- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gsx-rr
veterán
válasz
SeniorTilla #49644 üzenetére
Biztos tobb csak kozepen marad. Viszont a 120-130 az nagyon sok mar barmilyen autonal.
-
hdman
őstag
válasz
SeniorTilla #49644 üzenetére
Nekem is 2,0 crtdi (135 kW) van, városban 100 fok körül az olaj, pályán 130-150 km/h nal 107-110, 200 körül 125 fok. Én soknak találom.
-
aero.
veterán
válasz
SeniorTilla #49644 üzenetére
Obd-vel torque-ban letudod kerni a valos olajhomersekletet. Lehet, hogy ugy mukodik, mint a bmw-s vizhomero. (75-tol 90-et mutat, 105/110-ig)
-
Ha már olaj a téma:
Az F11-ben van ugye egy olajhőfok-mérő, ami 100 fokra áll be és ott is marad. Nem nagyon láttam még feljebb menni, de most már jobban meg fogom nézni hosszú haladós pályatempónál. De mondom, nem emlékszem rá, hogy feljebb lett volna valaha is. Ez tök jó meg minden.
A VW Sharan 2.0 CRD motorban a menüben van olajhőfok kijelzés, az simán felmegy 120-130 fok körüli értékre autópályán. Országúton és városban visszamegy kisebb hőfokokra.
Most a BMW ennyire jó, hogy stabilan tudja tartani a 100 fokos olajhőmérsékletet, vagy valami turpisság van a dologban?
A BMW jóval kisebb fordulaton üzemel, mint a VW, lehet, hogy ez az oka?
-
aero.
veterán
válasz
Newlachka #49642 üzenetére
Nincs olyan, hogy a gyari vekony (/30-/40) olajjal egy jol mukodo motornal alacsony a nyomas (mondjuk az 1.6 prince pont nem az). Mire az oracsoport jelez, mar a kritikus szint ala csokken az olajnyomas.
A nyomast meg kell merni mechanikus merovel, hidegen, melegen, szervizben. Nem pedig vastagabb olajat tolteni bele. Ez kitudja zárni az olajgomba hibáját esetlegesen.
-
malacka87
őstag
válasz
H.Ezredes #49639 üzenetére
Nekem is néha felvillan hosszú út után. Castrol 5w40. Órát megint feltettük. Nyomás van. Gondolom nálam is elmelegszik és hugyszinten lesz. Lehet következő cserekor 10w60 megy bele. Apropó olajgomba. Olvastam hogy egyből bejelez indítás után a gyári új is. Hideg motornál. Van rá valami módosított cikkszamú. Módosított olajgombarol van neked valami cikkszamod?
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
CharlieDrop #49632 üzenetére
Jól láttam,hogy bömös.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
MoP_FX 57 #49617 üzenetére
Ez így nem igaz.... Általános felhasználást veszik alapul úgy,hogy használod az autót -20C-ba és használod +30C-ba is. Illetve nekik az a lényeg,hogy minél kevesebb legyen a fogyasztás / károsanyag kibocsátás..... Leszarják,hogy mi a jó a motornak amikor gyárilag magas üzemi hőmérsékletet csinálnak egy motornak nem a hosszú élettartam miatt teszik hanem mert ott alacsonyabb a károsanyag kibocsátás.... a motornak rohadtul nem az-az ideális de itt nem ez a szempont.... Pár szempont van. Minél alacsonyabb legyen a fogyasztás / károsanyag kibocsátás illetve a garanciális időszakot tudja abszolválni 5 év / 150E Km ,hogy utána minden műanyag szétporlad tönkremegy a motor az nem szempont.... Említetted a kopott motorokat.... Én számtalan ellenpéldát tudok mondani vadi új autókról amikben pár ezer Km-volt és ezeket a gyári hugy olajakat felzabálták mert egyszerűen kevés.... Vagy az összes új motor / kevés km-es motor kopott volt ????????
335i felzabálta a hugy gyári olajat V8 750i felzabálta a hugy gyári olajat ezek minden pár ezer Km-es autók... Mi lesz ezekkel mikor 100-200E Km van bennük ?!?!? mondjuk a 750-ről tudom 3X cseréltek motort már.... Volt olyan V8 E65 egy jó 10 éve amivel a gyári olajjal mentek nyáron úgy elmelegedett,hogy kigyulladt az olajnyomás lámpa megkapta a 10W60-at és hibátlan lett nem zabálta fel nem melegedett el...... Ezek a gyári előírások nem feltétlen jók mindig...... Én látom / tapasztalom,hogy sok estben nem ideálisak ezek az előírások.... Annak ideális aki úgy vezet mint Miss Daisy lajhár sofőrje.... Az újabb autókban is amikben kevés a Km-és már akkor sportos használat mellett felzabálja a gyári hugy 5W30-as olajat és lecseréled mondjuk 10W60-ra és onnantól rendben van az önámítás ????
30i-be is amire átváltottunk motul 10W60-ra drasztikusan lecsökkent az olajfogyasztás és makulátlan az autó.... télen nyáron jön megy évek óta azzal megy ( illetve sok sok sok sok másik autó is.... ) ez mind önámítás ?????? Ugyan kérlek....
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
CharlieDrop #49634 üzenetére
Újonnan sincs (G30 alapján), csak fekete a csavar
-
szimi57
őstag
válasz
MoP_FX 57 #49627 üzenetére
Eléggé felkapott szöveg ez a tulaj vagy gazda. Autók esetén én két fogalmat ismerek, ami kifejez valamilyen kapcsolatot autó és ember között: tulajdonos vagy üzembentartó. Egyetértünk viszont abban, hogy lehet jó és rossz gazdája. Sokat fejlődött a gyártástechnológia, de annyit nem, hogy valamennyi felhasználási körülményre egyformán jó megoldást produkáljon. Biztos van olyan M54, amelyik 200 ezer után már a végét járja.
-
norrberth
addikt
válasz
CharlieDrop #49634 üzenetére
Köszi, akkor marad így.
-
norrberth
addikt
Sziasztok!
BMW csavarokon kupak van gyárilag? Ilyesmire gondolok [link]
Vagy ilyenek? -
CharlieDrop
veterán
No, egy újabb egr
[link]
-
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
szimi57 #49626 üzenetére
Tudod, itt jön be, hogy egy autónak lehet tulaja vagy gazdája. Nyilván 20 éve sem volt mindenki "hülye", úgy ahogy most sem az mindenki. Aki kicsit is fogékony a témára, az most sem tartja az agyabeteg 30 ezres periódust. Az enyémben biza ott volt 16 ezernél az első olajcsere. M54 és bő 200 ezer után sincs kimutatható olajfogyasztás 5W40-nel, utóbbiból mondjuk a lehető legjobbat is kapja.
-
Ļantos
aktív tag
Én laikus vagyok az olajjal kapcsolatban de az biztos, hogy nálam a 15ezres olajcsere alatt 2 litereket megevő 1.8 tsi olajfogyasztása teljesen megszűnt amikor a gyár által javasolt 5w40 helyett a szerelőm tanácsára 15w40-et kezdtünk el belerakni.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
szimi57 #49620 üzenetére
Az általad említett 200 ezer km smafu. Észszerű olajcsereperiódussal (max 15e km, ami egyébként pont az M54 idejében még állt is), jó/gyári minőségű olajjal nem lesz kimutatható kopásod sem a csapokon, sem a bütykökön, sem a hengfalon, sehol. A tökéletes olajfilm miatt egyszerűen sehol sem fut fém a fémen, ezáltal kopás sincsen. A tökéletes olajfilm pedig a gyári specifikációjú olajjal fog kialakulni.
Két dolog van: Az M52TU és M54 motoroknál a BMW újszerű, alacsony hengerfal nyomású gyűrűket kezdett alkalmazni, amivel a belső surlódás csökkentésén keresztül alacsonyabb üzemanyagfogyasztást akart elérni. Ezáltal ezek a motorok gyárilag rendelkeznek egy norma szerinti olajfogyasztással.Továbbá az elhúzott olajcserékkel a lehúzó gyűrű hajlamos elkokszolódni, ezáltal a feladatát nem ellátni.
A nem vagy alul funkcionáló gyűrűket szokás megnövelt vákuummal kompenzálni, ami egyszerűen megakadályozza, hogy az olaj az egéstérbe szivárogjon a hengerfalról, ezekről szól az 02 pilot mod is.
Van egy további aspektus is. Ezek itt bizony 15-20 éves technikák. Ha kézi váltóval veszel egy nagymotoros E46-ot, akkor jó eséllyel valaki már keményen rúgta az elmúlt években. A körzőzést/fánkozást/driftelgetést és egyéb "sportokat" a gyári 5W40 egy ideig fogja tolerálni, aztán elhígul/elég, optimális kenésre képtelen lesz, onnantól a motor elkezd ténylegesen kopni, és szépen csapágyasra lehet hajtani, ha még ott sem hagyják békén. A magam részéről pont ezért tettem le a voksomat egy automata nagymotoros kupé mellett, mert ott kisebb eséllyel használták ilyenre, és végső soron az automata valószínűleg úgyis elváltotta a fokozatot.
