Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#50301) ittakary válasza H.Ezredes (#50290) üzenetére


ittakary
nagyúr

ez a nagyobb motorokra igaz, egy E46 4 hengeres M43-ra (318ci) felesleges még csak rágondolni is ilyenekre, jól gondolom?

(#50302) SeniorTilla válasza emvy (#50295) üzenetére


SeniorTilla
veterán

nanananana! Ez nettó butaság. Az autó attól megy, mert a motor forgatónyomatékot generál le a főtengelyen. Mindkettő számít, és már 2 évtizede a dízelek vannak nyerőben :)

De mindegy is, én tapasztaltam a két előző autómnál és a mostaninál, mi a különbség. Előző kettő V6-os 2.8 és 3.0 szívó, a mostani 2.0 dízel két turbóval.

[ Szerkesztve ]

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50303) SeniorTilla válasza emvy (#50300) üzenetére


SeniorTilla
veterán

most önmagadat cáfoltad meg

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50304) Chris0321 válasza CharlieDrop (#50293) üzenetére


Chris0321
addikt

Gondoltam, hogy irónia is van benne de azért lássuk be egy majd 20 éves 5 sebességes autót nem érdemes összehasonlítani az újabbakkal. Én már így 40 évesen ki is öregedtem a gyorsulásos játékból így engem nem érdekel, hogy ki milyen gyorsan ér fel 100-ra az a lényeg, hogy az én gyorsulásom elég legyen az előzésekhez.

(#50305) emvy válasza SeniorTilla (#50302) üzenetére


emvy
nagyúr

A nyomatektol nem megy. Mondok egy peldat: a kerekeket teljesen blokkolod, es elektromos autod van. A motort beinditod, es kifejt mondjuk 500 Nm-t a tengelyen. Az auto nem megy sehova. A leadott teljesitmeny 0.

> Mindkettő számít, és már 2 évtizede a dízelek vannak nyerőben :)

Dehat a ketto nem fuggetlen -- nyomatek * fordulat * valami konstans = teljesitmeny.

Ha van ket auto, linearis nyomatekkal, az egyik 2000-4000 kozott ad le 400 Nm-t, a masik 4000-8000 kozott 200 Nm-t, akkor a ket auto _pont ugyanugy_ megy, hiszen a masodikba belerakhatsz egy sima 0.5-os attetelt, es megkapod az elsot.

^^ Ebben meg tudunk egyezni, ugye?

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#50306) MoP_FX 57 válasza SeniorTilla (#50302) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

A forgatónyomaték csak annyit mond, hogy a dugattyú a hajtókaron keresztül mekkora erőt fejt ki a főtengelyen, önmagában nem mész vele semmire, kell hozzá, hogy a fordulatszám is meglegyen, és meg is érkeztünk a teljesítményhez, ami pedig meghatározza a gyorsítást. A két motor között a karakterisztika más, hiába ad le teljesítményben ugyanannyit. A teljes fordulatszámtartományt nézve pedig látszik, hogy egy szívó benzin sokkal kiegyensúlyozottabb karakterisztikával rendelkezik.

Nem véletlen, hogy a versenyautók továbbra is benzinesek (nyilván van dízel is), és a munkagépek, ahol nagy erő kifejtésére van szükség, azok dízelek, mert a nagy erőkifejtéshez forgatónyomaték kell, például egy nyergesvontató, munkagép vagy hajómotor esetén. De attól még nem fognak őrült módja gyorsulni csak azért mert van bennük egy hegyomlásnyi forgatónyomaték. Jellemzően rendkívül alacsony fordulattal üzemelnek, ezáltal a teljesítményük nem verdesi az eget.

[ Szerkesztve ]

(#50307) CharlieDrop válasza Chris0321 (#50304) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Csak az volt. Semmi más. Nekem tök mindegy ki mit csinál az autójával. Ha nem öl meg vele másokat. :)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#50308) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

N53 Szívócsatorna tisztítás mechanikus szemcse szóró eljárással. :D dízel / benzin egyaránt megy :)

N57 ről fogok nemsokára hozni egy új anyagot.... 350E Km vezérlés csapágyazás stb.... Nem elhanyagolt autó volt....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50309) Def26 válasza H.Ezredes (#50308) üzenetére


Def26
félisten

ez miért jó? Mit okoz, ha nem csináltatom?

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#50310) H.Ezredes válasza Def26 (#50309) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Napjainkban rengeteg benzines autóban már közvetlen befecskendezés található. Ennek számos előnye van, ám van pár nemkívánatos tulajdonsága is. Erről pár gondolatot összeszedtünk, hogy Önöknek is legyen némi rálátása erre a témára.

A közvetlen benzinbefecskendezésnél a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. Viszonylag nagy, 50-150 baros nyomással történik, (szemben a hagyományos injektorok 2-5 baros nyomásával), ezért a tankban lévő tápszivattyút kiegészítették egy nagynyomású üzemanyagpumpával, ami a befecskendezéshez szükséges nyomást állítja elő. A gyártók rengeteg változatot készítenek belőlük. Létezik egyszerű szívó üzemű, turbós, kompresszoros és turbó-kompresszoros is. Elnevezésből is rengeteg létezik. Néhány ezek közül: a Fiat JTS, a GM SIDI, a Mazda DISI, Skyactiv-G, a Mitsubishi GDI, a Renault IDE, a Citroën HPi, a VW FSI, TFSI, TSI, a Ford EcoBoost, GTDI jelölést használ és még akad bőven.

Ez a technológia egy új problémát vetett fel, ami eddig a benzines autóknál ismeretlen volt. Mondhatni felvett egy dízeles szokást. Ez a szívó oldali kokszosodás. Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt pedig, ez csak hatványozódik. A forgattyúsház szellőztetés, a kipufogógáz visszavezetés az EGR szelepen keresztül, és a feltöltővel rendelkező motorok esetén a töltőlevegővel érkező jó estben minimális motorolaj is szintén a szívócsőbe kerülnek és lerakódnak a szívószelepek szárán és hátoldalán. A kokszképződés nem egyik napról a másikra keletkezik, hanem az első kilométertől szépen folyamatosan alakul ki ezért mire a tulajdonosoknak feltűnik, hogy valami nincs rendben, addigra már bőven kialakult a vastag kokszréteg. Használattól függően, hogy városi vagy hosszú távú autópályás ingázásokra használják úgy 30-50ezer és 130ezer kilométer között jelentkeznek az első „tünetek”. A hagyományos szívócső-befecskendezés estén ilyen probléma nem merül fel, mert a befecskendezett üzemanyag tisztán tartja a szelepeket és a hengerfej szívócsatornáit.

Sajnos a szívóoldalon keletkezett lerakódások, rengeteg problémát okoznak. Égéskimaradást, egyenetlen járást, kopogásos égést, rángatást, a leváló darabok a motorba kerülve sérülést okozhatnak, sőt a turbótöltőt és a katalizátort is károsíthatják. A teljesítményéből is fokozatosan veszít az autó, ami a mi munkánkra nézve is nagyon rossz hatással van. A hozzánk érkező autóknál eredeti állapotban a teljesítménymérésekor kiderül, hogy jó pár lóerő bizony hiányzik belőlük. Az autóban eltárolt hiba még nincs, de mégis rosszul „muzsikál” a padon, ez sok esetben már a kokszosodásra utal.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50311) kissusuly


kissusuly
csendes újonc

Sziasztok. Nem tudja valaki,hogy hol találom a hőmérséklet jeladót? Az alany e36 318i 1995. Előre is köszönöm.

(#50312) SeniorTilla válasza MoP_FX 57 (#50306) üzenetére


SeniorTilla
veterán

Szépek a görbék. Én meg szépen röhögök, amikor legyorsulom a többieket :)

Nem akarom ismételni önmagam, mi volt a V6-os benyás szívó motorokkal. és mi van a a dízel bömössel. Más-más világ, ha a V6-osok lennének jobbak, most is az lenne :)

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50313) Gsx-rr válasza SeniorTilla (#50312) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Mikor meg megvolt a G11 es a V6 Porsche 255Le vs 300 sokat probalgattuk.
A Bmw gyorsulasa erzesre sokkal komolyabb volt a nyomatek miatt tenyleg preselt az ulesbe.
Allo rajtot nem tudtuk probalni csak indulasbol mert Bmw osszkerek volt.
170-180 ig 10 vagy tobb autonyira kapott ki a Bmw

Nyomatek 500 vs 400

[ Szerkesztve ]

(#50314) CharlieDrop válasza Gsx-rr (#50313) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Azért a Porsche elég jól van hangolva ilyesmire ;)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#50315) chess001 válasza SeniorTilla (#50312) üzenetére


chess001
aktív tag

Valami öröm kell az életben, ha neked ez jelenti... :F

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#50316) Gsx-rr válasza CharlieDrop (#50314) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Hat gondban is vagyok, menjen vagy maradjon. Mar kivonattam a forgalombol ,7 honapig nem megyek vele.

De jo a haznal a 20d.
Ma elvittem a fenyezohoz mit kell javitani rajta, plussz kormanyborozes, fenyezes, uj ablaktorlok, turbo felujjitas lesz.

[ Szerkesztve ]

(#50317) Shamat


Shamat
aktív tag

"Új" papucsokkal a kis gépesem. :U

DEAD LIKE ME

(#50318) szimi57 válasza H.Ezredes (#50310) üzenetére


szimi57
őstag

A legjobb az lenne, ha a turbóba fecskendeznék az üzemanyagot, igy már egy készre kevert elegy kerülne a hengerekbe. A kokszosodással sem lenne gond. Ehhez persze egészen más turbó kellene, nem csak azért, hogy ne durranjon el.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#50319) H.Ezredes válasza szimi57 (#50318) üzenetére


H.Ezredes
őstag

És mi lenne ha simán nem lenne EGR ??? Már nem is lenne kokszosodás rögtön.... :U

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50320) CharlieDrop válasza Gsx-rr (#50316) üzenetére


CharlieDrop
veterán

amúgy miért pihen 7 hónapot, ha nem vagyok indiszkrét?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#50321) szimi57


szimi57
őstag

Facebook

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#50322) Gsx-rr válasza CharlieDrop (#50320) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Minden pihen. Bmw is azert lesz rendberakva. O a "teli" verda

[ Szerkesztve ]

(#50323) CharlieDrop válasza Gsx-rr (#50322) üzenetére


CharlieDrop
veterán

ja, értem :)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#50324) Gézengúz válasza Shamat (#50317) üzenetére


Gézengúz
addikt

Ez hanyas ET?

(#50325) KAMELOT válasza MoP_FX 57 (#50306) üzenetére


KAMELOT
titán

Ennek akkor jók a görbéi nem? 582BBC pump gas

(#50322) Gsx-rr: Téli verda a pálmafák alatt! :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#50326) Gsx-rr válasza KAMELOT (#50325) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Ja ja. Azon is kesz a nagyszerviz, jovo heten mar azzal nyomom.

(#50327) Shadowbull válasza szimi57 (#50318) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hat, nem lenne jo :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#50328) Shadowbull válasza H.Ezredes (#50319) üzenetére


Shadowbull
addikt

Senki sem tudna betartani a NOx emisszios hatarokat EGR nelkul.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#50329) MoP_FX 57 válasza H.Ezredes (#50310) üzenetére


MoP_FX 57
őstag

Az én tudomásom szerint nincs itt számos előnyről szó. A közvetlen befecskendezés a benzinmotorok esetén kellett, hogy teljesíteni tudják a szigorodó kibocsátási normákat, talán az Euro 4-5 váltáskor. (ideális esetben a DI fajlagos fogyasztása alcsonyabb tud lenni valamivel) Hasonlóan, ahogy a Euro 6 valahányadik iterációjához pedig kell a részecskeszűrő is már. A fajlagos teljesítmény maradt ott, ahol volt. Egy jó összehasonlítási alap az N52B30 és N53B30, hozzátéve, hogy az N53-nál emeltek a kompresszión is egy keveset. Ezzel szemben ott van, hogy az egész üzemanyagrendszer jóval komplexebb és ézékenyebb lett, kellett a plusz nagynyomású pumpa, nagyságrendekkel nagyobb nyomáson dolgozó injektorok, és persze bejött ez az egész szívó oldali mizéria is az áthelyezett injektorok miatt.

Ilyenkor mindig szívmelengető érzés visszagondolni az utolsó klasszikus sorhatokra, amik még szívócsőbefecskendezéssel mentek, de már kellően kikupálták őket az évek során, hogy jó legyen a karakterisztikájuk, és még a motorhangjuk is a klasszikus volt.

(#50325) KAMELOT:
Viszonyítás kérdése és hogy mire kell. Jellemzően az szokott a „szebb” lenni, ahol a nyomatékmaximum minél alacsonyabb fordulaton jelentkezik, utána nem hullámzik, hanem lankás, legyen minél nagyobb a powerband, amíg ezt tartja, és a ne hirtelen törjön le a tartomány végén sem, hanem egyenletesen. Talán ezt a turbóbenzin közelíti a legjobban. Alacsonyan megjön a nyomaték és a végtelenig elpörög. De nyilván érthető, hogy miért tesznek minden nagyobb személyautóba dízelt. Fajlagosan kevesebbet fogyaszt, alacsonyan már megvan az ereje, pörgetni meg úgysem fogják. Tehát átlagos felhasználás mellett igazából csak az előnyöket lehet érzékelni. (most tekintsük el attól, hogy összezuhan a 2000 baros befecskendező rendszer vagy telemegy a DPF)

(#50330) Shamat válasza Gézengúz (#50324) üzenetére


Shamat
aktív tag

ET 35

DEAD LIKE ME

(#50331) H.Ezredes válasza Shadowbull (#50328) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Persze de a motor se fosná össze magát...... De ez nem szempont persze..

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50332) SeniorTilla


SeniorTilla
veterán

Alkatrészre lenne szükségem. A fasza magyar utaknak hála eltört a jobb első rugóm. Már régebben lehetett, mert a törésnél rozsdás. Nem vettem eddig észre, semmi gond nem volt a kocsival, most azért derült ki, mert levettük a féktárcsát. Legalul van eltörve, a törött rész még rá tud ülni a rugótartóra, gondolom ezért nem tűnt fel eddig.

2013-as 4 hengeres a kocsi aktív futóművel, nem sportfutómű. Ahogy tudom ,ezek fontosak ahhoz, hogy milyen rugó kell bele.

Minden ötletet szívesen fogadok :)

[ Szerkesztve ]

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50333) KAMELOT válasza SeniorTilla (#50332) üzenetére


KAMELOT
titán

2013-as kocsi és eltört a rugó???

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#50334) SeniorTilla válasza KAMELOT (#50333) üzenetére


SeniorTilla
veterán

Ja. Valamikor tavasszal belementem a 3-as főúton egy akkor kátyúba, hogy görgőzni kellett mindkét jobbos felnimet. Utána volt futóműállítás is, jó lett a kocsi. Mivel jobbos rugó tört el, ezért gondolom, hogy ez a baleset törhette el vagy gyengítette meg. A vicc, hogy mindig benézek a kerékjáratokba, ha gumisnál vagy szerelőnél vagyok, és eddig nem láttam én sem, a szerelő sem. Mondjuk olyan sokszor nem volt a jobb első futómű javítva eddig, 1x sem :) Most is csak akkor tűnt fel, amikor levettük a féktárcsát, mert a rugó legalján van eltörve, ami még a rugótányéron van szinte. Egyébként nem lehet észrevenni, ha fent van a féktárcsa.

Beszéltem két bontóssal, remélem tudnak szerezni.

[ Szerkesztve ]

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50335) KAMELOT válasza SeniorTilla (#50334) üzenetére


KAMELOT
titán

Ja úgy más! Akkor az elég gáz!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#50336) SzlobiG válasza KAMELOT (#50333) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nem évjárat függő ez, cégnél az egyik Auris 2016-os abba is törött volt, elég ehhez egy anyag hiba meg nagyobb kátyú is.

[ Szerkesztve ]

(#50337) SeniorTilla válasza SzlobiG (#50336) üzenetére


SeniorTilla
veterán

A szerelőmnél most volt egy szinte új ötös, újonnan vették. Belement ős is egy gödörbe, és elkezdett 80 felett morogni a csapágy. Pénteken nézték, vasárnap mentek volna nyaralni... mentek másik kocsival.

Ezek azok a költségek, amiket soha nem lehet bevasalni a közútkezelőn. Rohadjanak meg a melósaikkal együtt, akik takony munkát végeznek 10x annyi idő alatt, 3x annyiért mint normális nyugati országokban.

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50338) Gézengúz válasza Shamat (#50330) üzenetére


Gézengúz
addikt

Ahha gyanús volt, hogy kicsit kintebb lóg, hány coll széles a felni? Hátul nem ér bele a sárvédőívbe?

(#50339) Shadowbull válasza H.Ezredes (#50331) üzenetére


Shadowbull
addikt

Persze hogy nem, hiszen el sem lehetne adni :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#50340) Shamat válasza Gézengúz (#50338) üzenetére


Shamat
aktív tag

8x18. Nem ér bele sehol, határesettől bőven messze van, simán van hely. :K

DEAD LIKE ME

(#50341) chess001 válasza Shamat (#50340) üzenetére


chess001
aktív tag

Gyárinál ET45 körül van a 8,5-esre, szóval tényleg elég közel van...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#50342) SeniorTilla válasza SeniorTilla (#50337) üzenetére


SeniorTilla
veterán

A csapágyat is cserélni kell, még nem morog, de így szétszerelt állapotban megpörgetve elég érces hangja van. Annak is odavert a kátyú.

Szereztem egy gólyalábat jó rugóval, remélem jó lesz az enyémbe.

És jönnek a 19-es felnik is :) remélem nem bánom meg.

[ Szerkesztve ]

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

(#50343) szimi57 válasza Shadowbull (#50327) üzenetére


szimi57
őstag

Mert?

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#50344) emvy


emvy
nagyúr

Mitől lehet az, hogy egy BMW fedélzeti számítógépe az első szervízintervallumot 20e km-er lövi be? Sok városi használat?

while (!sleep) sheep++;

(#50345) H.Ezredes válasza Shadowbull (#50339) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Persze nyilván.... Engem nem zavar ha utána van kiírva belőle...

N53 szívócsatorna előtte / utána

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50346) SzlobiG válasza H.Ezredes (#50345) üzenetére


SzlobiG
félisten

A szoftveres kikapcsolás elegendő tehát zárva tartja a szelepet, vagy le kell falazni is az EGR-t?

(#50347) H.Ezredes válasza SzlobiG (#50346) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Nem szükséges fizikai változtatás. Szoftveresen kerül kiírásra bezárt állapotban.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#50348) Shamat válasza chess001 (#50341) üzenetére


Shamat
aktív tag

Elhiszem neked, ráadásul ültetve is van a gépes. De a lényeg, hogy jól szuperál. ;)

DEAD LIKE ME

(#50349) Chrys_ válasza SzlobiG (#50346) üzenetére


Chrys_
addikt

Ahogy H.Ezredes írta. Ezen kívül csak a csatlakozót kell kihúzni, és jelzésértékűen leszigszalagozni 😂 👍

[ Szerkesztve ]

(#50350) SeniorTilla válasza Chrys_ (#50349) üzenetére


SeniorTilla
veterán

;] és le kell tojni a hibajelzést

HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.