Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Peter Kiss:] Let's Encrypt otthonra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [hcl:] Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BeZol
őstag
Nekem a matek már kiadja elektromos kocsira.
Használtautón 16-18m Ft egy új 330i 258 lóerővel, és ennyiért kapni az európai alap model 3-asokat is 260 lóerővel (túl sok extra-lehetőség ezekre nincs is).
A hatótáv kérdése nem probléma, 150km-nél ritkán megyek többet, ez ilyen wltp szerinti 409km-es teslával autópályás tempoval lenne 300, és akkor még van h érdemes 20-80% között tartani az akksit, az pedig még mindig 180km autópályatempóval, viszont ez is csak havi 2szer ha megtörténik, napi 15-30km-t megyek kb. (BP-en belül), de inkább 15, az éves távom 10 max 15ezer km, mikor pedig Balcsira mennék le, akkor azt is meg tudnám járni azonnali oda-visszával töltés nélkül (de miért jönnék egyből vissza? )
Már nem emlékszem, hogy olajcserékkel együtt számoltam-e a kocsim költségeit, de közel 2m Ft elment a bömösre 200ezer km környékén (és most így megint jó közel ennyi ideig motorikusan). Egy elektromos kocsinál a korból adódóan nem tudom mennyire, de futásteljesítmény alapján 250ezer km-nél lenne gyári 70% alatt a kapacitás és kb. 4m Ft lenne a csere (viszont mire odáig jutnék, biztos olcsóbb lenne), ami ekkora hatótávú autónál még mindig rendben lenne (számomra), de ha cserélni kéne akkor az ennyi. Tehát bömösre 2milla a ktg míg teslara 4milla (csak a benzin/diesel kontra elektromos dolgokat nézve, nem tudom inverter mennyi és szerete-e lehalni), tehát marad az üzemanyagktg., ami nekem itt városban 10liter, a teslanak otthonról töltve 1.8liternyire jönne ki, az 250ezer km alatt 400Ft-os üzemanyaggal 8,2m Ft-os extra költség ha marad vmi benzin/diesel, tehát összességében a bmw-re elmenne 2milla szervíz és 10milla üzemanyag, a teslara 4milla szervíz és 1,8milla "üzemanyag", ez 12 kontra 5,8, azaz 6,2m Ft-tal több maradhat a zsebemben 250ezer km alatt, amikoris újra közel ennyi ideig használhatnám mindkét kocsit.
Lehetne trükközni, h 200ezer km-nél eladom mindkét kocsit mielőtt a 1,5-2millás ill. 4millás szervizeket megejteném, akkor is vesztes a bömös.
Az éves olajcseréket tehát megspórolnám, ingyen parkolhatnék (ez pl. pont elég ritkán érint), és pl. 10 év alatt az évi átlag 55ezer Ft körüli teljesítményadót is megfognám.
Egyelőre kb. ilyen számítások jöttek ki nekem, és tudom h annyira nem prémium a tesla belül.
Ha majd autóvásárlás előtt állnék, akkor addigra szeretném tudni, hogy mennyi az annyi, hogy tiszta képet lássak.
Az biztos, hogy a bömös marad, egyszer old timer lesz belőle , viszont ahogy már régebben is írtam, kelleni fog majd valami családiasabb kocsika, és nagyon úgy néz ki, hogy jó ideig nem fogok csak itt városban menni a napi 15km-eket, utána sem lesz több 30-nál, simán jó lehet egy elektromos "csoda", vagy valami sima hibrid az 5literjeivel (csak legyen elég nagy és azért menjen is, ne legyen sima A-ból B-be autó, mert az a halálom), emellett majd feleségemnek is kelleni fog egyszer egy autó, na az lehet A-ból B-be talicska
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- LAMZU Thorn 4K Special Fnatic Edition optikai wireless gaming egér
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Apple Watch S9 41mm Pink Aluminum, bontatlan