-
szimi57
őstag
válasz
MoP_FX 57 #49617 üzenetére
Lehetne erről az olaj témáról még vitatkozni. Amit leirtál az mind ok. Az optimális kenés esetén, ha valamelyik komponens változik máris borul a bili. Csak a lényegesebbek: illesztési hézag, felületi minőség, fordulatszám, terhelés, hőterhelés, olaj minőség. Nem az új motorok esetén ajánlom a nagyobb viszkozitást. Egy 200 ezret futott motornál két alapvető komponens megváltozik: az illesztési hézag és a felületi minőség. Ez nemigen érdekli a mérnököket, a garancia lejárt. 20 éve valszeg még okosabbak voltak, vagy akkor még nem volt olyan olaj ami kibirta a 30 ezres csereperiódust. Most van, csak a motor nem birja ki.
Sokat futott motorok esetén nem önámitás a nagyobb viszkozitás, ez egy gyakorlati tapasztalat és az elmélet is alátámasztja. A megnövekedett illesztési hézag és a felületi minőség miatt szükséges a nagyobb viszkozitás. A nagyobb résolaj veszteség miatt a higabb olajok itt elvéreznek.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv. Valtoolaj csere eseten szukseges valami szerizelest elvegezni a motor agyaban? E91 320d 2006
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
szimi57 #49610 üzenetére
Azért, mert a BMW-nél dolgozó mérnökök 20 évvel ezelőtt az 5W40/5W30 viszokozitású osztályok figyelembe vételével alkották meg az olajkört, és így alakul ki az optimális kenés. Ennyire egyszerű. 10W60 egyedül két tulajdonosnak ajánlható: magas olajfogyasztás ellen önámításnak, illetve a konstans magas fordulathoz (=drift), ahol az gyári melegoldali osztály már nem tudná biztosítani az optimális olajfilmet a rendkívül nagy hősokk miatt, esetleg meg is égne. Normál használat mellett egy egészséges M54 motornak semmi szüksége másra, mint a gyári spec. olajra. LL01 5W30/5W40 mondjuk <=10 ezrenként cserélve.
A „túl van olajozva” részt meg már nem is tudom értelmezni. Pont, hogy alul lesz kenve a jellemző használat mellett, mert W60 melegoldali olajnak nagyobb üzemhőmérsékletre lesz szükséges, hogy az optimális viszkozitást elérje. Pont azért az S54 olaja, ahol jóval nagyobb fordulatok vannak (= hő képződés), és a jellemző felhasználása is a sportos vezetés.
-
Shamat
aktív tag
Egyik barátom 320d Coupe E92 N47 vásárlás előtt áll. Mennyire lehet ez a motor xopóroller?
-
STC Speed
őstag
válasz
kemalboy01 #49594 üzenetére
Húzós, nekem a CCV csere rengeteget javított, plusz castrol helyett megpróbálnám a liqui olajat pl.
Viszont ha tényleg gázos a motor, akkor 10w60 al lehet elketyeg még több 10 ezret nem? Vagy így kárt tennénk benne? -
Anubris
őstag
Műszaki előtt ajánlott.
-
szimi57
őstag
válasz
MoP_FX 57 #49609 üzenetére
1) Csak kevesebbet akartam pötyögni, azért nem irtam ki, hogy 10w60, erre nem kell annyira bepörögni. Aki tud a sorok között olvasni az érti.
2) Nem csak a méretezésről szólnak a dolgok, nyilván a versenyolajjal "tul vannak olajozva" az utcai autók, de miért is baj ez?
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
szimi57 #49608 üzenetére
1) Mi köze van a melegoldali viszkozitásnak ahhoz, hogy -10 fokban hogyan ken az adott olaj? Semmi. Mert az a hidegoldali viszkozitásból jön. Ne keverjük már össze a szezont a fazonnal.
2) A gyártó azért nem a 10W60-at írja elő a M54-hez, mert a jellemző használat/üzemállapot (és keletkező hőveszteség) mellett az 5W30/5W40* fogja a szükséges és elégséges kenési tulajdonságokat hozni, nem pedig a 10W60. Tudod, méretezésről szól az egész.
*éghajlat függvényében némileg változhat a hidegoldal
-
szimi57
őstag
A sürübb olaj ugyanannyira felmelegszik mint a higabb, csak nem fossa össze magát. -10 fokig nem kell félni a teljesen szintetikus 60-as olajtól, de szerintem, ha nem padlógázzal kezdi valaki az indulást, még alatta sem. Azt meg nem kell megmagyarázni, hogy a gyártó miért nem a versenyolajokat irja elő az utcai kocsikhoz. Biztos, hogy nem azért, mert az árt a motornak.
-
H.Ezredes
őstag
Nem tud felmelegedni az olaj ?!?!?! Én még ilyennel nem találkoztam
de,hogy a hugyos W30-at vagy akár a W40-et elmelegíti olyannal nem is egyszer.... Egy olyan motort se kellett még csinálnom ami 10W60-as olaj miatt ment volna szét.... 1M-is már 6 éve csak 10W60-van és semmi baja meg rengeteg más utcai autóba..... Nem rottyan el és kevésbé is csipegeti.... Bárki akinek ilyet raktunk be az elmúlt 15-20 évben soha nem volt baja vele... Nekem / nekünk ez a személyes sok százezer Km-es tapasztalatunk rengeteg autóval....
-
MoP_FX 57
őstag
Szerintem az ilyen modok pont azok a kategóriák, hogy vagy te magad megcsinálod (fillérekből), vagy nem csinálod meg egyáltalán. Utcáról beesve nem hinném, hogy komoly szervízben bárhol is elkezdik így patkolni neked a motort. (max ha haver vagy)
Kompressziómérés, nyomásveszteségmérés, gyertyák vizsgálata, tömítettség, én is innén indulnék el. Látni kellene, hogy az olaj tényleg elég vagy csak távozik a rendszerből valahol.
-
aero.
veterán
válasz
MoP_FX 57 #49601 üzenetére
Nem kell egyetérteni nyilván, ez csak az én véleményem. Azt mondjuk te sem hiszed el, hogy 1.2 literes olajfogyasztást megszüntet egy másik olaj. Tudsz szimmeringeket is cserélni motorkivétel nélkül, de ez nem fogja megoldani már neki. Közelebb lennénk a megoldáshoz, ha méretne egy kompressziót és megosztaná velünk.
A másik, hogy kifizet 50-100 ezret valamilyen más megoldásra és ugyanott jár, az csak az összköltséget dobja fel. Ha tényleg ennyire szereti, a motorfelújítással nem lő mellé.
szimi57: Persze, hogy lemegy, mert annyira vastag, hogy nem tud megenni belőle annyit. 30-40 ezer km alatt meg még jobban tönkreteszed a tömítéseket, mert nem tud annyira felmelegedni az olaj, hogy tökéletes legyen a motornak. Nem véletlenül használnak w60-at driftre. Ezzel sem kell egyetérteni.
-
szimi57
őstag
válasz
kemalboy01 #49594 üzenetére
Ennél a motornál 1 l. olajfogyasztás még elmegy ezren. Ajánlom pl. ezt. Én nemrég álltam át rá. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom, most 2-3 dl. Valszeg a tied is lemegy 3-4-re. Érdemes lenne kipróbálnod.
-
MoP_FX 57
őstag
Én nem fogalmaznék ilyen sarkosan. Motor és motor között ezernyi különbség lehet az állapotát tekintve. Ami nálad nem működött, az másnál még működhet. Az 02 pilot mod-nál is sok pro és kontra vélemény van, tehát motorállapottól függően valakinél fog működni. Ezért írtam, hogy érdemes számításba venni, nem pedig azt, hogy csak ezt érdemes csinálni.
Valaki meg váltott Castrolról Shell Rotellára/Helix Ultrára, és megszűnt a pálcán kimutatható olajfogyasztása. Ezekre mit lehet mondani? Az sem fog mindenkinél működni, de nyilván egyszerűbb/olcsóbb kipróbálni, mint azonnal szétbombáztatni az egész motort egy vagyonért, ha egyáltalán találsz rá embert (nem kóklert) belátható időn belül.
Új hozzászólás Aktív témák
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ford topik
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- sziku69: Szólánc.
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Futás, futópályák
- Politika
- További aktív témák...
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Ülőgarnitúra 3-2
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- NVIDIA Quadro M2000 4GB 128bit GDDR5 videokártya
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD - RTX 3050 - Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest