Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
MasterMark
titán
És milyen széles gumi van az alsón? 215?
Switch Tax
A felső az én ízlésemnek már trapézban áll, nem nagyon, de terpeszt.
Lehiñito
senior tag
Sziasztok.
Focus kombi mk2. 1.6 100Le
Éves szinten 5-6000km.
80% város, 20% főút. Plusz évente egyszer kétszer mennék vele autópályán is.
Téli gumit szeretnék venni 195/65 r15 méretben.
Eddig Nokian wr snowproof gumit néztem, illetve a
Bridgestone blizzak lm005 tipusát.
Megéri szerintetek a plusz költség a Bridgestonera? Nyújt annyival többet, mint amivel többe kerül?
Nem járok hegyvidékes területen dél-alföldi révén.
Gondolkoztam 4 évszakoson is, de elvetettem, mert szeretnék nyáron 16-os felnit használni, rendes nyári gumival. Télen meg elég a 15-ös acél.
Vagy ha van titkos favorit télre ami megbìzható, szivesen fogadom a tanácsokat.
Köszi előre is.
Qru
MODERÁTOR
A Nokian nem egy nagy durranás, egy Hankook W452-vel sokkal jobban jársz. A BS LM005 nagyon jó gumi de elég gyorsan öregszik.
#nincsbennetarcsi
Alemida
tag
Szia. Focus ötajtós mk2,5 1,6b 100le változaton Goodyear UG9-et használok 195/65 r15 méretben, most lesz az ötödik tele. Teljesen meg vagyok vele elégedve, halk jól tapad nincs megkeményedve. Előtte Bridgestone Blizzak LM-32 volt, nem szerettem.
Én a Bridgestone-t venném, szvsz megéri a felérat a jó gumi.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
TFSi
őstag
Van már amúgy tapasztalat, konkrétan a BS Blizzak LM005 öregedésével kapcsolatban, vagy csak a régebbi tapasztalatokból indulunk ki? Mondom ezt úgy, hogy a GTC-n lévő első gumi a BS Potenza S001 egy kopós, öregedő vegyipari hulladék volt.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Qru
MODERÁTOR
Ahhoz még túl friss ez a gumi sztem...
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Vegyel most 16-os felnit es negyevszakost, jobban jarsz, mint egy feleslegesen megvasarolt teli szettel.
Zsombe
senior tag
Fura amit írsz, az Accordon 2 szett BS Potenza S001-et is elhasználtam. Imádtam, sokkal jobb volt, mint a Michelin PilotSport 2.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Firstaye
tag
Meg lett nézve annak a Suzukinak a kocsin lévő plakettje. amin a nyomásértékek és a gumiméretek vannak, vagy a gyári könyv idevonatkozó része? Nekem ignisnél ez a wheel-size oldal 165, 185, 195 szélességeket emleget, míg a kocsin lévő információs tábla szerint a 175/65 r14 is rávaló, ami váltómérete a 165/70 r14-nek.
TommyY2
tag
Amenniben a Splash kocsinkra gondoltál, ez nagyon jó ötlet volt.
Az az érdekes, hogy az adattábla szerint csak a 165/70 R14 a megengedett méret (ott van mellette a mankókerék mérete is, 125/70 R15, ami a gyári keréknél kisebb 3cm-rel).
A net-es adatbázisban szerepel még a 185/60 R15, nem tudom, hogy gyárilag ezzel jött-e ki, de mi 8 évesen ezzel kaptuk (plusz a 14"-os téli kerék szett).
Ugy néz ki, hogy feleslegesen dobtam ki az ablakon 80eFt-ot az új "B" kategóriás Nokian gumikra, mivel a 3 éves Momo se azért csúszott, mert rossz volt, hanem véleményem szerint azért, mivel a 165-ös gumi túl vékony erre az autóra (1200kg, a Nokian-nal is ugyan úgy megcsúszik).
Meg tudná mondani valaki, hogy miért nem vehetek rá 175 széles téli gumit, ha a nyári is 185 széles? Ha kapok egy ésszerű magyarázatot, elfogadom, ha nem tud rá mondani senki logikus érvet, 4 év "szenvedés" után 175 széles gumim lesz (szivem szerint már most azt vettem volna).
TommyY
Kornel
veterán
Azért nem vehetsz, mert nem gyári homológ méret.
Egy baleset esetén simán rádhárítják a felelősséget és a kárt is, ha eltérsz a gyári engedélyezett mérettől.
Emellett egy normális vizsgán sem mehetne át (tudjuk, hogy 99 százalékban átmegy Magyarországon).
A 185/60 R15 pedig azért nincs az adattábláján, mert valószínű GC vagy GLX felszereltségű, ahol csak a 165/70 R14 a gyári méret, a 15-ös kereket utólag rakták rá.
Az azért határeset, mert a könyv engedi (csak a GS felszereltséghez, ami futómű és fék esetén is műszakilag megegyezik a GLX-el).
Nem tudom mi a bajod a 165/70R14-el, nekem egy 1.2-es Splash-en a 185/60 R15-el volt bajom, érezhetően kihatással volt mind a menetdinamikára, mind a fékútra.
szabonagyur
félisten
Hivatalosan azt rakhatsz ra ami a tipusengedelyben, de legalabb a matrican szerepel
Illetve nem azon fog mulni, hogy 165 vagy 185 szeles az a gumi ha megcsuszik az auto. Ott visszabb kell venni a gazt, ebben a takony idoben foleg meg lehet csuszni.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
TommyY2
tag
Köszönöm, ez egy értelmes magyarázat volt (én is gondoltam ezekre, csak nem értek hozzá és eddig bárkit kérdeztem, senki nem mondta ki egyértelműen). Valóban GLX-es, hasonlóan az S-Cross gépkocsinkhoz, azért van azon is 17"-os kerék, de annak a mérete legalább megegyezeik a 16"-os kerékével (érdekes módon szélességre is, 215).
A Splash ahhoz képest, hogy 1.2-es, nagyon erős kis autó. Soha egyik autónknál se volt még ilyen jelenség, hogy indulásnál is kipörög néha a kerék (mind a téli, mind a 185-ös nyári, pedig normálisan hajtjuk), valamint fékezésnél is hamarabb megcsúszik (lehet, hogy túl jól fog a fék? Egyébként nem fog rosszul).
Eddig a csúszást a rossz minőségű gumiknak tudtam be, de akkor más miatt van.
Köszönöm még egyszer, most már minden világos (ezek után most már tudatosan is betartom a szabályokat ).
TommyY
[ Szerkesztve ]
Fishor
senior tag
Sziasztok!
9 éves Continental ts800 as téli gumim van 165/70R14 méretben, de 10000km t sem ment tehát nincs kopva. Viszont idén nedves úton már 2 szer tapasztaltam, hogy megcsúszott. A kérdésem, hogy ha veszek egy négyévszakos gumit (185/60R15), az jobb lesz vajon ennél?
És milyen négyévszakost érdemes megvenni 2003-as Ignisre? Nézegettem a teszteket, de nem jutok dűlőre. Évi 5-6k km t megyek alföldi körülmények közt. 70%ban Debrecenben. Néztem a Michelint, mert az nyári alapú, és főleg akkor használom a kocsit, csak az a legdrágább. Ami még tetszik leírások alapján a Nexen és Vredestein, de fura hogy ami egyik teszten pl méretben a legjobb az másik teszten vagy más méretben meg utolsó, ezért nem tudok dönteni. Szóval tudnátok gyakorlati tapasztalatok alapján ajánlani valami jó ár érték arányú gumit?
Üdv: Fishor
[ Szerkesztve ]
TFSi
őstag
Eltérő autó, eltérő méret, és lehetséges az időközbeni összetétel javítás. 2014-2017 között használtam ezzel a kocsit.
Fishor: szinte biztosan jobb lesz. Nézd meg a Goodyear Vectros 4Seasons Gen-3-at, vagy ha van már a méretedben, akkor az új Vredestein Quatrac-ot (szám nélkül).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
A te felhasználásoddal egy Nexen bőven tökéletes lenne ár-érték arányban. Felesleges szerintem egyharmaddal drágább gumit venned, annyival nem lesz jobb. Hangsúlyozom, hogy a Te felhasználásoddal.
Fishor
senior tag
Köszi! És jobb lesz egy ilyen gyengébb kategóriás négyévszakos mint ez a régi prémium téli illetve Michelin szintén prémium szintén 9 éves nyári?
Üdv: Fishor
Egyrészt nem gyengébb kategóriás a Nexen, én inkább középkategóriásnak mondanám.
És igen, sokkal, de sokkal jobb lesz. Kb ég és föld.
9 éves nyárinál minden jobb
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Fishor
senior tag
Igen a Nexen cserével 83 a Michelin meg kb 143 lenne. Annyival ilyen átlag használatra hátha nem jobb a másik. Remélem nem lesz nagy csalódás, bár még a vredesteint is nézegettem, de biztos van még sok más is ami szóba jöhetne, azért kérdeztem mit tudtok ajánlani tapasztalat alapján ami jó ár érték arányú. Én sokáig nem is hallottam a Nexenről pl.
Én sem, persze nem is bogarásztam minden nap a gumi topicot. Viszont amikor eldöntöttem, hogy gumicsere lesz és négy évszakos, akkor elkezdtem cikkeket, teszteket és ezt a fórumot olvasgatni. Vredestein Quatrac Pro-t akartam, vagy Michelint, de végül (bár a méret 225/45 R17) Nexenek lettek, mert a felhasználási szokásaim és az, hogy ezeket a 4 évszakos gumikat 4-5 évente amúgy is cserélni érdemes, nem indokolták a plusz 40-50 ezres felárat a prémium négy évszakos gumikra. És nem is bántam meg. A Nexen meg Dél-Koreai márka és nem egy noname gyártó. Teszteken is tisztességesen szerepel és ha nekem jó ebben a méretben egy 140 lovas Civicen, akkor szerintem neked is jól lesz. A mostani vizes, nyálkás utakon pl az eddig használt kombinációimnál sokkal jobbak, ahogy mondtam, ég és föld. Ráadásul sokkal halkabbak is.
De olvasgass még, tájékozódj és dönts.
Lehiñito
senior tag
Köszi a tanácsot. Utánaolvasok ennek a hankook w452nek.
Ez kevésbé öregedik, mint a nokian snowproof? Nem túl hangos?
Fishor
senior tag
Köszi, akkor ezt tapasztalatból írod ez ami többet számít a teszteknél, meg a marketinges szövegeknél. Nem nagyon akarok újra elbizonytalanodni, legalább ha mégis rossz lesz 4 év múlva akkor nem sajnálom majd lecserélni mert nem olyan drága. Sőt. Így hogy olcsóbb, így nem lesz olyan fájó lecserélni 4-5 év múlva. És még jobbna is járok mintha a drágábbat sajnálom lecserélni meg 6-8 év után is...
A drágábbakkal sem érdemes 6-8 évig húzni. Akkor hajrá, aztán a tapasztalatokra is kíváncsi vagyok, vagyunk.
TommyY2
tag
Nem szeretnék beleszólni, mivel nem értek hozzá annyira, csak a tapasztalatomat írom le.
Tegnap vettem téli gumit a gépkocsinkra, én is a jobbak közül szerettem volna választani. Régóta olvasgatom a fórumot, sokféle dolgot hallottam. Az egyik kiszemeltem nekem is a Hankook 452-es volt (C tapadás), mivel arról az a hír terjeng, hogy lassabban öregszik és a teszteken is jól szerepelt.
Sajnos nem volt a méretemben, ezért a másik kiszemeltet, a Nokian SnowProof-ot választottam (B tapadás). Nagyon halk a gumi, a Hankook a papírforma szerint kétszer olyan hangos (+3db).
A gumis mondta (nem a tulaj, hanem a szerelő) tapasztalatból, hogy a Nokian még lassabban öregszik, drágább is volt.
TommyY
[ Szerkesztve ]
Régebbi termékek alapján nem következtethetünk az újabb termékekre.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
TommyY2
tag
Valóban, csak abban lehet bízni, hogy egy nagy nevű gyártó nem engedheti meg magának, hogy rossz minőségű terméket gyártson, mivel a vásárlók elpártolnak tőlük.
Bár, ott a Bridgestone LM005 esete, a gyors öregedés (hiába az A tapadás). Nekem ez alapból szoba se került.
TommyY
tboldi
nagyúr
Megkérdezhetem, miért ragaszkodsz ezekhez a betűkhöz? Nincs egységes szabványba foglalva, hogy melyik mit jelent, ergo legfeljebb csak márkán belül lehet ez alapján összehasonlítani az abroncsokat, de még az sem biztos.
TommyY2
tag
Mivel nem értek különösebben hozzá, nekem ez egy kiindulási alap (de csak idén ősz óta, mivel előtte a gumisok mindenféle szemetet rámsoztak), ezen kívűl igyekszem figyelembe venni mások véleményét.
TommyY
Qru
MODERÁTOR
Boven eleg lesz a Nexen.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Friss tesztekben jol szerepelt, nem is hangos gumi.
#nincsbennetarcsi
Fishor
senior tag
Köszi! Jó azért a megerősítés. Legalább innentől csak jobb lehet a jövőben, mert most bukok egy szintet azon, hogy nem lesz téli és nyári gumi, meg egy szintet hogy olcsóbb gumit veszek, de egyszer mindent ki kell próbálni, ha meg beválik akkor puszta haszon. :) Azért az kompenzálni fog, hogy nem 9 éves hanem új gumi lesz fent.
[ Szerkesztve ]
Igen, az kompenzálni fog.
Qru
MODERÁTOR
Nekem is Nexen lesz a Jazz-re.
#nincsbennetarcsi
Viszont kívánom Neked is, családodnak és minden kedves Fórumtársamnak is!
TFSi
őstag
Én is kívánok minden kedves fórumszakinak szép Karácsonyt!
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Qru
MODERÁTOR
Köszi, viszont!
#nincsbennetarcsi
Köszi
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
ginola
addikt
Sziasztok tanácsra lenne szükségem.
2008-as Hyundai I 30ra szeretnék minőségi acélfelnit venni 15 méretben és 195/ 65 R15 téli gumit, mivel a garázsom feltörték....
Mit ajánlanátok?
*Kellemes ünnepeket és Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!*
Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP
sgabor
csendes tag
Szia, hát ez nem jó érzés lehet így karácsonykor, együttérzésem. Van ugyanilyen autó a családban. A gyári acélfelni méretei: Átmérő 15 col, Lukosztás: 5x114.3 Szélesség 5.5 Agyátmérő (furat(): 67, ET: 47 Ettől ne térj el semmiben. A gyári gumiméret pedig: 185/65 R15, ehhez is ragaszkodj.
Nem írtad, hogy újat akarsz, vagy használtat. Újként felninek ez egy jónak tűnő ár, és az Alcar jó minőség is. Ha használt felni kellene, én ezt venném. Ha gumival egyben vennél használtan, akkor pedig ezt. A rajta lévő 2-3 éves Fulda gumi fényképen jónak néz ki, de ahhoz kevésbé tudok hozzászólni, biztos lesz más aki azt véleményezi.
ginola
addikt
Szerintem a méretet benézted, mivel 195 65 R15 a jó méret, köszi szépen a segítséget.
sgabor
csendes tag
Egyáltalán nem néztem be a gumiméretet. Az autód gyárilag 185/65 R15-el gurult ki a szalonból anno. Ha nekem nem hiszed, Itt megnézheted a katalógusadatát. Az más kérdés, hogy a 195/65 R15 ennek váltómérete, nyáriként nekünk is az van . Viszont télihez jobb a keskenyebb (pláne ha az eredeti gyári méret) , ezt itt a topikban is több helyen olvashatod, és biztos lesz olyan aki ezt most is megerősíti. Jó vásárlást!
tboldi
nagyúr
Ma Tegnap úgy másfél hét WagonR-ezés után a Jazz-zel mentem el a nagymamámhoz. Két dolog tűnt fel:
1) a WagonR sokkal virgoncabb, a Jazz elég lomha hozzá képest (nagyon pörgős 93 ló és ~900 kg vs. lusta 83 ló és ~1200 kg);
2) a Suzukin lévő 2-3 éves Hankook W452-k annyira nem szeretik a sietős elindulásokat a nedves úton és 4-5 fokban, míg a Hondán lévő szintén 2-3 éves Michelin CrossClimate+-ok egyszer sem pörögtek ki. Bár nem kizárt, hogy ez az 1-es pontból következik.
Igazából egyik sem újdonság, csak most újra rádöbbentem a különbségekre.
[ Szerkesztve ]
TFSi
őstag
Azaz az autók között lévő különbségekre?
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)