Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr. Y:] Vajon mit keresek? Segítsetek!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- A nagy BOR topic
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/puppy2.gif)
peppe79
senior tag
Az olasz sajtóban utaltak rá. Egyébként érdekes ez a gumi: ahhoz képest, hogy Bridgestone, egészen lágynak érzem.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/snail.gif)
newmoonlight
senior tag
Köszi!
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/qru.gif)
Qru
MODERÁTOR
Igen, maradj a Klebernél.
#nincsbennetarcsi
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m45.gif)
Hooper
őstag
Köszönöm
Ahol találtam legolcsóbban, nincs 205/45 csak 205/40 R17.
Mi lenne ha kisebb lenne? elég feszes a rugózás most is, jol sejtem h az alacsonyabb profillal még rázósabb lenne az utakon? vagy az kb 1 cm annyit nem számít?
Legalább a keréjáratnál kicsit több hely lenne mert elég szűkös most
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/qru.gif)
Qru
MODERÁTOR
Rázósabb lenne és az autó hasmagassága is csökkenne és az a -20 mm az átmérőben az már nagyon nagy különbség. De a legfőbb ellenérv az, hogy nem is váltóméret és nem is gyári méret ezért baleset esetén a biztosító megtagadhatja a kár kifizetést. Már pedig akkor saját zsebből kell fizetned...
#nincsbennetarcsi
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/happy.gif)
polk
csendes tag
Ma átvettem a crossclimate+ gummákat. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz élesben, bár a régi Fulda után jobbra számítok/csak jobb. DOT4217
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/mouse.gif)
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
Sikerült acélfelnit vennem az audira, igy már csak téligumit kell választanom. Mit ajánlanátok 195/65 r15 méretben? A4 B6 avantra menne, legtöbbet az alföldön autozom. Nyárinak ventus prime 3-at vettem, szóval ehhez hasonló jó ár-értékű gumit szeretnék télire.
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/qru.gif)
Qru
MODERÁTOR
Kleber Krisalp HP3 most bestbuy a friss teszt alapján. De ha maradsz a Hankook-nál azzal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kornel_2.gif)
Kornel
veterán
Az nagyon jó lenne, én emailben kérdeztem még anno a Bridgestone Hungáriat, hogy várható-e Driveguard all season, azt írták, hogy nem valószínű.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m45.gif)
Hooper
őstag
Mindent értek, köszönöm szépen a tájékoztatást!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/mouse.gif)
t.kristof
senior tag
Ahogy nézegettem a teszt eredményeket, picit jobbnak bizonyul a kleber a hankooknál. Lehet valós helyzetben nem biztos, hogy vennék észre különbséget. Árban nem sok különbség van a kettő között. Lehet a klebert veszem. Te melyiket vennéd a kettő közül?
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kornel_2.gif)
Kornel
veterán
A román gyártású Kleber-em meglepően jó, igaz nem téliben.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/qru.gif)
Qru
MODERÁTOR
A Kleber-t. Az a Michelin B márkája és a korábbi Alpin keverékét használja annyi különbséggel, hogy kevesebb öregedésgátló adalék van benne tehát hamarabb elöregszik/felkeményedik, meg a mintázata más mint az Alpin-nak.
Ezeket a keverékeket nagyon drága kikutatni/kikísérletezni ezért ha bejön egy újabb nem kukázzák az előzőt. Kinyomják egy B márka néven ugyanazt más mintázattal a rentábilisséget meg azzal tartják fent, hogy a kevesebb öregedésgátló adalék miatt gyorsabban elöregszik azaz végeredményben kb ugyanott vagy ha a drágát veszed meg mintha az olcsóbbat mert a drágább kb 1,5x annyi ideig jó (leegyszerűísítve, nyilván számít a futott km mennyisége, a vezetési stílus meg hogy hol/hogy van tárolva az adott gumi).
#nincsbennetarcsi
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
TFSi
őstag
Négyévszakos teszt a Bildnél! A Bridgestone új reménysége nem ajánlott kategória..
A Barum Quartaris 5 beleférhetett volna..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Viszont a féktesztet megnyerte, lehet valami félrement.
Szerk.: Ha jól látom hóban(3-) volt rossz és az ára(2-) miatt.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/motion_blur.gif)
Motion_Blur
félisten
Kilóg a lóláb... nyilván az a cél hogy a Bridge ne nyerjen teret Európában...
haver fél éve vett egy Turanza T005-öt egy csipesz 2.0D-re, és nagyon elégedett vele, pedig állat módon vezet
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
TFSi
őstag
A száraz és a nedves féktesztet megnyerte, a havas fékezésen hasalt el, amely benne van a képes beszámolóban. Fölösleges összeesküvés-elméletet sejteni, hasalt már el Goddyear is, ahogyan nemrég írtam. Majd jön a 006, vagy 007
Motion_blur: nekem sajnos nem vált be a BS Potenza S001 235/45 R19 méretben. Olyan hamar kikeményedett, hogy az szégyen. a 3. éves korától nedves körülmények között egy kalap kaka volt. Nehézkes, hangos, kényelmetlen, túlárazott termék. Szóval ezek a szubjektív nem mérvadók, pláne új guminál.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/snail.gif)
tzabo
tag
Sziasztok,
B5 Passathoz milyen gumit ajánlanátok?
Nézelődtem már de kb végtelen a lehetőségek száma. A Barum Polaris 5 egész jó ár/érték arányúnak tűnik.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Mondjuk meglepetés nincs, elég nyárias minta a CC-vel és a Hankook-kal együtt, pont ez a három volt gyengébb hóban.
Az értékelés meg a legjobban kiegyensúlyozott gumit részesíti előnyben.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/qru.gif)
Qru
MODERÁTOR
Akkor ez el is döntötte a A005 vs CC+ kérdéskörét nálam. Maradok a Michelin-nél.
#nincsbennetarcsi
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
TFSi
őstag
Juj, de gázra sikerült az előző hsz. Bocs érte..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m08.gif)
gabor9991
őstag
Nálam a turanza er300 volt veszélyes vizes úton, téliben pedig a blizzak lm32.
Ezek mellet hangosak voltak és rázott a téli és a nyári szett is pedig nem volt szálszakadás bennük.Úgy gondolom én soha többé nem fogok Bridgestone gumit feltenni a kocsira.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/cop.gif)
kenguru99
aktív tag
A magyar telekre hibátlan választás. Az új hankook egy "kicsit" hasonlít a cc-re.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Mindig ezt "a magyar telekre" mondatok látom, én magamnak ide az észak-magyarországi részre egy nyárias négyévszakosat nem vállalnék be a tavalyi tél alapján. Már december 3.-án olyan esett, ami meg is maradt, hetekig hó volt. A legutolsó amiről van képem az január 21., de szerintem februárban is esett.
Úgysem a száraz teljesítmény lesz a lényeg, úgysem ott dobod el a kocsit. Vízes, havas, jeges úton szokott meglepetés lenni.
Egyik este olyan hó/jég volt tavaly, hogy Goodyear UG8-cal simán a szembe sávba csúsztam, örültem, hogy annak a sávnak a széléig összeszedtem, és hogy szembe nem jött senki. Hátra raktam a "jobban" tapadó gumikat, utálom az alul kormányozottságot.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/parrot.gif)
Reggie0
félisten
Az mondjuk meglepett, hogy Hankook jobb lett, mint a Michelin, leszamitva a koltsegeket(fogyasztas+kopas). Ezek szerint aki nagyon keveset* megy, az jobban jar vele.
*elobb oregszik el, mint elkopna
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/stickermajom.gif)
stickermajom
addikt
Hátra raktam a "jobban" tapadó gumikat, utálom az alul kormányozottságot.
Ezt nem értem. Akkor nem előre kellett volna?
De igen.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
Rosszul fogalmazott, de igen a kevésbé kopott megy hátulra.
Ha kitör a fara az autónak azt nem vagy nehezen szeded össze(kivéve ha hátulhajtós).
Nem biztos, hogy rosszul fogalmazott, nem egyértelmű. Én is azt szeretem, ha inkább hátul indul meg, függetlenül attól, hogy hol kapar. Ha elöl veszti el a tapadást, akkor csak esel le az ívről és várod tehetetlenül, hogy mikor jön vissza a tapadás.
Ha a hátulja tör ki, akkor be tudsz aktívan avatkozni. Igaz, hogy ehhez kell az is, hogy tudd, hogy mit csinálsz, és azért nem olyan sokan tudnak egy ilyen helyzettel mit kezdeni.
De ezért nem egyértelmű, hogy akkor ő most mit akart mondani.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kornel_2.gif)
Kornel
veterán
Én mindig hátra rakom a kevésbé jó gumit, hadd kopjon egyenletesen, minden olajcserekor csere a tengelyek között.
Ez az autobild teszt érdekes lett a Bridgestone sehol, remélem lesznek fent pontos adatok valahol.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/rbalint88.gif)
rbalint88
addikt
En is igy vagyok vele, de az atlag sofornek, aki azt se tudja merre van arccal elore...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/szuszinho.gif)
szuszinho
őstag
Sziasztok,
2-es Fóka kombira (1.6 benzin) készülök lassan CC+-t venni. 94V, vagy 91H legyen?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
A sofőrök 80%-a nem tudja összeszedni. De ugye tízmillió F1 versenyző hazájában baj nem lehet. Ha meg mégis , akkor mit számít az a pár élet...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Alapvetően mindenhol azt írják(főként téli használatnál), hogy amin magasabb a minta vagy újabb(tehát valószínűleg jobban tapad) azt rakjuk hátulra, mert úgy "biztonságosabb", függetlenül attól hol hajt az autó. Közben persze meg buta alulkormányozottságot kapsz és ilyenkor mit csinálsz reflexszerűen, még jobban ráfordítasz a kormányra, még rontasz a helyzeten, közben fékezel hátha betapadnak elől a gumik. Ezzel ellentétesen szerintem sokkal természetesebb, ha a hátulja indul meg és tudok irányítani a kormánnyal, elsőkerekesnél ráállok a gázra, ellenkormányzok és kihúzom az elejét.
Pályán(nem autópályán), egy első kerék hajtású autóval(legalábbis ezzel próbáltam), ha egy teljes 90 fokot elfordul az autó, tehát teljesen oldalra fele mész, akkor erős gázzal és csutkára fordított kormánnyal még azt is vissza tudod hozni mindenfajta elektronika nélkül.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
És közúton? Ott nem csak Te vagy. Ha mondjuk valaki előtted bénázik, és te egy vészfék miatt megcsúszol akkor a fentieket alkalmazva már jöhet is a baleseti helyszínelő(jobb esetben).
[ Szerkesztve ]
Mikor veszélyeztetek több életet?
-Ha az eleje csúszik meg és simán átcsúszok a szembe sávba. Mire betapad, nem kanyaríven vagyok és egy jó darabig még a szembe sávban haladok mire akkorát kanyarÍtok az autón, hogy a külső íven, az ívről kifele néző autót visszakormányozom a belső ívre, saját sávra?
-Vagy akkor, ha megindul a fara, ellenkormányzok, a kocsi bal oldala kcisit átcsuszik a másik sávba, de a betapadás pillanatában a kocsi íven van és csak egy kicsit kell kormányoznom rajta, hogy visszahozzam a belső ívre?
Ne legyél már fogyatékos...
(#27834) Hachiko95
Ha utálod az alulkormányzottságot, akkor miért hátra raktad a jobban tapadó gumit akkor?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
1995 óta évente 40-50000km-t vezetek. Balesetet még nem okoztam, ellenben többet elszenvedtem mások miatt. Hidd el láttam már ezt-azt.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?
Attól vonatkoztassunk el, hogy összevissza forogna a kocsi, akkor már úgyis mindegy, az elektronika(amiben van) egyébként is segít egyenesben tartani az autót.
Ilyet nem láttam leírva, az autós oldalakon, vagy valami rossz az elmélettel?
Szerk.: Ha a pályás részre gondoltál, akkor pedig közúton is megcsinálom, ha ezzel tudom elkerülni a balesetet, ha ezzel tudom egyenesbe hozni az autót. Ez mind szituáció függő, ott helyben kell mérlegelni és cselekedni.
(#27836) HussarF
Pont a cikkek miatt raktam úgy a gumikat, a megcsúszás előtt nem különösen volt bajom ezzel a felállással. Miközben csúszott tehetetlennek éreztem magam, olyan ijesztő érzés.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
"Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?"
Ha nincs ABS akkor blokkolni fog és kormányozhatatlan lesz, tapadás ide vagy oda. A fékkel kell játszani ha van rá idő. Ha szerencsénk van akkor a blokkoló kerék elég havat tol maga elé és az megfogja az autót. Ilyenkor igaz, hogy a jobb minta előny.
Ha van ABS akkor amiatt tolódik a fékút mivel nem engedi blokkolni, vagyis nem vagy csak kevés hó gyűlik össze előtte. A kevésbé tapasztalt autós ilyenkor a kormányt kezdi rángatni, amitől alacsonyabb profilmélység esetén kitör az autó fara. Ilyenkor jön a képbe a 2014-től(bizonyos típusokon előtte is) minden autóban kötelező ESP ami talán megvédi sofőrünket , és korrigál(ha tud) helyette.
Az igazság valahol a kettő közt van, de mondjuk egy kanyarban ha besokall az ember akkor a hátulja fog kitörni először. Tipikus példája ennek például a 76-os út Zalaegerszeg és Nagykapornak közötti kanyargós szakasza.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/wolf.gif)
Hachiko95
aktív tag
Abban az esetben, ha előre rakom a jobban tapadó gumit, akkor a blokkolási határ is kitolódik ABS nélkül. Hátsók egy csúszósabb felületen elég nagy valószínűséggel blokkolni fognak, fékezésnél elkönnyül az autó hátulja hiába van a jobb profilmélységű/mintájú gumi ott, persze az első mondat erre is érvényes csak kisebb mértékben.
Igen, megvan az éremnek a két oldala minden esetben, inkább az a kérdés melyiket tudod kezelni, melyiket érzed biztonságosabbnak a saját autódon. A túlkormányozottságot egy nagyobb tengelytávú autón könnyebb kezelni, megfogni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/parrot.gif)
Reggie0
félisten
A legjobb megoldas mindenhova jobb gumit rakni es nem 10ezer forintert kockaztatni...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
Minden másra ott a 4x4
(#27841) Reggie0: Jó is lenne ha mindenki így gondolkodna. De ugye sokan túlbecsülik a képességeiket és már csak akkor eszmélnek ha baj van.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/retekeger.gif)
Retekegér
HARDVERAPRÓD
És meg is érkezett, 1918 DOT számmal.
<< Heimdal >>
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/maykol.gif)
máyköl
veterán
Sziasztok,
Téligumi vásárlás előtt állok. Budán lakunk, tehát lejtőn, emelkedőn teljesítenie kellene. Teszteknek nem álltam neki, reménykedem hogy ti majd tudjátok a tutit.
16 -os lemezfelnikre lesz majd, amiket néztem:
Barum Polaris 5
Hankook Winter ICept RS2
KLEBER Krisalp HP3
Köszönöm előre is!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
Mi5u
tag
KLEBER Krisalp HP3
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/cop.gif)
kenguru99
aktív tag
Nincs ezzel semmi gond, hiszen neked ilyen a tél ahogy leírtad. Nekem meg a dél alföldön olyan, hogy nincs hó. Vagy ha van, akkor az maximum néhány nap. Én nem akarom az egész éves teljesítményt beáldozni néhány havas nap miatt. De ezt mindenki maga mérlegelje, hogy mi fontosabb.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/joamilestone.gif)
szőröscica
addikt
Mi a legolcsobb webshop manapsag? 215/55 R17-ben kellene egy szett CC+.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m19.gif)
evo87
őstag
Ellenben az új Hankook Kynergy 4S2... egész ígéretesnek tűnik.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- BONTATLAN! Samsung HW-Q990D 2024-es hangprojektor! (Soundbar)
- X1 Carbon 8th 14" FHD IPS i7-10510U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Eladó konfig - videókártya nélkül
- i5 9500/ 32GB DDR4/ Quadro K2200 4GB/ 512GB SSD/ ingyen foxpost
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready