normális gumi 500k a gyári 18-as görgőkre...
És általában nem az a baj ezekkel h nem megy a klíma vagy egy-két elektromos ablak, hanem h orrán-száján köpi mondjuk az olajat, mert elment vele a két előző német/osztrák tulaj a Holdra, még hazafelé a tréleren megtekerik neked, amikor a határt átlépi már fele annyi se lesz benne mint amikor elindult... különben a kutya nem venné meg...

Németekhez: Egy frászt, nem tudom hogy hány németet ismersz (személyesen), akik napi szinten autóval járnak munkába... náluk sincsen kolbászból a kerítés, ők azért járnak új autóval, mert nem óhajt szervízbe járni, csak évente egyszer, annak az autónak menni kell, nincsen olyan hogy nem indul, meg kicsit búg/zörög benne vmi. Szerinted érdekli a németet hogy hány fokon van a víz vagy az olaj? Tesz rá magasról, nyomja amíg le nem jár a gari, utána megy még 2-3 évet vele, aztán az első nagyobb szervíz előtt eladja, mert kint olyan árakon dolgoznak a szerelők, mint itthon egyes "építési vállalkozók"... Te meg megveszed itthon hogy a német (ahol még mindig kolbászból van a kerítés is), biztosan nem sajnálta tőle a drága olajat meg a jobbik gumit...aha, el kellene felejtni a pérmium autókat évi 5-8ezres futással, mert ha valaki olyat vesz akkor nem csak hétvégente a billé-ig gurul el vele... nekik nem para ha napi 200km-t kell vezetnie a munkahelyére, az neki másfél óra, mert az utolsó zsákfaluba is autópálya vezet...
Úgyhogy azért vannak olyan állapotban a használtak itthon, mert (elnézést kérek a szóhasználatért) B***NAK RÁ KÖLTENI! Egy autóra költeni KELL, különben csak pusztítod és ez a kör egyszer bezárul, mert már most is kerülnek elő olyan autók amik át sem mehettek volna műszakin és javítani őket GTK...az ilyen autó nem az utakravaló, hanem bontóba, szerinted a brittek miért viszik 10-15 évesen bontóba az autókat!? :U

Bocsánat... :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#40010) sfefe válasza 2ozzmexy (#40009) üzenetére


sfefe
őstag

Igy van egy autora kolteni kell... De a magyar akkor is vesz autot ha nem futja fent tartani...
sokat latni az utakon meg ismerek is olyat megvette a bmw-t de teli gumival megy amivel vette mert draga egy nyari szett... mondom neki minek vettel ilyet ha nem futja gumira azt mondja mert pl egy skodaba nem ul bele... mondom villogni nem autoval kell....pitianer...es mennyi ilyen van....

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#40011) Som@


Som@
őstag

Sziasztok.
Átolvastam jó sok oldalnyi hozzászólást.
Két kiszemelt 4 évszakos gumi maradt.
195/65 R15 méretben, egy benzines Kia Vengára.

Város 75%
M0 (inkább parkolás 😬) 25%

Évi max 10 ezres futásteljesítmény.

Kleber QUADRAXER 2
Nexen N Blue 4 Season

Vagy más alternatíva?

Mozgásba hozzuk az energiát! elemes.hu

(#40012) Kornel válasza Som@ (#40011) üzenetére


Kornel
veterán

Teljes jó mindkettő.
Kleber talán többet fut, de évi 10k-s futással ez nem szempont.
Árban hogy néznek ki?

(#40013) Som@ válasza Kornel (#40012) üzenetére


Som@
őstag

Szállítással közel egy áron vannak.
72-73 ezer egy garnitúra...

Mozgásba hozzuk az energiát! elemes.hu

(#40014) Atomgeszi


Atomgeszi
veterán

Sziasztok
Ezzel mit lehet kezdeni?

(#40015) focvis válasza Atomgeszi (#40014) üzenetére


focvis
veterán

Természetesen; fel lehet újíttatni, darabja 25-30 ezer lesz. (Igen, annyiért már kapni elég jó felnit :) ez meg csak a felújítás.)

B terv: Így nézegeted. Átlátszó lakkot tehetsz rá, valamennyire védeni fogja a korróziótól.

