2016. augusztus 26., péntek

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • A játékipar fejlődése, avagy régen se volt jobb...

    Annyi a negatív felhang a játékipar állapotával kapcsolatban, hogy talán nem árt reálisan ránézni mi is folyik.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 8 hónapja 113

  • Metal Gear Solid V.: The Phantom Pain - Egy félkész mestermű margójára

    Igazából másfél (mikor olvasod, már inkább két) hónappal egy játék megjelenése után már nincs igazán sok mindenről beszélni. Mindenki végigjátszotta, jó része uninstallálta, egy része már talán el is felejtette.

    Természetesen erről én tehetek, hiszen a Steam szerint 110 óra játék van benne, és sajnos nekem ehhez ennyi szabadidőm ennyi naptári idő alatt realizálódik. Ezzel együtt is úgy véltem, hogy majd megírom a saját kis esszémet a játékról, mikor olvastam .LnB írását a játékról.

    Kezdjük a közepén. A Metal Gear Solid V. valódi prológusa a Metal Gear Solid: Ground Zeroes volt. Az a játék pedig valami félelmetesen jól kinéző játékmotort mutatott be, ahol teljesen szabadon mászkálhattunk egy amerikai bázison (amit a Kubai szigeteki amerikai tengerészgyalogos bázisról mintázták távolról... nagyon távolról). Nagyon szép nap / éjszaka átmenetek, dinamikus időjárást, viszonylag korrekt AI-t, nem mellesleg egy nagyon megrázó és ugyanakkor roppant mód magávalragadó történetet mesélt el, ráadásul tette ezt igen jól optimalizált körülmények között. Hiába no, nem egy Ubisoft logós termék... :DDD

    Folytatás...

    Cifu 10 hónapja 4

  • ChakraOS-t telepítünk, jó az nekünk.

    Mosolyog, mert elsőre elindul a Windows Server 2012 R2 Datacenter Edition. Eredetileg ez lett volna ráhegesztve, legalább jól kipróbálom a Hyper-V-t, úgy se volt vele még dolgom, én meg szeretem a kihívásokat, különösen, ha amúgy semmi hasznom belőle. Az elképzelést úgy térdmagasságban elkaszálta azonban az, hogy az i3-2120 IGP-jének nincs 2012 R2-höz való drivere. Semmilyen. Alap Microsoft Base driver, a kézihajtány nélküli, fapad minusz verzió, 'oszt boldoguljál magad Kulák, ahogy tudsz. Külön mazohista hajlamként én ráadásul a hangot is a HDMI-n keresztül szerettem volna kicsiholni, gondolom ezek után nem meglepő, hogy e téren is kudarcot vallottam.

    Szóval miután a Windows Server 2012 R2 : Cifu meccs röviddel a pályára lépés után 2:0-ra állt, úgy döntöttem, hogy mielőtt síklaposra verem saját magam, átnyergelek Linuxra. De nem ám valami jól bejáratott verzióra, amivel már van tapasztalatom (Ubuntu, LinuxMint, Knoppix), ááááá... legyen ChakraOS. Írtak róla korábban szépeket, egy próbát megér, akad úgy is egy fertály órácskám, gyorsan feldobom.

    Folytatás...

    Cifu 2 éve 33

  • Zopo ZP998, egy nagyképű kínai

    Avagy hogy jutottam oda, hogy egy kínai nyolcmagos telefont vásároljak, miként éltem vele, majd hogy szakadt meg kapcsolatunk...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 114

  • Star Swarm Performance demó érdekesség...

    Hogy a felesleges dolgokat egyszerűsítsük, a gép egy i5-3570K (@4,3Ghz), 8 giga ram, Radeon 7950 (@1050/1500Mhz) kombó, a tesztet RTS módban futtattam, 1920x1080 felbontás mellett, először Extreme, aztán Custom (Extreme minusz Motion Blur, full screen (a Custom alapból windowed módban fut)) az alap 6 perces teszttel. A GPU kihasználtságot MSI Afterburnerrel néztem:

    Dx11, Motion Blur on:
    Average FPS: 9.44
    Average Unit Count: 4046
    Maximum Unit Count: 5619
    GPU usage: 35-37%

    Mantle, Motion Blur on:
    Average FPS: 27.15
    Average Unit Count: 4068
    Maximum Unit Count: 5269
    GPU usage: 70-77%

    Dx11, Motion Blur off:
    Average FPS: 32.52
    Average Unit Count: 4107
    Maximum Unit Count: 5245
    GPU usage: 55-59%

    Mantle, Motion Blur off:
    Average FPS: 58.13
    Average Unit Count: 4234
    Maximum Unit Count: 5371
    GPU usage: 99% (konstans)

    Mi a konkluzió?

    Folytatás...

    Cifu 2 éve 2

  • Itt vannak a lézerfegyverek?

    A médiában folyton jönnek a hírek arról, hogy már itt vannak a lézerfegyverek. De tényleg itt vannak?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Tudástár 2 éve 58

  • World of Tanks rejtelmek

    [PAGE:1]Bevezetés[/PAGE]

    Eredetileg a Gamepod-ra szántam, de ott úgy tűnik nem ütötte meg a mércét, hónapok után se került ki, szóval így publikálom. Jó olvasást mindenkinek! ;)


    A második születésnap ünnepi garázsa, custom skinnel "szerelt" Ferdinánddal

    Kezdjük az elején, a Wargaming évekkel ezelőtt előjött azzal az elgondolással, hogy csinálnak egy Counter-Strike-ot, csak éppen harckocsikkal. A főleg Fehérorosz (és nem Orosz!) fejlesztőkkel induló csapat alapvető elgondolása igazság szerint nem is lett rosszul átültetve a gyakorlatba. Adva van kétszer 15 harcjármű, akik az ellenség zászlóját akarja elfoglalni (illetve az újabb játékmódokban egy zászló van már csak), avagy az ellenség összes harcjárművét elpusztítani, mindezt 15 (ill. 10) percen belül. A járművek irányítása pofon egyszerűen indul, a billentyűzettel tudunk előre / hátra menni illetve fordulni.

    Folytatás...

    Cifu 3 éve 12

  • Radeon 7950 freki ingadozás rejtelmek

    A Radeon 79x0 topicban nemrég téma lett az, hogy ugrál a kártya frekije, Boost-os és a nélküli bios-al is. Mivel nekem alap, "ős" Sapphire Radeon 7950 OC kártyám van (az OC jelzés mókás poén a Sapphire-tól, hiszen mindösszesen 10Mhz-et emeltek a standard 7950-es frekihez képest), eredeti bios-al, gondoltam letesztelem én is az eredményt.

    Gyári beállítás, 810/1250Mhz, Power limit boost: 0, a GPU terhelés és a GPU freki is ugrál:

    810/1250Mhz, Power limit boost: +20, GPU terhelés és frekik fixen állnak:

    1002/1401Mhz, Core volt: 1.125, Memory volt: 1.625, Power limit boost +20, GPU terhelés és frekik fixek

    1050/1401Mhz, Core volt: 1.125, Memory volt: 1.625, Power limit boost +20, GPU terhelés fix, a GPU freki kis mértékben ugrál (úgy 999Mhz az alsó határ):

    Folytatás...

    Cifu 3 éve 0

  • Egy "űrugrás" margójára

    Attól hangos a média, hogy Felix Baumgartner a "világűr határáról" leugrott ejtőernyővel. Szép teljesítmény, tényleg elismerést érdemel Baumgartner a bátorságáért, a háttércsapat pedig a szükséges háttér megteremtéséért.


    Felix, a világűr-ugró

    Azonban mégis keserű a szám széle. Nekem egy jó pár éves történet ugrott be, Anettka nagyképű "űrugrása" körüli médiahajcihő. Ő ugye egy "szupertitkos" MiG géppel emelkedett fel. Ami egy amúgy cseppet sem titkos MiG-25PU volt, és ami tény, az tény, az átlag utasszállító repülőgépek által elérhető ~12-14km-es repülési magassághoz képest tényleg félelmetes 25km-es magasságig képes emelkedni.

    Folytatás...

    Cifu 3 éve 6

  • Egy új gép születése

    Rövid írás és pár kép a Corsair Carbide 400R házról, valamint az Artic Freezer 13 és 13 Pro CO hűtőkről

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 4 éve 84

  • 3D a Sztereovakság szemszögéből

    3D-s mozifilmek, 3D-s televíziók, és már várjuk a 3D-s monitorokat, de vajon készen van rá mindenki?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Tudástár 5 éve 48

  • ATi Radeon HD 4870X2 mint hangkártya

    A Radeon 4000-es szériájáról sokan írtak már sok mindent, de az egyik nagy újításáról, hogy hangkártyaként is üzemel...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 7 éve 404

  • Egy LCD TV vásárlás tanulságai

    Jóbarátom úgy döntött, hogy LCD TV-t vesz. Felindulásból jött az ötlet, és nem arról híres...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 304

  • LCD és Plazma TV modellek 2008-ban.

    Itt a 2008-as év LCD és PlazmaTV modelljeinek jellemzőit próbálom összegyűjteni, hogy valamennyire átláthatóbbá tegyem a gyártók néha kissé kusza típusjelöléseinek dzsungelét. Igyekszem gyakran frissíteni, aztán majd meglátjuk lesz-e foganatja. :)

    Alapfogalmak: célszerű ezzel kezdeni, hogy tud, mit jelent a dinamikus kontraszt, vagy a 24p.

    LG:

    Az LG az egyik legnagyobb gyártó, általában olcsóságukkal veszik le a lábukról a vevőket, jó ár/értékkel bírnak. Az LG LCD TV-kre jellemző, hogy a feketéjük nem a legjobb (az S-IPS panel miatt), viszont általában jó színek jellemzik őket.

    LCD TV-k:

    LG3000 (19"-42"): A belépőszint, HD, vagyis 1366x768-as felbontás, 15.000:1 (változó, pl. a 37" csak 12.000:1) dinamikus kontraszt, az LC4x/LC5x utódja.
    LG5000 (32"-52"): Középszint, FullHD (1920x1080) felbontás (32"-nál ellentmondás, az angol oldal szerint csak 1366x768-as felbontás), 50.000:1 dinamikus kontraszt (változó), az LF65/66/75/76 utódja. (az angol oldal szerint nincs 24p True Cinema mód, csak Movie 3:2 Mode!). USB 2.0 JPEG képnézegetésre és MP3 zenelejátszásra.

    Folytatás...

    Cifu 8 éve 11

  • Alapfogalmak az LCD TV-kkel kapcsolat

    Miután sokszor ismételtük már az LCD TV-s topicban az alapdolgokat, ezért gondoltam egy...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 9 éve 64

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.