Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#27451) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Sima CC-t honnan szabad rendelni normális áron? Gumi.hu-n néztem 20-21e Huf lenne darabja (175/65/R14), de nincs raktáron és mailre csesznek válaszolni egyelőre.

(#27452) evo87 válasza Qru (#27434) üzenetére


evo87
őstag

Ennyire durván kopna a Conti? :Y

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#27453) Mi5u válasza evo87 (#27452) üzenetére


Mi5u
tag

Nálam a PC5 egy szezont bírt, cserébe nagyon tapadt. Mondjuk az a szezon 35000km volt. :D

(#27454) tomcsi23 válasza evo87 (#27433) üzenetére


tomcsi23
veterán

Az a conti nem inkább télies gumi?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#27455) Qru válasza evo87 (#27452) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen és a Conti nem olyan jó szárazon (cserébe elég jó havon). A prémiumok közül ők jöttek ki utoljára 4évszakossal a múlt évig és jól láthatóan a GY Vector (télies) és M CC (nyárias) közé lett belőve. Szóval elég kiegyensúlyozott gumi de elég gyorsan kopik.

mod:

Ez a szívó 2 literes? Vagy milyen motor van benne?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#27456) evo87 válasza Qru (#27455) üzenetére


evo87
őstag

Sajnálom, hogy a Conti ilyen pedig első blikkre azt akartam volna. A Michelint nagyon szeretném, de drága tényleg...

Igen, szívó kétliteres motor. 4G63 a motorkódja, ugyanaz mint az evo motor, csak nem kovácsolt belsős és nincs rajta turbó....135 ló, és 7000-ig vígan forog. Egyszerű, de szerethető motor. Eklipszben és Galantban volt ugyanez 150 lóval is.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#27457) Qru válasza evo87 (#27456) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sztem vedd meg a Misit rá, ha nem fér bele akkor meg maradjon a Kleber.

Patent technika, vigyázz rá. Ja és k. menő a RalliArt logo. :C

#nincsbennetarcsi

(#27458) HussarF válasza evo87 (#27456) üzenetére


HussarF
addikt

Az a piros toronymerevítő tényleg benne van így?

(#27459) tboldi válasza Qru (#27457) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mint az 520d-ken az M logó. ;]

(#27460) evo87 válasza HussarF (#27458) üzenetére


evo87
őstag

A piros toronymerevíő a gyári Sport Intense felszereltség része. Ahogy a -3cm ültetett sportfutómű, a körbeszoknya, plusz hátsószárny, fekete hátteres első lámpa és fehér hátteres hátsó lámpa és a 16-os 2x5 ágú alu, belül pedig a MOMO evo kormány és az evo bőr váltógomb.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#27461) HussarF válasza evo87 (#27460) üzenetére


HussarF
addikt

Mondjuk 135 lóhoz kicsit erősnek érzem ezeket, de azért jól néz ki :D

(#27462) evo87 válasza HussarF (#27461) üzenetére


evo87
őstag

Akkoriban még azért nem volt ez a nagy lóerőhajhászás mint most. Az evo alatt ez volt a második legerősebb Lancer és ezt a Sport csomagot egyébként az 1,6-oshoz is adták... tényleg nem veszedelem, de futóműben nagyon ott van és azért a kétliteres szívó is szépen dolgozik. Most egy kicsit elszaladtak a lovak, ma már egy Clio Sort is 220 ló... Senkinek nem elég semmise... :DDD

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#27463) HussarF válasza evo87 (#27462) üzenetére


HussarF
addikt

Egy Koenigsegg Agera RS-re azért sztem fél év múlva sem fintorognék, hogy megszoktam a teljesítményét ;]

(#27464) alázógyík válasza HussarF (#27463) üzenetére


alázógyík
őstag

:Y

Amikor fékezett le 400-ról, hogy kóválygott. :-o

(#27465) HussarF válasza alázógyík (#27464) üzenetére


HussarF
addikt

Biztos, hogy ennél néhány másodperccel is jobbat is tudna futni. Írja a pilótafülkés nézet előtt, hogy low friction surface az út. Nem tud úgy megtapadni rajta az abroncs. 2:05-nél látszik, hogy több, mint 4 mp alatt éri el a 100-at. Ez a kocsi ideális körülmények között bőven 3 mp alatt futja ezt meg.
Látszik az is, hogy 250-ig a sebesség idő grafikon (a sebváltás töréseit leszámítva) azonos meredekségű. Azaz a kocsi tapadáshatáron gyorsul! Nem azért gyorsul így, mert ennyit bír erőből, hanem mert már nem tud a gumi jobban belekapaszkodni az útfelületbe. Tehát kipörgésgátló nélkül itt ha elrúgja, még 250 körül is megpörgeti a kerekeket!
Valami érdesebb útfelületen ez sztem ilyen 32 és 34 mp között lenne inkább.

(#27466) Mi5u válasza evo87 (#27462) üzenetére


Mi5u
tag

"Most egy kicsit elszaladtak a lovak, ma már egy Clio Sort is 220 ló... Senkinek nem elég semmise... :DDD"

Dobálják is felénk az árokba a turbóbenzines csodákat meg azt a bizonyos hátsókerékhajtású márkát a 68le-s Suzukihoz szokott népek. :D

[ Szerkesztve ]

(#27467) Qru válasza evo87 (#27462) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó az, menjen rá a gyári 150 lovas Galant szoftver meg a CC és kész.

#nincsbennetarcsi

(#27468) stickermajom válasza Qru (#27437) üzenetére


stickermajom
addikt

Lehet az Astra-ra is érdemes lenne ezt nézni TS860 helyett? Utóbbit most találtam 26500/darabért, a W320 olyan 21-22 körül van ahogy látom. Nagyrészt az itthoni autópályás télre kell, de 1-2 hét síelés is össze szokott jönni.

(#27469) alázógyík válasza stickermajom (#27468) üzenetére


alázógyík
őstag

Nálunk sok pályázásra Good Year Ultra Grip lett véve anyósom Opeljére.. Remek gumi.

Viszont el kell mondjam, hogy azén Bravomon lévő Laufenn nedves/vizes úton nagyon csúszik. Hóban, jégen viszont remekül viselkedik.
Összeségében a nejem autóján lévő BF goodrich g grip all season 2 jobb gumi télen, mint a téli Laufenn.
205/55R16-os méret..

[ Szerkesztve ]

(#27470) Qru válasza stickermajom (#27468) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Simán vennék rá Hankookot. Kintre úgy is kell a hólánc, max nem csak dísznek lesz a csomiban.

#nincsbennetarcsi

(#27471) Peter.70


Peter.70
őstag

Ezek közül melyik ajánlott? évi 7-9 ezer km 80 - 90 % országút.

Kleber

Vredestein

Nokian

Michelin CC

Esetleg más?

(#27472) stickermajom válasza Qru (#27470) üzenetére


stickermajom
addikt

Az ára miatt megfontolandó. Vajon van már idei, vagy várjam meg az októbert? DOThuszár vagyok, na. :D Gumis webshopok nem nagyon szeretik közölni.

[ Szerkesztve ]

(#27473) Reggie0 válasza stickermajom (#27468) üzenetére


Reggie0
félisten

De mekkora meret?

(#27474) stickermajom válasza Reggie0 (#27473) üzenetére


stickermajom
addikt

205/55R16

(#27475) Reggie0 válasza stickermajom (#27474) üzenetére


Reggie0
félisten

Akar jo is lehet. 195-tel mar nem valami nagy szam, 215-os es 225-os meretben mar rendben van. 205-rol nem talaltam tesztet.

[ Szerkesztve ]

(#27476) ACAB95


ACAB95
tag

Keresek hátsókerekes BMW 3 e91-re 225/50/r17 télit. Szerintetek melyik lenne a legjobb választás, ha a biztonság a fő szempont?
Continental WinterContact 860
Michelin Alpin 6
Nokian WR D4
Dunlop Winter Sport 5

[ Szerkesztve ]

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#27477) rbalint88 válasza ACAB95 (#27476) üzenetére


rbalint88
addikt

ha a biztonság a fő szempont, akkor érdemes lenne a gyári 225/45R27-es méretet választani :)
a Dunlop bevált nekünk hasonló kategóriájú, igaz elsőkerekes V60-on, valamint joamilestoné is elégedett volt vele az E61 525i-n.
objektíve bármelyik jó a felsoroltak közül. azt vedd, ami a legszimpatikusabb.

(#27478) focvis válasza ACAB95 (#27476) üzenetére


focvis
veterán

Mind jó. 👌

A Michelin vadiúj típus, és ők ritkán hibáznak, jellemzően ez a legtartósabb; ezért magamnak ezt venném. Anno Alpin 4 bivaly volt, Alpin 5 kicsit gyengébben sikerült. Most Dunlop WS 4-em van, rosszat nem tudok mondani erről sem.

(#27479) peppe79


peppe79
senior tag

Sziasztok!

A Continental All Season Contacttal szemezgetek Astra G alá.
A méret: 195/60 R15

Évi 2-3 ezer kilométernél többet nem igazán szoktunk megtenni, és azt is javarészt tavasszal-nyáron. Az ADAC összesített tesztje alapján így a Conti tűnt a legideálisabbnak. Vagy még ilyen futásteljesítmény mellett is relatív gyorsan kopik?

Mert ha igen, akkor inkább a Michelin CrossClimate-et választom. Árban szinte alig drágább, csak zavar, hogy havon a tesztek alapján elég gyenge.

Szerintetek melyik lenne a jobb?

(#27480) Reggie0 válasza peppe79 (#27479) üzenetére


Reggie0
félisten

Magyarorszagon talan 2 napot van ho egy evben.

(#27481) Kornel válasza peppe79 (#27479) üzenetére


Kornel
veterán

Ennyi km-re vegyél Contit, ha nem számít, hogy viszonylag drága.

(#27482) Hachiko95 válasza Reggie0 (#27480) üzenetére


Hachiko95
aktív tag

Az északi részen múlt télen elég sokszor volt hó, folyamatos utánpótlással. Viszont azt megelőző években valóban kevés volt, 4-5 éve pedig konkrétan semmi. Eléggé kiszámíthatatlan, most nyáron is rengeteg csapadék esett.

(#27483) peppe79 válasza Reggie0 (#27480) üzenetére


peppe79
senior tag

Ez jogos. Csak hát Murphy...de elfogadom, hogy a négyévszakosnál kompromisszumot kell vállalni, és összességében nézve még mindig a Michelin az egyik legjobb választás.

Viszont amire nagyon kíváncsi lettem volna egy ADAC (vagy bármelyik másik) tesztben, az a Bridgestone Weather Control A005 gumija, főleg a Michelin-el szemben. A gyári adatok, leírások alapán kiváló a vizes úton való tapadása ('A' besorolású), és kiemelkedően hosszú az élettartama (egyenértékű a Turanza T005 nyári gumival).

(#27484) peppe79 válasza Kornel (#27481) üzenetére


peppe79
senior tag

Szerintem egyáltalán nem drága a Conti, teljesen átlagosnak mondható (~23 eFt). A 20 ezer Ft alattiaknál már erősen kompromisszum-késznek kell lenni, a gyengébb száraz/nedves úton való tapadás, vagy a gumik gyorsabb kopása miatt. A relatív olcsóbb (~20 eFt) gumik közül egyedül a Vredestein Quatrac 5-ön gondolkodtam még, ami a tesztek alapján sok tekintetben hasonlít a Michelin CrossClimate-hez, annyi különbséggel, hogy gyorsabban kopik a felülete.

(#27485) TFSi


TFSi
őstag

A Barum Quartaris 5-ről bármilyen tapasztalat rendelkezésre áll-e? Nagyon friss kiadás, csakúgy, mint a Barum Polaris 5.

Ez utóbbiról szépen le is késett a német AutoBild legfrissebb téligumi nagytesztje, mint ahogyan a Michelin Alpin A6 sem szerepelt a tételek között..

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#27486) Kornel válasza peppe79 (#27484) üzenetére


Kornel
veterán

Nyilván egy átlagos méretben a különbségek forintra vetítve nem adnak ki jelentős tételt.
Nekem pl. a 215/55 R17 esetén +50k lett volna a Michelin / Continental a Kleber-hez képest, ami azért már megfontolásra adott okot.
Főleg az évi 23.000 km-es futásommal :DD

(#27487) Qru válasza stickermajom (#27472) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Van, a téli gumik nyáron készülnek a nyárik meg télen. Szóval ha most veszel télit már 99%, hogy idei DOT-os lesz.

#nincsbennetarcsi

(#27488) peppe79 válasza Kornel (#27486) üzenetére


peppe79
senior tag

Na igen, magasabb éves futás -, illetve bizonyos méretek esetében biztosan nem mindegy, hogy mit választasz.

Én már kezdtem megörülni, hogy a 195/65 R15 gumik milyen jó árban vannak, aztán kiderült, hogy nem is jó méretű gumikkal vásároltam az Astrát (195/60 R15 lenne a gyárival megegyező méret). De azért még ez a méret sem olyan vészes árban. Arról nem beszélve, hogy engem jó esetben akár egy évtizedig kiszolgálna, úgyhogy cirka plusz-mínusz 20 ezer Ft nem oszt, nem szoroz.

(#27489) peppe79


peppe79
senior tag

Kérdés: az igaz, hogy a Michelin Crossclimate kevésbé kopik ugyan, de a gyári profilmélysége 7,14 mm (ami a gyakorlatban mindössze 6,8-6,9mm) ; a Vredestein Quatrac 5 pedig 7,94 mm? Mert akkor lehet, hogy nagyjából ugyanott vagyok, ahol a part szakad...a többi teszteken meg hasonlóan teljesítenek.
A Quatrac 5 viszont 195/60 R15 méretben 20%-kal olcsóbb a Crossclimate-nél.

Illetve találtam egy Michelin Crossclimate vs. Bridgestone Weather Control A005 tesztet, ahol a Bridgestone jobban teljesít. Ráadásul a Bridgestone egy ezressel olcsóbb is lenne.

A Continental AllSeasonContact gumiját végül elvetettem, mivel száraz útfelületen vezetek a legtöbbet, és ott elég gyengén teljesít.
Úgyhogy marad a Vredestein Quatrac 5 (~80e/szett), vagy a Bridgestone Weather Control A005 (~96e/szett). Ha utóbbi tartós gumi (a leírás szerint az), és biztonságosabb vezetést nyújt, akkor nekem simán megér plusz 16 ezer Forintot.

[ Szerkesztve ]

(#27490) focvis válasza peppe79 (#27489) üzenetére


focvis
veterán

Vegyél Michelint, az mindig az egyik legjobb és tartós.

(#27491) stickermajom válasza Qru (#27487) üzenetére


stickermajom
addikt

Kivéve, ha valami beragadt készlet maradt tavalyról. Ami persze nem baj, túlélhető. Egyelőre még az értékeléseket bújom, Az is lehet, hogy nem cicózok, megveszem valamelyik top gumit, aztán kész.

(#27492) kenguru99 válasza peppe79 (#27489) üzenetére


kenguru99
aktív tag

(#27493) t1 válasza peppe79 (#27489) üzenetére


t1
addikt

Ekkora futásra biztosan Vredestein Quatrac 5 vennék.

(#27494) Kornel válasza peppe79 (#27489) üzenetére


Kornel
veterán

Én legközelebb (megvárom az idei teszteket) a Bridgestone-t veszem, ártól függetlenül, ha tényleg hozza a gyári demok által mutatott pluszt.

(#27495) Hachiko95


Hachiko95
aktív tag

Autobild 2018 téligumi teszt [link].
Részletes eredmény a 38/2018 számú magazinban lesz benne.

(#27496) lsc


lsc
nagyúr

Üdv
Avensis T25 1.8-ra keresek téligumit 205/55R16 91H méretben, eddig a Kleber - Krisalp HP3-at néztem ki, tesztekben elég jól szerepelt, árban is egész jó. Valakinél tapasztalat, esetleg hasonló áron /16-20e/ körül alternatíva?

Mod (#27495) Hachiko95: Kár hogy nem egy mérettel feljebb nézték.

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#27497) stickermajom válasza lsc (#27496) üzenetére


stickermajom
addikt

Itt a kollégák most a Hankook Winter I*cept evo2 W320-t ajánlották nekem ebben a méretben.

(#27498) lsc válasza stickermajom (#27497) üzenetére


lsc
nagyúr

Arról hasonló méretben nem találtam tesztet, nagyobb méreteknél meg elég vegyesen teljesített. Az említett méretben 16e lenne pluszban, annyival vajon jobb is?

Az élet kegyetlen .

(#27499) Qru válasza Kornel (#27494) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha beválik én is váltok a CC-ről. :K Bár még van 2-3 évem mire legyalulom a CC-t. :D

mod:

stickermajom: Nem jellemző de akkor várj a rendeléssel, mert elsőként a megmaradt darabokat passzolják el szezonkezdési akció keretében.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#27500) Bozso68 válasza Hachiko95 (#27495) üzenetére


Bozso68
senior tag

Érdekes, hogy az Alpin 6 nincs a tesztben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.