[ Szerkesztve ]

(#40016) Qru válasza Atomgeszi (#40014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Aldiban volt akcioban felniserules javito kit a mult heten. Ha talalsz meg azzal meg talan kipofozhato.

#nincsbennetarcsi

(#40017) iceQ! válasza 2ozzmexy (#39999) üzenetére


iceQ!
addikt

Egy két vizes szakasz, száraz út... Bátran állítom hogy ez a Turanza mérföldekkel jobb mint a LINGLONG :D :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS

(#40018) sfefe válasza Atomgeszi (#40014) üzenetére


sfefe
őstag

nem kell az egesz felnit felujitani, nekem is volt szelen serules...
A szelet le tudjak esztergalni ez ne latszodjon.

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#40019) 2ozzmexy válasza Qru (#40016) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Homasitaban még mindig van raktáron hasonló kit...

@iceQ!: mi mondtuk h a linglong nem top10-es... ;)

@sfefe: Bocsánat nem tahóskodásból nem reagáltam, csak nem akarom telenyomni OFF-al a topicot. :R A béjemvés, az audista, a taxis, a vállalkozó, meg a kopaszkigyurt kan tesó mind külön állatfajta, nepperkedtem egy időben, úgyhogy bizton állíthatom h a ma az utakon futó autók 75-80% ami 6-10 évnél öregebb, nem helyreállítható gazdaságosan, a fenntartásáról meg annyit h prémium vashoz prémium fizu is kell, különben anyagi romlás. ;) Tisztelt az olyan kivételnek ami nem nagyon van..
És még annyit h az autó tulajok legalább 98%-a olyan autóban ül, amit nem engedhet meg h fenntartson...

És tudom h most piszokul utál mindenki, de inkább nézzetek picit magatokban, mielőtt megköveztek. ;] :P
Ha valaki magára ismert, az a véletlen műve...

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#40020) iceQ! válasza 2ozzmexy (#40019) üzenetére


iceQ!
addikt

Hehe 2 meló hellyel 1 húsz éves A3-at hajtok :DDD
Persze oka van, nem kell az újabb drágább. Megvehetném de minek? Budapest és agglomerációjába, hogy rá nyissa az ajtót, belém jöjjön... Stb?! Kár érte. Ellenben karban tartott, viszont az elő életét nem tudom. Ismerőstől vettem, de azt mond amit akar ő is.

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS

(#40021) OPiiPO válasza 2ozzmexy (#40019) üzenetére


OPiiPO
addikt

ökölszabályként nem veszünk veszek autót több mint a 6 havi bruttó fizetésért

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#40022) 2ozzmexy válasza OPiiPO (#40021) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ha ezt az ökölszabályt követem, akkor vegyek egy A6-ost 3gurigaért h infarktust kapják ha gumizni kell? ;)
Ezt amúgy a Kroneraff Pista kezdte mondogatni, de nem értek vele egyet, ha problémamenteset akarsz akkor szalonbol újat, azzal az első 5-6 évben nagy baj nem lesz, ennek persze minden hozadekaval.

@iceQ!: ezért írtam h nézzetek magatokba mielőtt megkoveztek.. :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#40023) hacki87 válasza 2ozzmexy (#40022) üzenetére


hacki87
senior tag

Ezt a nem lesz nagy baj az első 5-6evbent kérdezd meg Tsebacsitól. :U

[ Szerkesztve ]

(#40024) tboldi válasza OPiiPO (#40021) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ez alapján én még egy biciklit sem engedhetnék meg magamnak, nappali tagozatos hallgatóként még nincs rendszeres önálló keresetem. :D

[ Szerkesztve ]

(#40025) Kornel válasza hacki87 (#40023) üzenetére


Kornel
veterán

Na mi lett a fokával?

Egyébként én is azért vettem szalonbol, mert elegem volt a használt autókból. 3 év garancia után most megvettem a +2 évet, tovább biztos nem lesz meg, olajcserén és kötelező karbantartásokon kívül nem szeretek szervizekbe járni.

(#40026) hacki87 válasza Kornel (#40025) üzenetére


hacki87
senior tag

[link] ezt írta annó.

(#40027) OPiiPO válasza 2ozzmexy (#40022) üzenetére


OPiiPO
addikt

ez az általános maximum, és mint minden ökölszabály, csak általánosságban értendő - de kiindulásnak tökéletes
egyébként meg amilyen A6-ot 3 milláért lehet venni, ott nem a gumi lesz a legnagyobb gondod :DDD

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#40028) Kornel válasza hacki87 (#40026) üzenetére


Kornel
veterán

Garanciában nem tuningolunk.
Még jó, hogy elment garanciában így is.
Egyébként FFF-et nem veszünk, akkor nem lenne ilyen gond ;)

(#40029) raziel01 válasza 2ozzmexy (#40022) üzenetére


raziel01
veterán

Én azt vallom, hogy 5-6 eves autot kell venni es ha rendesen át van nézve akkor sok évig nagy baj nem lehet. 5-6 évesen ujkori árának a 60%át elveszti és ha esetleg költeni is kell rá akkor se jön ki annyiba mintha újat venne az ember es márkaszervizbe hordaná a gari miatt. Altalaban pont ilyen korban bele lehet alkudni a vezerles, fékbetet csere árát ha indokolt.
Én 12 havi fizetésből vettem kocsit de azt mondanám, hogy 8-10 havi fizubol venni realis lehet. Az is biztos hogy kis fizuval a prémiumot erdemes elfelejteni. Ismerősnek Audi A6-ja van több mint 10 éves es futómű felújítás a légrugók miatt elvitt 800 ezret. Azt mondjuk neki 4 havi fizu. :C

(#40030) hacki87 válasza Kornel (#40028) üzenetére


hacki87
senior tag

Elv most eszi az olajat és most nincs okosítás.

(#40031) Kornel válasza hacki87 (#40030) üzenetére


Kornel
veterán

FFF ;)

(#40032) hacki87 válasza Kornel (#40031) üzenetére


hacki87
senior tag

érdekes a cromaba 205ezer van és semmi baja pedig egy a 3 Fből. el lehetne hagyni ezt a baromságot. Ha gondolod fotózok neked soha el nem romló toyotat kéken füstölni, vagy víz és olaj legyen benne és a világból kimegy suzukit ami több olajjal megy mint benzinnel és még pár egy másik márkát ami nem 3F. De ahogy érzed.

(#40033) rbalint88 válasza hacki87 (#40032) üzenetére


rbalint88
addikt

erre bazi nagy +1, pedig én szívtam az alfával és volt toyotám is (meg most asszonynak is lett). pedig majdnem suzukink lett nekünk is, de scross elejétől még mindig megijedek, vitara meg kicsi és kopár belterű lett volna 6,2-ért. úgyhogy most van egy 2004 A4 cabrio és egy 2008 Prius 2 és még van 2M szervizre és tankolásra, ráadásul hitelünk sincs egyikre se, az új autó meg csak azzal működött volna.

(#40034) Gergőke88 válasza Kornel (#40031) üzenetére


Gergőke88
addikt

Azóta se olvasod a topikot?

(#40035) Kornel válasza Gergőke88 (#40034) üzenetére


Kornel
veterán

Nem, nincs időm, gumi meg ilyen futással 2 évente kell, így erről muszáj naprakésznek lenni, így itt maradtam.

Hacki: nyugi, félig viccből mondtam, csak pont jól jött ki a téma ;)

Hogy ON is legyen, román gyártású francia gumim van, annyira nem vagyok szemellenzős, de tény, hogy ha a Ford-nál maradunk, idén volt a cégnél ahol dolgozom egy motorcserés Transit-unk, a Ford-nál sem voltak meglepődve. Ehhez képest bátran 5 év garanciával árulják, mentségükre legyen mondva.

(#40036) hacki87 válasza Kornel (#40035) üzenetére


hacki87
senior tag

Oksa, csak sokan tolják ezt a hülyeséget. Volt egyszere két fiatunk egy Bravo és egy brava a Bravo az enyém volt ha volt vmi megcsináltam vagy csinaltattam. Apue volt a brava azon 3szor kellett hengerfejet javítani mert leszarja, hogy mennyit megy vele. Nekem ilyen gondom sose volt, egyszer állt meg alattam, kiugrott az üzemanyag veszgomb vagy mi a neve borulas érzékelő gombja. Csak vissza kellett nyomni.

Tse azt írta, hogy 5ev Gari van az autóra de csak 2a motorra.

[ Szerkesztve ]

(#40037) Kornel válasza hacki87 (#40036) üzenetére


Kornel
veterán

Transit-nal 5 év van / volt mindenre.

Tudom hogy volt Fiat-od, egy Bravo 1.4T-t akár most is elfogadnék én is, mondjuk az újak közül egy se kellene most. Egy Tipo is 6M normálisan felextrázva, akkor marad a Suzuki :)

(#40038) Qru


Qru
MODERÁTOR

Elég lesz az offolásból.

#nincsbennetarcsi

(#40039) DonThomasino


DonThomasino
veterán

195/65 R15 méretben mi lenne a középosztály?

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#40040) Atomgeszi válasza focvis (#40015) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Hát ennek a felninek 68 ezer darabja :D Használtan meg nem találtam..
De akkor meg egy meg nagyon elütne. Meg nyilván a 4-es készletből senki nem ad el 1 db-ot..
Csak, hogy ne legyen ennyire feltűnő, az lenne jó.. :(

(#40041) Atomgeszi válasza Qru (#40016) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Köszi, az újságban láttam, hogy van. Ma bemegyünk megkérdezzük.
Esetleg használtál már ilyet?

(#40042) Atomgeszi válasza sfefe (#40018) üzenetére


Atomgeszi
veterán

És ezt ki csinálja vagy hogy?
Rohadt vidéken erre megint nem lesz semmi ember, aki ezt megnézi nekem.
Hétfőn bemegyek vele gumishoz, hogy legalább a gumit nézze meg, hogy nem lesz baja így.
Mondjuk a két sorja a gumi irányában nem túl biztató. Nem is tudom mivel férnék hozzá, hogy lekapjam azt.

(#40043) sfefe válasza Atomgeszi (#40042) üzenetére


sfefe
őstag

Pesten a szentmihalyi uton levo nonstopguminal oltam jo par eve... Ok csinaltak meg.
Nekem is igy a szele volt ugymond megkapva es esztergaltak... ( sréhen van esztergalva igy nem is latszik csak ha kozelrol nezed )

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#40044) TFSi válasza DonThomasino (#40039) üzenetére


TFSi
őstag

Apollo (ami prémium szintű teljesítményt hoz újabban), Nexen, Semperit, Barum (ez mostanság leszakadó), Falken, Firestone, Fulda, Uniroyal, Kumho stb.

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#40045) kisza25 válasza hacki87 (#40026) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Csak mint kiderült turbó maradt és azóta volt megint csipsz, de már nincsen, de eszi az olajat, 1300km 7,5 dl
Kornel: nekem fiat tipo volt és nem volt semmi baja az FFF meg egy butaság.

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#40046) tboldi válasza kisza25 (#40045) üzenetére


tboldi
nagyúr

Emlékeim szerint a motorcsere óta nem volt csipsz, csak a gyári 182 (?) lovas map került rá.

(#40047) kisza25 válasza tboldi (#40046) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Az nem csipsz, ha 150- ről 182 .-re van húzva? Szerintem de.
Hogy on is legyek: a pótkerekem 15"-os, a fent levő kerekek meg 16"-os kerekek, defekt esetén azt rakom fel, akkor ilyenkor mennyivel lehetne menni, vagy ilyenkor mi van?

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#40048) Qru válasza kisza25 (#40047) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha váltóméret akkor csapathatsz ugyanúgy.

#nincsbennetarcsi

(#40049) tboldi válasza kisza25 (#40047) üzenetére


tboldi
nagyúr

Gyári szoft, ha hardveresen nincs különbség - és tudtommal nincs -, akkor nem lenne szabad, hogy probléma legyen, hiszen arra (is) tervezték a motort, mielőtt piacra dobták volna...

Ideális esetben persze, franc tudja, Fordék mit csináltak valójában. :D

[ Szerkesztve ]

(#40050) 2ozzmexy válasza kisza25 (#40047) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Chip és chip között van difi, meg van eco chip is, de ez vmi "okosito" doboz lehetett... (bocs Qru, befejeztem)

Nem értem igazán a kérdést, miért kellene lassabban menni vele? Inkább ésszel kell menni ért ugye más a minta 4-bol egy kereken...

@tboldi: mások a nyomás értékek, úgy, ez nem volvo/alfa motor... ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.