Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bla82
tag
Sziasztok,
2-es punto-ra, 80LE, 165/70r14, no ABS, lenti 4 évszakosakból melyiket ajánljátok?
Nexen N-Blue 4S WH17 14,5k
Barum Quartais 5 15,1K
Apollo Alnac 4G All Season 15,3kElőre is köszönöm a válaszokat!
-
őstag
válasz herdsman12 #50498 üzenetére
Egy havazásos napon egy olyan utcában ahol középen aszfalt van a szélen pedig ahol parkolsz macskakő leparkolás közben extrém óvatosan is kontrolálatlanul csúszott. Szerencsére a padka megfogott de csak azért mert 3 km/h-val csináltam a műveletet (Scross + Allgrip + automata + CC+). Ugyanott egy körrel később (gyereket hoztam vittem otthontól 3 km-re) feleségem honda jazze (1.3 első kerekes manuál + nexen blue 4 évszakos) probléma mentes. Azóta Scrosson is nexen van. Nyáron nyúlósabb, de télen semmi probléma.
-
őstag
válasz MC Pite #50496 üzenetére
Teljesen jó a logika, én is ezt gondoltam. 20 év nyári és téli csere után váltottam 4 évszakosra, sok Budapest és pálya használattal (évi 20k nagy autón, 9k asszony pajtásén). Az első nagyobb hóban csinált olyat a CC+ pesten amit nem tudtam elviselni (és asszony pajtás nexenje nem). Ezután tértem át én is nexenre. Igen nyáron rosszabb vele de a frászt nem hozta rám soha. Szóval elméletileg nekem nyárias kellene, de a téliessel lettem nyugodt
-
MC Pite
veterán
válasz kenguru99 #50491 üzenetére
Egy ideje meg se nyitom az an tesztjeit. Másutt általában mást mérnek, mint itt, meg azonos gumik is nem kicsit szórnak...
Tom1939: Érdemes átgondolni milyen helyen mennyit mész. Sokan hóval évi 3 napot (se) találkoznak, oda nem biztos hogy téliest vennék pl.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kenguru99
senior tag
válasz rbalint88 #50492 üzenetére
Egyáltalán nem biztos, hogy ugyanott, ugyanazon a felületen készült a teszt. Változhatott az asztfalt és a műgyanta felülete is. Hőmérséklet, páratartalom, sofőr, mérőműszer. Ebben annyi a változó, hogy a büdös életben nem fog senki kétszer ugyanolyan mérést kihozni egy év különbséggel. A trend azért kiolvasható. CC2 nem lett jobb műgyantán.
@Tom1939
Rossz teszteredményt én még nem láttam a Vector 3-ról. Az, hogy egyvalaki szubjektíve lehúzta az nem sokat (leginkább semmit sem) számít.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ok, köszi akkor nem csábulok el CC2 felé (bár a nedves műgyantáról megvan a véleményem ), a nyárias akkor nyárias. Maradok téliesnél, bár sajna a GY vector 3-ról olvastam most egy közvetlen rossz tapasztalatot a suzuki forumban (igaz az biztos jóval kisebb méret mint a 18-as amiben én keresek).
-
MC Pite
veterán
Há' mert megszoktam hogy mindenütt így említik tesztekben, és persze így jobban hasonlít a lendületesebb tipográfiához, mintha csak úgy sima, hasonló egy magasságú karaktereket használnék.
De igény esetén kiírthatom majd számmal is az mélyen tisztelt topiktársaknak
Amúgy fura, hogy már megint megvan a 10k, pff, pörög az idő/km...[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Winne
nagyúr
Sziasztok,
A Michelin CROSSCLIMATE 2 és a Michelin CROSSCLIMATE + közül mindegy melyiket veszem? Melyik az újabb gumi?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
svedmalac
tag
Én ma belerongyoltam több hóátfúvásba a 8-as úton 100 felett, gyönyörűen vitt mindent a Quatrac lassulás és lassítás nélkül...
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
MC Pite
veterán
Letelt az egy év, és elértem a húszezret, megint első hátsó csere a Hankook Kinergy 4S²-vel. Mivel középnyárias, inkább azaz érdekes, hogy a mostani havas/jeges/latyakos/lefagyásos/ónos esős időben is jól viselkedett.
Vicces, ahogy tegnap húgom egy másik 2o8al megállt tolatás közben, majd nem tudott kitolatni a pár centi havon enyhe emelkedőn(3 éves Winterresponse rémlik). Negyed óra múlva kipróbáltam, mi simán elindultunk - ok, gyanítom a pedálkezelésen múlt, de azért jár hátul még 2014es Ecopiával nyáronmert fillérbaszó hülyemert nem bízik a normálisabb 4S gumikban, ellenben az évek óta nem tapadó, revült gumijában igen.6,4-6,2 mm körül mértem (2o8-on) a mintát.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
Ismerősömék kocsijára (Vw Polo 4 facelift) kellene 4db téligumi 165/70 R14 méretben. Nem találtam teszteket, így első blikkre egy Barum Polaris 5-re, illetve egy Hankook Winter ICept RS2 W452-re gondoltam mint két lehetséges gumi. Véleményetek? Inkább az olcsó, de még nem a legalja kategória érdekelne. Napi szinten van használva az autó munkába (kb 10km) vidéken, így nem gondolnám hogy a legbrutálisabb téligumi kellene.Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
toompa
őstag
válasz Ulenspiegel #50461 üzenetére
Engedd el.
-
footy
addikt
-
footy
addikt
Elkezdtem nezegetni a nyari gumi teszteket, de 215/50R17es meretben nem talalok semmit.
Tud valaki tesztet a fenti meretre?
Az alabbi 3 gumi kozul melyik a legcsendesebb?
- Yokohama BluEarth-ES ES32 215/50 R17 95V XL
- Fulda SportControl 2 215/50 R17 95Y XL FP
- Nexen N'blue HD Plus 215/50 R17 95V XL -
veterán
válasz dellfanboy #50463 üzenetére
A teleszkópos előnye, hogy az esetleg megszorult csavarokat könnyebb oldani. A keresztkulccsal talán gyorsabb lepörgetni a csavarokat.
-
Dorian
félisten
válasz Dorian #50462 üzenetére
Ja még annyi, h hasonlítgattam kicsit a feleségem autóján lévő Quatrac-kal, azért a 4évszakos kicsit elmaradt. (lassú tempónál derékszögű kanyarodásnál a kanyar-kitörési pontján kicsit rányomtam a gázra, feleség autója kicsit kitette a seggét, enyém semennyire.
Mondjuk igaz, h a két autó közt is van 10 év és +1 kategória különbség is.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Nowi
tag
válasz Ulenspiegel #50452 üzenetére
Árukeresőt használtam csak mivel ott jónéhány számomra ismeretlen bolt ajánlata van ezért kérdeztem hogy hol érdemes venni..
Egyébként köszi a linkeket a másodikat én is néztem ..
Még egy kérdés ugyanebben a méretben Kléber Quadraxer 2 mennyire lenne ugyanolyan vagy esetleg rosszabb alternativa.?
-
dellfanboy
őstag
kellene vennem egy kulcsot amivel az ottoni flotta kerekeit veszem le, mert ma reggel a crova elfaradt...
szoval milyet vegyek? melyik a masszivabb ilyen L alaku teleszkoposakat nezek pl EXTOL 6670, vagy pl egy klasszik keresztkulcsot?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Dorian
félisten
Vredestein Wntrac csillagos ötösre vizsgázott tegnap este a havas latyakban. Mintha szárazon mentem volna.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
toompa
őstag
válasz Ulenspiegel #50452 üzenetére
Még a szállítási díjat kifizetve is jóval olcsóbb amit linkeltem. Figyelmesen elolvasva is.
-
-
malisonX
aktív tag
válasz focvis #50456 üzenetére
Igen, ez a jó szó rá, dübörög Ez egy szezont futott elvileg, lehet tényleg csak be kell járatni. Nekem is Golfon van, Salvador a gyári felnid? (Én már csak gyárit merek venni, a régi Polomra vettem egy szett vadiúj olasz, 17" MAK felnit, hasonlóan peres gumikkal. 1 szezon után 4-ből 3 felnit lehetett görgőzni... )
-
veterán
válasz malisonX #50455 üzenetére
Igen, Golf.
Én írtam, hogy nagyon hangos. Tavaly elcsodálkoztam, hogy mi ez a dübörgés??? Érdekes módon idén nem tűnik hangosnak, direkt figyeltem mikor 3 hete feltettem őket. 🤷♀️Nem értem, vagy erősen süketülök, vagy tavaly télen bejárattam (előtte 1,5 évig nem volt használva, de felnin volt, gyári VW téli kerék szett).
-
malisonX
aktív tag
válasz focvis #50453 üzenetére
A Sottozero 3-mat én is ma próbáltam először élesben, ugyanebben a méretben (csak nem VW-ed van? ) Tapadt csodálatosan ezen a latyakos, szutykos úton. Viszont régebben írta valaki, hogy kifejezetten hangos gumi. Ez eddig még nem tűnt fel, de most már tudom mire gondolt a kolléga, ilyen körülmények között tényleg durva.
-
svedmalac
tag
Quatrac 225/60 kiválóan közlekedett a friss és a jegesedő hóban is, meredek plázás emelkedőn is simán felvitt, pedig tiszta trutyi volt még.
Ha nem tudom, hogy 4S van fent, simán télinek gondoltam volna.
Szóval bátran megvehető!HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
veterán
+1 : nyáron egy takony, ősszel és a magyar télben oké, AWD-vel havas emelkedővel is megbirkózik.
Az egy éve beújított Pirelli Sottozero 3-at ma próbáltam először havas-latyakos körülmények között; simán, elkaparás nélkül feljött 2 meredek utcán. A letaposott hó azért nagyobb kihívás lehet.
(2017. végi sütés, kb. 6 mm, 225/40R18 V) -
t1
addikt
Egy kis friss havas jeges latyakos Nexen 4 Season tapasztalat. A nyári viselkedése egyáltalán nem győzőtt meg, leginkább az átmeneti időben és főleg a nedves körülmények között érzem jónak, de a mai latyakos majd jeges és később az 5cm-es hóban is kiválóan működik számomra simán hozza a dedikált téli gumi szintjét ha nem tudom, hogy 4 évszakos akkor azt hinném téli van fent szóval nagy pirospont kár hogy nyáron egy kalap szar
-
Nowi
tag
Sziasztok!
Vredestein quatrac 4 évszakos gumit hol érdemes venni 205/60 R16 méretben ahol a legjobb áron van és elérhető is?? Lehetőleg Bp -n vagy max a környéke...
Toyota Verso 2012-re kellene sajna ez a gyári méret...
Előre is köszi
-
Csabroncka
addikt
válasz Astroboy #50442 üzenetére
Én át szoktam menni a gumidirekthez a soroksári útra.
"in medias res"
-
Astroboy
őstag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani normálisabb gumist Budán?
Az se baj ha nem bejelentkezéses, sima acélfelnis átszerelésre mennék, de tavasszal végképp elegem lett a túlárazott, és légkulccsal csavarokat szétnyaló kóklerekből.A válaszokat előre is köszönöm!
-
kenguru99
senior tag
válasz Willie #50429 üzenetére
'Kia Picanto JA kézikönyvében és a B oszlopon téves adatok szerepelnek. Mindkettő helyen a mankókerék mérete 115/70R15, viszont ez nem váltómérete a 185/55R15-nek és a 175/65R14-nek.'
Azért mert a mankókerék nem váltóméret, attól még ez az adat nem téves. Ezt a méretet homologizáltatta a gyártó. Jó eséllyel azért mert ez fért el a pótkeréküregben.
A saját autóm mankókereke 4 centivel kisebb átmérőjű mint a normál, nagyon nem váltóméret.[ Szerkesztve ]
-
maglew
aktív tag
válasz szőröscica #50428 üzenetére
Zsír új kocsimon ezek voltak a gyári gumik. Senki nem driftelt vele, általános városi használat volt.
-
Willie
őstag
válasz Willie #50423 üzenetére
Még egy kis érdekesség.
A korábban említett Kia Picanto JA kézikönyvében és a B oszlopon téves adatok szerepelnek. Mindkettő helyen a mankókerék mérete 115/70R15, viszont ez nem váltómérete a 185/55R15-nek és a 175/65R14-nek. A matricán és a kézikönyben a 125/80R15 értéknek kellene helyesen szerepelnie. Szomorú, hogy ilyen súlyós hibát követ el egy gyártó. Szinte biztos vagyok abban, hogyha valaki nem néz utána, hanem csak bemegy, hogy szeretne mankókereket az autójához, akkor a kézikönyv szerinti 115/70R15-öt fogja kapni. -
maglew
aktív tag
válasz szőröscica #50426 üzenetére
-
maglew
aktív tag
Sziasztok.
Megvettem ma a vredestein quatrac 4 évszakos gumikat. Eddig egész jó (egyébként magyar gyártmány). Viszont nem látom rajta a hópihe ikont, és a dot szám is hülyén van írva, mintha három jegyű lenne.
Más : Előtte egy Michelin energysaver (2015)gumim volt. Ez vajon 4 évszakos gumi lehetett (ezen sem láttam hópihe ikont)
-
Willie
őstag
válasz guftabi96 #50416 üzenetére
Szuper, köszi szépen!
#50417joamilestoné:
Rendben, így lesz, csak szép nyugisan. Szerencsére barátnőm Pécs-Budapest között közlekedik, ahol nem sok vizet zavar az M6-os autópályán.#504192ozzmexy: Rendben van, így cselekedünk majd, ha ne adj Isten sor kerülne rá. Minden kerékcserekor meg szoktam nézni a pótkereket is az autóinkon, úgyhogy remélhetőleg ez a veszély nem fenyeget minket. Plusz a csajszi kemény mint a beton.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #50420 üzenetére
Nem tudom pontosan hogyan van, csak azt hogy folyamatosan diferál és azt nem szereti.
A tiéd nem állandó összkerék, hanem kapcsolós (alapból elől hajt folyamatosan) és bekapcsol a hátsó hajtás ha az ECU úgy dönt. Állandó összkerék pl a Quattro, ott ez izgalmas lehet, a Te esetedben szerintem annyira nem, bár ugye attól függ, ha 80km-t kell megtenned a felázott szántáson akkor van jelentősége, de ha autópályán mész el ugyanennyit száraz időben akkor szerintem nem sokszor kapcsol be a hátsó hajtás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50419 üzenetére
"ha különböző az átmérője a hajtott kerekeknek, akkor kinyírod a difit"
És mi a helyzet a 4WD hajtással? Igaz, hogy az S-Cross mankókereke kb. ugyanakkora méretű, mint a gyári 215/55 R17, csak nem rugózik annyira.
Úgy tudom, hogy 4WD hajtásra hóláncot se szabad tenni (mivel a hátsó difik nagyon kényesek).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Willie #50415 üzenetére
Nem lesz semmi baja, viszont defekt esetén mindig hátra kell tenni a pótkereket így, ugyanis elől ha különböző az átmérője a hajtott kerekeknek, akkor kinyírod a difit (váltóval van egyben). És ilyen pótkerék esetén javaslom egy olcsóbb pumpa beszerzését (mindig elfelejti mindenki ellenőrizni benne a nyomást aztán amikor kellene lapos, Murphy sosem alszik) és egy teleszkópos kerékanya kulcs vásárlását. (tippelem de nem díjbirkozó lesz a csajod ugye? )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szőröscica
addikt
válasz Willie #50415 üzenetére
Ha elöl kapod a defektet, akkor is ideiglenesen tedd hátra a kis kereket és hátulról meg szereld át az elejére. Úgy ésszel közlekedve hazaérni/gumishoz jó lesz.
Ne úgy csapasd, mint egy Seat SUV-os idióta, aki mankókerékkel 130-al húzott el mellettem valamelyik nap a nulláson.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Barátnőm autóján a nyárigumi mérete 185/55R15, míg a téligumi mérete 175/65R14.
Tavaly szerettünk volna pótkereket tenni bele, viszont nem fért be a felnire szerelt 175/65R14 gumi. A gumit visszavették, viszont a felni megmaradt. Most újra előkerült a téma és egy külföldi fórumon olvastam, hogy a 165/60R14 méretű gumi befér. Maximum 200 km távolságnál milyen problémát okozhat, hogyha ilyen eltérés van? Természetesen max. 80 km/h sebességről lenne szó. Nézegettem a mankókerekeket is, de baromi drága és nem is nagyon találok megfelelőt egy Kia Picanto JA-ra, illetve jó lenne felhaszálni valamire azt a felnit.185/55R15 vs. 165/60R14:
175/65R14 vs. 165/60R14:
Előre is köszönöm a válaszaitokat.
-
veterán
Megvan a szálcsiszolt / szálhúzott felni hivatalos elnevezése: tüköresztergált.
"A felni tüköresztergált, nem polírozott. A "normál" felnit alapozzák, festik, lakkozzák, a tüköresztergáltat festés után visszaviszik tüköresztergálásra. Itt gyakorlatilag finom előtolással levesznek egy réteget, a festéket, alapozót és egy keveset a felni anyagából. Ezután jön a lakkréteg. " Forrás
-
harry
veterán
Lehet en is azt valasztom, hogy atvetelnel lekapjuk a nyari gumit, es viszek egy szett 17-es telit, es akkor marad a gyari 17es alu felni (+szenzorok), talan ez a legegyszerubb.
Alu felni telen tema: szokas ezekre barmifele vedoreteget tenni / kezelni (egy webshopban lehetett erre szurni, hogy 'teli alu felni...'), vagy barmilyen alu felnit ugyanugy hasznalhatok telen is?
Marmint ez eleg alap dolog kene legyen szerintem, korulnezve a kornyeken a legtobb kocsin alu felni van, eleve nagyobbakra nem is lesz lemezfelni...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Intruder A 6 #50404 üzenetére
Continental/VDO az teljesen jo. Kb 5 evet bir az elem benne, tehat egy szett gumit pont kiszolgal.
#nincsbennetarcsi
-
Firstaye
tag
válasz Motion_Blur #50403 üzenetére
Nálunk a testvére, egy szett 18-as bfgoodrich g-force winter 2 így a 4. szezonjára tapintásra azért kicsit felkeményedett, bár lehet nem használt a nyári 35+ fokos garázsban történő tárolás. Tavasszal az is feltűnt, hogy a hajtott tengelyről leszedettek lamellái "kinyíltak" szóval amúgy is ez az utolsó szezonja.
Ma már örülhet az ember, ha nem a 3. szezonban, hanem csak 4-5-ben keményedik fel a téli. -
veterán
válasz Intruder A 6 #50404 üzenetére
Azt néztétek, hogy esetleg át lehet-e állítani passzív TPMS-re? ("Sztenderd" VAG passzívat használ.)
-
Intruder A 6
aktív tag
-
őstag
válasz Firstaye #50400 üzenetére
Biztosan rengeteg meló egy ilyen "tesztet" összehozni, de valahogy mindig meglepő eredménnyel zárulnak. A vizsgálati körülményeket nézve ez talán nem is meglepő. Éppen ezért sem fogok kapkodni a Triangle és a Barum Quartaris után. Holott utóbbi egy normál belépő szintű abroncs a négyévszakos piacon.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest