Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#52001) rbalint88 válasza csomi1977 (#51999) üzenetére


rbalint88
addikt

Akkor lett volna problemam szerintem, mert egy szezonban valamennyit ugy jartam, hogy ket kereknel is osszetort a (hitvany minosegu) kozpontosito es csak a csavarok tartottak a kereket. A gumis mondta aztan hogy ugyis a csavar fogja :R

(#52002) csomi1977 válasza rbalint88 (#52001) üzenetére


csomi1977
tag

35 év gumizàs után mondom az a gumis hülye . Gondolom rossz minőségű műanyagból volt a tehermentesítő és így védekezett .

(#52003) Qru válasza rbalint88 (#52001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kerekcsavar csak a helyen tartja a felnit, az agy a teherviselo. Ezert is nem kell annyira ratepni (a gyartoi ajanlas szerint) a csavarokat, mert nem az az igazi teherviselo.

Egyszer eltort az egyik kerektocsavarom az 5-bol. Labon kellett elgurulnom az alkatreszert. Elotte beszeltem gumissal, monda, hogy menjek nyugodtan ha az 5-bol csak 3 csavar lenne az is eleg lenne, mert a csavar csak odafogja a kerektarcsat.

#nincsbennetarcsi

(#52004) rbalint88 válasza csomi1977 (#52002) üzenetére


rbalint88
addikt

nem ő adta a tehermentesítőt, sőt előzőleg sem ők szerelték fel a kereket, szóval nem volt miért kimentenie magát.

Qru: :R akkor ezt rosszul tudtam.

(#52005) konci79 válasza Qru (#52003) üzenetére


konci79
őstag

A modernebb autóknál igen, de pl. az én 71-es bogaramnál ( meg a többinél is) csak a csavar fogja. Ezért nem mindegy milyen gumishoz megyek, csak egy adapterrel tudják rendesen kicentrirozni, amire felcsavarozzak a saját csavarjaival a felnit.
Nyíregyházán pl. 1 ilyen gumis van.

(#52006) Qru válasza konci79 (#52005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igaz, a nagyapam lovaskocsijan is igy volt. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#52007) konci79 válasza Qru (#52006) üzenetére


konci79
őstag

De az enyém 44 lovas :C

(#52008) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Michelin vol acoustic gumival van valakinek tapasztalata?
A csendesség a lényeg természetesen...

(#52009) Puma K


Puma K
veterán

Urak!

Milyen gumi létezik 235/45R17 méretben ami tulajdonságait tekintve a Falken ZIEX ZE310 felett van leginkább száraz-nedves tapadást tekintve és esetleg egy nyár alatt nem kopik el, de árban a Michelin Primacy 4 alatt van?

Tojás formájú lett az egyik Falken és útminőségtől is függ, de inkább 80-90-től felfele enyhén ráz... most kéne vennem 4 új gumit a legrosszabbkor mikor már szezonja van ezeknek a nyári gumiknak és szép áruk is van meg még lesz is ahogy olvastam, hogy emelkedni fognak még jobban.

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52010) tasiadam válasza Puma K (#52009) üzenetére


tasiadam
veterán

P zero nero gt?

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#52011) Puma K válasza tasiadam (#52010) üzenetére


Puma K
veterán

Azt mondod, hogy ez a Pirelli P ZERO NERO GT az ami nem kopik túlzottan és jól tapad száraz-nedves viszonyok között?

Esetleg a Dunlop Sport BluResponse-ról van vélemény?

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52012) tasiadam válasza Puma K (#52011) üzenetére


tasiadam
veterán

A Nero GT az vizen meg szárazon elég jó, a kopása az jó kérdés. 10e km-t nemigen volt az autó, aztán el lett adva, mert elgörbült agyban a felni, ne kérdezd hogy. De nem fog 1 nyár alatt elkponi.

[ Szerkesztve ]

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#52013) Monyos


Monyos
aktív tag

sziasztok!

Hátsókerekes E90 325i-re keresek nyári gumit 225/40 R18 méretben, ha jól látom 30 ezres kategóriában már van választék.
Van 2db Hankook Ventus S1 Evo2 a garázsban amik korábban az autón voltak, hibátlanok viszont azok mérete 225/45, így inkább visszatérnék a gyári ajánlásra ha már úgyis venni kell. Csak zárójeles kérdés: Mennyire okozna gondot ha hátul maradna 225/45 előre viszont 225/40 kerülne egy szezonra?

(#52014) focvis válasza Monyos (#52013) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
Lefelé fog csalni a kmóra, rendőr / NKH / biztosító beleköthet.
Azért nem dobnám ki, vagy eladnám (vagy zárójelesen: feltenném hátra, hadd kopjon).

Ha újat veszel, már az S1 Evo3-at érdemes választani.

(#52015) Qru válasza Monyos (#52013) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha gyarilag nem engedelyezett az eltero meret akkor ne tegyel fel, mert megzavarhatja az esp/abs-t az eltero meretbol adodo eltero kerekfordulat.

#nincsbennetarcsi

(#52016) Reggie0 válasza rbalint88 (#52001) üzenetére


Reggie0
félisten

Az osszetort kozpontosito is tartja, amig le nem szereled a kereket es ki nem esik. Ha nem lenne szerepe, akkor nem lenne erohatas rajta es ossze sem tort volna, hiaba volt rossz a minosege. Ebbol latszik, hogy szukseg van ra, mert van mit tartania.

A gumisoknal kereket szerelni pedig nem jarmugepeszek szoktak.

[ Szerkesztve ]

(#52017) No.01 válasza Puma K (#52011) üzenetére


No.01
őstag

Kis tulzassal az emlitetet Falkennel csak jobbat talalsz ;]
Amit keresel az leginkabb a Primacy4-el irtad le, de ott meg az ar magasabb ugye.
A BlueResponse jo lehet. Abbol mar van "2. generacios" is igaz meg nem minden meretben.
P Zero Nero GT-t neztem en nem vennem. Mar regebbi fejlesztes es arban nem hinnem, h sokkal a Primacy 4 (esetleg 4+) alatt lenne... bar a Falkannel biztosan jobb.

2 Falkenem volt eddig. Az egyiket a gyarto szerelte a masikat anno en vettem mert a nagyon hulye meretben anno nem volt mas. Az ar nyomott ahogy a kulonbozo mutatoi is. Ha kevesbbe sarkitva szeretnek fogalmazni akkor kis tulzassal azt is mondhatnam, h ar/ertek aranyban rendben van, de szerintem nem. Van jobb, bar az ar mellett a felhasznalas modja is szamit.

(#52018) Qru válasza Puma K (#52011) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pirelli is viszonylag gyorsan kopik, inkább a Dunlop.

#nincsbennetarcsi

(#52019) Puma K válasza No.01 (#52017) üzenetére


Puma K
veterán

Ezeket a Falkeneket még 2020. áprilisában ajánlották a sárga-fekete hárombetűs gumis cégnél.

Akkor bementem, hogy felrakatnám a nyári gumikat (2020. januárjában vettem az autót), de a szerelők mutatták centrírozás előtt, hogy ők ezt már nem tennék fel: a kopásjelző közel volt, mindegyiknek enyhén repedezett volt a széle és mivel hátul terpeszt az autó így adott részen körbe jobban meg voltak kopva gumik (vásárláskor ajándék volt a nyári papucs Style 32-es szett amin ezek a gumik voltak, mert korrekt-rendes voltam az eladóval így nem adta el külön őket az autó eladása után).

Kértem javaslatot, hogy 235/45R17 méretben milyen gumik ajánlottak erre az autóra. Kaptam 3 féle ajánlást amit ott és akkor készleten lévő gumik közül tudtak adni. Erre esett a választásom. Alapból nem lenne bajom ezzel a gumival.

Most venni akarok valamit, mert ez a rázás zavaró és rázástól függetlenül, de tojás formájú gumival nem akarom használni az autót.

Szeretnék észszerű keretek között jó gumit tenni az autóra, mert ugye ezeken keresztül érintkezik az autó az úttal. Ennek megfelelően a téligumiból Continental TS 860 205/65R15 került az autóra.

A topikban korábban már kérdezősködtem abroncsokat illetően és sportolási vagy túrázási felhasználási módnak megfelelően kaptam ajánlásokat amikből végül a Michelin Primacy 4 majd most a 4+ verzióra esett volna a választásom. Úgy voltam vele, hogy ezt a szezont még a mostani Falkenekkel lefutom. De jelenleg úgy vagyok, hogy nem hagynám így. Főleg ha elkezdek jobban mászkálni mindenfelé, akkor nem szeretném ha a gumi miatt lenne bármilyen problémám.

Ahogy a TS860-akat 34k/db áron vettem meg úgy, a nyáriból 35k/db áron vennék valamit.

Az árak az élet minden területén emelkedtek. Sajnos a lélektani határ és az eszem az ami azt mondja, hogy nem biztos, hogy kell nekem a 40k/db feletti árú gumi, mert az ehhez képest olcsóbb is tudhatja azt ami nekem kell, azaz tapadjon az említett száraz-nedves úton és ne kopjon el egy-két szezon alatt.

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52020) Puma K válasza Qru (#52018) üzenetére


Puma K
veterán

Köszönöm a véleményezést, még megálmodom mi is lészen vala :)

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52021) focvis válasza Puma K (#52019) üzenetére


focvis
veterán

Esetleg egy Hankook S1 Evo3?
A kopását nem tudom, utána kell nézni teszteken. A Laptimingban mint a Michelin PS4-től egy picivel elmaradó teljesítményű gumiként jellemezték, ajánlották.

