Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#58001) Teasüti válasza Qru (#58000) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Pedig az a nyárias 4S az elég előkelő helyeken szerepel a havas teszteken.

(#58002) Qru válasza Teasüti (#58001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem rossz az de ha az egyik auton nyarias 4S van a masikon telies 4S akkor celszerubb az utobbival szankozni menni. :K

#nincsbennetarcsi

(#58003) Rick4 válasza Czimby (#57999) üzenetére


Rick4
félisten

Ha csak a környező 50km-en közelekedsz az autóval, nincs gond, de ha elmennél egy hétvégére Donovaly, Zakopane, osztrák síparadicsomok környékére, amik nincsenek messze, már gondban lehetsz!

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58004) Teasüti válasza Qru (#58002) üzenetére


Teasüti
nagyúr

CC+-nál passzolom, de úgy rémlik CC2 vs Quatrac esetén a havas teszteken épp a CC futott jobbat. Quatrac egyedül vizes úton volt előnyben. :)

[ Szerkesztve ]

(#58005) svedmalac


svedmalac
tag

A Quatrac esetében mindig vegyétek figyelembe, hogy melyik verzióról beszéltek!
Én a sima Quatrac-ról írok pl., mert az van az autón.
Qru a Q5-ről, mert neki meg az van fent.
A linkben pedig a Q Pro szerepel, ami megint más...
Ha a keverékük azonos is lenne, a mintázat teljesen különböző.

[ Szerkesztve ]

HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7

(#58006) Czimby válasza Rick4 (#58003) üzenetére


Czimby
addikt

Nekem külön szettem van téli nyári, apumnak meg Michelin CC+, most ismerősnek kell gumi a frissen vásárolt Fobiára, járja az országot de külföldre nem megy, főleg télen.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#58007) ddsteel


ddsteel
aktív tag

Sziasztok, ez szerintetek mennyire cserés? Megtalált egy padka... A fehér szövet nem sérült meg egyáltalán, de pont kilátszik egy ponton...

(#58008) Qru válasza Teasüti (#58004) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A CC2 mar nem nyarias, a CC-t nagyon lehuztak anno a gyenge teli kepessegek miatt a tesztek. Pedig sztem jo volt a koncepcio, hogy egy telen is hasznalhato nyari gumit csinaltak.

#nincsbennetarcsi

(#58009) Qru válasza ddsteel (#58007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ezt mar inkabb cserelnem. Ha kilatszik a szovet az gaz.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#58010) ddsteel válasza Qru (#58009) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Köszi, közben elmentem gumishoz, aki alaposan átnézte és azt mondta, hogy ő nem cserélné, de figyeljem. Szerkezetileg nem sérült és a TPMS sem jelzett...

(#58011) Qru válasza ddsteel (#58010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem ragasztotta vissza a sérült részt?

#nincsbennetarcsi

(#58012) Rick4 válasza ddsteel (#58007) üzenetére


Rick4
félisten

Nyomnék a lyukba egy kis fekete rtv szilikont, adnék neki 3-4 órát, hogy megkössön, majd gyí, aztán 3-4 nap múlva levágnám pengével a felesleget, ha ereszt, azt úgyis észre fogod venni. Esetleg mehet hátra, vagy pótkeréknek.
De attól, mert az a felső takaró gumi réteg elmorzsolódott, nem biztos, hogy a szövet szálaknak lett bajuk.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58013) ddsteel válasza Qru (#58011) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Nem, az közben lejött valahogy.

(#58014) ddsteel válasza Rick4 (#58012) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Köszi, szerencsére hátul van. Tudsz linkelni rtv fekete szilikont, nem tudom, az micsoda, jó ötlet. Mondjuk ilyen?: [link]

(#58015) Rick4 válasza ddsteel (#58014) üzenetére


Rick4
félisten

Jaja, ez az, motortömítő paszta. De amúgy a gumisoknak van még profibb cucca, amikkel a gumit ragasztják, az már vulkanizálás, kicsit komolyabb megoldás, így utólag gondolkodva nem biztos, hogy nekifognék, nem tudom, mekkora gumi ez, és ér-e annyit, hogy foltozd, de 5-6 ezer biztos van a gumisnál egy ilyen oldalfal vulkanizálás, látod, ez a paszta meg 3 ezer, mennyi egy nem sérült oldalfalú gumi ugyanabban a méretben, ugyanattól a gyártótól?

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58016) ddsteel válasza Rick4 (#58015) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Sajnos 35 ezer Ft. Nem mintha sajnálnám rá a pénzt, de sok helyen párban adják csak. Azért az úgy már húzós. Most kb 6mm-esek, 4 évesek, 4 évszakosak. Ha nem muszáj, nem cserélném.
Vettem egy ilyen pasztát, belekenem, meglátjuk. A gumis azt mondta, szerinte simán elmegyek ezzel a kerékkel addig, amíg elkopnak (most van bennük 25 ezer km kb és 4 év.) De azért figyelgessem, simogassam, nem puposodik-e.

[ Szerkesztve ]

(#58017) Czimby válasza ddsteel (#58016) üzenetére


Czimby
addikt

Ha szálszakadt lesz akkor kb egy diónyi tojásnyi pukli lesz az oldalén, azt észreveszed, meg a kocsi is remegni fog.
Szerintem a pasztát tedd el mert ugyis el fog válni a szilikon a gumitól.

Esetleg bicajos boltból gumi ragasztó, vulkanizáló.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#58018) ddsteel válasza Czimby (#58017) üzenetére


ddsteel
aktív tag

OK, köszi, egyelőre teljesen sík. De majd figyelgetem.

(#58019) focvis válasza Czimby (#58017) üzenetére


focvis
veterán

Nekem is a Tip-Top gumiragasztó jut elsőre eszembe, abban viszont nem vagyok biztos, hogy az működik-e a hozzávaló folt nélkül is.

Alternatíva a pillanatragasztó, azzal már javítottam sérült peremvédőt. Tartós megoldásnak tűnt.

(#58020) zsole84 válasza Qru (#57994) üzenetére


zsole84
senior tag

Vredestein wintrac lett végül, de köszönöm az ajánlást.

(#58021) Teasüti válasza Qru (#58008) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mi az ami nyárias hát, ha a CC2 nem? Én abban a hitben voltam, hogy a Michelin az egyetlen nyárias 4S.

[ Szerkesztve ]

(#58022) ddsteel válasza focvis (#58019) üzenetére


ddsteel
aktív tag

A pillanatragasztóban van valami, most nem tudom mi, talán cián (lehet, hogy hülyeséget írok) de az nem támadja meg a gumit, szövetet?

(#58023) 2ozzmexy válasza ddsteel (#58022) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

De cián-akrilát (majd valami vegyész kijavit ha rosszul irtam). Gumi ragasztó, így keresd. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#58024) 2ozzmexy válasza focvis (#58019) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Tip-top, Jézusom, PTSD on azonnal. Miért nem rögtön ferrobond!? Van gumiragaszto (loctite), azzal célszerűbb lenne próbálkozni. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#58025) ddsteel válasza 2ozzmexy (#58024) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Köszi.

(#58026) Qru válasza zsole84 (#58020) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo valasztas. :K

#nincsbennetarcsi

(#58027) Qru válasza Teasüti (#58021) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bridgesotne A005 es A005 evo.

#nincsbennetarcsi

(#58029) Rick4 válasza focvis (#58028) üzenetére


Rick4
félisten

És hova teszi a foltot? :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58030) focvis válasza Rick4 (#58029) üzenetére


focvis
veterán

Azt sehova. Ezért írom, hogy nálam a pillanatragasztó biztosan működött (nálad pedig a motorttömítő paszta).

(#58031) Teasüti válasza Qru (#58027) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nekem egy összehasonlításból nem jön le az egyik miért nyáriasabb a másiknál. Vagy a CC2 mióta "nem nyárias". Vizes út a gyengéje a CC2-nek (relatíve az élmezőnyhöz képest). Mindenhol máshol vezet. Szárazon jobban teljesít. Valamint ha lehet hinni a cikknek, akkor jóval kopásállóbb is. Ami egy forró aszfalton szerintem szempont lehet.

[ Szerkesztve ]

(#58032) No.01 válasza Teasüti (#58031) üzenetére


No.01
őstag

CC2 is az elmezonyben van... Lehet vannak olyan teruletei amiben nem kiemelkedo, de osszesegeben meg mindig elegge diktalja a tempot.
Az utobbi idok tapasztalataibol kiindulva viszont valoban kijelentheto, h amit a Michelin iger tartossagban az valoban ugy is van meg az eletciklus utolso harmadaban is.
Szerintem ez ami nagyon sokat nyom a lantba. (legalabbis nalunk)
Egyebkent Qru szerintem arra gondolt, h a CC2 sokat fejlodott a telies oldalrol... anno a sima CC hoban kis tulzassal kozelebb allt egy nyari gumihoz, mint egy telihez.
A Bridgestone meg kezdetektol fogva jobban optimalizalt a nyariasabb tulajdonsagokra (kisebb/nagyobb sikerrel)

(#58033) Qru válasza Teasüti (#58031) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen arra gomdoltam, hogy a CC sokkal myariasabb volt a CC2 meg sok javult a teli kepessegek teren.

A havas fekutban tobb mint 2 meter a hatranya az Evo-nak ebben a tesztben. Az kb egy fel autohossz... az nem semmi. :Y

#nincsbennetarcsi

(#58034) Teasüti válasza No.01 (#58032) üzenetére


Teasüti
nagyúr

+1.
Valamint a barázdák teljes mélységűek a Michelin-en. Meg tesztelték kopáshatáron is és ott is remekül szerepelt. Nem úgy, mint mondjuk a korábbi fényképen, ahol a Barum 4S (az volt?) válláról lekoptak a barázdák, pedig még bőven volt ott anyag a mintázatban.
Nekem ez nyomott sokat a latban kiválasztáskor, hogy nem kell eldobni a gumit a felénél. A "ki van fizetve végig" elvet lehet alkalmazni bátran a Michelin gumikkal. :K

Szóval azt értjük nyárias 4S gumi alatt, ha télen szimplán szar? :C

[ Szerkesztve ]

(#58035) Teasüti válasza Qru (#58033) üzenetére


Teasüti
nagyúr

CC2 száraz fékútja meg rendre első helyezést ért el minden tesztben eddig, amit láttam. Egyedül a nyári referencia gumi volt jobb csak, de csupán egy picivel.
Mi ez, ha nem nyárias teljesítmény? :))

Nekem is volt egy vészfékem száraz úton egyszer, ahol már kapcsolt a fékrásegítés is. Úgy megállt 50-ről, hogy az egész manőver egy pillanatnak érződött csak. Körforgalomban elém kiforduló kocsitól másfél autóhosszra voltam. Nem volt necces se, hogy kiadja vagy nem adja ki. (Én voltam a pöcs, egyenesen át akartam rajta száguldani. Nem számítottak rám, h jövök, mint a veszett egér.)
Engem meggyőzött. :)

[ Szerkesztve ]

(#58036) Qru válasza Teasüti (#58034) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen azt. :DDD

Michelin mellett szol meg, hogy a barazdak tervezetten kopnak. Szetnyilnak igy ellensulyozzak a kopas miatti profilcsokkenest.

#nincsbennetarcsi

(#58037) Qru válasza Teasüti (#58035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a 3D lamellak fekezesre osszezarnak ahogy raterhel a kocsi. Ez szarazon jo, vizen kevesbe. De ez latszik is a teszteredmenybol szepen. :K

#nincsbennetarcsi

(#58038) Rick4 válasza Teasüti (#58035) üzenetére


Rick4
félisten

A fékrásegítés az a brake booster, azaz a vákuumos kerek edény a főhengernél? Tehát rányom a fékre, ha úgy érzi, nem nyomtad eléggé a pedált?

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58039) Czimby válasza Rick4 (#58038) üzenetére


Czimby
addikt

Az mindíg segít neked, mert annélkül nem birnád eléggé nyomni.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#58040) Rick4 válasza focvis (#58030) üzenetére


Rick4
félisten

De itt nem egy felvált részt kell visszasimítani, hanem egy kiszakadt részt, egy árkot telenyomni, hogy újra szintbe kerüljön a sérült rész az oldalfal többi részével. Az oldalirányú vágásra tényleg jó a pillanatragasztó, régebben nekem is volt olyan eset, amikor az tűnt észszerűnek, és meg is oldotta a feladatot, de nem tud rést kitölteni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58041) ddsteel válasza Rick4 (#58040) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Belenyomtam a fekete trutyit, az rtv-t és elsimítottam. Nagyon pici helyen volt leválás.

(#58042) Rick4 válasza ddsteel (#58041) üzenetére


Rick4
félisten

Remélhetőleg megoldja...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58043) ddsteel válasza Rick4 (#58042) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Meglátjuk, köszi.

(#58044) Teasüti válasza Rick4 (#58038) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Emergency Brake Assist-re gondoltam konkrétan, nem a fékszervóra. Igen, ami boost-ol ha hirtelen nyomod a pedált. Az olyankor elvileg fixen maximális fékerőt produkál. Legalábbis a merci kézikönyvében ezt olvastam (BAS).
Ezt váltja az új kocsikon az Aktív Fékrásegítés, ahol már kamera figyeli a kocsit és gyalogost és be is avatkozik, ha kell.

[ Szerkesztve ]

(#58045) Teasüti válasza Teasüti (#58044) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Brake Assist (BAS) helps you when you need to stop the vehicle as quickly as possible, detecting an emergency braking situation by monitoring the speed at which the brake pedal is depressed. It then quickly applies maximum braking force.

(#58046) Teasüti válasza Rick4 (#58038) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Amúgy úgy tudom az autonóm fékezés és a fékerő boost az az ABS modulból származik. Abban van egy nyomástároló és egy pumpa. Ezek szelepvezérléssel nem csak a fékerőt tudják elvenni, de rá is tudják adni. Gondolom a mai kocsiknál már nem csak egy szűk tartományban dolgozik a rendszer (a lábfék keltette nyomást tárolja és csatolja vissza hagyományosan - ezért kell beleállni a fékbe ABS-es kocsin), hanem már zéró nyomásról is fel tudja építeni a fékerőt. A Hill Assist funkciót is az ABS modul látja el elvileg.

[ Szerkesztve ]

(#58047) Rick4 válasza Teasüti (#58046) üzenetére


Rick4
félisten

Pontos technikáját nem ismerem, de valahogy így lehet, ahogy írod!

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#58048) Qru válasza Rick4 (#58038) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A vészfék asszisztensre gondolt. A fékrásegítés az állandóan megy (fékszervó) ha jár a motor. Illetve amíg van vákuum addig álló motornál is, próbáld ki, hogy állóhelyben 4-5x rálépsz a fékre szépen fel fog keményedni a pedál a rásegítés nélkül és nehéz lesz benyomni, pedig a pedál fogáspontja ugyanott lesz ahol rásegítéssel van.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#58049) Qru válasza ddsteel (#58043) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért csekkolgasd, hogy nem ereszt-e. TPMS-ben azért ne bízz vakon nem mindig tévedhetetlen.

#nincsbennetarcsi

(#58050) saen


saen
veterán

Visszaolvastam az utolsó pár oldalt, elég sok info volt a négy évszakos gumikról. Egy dolog nem világos nekem, mégpedig az, hogy milyen felnire rakjátok?

Nemsokára megjön az új Jazz-em és gondolkozok, hogy mit vegyek rá télre. Annyi előtörténet van, hogy 16 éve használok egy Corollát (első autóm), akkor még nem volt nagyon kérdés, vettem külön lemezfelnit és arra ment téligumi. Ez sokáig rendben is volt, mert voltak telek, volt komoly hó, úgy éreztem, hogy szükség is van rá. Mentem is vele sokat télen is (napi 100km munka miatt sok éven át), így nem volt kérdés.

Egy ideje viszont home office-ban dolgozom, ha irodába is kell menni akkor gyalog is elérhető távolságra van, emellett a telek is iszonyat enyhék. Toyotára két éve vettem utoljára téli gumit, de őszintén kidobott pénznek tűnik így visszagondolva.

Jazz-en ügye alapból nyári gumi van + egy alufelni, nincs hozzá még semmi másom. Alapvetően nem a pénz motivál, mert a biztonság fontosabb, de persze kidobni se szeretnék pénzt az ablakon. Szóval a kérdés az lenne, hogy mire rakjátok a négy évszakos gumit? Rá a gyári alufelnire? Nem lesz annak baja a téli sózásokkor? Ügye azt azért tolják az enyhe télben is. Érdemes venni külön felnit? Hogy csináljátok ezt a részét?

Gumiból én mindig Contit veszek (elfogult vagyok, dolgoztam a cégnél, voltam a Hannoveri központban, szeretem őket), szóval ez a része kevésbé érdekes, inkább a felni + az, hogy allseasoncontat2 vagy wintercontatct legyen-e a vége. Illetve aki csak négy évszakost használ az mit csinál a nyárival? Eladni gondolom nem könnyű, hiába új a gumi, nem boltból jön, így már használt...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.