Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Puma K #47654 üzenetére
Magyaran szereted kihasznalni az auto kepessegeit. Ehhez inkabb a Pilot Sport illik, mint a Primacy (nekem most az uj ceges auton ez van es focvis v60-jarol jobb tapadasra emlekszem, lehet fos a gyartoi keverek). A hobbiauton (A4 cabrio) Pilot Sport 4 van, sokkal-sokkal jobban tapad. Unokatesom V60-jara tavalyelott Vredi Ultrac Satin kerult, ujonnan nagyon meggyozoen tapadt (kb mint a jobb Primacy), de talan a huliganizmus kevesbe a baratja. Ertsd jol: ha azt veszed, akkor se fogod azt gondolni, hogy nem tapad ez a fos gumi, de sportcelokra csak 80-90%-at tudja a Pilot Sportnak.
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #47865 üzenetére
az is OEM beszállító a BMW-nek asszem
TRW, ATE, TEXTAR mind OEM-ek
Mennyibe fájt felhúzni abból? Mert gyors számolást csináltam és az jött ki hogy DELPHI-ből 40e alatt van, Textar, és Ferodo az 65e ft, a TRW meg 75ezer lenne. A Ferodo besorolás alapján olcsóbb kategória, de nem úgy látszik.
Az a gond hogy fingom sincs perpill mi van alatta. Se a mérete (298 vagy 296) sem a márka. Lehet hogy mióta megvan ridexen gurul.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #47869 üzenetére
Nővérem volt olyan hogy volt egy SLK200-as és csak olyan alkatrészt rakott bele amin mercedes logo volt. Mind betét mind tárcsa is az volt. Melegedés után kicsit nyikorgott a fék és vitte vissza h ez szar, neki új kell. ilyen 2e km után A szerelő kiröhögte, kicsierélte és elkérte azt a pár 10 vagy 100 ezret.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
félisten
válasz Puma K #48230 üzenetére
Ott valami nem stimmel. A centírozásnál ki kellett volna jönnie, még ha annyira vakok is voltak, hogy nem tűnt fel nekik a szemmel láthatólag is ovális a gumi. Egyébként ennek már akkor ki kellett volna jönnie, mikor a gumikat felszerelték a felnikre.
Ezen kívül, mikor felszerelték a gumikat és ez a baja, azonnal elő kellett jönnie a rázásnak. Neked nem tűnt fel, hogy a korábban hibátlanül üzemelő autód pont a gumizás után kezdett el rázni?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Puma K #48232 üzenetére
A lejárt garival nincs mit tenni, max méltányosságból adhat árkedezményt a gumis ha jó fej. Futóműves: mivel valóban szükséges beavatkozások voltak azzal sem tud mit kezdeni sztem a DAS. Esetleg egy emailt írhatsz nekik, hátha mégis...
Az XL-hez meg: a gumiban a levegő a teherviselő elem, az XL-es gumiban ez a légnyomást megtartó réteg erősebb (sűrűbben szövött), ezét magasabb légnyomást tud megtartani, ennek köszönhetően jobban is terhelhető. Igaz így kb 1-3%-al nagyobb a súlya a guminak de más érdemi hátránya nincs.
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz Puma K #48237 üzenetére
Az nem számít semmit egy guminak, én szoktam korábban 5-6 heteket is parkoltatni az autót, soha nem lett semmi gond. Viszont akkor nálad történt valami a gumikkal, ha korábban jó volt. A gumi akkor szokott károsodni, mikor sokat áll egy helyben az autó (annó a régi autóm mikor ki lett vonatva a forgalomból, állt egy évet kb, na azon már megnyomódtak a gumik), illetve ha belemész egy nagy kátyúba és az ütéstől károsodik a szerkezete.
-
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Puma K #48921 üzenetére
Nem megyek sehova, az egyiken 4S van, a másikon meg otthon átcseréljük apumnal.
Amúgy október végén, november elején szokott lenni a csere, apum szentírásnak tekinti az osztrákok szabályát, én meg nem vitatkozom vele.
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
MC Pite
veterán
válasz Puma K #48921 üzenetére
Télies 4S a téli, októberben mikor várható reggelente 4-5⁰, megy fel a téli kerék. Április végén, a havazás után meg le, és jöhet a nyári.
Mikor villog az autó (3⁰) már veszélyes, taknyos időben csúszkál a nyári mint állat(zuzmara/talajmenti fagy), ezt nem várom meg . Sima télivel ezután meg néztem a 25⁰ot októberben, hogy bassz, most meg a kenődik mint a ***a.Biqci: Pirelli SF2 tesztre nem vársz még? Kettő között van.
Qru: Nexen bőven jobb az Apollonál, de SF2/4S² se olyan drága, de legalább jók.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ngaba
aktív tag
válasz Puma K #49009 üzenetére
Nézd meg részletesen a táblázatot: Hóban és vízen a legjobb (jégen inkább középmezőny; de az első helyezett Dunlop meg a legrosszabb, a gagyi márkáknál is rosszabb...). Szárazon a gyengébb a helyezettekhez képest. De szerintem egy téligumitól ez elmegy...
Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Puma K #49312 üzenetére
Nitrogén gázzal töltik meg, valóban van némi előnye. Az a baj hogy a nyomás pótlást is csak ezzel érdemes elvégezni különben elvesznek az előnyök. Igazából versenysporton kívül sztem nincs sok értelme ezzel vacakolni.
mod:
Amúgy itt egy jó cikk a gumi gáz használatáról: [link]
Olvasd el és garantálom, hogy nem fogsz ezzel vacakolni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
rbalint88
addikt
válasz Puma K #49566 üzenetére
Nekem a sajat auton (A4 cabrio) 235/45R17 Michelin Pilot Sport 4 van, a cegesen (Hyundai i30 2021) 225/45R17 Michelin Primacy 4. Mindket gumit maximalisan tudom ajanlani. A Bridgestone-t focvis Golf7 GTI-jen probaltam, de ugy mondanam, hogy nem egy bizalmat epito gumi. Ha sokat mesz, akkor turagumit vegyel, ha keveset, akkor sportgumit, de szerintem egy E39-re nem valo ecogumi
-
veterán
válasz Puma K #49566 üzenetére
Mint kiderült már, ilyent (BS T005) használok egy éve, ezzel vettem az autót, ~ 2 hónapos gumik voltak akkor. Gondolkodtam, kicserélem őket, mert egyrészt nem szimpatizálok a márkával, másrészt nem túragumira vágyok feltétlenül. Végül nem volt szívem elkótyavetyélni őket.
Az egy év tapasztalatai alapján.
Előny:
- halk,
- lassan kopik,
- alacsony a gördülési ellenállása, jól fogyaszt vele az autó.Hátrány:
- nincs peremvédője, (naponta 2x útba esik egy problémás szűk kereszteződés, néha vissza kell tolatni, idén 2 felnit húztam meg ott az útpatkán, 225/40R18),
- tapadhatna jobban (de túragumi),Egyelőre nem látszik az öregedés rajta, asszem' DOT3120.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Puma K #49600 üzenetére
Unokatesomnak Volvo V60 van, az is 1,6tonna uresen, minimum. Vredestein Ultrac Satin kerult ra ket eve, Hankook V12 evo 2 helyett, mert sajnos elnyalja a gumi belso felet, olyan a futomu kialakitasa. Na a Vredik bekoptatasa Dobogoko iranyaban tortent, a kozel sem bekesen poroszkalo mx5-os sracok nem teljesen ertettek a szituaciot, amikor rajuk esett a nyugodt csaladi dizel kombi Szerintem versenypalyan innen ki lehet hozni a maximumot azzal is a futomubol Nem egy budget kategorias eco gumi, hogy essen-keljen vele az ember. Ja es ami szerintem meg a tapadas merteke mellett egy fontos szempont, ha keresi az ember a hatarokat: jol kommunikalja a tapadasvesztest, erezni a kormanyon, ahogy kezd elfogyni a tapadas, nem az van, mintha kirantanak alolad a szonyeget.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen