Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Natív ARM Android appok futtatása emulátoron
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
saen
veterán
Visszaolvastam az utolsó pár oldalt, elég sok info volt a négy évszakos gumikról. Egy dolog nem világos nekem, mégpedig az, hogy milyen felnire rakjátok?
Nemsokára megjön az új Jazz-em és gondolkozok, hogy mit vegyek rá télre. Annyi előtörténet van, hogy 16 éve használok egy Corollát (első autóm), akkor még nem volt nagyon kérdés, vettem külön lemezfelnit és arra ment téligumi. Ez sokáig rendben is volt, mert voltak telek, volt komoly hó, úgy éreztem, hogy szükség is van rá. Mentem is vele sokat télen is (napi 100km munka miatt sok éven át), így nem volt kérdés.
Egy ideje viszont home office-ban dolgozom, ha irodába is kell menni akkor gyalog is elérhető távolságra van, emellett a telek is iszonyat enyhék. Toyotára két éve vettem utoljára téli gumit, de őszintén kidobott pénznek tűnik így visszagondolva.
Jazz-en ügye alapból nyári gumi van + egy alufelni, nincs hozzá még semmi másom. Alapvetően nem a pénz motivál, mert a biztonság fontosabb, de persze kidobni se szeretnék pénzt az ablakon. Szóval a kérdés az lenne, hogy mire rakjátok a négy évszakos gumit? Rá a gyári alufelnire? Nem lesz annak baja a téli sózásokkor? Ügye azt azért tolják az enyhe télben is. Érdemes venni külön felnit? Hogy csináljátok ezt a részét?
Gumiból én mindig Contit veszek (elfogult vagyok, dolgoztam a cégnél, voltam a Hannoveri központban, szeretem őket), szóval ez a része kevésbé érdekes, inkább a felni + az, hogy allseasoncontat2 vagy wintercontatct legyen-e a vége. Illetve aki csak négy évszakost használ az mit csinál a nyárival? Eladni gondolom nem könnyű, hiába új a gumi, nem boltból jön, így már használt...
-
Qru
MODERÁTOR
A vészfék asszisztensre gondolt. A fékrásegítés az állandóan megy (fékszervó) ha jár a motor. Illetve amíg van vákuum addig álló motornál is, próbáld ki, hogy állóhelyben 4-5x rálépsz a fékre szépen fel fog keményedni a pedál a rásegítés nélkül és nehéz lesz benyomni, pedig a pedál fogáspontja ugyanott lesz ahol rásegítéssel van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy úgy tudom az autonóm fékezés és a fékerő boost az az ABS modulból származik. Abban van egy nyomástároló és egy pumpa. Ezek szelepvezérléssel nem csak a fékerőt tudják elvenni, de rá is tudják adni. Gondolom a mai kocsiknál már nem csak egy szűk tartományban dolgozik a rendszer (a lábfék keltette nyomást tárolja és csatolja vissza hagyományosan - ezért kell beleállni a fékbe ABS-es kocsin), hanem már zéró nyomásról is fel tudja építeni a fékerőt. A Hill Assist funkciót is az ABS modul látja el elvileg.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Emergency Brake Assist-re gondoltam konkrétan, nem a fékszervóra. Igen, ami boost-ol ha hirtelen nyomod a pedált. Az olyankor elvileg fixen maximális fékerőt produkál. Legalábbis a merci kézikönyvében ezt olvastam (BAS).
Ezt váltja az új kocsikon az Aktív Fékrásegítés, ahol már kamera figyeli a kocsit és gyalogost és be is avatkozik, ha kell.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz focvis #58030 üzenetére
De itt nem egy felvált részt kell visszasimítani, hanem egy kiszakadt részt, egy árkot telenyomni, hogy újra szintbe kerüljön a sérült rész az oldalfal többi részével. Az oldalirányú vágásra tényleg jó a pillanatragasztó, régebben nekem is volt olyan eset, amikor az tűnt észszerűnek, és meg is oldotta a feladatot, de nem tud rést kitölteni.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
-
Teasüti
nagyúr
CC2 száraz fékútja meg rendre első helyezést ért el minden tesztben eddig, amit láttam. Egyedül a nyári referencia gumi volt jobb csak, de csupán egy picivel.
Mi ez, ha nem nyárias teljesítmény?Nekem is volt egy vészfékem száraz úton egyszer, ahol már kapcsolt a fékrásegítés is. Úgy megállt 50-ről, hogy az egész manőver egy pillanatnak érződött csak. Körforgalomban elém kiforduló kocsitól másfél autóhosszra voltam. Nem volt necces se, hogy kiadja vagy nem adja ki. (Én voltam a pöcs, egyenesen át akartam rajta száguldani. Nem számítottak rám, h jövök, mint a veszett egér.)
Engem meggyőzött.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
+1.
Valamint a barázdák teljes mélységűek a Michelin-en. Meg tesztelték kopáshatáron is és ott is remekül szerepelt. Nem úgy, mint mondjuk a korábbi fényképen, ahol a Barum 4S (az volt?) válláról lekoptak a barázdák, pedig még bőven volt ott anyag a mintázatban.
Nekem ez nyomott sokat a latban kiválasztáskor, hogy nem kell eldobni a gumit a felénél. A "ki van fizetve végig" elvet lehet alkalmazni bátran a Michelin gumikkal.Szóval azt értjük nyárias 4S gumi alatt, ha télen szimplán szar?
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz Teasüti #58031 üzenetére
CC2 is az elmezonyben van... Lehet vannak olyan teruletei amiben nem kiemelkedo, de osszesegeben meg mindig elegge diktalja a tempot.
Az utobbi idok tapasztalataibol kiindulva viszont valoban kijelentheto, h amit a Michelin iger tartossagban az valoban ugy is van meg az eletciklus utolso harmadaban is.
Szerintem ez ami nagyon sokat nyom a lantba. (legalabbis nalunk)
Egyebkent Qru szerintem arra gondolt, h a CC2 sokat fejlodott a telies oldalrol... anno a sima CC hoban kis tulzassal kozelebb allt egy nyari gumihoz, mint egy telihez.
A Bridgestone meg kezdetektol fogva jobban optimalizalt a nyariasabb tulajdonsagokra (kisebb/nagyobb sikerrel) -
Teasüti
nagyúr
Nekem egy összehasonlításból nem jön le az egyik miért nyáriasabb a másiknál. Vagy a CC2 mióta "nem nyárias". Vizes út a gyengéje a CC2-nek (relatíve az élmezőnyhöz képest). Mindenhol máshol vezet. Szárazon jobban teljesít. Valamint ha lehet hinni a cikknek, akkor jóval kopásállóbb is. Ami egy forró aszfalton szerintem szempont lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz ddsteel #58016 üzenetére
Ha szálszakadt lesz akkor kb egy diónyi tojásnyi pukli lesz az oldalén, azt észreveszed, meg a kocsi is remegni fog.
Szerintem a pasztát tedd el mert ugyis el fog válni a szilikon a gumitól.
Esetleg bicajos boltból gumi ragasztó, vulkanizáló.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
ddsteel
aktív tag
Sajnos 35 ezer Ft. Nem mintha sajnálnám rá a pénzt, de sok helyen párban adják csak. Azért az úgy már húzós. Most kb 6mm-esek, 4 évesek, 4 évszakosak. Ha nem muszáj, nem cserélném.
Vettem egy ilyen pasztát, belekenem, meglátjuk. A gumis azt mondta, szerinte simán elmegyek ezzel a kerékkel addig, amíg elkopnak (most van bennük 25 ezer km kb és 4 év.) De azért figyelgessem, simogassam, nem puposodik-e.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz ddsteel #58014 üzenetére
Jaja, ez az, motortömítő paszta. De amúgy a gumisoknak van még profibb cucca, amikkel a gumit ragasztják, az már vulkanizálás, kicsit komolyabb megoldás, így utólag gondolkodva nem biztos, hogy nekifognék, nem tudom, mekkora gumi ez, és ér-e annyit, hogy foltozd, de 5-6 ezer biztos van a gumisnál egy ilyen oldalfal vulkanizálás, látod, ez a paszta meg 3 ezer, mennyi egy nem sérült oldalfalú gumi ugyanabban a méretben, ugyanattól a gyártótól?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz ddsteel #58007 üzenetére
Nyomnék a lyukba egy kis fekete rtv szilikont, adnék neki 3-4 órát, hogy megkössön, majd gyí, aztán 3-4 nap múlva levágnám pengével a felesleget, ha ereszt, azt úgyis észre fogod venni. Esetleg mehet hátra, vagy pótkeréknek.
De attól, mert az a felső takaró gumi réteg elmorzsolódott, nem biztos, hogy a szövet szálaknak lett bajuk.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Czimby
addikt
-
svedmalac
tag
A Quatrac esetében mindig vegyétek figyelembe, hogy melyik verzióról beszéltek!
Én a sima Quatrac-ról írok pl., mert az van az autón.
Qru a Q5-ről, mert neki meg az van fent.
A linkben pedig a Q Pro szerepel, ami megint más...
Ha a keverékük azonos is lenne, a mintázat teljesen különböző.[ Szerkesztve ]
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
Teasüti
nagyúr
CC+-nál passzolom, de úgy rémlik CC2 vs Quatrac esetén a havas teszteken épp a CC futott jobbat. Quatrac egyedül vizes úton volt előnyben.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Czimby #57999 üzenetére
Ha csak a környező 50km-en közelekedsz az autóval, nincs gond, de ha elmennél egy hétvégére Donovaly, Zakopane, osztrák síparadicsomok környékére, amik nincsenek messze, már gondban lehetsz!
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest