Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Peat;) #19408 üzenetére

    Most nem üres frázisokról van szó, hanem arról, hogy a PC-s GPU-k mélyéről elővesznek konzolon már régóta használt függvényeket. Shader intrinsics. Ezt tényleg azért egyszerű használni, mivel konzolban GCN van. Mindkettőben. Azt elismerheted, hogy a pénz és egyben a fő fejlesztési irány is a konzolos játékokban van...ezért kapunk nagyon gyakran csak optimalizálatlan portokat.

    Nyilván a konzolnál a hw minél mélyebb ismerete a lényeg, utolsó tranzisztorig tudni kell használni a GPU-t. Ellenben PC-n, ahol elég gyors ütemben változnak az arch-ok, (még a GCN is azért, Fermi, Maxwell, Pascal ...stb) ... eléggé "káros", ha gyártó és arch specifikus kódokat kezdenek írni. Ennek egyszer tényleg az lehet a következménye, hogy szétszakad a piac, és egyik játékhoz ezt, másikhoz meg azt az arch-ot kell majd megvenni, hogy teljes visual-al játszhasd, vagy teljesítménnyel. Másik irány pedig, hogy konzolszerű GPU-kat fognak tervezni és gyártani innentől. Ezt értem konzolosodás alatt. Csak és kizárólag a grafikára értem. Persze AMD-nek ez most lépéselőny lesz a következő hónapokban. Pont mint az NV PhysX, csak az sok vizet nem zavart. Vagy compute oldalon a CUDA, ezermillió szoftvert tudok ami CUDA only, gyártóspec.

    Ilyen kis marhaságok, mint hogy egér, meg netezés, meg billentyűzet... ez semmiség ehhez képest. Ettől nem lesz konzol a pc, és fordítva.

Új hozzászólás Aktív témák