Szerk: 235/45R17-ben nem gyártják sajnos. Hankookból marad az S1 Evo2 és a Ventus Prime 4.

[ Szerkesztve ]

(#52022) Zsombe válasza focvis (#52021) üzenetére


Zsombe
senior tag

Én a Bridgestone Potenza Sport-ot is jó szívvel tudom ajánlani. 2. éve van az autón, nagyon jó, még az S001-nél is jobb.
Bár tudom sokan nem szimpatizálnak a márkával itt a topikban.

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#52023) rbalint88 válasza Puma K (#52020) üzenetére


rbalint88
addikt

Kicsit a lelektani hatar felett van, de messze itt a legolcsobb: [link]
35-be meg belefer a hankook ventus prime 4 es a vredestein ultrac is. Esetleg olcsobbak kozul fulda sportcontrol2

(#52024) Puma K válasza focvis (#52021) üzenetére


Puma K
veterán

A mindenféle tesztek-webshopok szűrőivel játszva nekem is ez a 2 gumi maradt opcióként.

Az S1 Evo2 és a Ventus Prime 4 között mi a különbség?

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52025) Puma K válasza rbalint88 (#52023) üzenetére


Puma K
veterán

Arra jutottam, hogy az S1 Evo2 és a Ventus Prime 4 közül lesz valamelyik :K

Csak melyik a jobb? :B

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52026) No.01


No.01
őstag

Attol fugg mire kell. Elobbi kisse sportosabb, utobbi inkabb tura orientalt.
Normal hasznalatra en biztosan a 2.-at vennem. Foleg, h ujabb modell/fejlesztes.

(#52027) focvis válasza Puma K (#52025) üzenetére


focvis
veterán

Kinek melyik. 🤷 :) Itt össze tudod hasonlítani őket: [link]

Alapvetően, ahogy No.01 írja, az S1 Evo2 sport-, a VP4 túragumi.

(#52028) Puma K válasza No.01 (#52026) üzenetére


Puma K
veterán

Hmmm... ennek a tudatában a Ventus Prime 4 mellett teszem le a voksomat :K

Köszi mindenkinek a segítséget!

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#52029) shteer válasza Puma K (#52028) üzenetére


shteer
titán

jó választás :K ha úgy lenne most pénzem ahogy nincs, feleségem autója után a sajátomra is vennék - de idén még marad a levedlett conti eco

[ Szerkesztve ]

..szerintem jónak tűnik

(#52030) yodamester10


yodamester10
őstag

Érdeklődök,hogy a 4-es Golf osztókor ugyan akkora mint a 7-es Golfé?

(#52031) focvis válasza yodamester10 (#52030) üzenetére


focvis
veterán

Nem, előbbi 5x100, utóbbi 5x112.

(#52032) yodamester10 válasza focvis (#52031) üzenetére


yodamester10
őstag

Kösz.

(#52033) ΞΔGLΞ válasza ΞΔGLΞ (#52008) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Még senki nem használt, Michelin Primacy 4 vol acoustic gumikat?
Vagy Pirelli P zero NCS?

[ Szerkesztve ]

(#52034) tboldi válasza ΞΔGLΞ (#52033) üzenetére


tboldi
nagyúr

Autót sem használunk, nemhogy ilyen gumit. ;] :D

(#52035) Reggie0 válasza ΞΔGLΞ (#52033) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha lenne is az en meretemben en nem is hasznalnek. En ebben csak a centirozasi problemakat es felesleges extra tomeget latom.

(#52036) Qru válasza ΞΔGLΞ (#52033) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Itt mindenki 4evszakos gumit hasznal nem ilyen uri dolgokat. :D

#nincsbennetarcsi

(#52037) Qru válasza Reggie0 (#52035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pont azt neztem, hogy ugyanaz a gumi H-s index eseten 8.3 kg, amig V-s eseten mar 9 kg… Kemeny hogy mennyit dob a sulyon.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#52038) fant0mi válasza Qru (#52037) üzenetére


fant0mi
addikt

Aztán a Forma 1-es autókról meg vakargatják a festéket pár dekáért. :D

(#52039) szabonagyur válasza Qru (#52036) üzenetére


szabonagyur
félisten

Vagy tboldi

Ha már 4 évszakos, mennyire fújod Jazzen a gumikat?
Citynél asszem 2,2/2,1 az előírt, arra fújom de nem tudom kevésnek érzem
ContiAllSeason.

[ Szerkesztve ]

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#52040) No.01 válasza szabonagyur (#52039) üzenetére


No.01
őstag

Igaz nem engem kerdeztel, de batorkodnek bele vau-zni :B

Anno a gumis ismeros tanacsolta, h erdemes a gyari eloirtnal 0,1 vagy 0,2bar-al feljebb menni.
A komforton es a tapadason nem ront annyit mint amennyit ved a "kellemes" magyar utakon.
En mar tobb eve igy jarok. Szvsz gumi es auto fuggo is, de a 0,2-nel nagyobb nyomas mar egyeseknek zavaro lehet. Egyszer probaltam szamomra erezheto volt. Igy minden autonkon +0,1 az elorithoz kepest elol es hatul is.

[ Szerkesztve ]

(#52041) szabonagyur válasza No.01 (#52040) üzenetére


szabonagyur
félisten

Amikor külön szettem volt, téli-nyári jó volt ez a 2,2/2,1 dolog.

Most valahogy keveslem, ránézek majd.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#52042) No.01 válasza szabonagyur (#52041) üzenetére


No.01
őstag

Ha a gumi/felni merete gyari (elterni ugye el lehet csak erossen ellenjavallott) akkor a nyomasnak is stimmelnie kell. Kevesebbet biztosan nem tennek bele, de ahogy irtam sokkal tobbet sem.
Ha v.mi nem kerek akkor az szerintem nem a nyomas vegett van. Mas keverek, esetleg uj guminal az elejen meg a formalevalaszto...

(#52043) szabonagyur válasza No.01 (#52042) üzenetére


szabonagyur
félisten

Minden gyári 100%-ig :)

2 éves lesz a gumi augusztusban, meg 4 évszakos az más ugye :)

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#52044) rbalint88 válasza szabonagyur (#52043) üzenetére


rbalint88
addikt

Nekem nyarinal es telinel is a gyari ajanlas plusz 1-2 tized valt be, autoja valogatja. Kevesbe tolja el kanyarban magat, stabilabb, elesebben fordul.
Mondjuk ami fura, hogy azt mondjak telinel jobb is hoban, hogy ha tul van fujva, mert jobban “szetnyilik a minta”, de en pont az ellenkezojet tapasztaltam, kicsit le kellett ereszteni (2.2->1.8) es egybol tapadt. Ez a tapasztalas kb 11-12 eves ( :DDD ), mert meg az elso autommal volt, a masodik autom osszkerekes volt, azota meg nem volt eleg ho :( :U

(#52045) szabonagyur válasza rbalint88 (#52044) üzenetére


szabonagyur
félisten

Megnézem, lehet fújok majd bele, a gumi oldalfala is eléggé puha.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#52046) tboldi válasza szabonagyur (#52039) üzenetére


tboldi
nagyúr

Előírt + 0,1 bar.

(#52047) ΞΔGLΞ válasza Qru (#52036) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

A lényeg, hogy 235/40 R19-es méretben kell(ene) a legcsendesebb gumi a párom autójára.
És ezek a hangelnyelő típusok egyre jobban érdekelnek, csak ezért kérdeztem, hátha itt már volt valakinek vele tapasztalata. :)

(#52048) tboldi válasza tboldi (#52046) üzenetére


tboldi
nagyúr

Pontosítok:

Elöl 2,3 + 0,1
Hátul 2,2 + 0,1

Mondjuk én a 175/65R14-re vonatkozót veszem alapul, pedig a 185/55R15-re valót kellene. :D
De ez így bevált, a korábbi rendellenes kopás sem jelentkezett azóta, hogy erre a plusz egytizedre ráálltam.

[ Szerkesztve ]

(#52049) Manitou


Manitou
addikt

Continental UltraContact-ról van valakinek tapasztalata?
195/60R15-ben kellene.
(Vagy hasonló árban van Premiumcontact és EcoContact is.)

Toyo Proxes TR1 volt a kiszemelt, de most képbe került az Ultracontact is.
Zajszint és fogyasztás másodlagos, a minél jobb tapadás a cél.

Esetleg Ventus Prime 3 (4)

(#52050) focvis válasza ΞΔGLΞ (#52047) üzenetére


focvis
veterán

Tapasztalatom nincs a csökkentett zajkibocsátású gumikkal.

Annyit tudok, a belső szivacsgyűrűn túl még az enyhén cakkozott mintaárokkal operálnak a gyártók, ezzel csökkentve az ott keletkező visszhangokat.
Továbbá a gumik energiacímkéjén szereplő elhaladási zajkibocsátási érték nem tükrözi egyenesen az autóban érzékelhető zajt. (Látatlanban a Michelint választanám a Pirelli ellenében.)
Amennyiben esetleg elektromos autóra keresel abroncsot, léteznek már kimondottan EV-khez tervezett abroncsok (alacsony zaj, az induláskor jelentkező azonnali nagy forgatónyomaték kezelése, kedvező gördülési ellenállás a jellemzőjük).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.