- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
Urak valami ötlet.2006,1,3 Swift,a kulcs távírányítója kiválóan nyitja az ajtókat,zárni viszont nem zár.Ilyenkor mi van?
-
jézusom
addikt
válasz
Pintim.... #37445 üzenetére
Nekem 1 literes swift van 2003as. 6-t meg egy picit megeszi. Lóerő/fogyasztàs nem a legjobb îgy. Jóval erősebb autó csak picivel fogyaszt többet.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Pintim.... #37445 üzenetére
Nem gondolnám rossznak, de jobb lenne egy egzakt adat az elfogyasztott benzin mennyiségéről.
Amúgy...
A Jazz tankja 42 literes, tehát még volt benne legalább 14 liter, vagyis még durván 300 km-t meg tudtam volna vele tenni. -
Pintim....
tag
Sziasztok. Mentem az autoval ami suzuki swift 2012 1.2 es. 550 km-t es meg masfel kocka maradt az uzemanyag meron,szerintem elmenne 650 et. Kurva jol fogyaszt az auto. Nektek is igy fogyaszt ? Ez jonak szamit?
-
Roxbury
őstag
válasz
r.levente75 #37443 üzenetére
Sok sikert. 🙂
-
tboldi
nagyúr
válasz
r.levente75 #37439 üzenetére
Azt lehet, csak egyben, nem pedig 1/3-2/3 arányban, ha jól rémlik.
-
Roxbury
őstag
válasz
r.levente75 #37439 üzenetére
Azt szerintem lehet.
-
Roxbury
őstag
válasz
r.levente75 #37437 üzenetére
Tudomasom szerint a 2008-as evben kivették ezt a lehetoseget. Az 5 ajtosbol is.
-
r.levente75
addikt
Egy 2008-as swiftbe ami 3 ajtós, a hátsó üléseket elöre lehet hajtani és felbuktatni mint az 5 ajtós testvérébe? 60/40 arányban?
-
zsolti1
csendes tag
Amikor az autómat gyártották
akkor a mobil1 volt a gyári, majd
lett az eneos, majd most az ecstar
Az ecstart is az gyártja aki az eneost
csak olcsóbban szálít a gyárnak
valami ilyesmit olvastam de lehet ,hogy
nem ."Már annyi mindent olvastam evvel
kapcsolatban hogy nem is tudom" -
tboldi
nagyúr
válasz
zsolti1 #37425 üzenetére
Akkor mehet bele nyugodtan a 0W20 is, ha sok hidegindítás van, meg rövid, pár km-es etapok, akkor inkább ez menjen bele. Viszont abból a szempontból, hogy jóideje 5W30-as Sustina megy bele, és "ehhez van szokva" a motor, talán érdemesebb lenne maradni.
Apum WagonR-énél én is ezen mosolyogtam, hogy gyakorlatilag mindegy, mit öntesz bele, csak ne fusson szárazon. Még az ACEA-besorolás sincs meghatározva a Suzuki részéről.
Esetleg még megkérdezheted az olajos topikban is, ha nem bírsz dűlőre jutni.
Amúgy a váltóolajat elég lenne 60k km-enként/5 évente is cserélni, az nincs olyan nagy igénybevételnek kitéve, mint a motorolaj. Felesleges évente cserélni.
-
zsolti1
csendes tag
válasz
tboldi #37424 üzenetére
A kezelési kézikönyve egy érdekes vmi.
Említést tesz hogy full synthetic 0w-20
az ajánlott, majd egy táblázat amiben
még a 10w-40 est is engedné.
Szóval szinte szabad kezet ad.
De akkor ha minőségileg nem igazán tudok
fejebb menni ,akkor marad mindenből a régi.
A márkaszervízben azt mondták: ecstar 0w-20 at raknának bele (ha oda vinném)
Köszönöm a segítségedet. -
zsolti1
csendes tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy 2011- es ,88kw.-os
sx4 sedan 70 000 km.-rel
eddig 5w-30 eneos sustina
motorolaj volt benne .
Maradjon ez ,vagy van esetleg jobb
minőségü amire lelehetne cserélni?
A másik kérdésem pedig az autómata
váltó olaj is évente cserélve van a gyárilag
ajánlott mobil atf 3309-es olajjal ez így
maradhat vagy esetleg változtassak
rajta valamit?
Köszönöm. -
blakey
titán
TPMS-nek mennyire szabad hinni? 2.7-re fújtam a gumikat 21 fokban, garázsban, de 2.1-et mutatnak. Persze menet közben felmegy majdnem 2.4-re. Comfort mód van kiválasztva, még soha nem jeleztek, hogy alacsony a nyomás. Nem értem, hogy most mi a valós érték.
-
Vitazso
újonc
Sziasztok!
Most vettem egy Vitara GL+-t. Tud valaki esetleg a GPS kártyára valami rugalmas megoldást?
Előre is köszi! -
Padre81
csendes tag
Sziasztok,
ma voltam abban a szalonban, ahol az autót vettem valamivel több, mint egy éve. Feltűnt, hogy nincs S-Cross kiállítva egyáltalán, de Vitara sem volt. Láttam ott egy Ignist meg egy Swiftet (1.0-s Swift drágább mint egy S-Cross, nem értem miért). Azt mondták, hogy augusztus 20 után indul újra a gyártás, mert a gyártósori robotokat fejlesztik, korszerűsítik. A részecskeszűrőre nem tudtak egyértelmű választ adni, de elmondásuk szerint nem egy klasszikus értelemben vett részecskeszűrőről van szó, hanem valami más megoldásról.
-
dances
tag
Sziasztok!
A Suzuki az 1.2 -es szívó benzinmotorjánál is részecskeszűrőt épít be Szeptembertől?
Illetve a dReFiX kolléga által írt 4-500 k-s áremelést minden modelljénél meglépi a suzi? -
Tibko8
senior tag
válasz
AniSwift #37408 üzenetére
Szia. Úgy olvastam sok helyen hogy Injektorfej csere csak is gyárira érdemes. Után gyártottra magas fogyasztásra szoktak panaszkodni.
Sajnos erre nagyon allergiás ez az autó. Facebook csoportokban érdemes még érdeklődni. Régi Swift Team-ben van egy két normális ember de mint minden más Facebook csoportban itt is vannak "érdekes" alakok -
tboldi
nagyúr
válasz
AniSwift #37408 üzenetére
Virtuálisan nagyon nehéz diagnosztizálni, de én még felvenném a lehetséges hibák listájára az alapjárati motort és a PCV-szelepet. Illetve ha az emlékeim nem csalnak, az utángyártott injektor sem szokott rendesen működni, csak a gyári.
De hangsúlyozom, fórumon keresztül csak találgatni lehet.
(#37407) HKorn: Természetesen nem elhanyagolható a környezetvédelem sem, ezért most leírom, hogy mi hogyan használjuk az autóinkat és mennyire bazi nagy az ökológiai lábnyomunk:
A Jazz-zel én viszonylag keveset megyek, évente csupán 6-7k km-t, ennek a nagy része városon belül jön össze. A Honda szerint ez fokozott igénybevételnek számít, vagyis azt javasolják, hogy a 20k km vagy 1 év helyett 10k km vagy 6 hónap legyen a periódus. Ehhez képest én csak évente cserélem, mert 3000-3500 km-enként tényleg durva lenne, nem csak a környezetnek, anyagilag is.
Apum melóba ingázik a WagonR-rel, ez hétköznaponként 2x40 km országúton. Mivel egyhuzamban viszonylag sokat megy és rendesen be is melegszik, simán tartjuk a gyári 15k-es periódust. Évente 20-25k megy bele, van, hogy a 12 hónap alatt 2x is cserélünk olajat.
És itt halkan megjegyezném, hogy ha a WagonR is kizárólag városban lenne használva kis távokra, rengeteg indítással, soha be nem melegedéssel, arra a Suzuki is felezést ír elő, tehát 7500 km vagy fél év. Ilyen felhasználás mellett hamar felsavasodik az olaj, onnantól a feladatát egyáltalán nem látja már el.A turbó amúgy nagyon kényes tud lenni az olajra, azért írtam az előző hsz-omban azt, amit. Nem csak az a fontos neki, hogy időben cseréljünk olajat, hanem az is, hogy az előírásnak megfelelő legyen (viszkozitás, teljesítményszint, stb.), valamint a melegítésre/hűtésre is oda kell figyelni.
-
AniSwift
újonc
Sziasztok! Tapasztalataitok alapján szeretném kérni véleményetek a következő suzi problémáról, hátha valaki járt már így:
Adott egy Swift 1.3, 8 szelepes, GS sport 2002-es, központi injektoros. Pár hónapja került megvételre 234.000 km-rel.
A vásárlás óta:
Olajcsere, levegőszűrőcsere, olajszűrő csere, gyerta cserék, szelephézag állítás.
Magas fogyasztást produkált (12L/100km, 80% főút, 20 %város).
Injektorfej csere új, után-gyártott típusra. Lamda-szonda csere használt, de működőre.
Fogyasztás lecsökkent 6,9-re. (még mindig leginkább főúton való használat, napi 40 km).Új tünet: alapjárat ingadozás. Az autó hidegen pöccre indul, viszont random szerűen ingadozik az alapjárat, ami váltáskor vehető észre leginkább, illetve lassításkor. Halad pl 90-nel, tábla, lassítás, motorfék, viszont 2000-es fordulat környékén "beragad", és mint egy tempomat viszi a kocsit úgy, hogy lábat le lehet venni a gázpedálról. A tünet akkor szűnik meg, ha adok neki egy pici gázfröccsöt, ami után visszaesik normál 800 körülire az alapjárat, ami váltáskor is normálisan viselkedik tovább. Mindezt teljesen kiszámíthatatlanul, függetlenül hogy meleg vagy hideg a motor, városban vagy főúton megyek vele.. És kizárólag egy pici gázfröccs után esik vissza normálra. Meleg motornál pedig az esetek kb. 80 %-ban szintén gázadással indul csak.
Ezek után ma reggeli új tünet: indításkor pöccre indul, viszont benzinszag áramlott be az utastérbe és rendellenesen "remegett" az autó. Motorháztető kinyit, a motor "remeg".. az alapjárat ismét szórakozik, de ilyen motor rángatózás még nem volt. Ismét gázadás üresben, és kb. második ilyen gázadás után megszűnt a motor beremegése.
Egyéb infók: végkompresszió átlag 12.8, egr szelep működik, gyertyák már szinte fehérre vannak égve nem is csak őz-barnára, motorolajat nem eszi, kipufogó-rendszer is cserélve volt.
Ami jelenleg cserére vár (időpontra a szerelőhöz): vezérlés csere, kipufogósor tömítés csere, benzinszűrő csere...
Eddigi tippek amiket mondtak (mindenki mást): fojtószelepállás érzékelő kopott, pillangószelep koszos (megnézték állítólag nem az). Falsot kap valahol..
Jah és a fogyasztás kúszik fel szépen, jelenleg 7,8 L, ugyanazt az utat járva vele.
Volt hasonló problémája valakinek???Köszi előre is a válaszokat.
-
tboldi
nagyúr
Én is feleslegesnek tartom 1000-nél cserélni, max. 4-5000-nél tenném, aztán amíg a gari tart, addig 15k, majd beállnék 10k-re, hosszútávon meg fogja hálálni a turbó. Persze ha hozzám hasonlóan nem mész ennyit egy évben, akkor évente kell cserélni km-től függetlenül.
Mondjuk az sem rossz, ahogy Kornél csinálja. Ő 15k-ént viszi márkaszervizbe, de közben a felénél, vagyis 7500-nál beiktat még egy olajcserét gyári cuccokkal.
-
Hát igen, ezt tudom de csak akkor hívok szalont ha tényleg vásárolni akarok
Speciel tavasszal akartam és i20 active kb 80%-ban nem volt meg amit a hahun hirdettek (csak hatalmas 17-es kerékkel volt egy két speciális felszereltség ami nekünk nem kellett). Nyert a jazz, mert az volt amit hirdettek...
-
D@ny7
aktív tag
válasz
tboldi #37386 üzenetére
Erre a rángatásos dologra majd énis rákérdezek a szervízben az 1000 km-es átvizsgálásnál.
Valami hasonlót véltem felfedezni, Bár az a 100-150 km amit eddig megtettem vele nemsok.
Hozzáteszem ez az első turbós autó amit vezettem, de amikor megindul az tetszik.Érdemes lesz olajat cseréltetni az átvizsgálásnál? Az eladó javasolta hogy cseréltessek, bár szerintem korai lenne még az. Inkább 3-5 E km között kellene, addigra tuti bekopnak az alkatrésze, bár nem vagyok autószerelő.
-
D@ny7
aktív tag
válasz
Tom1939 #37391 üzenetére
Ne a hahu alapján nézd, kérdezz rá telefonon vagy személyesen.
Amikor bent voltam a Stabilnál, mondta az üzletkötő hogy ami fent van náluk a neten nem biztos hogy megvan. Akkor pont vitarát kerestem, és akkor mondta hogy pár nappal ezelőtt szedte le azt a hirdetést ami már 3 hete elkelt. Egyébként meg a Győri Suzuki Stabil volt az a szalon aminek a hozzáállása elég gyenge. Még az elején telefonon is kértem árajánlatot, voltam személyesen is, e-mailben meg a mai napig nem érkezett árajánlat.Pár éve vettünk tőlük használtautót és pár nap után kijött rajta egy apró hiba, mégpedig nem világítottak a hátsó lámpák. Mint kideült az oda vezető kábelek voltak megtörve, ami ugye nem 2 nap alatt megy tönkre.
De a cég semmilyen javításba nem ment bele, mondván amikor átadták működött.Győrben van másik suzuki szalon is, ott viszont lehetett alkudozni több dologgal kapcsolatban, és még vissza is hívtak aznap stb...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 MAGYAR - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkCentre M910q Mini PC / i7 7gen/8GB RAM/240GB M2 SSD/12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest