Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    őstag

    válasz gejala #48049 üzenetére

    Valóban, a +10% IPC előny dense kódnál, de -15% sebesség a belső késleltetések miatt, nem egy jó ajánlat.

    Tényleg nem látni hogy el lett-e költve a megnövekedett tranzisztorbüdzsé, és ha igen, akkor mire? A +8MB L3 cache-re? Az nagyon kevés.

    Az új nagymag architektúra vészesen hiányzik az Intel-től, mert ez alig több egy Tock-nál. De biztos rá lehet fogni, hogy ez az első nagyobb órajelet célzó pipecleaner termék a TSMC-nél gyártva, és ezért kellett visszafogni az architekturális fejlesztést.

    Felhasználóként viszont ez egyáltalán nem érdekel. Az Arrow Lake-nél jobb fogyasztást okosan undervoltolva már a 14. gennel is el lehetett érni, és a játék teljesítmény nagyrészt a helyén marad.

    #48053 fLeSs
    Kár, hogy költségcsökkentés címén dobták az Adamantine-t. L4 cache-ként a base tile-ból, pont ebből faraghatott volna.

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz gejala #48049 üzenetére

    Memlatency-n nehezen fognak javítani hacsaknem az IMC-t visszateszik a magok mellé (a compute tile-on belülre). A Soc tilet nem lehet ennél közelebb "ragasztani" a compute tile mellé. Az AMD még közelítheti a CCX-eket és az IOD-t amivel nyerhet időt (és csökkenthet fogyasztást is).
    Igazából nem is értem miért tették az IMC-t a Soc tile-ra. AMD-nek volt oka, mert 8 magonként aggat rá CCX-eket, tehát helyspórolás és redundancia kerülése. Viszont az Intel csak 1 db Compute tilet aggat rá (legalábbis asztali prociknál).
    Ez vagy egy nagy félrelépés volt vagy pedig egy későbbi generáció során hozza meg a gyümölcsét, és úgy mint az AMD, az Intel is több compute tile-t fog használni tokozásonként.

  • Devid_81

    félisten

    válasz gejala #48049 üzenetére

    Megoldottak a gyartok, hogy ne kelljen fejleszteni, csak tudnam mibol jon nekik vissza a fejlesztesi koltseg igy? :F
    En par hete vettem egy Ryzen 7700-est atmenetileg, ugy latom nem csak ameneti lakotarsa lesz az alaplapnak.
    A 9800X3D-nek ocsmany ara lesz eleinte

  • X2N

    őstag

    válasz gejala #48049 üzenetére

    Ahelyett hogy ezt a csak chipletes rendszert erőltetnék megcsinálhatták volna akár úgy is hogy lenne benne 8 mag a jól bevált monolitikus felépítéssel Hyper thread nélkül nagy órajelen, alacsony latency-vel gamingre és e mellett egy második processzor rész ami chiplettel van megolva mint az AMD esetében, csak efficienty magokkal, szóval 2 külön processzor a kupak alatt, ezzel az lenne csak a bökkenő hogy a memóriát is duplázni kellene processzoroknál, amit úgy lehetne megoldani hogy vagy meghagyják a mostani 4 ram slotot viszont csak 2-2-slot van bekötve processzoronként(így ezt kötelező lenne telepakolni és végre ki is lenne használva minden slot :U ), vagy a chipletes processzor rész kaphatna egy 16GB GDDR6/HBM memóriát ahogy a konzolnál is, a másik 8 mag meg használná a DDR5 ramot a szokásos 4 DIMM foglalattal amiből 2 lenne kihasználva szokás szerint...így megmaradna a gamingre az alacsony memória latency-ből fakadó memória előny és lehetne munkára még több alacsonyabb órajelű de jobb hatásfokú processzort tenni a chipletes részbe... ;]
    Wow. őstag lettem...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés