Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Szólánc.
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- localhost: Radírgumi hatás [Törölt topicok emlékhelye]
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- Algieba: Hulladéktermelés művészi szinten, mert megérdemlem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
válasz
SeniorTilla #49895 üzenetére
En vettem volna iden I3s-t ha kibir egy Siofokot oda vissza 130-al.
De epp hogy leer odaig. 110 korul maradna benne 30-40 kilometer.
Toltessel meg nem fogok szorakozni, keresgetni, otthagyni az autot 5-6 orara. -
H.Ezredes
őstag
válasz
SeniorTilla #49897 üzenetére
Vannak olyan dolgok amit nem tudsz megcsinálni hiába vagy járatos az informatikában.... Azért mert egyszerűen nincs meg hozzá a megfelelő géped / programod és szaktudásod,hogy magát a programokat írd és pláne nincs benne tapasztalatod... ( Vannak olyan modulok pl amik gyárilag egyszer írhatóak de azt te X elgetéssel az életbe nem fogod megcsinálni,hogy jó legyen az adott autóba )Értem,hogy egyszerű X-eket nyomkodni de hidd el ügyesek az emberek és addig nyomkodnak mindent amíg tényleg modul csere a vége vagy pedig szülni kell vele.És ezzel nem azt mondom,hogy nálad fog ez előfordulni de a tapasztalat azt mutatja,hogy elég sok ilyen probléma szokott lenni. De egyszerű példa a szoftverfrissítés bemész a BMW-hez és aláíratnak veled egy papírt,hogy ha lehal egy modul szoftverfrissítés alatt akkor ők ezért nem hibásak ( mert egyébként ilyen előfordulhat ritkán ) És az én szoftveresem is mondja aki iszonyat régóta benne van mindent megprogramoz összehoz stb igen elismert szakmai belső körökben. Szóval igen haza lehet vágni ezeket. De mondom mindenki azt csinál amit akar
Amíg minden jó addig úgy sincs gond.... De valóban ha nem mész úgy bele akkor nagyon nagy bajt talán nem tudsz tenni de óvatosan ennyi csak
(#49889) cOxeR
Gyere visszaírjuk gyárira...
-
válasz
H.Ezredes #49866 üzenetére
Én már 3 kocsit csináltam a bimmercode-dal, mindegyik sikerült, és azóta köszönik jól vannak a kikapcsolt start/stop-pal, biztonsági öv csipogás nélkül, aktivált sport kijelzőkkel ,stb.
Ha lehal a progi, akkor is vissza lehet tölteni az eredeti kódot, csak nem szabad feladni.
Egyébként nekem a fagyások az S10-es telefonommal voltak gyakoriak. Meguntam, rátettem a progit egy Galaxy Tab S3-ra, ezzel tökéletesen megy, azóta az S10-zel nem is próbálkozok. Van egy Ipad-em is, a bimmeres fórumosok szerint az ios a legstabilabb, ráadásul dupla mentést készít az eredeti kódról, tehát jobban le vagy védve, ha nem sikerül a kódolás, mert ebből simán vissza lehet tölteni az eredeti állapotot.
Aki nem ért hozzá, vagy nem járatos az informatikában, az biztos megijed az első hibánál, amikor lehal az a modul amit programozott, és elsőre vagy másodikra sem tudja visszatölteni a biztonság mentést. A kocsi meg ott áll mondjuk térkép, rádió, magyar nyelv, stb. nélkül. Volt ilyen nekem is, de mindig sikerült visszaprogramozni egy kis kitartással, és meg lett csinálva. Nem mondom, hogy nem volt 1-2 izgalmas perc, de ez benne van
nem való ez mindenkinek, és a saját tapasztalatom szerint nagyon nem mindegy, milyen eszközzel esünk neki a kocsinak, lásd S10 probléma.
-
slashpm
csendes tag
válasz
SeniorTilla #49895 üzenetére
Igen, közben végignéztem Unixnál, Bárdinál, Schmiedmann stb, hogy miket dob, aztán látom, hogy a sötétedő üveg egész más dimenzió... A nem sötétedős meg 5-30 ezer között mozog és elég nagy a választék. Megpróbálok én is bontottat szerezni, itthoni forrást tudsz esetleg?
-
válasz
FIREBLADE78 #49893 üzenetére
Én is vennék valami full elektromosat, asszonynak pont jó lenne a gyerekeket hordani, napi 50-60 km körül megy. Erre a célra lenne a legjobb, de csak 3. autónak jöhetne szóba a gagyi hatótáv miatt. Meg hát nem nagyon látok akkora elektromos autót, mint egy sharan, amiben kényelmesen elférnek. Ami most a választék, az kicsi vagy közepes és qrva drága. Egyszerűen nem éri meg megvenni, mert többe kerül mint amit spórolnék vele.
Most is két kocsival jöttünk a Balcsira, mint aug. elején, mert egyszerűen olyan a logisztikánk, hogy nem elég egy, még ha beleférünk, akkor sem.
Tegnap este megfűztük a biztonsági őröket, hogy engedjenek be a lebontás alatt álló BeMyLake területére fürödni, mivel itt van az apartman vele szemben. Gyerekek, azt a disznóólat, ami itt van. Értsétek szó szerint.
-
-
FIREBLADE78
addikt
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
CharlieDrop #49883 üzenetére
Így van, a Z4-ben az N52, a 325Ci-ben az M54.
-
Elég jó volt sajnos sok zsúfolt városban volt szállás, így volt hogy 2-3 napig csak parkoltam... de majd nézem egy pontos távot meg fogyasztást, tankolások alapján. Elég jó atlagom jött ki első blikkre.
Ma hazafele meg szakadt az eső, Trisst meg Balaton közötti távon, kb 70%-ban eső volt -
Nem vakit ez, a kép meg túl van húzva. A kialakítás nem mindegy, amikor látod benne a ledeket, na az vakít. Ez benne ül egy foglalatban es van meg mögötte egy kis műanyag rész. Nem minden kocsinál ilyen, de nálam a rendszámot meg az utat világítja meg hátrafelé nem világít, ráadásul annyira lent is van a kocsi.
Amugy ha csak izzót teszel van ami egy oldalasan világít, azzal lehet ezt is valtoztatni, mármint hogy merre van beforgatva.
-
Ļantos
aktív tag
válasz
H.Ezredes #49866 üzenetére
Kurva anyjukat.
Én vettem egy 218 lóerős e60-at, olyan megoldások voltak benne miután megbontottuk, hogy a rívás kerülgetett. Hengerfejbe belefúrva lemezcsavar volt a szívósor egyik lefogatója, tömítés szilikonnal pótolva, leömlőből pár csavar beletörve a hengerfejbe, generátor mercedes jellel ellátva és még sorolhatnám. Agyon kéne az ilyet ütni. Mindezt nem láttam vásárláskor sajnos. Mostmár rendben van, de ilyen gyökereket, hányinger.
-
BeZol
őstag
válasz
SzlobiG #49880 üzenetére
2009-es gyártmány, 2012 őszén hozhatták Magyarországra a rendszám alapján (MCF volt 2012 májusban).
Egy dieseles verzió esetén mindig szkeptikus lennék a km-állásra, itt már tényleg állapotot vesz az ember.
Ha tényleg ennyi a km, akkor rendesen lehet tervezni h mikor mit kell cserélni/felújítani, ill. a korból adódóan is bármikor valami elromolhat. Meg kell kérdezni mi volt eddig cserélve, aztán maradnak azok, amiket írtam.
Nálam M57 motor van, a 300ezer km pedig mostani tempóval haladva 6 év múlva lesz csak megMindig eszembe jut egyik fórumtárs, aki 2014ben vett használt e90 320d-t, 1 éve volt nála, már több mint 1m Ft-ot költött rá és még mindig nem volt teljesen jó a kocsija
Sosem tudhatod épp mibe nyúlsz sajna.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
CharlieDrop #49879 üzenetére
A Z4 N52
(#49880) SzlobiG
Mindenképpen kalkulálni kell ezekkel..... Az N57-nél csapágyazás is játszik 300E Km előtt stb...
-
slashpm
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. A minap lelopták a kocsim mindkét oldaláról a visszapillantók üvegét, elvágták a kábelét (ugyanezt megcsinálták a tőlem 10 méterre álló 7essel is), aki hívta a rendőrséget, stb, de most nem is ez a lényeg már.. Meg tudná mondani esetleg valaki, hogy pontosan milyen üveget rendeljek? (2016-os F30, sötétedő üvegek voltak). A robbantott ábrán úgy látom, hogy van konvex és weitwinkel is, nem tudom melyik mi pontosan.
http://www.bmw-etk.info/teile-katalog/prd/BMW/VT/P/F30/Lim/318d/ECE/L/N/2015/01/54652/51/51_8490Illetve Budapesten a kábel megjavításához tudtok ajánlani valami szakit?
Köszi
-
Gsx-rr
veterán
válasz
CharlieDrop #49871 üzenetére
Nem ,egy elektromosra gondoltam.
Fireblade: Dizel? Az alapban ugy szar ahogy van. Nalam chip nelkul is szetment. Plusz dpf problema. Annyit meg nem koltottem autora mint arra
Amugy miert nem veszel egy full elektromos autot?
-
H.Ezredes
őstag
válasz
FIREBLADE78 #49872 üzenetére
Nem tudom milyen autó. Nem tudok az előéletéről semmit azt se,hogy mit csináltak rajta.... És sokszor az is tapasztalat,hogy ha remap után kiég egy izzó akkor annak köze van remaphoz a tulaj szerint...
Így elég nehéz bármit is mondani...
-
BeZol
őstag
válasz
Gsx-rr #49869 üzenetére
Ha simán konnektorból töltöd és nincsen külön dedikált házi gyorstöltőd, akkor villanyautósok kisokosa szerint:
6A esetén 55km/8óra
10A esetén 92km/8óra
16A esetén 148km/8óraA papíron 30-50km-es hatótávú plug-in hibrideket simán feltöltöd este, de ha 16 ampered van, akkor régebbi i3-ast is fullra töltesz (főleg h azzal úgysem 0%-kal érnél haza mint ahogy azt megtehetnéd egy plug-innel).
-
aero.
veterán
válasz
FIREBLADE78 #49872 üzenetére
Eselyes, hogy szar volt a remap. Nem csak annyibol all, hogy szethuzkodjuk a toltonyomast.
-
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
Gsx-rr #49865 üzenetére
Nem a pénz miatt vetettem fel. Hanem hogy nálunk nincsenek távolságok és megint szétbaszom a kocsit télen a rövid utakkal. Mondom,a másik lehetőség 40i. Dízelt soha többé. Hangja is szar, tele van minden folytó találmánnyal stb. A szopó faktor tényleg duplája lehet,ott a villany és a benzin moci benne. Erre nem gondoltam.
-
BeZol
őstag
válasz
FIREBLADE78 #49864 üzenetére
Pár hete v. hónapja bizonyos töltők már fizetősek lettek BP-en, és átszámítva így már olyan egy elektromos kocsi fogyasztása (ha fizetősen töltöd), mintha 4-5liter üzemanyagot "fogyasztana", míg otthonról ennek a fele.
Hibridet azért nem vennék, mert dupla szopóroller lesz később. Megkapod a benzines és elektromos kocsik problémáit. Akkor már inkább sima benzin v. sima elektromos. A zöld rendszámos hibridek pedig már kétlem, hogy sokáig hordhatják a zöld rendszámot (vagy ha hordhatják is, biztos fizetős lesz a parkolás már nekik is).
Amúgy elég csábítóak városi használatra a plug-in hibridek h kb. 30km-t nagyjából mindegyik tud, ez tényleg sokaknak bőven elég lehet akár ingyen fogyasztás mellett.
Én pl. napi 10-15km-t megyek oda-vissza a városban, és így 10,5et eszik a kocsi. Ez kb. 4500Ft hetente, 18ezer havonta, bő 216ezer évente. Ezt az összeget tudnám éves szinten a városi használat során megfogni. Egy új 330i és 330e között kb. 2m Ft a felár és hasonlóan mennek. Én esetemben 10év alatt hozná be a hibrid az árát, de ha problémás a hibrid rendszer, akkor szervizeléskor extra cumi van egy sima benzineshez képest
Ha valaki mindig kimaxolná a napi 30km-t, akkor 5 év alatt megtérülne a hibrid, ha pedig az ingyen parkolás is játszik mert fizetős övezetben parkolnék minden nap, akkor simán hamarabb, de ez már tuti nem lesz így sokáig, 1-2 évet adok neki max.
Használtan nem néztem hogyan alakulnak az árak, de inkább sima benzin akkor is.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
Gsx-rr #49865 üzenetére
Rengeteg ilyen van...
És ugyan úgy egy 10.000-20.000 Ft-os programozásra is húzzák a szájukat a 20 millós új autójuk mellett....
Hogy a normál szervizelésről ne is beszéljünk.... Itt csak az a lényeg mindent minél olcsóbban megússzon.....
(#49814) Chrys_
Itthon is rengeteg tulaj addig nyomkodja ezeket amíg le nem ölnek valamit a kocsiba utána meg sírás szokott lenni...
Ezek addig jók amíg 1x le nem öl le valamit a tulaj...
(#49844) Ck.
4 hengeres dízel motornak N47-B47 nincs szép hangjuk az tény. Viszont teljesen jól autózhatóak főleg remap után.
tesóm kitalálta,hogy megtartja azt az E91 18D-t amit vett N47 -es motorral megtekertük rendesen és most majdnem úgy megy mint egy 30D..... Nem rossz 18D létére.. Ugye ott más a turbó / befecskendezők a 20D-hez képest... Kipufogó rendszert is átalakította kapott még egy Hard cut limiter-t és komolyan mondom nagyon jó hangja lett...... De hát én ilyet nem csinálnék nekem ez saját autóba sok...
-
Gsx-rr
veterán
válasz
CharlieDrop #49863 üzenetére
Hat nekem volt igaz elso szerias F01. Arra volt jo a Hybrid, hogy a start stop nem kikapcsolhato,es tonkretetette a valtot.
Csak azért csinálták meg garancián kívül mert már volt egy megrendelt autó és nem vettük volna át.Fireblade: Komoly azért hogy erre az ingyen tankolásra azok vannak ráizgulva akiknek 20 milliós autójuk van.
Beleértve a baráti körömből is három embert. -
-
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #49858 üzenetére
Minek az a szar? Elektromos modban telen biztos bir vagy 10 kilometert. A nagy bemzines miatt 15 liter alatt nem fog fogyasztani.
-
BeZol
őstag
válasz
CharlieDrop #49857 üzenetére
Áh, valami sántít a honlappal ahol néztem. F3X-re és G2X-re találtam rendes bmw katalógust, az tuti jó. E9X-re most nem találtam, de oda én kocsimra jó érték van azon a honlapon amit találtam, ezért gondolom a többi is jó.
bmw katalógusadatok alapján, ami 75kg sofőr és 90%-os tank és extrák nélküli kocsi ("The EC unladen weight refers to a vehicle with standard equipment and does not include any optional extras. The unladen weight includes a 90% full tank and a driver weight of 75 kg.
Optional equipment may affect the weight of the vehicle, the payload and the top speed if the selected equipment has an impact on the vehicle’s aerodynamics.")20d automaták:
E90 - 1505kg (163le), 1520kg (177le) --- › F30 - 1505kg (xdrive 1595kg) --- › G20 - 1530kg (xdrive 1615kg)
E91 - 1595kg --- › F31 - 1605kg (xdrive 1680kg) --- › G21 - 1585kg (xdrive 1660kg)
E92 - 1510kg (xdrive 1605kg) --- › F32 - 1615kg (xdrive 1685kg)
E93 - 1745kg --- › F33 - 1840kgF34 (3gt) - 1670kg (xdrive 1735kg)
F36 (gran coupe) - 1665kg (xdrive 1725kg) -
FIREBLADE78
addikt
Új X5 hibridről van e fejlemény motor szempontjából? Mennyire hulladék stb? Ismer vki külföldi fórumot ahol hamarabb terjed az infó?
-
BeZol
őstag
válasz
Vincsaba #49847 üzenetére
Nekem e93 330d van, ami előjött 215ezer km alatt:
- vezérlés csere
- lengőkarok cseréje
- lengéscsillapítók cseréje
- manuál váltós, így kuplungszerkezet + kettőstömegű
- most volt a 4 gyári féktárcsa cserélve
- kb. 30ezer km-enként két új hátsó gumi, 60ezrenként első is (ugye külön téli szett is van, ezért olykor pont mind a 4 télit és 4 nyárit is cserélni kell egyszerre)
- új akksi
- klíma ventillátora megszorult, ezért a motornak is melege lett, 20ezerből megúsztam
- csomagtartó zárszerkezet csere, 125ezer volt bmw szervízben
- turbót kell majd 250ezer km környékén felújítani
- szívósort cseréltettem (nem dugóztattam)
- vmelyik termosztátom folyton nyitva volt, azt kellett cserélni
- dpf elektronikáját kellett cserélni
- angel eye sárga karikái 1-2 évente kiégnek, 3ezer Ft környéke egy izzó
- meg még biztos pár apróság, de egyik sem 30d specifikus...Hát kb. ennyi. Ebből egy 320d esetén a szívósor olcsóbb (gondolom), a turbófelújítás talán szintén, automata váltó esetén nem ismerem a költségeket, a gumik biztos kicsit tovább bírják (nekem 1825kg a kocsi és gyorsan közlekedek), egyébként minden más ugyan az szerintem.
Amin ténylegesen több megy el, az olajcsere esetén több olaj kell, több üzemanyagot eszik a kocsi, és az adó/biztosítás is több.Bennem csupán akkor merülne fel egy 20d, ha A-ból B-be autót keresnék (túl magas lenne egy sor6 diesel felára), megbékélnék a motor hangjával, és extrémen számítana h kevesebbet egyen a kocsi. 2literes diesel-t nem prémium márkájú autókban is kapni, ezért ha ezek után még mindig 20d-t vennék, csak vmi tényleg jól felextrázott darabot, nem egy fapadosabb darabot. Ugye a BMW attól prémium számomra még, hogy pl. 3as bmw méretű autóba árulnak 3literes sor6-os motort, nem prémiumoknál 2literes 4hengeres a teteje.
-
BeZol
őstag
válasz
Vincsaba #49850 üzenetére
Coupe forma időtállóbb lesz hosszabb távon, de kevésbé praktikus.
Jövőre jön az új 4es széria, én utána vadásznék mostani 4est, hátha akad jó vétel.
Vezérlést mindegyik dieselnél érdemes 150ezer km felett cserélni, mert ha elszakad, vehetsz bele motort. Vezérléscsere 300ezer Ft környéke (de akkor érdemes már több dologra is ránézni), új v. bontott motor ennél több, a kérdés h vállalod-e a rizikót.
Szerintem karbantartásügyileg csak minimálisan megterhelőbb egy 25-30-35d egy 20d-hez képest, cserébe fényévekkel szebb a sor6 diesel hangja, de 1-1,5literrel többet is fogyasztanak 100km-en, viszont bőven van bennük erőtartalék ha előznél v. sietnél vhova.5ös bmw-t én csak akkor vennék, ha kihasználnám azokat az extrákat, amik egy 3-4-es szériában nem elérhetőek, pl. soft-close (213ezres extra), bang & olufsen hifi (1.315ezres extra, 1200W), ülésszellőztetés (270ezres extra), head-up kijelző (463ezres extra, 4es bmw-be már kérhető, e92-nél még nem), LED lámpa xenon helyett (663ezer, 4esbe szintén kérhető, e92-nél még nem volt), night vision (666ezer éjjellátó), aktív ülés (masszázs 163ezerért). Meg ugye frissebb a média rendszere, kérdés ezeknek az extráit mennyire használnád ki (4es bmw detto).
Emellett 5ös bmw-be van m550d "motor" és 550i motor is. Ezek 3/4-es szériában nem elérhetőek.Ha a fenti extrák közül egyik sem kell, akkor viszont sima 3as bmw-t is vehetnél 5ös helyett. Még talán annyi, hogy az 5ös bmw ugye nehezebb, ezért pl. egy 525d (525d itt már 2liter sor4 duplaturbó!) kb. annyira megy, mint egy 320d. Ez így persze kicsit sántít, de pl. e92 320d automata 1430kg, f10 520d automata pedig 1625kg, és vmelyest kell az extra kakaó, h ellensúlyozza azt a bő 200kg extra súlyt. A 5ös-ben és 4-esben már a 8fokozatú zf váltó van, ami kb. -0,5 liter fogyasztást jelent, és jobb a váltásérzet is.
Bármelyiket választod úgy számolj, hogy ha hosszabb távra tervezel és tényleg rendben akarod tudni a kocsit, akkor bő 1m Ft legyen még a tarsolyodban. Csak józanul belegondolva ha eladni tervezném a kocsimat, akkor azt akkor tenném, mikor égetőbb szervízköltségek jönnének, nem azután, hogy ezeket kifizettem, magyarán nagyon-nagy az esélye annak, hogy költeni kell a kocsira.
-
válasz
Vincsaba #49850 üzenetére
Minél hamarabb, annál jobb. Az enyémben 200e körül van, még nem volt cserélve.
25d-t keress, sokkal jobb és erősebb a 20-nál. És nem rossz a hangja, akárhogy is fikázzák a többiek. Parkolóházban imádok lehúzott ablakkal menni, van egy komoly férfias hörgése a mocinak. Fentebb van egy videó linkem, ott hallani egy-egy röffenését, hallgasd meg. Oké, ez nem 20d, de 4 hengeres. mondjuk nem is 2010-es, hanem 2013-as. Önsúly 1,9T
-
mudleeska
újonc
Sziasztok!
Ha van koztetek karosszerias, az megtudna mondani, hogy az alabbi kepen lathato serulesek milyen nagysagrendu tetelek, ha javitani szeretnem? Foleg az ajto erdekel, hogy mennyire lehet veszes az a rozsda.
Ajtok lent:
https://drive.google.com/open?id=1935UiTKSMKeBlOzaASjhCSZj7f3SMfEX
https://drive.google.com/open?id=1935UiTKSMKeBlOzaASjhCSZj7f3SMfEXAjtok fent:
https://drive.google.com/open?id=1935UiTKSMKeBlOzaASjhCSZj7f3SMfEXKoszonom!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bestbuy játékok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Anime filmek és sorozatok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- További aktív témák...
- LG FLATRON L1942s 19"-os 1280x1024-es monitor eladó
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Apple MacBook Air 15,3" M2 (2023) 23 Ciklus - 100% akku , 8GB, 256GB (MQKR3MG/A) Ezüst - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest